🔴⚡️تبلیغ باید مردمی باشد و کار اختصاصیِ روحانیون نیست، افرادی که خوبیها را منتشر میکنند باید تقدیر شوند...
🔺حجتالاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی با اشاره به سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سنت حسنهای است که هرسال حوالی روز اول تیرماه از مبلغان تجلیل میشود.
🔺وی ادامه داد: دستگاه تبلیغ ما را یاد شهید حقانی میاندازد. شهدا بزرگترین مبلغان بودند. در این روز، کسانی که از آنها تجلیل میشود افرادی هستند که در امر تبیین و ترویج اسلام ناب کار کردند. البته تعداد عزیزان زیاد است و ما نمیتوانیم همه را نام ببریم و تقدیر کنیم.
🔺قمی با بیان اینکه یکی از گروههایی که باید تقدیر شوند، عزیزانی هستند که نشر خوبی میکنند، گفت: نشر خوبیها، کار تبلیغی است زیرا فرد نشر دهنده در گسترش آن کار خوب، سهیم است. امام علی(ع) فرمود اگر خوبی کردی بپوشان اما اگر به تو خوبی کردند، نشر بده. همچنین امام میفرمایند: کسی که از مردم قدردانی نکند شکر خدا را به جا نیاورده است.
🔺همه مردم باید تبلیغ کنند؛
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تلاش رسانههای معاند بر مخفی کردن اخبار خوب، گفت: از پیامبرمان فرا گرفتهایم که فریب کار کسی است که خوبی را میپوشاند و بدی را فریاد میزند، نباید خورد.
🔺وی ادامه داد: فرایند تبلیغ باید مردمی باشد و این کار اختصاصیِ روحانیون نیست. این دستور خود امام است که فرمودند همه مردم باید تبلیغ کنند.
جهت مطالعه مشروح خبر لمس کنید
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️بیحجابی با منشأ بیغیرتی...
🔺یک تحقیق میدانی در باره همراهی همسران با زنان مکشفه و بی حجاب منتشر شده که نشان می دهد بی حجابی زن از بی غیرتی مرد (همسر یا پدر) است...
🔺اوج عقب ماندگی فکری یک مرد آنجاست که بداند که ناموسش در معرض و نگاه مردان دیگر است و نه تنها ناراحت نشود بلکه اعلام رضایت کند، با دلی پر خون و شاکی و البته معترض دلخوش به این هستیم که شاید به شیب ظهور نزدیک میشویم چرا که در روایات وجود چنین زنان و مردانی از نشان های آخرالزمان ذکر شده است...
اللهم اشکوا الیک من غیبة ولیّنا
اللهم عجل لفرج ولیّک
✍سید محمد هاشمی نیا
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️فرق میکنه کدوم سمت باشید، حق یا باطل...
🔺درحالیکه مفلوکین مجاهدین خلق توسط دولت آلبانی در حال قلع و قمع هستند؛ متحدین الحوثی ایران در یمن پس از ۸ سال جنگ همه جانبه و محاصره؛ اینگونه در عربستان از آنها استقبال میشود.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️ضوابط پوشش رسمی، نقطه اشتراک همه دانشگاههای دنیا
🔺رعایت #پوشش_رسمی بر اساس #Dress_Code مصوب دانشگاهی و مراکز آموزشی در سراسر دنیا موضوعی کاملا منطقی و پذیرفته شده است.
🔺بنابراین اینکه گروهی بر خلاف رویه قاطبه دانشجویان فرهیخته و باایمان کشور، به اسم دانشجوی هنر فلان دانشگاه بخواهند در برابر حکم صریح الهی حجاب و قانون مصوب پوشش گردنکشی نمایند قطعا قابل پذیرش نیست.
🔺به عنوان نمونه سال گذشته در همین ایام(May2022) در کشور کانادا که قبله آمال برخی غربگرایان هم هست، پلیس تعدادی از معترضین به پوشش در یک مرکز آموزشی را بازداشت کرد تا جایی که شدت عمل پلیس کانادا موجب برخی انتقادات شد(تصویر بالا).
🔺شأن شریف دانشگاهیان پیشرو بودن در فرهنگ قانومندی و تقویت فرهنگ اسلامی است و قطعا تضمین سلامت محیط علمی اقتضا میکند از ضوابط مصوب پوشش حتی یک میلیمتر هم نباید عقب نشینی کرد.
✍حمیدرضا ابراهیمی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️تحلیل اجتماعیِ پیمایش حجاب قسمت ١
1⃣ اینکه «چهل درصد» از مکشفهها در «پیش از تیرماه سال گذشته» کشف حجاب کردهاند (مطابق آمار پژوهشکدۀ باقرالعلوم که وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است) ، نشانگر این حقیقت است که «موج» و «شیب» کشف حجاب بهصورت جدی و گسترده در دورۀ پیشااغتشاش، آغاز شده بوده و «روند خطی» و «سیر فزاینده» شکل گرفته بوده و حادثۀ مرگ مهسا امینی، فقط یک «زمینۀ تشدیدکننده» بوده است. تشدیدکنندگیِ آن نیز آنچنان برجسته نبوده، بلکه در اثر اهمالکاری مسئولان در اِعمال اقتدار و اجرای قانون در دورۀ پیشااغتشاش، مسیر طبیعی پدید آمده بود و مکشفهها احساس نمیکردند که مسئولان، قاطعیتی برای مواجهه دارند. این چهل درصد، میوۀ تلخ اغتشاش نیستند، بلکه اینان اغتشاش آفریدند یا با آن همراه شدند.
2⃣ این در حالی است که ما به «شصت درصدِ پسااغتشاش»، اعتنا میکنیم اما از «چهل درصدِ پیشااغتشاش» غافلیم. به نظرم مسألۀ اصلی، آن چهل درصدِ پیشینی است که توانسته «بدون اغتشاش» - که آکنده از حس و حرارت و هیجان و روایت بود - پیش برود. اگر بتوان آن شصت درصد را به اغتشاش نسبت داد، دربارۀ این چهل درصد چه باید گفت؟ این عدد بر اساس که «منطق اجتماعی» به تحقق پیوسته است؟ کدام «نیروی پیشران»، کشف حجاب را در دورۀ پیشااغتشاش تا مرز چهل درصد سوق داده است؟ من در تحلیلهای گذشتهام به این واقعیت تصریح کرده بودم که باید سالهای آغازینِ دهۀ نود را «نقطۀ عطف» نسبت به حجاب دانست و «موج جدید» را به آن نسبت داد و اتفاقهای امروز را در اتصال و همبستگی با این گذشتۀ تبیینگر، فهم کرد، نه اینکه چند تخلف موردی و اندک گشت ارشاد را در سالهای اخیر، اصل و اساس انگاشت و یا حادثۀ مرگ مهسا امینی را گرانیگاه قلمداد کرد. رگهها و ریشهها به «خُردهرویدادها»یی باز میگردد که از آغاز دهۀ نود توسط رسانههای فارسیزبان و دنبالۀ داخلی آنها در جریان اصلاحات، بهتدریج صورتبندی شدند و یک «سیر نامحسوس» را پدید آورند. این سیر، به یک «کلانرویداد» نیاز داشت؛ یک حادثۀ تلخ و بسیجگر و احساسی که در اثر انفجار آن، هم نقص شصت درصدیِ خود را جبران کند و هم با شرمندهسازی حاکمیت، به خود رسمیت بدهد.
3⃣ در طول ماههای تیر و مرداد و شهریور، سیر کشف حجاب حدود «سه درصد» بوده اما در مهرماه به «بیست درصد» میرسد. این عدد، در هیچیک از ماههای بعدی نیز تکرار نمیشود. پس قلۀ اقدام به کشف حجاب، معطوف به «مهرماه» بوده است. اما چرا مهرماه؟! روند کشف حجاب، میتوانست به صورت متوازن میان ماهها توزیع شود و در هر ماه، جمعی به مکشفهها افزوده شوند، و یا میتوانست ناگهان پس از اغتشاش و مرگ مهسا امینی، حالت هیجانی و انفجاری به خود بگیرد و ظهور یابد، اما حدود «سه ماه» طول کشیده تا تمایل بیست درصدی شکل بگیرد و این تمایل نیز در هیچیک از ماههای بعدی نیز تکرار نشده است. یک فرض این است که این عدد بزرگ را به بازگشایی دانشگاهها و مدارس نسبت بدهیم و بگوییم این دو بستر، زمینۀ همافزایی و ظهور حداکثری را بهصورت ضربتی فراهم کردند. فرض دیگر این است که گفته شود زنانِ مایل به کشف حجاب که تصمیم قطعی برای کشف حجاب داشتند، از نظر احتمال مواجهۀ حاکمیت، دچار تردید بودند، اما در این فرصت سه ماهه - که آمیخته با تعلل و بیعملی مسئولان بود - یقین پیدا کردند که حاکمیت، دیگر انگیزه و توانی برای برخورد ندارد و با سکوت رفتاری خویش، شرایط جدید را پذیرفته است.
4⃣ در اردیبهشت ماه، آمار اقدام به کشف حجاب به عدد «هفتمدهم درصد» میرسد که کمترین میزان در مقایسه با همۀ ماههای گذشته است. تنها اتفاقی که میتونسته سرچشمۀ این افول ناگهانی و بیسابقه باشد، تهدید سردار رادان به اجرای قانون حجاب بوده است. این امر نشان میدهد که حاکمیت، همچنان از اقتدار برخوردار است و چنانچه «سخن مقتدارنه» بگوید - و اندکی نیز «قدرتِ» خویش را به رخ بکشد - گره گشوده خواهد شد و نهتنها روند پیشرونده، متوقف خواهد شد، بلکه بساط کشف حجاب و برهنگی نیز جمع خواهد شد. در واقع، چشم مکشفهها به «رفتار حاکمیت» است و بر اساس آن، رفتار خود را تعریف و بازتعریف میکنند. ازاینرو، روندها و سیرهای اجتماعی در این لایه، به سستی یا قوّتِ «گفتارهای حاکمیتی» وابسته است. متأسفانه «ضعف گفتاری» در ادبیات رسمیِ مسئولان، «اقتدار حاکمیت» را تا اندازهای مخدوش کرده است و باید از طریق جدّیّت و غلظت بخشیدن به گفتارهای رسمی، گذشته را جبران کرد.
✍ مهدی جمشیدی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️تفرقه بیانداز و حکومت کن...
🔺پولوتیکو: آمریکا هم به اوکراین سلاح میفروشد هم به روسیه!
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
28.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️روایت جدید خواهر علی کریمی: «علی به دنبال ویزای آمریکا بود»
🔺اگر «زن زندگی آزادی» برایت مهم بود خواهر خودت را نجات میدادی.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️پیمایش انگیزهشناسی بانوان بیحجاب
🔺این پیمایش که اخیراً توسط مرکز مطالعات فرهنگی تیام انجام شده، نشان میدهد روند مکشفهشدن جامعه آماری 992 نفره ایشان در شهر تهران چگونه بوده است:
🔺38.9 درصد در قبل از تیر 1401 کشف حجاب کردهاند. در تیر و مرداد 1401 روند، ثابت و ماهیانه 3 درصد است اما آخر شهریور 1401 و غائله موسوم به مهسا(زمان درگذشت 25 شهریورماه) که شروع میشود، نرخ کشف حجاب هم به میزان 0.7 درصد نسبت به دو ماه قبل افزایش نشان میدهد.
⚡️در مهرماه که گرماگرم حادثه است، نرخ کشف حجاب رکورد را جابجا میکند(21 درصد). اما در آبان ابتدا یک نزول 76 درصدی نسبت به مهرماه رخ میدهد ولی در آذر و دیماه قدری روند، افزایشی میگردد(در سه ماه مورد بحثِ بعد از مهرماه نرخها به ترتیب 5.1، 6.4 و 9.4 است) اما از دیماه به بعد دوباره به همان 3 درصد قبل از غائله برمیگردد و درنهایت در اردیبهشت امسال عدد اندک 0.7 درصد را نشان میدهد.
🔰بدینترتیب میتوان نتایج زیر را اخذ نمود:
1️⃣ تکانه اجتماعی غائله، روند کشف حجاب را جهش میدهد. این در زمانهای است که دستگاههای فعال در حوزه حجاب و عفاف به دلیل شرائط محیطی و التهاب آن و یا حتی تردید در اعمال مقررات مربوطه به وضوح پا پس کشیدهاند.
2️⃣این جهش در ماههای بعد دوام نمیآورد و گویی دامنه اجتماعی آن به سرعت کاهش مییابد(از 21 به 5)، چیزی معادل 76 درصد کاهش. بیعملی دستگاههای دخیل در حوزه حجاب و عفاف و فضای ابهامآلود باعث میشود دوباره اهل تردید در کشف حجاب به آهستگی به دامنه 5.1 درصدی آبان پیوسته، عدد را در آذر به 6.4 درصد برسانند، این موضوع در دیماه بدتر شده و دوباره جهشی در حد 9.4 درصد را نشان میدهد.
3️⃣با جمعشدن این پیک دوم در دل اعداد قبلی، عملاً روند نزولی از بهمنماه آغاز میشود، خصوصا اینکه هم غائله جمع شده است هم تا حدی قصه مدارس به کنترل نسبی درآمده است. درباره این روند نزولی و حتی بازگشت به الگوی قبل از غائله میتوان گفت؛
4️⃣حجم همراهان با کشف حجاب به هیچ روی منطبق بر کلیت جامعه ایرانی نیست و میزان نفوذ پدیده کشف حجاب یک روند مشخص را دارد که شرائطی چون غائله مرتبط باعث تشدید آن شد، اما این تشدید به خاطر فقدان بنیاد اجتماعی نمیتوانست هر ماه دامنه سنگینی از یارگیری اجتماعی داشته باشد و به ناچار اثر افزایشی غائله در بهمنماه به طور کلی تخلیه گردید و روند، کاملاً به الگوی قبل از همه این غائلهها بازگشت.
5️⃣ در فروردین و سپس در اردیبهشت 1402 که قدری سخن از اجرای جدیتر مقررات و کنترل اجتماعی با ابزارهای نوین و حتی لایحه قانونی به میان آمده است و تا حدی انعکاسها در جامعه جدی میشود ابتدا از دامنه کشف حجابها حتی از نرخ ثابت 3 درصد قبل از غائله کاسته میشود و در اردیبهشت که این انعکاسها جدیتر میشود، گویی بانوان مستعد کشف حجاب این انعکاس را جدی گرفته و دامنه کشف حجاب از 2.8 به یکباره تا 0.7 درصد کاسته میشود.
🔺نکته بسیار مهم که از تحلیل این روند به دست میآید آن است که حیرت دستگاههای میانی و گاه بالادستی در حاکمیت در فقدان سیاست منسجم و اعلامشده در حوزه حجاب و عفاف یکی از عوامل اصلی شکلگیری نرخهای بالای کشف حجاب نسبت به روند معمول آن بوده است. عدد دیماه 1401 و مقایسهاش با آذر و آبان که هنوز متأثر از شرائط غائله هستیم، شاهدی جدی بر این امر است. درنقطه مقابل حس اجتماعی مبنی بر اینکه حاکمیت در اعمال سیاستهای کنترلی جدی است هم مدخلیتی اساسی دارد؛ این امر با روندهای ابتدای سال 1402 قابل اذعان است. بدینترتیب ما با اهل تردیدی مواجه هستیم که اگر حس کنند هیچگونه کنترل اجتماعی وجود ندارد به راحتی خود را وارد این جرگه میسازند و البته این اهل تردید هم با وضعیت کلی جامعه ایرانی منطبق نیست و حداکثر درصد اندکی از این جامعه است.
⚡️ پرسش اصلی این است که آیا باز میخواهیم به بهانه کار فرهنگی-که سخنی درخور و شایسته است- ابزارهای جدی هدایت اجتماعی همانند قانون و الزامات قانونی را وانهیم؟
✍ عباس حیدریپور
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️بمناسبت یکم تیرماه، روز تبلیغ و اطلاعرسانی دینی
🔺اهم بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی
٢٨ دیماه ١۴٠١
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی