eitaa logo
تاملات
769 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
348 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
چند نکته درباره مدعیات میلاد دخانچی.pdf
172.9K
📘دانلود pdf |چند نکته درباره مدعیات ✍️ محمد خندان 🔹آنچه در اینجا به اختصار بیان می‌کنم بیشتر ناظر به تناسب «هدف» ادعایی دخانچی و «ابزار»ی است که برای رسیدن به آن برگزیده است. آنچه از نوشته دخانچی مستفاد می‌شود این است که هدف از نگارش یادداشت اخیرش«ایجاد بستری برای گفتگو» بوده است. او از آنها که «غالیان متعصب» می‌نامدشان شکوه کرده که «هیچ علاقه‌ای به گفتگو ندارند.» و «موقعیت روانشناختی»‌شان امکان گفتگو را از آنان سلب کرده است. 🔹قبل از هر چیز باید بگویم که دخانچی برخلاف ادعایش صرفا به نقد «غالیان متعصب» نپرداخته است. بلکه در مواضعی کلیت تشیع «روان‌پریشانه» می‌داند و تصریح می‌کند که می‌خواهد از نیروی انقلابی این روان‌پریشی استفاده کند و آنرا از کنج خانقاه به کف خیابان بیاورد. 🔹 دخانچی درد عقلانیت ندارد؛ دردش تبدیل عقلانیت نهان روشانه تشیغ سنتی به خشونت خیابانی تشیع مارکسیستی است. او میخواهد روانکاوی تشیع را به ابزاری برای انقلاب چپ‌گرایانه تبدیل کند. ⚜️ @taammolat74
تاملات
🔉 مناظره 🔶 موضوع |شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و توییت‌های اخیر ▪️ حسین دهباشی ▪️حامد کاشانی ی
🔰جنگ روانی تاریخی و توقعات اضافی ✍️ محمدصادق کوشکی 1️⃣ حسين دهباشی از نیروهای قدیمی «آشنا» و سازنده اولین فیلم تبلیغاتی روحانی در انتخابات سال ٩٢، در ادامه پروژه‌های جنگ روانی دولت روحانی، با طرح برخی شبهات تاریخی درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تلاش کرده تا حواس و ذهن نیروهای انقلاب را به سمت و سوی این شبهات و پاسخگویی به آنها منحرف نموده و برای مدتی فشار رسانه‌ای را از روی دولت روحانی کم کند. 🔹 این قبیل حرکات بارها از جانب روحانی، آشنا و سایر اعضای حلقه روحانی انجام شده و متاسفانه هربار به نتیجه رسیده و برای مدتی حواس نیروهای انقلابی را از موضوعات اساسی منحرف کرده است. ان‌شاءالله این بار هوشمندانه با این حقه تکراری برخورد کنیم. 2️⃣ این روزها و پس از نقش آفرینی مکرون در مرحله جدید اسلام ستیزی، برخی نیروهای انقلاب این توقع را مطرح کردند که روحانی، ظریف و ... باید به واسطه جایگاهشان، مواضع جدی و قاطعانه‌ای اتخاذ کنند و پاسخ گستاخی و شرارت مکرون را به گونه‌ای بدهند که شایسته نظام و انقلاب اسلامی و ادعاهای آن باشد. 🔸 از این دوستان عزیز عذر خواهی می‌کنیم اما ظاهرا پس از ٧ سال هنوز روحانی و اطرافیانش را نشناخته‌اند! این توقع شبیه توقع میوه دادن درخت چنار است! اگر روحانی یا ظریف بلافاصله پس از گستاخی‌های مکرون، پاسخی در خور به آن می‌دادند دیگر «دیپلمات» نبودند، بلکه «انقلابیونی» بودند که به وجودشان افتخار می‌کردیم و از ثمرات جهادشان بهره‌مند بودیم! 3️⃣ طرح دولت برای انتقال معاملات دام زنده به بورس کالا، حرکت دیگری است برای جارو کردن ته مانده جیب مردم و سرازیر کردن درآمد ناشی از افزایش قیمت گوشت به جیب حامیان روحانی. همان طور که طرح گشایش اقتصادی دولت، پول‌های مردم را از بورس جمع کرد و روانه حساب‌های حامیان روحانی نمود! ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |شرح اصول کافی 🎙 آیت الله میرباقری کتاب الحجة جلسه سوم ⏰7 آبان 1399 ⚜️ @mirbaqeri_ir ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
0003Hadith13990807.mp3
12.01M
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع | 🎙 آیت الله جلسه سوم 🔹 اضطرار به حجت سطوح و دامنه و استمرار آن 🔹نیاز به حجت الهی در جمیع لحظات 🔹نسبت بین اضطرار به خدا در فطرت و اختیار انسان 🔹بررسی دلالت ابتدایی روایت هشام بن حکم . . 🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰وقت خداحافظی با مدرک‌های دانشگاهی است 🔸 گودهارت دغدغه‌اش این است که شکاف تحصیل‌کرده/تحصیل‌نکرده در لیبرال‌دموکراسی‌ها چگونه به بنیان اساسیِ نابرابری تبدیل شده است، و عرصۀ سیاست هم به بازیچه‌ای بدل شده که درخدمت و به چنگ نخبگانِ علمی درآمده است. از سوی دیگر، گودهارت، مثل دیوید گریبر، دل‌مشغول این است که اتکای بیش‌ازحد بر مدارک دانشگاهی و بوروکراسی جوامع را دچار «کار غیرضروری» کرده است. 🔹گودهارت معتقد است معضل جوامعی همچون بریتانیا این است که اسیر و بردۀ معیاری ساده برای موفقیت شده‌اند: امتحانات دانشگاهی. موفقیت اقتصادی، عزت‌نفس، ظهور و بروز سیاسی، و خوشبختی همه و همه گره خورده است به اینکه یک نفر، در فضای بسیطِ به‌دور از فرآیندهای علم و استدلال‌ورزی، چه عملکردی در این امتحانات داشته باشد. 🔸دیگر توانایی‌های انسانی (که می‌توان عنوان «دست» و «قلب» را برایشان به کار برد) تبدیل شده‌اند به چاره‌های بعدیِ افراد: یا به کسانی واگذار می‌شوند که در تحصیلات دانشگاه شکست خورده‌اند، یا اینکه در حاشیۀ کارهای علمی جا می‌گیرند... این همان معضلی است که از زمان پیدایش استخدام‌های شایستگی‌محور و ظهور دانشگاه‌های مدرن در قرن نوزدهم سراغ ما آمده است. 🔹مدرک‌ها روزگاری «نشانه‌ای» بودند از توانایی‌های خارق‌العادۀ شناختی یا دست‌کم خبر از امتیازی فرهنگی می‌دادند. اما حالا که به چیزی عادی تبدیل شده‌اند، کارکرد تمایزبخش خود را از دست داده‌اند. 💢دورۀ رفاه فزاینده و شکوفایی همه‌جانبه ازطریق آموزش عالی بود، دیگر به سر رسیده است. 📚 کتاب (سر، دست، قلب) ⚜️ @taammolat74
تاملات
📮 دروغ مي گويند. #كنكور اينده تو نيست ! اين عدد و رقم رتبه ، نشانه شخصيت تو نيست ! اين رشته و شهر نو
🔰به مناسبت اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ✍️ پوریا آبیار 🔸کنکور کارشناسی سال 99 به دلیل فراگیری کرونا و به هم ریختگی اوضاع، سرانجام پس از فراز و نشیب های فراوان برگزار گردید. البته با تاخیر چند ماهه و تغییر چندباره ی زمان برگزاری، و سرگردانی و آشفتگی داوطلبان. نتایج نهایی آن نیز دیرتر از سال های گذشته، بالاخره جمعه،9آبان 99 اعلام شد. 🔹سعدی، این پدرِ پیرِ اندیشمندِ سرد و گرم چشیده ی آفاق گشته ی همه ی ما، حدود 787 سال قبل، در پایان یکی از حکایت های بوستان، توصیه های جالبی به پدران همیشه ی تاریخ دارد که وقتی امروز «حال و احوال غم انگیزِ» کنکور داده های نتیجه نگرفته را می بینی، متوجه می شوی که برای «مشکل امروزت»، پاسخی 800 ساله داری. اما خب، کو گوش شنوا؟! 🔸منظورم از مشکل امروز و حال و احوال غم انگیز، وضعیت آن دسته از جوانانی است که در 12 سال گذشته، فقط دانش آموز بوده اند و هیچ «پیشه» ای نیاموخته اند. حالا که کنکور برایشان نان و آب نشده، تازه خودشان و خانوادشان یاد این مسئله افتاده اند که ای کاش در این سالها، فرزندشان فقط دانش آموز نبود و «پیشه وری» هم می آموخت. 🔹البته گروه دیگری هم که به امید درآمد و «پیشه» به دانشگاه می روند، این وضعیت را 4 سال به تعلیق می اندازند و اوضاع برایشان وخیم تر می شود چرا که در این سن و وضعیت، راحت تر تن به یادگیری و شاگردی می دهند تا زمانی که 25 ساله اند و برای کاغذ لیسانس و فوق لیسانس شان دنبال درب کوزه می گردند. 🔖خوب است بدانیم که از جمله معانی کلمه ی «پیشه»، «صنعت، هنر و حرفه» است. بالتبع کلمه ی «پیشه ور» نیز به معنای «صنعتگر، صاحب هنر و اهل حرفه» در ادبیات ما به کار رفته است. 🌱اما پیشنهاد و توصیه سعدی: بسا روزگارا که سختی بَرَد پسر، چون پدر نازُکش پَروَرَد* بیاموز فرزند را «دسترنج» وگر دست داری چو قارون به گنج* مکن تکیه بر دستگاهی که هست که باشد که نعمت نمانَد به دست* به پایان رسد کیسه ی سیم و زر نگردد تهی کیسه ی «پیشه ور»* چو بر «پیشه»ای باشدش دسترس کجا دست حاجت بَرَد پیش کس؟* ⚜️ @taammolat74
تاملات
🔉 مناظره 🔶 موضوع |شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و توییت‌های اخیر ▪️ حسین دهباشی ▪️حامد کاشانی ی
🔰حواشیِ مهمتر از متنِ گفتگوی آقایان کاشانی و دهباشی ✍️ محمدمهدی سلامی 🔹گفتگوی آقایان حامد کاشانی و حسین دهباشی پیرامون توئیت اخیر آقای دهباشی و ادعای حاشیه‌ساز وی در باب مباحث تاریخ اسلام و تشیع تجربه‌ای شیرین از یک گفتگوی آرام، سازنده، چالشی و در عین حال به دور از جنجال و توهین بود و نشان داد که چنین تجربیاتی، حکایت از آن دارد که هنوز هم در این وانفسای رسانه‌ای پرتنش، باب چنین گفتگوهای شیرینی بسته نیست. 🔸می‌توان پاسخ ادعاهایی از جنس حسین دهباشی را نه با فحش و ناسزا و عقده‌گشایی، که در قالبی معقول، مخاطب‌پسند و اقناع‌کننده داد. مطمئناً آنقدری که پاسخ‌های حجت‌الاسلام کاشانی، مخاطب دوستدار اهل‌بیت را قانع کرد، فحاشی‌های عده‌ای در کامنت‌های توئیتر، حظ و بهره‌ای به دست نداد. ✅ این گفتگو نشان داد که بهتر است اگر کسی در حوزه‌ای تخصصی، سررشته ندارد، به هنگام انجام مناظره با یک متخصص، لااقل از مبانی نظریِ اولیه و نیز الفبای روش‌شناختیِ آن حوزه مطلع باشد، وگرنه تا حد امکان اقدام به مناظره نکند. 🔹 یکی از الزامات مهم چنین مناظراتی، سعه صدر طرفین است که موجب پرهیز از کشانده شدن مسیر مناظره به سمت رادیکالیسم می‌شود. به عنوان نمونه و به نظر نگارنده، صبوریِ کم‌نظیر جناب آقای کاشانی در پاسخ به شبهات آقای دهباشی، ستودنی بود 🔸 این ماجرا نشان داد که نخبگان جامعه، حتی برای بیان برخی ادعاها و طرح شبهات، می‌بایست از قالب‌های رسانه‌ایِ متناسب با چارچوب بحث استفاده کنند. برگزاری چنین گفتگوهایی، زنگ هشداری برای بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی است تا بدانند که جایگاه برخی مباحث اندیشه‌ای، بسیار والاتر از مباحث سیاسیِ مرسوم است. 💢 چه بسیارند جوانان متعهد انقلابی که اهتمام جدی به مباحث سیاسی و بصیرت‌افزایی سیاسی دارند، غافل از آنکه مباحث بنیادین اندیشه‌ای، قطعاً پیشینی‌تر از مباحث سیاسی است. ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری غرب مدرن 🎙 محسن بهرامی جلسه پنجم کانال تلگرامی اشراق ⏰ 10 اردیبهشت 1399 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
درسگفتار مبانی نظری غرب مدرن 5.mp3
21.54M
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |مبانی نظری 🎙 جلسه پنجم ⏪ویژگیهای عالم مدرن 1- اومانیسم 🔹فرق بنیادینی بین مفاهیم انسانی در معنای مدرن با معنای غیرمدرن وجود دارد. الحاد ودینداری مدرن متفاوت با الحاد ودینداری غیرمدرن است! 🔹اومانیسم بیانگر نسبت مابین آدم وعالم برپایه این تصور است که بشر شان مخلوقیت خود را آگاهانه یاناآگاهانه کمتر مورد توجه قرار داده وخود را مالک الرقاب عالم وفرامانروای طبیعت ودائرمدار فرض نماید 🔹اومانیسم یابشرانگاری به معنای در مرکز قرار گرفتن بشر است 💢حقیقت تاریخ، پارادایم آن دوره است! 🔗 برای شنیدن جلسه نخست، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
📑 فصلنامه مجازی ✴️ شماره سوم مدیر مسئول و سردبیر: علی مومنی 🔸همه از فرهنگ شهرت آگاهند اما هیچ‌کس نمی‌داند چه‌وقت،کجا و چرا این فرهنگ پدید آمده و حفظ این تناقض بزرگترین پیروزی فرهنگ شهرت است.🔸 🖇 این شماره فصلنامه را در پست ذیل دانلود کنید👇👇👇 ⚜️ @taammolat74
CelebrityCulture_3.pdf
2.29M
📑 فصلنامه مجازی فرهنگ شهرت ✴️ شماره سوم: 🔻🔻شکاف اینستاگرام؛ ضامن بقای سلبریتی‌ها ✍🏻علی مؤمنی 🔻کژکارکردهای سلبریتی‌سازی(۱) ✍🏻دکتر عبدالله بیچرانلو 🔻چگونه یک هوادار شدم؟ چرا اغلب هواداران سلبریتی‌ها نوجوان هستند؟ ✍🏻 سجاد سامانی 🔻مرجعیت سلبریتی‌ها در ایران ✍🏻دکتر سیداحسان شاه‌قاسمی 🔻بر بام مرجعیت، در دام شهرت ✍🏻معصومه شمس 🔻دفتر مرجع‌ عالی‌قدر نیکی میناژ: علیه مرجعیت فکری سلبریتی‌ها در اینستاگرام ✍🏻 داوود طالقانی و... 🔗 شماره قبلی این نشریه رو در اینجا بخوانید. ⚜️ @taammolat74
🔰 دعوت به فلسفه 📚 (عشق به حکمت و جستجوی راه های نو در فلسفه) اثر ویل دورانت 🔸ویل دورانت در «دعوت به فلسفه» می‌گوید: «جسم پیر می‌شود اما با ایده‌های نو می‌توان جوان ماند.» حالا با گذشت چند دهه از مرگ ویل دورانت، با انتشار چاپ اول یا بازچاپ برخی دیگر از آثار چاپ‌نشده یا تجدیدچاپ‌نشدهٔ او، بیشتر معلوم می‌شود که این محقق و نویسندهٔ بزرگ چقدر سرشار از نیروی زندگی و شور جوانی بود. 🔹 دورانت در «دعوت به فلسفه» توضیح می‌دهد که چرا انسان به فلسفه نیازمند است و اگر فلسفه به حاشیه رفته به این علت است که روح ماجراجویی‌اش را از دست داده و خیرخواه علوم دیگر شده است. او در این کتاب می‌گوید ماجرای فلسفه مهم‌تر از دانستن مشتی معما و چیستان ذهنی است. 🔸«فلسفه، معمایی کم‌اهمیت و غوطه‌ور در میان ابرها نیست که ربطی به زندگی بشر یا تأثیری در آن نداشته باشد. بلکه مسئله‌ای عظیم و مهم است. فلسفه در پی فهم این مسئلهٔ مهم و اساسی است که زندگی انسان چه معنی و ارزشی دارد و امکانات بشر در این عالم بی‌انتها چیست.». او شرح می‌دهد که فلسفه نگرشی کلی است که می‌تواند همه‌چیز را دربر گیرد. اما فلسفه با این قلمرو وسیع، چرا به این روز افتاده است؟ 🔹دورانت به وضع فلسفه در زمان خود نظر می‌کند و جواب را ازدست‌دادن «روح ماجراجویی» می‌داند. او کناره‌گیری فلسفه از امور انسانی و سرگرم‌شدن به مباحث صرف معرفت‌شناسی را خطرناک می‌داند و می‌نویسد فلسفه بدون علم ناتوان است. و علم هم بدون فلسفه نه‌تنها عاجز و تنهاست بلکه مخرّب و ویرانگر هم می‌شود... ⚜️ @taammolat74