eitaa logo
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
1.6هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
9.3هزار ویدیو
163 فایل
آنچه یک مدیر فرهنگی در جهاد تبیین به آن نیاز دارد مدیر کانال: @Mojtabapnah تبادل لینک: @admin_abes پخش زنده اینترنتی ٨:٣٠ صبح دوشنبه‌ها: Aparat.com/taali_tv/live
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴⚡️در عاشورا چه گذشت؟ 🔺️سیر زمانی وقایع روز عاشورا از نماز صبح تا حدود نماز مغرب مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️مکروهات عاشورا؛ 🔺️امام باقر (علیه‌السلام) فرمودند: «روز دنبال کارهای دنیایی نروید، عاشورا از جهت کارهای مادی روز نحسی است، خدا در روز عاشورا، در حاجت دنیایی، برکت را قرار نداده است. 🔺️روز عاشورا، چیزی ذخیره نکنید زیرا نه خود و نه خانواده‌تان برکت نمی‌بینید. 🔺اگر روز عاشورا دنبال کاسبی نروید، خدا برایتان ثواب هزار حج و هزار عمره و هزار جنگ می‌نویسد که همه کنار رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بوده، هر اجری که خدا به هر پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و وصیّ و صدیق و شهید داده، از روز اول تا قیامت، به شما می‌دهند.» [1] [1] کامل الزيارات ج ۱، ص ۱۷۴. 📌 برگرفته از جلسات «از حیوانیت تا حیات، دوراهی طغیان و اطمینان» مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️تصفیه پاکان از اشقیاء در شب و روز عاشورا؛ 🔺️امام حسین علیه‌السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمی‌خواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود. 🔺️روز عاشورا می‌گوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟» 🔺️شب صحبت می‌کند تا مبادا خبیثی در بین طیّب‌ها باشد، و روز سخن می‌گوید تا مبادا طیّبی در بین خبیث‌ها مانده باشد. 🔺️شب غربال می‌کند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال می‌کند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند. ✍ مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️دوربین مخفی تماشایی؛ 🔺️این برگه رو امضا کنید تا هیئت و‌ تکیه‌های محل رو جمع کنیم! مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️من کجای سپاه حسینم؟! 🔺️«مرحوم استاد فریاد میکشید که: والله بدانید ، امروز نخست‌وزیرِ است. واقعا هم همین است. ما شمر را لعنت میکنیم، برای اینکه ریشه شمری عمل کردن را در دنیا بکنیم؛ ما یزید و عبیدالله را لعنت میکنیم، برای اینکه با حاکمیت یزیدی، حاکمیت ظلمِ به مؤمنین در دنیا مقابله کنیم.» رهبر انقلاب ۱۳۸۶/۱۰/۱۹ مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️اعمال روز ؛ 🔺از امام باقر(ع)‌ پرسیده شد که در روز عاشورا چگونه به یکدیگر تسلیت بگوییم. امام(ع) فرمود: «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَأْرِهِ مَعَ وَلِيِّه‏ الْإِمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ؛ خداوند ثواب‌های عزادار بودن ما را برای امام حسین(ع) زیاد گرداند. ما و شما را در کنار امام مهدی از آل‌محمد از طلب‌کنندگان خون آن حضرت قرار دهد.»  📚 شیخ طوسى‏، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، بيروت‏، مؤسسة فقه الشيعة، ۱۴۱۱ق، ج۲، ص۷۷۲ مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️اشک و گریه‌ی لذت انگیز؛ 🔺️روزی اشک نوکران باخودت ... 🔊 مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️حسین علیه‌السلام پرچمدار مبارزه با طاغوت؛ 🔺️در خیابان‌های لندن و... دسته‌های عزاداری امام حسین (ع) هم راه می‌افتند، مشکلی وجود ندارد اما پلیس فقط حاملان پرچم فلسطین را ضرب و شتم می‌کند! 🔺️پرچم حضرت امام حسین(ع) پرچم مبارزه با طاغوت است. ما شاید ندانیم امروز کدام پرچم چنین معنایی دارد، اما پلیس انگلیس خوب می‌داند... ⚡️هیئت سکولار، بی‌معناست. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️در کربُ‌بَلا بی‌طرفان بی‌شرفانند؛ 🔺️تاریخ همان است؛ حسینی؟ یا یزیدی؟ ⚡️کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️کودکان راست می‌گویند؛ 🔺️روی معصومیت و مظلومیت کودکان فکر کنید، نه اینکه ما سالها است با روضه‌های کودکان کربلا دل‌آشوب می‌شویم و زیر و رو میشویم، بارها قرآن نقش کودکان معصوم و مظلوم را که عین صدقند در کمک به راه خدا بیان کرده، داستان اتهام به یوسف ع و شهادت کودک، داستان اتهام به مریم س و شهادت کودک. داستان کودکان مظلوم بنی اسرائیل که سربریده شدند. اما در این دوران نیز امان از نقش کودکان. 🔺️کودکان به فرماندهان جبهه حق و خانواده‌شان انگیزه میدهند. حاج قاسم در نامه به دخترش مینویسد: "دختر عزیزم چه کنم برای آن دختر بی پناهی که هیچ فریادرسی ندارد و آن طفل گریان که هیچ چیز ندارد، من در چشمان خود نمک می ریزم که پلک‌هایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشــد " 🔺️همسر شهید همدانی میگوید: "حاج حسین گفت تکفیری ها دست و پای یکی از دخترها را قطع کرده بودند و در انظار مردم نشان می دادند. بعد به دخترم گفت اگر بمانم نمی توانم راحت زندگی کنم. دخترم که این صحبت ها را شنید سکوت کرد." 🔺️کودکان به ما جهت را نشان میدهند: رهبری جایی میگوید: "قتل‌عام زن و بچّه و کودک یک روستا! این جزو سیّئات جریان تکفیر است. از این قرائن و شواهد نمیشود به‌آسانى عبور کرد؛ همه‌ى اینها نشان میدهد که جریان تکفیر درخدمت استکبار است" ( ۴_۹_۹۳) در مورد اسراییل میگوید این رژیم به راحتی و با قساوت کودک میکشد، چاره اش مقاومت مسلحانه است، کرانه باختری را هم باید مسلح کنیم. (۱_۵_۹۳) 🔺️خدا رحمت کند امام هم یکی از دلایلش برای نشان دادن جهت ها به مردم. صدق کودکان بود او میگوید: " بچه های هفت ساله و هشت ساله شان ایستاده و می گوید: مرگ بر این سلطنت پهلوی! و تظاهر می کند و کشته می شود؛ فردایش هم همان بچه های دیگر، باز می گویند. این طور ایران الآن قیام کرده است و ما مکلفیم که به اینها کمک بکنیم؛ بی تفاوت نباشیم. عالم را آگاه کنیم از این مصیبتی که بر سر ملت ما آمده است.»(صحیفه امام؛ ج 4، ص 27). جای دیگر میگوید: "این نهضتْ الهی بود. نهضتی که بچه ها پستانک را در دهان‏‎ ‎‏می گذاشتند، وقتی بیرون می آوردند می گفتند «مرگ بر شاه» باز پستانک را به دهان‏‎ ‎‏می گذاشتند! از بچه هایی که اولِ صحبت و حرف زدنشان است تا پیرمردهایی که آخر‏‎ ‎‏عهدشان است به حیات، همه با هم بودند و همه با هم طرد کردند این طاغوت را. "(صحیفه امام،ج۶،ص۳۳۶) عین این ماجرا را محتشمی پور از قول خبرنگار خارجی در پاریس نقل می‌کند که این صحنه شعار دادن کودکان در آغوش مادران را دیده بود و به حقانیت انقلاب معتقد شده بود. این یک پدیده گسترده و معنا دار بود. 🔺️امروز همین کودکان، باعث صدور قیام و انقلاب شده‌اند در دنیا، شعارها و بیانیه ها و سخنان اساتید دانشگاه و دانشجویان را در اروپا و آمریکا دنبال کرده‌اید؟ یکی از علل این خیزش‌ها مظلومیت کودکان است. 🔺️مظلومیت کودکان یکی از ابزارهای خدا است برای تغییر ریل تاریخی انسانها، برای ایجاد نقطه عطف در تاریخ. این روزها از کنار روضه های کودکان کربلا ساده عبور نکنیم. خدا رحمت کند حاج آقای حق شناس، عارف تهرانی را، می‌گفت بین روضه حضرت علی اصغر ع و ارتباط وجودی با امام عصر عج رابطه‌ای عمیق است. آری خون کودکان حالا حالا ها کار دارد با تاریخ و آینده آن. ✍ علی مهدیان مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین؛ 1⃣ نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. 2⃣ هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. 3⃣ دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! 4⃣ افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. 5⃣ در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. 6⃣ امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. 7⃣ آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). ✍ آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی