eitaa logo
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
1.6هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
8.3هزار ویدیو
158 فایل
آنچه یک مدیر فرهنگی در جهاد تبیین به آن نیاز دارد مدیر کانال: @Mojtabapnah تبادل لینک: @admin_abes پخش زنده اینترنتی ٨:٣٠ صبح دوشنبه‌ها: Aparat.com/taali_tv/live
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴⚡️وقتی تو کانال خودشون هم تو دهنی می‌خورند! 🔺با این همه شانتاژ رسانه‌ای بازهم جمهوری اسلامی ایران رای آورد... مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️راز قرآن سوخته! 🔺داستانی عجیب درباره و حکایت مردی که نزد آیت الله بروجردی رفت و خواب خود را نقل کرد... 🔊 استاد آیت‌الله فروغی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️اقدام جالب روحانی اردکانی در ایام نوروز 🔺استقبال متفاوت از مسافران نوروزی همراه با هدیه مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴⚡️آدرس انحرافی مصرف بنزین خودروی داخلی! 🔺در محافل نخبگانی مطرح می‌گردد که ایرانیان مصرف بنزین بیشتری نسبت به سایر دنیا به علت پرمصرفی خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی دارند. 🔺با همین ادعا تجویز به واردات خودرو به کشور در شرایط بحران ارزی فعلی می‌نمایند. اما بررسی آمارهای رسمی ایران و جهان نشان می‌دهد میانگین مصرف سوخت سبد خودروی مصرفی در ایران عددی در حدود ۷ الی ۷.۵ لیتر در ۱۰۰کیلومتر می‌باشد. این عدد در فرانسه ۷.۱ و در کشور سوئد حدود ۶.۵ لیتر در ۱۰۰کیلومتر می باشد. 🔺طبق گزارش رسمی آژانس بین‌المللی انرژی در سال ۲۰۲۱، میانگین مصرف سوخت خودرو در اروپا پس از طی یک دوره ۱۵ساله، با صرفه‌جویی سالانه درصدی به عدد ۶لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر رسیده است. به صورت مصداقی خودروهایی مثل هیوندایی اکسنت، هیوندایی النترا و هیوندایی ونیو با میانگین قیمت ۲۰ الی ۳۰هزار دلار یا به عبارتی ۱ تا ۱.۵میلیارد قیمت کارخانه کشور مبدا، مصرف میانگین ۷.۵لیتر و خودروی لوکسی مثل bmw x3 با قیمت ۵۵هزار دلار یا به عبارتی حدود ۳میلیارد تومان قیمت کارخانه کشور مبدا مصرفی حدود ۱۱لیتر دارد. 🔺این اعداد نشان می‌دهد که مطالبه کاهش مصرف سوخت خودروهای داخلی صحیح اما انگاره های رایج رسانه‌ای فریبنده و با روایتی غیرصادقانه به دنبال اهدافی در راستای منافع مافیایی بوده و فضایی علیه معیشت مردم را دنبال میکنند و با دستاویز کردن آمار پیک سفر نوروزی مردم و بهانه کردن مصرف بنزین در این بازه زمانی کوتاه، به دنبال گران‌سازی بنزین و ایجاد تورم و کوچک شدن سفره و معیشت مردم هستند. ✍سیدامیرحسین حسینی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️اگر کسی دارد بی‌حجاب حرکت می‌کند شما امر به معروف کردید این گفت "به تو چه" ! این دو بار عذاب می‌بیند. 🔺اگر کسی دید گناهی می‌شود گفت "به من چه" ! با آن گنهکار هر دو عذاب می‌بینند. 🔊 آیت‌الله مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️غیرت و حیا، دو اصلی که باید از کودکی آموزش داد... 🔺فرزندان خود را از کودکی با آشنا میکنیم، چرا که میوه‌اش در دختران حجاب و در پسران‌مان خواهد شد. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️مادر ایرانی که به آلمان مهاجرت کرده: به خدا اگر کسی به من میگفت اینجا(آلمان)اینطوریه به اینجا سفر نمی‌کردیم. ⚡️ من برای بچم اومدم ⚡️روزی۲۰نفر همدیگه رو با چاقو میزنند 🔺حالا ما اگر اینا رو رسانه‌ای کنیم میگن شما دارید دروغ می‌گید غرب بهشته، شما وحشی هستید، شما داعشی هستید.. ✍‌ تبریزی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️بزرگترین خطر! 🔺در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمی‌کشند. ماتش می‌کنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است. 🔺اجانب دنبال این نیستند که رهبر ما را ترور کنند، دنبال این هستند که ماتش کنند، انفعال در او ایجاد کنند. درصدد این هستند که حرفش اثر نکند. فرمانش اثر نکند. یعنی راه‌های حرکت او را ببندند. تحرکش را ببندند. 🔺از هر راهی برود کیش بشود، از هر نقطه‌ای بخواهد حرکت کند راه‌ها را بر او ببندند. آن‌ها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود اما واقع نشود. مثلا بگوید «اقتصاد مقاومتی»، اما هیچ تغییری نکند. 🔺بگوید «همدلی و همزبانی»، اما همانطور که بودند باشد. اگر این طور شد، این بزرگ‌ترین ضرر است. بزرگ‌ترین خطر در جمهوری اسلامی این است که رهبر در یک موردی حرف بزند و یک‌چیز دیگر از آب دربیاید. این «کیش» شدن است. اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم کار به اینجا بکشد. ✍ آیت‌الله محی‌الدین ، تمثیلات‌سیاسی‌اجتماعی، صفحه ۴۳ مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️جواد تاجیک مدیرعامل بهشت زهرا؛ 🔺شهید آرمان علی‌وردی یکماه قبل از شهادتش به مزارش سر زده بود و گفته بود من به زودی به اینجا می‌آیم 🔺مزار شهید آرمان یکی از شلوغترین مزارهای شهدای بهشت زهراست. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
43.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️مستند کوتاه قرار عاشقی با گل نرگس 🔺مستندی از دیدار خانواده شهید مدافع حرم اسماعیل خانزاده با رهبر انقلاب 🔺پدر شهید خانزاده در دیدار با رهبر انقلاب، دست‌نوشته‌ای را قرائت کرد که این شهید مدافع حرم در آن به ملاقات خود با حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف در شب یازدهم ماه مبارک رمضان اشاره کرده است. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️درگیری شدید لفظی دو نماینده کنگره آمریکا بر سر قوانین اسلحه 🔺جمال بومن و توماس ماسی دو عضو کنگره ایالات متحده، درباره «خشونت مسلحانه» در کشورشان در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن به طور لفظی درگیر شدند. 🔺️این درگیری لفظی چند روز پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در نشویل رخ داد. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️روز یازدهم، «الرمضان» 🔺روز یازدهم وأما"رمضان"، فإن بعض أهل المعرفة بلغة العرب كان يزعم أنه سمى بذلك لشدة الحرِّ الذي كان يكون فيه، حتى تَرْمَض فيه الفِصَال. 🔺آتش و حرارتی در دل جامعه برای روشنایی و هدایت،آتشی که طبقات، اختلافات، ذنوب و خطایای جامعه را می‌سوزاند. 🔺اما این اثر از آنجاست که این اسم یعنی رمضان از اسماء الله است و این روح و ریحان این اسم است که با امساک در همه ی جامعه متجلی می‌شود،ای اهل عالم این ماه مبارک فرصت تجلی اسم خداست در جان و دل بشریت شما هم دعوتید. 🔺روز یازدهم روز بروز و تجلی اسم الله و درک کرامت تجلیات این اسم در جامعه ی بشری است. «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ وَ مَنْ کانَ مَریضاً أَوْ عَلى‏ سَفَرٍ فَعِدَّهٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ یُریدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَ لا یُریدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَ لِتُکْمِلُوا الْعِدَّهَ وَ لِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلى‏ ما هَداکُمْ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ» ✍ مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️بخش اول، نسبت حاکمیت با موضوع 🔺هر از چند گاهی برخی از مسئله‎های اجتماعی به دلایل مختلف موردتوجه رسانه ‏ها، اندیشمندان و تریبون‏ دارها قرار می ‏گیرد. «آمار بالای بدحجابی نشان می ‏دهد مردم ایران خواستار آزادی در حوزه پوشش هستند و صرفاً از سوی اجبار حجاب را پذیرفته‏ اند.» 🔺«حجاب نه ملاک دین‌داری و بی‌دینی است و نه ملاک اینکه کسی از حقی برخوردار باشد یا نباشد. حجاب یک بحث ارزشی است که هرکس بخواهد آن را می‌پذیرد و هرکس نخواهد نمی‌پذیرد.» این‏ گزاره ‏ها بخشی از دیدگاه ‏های رسانه‏ ای در این حوزه است که توانسته افکار عمومی جامعه اعم از مذهبی و غیرمذهبی و حتی حاکمیت را تا حد زیادی با خود همراه کند. 🔺نسبت بدحجابی با حاکمیت سیاسی نیز یکی از بزنگاه ‏های اصلی دعوا است؛ برخی آن را اعتراضی سیاسی قلمداد می ‏کنند و برخی با آن مخالف‏اند. امر آنجایی پیچیده می‌شود که جریانات سیاسی و فکری برای اثبات مواضعشان، گزینشی عمل کرده و یکی از خوانش‌ها را می‏ پذیرند. مثلاً گفته می‌شود «اعتراضات خیابانی، ضد حجاب است پس اعتراضات، ضد دین است» یا معتقدند «آمار بالای بدحجابی نشان می‌دهد زنان ایرانی با حاکمیت دین مخالف‎اند یا زندگی غیردینی را ترجیح می‌دهند». این نتیجه‏ گیری ‏ها موجب می‌شود کل افراد این گروه به‌صرف یک رفتار مشابه (بدحجابی) در یک دسته گنجانده شوند تا مصادره به مطلوب آن‌ها راحت‌تر صورت بگیرد. حال‌آنکه ندیدن تکثرات اجتماعی و فرهنگی و یک‌کاسه کردن کل افراد، اغلب موجب فهم غلط از مردم و درنهایت منجر به تصمیمات غلط دربارۀ آن‌ها شده است. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️بخش دوم، اما واقعیت چیست و کدام‌یک از گزاره‌‏های فوق تصویر درستی از وضعیت موجود بانوان بدحجاب را ترسیم می‌‏کند؟ 🔺مرکز مطالعات فرهنگی تیام وابسته به پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، برای فهم بهتر این موضوع سراغ بانوانی در شهر تهران رفته‎ که از منظر عرف، حجاب کامل ندارند و نمونه خود را از بین خانم‏هایی با آرایش غلیظ تا آرایش ملایم، پوشش با مانتوهای کوتاه و جلو باز، هودی، پافر، کاپشن، پالتو، شال و روسری و مانند آن‌که بخش‌‏هایی از بدن و موی آنان پیدا بوده، انتخاب کرده است. در این پیمایش با نمونه ۱۰۳۳ نفری از بانوان بالای ۱۸ سال به‌صورت حضوری در مناطق ۲۲ گانه شهر به‌صورت تصادفی - خوشه‎ای در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ بهمن سال ۱۴۰۱ مصاحبه صورت گرفته و اعتبار محتوایی و صوری پرسشنامه با دریافت نظر کارشناسان و پایایی آن با آلفای کرونباخ ۷/۰ مورد تأیید قرار گرفته است. 🔺چگونه نمونه‌گیری کردیم؟ نمونه‌‏گیری در پیمایش از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین روش نمونه‌‏گیری به‌منظور تعمیم‌‏پذیر نتایج، انتخاب تصادفی و مصاحبه حضوری با افراد است. در مورد پیمایش حاضر، چون جامعه آماری آن تهران است، باید اقتضای کلان‏شهر بودن در انتخاب نمونه رعایت می‌‏شد. لذا نمونه‏ به‌صورت خوشه‏‌ای، در مناطق ۲۲ گانه تهران که همه شهر را پوشش دهد و در میدان‌های اصلی شهر به‌صورت کاملاً تصادفی انتخاب شد. تعداد افراد نمونه مطابق فرمول کوکران حدود ۳۸۵ نفر است؛ اما برای اطمینان بیشتر نمونه را به ۱۰۳۳ نفر رساندیم. تصادفی بودن هم به این صورت بود که قاعده‌ای قرار دادیم و ‌گفتیم با دهمین خانم بدحجابی که از این مسیر عبور می‌کند مصاحبه می‌کنیم. ممکن است فردی بگوید تمایلی به مصاحبه ندارم، برای اینکه تصادفی بودن اتفاق بیافتد صبر می‌کردیم تا نفر دهم بعدی بیاید. این روند باید ادامه یابد تا تعداد نمونه در آن منطقه به تعدادی که قرار است برسد. مثلاً اگر تعداد ۱۵ نمونه برای میدان ونک داشتیم باید این فرآیند انجام می‏شد تا کاملاً تصادفی نمونه کامل شود. در انتخاب نمونه هم دو طیف از بانوان را خارج کرده و سراغ آن‎ها نرفتیم؛ یکی کسانی که حجاب کامل داشتند و طیف دوم کسانی که کشف حجاب کرده بودند. پرسشگران سراغ کسانی رفتند که در عرف به آن‏ها بدحجاب گفته می‌شود. 🔺شاخصه‌‏های پرسشنامه چیست؟ دین‏داری یک مفهوم بسیار گسترده است و سنجش آن در یک پرسشنامه‌ امکان‏پذیر نیست. این تحقیق مدعی نیست که تمامی ابعاد دین‌داری را سنجیده است. در این نظرسنجی شاخصه‏‌های مناسکی‌ دین‏داری مانند نماز خواندن، ذکر خدا در طول روز، شرکت در مناسک مذهبی جمعی و مانند آن‌که بخشی از دین‏داری را نمایش می‌دهد، موردسنجش قرار گرفته است و وارد مباحث عمیق‌تر نشده است. همچنین مؤلفه‏‌هایی مخصوص دین‏داری خانم‌ها مانند حفظ حریم زنانگی افراد که درواقع نوعی تقوای زنانگی است مورد سؤال قرار گرفته است. همچنین به دلیل اهمیت خانواده، پایبندی به حریم خانواده نیز به‌عنوان یک شاخص مستقل دیده شده است. یک بخش هم در مورد اغتشاش و اعتراض بود و می‌خواستیم بدانیم خانم‌های بدحجاب چقدر با فضای اغتشاش همراه هستند، لذا آن را هم مورد سؤال قرار دادیم. 🔺چه کردیم تا نمونه‌ها خودشان را کمتر سانسور کنند؟ در پیمایش‌ها حدی از خودسانسوری وجود دارد و این‏گونه نیست که با اطمینان کامل بگویید فردی که در معرض شما قرار می‌گیرد و قرار است با آن مصاحبه کنید ملاحظاتی نداشته است. این حد از خودسانسوری در همه پیمایش‌‏ها مخصوصاً در کشور ما وجود دارد. با این‌حال افراد مصاحبه‌کننده می‏توانند در کاهش خودسانسوری مؤثر باشند. لذا مصاحبه‌کنندگان پوشش چادر نداشتند و از نظر ظاهری، همسانی ظاهری با نمونه‌ آماری داشتند تا به‌واسطه ارتباطی که برقرار می‌شد این خودسانسوری به حداقل برسد. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️بخش سوم، تحلیل واقعیت چگونه محقق می‌شود؟ 🔺رفتار افراد یک جامعه تابع آگاهی‌های فردی آن‌ها نیست بلکه تابع آگاهی‌های جمعی آن‌ها است. به‌عبارتی‌دیگر افراد جامعه بر اساس فرهنگی که در آن حضور دارند می‌اندیشند و سپس رفتار می‌کنند و در این میان رسانه‌ها می‌توانند نقش پررنگی در این آگاهی جمعی ایفا کنند. ازجمله نقش‌های رسانه‌ها ساخت کلیشه ذهنی برای مردم است. رسانه‌ها به‌واسطه نحوه بازنمایی که از واقعیت دارند و نیز به‌واسطه تکرار آن بازنمایی، کلیشه‌هایی برای ذهن عمومی جامعه می‌سازند و افراد با آن کلیشه‌ها به واقعیت نگاه می‌کنند. به نظر می‌رسد در کشور ما با توجه به ضعف‌هایی که در حوزه رسانه داشته‌ایم جامعه به سمتی سوق پیدا کرده که نمی‌تواند نقاط مثبت خود را ببیند و ذائقه مخاطب به نحوی ساخته شده که اساساً نمی‌خواهد داشته‌های خود را ببیند و آن‌ها را روایت کند. 🔺بعد از حوادث امسال، کاری توسط همکاران ما انجام شد تحت عنوان «گونه‌شناسی معترضین بازداشت شده». در آن زمان بازار اظهارنظرها در خصوص معترضان داغ بود و عموماً با نگاه‌های جزئی، برچسب‌هایی روی معترضین می‌خورد و بر اساس همین برچسب‌ها، شرایط تحلیل می‌شد. مثلاً توسط برخی گفته می‌شد که عموم معترضان نسل Z هستند یا گیمر هستند و غیره. وقتی کار به برچسب زدن رسید، تکثرات اجتماعی و فرهنگی دیده نمی‌شوند و کل افراد به‌صرف یک رفتار مشابه در یک دسته گنجانده شده و مصادره به مطلوب می‌شوند؛ لذا راه برای توصیف دقیق پدیده نیز بسته می‌شود و درنهایت منجر به تصمیم‌گیری‌های غلط می‌شود. تحلیل دقیق یک پدیده اجتماعی قبل از هر چیز نیازمند توصیف دقیق آن پدیده است. 🔺یکی دیگر از مسائل فرهنگی که اخیراً در جامعه مطرح شد موضوع بی‌حجابی، بدحجابی و مشتقات مربوط به آن بود. ما باید به یک توصیف نسبتاً دقیقی از این موضوع می‌رسیدیم و نمی‌شد با بازنمایی‌های رسانه‌ای که از واقعیت بود آن را تحلیل کرد. یکی از این اقدامات طراحی و انجام همین نظرسنجی از خانم‌های عرفاً بدحجاب بود. پاسخ‌ها با آن چیزی که در فضای بازنمایی وجود دارد، متفاوت بود. به‌عنوان‌مثال اینکه افرادی از جامعه هستند که عرفاً به آن‌ها بدحجاب گفته می‌شود اما این‌ها دین و معنویت را در زندگی خود احساس می‌کنند، ذکر خدا می‌گویند و .... یا این‏که این افراد نسبت به خانواده حس تعلق دارند و خانواده برای آن‌ها مهم است و برای حفظ حریم خانواده خود تلاش می‌کنند و درعین‌حال موافق اعتراض آشوبی هستند. 🔺به نظر می‌رسد ما برای اینکه بتوانیم تحلیل دقیقی از وضعیت جامعه داشته باشیم تا جایی که می‌توانیم باید به واقعیت جامعه نزدیک شویم و از زوایای مختلف با پدیده ارتباط بگیریم و ابعاد مختلف آن پدیده را ببینیم و اینکه بخواهیم صرفاً بر اساس توصیف‌های تک‌خطی و کلیشه‌ای که از پدیده‌ها داریم برای مشکلات جامعه نسخه بپیچیم دردی از جامعه درمان نخواهد شد. 🔺نتایج نظرسنجی چیست؟ 1️⃣ پوشش و حجاب موجب حفظ حریم خانواده نتایج نشان می‏‌دهد که ۵/۵۹ درصد بانوان حفظ حجاب و پوشش در محیط اجتماعی را موجب حفظ حریم خانواده می‌‏دانند. نتایج نشان می‌‏دهد بانوان ما پوشش گریز نیستند و اگر زمینه‌‏های مناسب فرهنگی و اقتصادی ترویج پوشش زیبا و کامل را در کشور فراهم کنیم، بانوان به آن گرایش مثبت دارند. در فرهنگ اصیل ایرانی، خانواده و حریم زنان ارزشمند است و علیرغم تصویرسازی‌ها این اصالت همچنان پابرجاست. 2️⃣ همراهی بانوان بدحجاب با اغتشاشات و اعتراضات خیابانی از نتایج قابل‌توجه دیگر این نظرسنجی این است که ۵/۶۴ درصد آنان با اعتراض آشوبی در خیابان، بازار و دانشگاه موافق هستند؛ بنابراین نمی‏‌توان نتیجه گرفت که اعتراضات خیابانی ریشه‌‏های ضد حاکمیت دینی و کشف حجاب دارد؛ بلکه همین بانوان علیرغم موافقت با اغتشاش نگاه متفاوتی با برساخت‏های رسانه‌‏‏ای دارند. لذا به نظر می‏‌رسد تا زمانی که زمینه اعتراضات قانونی فراهم نباشد این گرایش برای رساندن صدای اعتراض وجود داشته باشد. 3️⃣ حجاب و پوشش به نفع بانوان است نه به ضرر آنان غالب زنان با پدیده کشف حجاب موافق نیستند و در عمل هم با آن همراه نبوده‌‏اند. ۶۲ درصد معتقدند حجاب و پوشش بیشتر به نفع آنان است تا به ضررشان. 4️⃣ بانوان بدحجاب به گزاره‏های دینی تعلق‌خاطر دارند تعلق به امور مذهبی برخلاف آن چیزی است که از سوی مراکز مختلف تبلیغ می‏شود. ۸۸ درصد خدا را در زندگی روزمره خود احساس می‏‌کنند. نمود رفتاری احساس خداوند در زندگی روزمره هم با انجام واجبات مثل نماز قابل‌تأمل است. ۵۱.۱ درصد بانوان اهتمام بیشتری به انجام نمازهای واجب روزانه دارند (۱۵.۸ درصد همیشه، ۱۰.۲ درصد اکثر وقت‏‌ها، ۲۵.۲ درصد گاهی اوقات) و ۲۱.۵ درصد نیز به‌ندرت به انجام آن مبادرت دارند. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی