eitaa logo
تاملات
762 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰عصرجدید تکان دهنده است. ✍ دکتر محمدعلی روزبهانی روز و شب در پی تمدن سازی و رشد علمی و علم دینی گشتن، حکایت آب در کوزه و گرد جهان گردیدن ما ایرانی هاست... 🆔 @lotfi74👇👇👇
تاملات
🔰عصرجدید تکان دهنده است. ✍ دکتر محمدعلی روزبهانی روز و شب در پی تمدن سازی و رشد علمی و علم دینی گ
🔸 با احترام به محققان دانشگاهی ارتباطات و دوستان اندیشمند، یکی از آسیبهای فراگیر دانشکده های ارتباطات در ایران، اسیر کردن دانشجویان در آمار و محاسبات و نظرسنجی ها و یا نقدهای محتوایی خام و نسنجیده است، نقدهای محتوایی که از پیش فرو افتاده اند چراکه از اساس بر پایه ی ویرانه ی جدایی فرم و محتوا بنا شده اند. 🔸اگر فلسفه رسانه و فلسفه تکنولوژی و فلسفه هنر در آکادمی های ما سامانی داشت بیشتر قدر عصر جدید احسان علیخانی را می‌دانستیم . عصرجدید نه محصول مدیر بی تجربه شبکه سوم سیما و نه محصول اطوار و ادابازی دانشکده های ابتر هنر و علوم انسانی‌است. 🔸 عصرجدید حتا مستقیما محصول علیخانی نیست. عصرجدید راه جدید ما ایرانی ها در تجربه دوران و زمانه ای جدید است و مگر نه اینکه تکانه های تمدنی پیش از هرجای دیگری بر دیده بانی هنر است که آفتابی میشود؟ انگاره ی برخی آن است که عصر جدید بر ویرانه های عصر قدیم بنا میشود، برخی نیز عصر جدید را احیای سنت قدیم و نوعی بازگشت میدانند. برخی نیز عصر جدید را احیای عهدی ازلی و ابدی می‌دانند در تار و پود تمدن همین زمین و همین عصر. 🔸عصر جدید گویای نسبتی جدید میان ادم و عالم است، مگر نه آنکه رنسانس را از شعرهای پترارک حتا پیش از بنای کلیساهای رومی میتوان بازشناخت؟ 🔸عصرجدید به مثابه پربیننده ترین نمایش تلویزیون ایران پس از رخداد انقلاب اسلامی، نیایش میلیونها ایرانی بود در ساحت جذابیت اسطوره ای رسانه. عصرجدید، گشایشی بود از حقیقت که فرم رسانه را به تمامه از آن خود کرده بود، رخداد حقیقت در عصر جدید خیلی از معناها و تعریف ها را جابجا کرد، مفهوم توده، مفهوم جنسیت، مفهوم سبک زندگی ایرانیان، مفهوم جذابیت رسانه ای و... 🆔 @lotfi74
🔰عصر جدید پایانی بر عصر قدیم تلویزیون بود. ✍ علی الفت پور 🔹عصری که عادت کرده بودیم کسانی را به رخمان بکشند که بعضا جز صورت زیبا چیزی نشان دادن نداشتند و اینطور القا شده بود که اینها نماد استعداد و موفقیت هستند و سبب شدند تا با محور شدن این جماعت تبعات بسیار بد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گریبان مردم را بگیرد. 🔹علی فروعی با عصر جدید ثابت کرد که این جماعت چقدر با برخی استعدادهای این مرز و بوم فاصله دارند و اتفاقا این جماعت چقدر سبب شده‌اند که استعدادهای بزرگ و مردمی این کشور دیده نشوند. علی فروغی فحش خورد چون خلاف جهت سلبریتی پروری در صدا و سیما حرکت کرد. فروغی موفق شد تابوی برخی بت‌های تلویزیونی را مقتدرانه بشکند و نشان دهد که قاب تلویزیون وامدار نیست. این جماعت وقتی با تهدید و تمسخر از سقوط تلویزیون بعد از برنامه ۹۰ سخن می‌گفتند هیچ وقت باور نمی‌کردند که فروغی بتواند رکورد تاریخی شبکه ۳ را با حضور برنامه ۹۰ و جام جهانی در تابستان ۹۷، ۱۸ درصد رشد دهد فروعی انقلابی ساده زیست، جهادگر، باسواد و تعاملگرا یک نفر نیست یک تفکر است یک اراده است... 🆔 @lotfi74
🔰 حاج #حسین_یکتا: نیروهای مومن و خوشفکر در هر عرصه‌ای که ورود کنند عصر جدیدی را رقم می‌زنند. آمریکا هر چه را تحریم کند، معادن ناب و سرشار استعدادهای انسانی این سرزمین را نمی‌تواند تحریم کند و عصر جدید کف دستی از اقیانوس استعدادهای جوانان پاک ایران را بیرون کشید و به نمایش گذاشت. . احسان علیخانی چند ده میلیون مخاطب خودش را خلق کرده؛ یعنی می‌شود هم از نگاه دینی و اجتماعی خودت کوتاه نیایی و به ابتذال نیفتی، هم جای خالی یک کار موثر را پر کنی و هم زیبایی و جذابیت داشته باشی. . و چه زیبا بود که عصر جدید با سیل مخاطبان خود به کمک‌ سیل‌زدگان شتافت و جلوه‌های زیبایی از وحدت و انسجام اجتماعی را به رخ بدخواهان این مردم کشید. . چقدر مشتاقم که در فصل جدید عصر جدید، استعدادهای کارآفرین، جوانان عرصه‌های دانش‌بنیان و نیروهای خلاق اجتماعی را شاهد باشم. #عصر_جدید 🆔 @lotfi74
🔰تبریک به خانم عبادی که با ساده ترین ابزار مادرانه داستان گویی کرد و در هر داستان مادرانه اش غیر مستقیم پیامی را بیان کرد. و در نهایت بعد از موفقیتش مهم ترین پیام را مخابره کرد که زن به تفاوت های تکوینی که دارد افتخار میکند و به دنبال علایق و استعداد هایش هست نه به دنبال مسابقه ی برابری که نوعی ظلم به زن و هدفش برده داری نوین است. . خانم عبادی مادری بود که حس مادرانه اش را بیان کرد و داستان های واقعی را گفت . . "هر سخن کز دل بر آید لاجرم بر دل نشیند" کاری بود که خانم عبادی انجام داد . و با ابزار شن آن هم چه ابزاری با دلش با زبان تصویر سخن گفت . . . دیروز شن در #صحرای_طبس برچشم آمریکا کوفت ، امروز "شن" در دست بانوی هنرمند #ایرانی و به انتخاب اکثریت #ایرانیان بر فرق سر اکثر آمریکاپرستانی از قبیل #مسیح_علینژاد کوفت که توهم زده اند؛ #حجاب مانع #پیشرفت بانوان سربلند #ایران عزیز است!!! #شن هنوز سرباز خداوند منان است!تبریک!خانم عبادی! تبریک # احسان_علیخانی بابت همه زحمات!یا علی..... حسین قدیانی پ.ن: یکی بانویی که با ذوق مادرانه داستانش را با ابزار شن به تصویر کشید و دیگری بانوانی که با پوشش خود نشان دادند برای نشان دادن توانایی نیاز به ابزار جلوه گری نیست. #عصر_جدید #حسین_قدیانی 🆔 @lotfi74
🔰تحلیل انتخاباتی از نتایج عصرجدید ✍ محسن مهدیان نتایج آرای مردم در فینال عصرجدید را تامل بیشتری فرمائید. ترکیب و جهت آرا به جهات شناخت مردم بسیار حائز اهمیت است و می تواند درسی بزرگی برای اهل سیاست باشد. این نتایج برای کسانی که تصور می کنند سبک انتخاب مردم ما از سر هوی و هوس و یا خدای نکرده جاهلانه است بسیار کلیدی است. 🆔 @lotfi74
تاملات
🔰تحلیل انتخاباتی از نتایج عصرجدید ✍ محسن مهدیان نتایج آرای مردم در فینال عصرجدید را تامل بیشتری فر
🔸...نتایج عصرجدید به این فهم، گوشه ای از یک مردم سالاری معنادار بود؛ توضیح خواهم داد. هر 5 نامزد تلاش جدی داشتند و دارای ویژگی های ممتاز بودند، اما سبک انتخاب مردم از حیث گرایش و اراده شان عالمانه ترین و هوشمندانه ترین ترکیب را از منتخبین رقم زد و شاید هر ترکیب دیگری این زیبایی از درایت اجتماعی را نداشت. انتخاب مردم از بین چند هنرمند با ویژگی های متنوع صورت گرفت. از انتها شروع کنیم. مردم به کدام هنرمند کمتر رای دادند؟ اگر هنرنمایی دختران نینجا با آقای زارع را نزدیک هم بدانیم، رای مردم به هنری تعلق گرفت که دارای خلاقیت بیشتر و محتوای غنی تری (باتاکید بر اجرای نهایی) بود. مضاف بر اینکه خود هنرمند را نیز احتمالا صادق تر و با ویژگی های شخصیتی برتری فهم کردند. آقای فتحی نیز نزدیک به آخر قرار گرفت و دلیل ادبار مردم نیز مرموزی و ناشناخته بودن این هنر بود. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که مردم نسبت به فرد یا جریانی که جهل دارند اقبال نشان نمی دهند. پارسا خائف نازنین و خانم فاطمه عبادی را هم شاید بتوان در یک گروه قرار داد؛ با یک تفاوت کلیدی؛ پارسا خائف بروز یک هنر اصیل بود. اما هنر فاطمه عبادی در نسبت با هنر پارساخائف یک امتیاز جدی داشت و آن اینکه هنر خانم عبادی دارای یک محتوای دردمندانه و دغدغه مند بود. مردم ذهن و قلب مسئولانه خانم عبادی را از آثارش فهم کردند. با این توضیح رای مردم فراتر از هنر بلکه به جهتگیری این هنر تعلق داشت. هنر برای هنر نبود؛ هنری که در خدمت آلودگی خوزستان و آسیب کودکان کار و حرمت و شان مادرانه قرار گرفت. شعری که خانم عبادی ذیل امضای شان گذاشتند نشان از همین جهت گیری فاخر داشت. مازنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست. فینال عصرجدید را دوست داشتم چون فراتر از هنر قهرمانان برنامه، نمایشی از گرایش و بلوغ مردم داشت. مردم سالاری برآمده از ایمان مردم، جهتش همواره عمیق و انسانی است. اگر انتخابات توسط اهل سیاست به دوقطبی های کاذب و رهزن و تدلیس گونه منحرف نشود، انتخاب مردم از سر شناخت و دارای عقلانیت و جهات آرمانی است. 🆔 @lotfi74
‌‌‌ ‌‌ 🔴 بررسی پرونده‌های قضایی چند سال گذشته نشان می‌دهد، سنگین‌ترین ‌وثیقه‌ صادر شده برای متهمان به مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور با هزار میلیارد تومان اختصاص دارد. ‌‌‌ ‌‌‌ 🔴 همچنین در فهرست بالاترین قرار وثیقه‌های صادر شده نیز اسامی بعضی از مسئولان دولتی و چهره‌های شناخته شده که در مدت اخیر در دادگاه‌های مفاسد اقتصادی محاکمه شده‌اند، دیده می‌شود. منبع: روزنامه شرق ‌‌‌ 🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 امشب|حوالی ۲۲:۳۰، شبکه سوم سیما ♦️#مناظره آقای جبرائیلی با آقای اکبر ترکان پیرامون عملکرد اقتصادی دولت آقای #روحانی #میدان_انقلاب 🆔 @lotfi74
🔰امروز چه چیزی از ما برای خودمان روشن است؟ ✍ امیررضا مافی وقتی درباره‌ی خودمان می‌اندیشیم، در حال توجه به کدام وجهمان هستیم. امروز انسان هر چه می‌طلبد در دل گوشی هوشمند و شبکه‌های اجتماعی‌اش، می‌تواند بسازد؛ هر طور که شبکه می‌خواهد، می‌تواند جلوه و خودش را وانمایی کند. امروز عکس یا «آواتار» پروفایل، از «خویشتن» پیشی می‌گیرد و تمام شئون زندگی آن را در اختیار. امروز دیگر ما نیستیم، ما خودمان را در صفحه‌ی اجتماعی‌مان می‌جوییم، در شبکه‌ای که همه چیز را در تارهای‌ تنیده‌ی خود گرفتار کرده است. شبکه‌های اجتماعی آنچنان که کالی معتقد است، دیگر یک فراموشی سطحی ایجاد نمی‌کنند، بلکه آن را تا عمق وجود انسان پیش می‌راند و به یک غفلت عظیم می‌انجامد. غفلتی که چاره‌ی برون‌رفت از آن وجود ندارد. امروز که سوژه و انسان از بین رفتند، شبکه می‌اندیشد، شبکه می‌داند و سرانجام شبکه خویشتن در گریز «من» می‌شود. پروفایل فرد، آدرس ایمیلش و چهر‌ه‌ای که متاثر از شبکه ساخته می‌شود، معرفت او را در بر می‌گیرد و از خودبیگانگی پدید می‌آید. امروز همه سلبریتیِ خویشتن‌اند و انسان‌ها «خود» را از تصاویر ضبط یا ثبت شده در گوشی‌هایشان می‌شناسند، از کامنت‌ها و لایک‌هایی که گرفتند. «خود» امروز ابژه‌ی وانمایی‌شده‌ی منِ ناتوان است و  به آلت بازیگوشی موهوم نامتعین شبکه تبدیل شده است. 🆔 @lotfi74
‌ 🔴 پنج ضلع موثر در داغ شدن ماجرای خبرهای مربوط به آیت‌الله آملی لاریجانی 🔸 بخش اول . در چند روز اخیر ماجرای خبرهای مربوط به آیت الله آملی لاریجانی در صدر خبرها بود و تحلیلهای بسیاری درباره این ماجرا نوشته شد؛ اما به نظرم بررسی علت داغ شدن اخبار مذکور بدون در نظر گرفتن نقش پنج ضلع زیر باعث تحلیل سطحی و جوگیرانه این ماجرا می‌شود👇👇👇 🆔 @lotfi74
تاملات
‌ 🔴 پنج ضلع موثر در داغ شدن ماجرای خبرهای مربوط به آیت‌الله آملی لاریجانی 🔸 بخش اول . در چند روز ا
✍ علی صدری نیا 🔹ضلع اول: ضعفهای آقای آملی لاریجانی و قوه قضائیه در دوره او؛ از رسانه نافهمی قوه قضائیه در دوره او، تا فاصله داشتن خودش از افکار عمومی و رسانه‌ها، کم بودن سعه صدرش در برابر انتقادات، نوع مواجهه‌اش با ماجرای طبری و تفاوت موضع بیانیه دفترش و موضع خودش درباره او و... 🔸ضلع دوم: کینه‌های شکل گرفته نسبت به او؛ او وسط بحبوحه فتنه۸۸ ریاست قوه قضائیه را به عهده می‌گیرد؛ بسیاری از دادگاهها و حکمها درباره این ماجرا در دوره او به سرانجام می‌رسد؛ طبیعی است که بسیاری از اصلاح طلبان دل خوشی از او نداشته باشند؛ کمی بعدتر با پرونده‌های فساد منتسب به اطرافیان احمدی نژاد به طور جدی برخورد می‌کند؛ آملی لاریجانی هزینه‌اش را هم می‌دهد؛ احمدی نژاد و اطرافیانش حسابی کینه او را به دل می‌گیرند و در هر کوی و برزنی بساط می‌کنند و به او حمله می‌کنند؛ مهدی و فائزه و فاطمه هاشمی رفسنجانی در دوره او حکم زندان می‌گیرند؛ برای اینکه بدانید یک دهه قبل چقدر این رفتار با فرزندان هاشمی بعید به نظر می‌رسید فقط همین را به یاد بیاورید که حاج سعید قاسمی گفته بود اگر فائزه نصف روز به زندان برود ریشم را می‌تراشم! هاشمی و طرفدارانش و رسانه‌هایش هم کینه آملی را به دل می‌گیرند. آملی لاریجانی در برخورد با برادر روحانی و جهانگیری هم بدون تعارف عمل می‌کند و پرونده آنها را هم به جریان می‌اندازد؛ بی تعارف. او در روزهایی که روحانی مواضع سیاسی فرهنگی اجتماعی شاذی می‌گرفت، هم سکوت نمی‌کند و هر هفته دقیق ترین مواضع را علیه او می‌گیرد، و در جریان مذاکرات هسته‌ای هم برخلاف برادرش علی که در ماجرای برجام عملکردی غلط و کارنامه‌ای پر از خطا را از خود به جا می‌گذارد، او تنها رئیس قوه ای می‌شود که فنی و دقیق روند مذاکرات و اشتباهات مذاکرات هسته‌ای را نقد می‌کند؛ روحانی و اطرافیانش هم کینه او را به دل می‌گیرند و بارها به او و قوه قضائیه حمله می‌کنند. جنگیدن در چندین جبهه هزینه بالایی دارد و همه این کینه‌های متراکم یک ضلع دیگر داغ شدن خبرسازی‌ها علیه آملی را تشکیل می‌دهند... 🆔 @lotfi74