eitaa logo
تاملات
763 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
روش شناسی فقهای معاصر 2.mp3
17.53M
🔉 درسگفتار 🔶 🕰 جلسه دوم 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹وجه تمایز محقق بروجردی نسبت به دیگران، توجه ایشان به ابعاد تاریخی فقه است. 🔹مراد از عبارت آیت‌الله بروجردی که «فقه شیعه، یک فقه حاشیه‌ای نسبت به اهل عامه هست» چیست؟! 🔹فقه قرینه‌ای و تراکم ظنونی آیت الله بروجردی چیست؟! 🔹بررسی برخی اندیشه‌های فقهی آیت الله بروجردی 🔗 لینک جلسه قبل👇 🔺https://eitaa.com/taammolat74/1245 ⚜️ @taammolat74
♨️ جاهلان درب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را شکسته‌اند و خیال میکنند که قلعه خیبر را فتح کرده‌اند. در وهم غوطه‌ور و در تاریکی غرق هستند، اما خیال میکنند که ایمان به غیب دارند. ایمان به غیب اگر به وسیله عقل نباشد نوعی جن‌گیری است. اینان به نوعی جن‌زده‌اند و شیطان بر ایشان مسلط است. ‌ انقلاب اسلامی دشمنان مختلفی دارد: احمقهای درجه یک، احمقهای درجه دو، احمقهای درجه سه و... اینها به نظر احمقهای درجه دو میرسند. 🔻پ.ن: هرچند با بستن حرم‌ها موافق نبودیم اما این کار معنا ندارد. ⚜ @taammolat74
💠 خون دلی که پدر پیرتان از این دسته خورده است هرگز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است. امام خمینی (ره) ۳ اسفند ۱۳۶۷ ⚜ @taammolat74
🔰 فتنه تعطیلی حرم ✍ سیدحسین مخبر 🔸آن طور که به نظر میرسد بستن حرم دقیقا همانند سه برابر کردن یکباره بنزین است. 🔹همانطور که هدف شورش قشر مستضعف بود تا منافقین از تجمع و اعتراض به حق آنان سوء استفاده کنند و مردم را در مقابل نظام قرار دهند ، این بار هم... 🔸این بار هم خط همان خط است هدف چیزی غیر از سوء استفاده منافقین از اعتراض به حق مومنین و دوست داران اهل بیت نیست همانطور که در فتنه بنزین رهبری با تدبیر حکیمانه خود و با فداکاری جلوی تحقق هدف را گرفتند این بار هم تولیت آستان های مقدس آبروی خود را روی دست گرفته اند. 🔹آن موقع میخواستند تا دلسوزان نظام به شبیخون بنزینی اعتراض کنند تا تقصیر همه ناکارامدی ها را گردن آنان بیندازند و ... این بار هم میخواهند با اعتراض دلسوختگان اهل بیت تقصیر شیوع بیماری و ناکارامدی و نبود و ... را گردن مومنین بیندازند جگرمان میسوزد اما همانطور که در قضیه بنزین از خواسته بحقمان گذشتیم این بار هم اجازه سوء استفاده منافقین داخلی و خارجی را نخواهیم داد. 🔸همه قمی ها میدانند که کل زائران یک روز حرم در این ایام به اندازه مشتریان یک ساعت فروشگاه ها هم نبود. 🔹تجمع در کنار ضریح به اندازه تجمع در مقابل مراکز عرضه ماهی هم نبود. سلام می‌دهم از بام خانه سمت حرم... @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه 📚 کتاب قطاری از کلمات ▪️ مولف : احمد اکبرپور ▪️ناشر کتاب : شهرستان ادب ▪️سال نشر : ۱۳۹۷ ▪️تعداد صفحات : ۱۶۲ 🔸«قطاری از کلمات» کاروان قصه‌های روشن است؛ قصه‌هایی از متن و بطن زندگی. کتابی که خودِ نوشتن و قصه‌گفتن، ماجرا و مسئلۀ قهرمانش می‌شود. 🔹این یک رمان برای نوجوانان ، قطاری است که راوی‌اش دست ما را می‌گیرد و کوپه‌به‌کوپه جلو می‌برد و آدم‌ها را با زندگی‌شان نشان‌مان می‌دهد. قصه آدم‌ها را زندگی و زندگی آدم‌ها را تبدیل به قصه می‌کند. 🔸مرز قصه‌گفتن و زندگی‌کردن در این کتابِ صمیمی و پاک، مرز باریکی است که گاهی نویسنده و حتی مخاطب دوست دارد همین مرز باریک را هم نادیده بگیرد و بگوید و بخواند که قصه همان زندگی است و زندگی چیزی جز قصه‌هایی که ما می‌بافیم، نیست. 🔹وجه دیگر کتاب، حرکت اصلاحی قصه است در جهان واقعیت که نویسنده با شیوه‌ای دل‌نشین و خوش‌ساخت، قصه را مصلح اوضاع معرفی می‌کند. 🔸مسئلۀ مهم این است که، آن‌چه مقدم بر گفتن و نوشتن با صفت ایرانی است، ایرانی ‌زیستن است، ایرانی اندیشیدن است. لذا هنرمند و از میان رشته‌های هنری، هنر روایت‌گری جهان و زندگی، بیش از هرچیز به زیست فرهنگی و آن هم فرهنگ خویش نیازمند است. هنرمند مؤلف تا با فرهنگ میهن خود مأنوس نباشد و از ذخیره‌های آن بهره نبرده باشد، اثرش مایه‌ای از ایرانی‌بودن را عرضه نخواهد کرد. ⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 از مدافعان حرم تا مهاجمان حرم ✍ رضا مهدوی 🔸بروید و در کارهایی که به آن علم ندارید، دخالت نکنید و فتواهای صد من یک غاز ندهید... 🔹فریادهای بر سر پیروان و جماعتی از که در مخالفت با بسته شدن موقت درب حرم‌های مطهر در قم و مشهد‌، هجوم بردند و درب‌ها را شکستند و.... @taammolat74
HHRG-115-FA00-Wstate-ModellS-20170216.pdf
357.2K
♨️ بسیار مهم! ⭕️سند امنیتی سازمان سیا درباره نقش جریان شیرازی علیه انقلاب اسلامی و اسلام سیاسی 🔸اسکات مادل افسر ارشد امنیتی سازمان سیا در بند 6 طرح مهم خود با عنوان"Iran on Notie"به صراحت از تقویت و حمایت صادق شیرازی؛ علیه اسلام سیاسی و آیت الله خامنه ای به عنوان یکی از راهبردهای آمریکا جهت مهار ایران نام می برد. @taammolat74
📮‏خاتم سلیمان و عصای موسی را بردند تا معجزه بگیرند. به خیالشان خاتم وعصا بی رضای نبی اعجاز می کند. توسل به در و دیوار و ضریح بدون رضای امام، ظاهرگرائی و بت پرستی است. بقعه و رواق و ایوان و شبستان آنجاست که رضای اوست. امروز نگاه حضرت معصومه کجاست؟ رضایش چیست؟ ✍ محسن مهدیان ⚜ @taammolat74
🔰 آخوندی که می گوید تهران غلط کرده خود فتنه است/ می خواهند کشت و کشتار راه بیندازند. ✍ ابراهیم فیاض (عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران) 🔸امروز با فراگیر شدن کرونا در جهان، جهانیان نیز به مذهب بازمی گردند اما نه مذهبی که فرقه ای باشد. 🔹معترضانی که در مقابل حرم های قم و مشهد جمع شدند مذهبی فرقه ای دارند. افرادی که در مقابل حرم امام رضا(ع) شعار دادند «ما انقلابی هستیم» عین همان شعارهایی سردادند که خوارج می دادند. باید پرسید آیا آنها انقلابی‌تر از ولی فقیه و مراجع هستند؟ خوارج هم می گفتند ما می دانیم و شما نمی دانید و به زعم خود علی(ع) را به خاطر کفرش کشتند. 🔸اتفاقات دیشب قم و مشهد نیز قصه ای است که شروع شده و همان بحث اخباری گری است که دارد وجهی رادیکال پیدا می کند. همان اخباری گری که متاسفانه ما پس از انقلاب بازگرداندیم. این موضوع ریشه در اسماعیلیه و اشعری دارد. امروز برخی از متفکران قم هم گفته اند که حتی علامه طباطبایی هم اشعری است. 🔹ولی فقیه می گوید هرکسی به گسترش ویروس کرونا کمک کند، سیئه است و هرکس کمک به نابودیش کند حسنه است. این مساله را امروز همه علما، مراجع و رهبری اعلام می کنند. پس معترضان از چه کسی فتوا می گیرند؟ 🔸آیا در فقه ما قاعده ولاضَرَرَ وَ لاضِرارَ فى الاسلام هست یا نه؟ آیا حفظ نظام اجتماعی و امنیت آن از اوجب واجبات هست یا نه؟ 🔹متاسفانه قم تسخیر اخباری گری مشهد و تسلیم شهری در کنار خود از لحاظ عرفانی گری شده به نام کاشان و بدتر از همه از سوی پاردایم وحشتناک تحت عنوان فرهنگستان علوم اسلامی اداره می شود که صداوسیما به مسئولش علامه می گوید، تئوریزه شده است. 🔸معترضان شبیه منبری مشهوری هستند که در حرم حضرت معصومه(س)اکثرا به منبر می رود و حرفهایی از شیخیه می زند با این تفاوت که رادیکال شده اند. 🔹اولین کاری که فرهنگستان یا همان آکادمی علوم اسلامی کرده زیر سوال بردن فقه جواهری حضرت امام بوده است. امروز همین عرفان فقهی شده، درصدد ایجاد فرقه است. فرقه شیرازی دشمن سیدمحمدباقر صدر هستند و حتی تلاش کردند قبر ایشان را در نجف به آتش بکشند. آنها اصولی بوده و ضد روش و فقه هستند. مدافع عرفان فقهی شده ای هستند که خشونت ایجاد می کند و بدون شک این موضوع در آینده خطر بزرگی برای نظام ایجاد می کند. 🔹من سالها پیش هم گفته بودم که اگر این گونه افراد«معترضان» بر سر کار بیایند همین می شوند. یعنی علی(ع) را به حکم خدا می کُشند. 🔸بعید نیست که مراجع و علما از سوی این افراد تکفیر شوند و آنها دست به خشونت برند. زمانی که عرفان فقهی و رادیکال می شود نتیجه اش بهتر از این نمی شود. اتفاقا خود این یکی از نشانه های آخرالزمان است‌‌. 🔹یک آخوند در مشهد بلند می‌شود و می گوید رئیس جمهور غلط کرده، وزیر غلط کرده، تهران غلط کرده! تهران یعنی چه کسانی؟ کل نظام یعنی تهران. آن آخوندی که می گوید تهران غلط کرده خود فتنه است. چون نمی تواند مستقیم بزرگان را زیرسوال ببرد می گوید تهران غلط کرده است. این ها همان خوارج هستند و ماجرا بسیار جدی است. از امروز می بینیم که خارج نشینان پشت آنها را می گیرند. این همان فتنه آخرالزمان است. این افراد در این وضعیت کرونایی می خواهند کشت و کشتار راه بیندازند. 🔸ما نباید خط فقه، رهبری، فقها و مراجع را گم کنیم. همان خطر ضد فقاهتی که ریشه در مکتب عرفانی صوفیسم دارد و در آکادمی علوم اسلامی شروع شده، ادامه دارد و متاسفانه در آنجا هیچ دفاعی از فقاهت و نظام فقاهتی نمی‌کنند. ⚜ @taammolat74
تاملات
🔰 بررسی ابعاد جنگ بیولوژیکی 🔸اگرچه سابقه استفاده از جنگ افزارهای بیولوژیکی در قالب عوامل بیماری زا
☣️بررسی ابعاد جنگ بیولوژیک 🔘 بخش دوم 🔸عوامل بیولوژیک، می‌توانند همانند سلاح‌های نظامی بسیار مؤثر باشند. از همین جهت است که با شیوه‌های روانی، از جمله القای ترس، سردرگمی و عدم اطمینان در زندگی روزمره احساس خطر به‌وجود آورده‌اند. [1] 🔹از سلاح‌های متعارف دیگر به‌دلیل چندین خصوصیت منحصر به‌فرد، متفاوت هستند. [2] زیرا: * از ارگانیسم‌های بیماری‌زا ساخته شده‌اند، که می‌توانند تولیدمثل و تکثیر داشته و منجر به بیماری و مرگ در میزبان‌های زیادی شوند. * ساعت‌ها یا روز‌ها طول می‌کشد تا علائم و نشانه‌های آن، در فرد مبتلا آشکار شود. * سلاح‌های بیولوژیک برای تولید، نسبتاً ارزان هستند. * انتشار و پخش، کلید کاربردی مؤثر در سلاح‌های بیولوژیکی است. 🔸این عوامل بیولوژیک، معمولاً در طبیعت یافت می‌شوند؛ اما این امکان وجود دارد که برای افزایش توانایی در ایجاد بیماری، افزایش مقاومت به دارو‌های جدید و یا افزایش انتشار در محیط، آن‌ها را تغییر و یا جهش داد. از این‌رو می‌توان گفت این عوامل از لحاظ «منشأ» به دو دسته‌‌ی: طبیعی (موجود در طبیعت) و غیرطبیعی (ساخته‌ دست‌بشر) تقسیم می‌شوند. [3] 🔹برای نمونه، ایدز یکی از این بیماری‌هاست، که با نقص در دستگاه ایمنی ظاهر می‌شود و ویژگی آن، کاهش سلول‌های ایمنی از نوع T به کم‌تر از دویست سلول در هر میکرولیتر است. با توجه به مجموعه مقالات منتشره، ایدز یک ویروس خاص، تغییر و تحول‌یافته‌ی آزمایشگاهی از ویروس ویسنا (Visna) است که برای اولین‌بار در گوسفندان ایسلندی مشاهده شد. 🔸در ماه آوریل سال 1984، دکتر رابرت گالو (Robert Gallo) درخواست حق ثبت اختراع خود (ویروس HIV) را در ایالات‌متحده ارائه كرد. وی، مقاله‌ی خود در ارتباط با این ویروس را در سال 1971 منتشر كرده بود. بین سال‌های 1978-1964، برنامه سرّی ویروس فدرال، 550 میلیون دلار از پول مالیات را به اختراع ایدز اختصاص داد. شواهد علمی کامل و قانع‌کننده‌ای وجود دارد که ویروس ایدز، یک طراحی دوجانبه از برنامه‌های ویروسی ایالات‌متحده است. طبق مطالعات صورت گرفته، ویروس ایدز به‌منظور کاهش جمعیت ساخته شده است. [4] ——--منابع: [1] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1121425/ [2] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3148622/ [3] https://en.wikipedia.org/wiki/Bioterrorism [4] http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_cooper12.htm 💢در ادامه با کانال تاملات، همراهی کنید تا پرونده را ارائه دهیم... ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار ♨️ 🔶 روش‌شناسی فقهای معاصر 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹جلسه سوم 🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود. ⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر ۳.mp3
14.51M
🔉 درسگفتار 🔶 🕰 جلسه سوم 🔸 استاد محمدحسین عبدی 🔹آقای بروجردی در منظومه فکری خود نسبت به مسائل رجال و حدیث اهتمام بسیاری داشته‌اند. (توجه به اسناد، طبقه و طرق توسعه توثیق روات و توجه به منابع روایی و حرکت بزرگ ایشان بر نظارت کتاب و تدوین جامع احادیث فقه شیعه) 🔹روح تفکر فقهی آیت الله بروجردی را می‌توان واقع‌گرایی نامید. روح واقع‌نگری در طریق اجتهاد، که در مکتب آیت الله برجردی وجود دارد، در جای جای فقه ایشان، اثر خود را نشان می دهد. 🔹نگاه ایشان تتبع اخبارگرایانه نبوده است. یک روش اجتهادی بوده که بیشتر نخواسته با صنایع اصولی مشکل را حل کند و گاها اشکالاتی نیز داشته است. فقه ایشان فقهی است که بیشتر می خواهد با امارات مشکل خود را حل کند تا با اصول. 🔹بررسی برخی اندیشه‌های فقهی آیت الله بروجردی 🔗 لینک جلسه قبل👇 🔺https://eitaa.com/taammolat74/1264 ⚜️ @taammolat74