سکولاریسم نقابدار جمعبندی.mp3
13.59M
🔉 نشست علمی
🔶 موضوع |#سکولاریسم نقابدار
نقد و بررسی پروژه فکری و ابعاد شخصیتی #عبدالکریم_سروش
بخش جمعبندی نهایی جلسه
🎙استاد خسروپناه
.
.
.
⚜️ @Taammolat74
📎
✅ اینکه مسائل امروزین به همه موضوعات، مقولات و اندیشهها نگریسته و هیچ منظر دیگری را نپذیریم یا به هیچ چشم انداز دیگری اجازه ظهور و بروز ندهیم، مفروض بسیار سترگ و نادرستی است.
همه سخن این است که حیات سیاسی و اجتماعی و عرصه سیاست، از یک سو به مسائل امروزین محدود نمیشود و مسائل امروزین را باید در افق فردا و فرداها نیز دید.
از سوی دیگر، ریشههای مسائل اینجایی و اکنونی خود را نه صرفاً در سطح بلکه در لایه های بسیار عمیقتر اجتماعی، فرهنگی و تاریخی نیز باید جستوجو کرد.
مسائل سیاست و حیات سیاسی را نه صرفاً در چارچوب مناسبات قدرت سیاسی، بلکه در چارچوب گستره وسیعتر حیات تاریخی و تمدنی نیز باید فهم و تفسیر کرد.
✍️ بیژن عبدالکریمی
📚تفکر به منزله کنش سیاسی، ص 12-13
🏷 #انتخابات1400
⚜️ @Taammolat74
🌸«هم عشق و هم نترسيدن از مرگ، انسان را از خودبنيادی و لوازم آن كه عجب و كبر است میرهاند. در نترسيدن از مرگ، انسان «خود» را انكار میكند و در عشق، پيلهی «خود» را میدرد و روی به عالم بيرون از «موضوعيت نفسانی و خودبنيادی» میآورد. و اين هر دو در «ايمان» جمع میآيند.»
✍️ شهید مرتضی آوینی
⚜️ @Taammolat74
26.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 چرا پس از سه دهه، هنوز دوره مجله «سوره» به سردبیری شهید آوینی نایاب است و تجدید چاپ نمیشود؟
🔹مروری سریع بر گفتگوی فصلینژاد با شبکه سه:
🔻آوینی بود که برای اولین بار مقالات درباره رمان نوشته «هاینریش بل» برنده نوبل ادبی و مبانی نقد هنر از «فرانسوا تروفو» را در سوره چاپ کرد.
🔻چه کسی برای «دیوید لین» کارگردان بزرگ انگلیسی پرونده درآورد؟
چه کسی «آلفرد هیچکاک» فیلمساز شهیر آمریکایی را استاد مطلق سینما نامید؟
چه کسی جز آوینی پس از انقلاب اولین تاریخ شفاهی موسیقی ایران را در مجله سوره منتشر کرد؟
🔻آوينی به یک اشراق فرهنگی رسیده بود: هم به «تهاجم فرهنگی» باور داشت، هم معتقد به «تعامل فرهنگی» و تضارب آرا بود. هم «شارلاتانیسم» را در مطبوعات نفی میکرد، هم به «آزادی قلم» باور داشت.
🔻آوینی هم از «سنتهای اصیل» دفاع میکرد، هم در ستایش «نوگرایی دینی» سخن میگفت. هم «مدرنیزاسیون» و مدرنیته را نقد جدی میکرد، اما از دادوستد با غرب نمیترسید.
📺 برنامه «سوره هنر»
▫️آگاهی و آزادی در هنر متعهد، فروردین ۱۳۹۸
⚜️ @Taammolat74
🔰 آوینی، متفکر دورانگذار
✍️دکتر حسین کچویان
🔸افرادی که همیشه در هر تمدنی برای نخستینبار آن بنای نظری و مرحلۀ جدیدی را که آن تمدن در حال ورود به آن است درک مینمایند، هنرمندان هستند؛ برای مثال در تاریخ تمدن غرب، افرادی مثل فلوبر بودند که فکری را فهمیدند و بعدها، دیگرانی مانند آدرنو آمدند و در قالب بیانی تئوریک به آن فکر شکل دادند؛ یعنی نخستین ساحتی که ورود یا تحوّل هر تمدن، در آن تجربه میشود.
🔹هر تحول تمدنیای، حتی در درون یک تمدن، نخست در ساحت هنر حس ميشود و بعد در ساحت نظر؛ یعنی نخست یک چیزی حس میشود و بعد آن حس در قالب تئوریک بیان میگردد؛ برای مثال ميدانید که ریشۀ پستمدرنیسم، در معماری و نقاشی و حوزههایی از این نوع است؛ یعنی نخستین بار کسانی کارهایی کردهاند، بدون اینکه آگاهی مشخصی داشته باشند؛ درواقع نوعی دلزدگی و شوق، اساس این تحول را شکل داده است.
🔸به سخن دیگر ، هنرمندان نسبت به بعضی از فرمها و قالبهای هنری نوعی دلزدگی داشتهاند و این دلزدگی نيز عاطفی و احساسی بوده است. افزون بر این، آنها نوعی شوق به چیزی متفاوت را در کارشان آوردهاند و بعدها این، در قالب نظریات پستمدرن عرضه شده است.
🔹به نظر ميرسد شهید آوینی چنین فردی بود؛ یعنی هنرمندی بود که به نوعی دلزدگی نسبت به فضای موجود ــ که او آن را فضای تجدّد مینامید ــ رسیده بود و شوق دنیایی متفاوت داشت.
🔸او توانسته بود این دلزدگی و شوق را با توجه به اینکه تواناییهای خوبی هم در عرصۀ بیان و کلام داشت، در قالبی مفهومی مطرح کند؛ بنابراین میتوان گفت که آوینی مظهر عصری است که در حال آمدن است یا بشر به آن شوق دارد.
⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |مباحثه کتاب ماجرای فکر آوینی
🎙 دکتر وحید یامینپور
جلسه هفتگی هیئت هنر حوزه هنری
جلسه اول
⏰ هفتم مردادماه ۱۳۹۸
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
4_5917777580206851537.mp3
16.3M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |مباحثه کتاب ماجرای #فکر_آوینی
🎙 دکتر #وحید_یامینپور
جلسه اول
.
.
.
⚜️ @Taammolat74
🔰 ردپای فلسفه در آثار آوینی
✍️ مهدی ناظمی
🔸شهید آوینی، دانش آموخته رسمی فلسفه نبود و کاری هم که می کرد ربطی به فلسفه نداشت ولی هم در این حوزه مطالعه داشت و هم با اساتید فلسفه آشنا بود. با اینهمه خودش به این نکته آگاه بود و همیشه حواسش را جمع می کرد که با ادبیات فلسفی حرف نزند و حرفی نزند که از اساس و ریشه ضعیف باشد. با این وجود، نمی توان او را یک فرد غیر فلسفی نامید.
🔹ایشان در گفتگو با اساتید فلسفه مثل دکتر داوری اردکانی، راه خودشان را می جست و پیگیری می کرد. به همین خاطر وقتی امروز آثار ایشان را مطالعه می کنیم ردپای فلسفه را مشاهده می کنیم. نمونه اش اینکه اکثر تحلیل های ایشان یک سروگردن از اکثر تحلیل های زمان خودش قوی تر و غنی تر است. من فکر میکنم اگر شهید آوینی زنده بود و ما ایشان را اهل فلسفه مینامیدیم، انکار می کرد و خودش را اهل فلسفه نمی دانست و تلاش میکرد با پرسش هایش مسیر زندگیش را پیدا کند و همین برایش کفایت میکرد.
🔸اتفاقاً از همین جهت الگوی خوبی برای جوانان امروز ماست، چون متاسفانه برخی از جوانان چیزهایی از فلسفه می خوانند و بعد تصور می کنند که فلسفه می دانند درحالیکه خواندن فلسفه، به معنی دانستن فلسفه نیست و خواندن، فقط می تواند تحلیل های ما را عمیق تر و شفاف تر کند ولی نمی تواند ما را فیلسوف کند. بنابراین اگر قرار است گهگاهی فلسفه بخوانیم خوب است به این پرسش جواب دهیم که برای چه فلسفه می خوانیم؟ چون اگر به این پرسش پاسخ دهیم بخش زیادی از مسیر را طی کردیم.
⚜️ @Taammolat74
📘دانلود pdf |چگونه هنرها را در خدمت اسلام درآوریم؟/ سخت است؛ اما می شود!
📍حرفهایی درباره تسخیر جوهر و ذات سینما و راه شناختن وضعیت عالم امروز
✍️ شهید مرتضی آوینی
🔸این یادداشت شفاهی، گفتاری است از شهید سیدمرتضی آوینی که حدود سال ۱۳۷۱ در جمعی از علاقمندان ایده ها و دیدگاه ها و تجربه های او بیان شده است. سؤال اساسی گفتار این است که چگونه هنرها را در خدمت اسلام درآوریم؟ و چگونه به هنرجویان آموزش بدهیم که هنرمندانی مسلمان و در خدمت تفکر دینی بار بیایند؟
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
چگونه_هنرها_را_در_خدمت_اسلام_درآوریم؟.pdf
939.3K
📘دانلود pdf |چگونه هنرها را در خدمت اسلام درآوریم؟/ سخت است؛ اما می شود!
📍حرفهایی درباره تسخیر جوهر و ذات سینما و راه شناختن وضعیت عالم امروز
✍️ شهید مرتضی آوینی
🔹حکمت آموختنی نیست. حکمت «حصولی» نیست، «وصولی» است. آدم باید خودش واصل شود. حکمت را در حدّ مقدمه میشود آموزش داد، ولی همین مقدمه را وقتی دست آدم ناباب دادید، در دست او خنجر میشود. مسأله بر سر این است که انسان باید به حکمت «واصل» شود. حکمت اصلاً شهودی و اشراقی است؛ از طریق دیگر نمیشود به آن رسید. بدون تردید، تکنیک هنر امروز را باید آموزش داد، منتها همراه آن، باید ماهیت هنر جدید را تبیین کرد. هر یک از هنرهای جدید با دیگری فرق دارد و برنامه ای که برای هر یک میریزید، با دیگری متفاوت است. تکنیکِ هر یک از هنرها را باید جدا از تفکر دینی آموزش داد.
⚜️ @Taammolat74
🧠 #فلسفیدن
🔸🔸 روش و منش تفکر آوینی در منظومه فکریاش نیز با روش ها و اسلوب های مرسوم متفکران معاصر و جریان های فکری متمایز است. از آنجا که تفکر آوینی نه از جنس "علم حصولی" که از جنس "علم حضوری" است در واقع پیش و بیش از آنکه معرفت باشد، حکمت است. حکمتی دینی و اصیل. او خود در این رابطه می گوید:" مسئله من اینجاست. ببینید حرف هایی که نوشته ام مبتنی بر یافته هایی مجرد از سینما و رمان و تکنولوژی و تمدن جدید و این طور چیزهاست. این یافته ها مسلط بر اینهاست... من یافته هایم را از طریق دیگری گیر آورده ام."
⚜️ @Taammolat74
چہمۍجویۍ.mp3
4.65M
🔉 کلیپ صوتی
🔶 موضوع |چه میجویی؟ عشق...
ماییم که بار تاریخ را بر دوش گرفته ایم...
🎙#سید_مرتضی_آوینی 💚
🔻 پ.ن:
چنان طنین صدایش زلزلهای بر دل میآورد و حکمت کلماتش چنان غبار از دل میروبد که آدمی مجذوب حقیقت ماورائی نهانش میشود؛ حقیقتی که این حکیم شهید، مشهود او بوده و با زبان دل به هنر تجلی یافته است.نام و یادش گرامی...
⚜️ @Taammolat74
🔰چهار نکته درباره طرح سید شهیدان اهل قلم؛
آقا سیدمرتضی آوینی
✍️ علی محمدی
📍 امروز در یکی از گروههای کلاب هاوس درباره شهید سیدمرتضی آوینی چهار نکته عرض کردم: شهید آوینی، مهمترین خصوصیتش این است که دغدغه و مسئلهاش، مسئلهای در مقیاس خود انقلاب اسلامی است.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰چهار نکته درباره طرح سید شهیدان اهل قلم؛ آقا سیدمرتضی آوینی ✍️ علی محمدی 📍 امروز در یکی از گروه
✔️ ادامه....
1️⃣ شهید آوینی، مهمترین خصوصیتش این است که دغدغه و مسئلهاش، مسئلهای در مقیاس خود انقلاب اسلامی است. لذاست ایشان به #عالم_مدرن و تقابل آن با عالَم اسلامی می اندیشید، با #جهان_تکنیک درگیر بود و معتقد بود که با اخذ تکنیک از غرب، نمی توان به جنگ جهان تکنیک برویم؛ به #ایده_ترقی حساس بود و از اینرو، فلسفه تاریخ تکامل معنوی و باطنی انسان را جستجو میکرد؛ به اهمیت #برنامههای_توسعه واقف بود و می فهمید که اگر جمهوری اسلامی برای تنظیم مناسبات و ساختارهای خود به طرح جدیدی نیاندیشد، در هاضمه تمدن مدرن مستحیل خواهد شد.
2️⃣ شهید آوینی در مقابل دو جریان ایستاده بود:
اول جریانی که غرب را عالمی دینی یا حداقل، عالمی خنثی تلقی می کرد که با جوهره انقلاب اسلامی سازگار است و از اینرو جمهوری اسلامی می تواند به سادگی و به غربالی سطحی، خوب و بد آن را تفکیک کند و طرح خود را پیش ببرد
و دوم جریانی که در صدد تغییر در عالم مدرن با صورتی صرفا تشریعی بودند و گمان می کردند تنها با باید و نبایدهای شرعی می توان، در مقابل طرح مدرنیته تاب آورد. ایشان این تلقی از دین را دین عجوزهها می نامید و تطبیق ناشیانه عناوین روایات را بر مصادیق عالم مدرن از نتایج آن می دانست.
3️⃣طرح خود شهید آوینی، تسخیر تمدن مدرن به نفع عالَم معنوی و باطنی انقلاب اسلامی بود. ایشان راه تسخیر هر پدیده ای را در گرو فهم نسبت آن با حقیقت می دانست و معتقد بود که اگر مؤمن #نسبت ابلیس و مارکس و ... را با #حقیقت فهم و کشف کند، می تواند آنها را مسخَّر خود گرداند.
ایشان لازمه این تسخیر را دو مطلب می دانست یکی کشف و فهم عمیق بنیان عالم مدرن و نحوهی انعکاس این بنیان، در وجوه متکثرِ تکنیکها و ابزارهای آن و دوم، وصول و اتصال وجودی با حقیقت و باطن عالم . از نگاه شهید آوینی، حاصل این #کشف و #وصول، برخورداری مؤمن از بصیرتی تحت عنوان #حکمت_تأویلی است که با تکیه بر آن می توان، عالم مدرن را به تسخیر انقلاب اسلامی در آورد.
4️⃣طرح تسخیر شهید آوینی، علی رغم توفیقاتی که در #ساحت_هنر_ اسلامی می تواند داشته باشد، ولی به نظر می رسد برای اداره و سازماندهی ساختارهای جمهوری اسلامی و طراحی چارچوبهای سبک زندگی اسلامی ایرانی #ناتمام است. تکیه بر دریافتهای اشراقی و اتکاء بر وحه وصولی بودن حکمت و نه حصولی بودن آن، هرچند حاوی تذکر و تنبهی جدی در پرهیز از تمثلگرایی و مفهومزدگی در مواجهه با عمق نزاع انقلاب اسلامی و تمدن غرب در لایه های باطنی و معنوی تکوین و تاریخ است، ولی اکتفاء به آن و عدم تلاش برای جریان این عمق و وصول، به #ساحت_عقلانیت_اجتماعی و غفلت از خط امتداد مفهومی حکمت اسلامی در عینیت و همچنین ارتقای فقاهت سنتی به فقه حکومتی و اجتماعی، نتیجه ای جز واسپاری عرصه تدبیر و سیاست به تفکر سکولار مدرن، در سودای تربیت نیروهای انسانی طراز انقلاب اسلامی نخواهد داشت!
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @alimohammadi1389
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |شهیدآوینی و هنر
🎙 سیدحسن شهرستانی
نشست ما و مرتضی آوینی
گفتمان نخبگان علوم انسانی
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
04.mp3
36.24M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |شهیدآوینی و هنر
🎙 سیدحسن شهرستانی
🔹 هنر و فنون هنری و رابطه آنها در ادبیات و فرهنگ ایرانی اسلامی
.
.
⚜️ @Taammolat74
📣 اطلاعیه
اولین نشست از سلسله نشستهای «حکمرانی فضای مجازی»
🔶 موضوع | «دورنمای حکمرانی فضای مجازی»
با ارائه: دکتر عبدالحسین کلانتری (سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی)
🕰 زمان: یکشنبه 22 فروردین 1400، رأس ساعت 18
⭕️ نشست به صورت مجازی و برخط برگزار میشود.
🔖 لازم به ذکر است برای شرکتکنندگان گواهی حضور صادر و به بهترین خلاصهنویسی از صحبتهای مطرحشده در نشست، جوایزی به قید قرعه اهدا میشود.
💡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
@oisc_rooydad
🔹 مشروح خبر:
🌐 http://yun.ir/haijm9
#نشست_علمی #حکمرانی_فضای_مجازی
⚜️ @Taammolat74
📣 اطلاعیه
آیینه سکندر...
🔶موضوع | جامعهشناختی غرب شناسی در ایران
🎙دکتر محمدرضا قائمینیک
▪️مروری بر تاثیر فلسفۀ تاریخ تجدد در تکوین علوم اجتماعی در غرب
▪️مروری بر بسترهای اجتماعی-تاریخی تکوین علوم اجتماعی در غرب
▪️نقد و بررسی نحوۀ ورود علوم اجتماعی و جامعه شناسی به ایران تا قبل از انقلاب اسلامی
▪️نقد و بررسی نحوۀ مواجهه با علوم اجتماعی غربی در ایران بعد از انقلاب اسلامی
⏰ یکشنبه، ۲۲فروردین ماه، ساعت ۱۰ تا ۱۲
✔️ امکان شرکت آنلاین در جلسه از طریق لینک زیر مقدور است؛
🌐 Live.whc.ir/farhangi
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @roozegareno_ac
🔰آینده ایران جدید
✍️ سعید آجرلو
🔸ایران جدید اما حتما برای رسیدن به آنچه استعداد و قابلیتش را دارد موانع فراوانی دارد. علاوه بر غرب که پیشرفت خود را در پسرفت ایران می داند، ذهن غرب گرایانی که نسبت شیفتگی با غرب دارند، از بزرگ ترین موانع این پیشرفت و گشایش است. باور به قدرت داخلی که همواره در گفتمان رهبری حاضر و زنده و پویا بوده، امروز بیشتر از هر زمان دیگری ذهنیت غرب زدگان را تهدید میکند.
🔹تجربه 7 سال گذشته بی تردید جزو فرآیندی است که به صورت طبیعی ایران طی کرده تا از درون آن تفکر غرب گرا فراتر از افراد غرب گرا استیضاح شوند. این استیضاح علاوه بر مبانی نظری نیازمند تبیین اجتماعی است. مردم محوری پایه گشایش و فرج و پیشرفت است. غرب گرایانی که قبل از حذف سیاسی باید توسط جامعه حذف شوند تا از دل خاکستر غرب گرایی، ایران قوی و مقتدر و پیشرفته بیرون بیاید. ایران قوی از دل مردمی قوی بیرون می آید.
💢توفیق های ایران دوام می یابد؛ هر چند دشمنی استکبار و تغافل ذهن غرب زده و استکبارزده وجود داشته باشد. رسیدن به ایران قوی و قرن امید با پرش بلند از این چالشها امکان بروز می یابد. قرن آینده برای ایران، قرن امید و پیشرفت است .
⚜️ @Taammolat74
🔰 ما آوینیستها
✍️ فرشاد مهدیپور
📍جریان روشنفکری، سه دهه پیش، در حال در دست گرفتن افق فکر و فرهنگ ایران بود. جریانی که پس از افولی کوتاه در دوره جنگ، درحال بازیابی خود بود و حضوری تازه. روشنفکری ایرانی، برخلاف آنچه در جهان جریانهای فرهنگی رواج داشت، با وجود اخذ لعابی چپگرا، یک نحله وفادار به غرب و لیبرالمسلک (بهمعنای دقیق کلمه) بود و در تمامی دهه 60، خود را در پس نقاب ادبیات و سینما پنهان کرده بود و سیدمرتضی آوینی از معدود کسانی بود که تلاش میکرد نورافکن به این تاریکخانه اشباح تجدد بتاباند. طرح او، آبریختن در خوابگه مورچگان بود و برای این ستیز همان دو عرصه رقابت اصلی را برگزید: ادبیات و سینما. و در هر دو، پیرنگی را ریخت که بیتردید، ساختار نوین فرهنگ انقلابی، مدیون، وامدار و وابسته به اوست.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 ما آوینیستها ✍️ فرشاد مهدیپور 📍جریان روشنفکری، سه دهه پیش، در حال در دست گرفتن افق فکر و فرهن
✔️ ادامه...
🔸اول منورالفکران صدر مشروطه که خورد و خوراکشان را سفارت انگلیس میداد، گرچه توانستند سلسله قاجار را براندازند، چون در سراسر جهان، مدرنیته زیر ضربات انتقادهای مارکسیستهای فرانسوی، روسی و... قرار داشت، خیلی زود بهنحوی مستحیل شدند که یادشان رفت، باید در موضع نقد و نظارت بر دولت و حکومت قرار بگیرند.
🔹آنها با تدارک کودتای اسفند 1299 (که کمتر از یک ماه پیش، صدسالگیاش گذشت)، دوره استبدادی بینظیری را برای ایران معاصر پدید آوردند که تا امروز هم عوارضش باقی است؛ در این عصر ترقی، اصلیترین مبلغان و مترجمان مدرنیته در کشور، مبدل به دولتمردان حکومت رضاقلدرخان شدند و اول، وسط و آخر دوره پهلوی اول تا کنار زدن او توسط انگلیس و سرکار آمدن پهلوی دوم را مدیریت کردند. پهلوی مولود این جریان روشنفکری بود که چپگرایی را درونش ذوب میکرد و راستگرایی را تقویت.
🔸با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57، وقتی دودمان پهلویها در هم تنیده شد، حزب روشنفکری باید دست و پایش را جمع میکرد، اما بهدلیل فقدان رهبریای هوشمند و پیچیده، خیلی زود خود را برابر انقلاب قرار داد و به ناگزیر، موج مردم او را کنار زد و حالا با درک شرایط جدید، این حزب نهانروش، کمی به عقب رفت و تلاش کرد نهاد آکادمی را که از گذشته در اختیار داشت و صنایع فرهنگیای نظیر سینما را به زیر انقیاد خود درآورد و طبعا در آن شرایط (برخلاف تمامی چهار دهه پیشینش که سرسپردهای تام در برابر پهلویها بود)، در قامت نقاد نظام نوین، ظاهر شد؛ اگر گفته شود که ریشه این همه کینه و شکوه در تمامی دهههای اخیر از کجاست، باید به این پدرکشتگی تاریخی اشاره کرد که ایران اسلامی، دولت محبوب روشنفکران را کنار زد و این داغ بیدرمانی برایشان به شمار میرفت.
🔹دوم آوینی خیلی زود این حرکت موذیانه را فهمید (از همان طلیعهای که مخملبافش را که حاضر نبود در لانگشات با این طیف جاگیر شود، در کلوزآپ مفتون خود کردند) و هشدار داد که تظاهر به دانایی روشنفکری با دانایی متفاوت است؛ او با پوست و گوشت و خونش این جریان را میشناخت و درک میکرد که تظاهر و جلوهفروشی، چه میزان موثر است و البته تباهکننده...
🔗 برای خواندن ادامه مطلب، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰 کلاب هاوس زیر ذرهبین منتقدان فرهنگی 🔸مدتی است فضای رسانهای کشور تحت تأثیر یک اپلیکیشن جدید به ن
🔰ما و کلاب هاوس و مردم
✍️مهدی طرفی
📍 در شرایط فعلی هر بستر، فرد و جریانی که گفتمان، گفت و گو بین نگاه های فکری مختلف را ترویج دهد، قابل ستایش است، حلقه مفقوده بین جریان های انقلابی، اصلاح طلب، سنتی و حتی ضد انقلاب گفت و گو دو یا چند طرفه است. بستر اجتماعی کلاب هاوس تا حدی توانسته خلا گفت و گو را بین افراد خاص برطرف کند و بجای #کامنت و #پست یک طرفه بستری چند طرفه ایجاد کند.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰ما و کلاب هاوس و مردم ✍️مهدی طرفی 📍 در شرایط فعلی هر بستر، فرد و جریانی که گفتمان، گفت و گو بین ن
✔️ ادامه...
🔸کلاب هاوس باتوجه به طراحی و قابلیت هایش فضایی کاملا خاص دارد،محفل حضور چهره های تاحدی شاخص رسانه ای که در بستر های اجتماعی دیگر فعال هستند، موضع سیاسی دارند یا تریبون افراد و جریانات مشهور هستند.
🔹 کلاب هوس رسانه ای برای عموم مردم نیست، هیچ وقت اثرگذاری و موج آفرینی نخواهد داشت و بستری برای دورهمی های محفلی است، چراکه رسانه سمعی با این فضای محیطی که قابلیت ذخیره گفت و گو ها و... را ندارد مخاطب خیلی خیلی خاص خواهد داشت، شاید امروز که تا حدی تب و تابش بین رسانه ای ها وجود دارد کمی استقبال داشته باشد. اما فردا و پس فردا جایگاهی بین مردم ندارد، چون عامه پسند و قابل دسترس نیست.راحتی مردم رسانه سمعی و بصری است.
🔸 دورهمی های محفلی کلاب هوس بسیار ضریب اثرگذاری پایین دارد، چراکه جامعه مخاطب، غالبا افراد صاحب موضع و نظر هستند که تلاش می کنند حرفشان را بزنند، گاهی منتهی به جدل میشود، گاهی اظهار وجود و گاهی هم مناظره،اما اغنا و توجیه عمقی در این بستر جایگاهی ندارد.
🔹 اگر نگاهتان جذب حداکثری است و می خواهید اثر گذاری عام داشته باشید،کلاب هاوس بستر مناسبی نیست، اگر می خواهید پیروز در #انتخابات باشید کلاب هوس پیشنهاد نمی شود اگر هم می خواهید چیزی یاد بگیرید بازهم از کلاب هوس مناسب تر بسیار است.
🔸 متاسفانه روز های اخیر برخی از چهره های اثرگذار و شاخص انقلابی که حوزه اثرگذاری بالا دارند، ساعت های زیادی در طول روز(هشت ساعت و ده ساعت) وقتشان درگیر روم های نرم افزار آیفون الاصل است،در حالی که مخاطب اصلی که مردم کوچه خیابان ها هستند،فراموش شده اند، بجای اینکه کاندیدای خود را ساعت ها برای جمع محدود کلاب هوس جا بیندازید گروه هایی حقیقی بین مردم تشکیل بدهید و اغناسازی عمومی کنید،هم ظرفیت پذیرش بالا دارد هم پیروزی در انتخابات.
💢 در آخر هم شاید بعد ها کلاب هاوس برای گفت و گو های چند طرفه پیشنهاد شود، ولی امروزی که ساعت و دقیقه اش در سرنوشت آینده کشور و جهان موثر است، توان باید صرف ارتباط گیری با توده مردم شود. تا چالش های تقابلی با چهره های غیر قابل تاثیر.
⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |مباحثه کتاب ماجرای فکر آوینی
🎙 دکتر وحید یامینپور
جلسه هفتگی هیئت هنر حوزه هنری
جلسه دوم
⏰ چهاردهم مردادماه ۱۳۹۸
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
yamin por 2.mp3
17.56M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |مباحثه کتاب ماجرای #فکر_آوینی
🎙 دکتر #وحید_یامینپور
جلسه دوم
.
.
.
🔗 برای شنیدن جلسه نخست به اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74