eitaa logo
تا ابد زندگی
898 دنبال‌کننده
367 عکس
82 ویدیو
0 فایل
🔴معارف کاربردی با نگاه عمیق به مرگ و حیات برزخی و عالم قیامت 👤 ارتباط با ادمین @admin_ravaasi ‌ ⭕آدرس دیگر صفحات ما https://zil.ink/ravasii ✅ آثار حجت‌الاسلام عابدینی؛ حول احادیث کتاب الموت و المعاد بحارالانوار ‌ 🔸 مؤسسه مطالعات اسلامی رواسی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸علامه حسن زاده(ره) از قول مرحوم سید محمدحسن الهی _ برادر مرحوم علامه طباطبایی _ که در علم احضار ارواح و علوم غریبه خیلی قوی بود و با هر کسی که میخواست، چه مربوط به قدیم و جدید رابطه برقرار می کرد و سوال و جواب می کرد، نقل کردند که ایشان فرموده بودند: 🔹من روح دو یا سه نفر را نتوانستم احضار کنم که آن هم به دلیل شدت انغمار آن ها در خدمت به امیرالمومنین(ع) بود که وقت رابطه برقرار کردن با من را نداشتند. یکی سید بحرالعلوم(ره)، دیگری سید بن طاووس(ره) و شاید سوم‌شان _ البته شک از بند است _ ابن فهد حلی صاحب کتاب شریف عده الداعی بود. ❇️آقای حسن زاده می‌فرمودند: این سه نفر خیلی پرکار و موفق و عالی هستند. این احضار ارواح هم که می گویند به این معنا نیست که روح پایین بیاید، چون روح که مکان ندارد تا بخواهد بالا و پایین برود، بلکه به این معناست که آن شخص آن قدر قدرت دارد که بالا رفته و خودش را در ارتباط آن کسی که می خواهد با او رابطه برقرار کند قرار می دهد. کتاب تطهیر جان📚 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی✏️ @ta_abad_zendegi
🔹گفتیم که اگر انسان اوج گرفت بدن او روحانی می شود. لذا تروحن پیدا میکند. 🔹یعنی جسد در عین اینکه جسد است، لطیف شده و تابع نظم روحی می شود. لذا می تواند طی الارض بکند و می تواند عروج داشته باشد. 🔹هیچ مانعی ندارد. مانعیت بدن برای او از بین می رود و بدن تابع محض می شود. به خلاف ما که وقتی کاری را می خواهیم انجام بدهیم بدن با ما نزاع دارد. 🔹یک کسی می خواهد شب برای نماز بلند شود بدن با او نزاع می کند. بدن می خواهد بخوابد و خسته است. روح میل دارد بلند شود اما چون بدن با روح نزاع می کند، او را می خواباند. کتاب تولدی دیگر📚 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی✏️ @ta_abad_zendegi
❇️برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
🔶امام صادق عليه السلام می فرمايند: از ملك الموت سوال شد چگونه قبض روح می كنی، در حالی كه كسانی كه می خواهند از دنيا بروند، بعضی در مشرق و بعضی‌در مغرب هستند؟ 🔶چگونه در يك ساعت و در آن واحد هر دو را باهم قبض رو می‌كند؟ طی الارض هم بخواهد بكند باز طول می كشد. گاهی حوادثی مثل زلزله پيش می آيد كه هزاران نفر در آن واحد قبض روح می شود. اگر دو زلزله بسيار شديد در دو نقطه عالم بيايد، چگونه ملك الموت می تواند جان همه را در يك لحظه توفى كند؟ 🔶با نگاه مادی كار خيلی سخت می شود ولی در نظام تجردی ، مسئله خيلی ساده می شود؛ دعوت است و اجابت. 🔶ملك الموت اينگونه می گويد: آن روح را می خوانم و او مرا اجابت می كند. اجابت هم همان متوفی شدن است. تولدي ديگر، صفحه ٤٥٧ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
❇️برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
❇️عالم برزخ - كه دالانی است كه انسان را به قيامت مرتبط می كند - دوران تطهير است كه از رحمت رحيميه حق نشأت گرفته است. چون كه امكان داشت كه بلافاصله بعد از عالم دنيا و مرگ قيامت باشد كه در اين صورت بسياری نجات پيدا نمی كردند، چرا كه جمعيت بسياری كه غير مخلَصين و غير مخلِصين هستند، در برزخ تطهير می شوند. ❇️بنابراين نظام عالم برزخ از رحمت های رحيميه خاص و از نظامات تطهيريه خاص الهی است كه در اين دوران عده زيادی از حالت قذارت و سنگينی معصيت پاك شده و نجاتشان محقق می شود. کتاب تطهير جان صفحه١٩٥ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
❇️برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
❇️رابطه انسان در لحظه احتضار و بعد از آن از نوع رابطه علم حضوری است که فقط حقایق را در برمی گیرد، اینکه می گویند علومی که انسان دارد اگر با عمل به جان انسان وارد نشده باشد در لحظات قبض روح، جا می ماند و همه اینها می ریزد، یا اینکه می فرمایند: تمام نسبت هایی را که انسان با آباء و همسر و فرزندان و دیگران دارد همه اینها در لحظه قبض روح می ریزد، مگر اینکه این نسبت ها در دایره الهی وارد شده باشد یا اعمالی که در حد لقلقه باشد و رابطه اش با وجود انسان ضعیف باشد، ملکه وجودی نشده باشد، همه اینها جا می ماند، اینها همه اشاره به این است که باید اینها با جان انسان رابطه برقرار کرده باشد و اگر با جان او رابطه برقرار نشده باشد همه اینها در همین دنیا در اثر شدت قبض روح و انتقال که می خواهد از عالم علم حصولی به عالم علم حضوری وارد بشود می ماند. کتاب لحظه دیدار صفحه 157 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
❇️برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
🔻يك شب من گفتم: پروردگارا! مراقبه چگونه است؟ همان طوری كه در حال استراحت بودم، چرتم برد. 🔻يك دفعه ديدم باران، مثل سيل از آسمان می بارد! كسی آمد و كنارم ايستاد، ولی من توجه ام به باران بود. تا به او نگاه كردم و رويم را برگرداندم، باران قطع شد! به من فهماندند كه مراقبه چيست و چگونه است. 🔻مقام مراقبه اين است كه همان طور به باران توجه داشتی، خود را مدام در حضور و محضر حق تعالی بدانی و ببينی! ولی بدان كه اگر "يك آن" غفلت كني، فيض قطع می شود! آقا جان! مواعظ آيت الله حق شناس @ta_abad_zendegi
✳️فطرت انسان وقتی به جایی می رسد که دیگر هیچ چاره نیست ناخودآگاه خداوند متعال را می خواند. ✳️مثل حدیثی می شود که وقتی شخصی نزد یکی از ائمه آمد و عرض کرد: من اسم أعظم را می خواهم، امام معصوم فرمود: او را بگیرید و در آب بیندازید، او را در آب عمیق انداختند، داشت غرق می شد، گفت: من شنا بلد نیستم. حضرت هم شروع کرد با اطرانیان خود صحبت کردن و اصلا انگار نه انگار که او دارد آنجا غرق می شود. وقتی که دید اوضاع خیلی خراب است و این ها قطعا قصد نجات او را ندارند و هیچ کسی کاری به او ندارد و او هم دارد غرق می شود، در آن لحظه به یك حقیقتی متوسل شد، تا توسل رخ داد، حضرت فرمود: او را بگیرید. او را گرفتند و بیرون آوردند، فرمود: آن لحظه آن حقیقتی که در آن رابطه به دست آوردی و دیگر از همه قطع امید کرده بودی آن اهم اعظم الهی بود. ✳️اسم اعظم را عملی به او نشان داد، منتهی چه کسی اینطوری می خواهد؟ چه کسی این طوری اسم اعظم می خواهد؟ طرف را تا پای جان می برند! ✳️لذا اسم اعظم را با این شهود که از همه، قطع تعلق بکند به انسان می دهند. کتاب لحظه دیدار صفحه 227 حجت السلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
🔻اولیای الهی در همین دنیا و در نظام مکاشفات خود، بوهای خوش و بد مردم را می فهمند و استشمام می کنند، در حالی که قطعاً این نظام مربوط به بدن آنها و همین دماغ دنیایی نیست، و این که در روایت آمده که ملائکه از بوی بد گناه آزرده می شوند. این بوی بد در حالی که واقعاً هست، اما با این دماغ دنیایی استنشاق نمیشود. 🔻همچنین در روایات دیگری داریم که از معصوم سؤال می شود: چطور شما از معاصی دوری می کنید؟ 🔻در پاسخ قابل فهم برای عموم مردم فرموده اند: وقتی که معصیت و حرام از دور خود را جلوه می دهد، بوی‌بد آن ما را می آزارد و ما به طرف آن نمی رویم و میل پیدا نمی کنیم. کتاب تطهیر جان 350 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi