21.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌼 #تا_انتها_حضور
💫 #امام_زمان_در_قرآن
🔸 #جلسه_شانزدهم
⚜ #شماره_31
🔅 استاد: حجت الاسلام پور سید آقایی
🔆 امام زمان(عج) در قرآن
#دارلقرآن_مرکزی_امام_خامنه_ای
https://shad.ir/darolghoranmarkazi
🍀 #فرهنگسرای_تخصصی_امام_مهدی_عج
🍀 @f_emammahdi
🌺 eitaa.com/ta_enteha_hozor
Panahian-ChegooneYekNamazKhoobBekhanim-j5-18k.mp3
7.38M
🌼 #تا_انتها_حضور
💫 #اعتقادی_تاثیر_عبادت
🔸 #جلسه_هفدهم
⚜ #شماره_33
🔅 استاد: حجت الاسلام پناهیان
🔆 همهی افکارت در نماز به خدا بسپار...!
#دارلقرآن_مرکزی_امام_خامنه_ای
https://shad.ir/darolghoranmarkazi
🍀 #فرهنگسرای_تخصصی_امام_مهدی_عج
🍀 @f_emammahdi
🌺 eitaa.com/ta_enteha_hozor
🌼 #تا_انتها_حضور
💫 #پاسخ_به_شبهات
⚜ #شماره_34
🔅 آیا ایمان به وجود حضرت یک فرضیه فلسفی و ظنی است؟
🔆 خیر، مسأله ایمان به وجود و ولادت حضرت مهدی علیه السلام گرچه پشتوانه عقلی و فلسفی قطعی دارد، ولی ادلّه نقلی قرآنی و حدیثی نیز بر آن دلالت دارد. نه تنها روایات فراوانی در حدّ تواتر بر ولادت حضرت دلالت دارد، بلکه احادیث صحیح السند نیز این موضوع را تأیید می نماید. و نیز ادله نقلی فراوانی در حدّ تواتر بر وجود حضرت دلالت دارد.
#دارلقرآن_مرکزی_امام_خامنه_ای
https://shad.ir/darolghoranmarkazi
🍀 #فرهنگسرای_تخصصی_امام_مهدی_عج
🍀 @f_emammahdi
🌺 eitaa.com/ta_enteha_hozor
🌼 #تا_انتها_حضور
💫 #پاسخ_به_شبهات
⚜ #شماره_35
🔅 بر اساس روایات آیا در آخرالزمان، افراد تنها به نام مسلمانند، مساجد از هدایت و معنویت تهی است و فقیهان تنها به فتنهگری میپردازند؟!
🔆 روایات بسیاری پیرامون آخر الزمان وجود دارد که ویژگیهای مردم آن دوره را بیان میکند. در یکی از روایات، امام صادق(ع) از امام علی(ع) نقل میکند که رسول خدا(ص) فرمود: «بر مردم، زمانى آید که از قرآن جز نامى نماند و از اسلام و مسلمانى جز اسمى نیست، مردم خود را مسلمان نامند و از مسلمانى دورترین اشخاص باشند، مسجدهاى آنان آباد است و از رهبرى و هدایت به حق تهى است، فقیهان این دوران بدترین فقهاى زیر آسماناند، فتنه از آنها برآید و بدانها بازگردد».[۱]
در این روایت دو نکته قابل تأمل وجود دارد که ما را در فهم بهتری از روایت کمک میکند:
۱ – با قطع و یقین میتوان گفت که این روایت در مقام بیان همه مصادیق نیست، به بیان دیگر؛ مراد روایت این نیست که در دوران مورد نظر، در هیچ کجا، هیچ اثری از قرآن باقی نمانده و همگان یا قرآن را رها کرده و آنهایی نیز که با قرآن هستند، تنها به حجم و نوشته آن توجه دارند و نه معنای آن.
مساجد، ویرانشده و فقیهان نیز تنها به فتنهگری مشغولند!
با توجه به آنچه گفته شد، شاید این روایت بدان معنا باشد که اکثریت مردم، مساجد و فقیهان در آخرالزمان با معیارهای مطلوب فاصله زیادی دارند.
ما بدون رد کردن این احتمال، فرضیه دیگری را نیز محتمل میدانیم:
شاید مراد پیامبر(ص)، ظهور این صفات در افراد بسیار نیست، بلکه ظهور بسیار برای این صفات است.
به بیان دیگر؛ در آخر الزمان، هرچند مسلمانان واقعی هم بسیار باشند و فقیهان باتقوای فراوانی نیز وجود داشته باشند، اما به دلیل برخی پیشرفتهای فنآوری ارتباطات، حتی اگر درصد کوچکی از مسلمانان و فقیهان راه کج را انتخاب کنند، نمود و بروز آن بسیار فراگیرتر و تأثیرگذارتر از گذشته خواهد بود. مانند آنکه اگر در یک کلانشهر چند میلیونی تنها چند نفر به صورت مستمر و بدون هیچ مانعی به قتل و غارت بپردازند – حتی اگر قریب به اتفاق مردم هم قاتل و دزد نباشند – با توجه به گسترش رسانهها و اطلاع رسانی سریع، این باور عمومی به وجود میآید که در آن شهر جز دزدی و ناامنی خبری نیست!
۲ – اما صرف نظر از آنچه گفته شد، چه افرادی میتوانند مصادیق روایت مذکور باشند؟
اگر چند قرن پیشتر در پی تفسیر و تعیین مصادیقی برای این روایت برمیآمدیم؛ شاید کمی دچار مشکل میشدیم. اما امروزه مصادیق بسیاری برای این روایت میتوان یافت.
بسیارند افرادی که قرآن میخوانند و فتوای سر بریدن مسلمانان را میدهند!
سنت پیامبر(ص) در مورد برخورد با اسیران را میدانند اما مادر و فرزند اسیر را کنار یکدیگر به اسم حکم اسلامی، میکشند!
آیات تحریم زنا را فریاد سر میدهند و با فتوایی پوشالی، جهاد نکاح را ترویج میکنند!
آری اینان از قرآن و سنت و دین، مطالبی را میگیرند که هیچ تناسبی با دین ندارد و واقعاً صفت «بدترین فقهاى زیر آسمان« در مورد آنان صدق میکند.
در مورد آنچه در ارتباط با قرآن و مساجد در روایت گفته شده نیز مصادیق فراوانی میتوان یافت.
در برخی کشورهای اسلامی، گاه مجلدات قرآن بیشتر از جمعیت آن کشورهاست، امّا تا چه اندازه، تقیّد و عمل به قرآن را در آن جوامع میبینیم؟!
آیا به تناسب تعداد مساجد زیبا و باشکوهی که وجود دارد، معنویت در جامعه حکمفرما شده است؟!
و …
در نهایت باید گفت که گرچه این مشکلات از ابتدای ظهور دین وجود داشته، اما امروزه نمود و ظهور بیشتری یافته است.
با این وجود بدیهی و طبیعی است که حتی در آخر الزمان هم باید به اهداف واقعی اسلام پایبند بود، رفت و آمد به مساجد را قطع نکرد و آموزههای دینی را از فقیهان دین شناس و پرهیزکار آموخت، چون هیچ دینی جز اسلام پذیرفته نیست و هیچ محلی بهتر از مسجد برای عبادت نبوده و هیچ مرجعی برای شناخت دین بهتر از فقیهان دینشناس نخواهد بود.
[۱]. «أبی عبد الله(ع) قَالَ: قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ(ع) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص): سَیَأْتِی عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ لَا یَبْقَى مِنَ الْقُرْآنِ إِلَّا رَسْمُهُ وَ مِنَ الْإِسْلَامِ إِلَّا اسْمُهُ یُسَمَّوْنَ بِهِ وَ هُمْ أَبْعَدُ النَّاسِ مِنْهُ مَسَاجِدُهُمْ عَامِرَهٌ وَ هِیَ خَرَابٌ مِنَ الْهُدَى فُقَهَاءُ ذَلِکَ الزَّمَانِ شَرُّ فُقَهَاءَ تَحْتَ ظِلِّ السَّمَاءِ مِنْهُمْ خَرَجَتِ الْفِتْنَهُ وَ إِلَیْهِمْ تَعُودُ»؛ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج ۸، ص ۳۰۸، تهران، دار الکتب الإسلامیه، چاپ چهارم، ۱۴۰۷ق؛ دیلمی، حسن بن محمد، أعلام الدین فی صفات المؤمنین، ص ۴۰۶، قم، مؤسسه آل البیت(ع)، چاپ اول، ۱۴۰۸ق.
https://shad.ir/darolghoranmarkazi
🍀 #فرهنگسرای_تخصصی_امام_مهدی_عج
🍀 @f_emammahdi
🌺 eitaa.com/ta_enteha_hozor
🌼 #تا_انتها_حضور
💫 #پاسخ_به_شبهات
⚜ #شماره_36
🔅 چه لزومی دارد سردمداران کفر و بزرگان دین رجعت کنند که بدها به سزای اعمالشان و بزرگان دین به پاداش برسند، مگر عذاب در آخرت کافی نیست؟!
🔆 عذاب و پاداش در دنیا، از اموری است که مطابق با حکمت پروردگار است؛ از اینرو، رجعت که یکی از عقاید شیعه است، با اندیشه در انگیزهها و اهداف رجعت، دو هدف به دست میآید:
الف. نشان دادن جلال و شکوه واقعى اسلام و سرافکندگى کفر در همین دنیا.
ب. پاداش دادن به انسانهاى با ایمان و نیکوکار و کیفر نمودن کافران و ستمگران در حدّ ظرفیت دنیا.
عذاب و پاداش در دنیا، از اموری است که مطابق با حکمت پروردگار است، در زمانهای گذشته قبل از اسلام افرادی و اقوامی در این دنیا دچار عذاب الهی شدهاند و از بین رفتهاند. اما امت پیامبر گرامی اسلام(ص) از این عذاب مصون بودهاند، پس ممکن است برخی از آنان با رجعت دچار عذاب دنیا نیز بشوند.
شیعه امامیه، اعتقاد خاصى به رجعت دارد؛[۱] یعنى پس از ظهور امام مهدى موعود(عج) و تشکیل حکومت عدل الهى در سراسر جهان، گروهى از اولیاى الهى و دوستداران خاندان رسالت و عدهاى از معاندان و دشمنان خاندان وحى – که از دنیا رفتهاند- به دنیا باز خواهند گشت. اولیاى الهى و صالحان با دیدن حاکمیت حق و عدل در گستره گیتى شادمان میشوند و پرتویى از ثمرات ایمان و اعمال صالح خود را در دنیا مشاهده میکنند. معاندان و دشمنان اهل بیت(ع) نیز گوشهای از سزاى ظلم و ستمهایى را که بر خاندان رسالت روا داشتهاند در این سرا میبینند. البته پاداش و کیفر نهایى در قیامت تحقق خواهد یافت؛ چون این دنیا ظرفیت عذاب واقعی آنها را ندارد. به همین جهت؛ ستمگران و ظالمان در این دنیا دچار عذاب نهایی نشدهاند.
با اندیشه در انگیزهها و اهداف رجعت، دو هدف به دست میآید:
الف. نشان دادن جلال و شکوه واقعى اسلام و سرافکندگى کفر در همین دنیا.
ب. پاداش دادن به انسانهاى با ایمان و نیکوکار و کیفر نمودن کافران و ستمگران در حدّ ظرفیت دنیا.
آیات و روایات زیادی راجع به عذاب دنیا و آخرت و همچنین راجع به پاداش در دنیا و آخرت آمده که برای نمونه به ذکر چند آیه بسنده میشود:
«چه بسیار مردمى که در قرون بعد از نوح، زندگى میکردند [و طبق همین سنت،] آنها را هلاک کردیم! و کافى است که پروردگارت از گناهان بندگانش آگاه، و نسبت به آن بینا است».[۲]
«سرانجام تندبادى شدید و هولانگیز و سرد و سخت در روزهایى شوم و پرغبار بر آنها فرستادیم تا عذاب خوارکننده را در زندگى دنیا به آنها بچشانیم و عذاب آخرت از آن هم خوارکنندهتر است، و [از هیچ طرف] یارى نمیشوند!».[۳]
«اما این شما هستید که یکدیگر را میکُشید و جمعى از خودتان را از سرزمینشان بیرون میکنید و در این گناه و تجاوز، به یکدیگر کمک مینمایید [و اینها همه نقض پیمانى است که با خدا بستهاید] در حالىکه اگر بعضى از آنها به صورت اسیران نزد شما آیند، فدیه میدهید و آنان را آزاد میسازید! با اینکه بیرون ساختن آنان بر شما حرام بود. آیا به بعضى از دستورات کتاب آسمانى ایمان میآورید، و به بعضى کافر میشوید؟! براى کسى از شما که این عمل [تبعیض در میان احکام و قوانین الهى] را انجام دهد، جز رسوایى در این جهان، چیزى نخواهد بود، و روز رستاخیز به شدیدترین عذابها گرفتار میشوند. و خداوند از آنچه انجام میدهید غافل نیست».[۴]
«کیفر آنها که با خدا و پیامبرش به جنگ برمیخیزند، و اقدام به فساد در روى زمین میکنند، [و با تهدید اسلحه، به جان و مال و ناموس مردم حمله میبرند،] فقط این است که اعدام شوند یا به دار آویخته گردند یا [چهار انگشت از] دست [راست] و پاى [چپ] آنها، بعکس یکدیگر، بریده شود و یا از سرزمین خود تبعید گردند. این رسوایى آنها در دنیاست و در آخرت، مجازات عظیمى دارند».[۵]
«بهرهاى [ناچیز] از دنیا دارند سپس بازگشتشان بهسوى ما است و بعد، به آنها مجازات شدید به سزاى کفرشان میچشانیم». [۶]
«و هیچکس جز به مشیّت و فرمان خدا نمیمیرد. سرنوشتى است مقرّر شده و هر که پاداش دنیا را بخواهد [اندکى از آن] به او میدهیم، و هر که خواستار پاداش آخرت باشد، او را از آن میبخشیم و به زودى سپاسگزاران را پاداش خواهیم داد».[۷]
[۱]. ر.ک: «رجعت و خصوصیات آن»، سؤال ۲۴۷؛ «رجعت پیامبران، امامان»، سؤال ۵۸۹۶؛ «رجعت مؤمنان خالص و مؤمنان عادی»، سؤال ۳۵۰۴۷.
[۲]. إسراء، ۱۷: «وَ کَمْ أَهْلَکْنا مِنَ الْقُرُونِ مِنْ بَعْدِ نُوحٍ وَ کَفى بِرَبِّکَ بِذُنُوبِ عِبادِهِ خَبیراً بَصیراً».
[۳]. فصلت، ۱۶: «فَأَرْسَلْنا عَلَیْهِمْ ریحاً صَرْصَراً فی أَیَّامٍ نَحِساتٍ لِنُذیقَهُمْ عَذابَ الْخِزْیِ فِی الْحَیاهِ الدُّنْیا وَ لَعَذابُ الْآخِرَهِ أَخْزى وَ هُمْ لا یُنْصَرُون».
[۴]. بقره، ۸۵: «ثُمَّ أَنْتُمْ هؤُلاءِ تَقْتُلُونَ أَنْفُسَکُمْ وَ تُخْرِجُونَ فَریقاً مِنْکُمْ مِنْ دِیارِهِمْ تَظاهَرُو
نَ عَلَیْهِمْ بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ إِنْ یَأْتُوکُمْ أُسارى تُفادُوهُمْ وَ هُوَ مُحَرَّمٌ عَلَیْکُمْ إِخْراجُهُمْ أَ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتابِ وَ تَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَما جَزاءُ مَنْ یَفْعَلُ ذلِکَ مِنْکُمْ إِلاَّ خِزْیٌ فِی الْحَیاهِ الدُّنْیا وَ یَوْمَ الْقِیامَهِ یُرَدُّونَ إِلى أَشَدِّ الْعَذابِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ».
[۵]. مائده، ۳۳: «إِنَّما جَزاءُ الَّذینَ یُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَهِ عَذابٌ عَظیم».
[۶]. یونس، ۷۰: «مَتاعٌ فِی الدُّنْیا ثُمَّ إِلَیْنا مَرْجِعُهُمْ ثُمَّ نُذیقُهُمُ الْعَذابَ الشَّدیدَ بِما کانُوا یَکْفُرُون».
[۷]. آل عمران، ۱۴۵: «وَ ما کانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ کِتاباً مُؤَجَّلاً وَ مَنْ یُرِدْ ثَوابَ الدُّنْیا نُؤْتِهِ مِنْها وَ مَنْ یُرِدْ ثَوابَ الْآخِرَهِ نُؤْتِهِ مِنْها وَ سَنَجْزِی الشَّاکِرین».
https://shad.ir/darolghoranmarkazi
🍀 #فرهنگسرای_تخصصی_امام_مهدی_عج
🍀 @f_emammahdi
🌺 eitaa.com/ta_enteha_hozor
📣 #اطلاعیه
👈 با سلام خدمت همراهان و مهدی یاوران عزیز
🔆 #سوالات از جزوات #پی_دی_اف شده طرح می شود و دوستان عزیز به #آیات و #روایات #تسلط داشته باشند.
💠 شرکت در آزمون برای تمامی عزیزان #رایگان است.
🔸 #زمان شرکت در آزمون #چهارم_مرداد ماه، ساعت 17
💠 #حد_نصاب_نمره برای دریافت مدرک مربی گری 70 از 100 می باشد.
💠 #شرکت در آزمون برای کسانیکه مایل به دریافت مدرک هستند الزامی است. (4 آزمون در هر ترم) .
💠 عزیزان برای دریافت مدرک، می تواننددر هر ترم مبلغ 50 هزار تومان پرداخت کنند و یا مبلغ 200 هزار تومان را به طور کامل پرداخت کنند.
🔸 #شماره_کارت جهت پرداخت هزینه
👉 6037701126552675
به نام خانم زارع
❌ #توجه👈 #ارسال عکس #فیش واریزی همراه با #نام و نام خانوادگی و #کد_ملی الزامی است.
👈 #لینک سایت جهت #آزمون در کانال ارسال می گردد.
❤️🌺عزیزانی که در آزمون نمره کامل را آورده اند از پرداخت این هزینه معاف می باشند.😍😍
🌺 eitaa.com/ta_enteha_hozor
TapScanner 07-18-2021-19.54(2).pdf
18.91M
🌼 #تا_انتها_حضور
💫 #اعتقادی_تاثیر_عبادت
⚜ #شماره_37
🔅 استاد: حجت الاسلام پناهیان
🔆 پی دی اف چگونه یک نماز خوب بخوانیم
🔸 قسمت اول
#دارلقرآن_مرکزی_امام_خامنه_ای
https://shad.ir/darolghoranmarkazi
🍀 #فرهنگسرای_تخصصی_امام_مهدی_عج
🍀 @f_emammahdi
🌺 eitaa.com/ta_enteha_hozor
TapScanner 07-18-2021-21.15.pdf
1.54M
🌼 #تا_انتها_حضور
💫 #اعتقادی_تاثیر_عبادت
⚜ #شماره_38
🔅 استاد: حجت الاسلام پناهیان
🔆 پی دی اف چگونه یک نماز خوب بخوانیم
🔸 قسمت دوم
#دارلقرآن_مرکزی_امام_خامنه_ای
https://shad.ir/darolghoranmarkazi
🍀 #فرهنگسرای_تخصصی_امام_مهدی_عج
🍀 @f_emammahdi
🌺 eitaa.com/ta_enteha_hozor