eitaa logo
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
1.6هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
9.3هزار ویدیو
163 فایل
آنچه یک مدیر فرهنگی در جهاد تبیین به آن نیاز دارد مدیر کانال: @Mojtabapnah تبادل لینک: @admin_abes پخش زنده اینترنتی ٨:٣٠ صبح دوشنبه‌ها: Aparat.com/taali_tv/live
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴⚡️پیمایش انگیزه‌شناسی بانوان بی‌حجاب 🔺این پیمایش که اخیراً توسط مرکز مطالعات فرهنگی تیام انجام شده، نشان می‌دهد روند مکشفه‌شدن جامعه آماری 992 نفره ایشان در شهر تهران چگونه بوده است: 🔺38.9 درصد در قبل از تیر 1401 کشف حجاب کرده‌اند. در تیر و مرداد 1401 روند، ثابت و ماهیانه 3 درصد است اما آخر شهریور 1401 و غائله موسوم به مهسا(زمان درگذشت 25 شهریورماه) که شروع می‌شود، نرخ کشف حجاب هم به میزان 0.7 درصد نسبت به دو ماه قبل افزایش نشان می‌دهد. ⚡️در مهرماه که گرماگرم حادثه است، نرخ کشف حجاب رکورد را جابجا می‌کند(21 درصد). اما در آبان ابتدا یک نزول 76 درصدی نسبت به مهرماه رخ ‌می‌دهد ولی در آذر و دی‌ماه قدری روند، افزایشی می‌گردد(در سه ماه مورد بحثِ بعد از مهرماه نرخ‌ها به ترتیب 5.1، 6.4 و 9.4 است) اما از دی‌ماه به بعد دوباره به همان 3 درصد قبل از غائله برمی‌گردد و درنهایت در اردیبهشت امسال عدد اندک 0.7 درصد را نشان می‌دهد. 🔰بدین‌ترتیب می‌توان نتایج زیر را اخذ نمود: 1️⃣ تکانه اجتماعی غائله، روند کشف حجاب را جهش می‌دهد. این در زمانه‌ای است که دستگاه‌های فعال در حوزه حجاب و عفاف به دلیل شرائط محیطی و التهاب آن و یا حتی تردید در اعمال مقررات مربوطه به وضوح پا پس کشیده‌اند. 2️⃣این جهش در ماه‌های بعد دوام نمی‌آورد و گویی دامنه اجتماعی آن به سرعت کاهش می‌یابد(از 21 به 5)، چیزی معادل 76 درصد کاهش. بی‌عملی دستگاه‌های دخیل در حوزه حجاب و عفاف و فضای ابهام‌آلود باعث می‌شود دوباره اهل تردید در کشف حجاب به آهستگی به دامنه 5.1 درصدی آبان پیوسته، عدد را در آذر به 6.4 درصد برسانند، این موضوع در دی‌ماه بدتر شده و دوباره جهشی در حد 9.4 درصد را نشان می‌دهد. 3️⃣با جمع‌شدن این پیک دوم در دل اعداد قبلی، عملاً روند نزولی از بهمن‌ماه آغاز می‌شود، خصوصا اینکه هم غائله جمع شده است هم تا حدی قصه مدارس به کنترل نسبی درآمده است. درباره این روند نزولی و حتی بازگشت به الگوی قبل از غائله می‌توان گفت؛ 4️⃣حجم همراهان با کشف حجاب به هیچ روی منطبق بر کلیت جامعه ایرانی نیست و میزان نفوذ پدیده کشف حجاب یک روند مشخص را دارد که شرائطی چون غائله مرتبط باعث تشدید آن شد، اما این تشدید به خاطر فقدان بنیاد اجتماعی نمی‌توانست هر ماه دامنه سنگینی از یارگیری اجتماعی داشته باشد و به ناچار اثر افزایشی غائله در بهمن‌ماه به طور کلی تخلیه گردید و روند، کاملاً به الگوی قبل از همه این غائله‌ها بازگشت. 5️⃣ در فروردین و سپس در اردیبهشت 1402 که قدری سخن از اجرای جدی‌تر مقررات و کنترل اجتماعی با ابزارهای نوین و حتی لایحه قانونی به میان آمده است و تا حدی انعکاس‌ها در جامعه جدی می‌شود ابتدا از دامنه کشف حجا‌ب‌ها حتی از نرخ ثابت 3 درصد قبل از غائله کاسته می‌شود و در اردیبهشت که این انعکاس‌ها جدی‌تر می‌شود، گویی بانوان مستعد کشف حجاب این انعکاس را جدی گرفته و دامنه کشف حجاب از 2.8 به یکباره تا 0.7 درصد کاسته می‌شود. 🔺نکته بسیار مهم که از تحلیل این روند به دست می‌آید آن است که حیرت دستگاه‌های میانی و گاه بالادستی در حاکمیت در فقدان سیاست منسجم و اعلام‌شده در حوزه حجاب و عفاف یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری نرخ‌های بالای کشف حجاب نسبت به روند معمول آن بوده است. عدد دی‌ماه 1401 و مقایسه‌اش با آذر و آبان که هنوز متأثر از شرائط غائله هستیم، شاهدی جدی بر این امر است. درنقطه مقابل حس اجتماعی مبنی بر اینکه حاکمیت در اعمال سیاست‌های کنترلی جدی است هم مدخلیتی اساسی دارد؛ این امر با روندهای ابتدای سال 1402 قابل اذعان است. بدین‌ترتیب ما با اهل تردیدی مواجه هستیم که اگر حس کنند هیچ‌گونه کنترل اجتماعی وجود ندارد به راحتی خود را وارد این جرگه می‌سازند و البته این اهل تردید هم با وضعیت کلی جامعه ایرانی منطبق نیست و حداکثر درصد اندکی از این جامعه است. ⚡️ پرسش اصلی این است که آیا باز می‌خواهیم به بهانه کار فرهنگی-که سخنی درخور و شایسته است- ابزارهای جدی هدایت اجتماعی همانند قانون و الزامات قانونی را وانهیم؟ ✍ عباس حیدری‌پور مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️بمناسبت یکم تیرماه، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی 🔺اهم بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی ٢٨ دی‌ماه ١۴٠١ مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️محجبه ها در رژه همجنس‌بازها در استانبول 🔺صورتی‌ها، ویروسی جهانی‌اند 🔺جنگ با خدا / کی بشه عذابش برسه.. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️تحلیل اجتماعیِ پیمایش حجاب قسمت دوم 1⃣ «مرد بی‌غیرت»، بدن ناموسش را به «نگاه‌های حریص خیابانی»، می‌فروشد و آسوده‌خاطر است. بی‌رگ و بی‌تفاوت است. از «نمایش بدن زنش»، رنج نمی‌برد. «لذت دیدن زنش»، فقط برای خودش نیست، بلکه مردان دیگر نیز مجاز به بهره‌برداری بصری از زنش هستند. مرد بی‌غیرت، «مردانگی اخلاقی» ندارد. 2⃣ عدد «هفتاد درصد» نشان می‌دهد که «کم‌عفتی زن»، قرین و هم‌نشین «کم‌غیرتی مرد» است. مکمل و‌ متمم یکدیگرند. هم‌افزایی در فساد اجتماعی دارند.‌ مکشفه‌ها، «چراغ سبز شوهران‌»شان را دیده‌اند که در خیابان، بدن‌نمایی می‌کنند. از سایه‌ی حضور «مرد غیرت‌مند» در زندگی‌شان، محروم هستند و به حال خود «رها» شده‌اند. 3⃣ بنابراین، مشکل ما فقط «بی‌حجابی» نیست. روی دیگر سکه، «بی‌غیرتی» است. بی‌غیرتی مرد، خود را در خیابان نشان نمی‌دهد، بلکه در قالب بی‌حجابی زن، نمایان می‌شود. بی‌حجابی زن، دو ریشه دارد؛ یکی نقص در عفت خودش و دیگری نقص در غیرت مرد. بااین‌حال، چون فقط بی‌حجابی مشهود است، «طرح حجاب» می‌نویسیم نه «طرح غیرت». 4⃣ شبکه‌ی تلویزیونی «من‌وتو» به‌عنوان گرانیگاه «عادی‌سازی سبک زندگی غربی»، سال‌ها بر تغییر الگوها و ارزش‌های معطوف به «امر جنسی»، متمرکز بود. «زندگی روزمره» را از «سیاست»، مهم‌تر انگاشت و مخاطب را با لذت‌های سبک زندگی غربی، وسوسه کرد. آن‌قدر گفت و نمایش داد و حس ایجاد کرد، تا مخاطب تحریک و‌ تهییج شد. ✍ مهدی جمشیدی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی