تاملات
🔰برگزاری درس خارج اصول حضرت استاد شب زنده دار "دام ظله" با موضوع " اسباب تسری حکم از موضوعی به موضوع
♨️برگزاری درس خارج استاد با موضوع بسیار مهم "تسری حکم از موضوعی به موضوع دیگر"
⭐️برای کسانی که به دنبال #فقه_حکومتی هستند این بحث میتواند ره گشا باشد...
🆔 @lotfi74
🔰 اعمال روز دحوالارض
🔶 عارف واصل میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب «المراقبات» مینویسد: «خدای تبارک و تعالی در این روز زمین را برای سکنای بنیآدم و تعیش آن بنا فرمود و زمین و هرچه از نعمات در آن است، حتی بدنهای ما و ارزاق ما تماماً از چیزهایی است که در این روز از رحمت حق انتشار یافته است...»
🔶 خداوند در دو جای کتابش به واقعه دحوالارض اشاره دارد؛ یکی در آیه: «والارض بعد ذلک دحاها»؛ (نازعات/35) و دیگری در آیه: «والارض و ما طحاها»؛ (شمس/6) «طحو» مرادف «دحو» است.
🔶 در کلمات معصومین از این روز به عظمت یاد شده و به دلیل ارتباط آن با عالم تکوین، در شریعت محمدی(ص)، اعمالی برای این روز اختصاص یافته که عمدهترین آن روزه است و از قضا روزه این روز، یکی از آن چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز گشته است و این خود نزد اهل خرد نکتهای در خور توجه است.
🔶 آقا ملکی تبریزی در «المراقبات» روایتی را از مولود کعبه حضرت علی(ع) نقل کرده که حضرت فرمود: «هر کس در این روز، روزه بدارد و شب آن را قیام به نماز کند، عبادت صد سال باشد.»
از برای این روز به غیر از روزه و عبادت و ذکر خدا و غسل، دو عمل وارد است: اول نمازی که دو رکعت است در وقت چاشت که در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره «والشمس» بخواند و بعد از سلام بخواند: لا حول و لاقوة إلا بالله العلی العظیم. پس دعا کند و بخواند: «یا مقیل العثرات...»، دوم خواندن این دعا است: «اللهم داحی الکعبة و فالق الحبة...»
🔶 گفتی است که در برخی از کتب، زیارت حضرت امام رضا(ع) از افضل اعمال مستحبه در روز دحو الارض دانسته شده است.
🆔 @lotfi74
گریه، خلقت شگفت خداست و تنها زبانی که ادراک غمگنانه را بازگو میکند.
بزرگی هر کس به بزرگی غمی است که در دلش پنهان کرده است.غم شوکت دارد، مهابت دارد، هیجان می آفریند و حرارت می بخشد.
هرکس به اندازه ادراکش از حقیقت غم دارد. آنها که غم را به افسردگی و غصه فرو می کاهند، غم نمی فهمند.
🆔 @lotfi74
✍ محمدرضا کائینی
به باور این قلم،قبل از اینکه بخواهیم درباره #احمد_شاملو حکمی بدهیم،باید تکلیفمان را با پرسشی مهم مشخص کنیم:
به هنر برای هنر اعتقاد داریم یا مثلا هنر برای اخلاق یا عدالت یا آزادی و...الخ؟
اگر به اولی باورمندیم،باید شاملو را شاعری همه چیز تمامبدانیم! او نبوغ شعری را با خیال و قدرت ساخت و استخدام کلمات در آمیخته و برای خود و خوانندگانش دنیایی شیرین و وهم انگیز آفریده است.(هر چند عده ای از معاریف برآنند که شاملو حتی فارسی را هم درست بلد نبود چه رسد به زبان های دیگر و یا جمعی دیگر در آمده اند که او در مواردی ترجمه های دیگری را به نام خود چاپ زد! و یا حتی صرف نظر از خوشمزه گی هایی که گهگاه درباره فردوسی یا سایر اساطیر ایرانی می کرد)
اما اگر دومی را تصدیق می کنیم-که ظاهرا خود شاملو نیز بدان تظاهر و بسیاری را با استناد بدان محکوم می کرد-قطعا در این فقره او نمره ای نازل می گیرد،چه اینکه شواهد بی اخلاقی او با خانواده و همگنان و دوستان و جامعه در خور نگارش یک کتاب است! داستان وقتی خوشمزه می شود که به او "شاعر آزادی"لقب می دهند،چه اینکه صرف نظر از شعار و تظاهر،باید دید که وی در کدام دوره از زندگی به مقتضای آزادی و دموکراسی عمل کرده است؟ فروغ فرخزاد به درستی درباره او گفته بود: شاملو چیزهایی را توصیف می کند که به آنها نزدیک نشده است!...دراین فقره سخن فراوان است.
💠 با سپری شدن چهل سال از انقلاب و به رغم برخی اسطوره سازی های پوچ،اگر هنوز زمان سخن گفتن در این مقولات نرسیده است،پس زمان آن کِی خواهد رسید؟
🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تحول دستگاه قضا
💠تفاوت بین #لاریجانی و #رئیسی، تفاوت بین دو مجتهدی است که یکی از کلاس درس مستقیم بر مسند قاضی القضات نشسته و دیگری چندصباحی مستقیم با مردم نشست و برخاست داشته و اهمیت اقناع افکار عمومی و پاسخ به شبهات آنها را درک می کند.
.
البته منصفانه تر بگوییم، این مشکل آقای لاریجانی تنها نبود، در میان همه ی رؤسای قوه قضائیه از #شهید_بهشتی که بگذریم، هیچکدام به اندازه آیت_الله_رئیسی نفهمیدند که قضاوت مردم به اندازه ی رأی قاضی در اندیشه مردم سالارانه و همراهی مردم با تصمیمات قوه قضائیه اهمیت دارد.
.
حالا که فکر میکنم میبینم چه خوب شد که آقای رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری شد و چه خوبتر که رأی نیاورد، اگرنه معلوم نبود تحول در قوه قضائیه چند دهه ی دیگر طول میکشید.
#پدیده
#پدیده_مشهد
#پدیده_شاندیز
🆔 @lotfi74
🔰اقتصاد ما وغربشناسی
✍ حسن سبحانی
لیبرالیسم بهعنوان تفكر برخاسته از فلسفهای كه بر «حق طبیعی» پای فشرد و بهعنوان دفاع از آزادی، هر نوع محدودیتی را حتی اگر از ناحیه قانون و یا خداوند و شریعت باشد مردود میشمارد، به طور قهری اجازه داد كه انسانِ اصالتمحور در جست وجوی منفعت و لذت، و گریزان از رنج و درد، فارغ از دغدغههای اخلاقی و ملاحظات دینی و در پرتو افكار برخوردار از رونق فلاسفه مشهور قرون رنسانس هویت و چیستی معین و تعریفشده به خود بگیرد.
با ابتناء بر اجزا و استعدادهای خود به تغییر جهان پیرامون خویش اهتمام ورزد، پس از آنكه به تغییرِ خود اقدام ورزیده بود.
🆔 @lotfi74👇👇👇
تاملات
🔰اقتصاد ما وغربشناسی ✍ حسن سبحانی لیبرالیسم بهعنوان تفكر برخاسته از فلسفهای كه بر «حق طبیعی» پای
🔰اقتصاد ما وغربشناسی
✍ حسن سبحانی
...نتیجهی این تعاملات، خیرهكننده بود؛ آنقدر كه مردمان حیران و سیاسیون در جستجوی نام و مصلحان شیفته رونق و كاهش آلام عمومی و حتی اندیشمندان غافل از مبانی و مبادی، یارای تأمل و اندیشیدن و انتخاب كردن و یافتن محتوای آن فراهم نشد.
مردمانی كه در كشورهای در حالتوسعه، انواع و اقسام تحقیرهای معطوف به توسعه متوهم را در گذشتهها تجربه میكردند و بعضاً در قبال آنها موضع میگرفتند. اما پس از مدتی آنها را مبدل به انسانهایی كرد كه دیگر نهتنها در قبال كارگزاریها و توصیهها و توسعههای آن انسان و جوامع معطوف به او مقاومت نمیكند، بلكه با اشتیاق كامل و از طریق هزینه كردن پول نفت و طلا و همچنین مالیاتهای جمعآوریشده از تودههای محروم و مستضعف در سرزمین خودش و آموزش مواردی كه احساس میكند او را در قالب انسان معین و دارای ویژگیهای مبنایی غرب آرایش میدهد و به بالا برمیكشد، مهر تأییدی بر ازخودبیگانگی خویش بزند.
اما چنین انسانی در سرزمینی زندگی میكند كه در كنار اصالت فرد از اصالت جمع میگوید و در متن پرداختن به انسان منفرد از لزوم برپایی عدالت و قسط سخن به میان میآورد و در عین حالی كه بر پوسته دریاهای نفت و گاز مینشیند از فقر و تهیدستی در رنج است و لذا بهرغم آموزههای خویش نمیتواند نسبت به این مقولات و چگونگیهای آنها بیعنایت بماند. هم آموزههای ملی و دینیاش اجازه این كار را به او نمیدهند و هم در صورتی كه نسبت به این آموزهها به بیتفاوتی رسیده باشد فضای سیاسی و اجتماعی فرصت جولان دادن بر بیاعتنایی به این واقعیات را برایش فراهم نمیسازند، این است كه بین آنچه آموخته است و آنچه میخواهد عمل كند ناسازگاری میبیند.
در گذار از این تنگنا آنها كه صادقتر هستند سعی در فهم واقعیت و تلاش برای ایجاد گشایش در آن با پشتیبانی آموزههای خود دارند و آنها كه منفعلترند میكوشند تا لباس فاخر آموزههایشان را بر پیكر واقعیتهای اقتصادی جامعهشان بپوشانند. كوششی كه عمدتاً نتیجهای در قالب سازگاری تن و تنپوش ندارد.
🆔 @lotfi74
🔰آچارفرانسه های نیمه علمی
#پیر_بوردیو، جامعهشناس فرانسوی، در کتاب #انسان_دانشگاهی از یک تیپ به نام «آچار فرانسههای نیمهعلمی» حرف میزند.
او این تعبیر را دربارۀ گروهی از مدرکدارانِ دانشگاهی بکار میبرد که حرفهای بسیار پیشپاافتاده را با لعابِ #علمی به خورد جامعه میدهند.
بوردیو دربارۀ این آچارفرانسهها مینویسد:
«[آنها] از طریق بیان مجدد چیزهایی که خود مردم میدانند به زبانی که ظاهر علمی دارد، تظاهر میکنند که چیزی را میدانند که مردم عادی نمیدانند... در حالی که گاهی یک فرد عادی تحصیلنکرده، فهم بهتری در مورد آن موضوع از آن آچار فرانسه دارد»!
🆔 @lotfi74
#یک_پیشنهاد
هفتهای که در پیش داریم، یادآور حوادثی است که هر یکی را میتوان از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران دانست؛ شهادت شیخ فضلالله نوری (1288 ه.ش)، صدور فرمان مشروطیت (1285 ه.ش)، و آغاز جنگ جهانی اول (1293 ه.ش).
حال، یک پیشنهاد: با توجه به تأکیدات مکرر امام خامنهای (دام ظله) بر لزوم مطالعهی تاریخ معاصر، این ایام تابستانی را میتوان فرصتی هر ساله برای #بازخوانی_تاریخ_معاصر قرار داد و با تولید پویشی در این موضوع، و نیز تولید پیوستهای مختلف چندرسانهای، گامی مهم در جهت ایجاد #بصیرت_تاریخی در جامعه برداشت.
#یک_هفته_بازخوانی_تاریخ
#مشروطه_خوانی
🆔 @lotfi74
🆔 @risheh
تاملات
#یک_پیشنهاد هفتهای که در پیش داریم، یادآور حوادثی است که هر یکی را میتوان از نقاط عطف تاریخ معاصر
کانال برادر عزیز آقای احسان زاده
هدایت شده از رحیقِ رَشاد
📌📌📌
۱۴ ویژگی افراد با تفکر انتقادی (سنجشگرانهاندیشی)
✍️ #مهدی_خسروانی (با کمی تلخیص)
۱- کنجکاوند و سعی میکنند در موضوعات مهم مطلع و آگاه باشند.
۲- خلاقانه پرسش مطرح میکنند. همواره از چراییِ امور سؤال میکنند و در پی آن هستند که ببینند چه دلیلهایی برای دفاع از یک عقیده یا باور وجود دارد.
۳- از مراجع و منابع معتبر استفاده میکنند و به مراجع و منابع معتبر ارجاع میدهند.
۴- وقتی که میخواهند چیزی را تفسیر کنند کل موقعیت و بافتار (کانتکست) را در نظر میگیرند.
۵- وقتی که میخواهند دربارهی موضوعی فکر کنند سعی میکنند اندیشیدنشان پیوند خودش را با موضوع اصلی از دست ندهد و حواسشان هست که دائم از این شاخه به آن شاخه نپرند.
۶- گشادهذهن هستند و نظرگاههایی که با نظرگاهِ خودشان تفاوت دارند را به نحو جدی مورد توجه قرار میدهند.
۷- استدلالها، دیدگاهها یا تبیینهای بدیل و متفاوت را جستجو میکنند.
۸- اگر شواهد، مبانی، یا دلیلهای کافی به نفع یک دیدگاه وجود داشته باشد آن را میپذیرند و اگر شواهد، مبانی، یا دلیلهای کافی علیه دیدگاهی وجود داشته باشد آن را کنار میگذارند.
۹- وقتی که شواهد، مبانی، یا دلیلهای کافی برای رد یا قبول موضوعی وجود ندارد از داوری درباره آن پرهیز میکنند.
۱۰- تا آنجا که ممکن است در بیان موضوعات دقت را رعایت میکنند.
۱۱- به نقشِ داوریها، تعصبها و جانبداریهای شخصی در فرایندِ شناخت توجه دارند.
۱۲- وقتی با یک کلِ پیچیده و درهمتافته مواجه میشوند، برای درک آن با انضباط و ترتیب مشخصی با آن برخورد میکنند.
۱۳- هنگامی که میخواهند یافتههای خود را عرضه کنند، احساسات، سطح دانش، و میزانِ ظرافتِ اندیشه مخاطبشان را در نظر میگیرند.
۱۴- تواناییهای سنجشگرانهاندیشی (تفکر انتقادی) خودشان را در طیفِ وسیعی از موضوعات به کار میگیرند.
شما چند ویژگی از این ۱۴ خصوصیت تفکر انتقادی را دارید؟
@mrl313
تاملات
📌📌📌 ۱۴ ویژگی افراد با تفکر انتقادی (سنجشگرانهاندیشی) ✍️ #مهدی_خسروانی (با کمی تلخیص) ۱- کنجکاون
کانال دوست عزیز آقای لیاقت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ وقت دور و بر خودم کسی را ندیده ام که قابل احترام باشد اما عاشق نباشد. بسته به اینکه عشقشان را به پای چه چیزی یا کسی ریخته باشند، درجه احترامشان البته متفاوت بوده است.
🆔 @lotfi74
🔰 شیفتگی به نظریات علوم انسانی غرب
✍ رضا داوری اردکانی
♦️ما کم و بیش کتابهای علوم انسانی را میخوانیم و مطالب آنها را نقل میکنیم. گاه شیفته میشویم و به آراء یک دانشمند با نظر ایدئولوژیک مینگریم؛ گاهی هم لعن و نفرین میکنیم.
فهم و نقل اقوال امثال «ماکسوبر» و «لوی اشتراوس» و دورکیم و مارکس و... لازم است و بدون این اطلاعات نمیتوان وارد حوزهی علوماجتماعی شد. اما شیفتگی به یک مدل در علوماجتماعی و اطلاق آن مدل مثلاً در سازمانی مثل گمرك یا مدرسه ما را به پریشانی گرفتار میکند.
اگر جامعهشناسی میخوانیم، نمیتوانیم جامعهشناسی وبر و دورکیم و پارسونز را نخوانیم. اما اگر خواستیم دورکیم را راهنمای اصلاح امور شهر و روستای خودمان قرار دهیم و مثلاً شهر اصفهان را پارسونزیكنیم، این نشدنی است. و چه بسا که اختلال ایجاد كند. این تلقی نسبت به علوماجتماعی نشانهی نوعی ناتوانی فكری است.
به عنوان مثال، كسی كه خیال میكند دموكراسی امریكایی و نروژی را در هر جا میشود برقرار كرد و همیشه میشود برقرار كرد، سیاست نمیفهمد.
🆔 @lotfi74
⚫️جهاد جوان
«امام جواد مانند دیگر ائمه معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده شایسته خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری که در سن بیست و پنج سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیرقابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند.»
(مقام معظم رهبری، انسان 250 ساله ص321)
#جواد_الائمه
#شهادت_امام_جواد
🆔 @lotfi74
.
🔺تصور حذف ۴ صفر از #پول_ملی!
🔹دلار ۱۲ تومان
🔹سکه ۴۰۰۰ تومان
🔹حداقل حقوق کارگر ۱۲۰۰ تومان
🔹حداقل حقوق کارمند ۲۰۰۰ تومان
🔹نان ۱ تومان
🔹پراید ۴۰۰۰۰ تومان
🔹یارانه ۴۵ تومان
🔹حداقل اجاره در تهران ۱۰۰۰ تومان
🔹گوشت هر کیلو ۱۰۰ تومان
🔹مرغ هر کیلو ۱۴ تومان
🔹بنزین ۱ تومان
🔹شیر ۱ لیتری ۵ تومان
🔹بلیت هواپیما ۳۰۰ تومان
🔹ترم دانشگاه آزاد ۱۵۰۰ تومان
🔹زیبایی بینی ۸۰۰۰ تومان
🔹فوتبالیست مشهور سالی ۱ میلیون تومان!
🆔 @lotfi74
#جمعه_های_شاعرونه
🔸🔸🔸🔷🔸🔸🔸
یار اگر جلوه کند دادن جان این همه نیست
عشق اگر خیمه زند ملک جهان این همه نیست
نکتهای هست در این پرده که عاشق داند
ور نه چشم و لب و رخسار و دهان این همه نیست
هیچکس ره به میان تو ز موی تو نبرد
با وجودی که ز مو تا به میان این همه نیست
گر نهان عشوهٔ چشم تو نگردد پیدا
فتنهانگیزی پیدا و نهان این همه نیست
تو ندانی نتوان نقش تو بستن به گمان
زان که در حوصلهٔ وهم و گمان این همه نیست..
🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت کار چه کسی است؟ اگر این وظیفه را برای مربی قائل شویم، در این صورت رابطهی بین مربی و شاگرد از چه نوعی خواهد بود؟ آیا این رابطه از جنس «شکلدهی» همانند مشت و موم است؟ آیا وظیفه مربی پرورش استعداد شاگرد همانند رابطهی باغبان و بذر است؟ یا اینکه این رابطه مشابه سوار و اسب وحشی است و هدف از تربیت «رامکردن» شاگرد است؟
🔸دکتر خسرو باقری، استاد دانشگاه تهران، در ارائهی خود به شیوههای گوناگون تعامل و تربیت میان مربی و شاگرد میپردازد.
📽 ویدئوی کامل این سخنرانی (به همراه زیرنویس فارسی) را هماکنون در سایت چهارسوق مشاهده کنید.
🔗 http://bit.ly/2MznQT3
🆔 @lotfi74
🆔 @chaharsoogh_edu
🔰 #کلام_ولایت
🔴"هرچه ممکن است تلاش کنید و پیش بروید. هرچه ممکن است فکر کنید و این فکر را به مرحله عمل دربیاورید"🔴
🔹"بگذارید ما مجموعه عظیمی از نسل انقلاب اسلامی را در کشورمان شاهد باشیم که ازلحاظ سطح فهم، مسائل مدیریتی، خدمت رسانی، ایجاد عدالت و قیام به قسط، به جایی رسیده باشد که ذهنهای معمولی بشر به آنجا نرسیده وباید از او الگو بگیرند."
🔹 "گفتمان #حرکت_جهادی ، شماها را به وجود آورده. ما بایستی کاری کنیم که این گفتمان به یک گفتمان عمومی تبدیل شود...
#مقام_معظم_رهبری
۱۰/مرداد/۱۳۹۸
🆔 @lotfi74
✍محمدعلی رحیمی (فعال سیاسی و فرهنگی)
🔹محکومیت نهادهای انقلابی کشور از اقدام بیشرمانه آمریکا نسبت به تحریم آقای ظریف به خاطر جایگاه و منزلت وزارت امور خارجه میباشد، در هر حال چه آقای ظریف در جایگاه وزارت خارجه باشد یا شخص دیگری، این محکومیت باید صورت میگرفت.
🔹اهمیت دستگاه دیپلماسی کشور در عرصه بین المللی برای همه نهادهای نظام کاملا روشن و مشخص میباشد.
🔹این محکومیت نهادهای انقلابی،
دلیل بر تبرئه شخص آقای ظریف از اشتباه تاکتیکی ایشان در مسیر مذاکرات و رفتن مسیر پر از اشتباه ایشان نمیشود. قطعا ایشان باید پاسخگوی ناکارآمدی خویش در این جایگاه باشند و هیچ عذر و بهانه ای برای فرار از پاسخگویی ندارند؛ چرا که ایشان با وجود نظرات کارشناسی صدها نفر از دلسوزان نظام به ویژه در کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی، این مسیر پر از اشتباه را در مذاکرات هسته ای طی نمودند و عاقبت نه تنها تحریم ها که به خاطر آن مذاکرات هسته ای شکل گرفته بود از بین نرفت بلکه شخص آقای ظریف نیز تحریم شد.
🔹دولت روحانی که ادعا میکرد زبان دنیا را بلد هست و از تجربه تلخ مذاکرات هسته ای با محوریت آقای روحانی و ظریف در دولت خاتمی در سال 82و83 با اروپایی ها درس عبرت نگرفت، امروز شاهد تحریم افراد مذاکره کننده خود میباشد.
🔹برای همگان آشکار شد، نگاه غرب زدگی آقایان کشور را سالیان دراز از جهت پیشرفت عقب نگه داشت و جریان انقلابی و نهادهای نظام باید با صبر انقلابی و با تفکر مقاومت و عمل جهادی با زحمات فراوان این خسارت محض را که آقایان ایجاد نمودند، در میدان کار و زار نظام اسلامی جبران نمایند.
🔹همه مردم باید از تجربه تلخ برجام درس عبرت بگیرند و با انتخاب افراد شایسته در مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، زمینه تشکیل دولت جوان انقلابی را برای خدمت صادقانه فراهم نمایند. قطعا با وجود میلیون ها جوان در کشور و با اتکا به درون کشور میتوانیم شاهد پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه اقتصادی باشیم و زندگی عزت مدارانه ای برای هر خانواده ایرانی ایجاد شود.
به امید تحقق چنین روزی با توکل بر ایزد منان
🆔 @lotfi74
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
🎥📱چند ویدیوی جدید در رابطه با #شبکه_های_اجتماعی و #زندگی_سایبری از دکتر عبدالرسول علم الهدی:
نشست علمی گونه شناسی کاربران شبکههای اجتماعی سایبری در ارتباط عفیفانه.
🔹زندگی سایبری (1)
https://www.aparat.com/v/r82Fc
🔹زندگی سایبری (2)
https://www.aparat.com/v/yYfPq
🔹ارتباط عفیفانه در شبکه های اجتماعی
https://www.aparat.com/v/sGbdL
🔹انگیزه های حضور در شبکه های اجتماعی
https://www.aparat.com/v/7U5HK
🔹ساخت هویت مجازی
https://www.aparat.com/v/GjzdR
🔹گونه شناسی کاربران در ارتباط عفیفانه
https://www.aparat.com/v/PtEy7
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh