eitaa logo
تأمُّلاتِ نظری
1.7هزار دنبال‌کننده
339 عکس
218 ویدیو
37 فایل
🔸️طلبه حوزه علمیه قم، #فقه_و_اصول و #اقتصادخون 📚 تحقیق و پژوهش: مطالعاتِ #علوم_انسانی 🔸️علاقه مندی: #کتاب و #کتابخوانی 💠 راه ارتباطی: @s_mortezahoseini
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 ‏کاهش اثر تنظیمی «مالیات بر عایدی سرمایه-CGT» با کسر تورم از آن! 🔖 خوشبختانه طرح CGT تصویب شد اما متاسفانه با کسر تورم از آن و این یعنی کماکان چرخه مخربِ پدیده‌ی «ذخیره‌ارزش با دارایی» برای مصون‌سازی از تورم که خودش پیشران تورم‌های بعدی است ادامه دار خواهد بود. 🔖 در حالیکه اساسا محل اصابت این نوع از مالیات نه کالاهای مصرفی مثل روغن و پیاز بلکه بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو است که بازدهی بالای این بازارها نه جزئی از تورم بلکه در قالب نقش‌های مخرب ذیل؛ «پیشران تورم» است: 1️⃣ پیشران رشد انتظارات تورمی است. 2️⃣ از دلایلی اصلی رشد سهم پول در نقدینگی است. 3️⃣ یکی از پیشران های اصلی رشد انگیزه مال‌داری و ملک‌بازی و بنگاه‌داری مخرب بانکی است. 4️⃣ محرک انگیزه‌های نظام بانکی برای رشد خلق پول بی کیفیت و انحراف آن به سمت فعالیت های سفته‌بازانه در بازار مربوط به این دارایی‌ها است ‏5️⃣ یکی از اصلی ترین عوامل قرار گرفتن پرتعداد سفته بازانِ پرریسک و بدهکار در صف تقاضای تسهیلات بانکی در پوشش سرمایه در گردش و حذف عوامل بخش‌های مولد اقتصادی و در نتیجه تشدید کژمنشی و کژگزینیِ مشتریان بانکی و شرکتهای تابعه بانکها و خود بانک ها می باشد 6️⃣عامل مسلط بر رشد هزینه فرصت فعالیت در بخش های حقیقی اقتصاد و نتیجتا اختلال در سمت عرضه و تقاضا است. 7️⃣ علت اصلی شکل گیری بازده انتظاری بالای عوامل اقتصادی و در نتیجه رشد شدید تقاضای احتیاطی و سرمایه ای مردم و سایر عوامل اقتصادی در بازارها است. 8️⃣ عامل تعیین کننده نرخ بهره آزاد برای تأمین مالی بخش های مولد اقتصادی است. ⛔️ بنابراین تعدیل مالیات بر عایدی سرمایه با تورم به معنای باقی ماندن این آثار هفت گانه است و ترجمان همه این موارد در اقتصاد به صورت سیکل های مخرب تورمی بروز و ظهور می یابد. @Economics_Finance
السلام علی المهدی و علی آبائه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
انجمن‌های مس و فولاد و پالایشگاه و پتروشیمی و سرب و...(دلارداران و دلاری فروشان) محضر رهبر انقلاب نامه زده‌اند که نرخ ارز در سامانه نیما سرکوب شده و باید واقعی‌سازی شود. شاید این عبارات برای برخی از شما نامفهوم باشد. منظورشان این است که اولا دلاری که با صادرات به دست می‌آورند، به جای ۴۰ هزار تومان، ۶۲ هزار تومان بفروشند. ثانیا قیمتهای جهانی محصولاتشان را به جای اینکه در دلار ۴۰ هزار تومان ضرب کنند، در دلار ۶۲ هزار تومان ضرب کرده و به ملت بفروشند‌. خلاصه‌اش این است که دنبال صدها هزار میلیارد تومان رانت بادآورده با گران‌سازی ارز هستند. به عبارت دیگر، میخواهند هم ارز و هم فولاد و مس و محصولات پالایشی و پتروشیمی و... را صدها هزار میلیارد گران‌تر به ملت ایران بفروشند‌. سال گذشته همین جمع توانستند آقای رئیسی را همراه کنند که نرخ تسعیر را از دلار ۲۸۵۰۰ به دلار نیما تغییر دهد. یعنی اجازه دهد که محصولات اینها به قیمت‌های جهانی ضربدر دلار نیما به داخل فروخته شود. شهریور ۱۴۰۲ این موفقیت را به دست آوردند و یک گرانی حدودا ۳۰ درصدی مواد اولیه را به ملت تحمیل کردند‌. بعد هم کلی نامه تقدیر و تشکر از رئیس جمهور نوشتند. حالا حرف امروزشان این است که دلار نیما از ۴۰ هزار تومان به ۶۲ هزار تومان افزایش یابد! ملت عزیز ایران! بدانید اگر سفره‌تان کوچک می‌شود، اگر زندگی بر شما سخت می‌گذرد، اگر دخل و خرج‌تان نمی‌خواند، اگر محصولات ایرانی با گرانی دلار گران میشود، ریشه‌اش در حرص و طمع بی‌پایان اینهاست. ما علیه این جنایت در حق معیشت ملت قیام کرده ایم. اما شرط پیروزی ما آگاهی و همراهی شما مردم است. @syjebraily
هدایت شده از احمد نبویان
بیشترین تسهیلات پرداختی بانک‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با خود! با اختلاف در صدر جدول! براحتی خلق نقدینگی می‌کنند و به شرکت‌های زیرمجموعه خود و کارکنان و مدیران خود انواع تسهیلات کلان می‌دهند، اما در مقابل تسهیلات تکلیفی دولت برای حمایت از تولید و مسکن و ازدواج و فرزندآوری و ... گردن‌کلفتی می‌کنند! یعنی رسماً دست در جیب ملت دارند؛ تورم خلق می‌کنند و از هیچ، سرمایه می‌اندوزند، بعد همان سرمایه را در بازارهای سفته‌بازی و دلالی، چندبرابر می‌کنند! 💠 احمد نبویان 🔗@ahmad_nabavian
🔰 الإمام الصّادق عليه‌السلام: مَن خَلا بِذَنبٍ فَراقَبَ اللّهَ تَعالى ذِكرُهُ فيهِ وَاستَحيا مِنَ الحَفَظَةِ ، غَفَرَ اللّهُ عز و جل لَهُ جَميعَ ذُنوبِهِ وإن كانَت مِثلَ ذُنوبِ الثَّقَلَينِ. 🔸️ هر كس در خلوت [فرصت] گناهى برايش پيش آيد، امّا خداى متعال را در نظر آورد و از فرشتگان نگهبان [خود] شرم كند، خداى عز و جل همه گناهان او را بيامرزد، اگر چه به اندازه گناهان جنّ و انس باشد. 📚 كتاب من لا يحضره الفقيه، ج ۴، ص ۴۱۱، ح ۵۸۹۵
✍️🏻 حرکت در مسیرِ پُرفراز و نشیبِ ، که همواره توأمِ با ریزش و رویش بوده، اگر ملازمِ با و باشد، علاوه بر اینکه خستگی و فرسایش ندارد، بل لذّت بخش هم می باشد. چرا که مقصد و مقصود الهی است و به نفع بشریت. 🔸️🔹️ جناب "حافظ" علیه الرحمة فرمود: تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست راهرو گَر صد هُنر دارد توکّل بایدش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️🏻 دوران زندگانیِ امام صادق عليه السلام به جهتِ انتقالِ قدرت از به ، دورانِ پرالتهاب برای جامعه ی اسلامی و مغتنم برای جریان اسلامِ اصیل [مذهب حقه تشیع] بود. امام جعفر بن محمد علیهما السلام در این برهه حساس، علاوه بر اینکه فعالیت های علمی و فرهنگی داشتند؛ به دلیل وجود فرقه ها و گروه های علمی و فکری و فرهنگیِ مختلفِ آن زمانِ جهان اسلام، فعالیت هم داشتند. منتها سبکِ فعالیت سیاسیِ امام، غالبا مخفی و بود. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
حلقه سوم انسان ۲۵۰ ساله.pdf
14.75M
🔹️🔸️ فایلِ مذکور، PDF کتابِ [حلقه سوم] می باشد. فصل مربوط به امام صادق رو پیشنهاد می کنم مطالعه بفرمایید. اگر می خواهید یک تحلیلِ دقیق و عمیق و مبتنی بر گزاره های تاریخی که از جهات گوناگونِ دینی، علمی، اجتماعی و سیاسی، زندگی امام صادق عليه السلام مورد تحلیل و تبیین واقع شده باشد رو بخوانید، حتما کتاب حاضر بررسی و مطالعه شود. 📚 انسان ۲۵۰ ساله، حلقه سوم ✍️🏼 استاد سید علی حسینی خامنه ای 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ عطش دنیاطلبی 🔻شرح حدیثی از امام صادق توسط شهید «سید محمدباقر صدر» 🌀بر اساس روایت امام صادق (ع)، دنیا همانند آب شور دریا است، هرچه فرد از آن بیشتر بهره‌مند می‌شود، تشنه تر می‌شود ، هر قدر فرد بیشتر جاه و مقام دنیایی پیدا می‌کند، بیشتر تشنه می‌شود. علیه السلام ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️🏼 خزعبلات و متنِ دیکته شده ی این جوانِ آمریکایی، پیرامونِ و دانشگاه های آمریکا رو با هم ببینیم، و بیش از پیش نسبت به این رفتارها و گفتارهای متناقض و متعفن هوشیار و آگاه باشیم. 🔸️🔹️ سناتور آمریکایی: کسانی که در دانشگاه‌ها قیام کرده‌اند، متعصب، ضد یهود و حامی حماس هستند. دقیقا مثل آیت‌الله‌ها در ایران! 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
1_10901110641.mp3
50.24M
🌀 نقد ایده پول-طلا توسط مرحوم دکتر داودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام https://eitaa.com/eqmoq2/2449 ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
✍️🏼 بخش اول از فصلِ سومِ سلسله مباحثِ "تاریخ عقائد اقتصادی" تا ساعاتی دیگر بارگذاری خواهد شد.
📚 کتابِ [دادگر]، فصل سوم 🔰فصل حاضر، ابتدا به تحولاتِ پس از سقوط روم می پردازد، و سپس تاریخِ عقائد اقتصادیِ قرون وسطا را تبیین می کند. البته اشاره ای هم به اندیشه های اقتصادی در اسلام می شود، که در فرصتِ مقتضی بصورت مجزا به چیستی و چگونگیِ تحققِ خواهیم پرداخت. 🔰سقوطِ امپراتوریِ روم غربی در ۴۷۶ م می تواند بستر مناسبی برای بررسی تاریخ عقائد اقتصادی باشد. دوره ی زمانی بین آن سال تا سقوط امپراتوری روم شرقی در سال ۱۴۵۳ م را [که ترک های عثمانی قسطنطنیه را فتح کردند] با نام شناخته می شود. بروزِ ، ظهورِ اندیشه و سیطره رویکردهای خاصی از دینِ یهودیت و مسیحیت، طبعا در شکل گیری اندیشه های اقتصادی اثرگذار بوده اند. اجمالا در این یادداشت، لُبِّ عقائد اقتصادیِ و بعضی دیگر از اندیشمندان بزرگ قرون وسطی همچون ، و... را به سمع و نظر می رسانیم که بدین قرار می باشد: 1️⃣ در اندیشه آگوستین قدیس زمانی که کسبِ منافعِ شخصی به زیانِ باشد، آن منافع از نظر آگوستین قابل قبول نبود. وی عقیده داشت به جای توجه صرف به و در تعیینِ ، باید و نیاز افراد را نیز مورد توجه قرار داد. طبقِ دیدگاه وی، مبادلات باید بر مبنای باشد به گونه ای که طرفینِ معامله به حق خود برسند و هیچ کدام زیان دیده نشوند. کلاه برداری و تقلب در معاملات نباید صورت بگیرد. همچنین تأکید دیگر وی در معاملات، دوری از و و تلاش برای رعایت منافع همنوع است. و نیز دارایی زمانی ارزشمند است که در مسیر صحیح استفاده شود. 2️⃣ برخی پدران کلیسا در مسائل اقتصادی معتقد بودند که؛ ، قیمت عادلانه و توجه به دسترنج ناشی از حتما باید مورد توجه فعالان اقتصادی باشد. به عقیده ایشان؛ یک فرد مذهبی نباید سربار دیگران شود، بلکه باید مولد باشد و با کار تولیدی، خود و دیگران را از آثار کارش بهره مند سازد. در اندیشه ایشان، کار عبادت محسوب می‌شد و تنبلی زمینه گناه را فراهم می کرد. مسأله ی در ، درجه دوم یا پست جلوه می کند و در مقابل یک عنصر عادی است. یعنی با کارِ بیشتر، کاهش می یابد ولی با استراحتِ بیشتر، مطلوبیت افزایش می یابد. 3️⃣ از ویژگی های اقتصاد مدرسی [اسکولاستیک]، تأکید بر رویکردِ هنجاری در مقابلِ رویکردِ اثباتی در اقتصاد است. فکر اقتصاد مدرسی، مبتنی بر دیدگاه پدران کلیسا، صاحب نظرانِ الهیات و اخلاق در قرون وسطی استوار است. در مسأله ی ، اندیشه مدرسی ها آن بود که؛ منابع کمیاب باید به گونه ای به کار رود که گناه حداقل شده و خیر و ثواب حداکثر گردد. و در اندیشه ی ایشان مطرود و منفور بود. برخی از مدرسی ها قیمت عادلانه را قیمتی می دانند که و دیگر هزینه ها را بپوشاند. و برای عده ای دیگر، قیمت عادلانه بیانگرِ مطلوبیت و مفید بودنِ کالا برای مصرف کننده است. گویی اینکه مدرسی ها اولین بحث های در اقتصاد را مطرح کرده اند. چون نظریات اقتصاد مدرن نیز قیمت را با مساوی می دانند. در اندیشه ی مدرسی ها ممنوع بود؛ زیرا در مقابلِ آن کاری صورت نگرفته بود. و گرفتن دیرکرد و منع شرعی نداشت. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
تأمُّلاتِ نظری
🌀 نقد ایده پول-طلا توسط مرحوم دکتر داودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام https://eitaa.com/eqmoq2/2449 ✍️
✍️🏼 صوت رو بصورت کامل استماع کردم و اگر بخوام در باب این گفتگو جمله ای کوتاه بگم اینه: ما بیش از پیش نیازمندِ برگزاری چنین جلساتی در حوزه به طور خاص و به طور عام هستیم. تا اندیشه ها و دیدگاه های موافقان اسلامی سازی علوم انسانی در حوزه های مختلف با یکدیگر برخورد نداشته باشند، به مطلوب نخواهیم رسید. اجمالا این بحث در حوزه و مسأله ی و خوب بود. طبعا تضارب اندیشه و افکار، فراز و فرود دارد؛ و این جلسه هم خالی از این فراز و فرود ها نبود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بازار اسلامی، اقتصاد اسلامی ✍️🏼 نماز جمعه ای که در آن به مسائل اساسی و عینی و مبتلابه جامعه پرداخته نشود و صرفا کلیاتی مطرح گردد که در اولویت نیستند، آن نماز جمعه، نماز جمعه مطلوب و مقصود نیست. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
📚 کتابِ [دادگر]، فصل چهارم، بخش اول 🔰در این فصل که به لحاظ زمانی تقریبا از سال ۱۵۰۰ م تا ۱۷۷۶ را پوشش می دهد، به مکاتب اولیه ی ؛ یعنی [سوداگرایان]، ها که پیشگامانِ می باشند، می پردازیم. زمینه های اصلیِ سرمایه داری به دلائل گوناگون در دوره شکل گرفت. اگر عناصری مانند نفع شخصی، مالکیت خصوصی، آزادی اقتصادی، فردگرایی، رقابت، مکانیسم عرضه و تقاضا و حتی اخلاق کار پروتستانی به صورت نهادهای اقتصاد سرمایه داری مدرن بروز می کنند، ریشه در تحولاتِ رنسانس دارد. 🔰سوداگرایان [مرکانتیلیست‌ها] و عقائد آنها 🔸️شکل گیری پدیده ، زمینه های گسترش تولیداتِ صنعتی، توسعه زندگی شهری، تقویت بازرگانی و مهاجرت از روستاها به شهرها را مهیا نمود و این امر موجباتِ ظهورِ سوداگرایان را فراهم آورد. البته نمی توان مکتب سوداگرایی را دارای اندیشه ی منسجم و یکنواخت دانست، بلکه منعکس کننده ی اندیشه های پراکنده و متنوعی است. گذشته از این، دغدغه های اقتصادیِ این دوره بیشتر بحثِ بود تا اندیشه و . 🔸️ اجمالا اهمِّ اندیشمندانِ مکتبِ سوداگرایی عبارتند از: توماس مان، ژان باتیست کلبر، جرالد مالینه، چارلز داوینه، ویلیام پتی، جان لاک، جیمز استیوارت، برناندو ماندویل، ريچارد کانتیون و جان لا و غیره. برخی از صاحب نظران اقتصاد سیاسی، مورخان اقتصادی و حتی بازرگانان حرفه ای نیز در مجموعه ی ذکر می شوند. 🔰 برخی ویژگی های بارز [مرکانتیلیسم] 1️⃣ منبع اصلیِ ثروت؛ مساویِ با انباشتِ هر چه بیشتر فلزاتِ قیمتی بویژه و است. 2️⃣ دخالتِ وسیعِ در امور اقتصادی، بویژه برای کنترل صادراتِ فلزات قیمتی از کشور است. بدین صورت که دولت، صادرات طلا و نقره را به شدت ممنوع می کرد و وارداتِ آنها را کاملا آزاد می گذاشت. 3️⃣ سیاست های سوداگرایان نسبت به محصولاتِ داخلی، حالت داشت. آنها عوارضِ واردات را افزایش، ولی عوارض صادرات را حذف می کردند. 4️⃣ سوداگرایان معتقد به رشد جمعیت، تشویق به ازدواج و دادنِ جایزه به خانوارهای پرجمعیت بودند. آنها همچنین معتقد بودند که در صورتِ بروز مشکلِ مازادِ جمعیت، امکان حل آن از طریق مهاجرت وجود دارد. 5️⃣ سوداگرایانِ اولیه عقیده داشتند: افزایش دستمزد به بالاتر از سطحِ حداقل معیشت، باعث کاهش عرضه کار خواهد شد. برای این دیدگاه شان توجیه اخلاقی هم داشتند! به این شکل که؛ به عقیده آنها پرداختِ بیش از سطحِ حداقل معیشت، باعث تنبلی نیروی کار و روی آوردن او به فساد خواهد شد. 6️⃣ به نظر ژان بدن، دلیل اصلیِ افزایش قیمت ها به مقدار طلای در گردش پیوند داشت. پس از او، جان هیلز و برناندو داوان زاتی به تکمیلِ پرداختند. در افکار سوداگرایان، همچنین نرخ بهره، قیمت و هزینه پول به حساب می آمده و تعیین نرخ بهره به عرضه و تقاضای پول مربوط بود. به همین جهت آنها راه حل مبارزه با را گسترش حجم پول می دانستند. به نظر آنها کاهشِ نرخ بهره و حذفِ ربا، باعث افزایش سرمایه گذاری و تولید خواهد شد. سوداگرایانِ اولیه، مبادله را عاملِ گسترش ثروت و سود می دانستند. یعنی گسترش سود را در فرآیند فعالیت های غیر تجاری -مثل کشاورزی و صنعت- نمی دیدند. در ضمن گروه زیادی از سوداگرایان، به اهمیت و در اقتصاد اعتقاد چندانی نداشتند و عمده دشواری های اقتصادی را مربوط به بخش می دانستند. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
✍️🏼 از ۱۶ نفر نماینده ای که "تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس" بایستی روانه مجلس کنه؛ به دوستان و عزیزان حاضر در کانال که می تونن در تهران رأی بدن، پیشنهاد می کنم؛ آقایان دکتر و جزء کسانی هستند که حضورشون در مجلس ضروریه. بهتر شدن وضعیت اقتصادی چه از حیث معیشت مردم و چه قانون گذاری و مسأله ی و ، می طلبه که این دو بزرگوار در مجلس آتی حضور داشته باشند.
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
📚 برخی عزیزان پیام ارسال می کنند کتابی معرفی کنیم برای آشنایی با . ما؛ کتابِ "مبانی و اصولِ علم اقتصاد" اثر جناب دکتر یدالله دادگر رو برای شروع پیشنهاد می کنیم. پ.ن: در تصویر نام مولفان و ناشر هم مشخصه 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
📚 کتابِ [دادگر]، فصل چهارم، بخش دوم 🔰 تحولاتی چون؛ ظهور عقائد و بروز ، ناکارآمدی هایی که در اندیشه ی اقتصادیِ سوداگرایان [مرکانتیلیست‌ها] وجود داشت و بعضا نگاه های فلسفی، اجتماعی و اقتصادی برخی فیلسوفان و متفکران، موجب شکل گیری [طبیعی گرایان] در آستانه سال ۱۷۵۶ م گردید و تا سال ۱۷۷۶ ادامه یافت. اندیشمندان برجسته ی این مکتب، اشخاصی چون و می باشند. 🔰 اجمالا برخی ویژگی ها و اندیشه های را بیان می کنیم. 1️⃣ یکی از پایه های اساسیِ فیزیوکراتها، بود. طبق این قانون، جهانِ انسانی تحتِ هدایتِ قوانینی مشابه قوانینِ هدایت کننده جهانِ فیزیکی هستند. لازمه ی پذیرش این عقیده این بود که؛ فعالیت های بشر باید هماهنگ با قوانین یاد شده باشد. برای مثال در بعد اقتصادی، حق طبیعی انسان ها این بود که از نتیجه خود، به شرطِ رعایت حقوق دیگران، بهره ببرند. در چارچوبِ قانون طبیعی، تنها می تواند جهت حفظ آزادی قراردادها و حمایت از جان و مال شهروندان حضور داشته باشد. از اینرو عقیده لسفر هم با قانون طبیعی سازگار بود. 2️⃣ از دیگر عقائد ایشان، اهمیتِ ، مولد بودنِ بخش کشاورزی و تا حدودی بخش معدن است. خنثی بودنِ بخش‌های صنعت و خدمات از دیگر عقائد آنان می باشد. به نظر ایشان، بخشِ کشاورزی است که می تواند ایجاد کند. از اینرو ایشان عقیده دارند، تنها صاحبانِ محصولاتِ کشاورزی باید بپردازند. فیزیوکرات ها، با توجه به نگاه کل گرایانه ای که داشتند، در واقع می توانند اولین بنیان گذارانِ نیز به حساب آیند. جدول معروفِ لئونتیف، بر اساس جدولِ ، اقتصاددان فیزیوکرات مدون شده است. 3️⃣ فرانسیس کنه به عنوان یکی از دو متفکر برجسته ی ، پزشکی بود که به عنوان بنیان گذار این مکتب معروف شده است. تلاش وی برای توسعه کشاورزی و طراحی تابلوی اقتصادي و یا جدول اقتصادي کنه، باعث شهرت وی در اقتصاد شد. این تابلو را به عنوان اولین جدول در اقتصاد می شناسند. او در این تابلو نشان داده است که تنها کشاورزی مولد است و باعثِ ایجادِ ارزش افزوده مثبت می شود. 4️⃣ از دیگر چهره های برجسته ی فیزیوکراتها است. او معتقد بود، دخالت های و در امور اقتصادی باید به کمترین سطح ممکن برسد. به نظر وی نیروهای بازار می توانند به طور خودکار، تعادل اقتصاد را تأمین کنند. لذا وی تأثیر فراوانی بر اندیشه ی اقتصادی آدام اسمیت داشته است. علاوه بر این یکی از نقش های کلیدیِ تورگو در اقتصاد سیاسی، تبیینِ است. وی این قانون را برای ارزیابی زمین کشاورزی به کار می برد. 🔰 در پایان این فصل باید گفت: اندیشه ی فیزیوکرات ها، نوعی نقادی نسبت به اندیشه سوداگرایان بود. البته هر دو مکتبِ "سوداگرایی و فیزیوکراسی" نقاط ضعف و قوت خود را داشتند و در مباحثِ خود دچارِ افراط و تفریط هایی بودند. لکن این دو اندیشه در حوزه ی اقتصاد، موجباتِ شکل گیریِ را مهیا نمود که در فصل پنجم به آن خواهیم پرداخت. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
ایزدخواه.mp3
26.57M
💢 | درآمدی بر مکتب اقتصاد مردمی 🎙 دکتر روح‌الله ایزدخواه ⭕️ هفتمین نشست برنامه‌ریزی دستیاران مردمی‌سازی استانداران سراسر کشور با محوریت شعار سال، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🔅 👇 بله | ایتا | ویراستی | آپارات
🔰 امروز جوانهای ما بایستی، هم سلامت جسمی، و هم سلامت معنوی، و هم سلامت فکری را با هم داشته باشند و برای خودشان نگه دارند. سلامت جسمی را با ورزش و با تغذیه‌ی مناسب؛ سلامت معنوی و قلبی را هم با توجّه به خدا، با نماز، با دعا، با توسّل، با یاد شهدا؛ سلامت فکری را هم با تأمین کنید. [۱۳۹۵/۰۹/۲۳] 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari