eitaa logo
تا ابد زندگی
898 دنبال‌کننده
367 عکس
82 ویدیو
0 فایل
🔴معارف کاربردی با نگاه عمیق به مرگ و حیات برزخی و عالم قیامت 👤 ارتباط با ادمین @admin_ravaasi ‌ ⭕آدرس دیگر صفحات ما https://zil.ink/ravasii ✅ آثار حجت‌الاسلام عابدینی؛ حول احادیث کتاب الموت و المعاد بحارالانوار ‌ 🔸 مؤسسه مطالعات اسلامی رواسی
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️رابطه انسان با ملک الهی مانند رابطه فیزیکی دو انسان در عالم دنیا نیست که از طریق بدن ها و حواس ظاهری با یکدیگر ارتباط و همراهی دارند، به این معنا که هر کدام یک فرد مستقل باشند و موجودیت جداگانه و غیر مرتبط با دیگری داشته باشند و تنها از جهت زمانی و مکانی همراه یکدیگر بوده و ارتباط ظاهری از طریق تکلم و دیگر راه ها برقرار نمایند. ✳️چرا که ملائکه الهی موجوداتی مادی نیستند و دارای بدن و جسم مادی هم نیستند. ملک الهی موجودی روحانی و مجرد است که با روح انسان که حقیقت وجودی اوست، ارتباط برقرار می کند. این همراهی یک همراهی حقیقی و رابطه اتحادی است. یعنی روح انسان با ملک الهی انس و اتحاد حقیقی پیدا می کند و حقیقت وجودی انسان ملکی و ملکوتی می شود. ادب عاشقی حجت الاسلام والمسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
🔻انسان وقتی از دنیا می رود، عالم دنیا در نظرش تنگ ترین و کوچک ترین عالمی ست که خداوند خلق کرده است. 🔻در روایت آمده است که خداوند متعال از آن زمانی که دنیا را خلق کرده است به آن نگاه نکرده است. یعنی این عالم دنیا آنقدر کوچک و حقیر و پست است که ارزش نداشته به آن نگاه شود. همین که مرگ فرا می رسد یک عالم دیگری به اسم عالم مثال پیش روی انسان باز می شود که رابطه عالم دنیا با این عالم طبق روایت مانند یک انگشتر در بیابان است. 🔻پس در لحظه ی مرگ و هنگام سكرات موت است که این چشم انداز برای انسان ایجاد می شود و تازه می فهمد که ارزش این عالم دنیا چقدر بوده و او می بایست در چه رتبه ای قرار می گرفته و چه عوالمی با چه وسعتی در انتظار او بوده، اما او خودش را به عالمی فروخت که حد آن مانند یک انگشتر در بیابان است و اینجاست که حسرت از دست دادن را می یابد. تطهیر جان صفحه ۳۰۱ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی 🔻برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
🔸در مقابل ولایت اهل بیت، ولایت طاغوت و دشمنان اهل بیت است. 🔸برای همین ما در مقابل سلام به امام حسین علیه السلام و اصحاب ایشان در زیارت عاشورا، قاتلان ایشان را لعن می کنیم که این لعن به معنای برائت جستن از آن ها و عمل آن ها و در نتیجه برائت و ایمنی از عذاب الهی ست. ادب عاشقی حجت الاسلام و المسلمین عابدینی @ta_abad_zendegi
8.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷️هفت ساعت گناه حجت الاسلام و المسلمین عابدینی برگرفته از سایت سمت خدا @ta_abad_zendegi
✳️به نظر ما لحظه موت، به لحاظ عالم دنیا و از منظر کسانی که اطراف محتضر هستند، یک ثانیه است ولی ممكن است همان یک ثانیه برای کسی هزاران سال طول بكشد. کسی هم ممكن است آن قدر وجودش تثبیت شده باشد که اصلا لحظه مرگ را نفهمد. ✳️نقل می کنند که رباخواری از نردبان افتاده بود. کسی او را در خواب می بیند و آن رباخوار به او می گوید: من اصلا نفهمیدم که موت یعنی چه؟! فقط همین مقدار فهمیدم که همین که از نردبان افتادم یك دفعه در قعر جهنم بودم. یعنی این شخص اصلا مراتب و پرسش قبر و غیره را نداشته است. چرا که پرسش قبر متعلق به کسانی است که امكان تطهیر در وجودشان هست و حتی اگر جهنمی هم هستند یک تأمل و حسابی برای آن ها در کار باشد. در حالی که این فرد رباخوار، حسابش کاملا روشن بوده است و برای همین می گوید به محض اینكه از نردبان افتادم یکباره دیدم در قعر جهنم هستم. ✳️برعكسش هم مرحوم آخوند حاج آقا رضا همدانی - مؤلف مصباح الفقیه - است که پس از مرگشان به کسی که در خواب، ایشان را دیده بود گفته بودند: من هیچ نفهمیدم؛ فقط همین را به یاد دارم که برایم حادثه ای اتفاق افتاد و یکباره دیدم که در آغوش حورالعین هستم و چیز دیگری نفهمیدم. یعنی مواقف و شب اول قبر و غیره را نفهمیدم. تطهیر جان صفحه ۷۴ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ✳️برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
🔷یکی از انواع موت اختیاری، زیارت و اطاعت است. همین تبعیت و تمسک به اهل بیت علیهم السلام خودش نوعی از موت اختیاری است. 🔷چون زیارت یعنی من از اراده خود صرف نظر می کنم و خودم را تحت اختیار و اراده ی آن ذوات مقدسه قرار می دهم. 🔷نظام دینداری و تابع دین بودن، نحوه ای از موت اختیاری است. اینکه انسان تابع اوامر الهی باشد، هر لحظه از خود مردن است. تطهیر جان صفحه ۸۳ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ✳️برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
🔻برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi
🔶️حرکت سلوکی می تواند با قدرت شمیه(بویایی) سریع تر بشود، معمولا اینگونه است که کسانی که حساسیت های آن ها نسبت به بو بیشتر است، قدرت حرکت و انتقال آن ها در بعضی از مسائل سریع تر است. 🔶️مکاشفه شمیه از مکاشفه لمسیه قوی تر است، اما نسبت به مکاشفه بصریه(دیدن) و سمعیه(شنیدن) نه؛ برای همین در حرکت های سلوکی عمدتا اول مکاشفات شمیه برای خیلی ها اتفاق می افتد و بعد مکاشفات سمعیه و بصریه اتفاق می افتد همچنین در حالت احتضار هم حالت شمیه زود تر اتفاق می افتد. 🔶️این را در بعضی دستور العمل های سلوکی داریم که با حرکت شمیه محقق می شود؛ استعمال بوی خوش در نماز و یا استحباب خوش بو بودن و استعمال عطر و اینکه رسول گرامی اسلام از جایی که رد می شدند بوی خوش ایشان در آن فضا تا مدت ها قابل احساس بود همه از این موارد است. لحظه دیدار صفحه ۱۸۱ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ✳️برای تهیه کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://zil.ink/ta_abad_zendegi @ta_abad_zendegi