eitaa logo
تاملات
766 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
348 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰رمز موفقیت محمدحسین؟ ✍️ احمد اولیایی 🔸هرچند ماه ها بود او را ندیده بودم اما خبر ناگوار رفتنش عید قربان را برایم به نوعی عزا کرد. حس و حال هیچ کاری نبود جز پرسه زدن در شبکه های اجتماعی و دیدن اخبار و اظهار نظر ها و پیام های مرتبط با خبر فوت محمد حسین. در این بین چیزی که بیش از همه فکرم را به خود مشغول کرد این سوال بود که "چه شد که فوت محمد حسین اینقدر بازتاب داشت؟!" 🔹علمایی مانند آیت الله اعرافی و آیت الله علیدوست و اساتیدی مانند استاد واعظی و استاد خسروپناه و دیگر بزرگان برایش پیام تسلیت فرستادند. در گفتگوها واضح بود که قلب بسیاری از دوستداران و شاگردانش عمیقا متأثر است. 🔸خبرگزاری ها خبر را پوشش دادند، دوستانش برایش پادکست تولید کردند و افراد بسیاری در مدح و ستایشش یادداشت نوشتند... این‌ها تعجّب من را بیشتر بر می انگیخت زمانی که هر چه فکر می کردم می دیدم او یک طلبه دانشگاه رفته ی معمولی اما قطعاً فاضل و پرتلاش و خوش فکر بود که مانند این افراد در جامعه و جبهه انقلاب ما بسیارند اما چه می‌شود که این مقدار بازتاب و دیده شدن پس از فوت مرحوم فرج نژاد ایجاد می‌شود؟! در این یکی دو روز که از فوت آن مرحوم می‌گذرد دائماً به سوال فوق فکر می‌کردم. مجاورت و معاصرت ما با آن مرحوم باعث شده بود که همیشه او را به مانند خودم یک فرد عادی در نظر بگیرم و وقتی این عکس العمل ها پس از فوت او را می‌دیدم این تناقض را نمی توانستم حل کنم. ✅نهایتاً پاسخ را در یک کلمه یافتم: "اخلاص" 🔸او طلبه فاضلی بود، مدرک دکتری داشت، تخصص رسانه داشت، اخلاق خوب داشت، کتاب نوشته بود، در چند نهاد انقلابی خدمت کرده بود، تدریس داشت، فعالیت‌های جهادی انجام داده بود اما هیچ کدام پاسخ سوال من نبودند. آن چیزی که به تمام اینها روح می‌داد چیزی نبود جز اخلاص. توجه دیگران به خبر فوت او و تشییع جنازه‌اش و نمازش در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مرا به یاد تشییع جنازه شهید حججی انداخت. در آن زمان هم این سوال برایم ایجاد شده بود که چه چیزی از جوانی گمنام، حججی مشهور و ماندگار را ساخت. آنجا هم به چیزی جز اخلاص نرسیدم. 🔹حضور و همدردی جامعه برای محمد حسین در برابر آنچه خدا برای اخلاص وعده داده، قطره ای بیش نیست همانطورکه امام حسن عسكری علیه السلام فرمودند:"لو جُعلَتِ الدُّنیا كُلُّها لُقمَةً واحدةً وَ لَقّمتُها مَن یعبُدُ اللهَ خالصاً لَرأَیتُ أَنّی مٌقَصِّرٌ فی حَقِّهِ; اگر تمام دنیا (برایم) یک لقمه شود و آن را به خوردِ کسی بدهم که خدا را با اخلاص عبادت می‌کند باز در نظرم در حق او کوتاهی‌ کرده‌ام! (بحار، ج ٧٠، ص ٢٤٥)" 🔸بنظرم اخلاص عنصر گمشده بسیاری از فعالان عرصه علم و دانش و مبارزه و پاشنه آشیل مبارزان جبهه انقلاب است. اگر آن را تقویت کنیم اثر و ماندگاری تلاش ها صدچندان می شود. تلاش های روزانه، تدریس، تألیف، خدمت در نهادهای انقلابی و ... همه کنش هایی مکانیکی هستند که بدون اخلاص فاقد روح و تقدس و در نتیجه اثر معتنابه خواهند بود. ⚜️ @Taammolat74
۲ مرداد ۱۴۰۰
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |«جنگ رسانه ای در عصر شبکه های اجتماعی شده» 🎙استاد محمدحسین فرج‌نژاد ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
۲ مرداد ۱۴۰۰
ZOOM0032.mp3
10.67M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |«جنگ رسانه ای در عصر شبکه های اجتماعی شده» 🎙استاد 🔹 جنگ رسانه‌ای در جنگ‌های ادراکی، اطلاعاتی و شناختی و هیبریدی تبیین شده است. ⚜️ @Taammolat74
۲ مرداد ۱۴۰۰
استاد فرج نژاد.m4a
14.84M
♦️ فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد از زبان دکتر شرف‌الدین ⚜️ @Taammolat74
۳ مرداد ۱۴۰۰
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |دکتر فرج نژاد الگوی برای علوم انسانی 🎙حجت‌الاسلام خسروپناه موسسه علمی رسانه‌ای شناخت ⏰ 3 مرداد 1400 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
۳ مرداد ۱۴۰۰
خسرو پناه.mp3
24.39M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |دکتر الگوی برای 🎙حجت‌الاسلام 🔹شخصیت آقا محمدحسین جامعیتی داشت به گونه‌ای که موضوعات را از منظرهای مختلف مطالعه می‌کرد. امری که غرب در قرن 21 به آن‌پی برده اما هنوز در دانشگاه ایران به این مطلب توجه نشده است! 🔹وقتی ایشان موضوعی رو مطالعه می‌کرد، فقط در مبانی باقی نمی‌ماند؛ با توجه به این مبانی، کاربست آن را در نسبت به مقوله‌های جدیدی مثل رسانه و فضای مجازی توضیح می‌داد و دقیقا این موضوع را از منظر قرآن بررسی می‌کرد. به بحث‌های فقهی و تفسیری نیز توجه داشت. دقیقا یک نگاه جامع میان رشته‌ای. خیلی کم داریم از این آدم‌هایی که بتوانند موضوعات را میان رشته‌ای مطالعه کنند و توضیح بدهند. 🔹تحقیقات ایشان واقعا کار یک نفر نیست.من معتقدم ایشان راه سیدمرتضی آوینی را خیلی قوی‌تر و عمیق‌تر حتی از خود شهید آوینی ادامه داده است... ⚜️ @Taammolat74
۳ مرداد ۱۴۰۰
🔰 نقد استاد فرج‌نژاد بر غلبه فرمالیسم در سینما 🔹امروزه غلبه فرمالیسم در تحلیل آثار سینمایی در محافل دانشگاهی و هنری و روشنفکرزده ایران و جهان، نگاه جامع به سینما را به گوشه رینگ کشانده، جامعیت تحلیل‌های سینمایی را به انزوا برده و اهداف محتوایی، مضمونی و ارتباط با مخاطب را از چشم مسئولین رسانه‌ای و فرهنگی و مخاطبان به دور داشته است؛ لذا ضرورت دارد با انجام تحقیقاتی، نمونه‌هایی از تحلیل‌های جامع فنی و حکمی که علاوه بر توجه جدی و عمیق به فرم و ساختار هنری و روایی، مشتمل بر برخی وجوه اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، دینی، راهبردی، امنیتی و سیاسی هنر و سینما باشد، در ویترین نقد و تحلیل سینما ارائه شود تا منتقدان و مخاطبان و اهالی فرهنگ و هنر و سینما، بتوانند آزادانه‌تر و با اختیارات بیشتری به تصمیم و قضاوت درباره آثار سینمایی رهنمون شوند و از یک‌جانبه‌گرایی فرمال به در‌آیند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی در سینما، ص 13 ⚜️ @Taammolat74
۳ مرداد ۱۴۰۰
☑️ مراسم بزرگداشت اندیشمند متعهد مرحوم فرج نژاد امشب برگزار می‌شود: 🔹 مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر محمد حسین فرج نژاد با همکاری نهادهای و مجموعه های علمی فرهنگی امروز ۳ مردادماه از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲:۳۰ به صورت مجازی برگزار می شود. 🔹 این مراسم بزرگداشت به همت دفتر قم مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی، بسیج رسانه، خبرگزاری رسا، خبرگزاری حوزه، قرارگاه فضای مجازی بسیج، سازمان فضای مجازی سراج و شبکه مبلغین مجازی برگزار خواهد شد. آدرس ها جهت مشاهده زنده مراسم👇👇👇 ✅ صفحات اینستاگرام خبرگزاری حوزه و خبرگزاری رسا در فضای مجازی بستر مجازی اسکایپ 👇 https://www.skyroom.online/ch/rcmajlis/rcmajlis کانال های روبیکا 👇 https://rubika.ir/tablighmajazy شبکه مبلغین مجازی https://rubika.ir/basiratqom کانال بصیرت قم ⚜️ @Taammolat74
۳ مرداد ۱۴۰۰
🔸 از دکتر سخنان و خاطرات زیادی بر جای مانده است. بنظرم او مصداق شعر زیبای حافظ بود: منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن منم که دیده نیالوده‌ام به بد دیدن وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن 🔻حسین تا زنده بود چندان مورد توجه برخی از مراکز انقلابی_علمی نبود شاید چون را به رسمیت نمی شناخت. بزرگانی که عافیت، سواد محدود، گوشه‌نشینی و بی دغدغه‌گی را بر علمِ مفید، در میدان بودن و ملامت شنیدن ترجیح می‌دادند. 🔹بسیاری از مراکز مدعی انقلابی‌گری، نگاهی صرفا ابزاری به او داشتند. بعضا پیشنهادات اهانت آمیزی به او میشد یا رسما طرد می‌شد و متهم به کار غیر علمی میشد! اما او که با خدا عهد بسته بود، سکوت می‌کرد و نمی رنجید. فقط بعضی وقتها که درددل‌مان باز می‌شد، برای آرام کردن مان از دردهای خودش هم میگفت اما سریعا امید می‌داد که به هر قیمتی باید کار کرد و باید کنار آمد. در این باره سخن بسیار است اما با اتکا به دکتر فرج‌نژاد، باید سکوت کرد... 💢 گرچه حسن روحانی در همان روزهای اول دولتش، پای حسین را از دانشگاه‌های کشور قطع کرد اما بیشترین جفاها به حسین را مراکز مدعی انقلابی‌گری مرتکب شدند. البته انسان‌های بزرگی مانند دکتر رهدار و دکتر اسماعیلی توانستند گوهر حسین را بشناسند اما حسین وقتی برای همه شناخته شد که دیگر دیر شده بود. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️@darseenghelab
۶ مرداد ۱۴۰۰
🔰 اهمیت خطبه غدیر برای گفتمان شیعی 🔹در خطابه غدیر ، بیانات پیامبر (ص) در خصوص تثبیت مشروعیت امامت علی بن ابی طالب(ع) و مذهب امامیه به تفصیل آمده است، این خطابه از سه جهت مهم برای گفتمان شیعی استراتژیک است: 1️⃣ نخست، مهم بودن برای کلام سیاسی شیعی از جهت ترسیم «فلسفه اجتماعی امامت» یعنی تصویر کردن اهداف و مقاصد و کارکردهای فردی و جمعی امامت برای فرد مسلمان و‌ اجتماع مسلمین 2️⃣ دوم، مهم بودن از حیث نشان دادن شئونات و خصایص و شاخص های پیروان امامت شیعی و در حقیقت بیان اخلاق شیعه حقیقی 3️⃣ سوم، مهم بودن از حیث نشان دادن «تباهی امت اسلامی پس از پیامبر » شیعیان عیدتون مبارک🌸🌸🌸 آغاز مسلمانی ما عید غدیر است...🌹🌹🌹 ⚜️ @Taammolat74
۶ مرداد ۱۴۰۰
🔰 غدیر از منظر جامعه‌شناسی ✍️ غلامرضا ظریفیان 📍 وقتی پیامبر اسلام(ص) به نبوت مبعوث شدند، ما با یك جامعه‌ای روبه‌رو هستیم كه در اصطلاحات تاریخی آن را جامعه «جاهلی» می‌خوانند. این جامعه جاهلی، منطقی برای زیست‌جهان خودش داشت و متكی و مبتنی بر آن زیست جهان عمل می‌كرد. طبیعتا وقتی پیامبر(ص) به نبوت مبعوث شدند، یكی از كارویژه‌ها و اقدامات مهم‌شان در دوران ٢٣‌ساله رسالت از عمر بسیار ارزشمندشان، این بود كه در برابر این منطق یا الگو، منطق یا الگوی دیگری را به جهان آن روز عرضه كنند و هم تلاش كردند كه بخشی از آن را به صورت عینی متحقق سازند. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
۶ مرداد ۱۴۰۰