🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |«جنگ رسانه ای در عصر شبکه های اجتماعی شده»
🎙استاد محمدحسین فرجنژاد
#جنگ_رسانه
#سینما
#دین
#فلسفه
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
ZOOM0032.mp3
10.67M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |«جنگ رسانه ای در عصر شبکه های اجتماعی شده»
🎙استاد #محمدحسین_فرجنژاد
🔹 جنگ رسانهای در جنگهای ادراکی، اطلاعاتی و شناختی و هیبریدی تبیین شده است.
⚜️ @Taammolat74
استاد فرج نژاد.m4a
14.84M
♦️ فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرجنژاد از زبان دکتر شرفالدین
#حسین_فرجنژاد
#محمدحسین_فرجنژاد
#قربانی
#فرج_نژاد
#ایستاده_در_خط_مقدم
#استاد_صبر
#انقلابي
#بی_ادعا
⚜️ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تشریح جنگهای شناختی
زندهیاد استاد محمد حسین فرج نژاد
#به_سبک_حسین_فرج_نژاد
#محمدحسین_فرجنژاد
#ایستاده_در_خط_مقدم
#استاد_صبر
#انقلابي
#بی_ادعا
⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |دکتر فرج نژاد الگوی برای علوم انسانی
🎙حجتالاسلام خسروپناه
موسسه علمی رسانهای شناخت
⏰ 3 مرداد 1400
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
خسرو پناه.mp3
24.39M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |دکتر #فرج_نژاد الگوی برای #علوم_انسانی
🎙حجتالاسلام #خسروپناه
🔹شخصیت آقا محمدحسین جامعیتی داشت به گونهای که موضوعات را از منظرهای مختلف مطالعه میکرد. امری که غرب در قرن 21 به آنپی برده اما هنوز در دانشگاه ایران به این مطلب توجه نشده است!
🔹وقتی ایشان موضوعی رو مطالعه میکرد، فقط در مبانی باقی نمیماند؛ با توجه به این مبانی، کاربست آن را در نسبت به مقولههای جدیدی مثل رسانه و فضای مجازی توضیح میداد و دقیقا این موضوع را از منظر قرآن بررسی میکرد. به بحثهای فقهی و تفسیری نیز توجه داشت.
دقیقا یک نگاه جامع میان رشتهای. خیلی کم داریم از این آدمهایی که بتوانند موضوعات را میان رشتهای مطالعه کنند و توضیح بدهند.
🔹تحقیقات ایشان واقعا کار یک نفر نیست.من معتقدم ایشان راه سیدمرتضی آوینی را خیلی قویتر و عمیقتر حتی از خود شهید آوینی ادامه داده است...
⚜️ @Taammolat74
🔰 نقد استاد فرجنژاد بر غلبه فرمالیسم در سینما
🔹امروزه غلبه فرمالیسم در تحلیل آثار سینمایی در محافل دانشگاهی و هنری و روشنفکرزده ایران و جهان، نگاه جامع به سینما را به گوشه رینگ کشانده، جامعیت تحلیلهای سینمایی را به انزوا برده و اهداف محتوایی، مضمونی و ارتباط با مخاطب را از چشم مسئولین رسانهای و فرهنگی و مخاطبان به دور داشته است؛ لذا ضرورت دارد با انجام تحقیقاتی، نمونههایی از تحلیلهای جامع فنی و حکمی که علاوه بر توجه جدی و عمیق به فرم و ساختار هنری و روایی، مشتمل بر برخی وجوه اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، دینی، راهبردی، امنیتی و سیاسی هنر و سینما باشد، در ویترین نقد و تحلیل سینما ارائه شود تا منتقدان و مخاطبان و اهالی فرهنگ و هنر و سینما، بتوانند آزادانهتر و با اختیارات بیشتری به تصمیم و قضاوت درباره آثار سینمایی رهنمون شوند و از یکجانبهگرایی فرمال به درآیند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی در سینما، ص 13
⚜️ @Taammolat74
☑️ مراسم بزرگداشت اندیشمند متعهد مرحوم فرج نژاد امشب برگزار میشود:
🔹 مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر محمد حسین فرج نژاد با همکاری نهادهای و مجموعه های علمی فرهنگی امروز ۳ مردادماه از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲:۳۰ به صورت مجازی برگزار می شود.
🔹 این مراسم بزرگداشت به همت دفتر قم مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی، بسیج رسانه، خبرگزاری رسا، خبرگزاری حوزه، قرارگاه فضای مجازی بسیج، سازمان فضای مجازی سراج و شبکه مبلغین مجازی برگزار خواهد شد.
آدرس ها جهت مشاهده زنده مراسم👇👇👇
✅ صفحات اینستاگرام خبرگزاری حوزه و خبرگزاری رسا در فضای مجازی
بستر مجازی اسکایپ 👇
https://www.skyroom.online/ch/rcmajlis/rcmajlis
کانال های روبیکا 👇
https://rubika.ir/tablighmajazy
شبکه مبلغین مجازی
https://rubika.ir/basiratqom
کانال بصیرت قم
⚜️ @Taammolat74
🔸 از دکتر #فرج_نژاد سخنان و خاطرات زیادی بر جای مانده است.
بنظرم او مصداق شعر زیبای حافظ بود:
منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن
منم که دیده نیالودهام به بد دیدن
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافریست رنجیدن
به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات
بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن
🔻حسین تا زنده بود چندان مورد توجه برخی از مراکز انقلابی_علمی نبود شاید چون #بازی_بزرگان را به رسمیت نمی شناخت. بزرگانی که عافیت، سواد محدود، گوشهنشینی و بی دغدغهگی را بر علمِ مفید، در میدان بودن و ملامت شنیدن ترجیح میدادند.
🔹بسیاری از مراکز مدعی انقلابیگری، نگاهی صرفا ابزاری به او داشتند. بعضا پیشنهادات اهانت آمیزی به او میشد یا رسما طرد میشد و متهم به کار غیر علمی میشد! اما او که با خدا عهد بسته بود، سکوت میکرد و نمی رنجید. فقط بعضی وقتها که درددلمان باز میشد، برای آرام کردن مان از دردهای خودش هم میگفت اما سریعا امید میداد که به هر قیمتی باید کار کرد و باید کنار آمد. در این باره سخن بسیار است اما با اتکا به #مرام دکتر فرجنژاد، باید سکوت کرد...
💢 گرچه حسن روحانی در همان روزهای اول دولتش، پای حسین را از دانشگاههای کشور قطع کرد اما بیشترین جفاها به حسین را مراکز مدعی انقلابیگری مرتکب شدند. البته انسانهای بزرگی مانند دکتر رهدار و دکتر اسماعیلی توانستند گوهر حسین را بشناسند اما حسین وقتی برای همه شناخته شد که دیگر دیر شده بود.
⚜️ @Taammolat74
⚜️@darseenghelab
🔰 اهمیت خطبه غدیر برای گفتمان شیعی
🔹در خطابه غدیر ، بیانات پیامبر (ص) در خصوص تثبیت مشروعیت امامت علی بن ابی طالب(ع) و مذهب امامیه به تفصیل آمده است، این خطابه از سه جهت مهم برای گفتمان شیعی استراتژیک است:
1️⃣ نخست، مهم بودن برای کلام سیاسی شیعی از جهت ترسیم «فلسفه اجتماعی امامت» یعنی تصویر کردن اهداف و مقاصد و کارکردهای فردی و جمعی امامت برای فرد مسلمان و اجتماع مسلمین
2️⃣ دوم، مهم بودن از حیث نشان دادن شئونات و خصایص و شاخص های پیروان امامت شیعی و در حقیقت بیان اخلاق شیعه حقیقی
3️⃣ سوم، مهم بودن از حیث نشان دادن «تباهی امت اسلامی پس از پیامبر »
شیعیان عیدتون مبارک🌸🌸🌸
آغاز مسلمانی ما عید غدیر است...🌹🌹🌹
⚜️ @Taammolat74
🔰 غدیر از منظر جامعهشناسی
✍️ غلامرضا ظریفیان
📍 وقتی پیامبر اسلام(ص) به نبوت مبعوث شدند، ما با یك جامعهای روبهرو هستیم كه در اصطلاحات تاریخی آن را جامعه «جاهلی» میخوانند. این جامعه جاهلی، منطقی برای زیستجهان خودش داشت و متكی و مبتنی بر آن زیست جهان عمل میكرد. طبیعتا وقتی پیامبر(ص) به نبوت مبعوث شدند، یكی از كارویژهها و اقدامات مهمشان در دوران ٢٣ساله رسالت از عمر بسیار ارزشمندشان، این بود كه در برابر این منطق یا الگو، منطق یا الگوی دیگری را به جهان آن روز عرضه كنند و هم تلاش كردند كه بخشی از آن را به صورت عینی متحقق سازند.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 غدیر از منظر جامعهشناسی ✍️ غلامرضا ظریفیان 📍 وقتی پیامبر اسلام(ص) به نبوت مبعوث شدند، ما با یك
🔸الگو یا مدل عرب جاهلی را در سه كلیدواژه میتوان تبیین كرد. به عبارت دقیقتر ساختار زندگی عرب جاهلی متكی بود بر اولا قبیله، ثانیا عصبیت و ثالثا غنیمت. قبیله یك منظومهای بود كه در آن افراد بر اساس خون و نژاد پیوند مییافتند. وجه دیگر این مثلث عصبیت است كه به معنای باور بیدلیلی بود كه بر آن اصرار ورزیده میشد. وجه سوم نیز كه جنبه اجتماعی و اقتصادی داشت، غنیمت بود. یعنی ارزش افزودهای كه متكی بر زور و جنگ حاصل شده است. پیامبراكرم(ص) در طول ٢٣ سال رسالتشان بر اساس قرآن كریم این الگو و ساختار را بهطور بنیادین تغییر داد.
🔹پیامبر (ص) به جای قبیله، امت را نشاندند. امت آن پیوندهای عمیقی بود كه میان آحاد جامعه، نه متكی بر خون و نژاد، بلكه متكی بر باورهای ایمانی و عقلانی شكل میگرفت. پیامبر اسلام(ص) همچنین به جای عصبیت ایمان را قرار دادند. ایمان در واقع باور با دلیل بود كه باید آگاهانه، آزادانه، مهربانانه و عادلانه انتخاب میشد. ایشان همچنین به جای غنیمت، قسط و عدالت را قرار دادند. رسول اسلام این الگو را ارایه دادند و در سالهای پایانی عمر شریفشان توانستند این الگو را عملی كنند.
🔸پیامبر اسلام(ص) و مسلمانان بسیاری در طول ٢٣ سال برای تحقق این الگو تلاش بسیاری صورت داده بودند، تا جایی كه خداوند در قرآن كریم فرمودند كه شما برای تحقق این ارزشها در جامعه جان خود را فدا كردهاید. بنابراین مشخص است كه هدف از رسالت پیامبر(ص) این نبود كه این الگو را معرفی كند و بعد از رحلت او، آن را رها كند و تحقق كامل آن به تداوم نیاز داشت. چه كسی میتوانست از این الگو پاسداری كند و آن را ادامه دهد؟ در آن دوران نه حزبی به معنای جدید كلمه ساخته شده بود و نه جامعه مدنی قدرتمندی وجود داشت. طبیعی است كه حفاظت و حراست از این الگو باید به كسی سپرده شود كه اولا این الگو را با همه وجودش درك كرده و پذیرفته است و ثانیا از صمیم قلب بر این باور باشد كه این الگو باید تداوم یابد.
💢امام علی(ص) پاسدار الگویی بود كه پیامبر(ص) به عنوان پیامبر آخرالزمان به اعتبار قرآن و سیره خودش به كل بشریت هدیه كرده بود و آن الگو، الگوی «امت- ایمان و عدالت» است. ما شاهدیم كه علی(ع) نیز بعد از پیامبر(ص) بسیار كوشید تا با حفظ وحدت مسلمانان و همه شووناتی كه بود و با پذیرش همه سختیها در جهت تحقق این الگو تلاش كرده و در دفاع از حفظ كیان مسلمین از این الگو پاسداری كند و بعد هم كه با اقبال مردم به حكومت رسید، تمام تلاش خود را معطوف داشت تا علاوه بر اینكه مجددا این الگو را تبیین كند؛ آن را تا جایی كه ممكن است، محقق سازد.
⚜️ @Taammolat74