#قابل_توجه_مسئولان
⭕️مسئولان قوای کشور! این صدای شهید بهشتی است.
تفکر لیبرالی و افراد لیبرال مسلک، امر تازه و فاقد سابقه ای در انقلاب نیست بلکه در اوایل پیروزی انقلاب نیر مسبوق به سابقه بود و حتی مدتها سکان بسیاری از مناصب کلیدی کشور در دست صاحبان چنین نگرش و تفکری بود. و اگرچه اساسا تلاش شد از آنها خلع ید شود ولی متاسفانه انقلاب هنوز در برخی سطوح و لایه های مدیریتی خود از دست تربیت شدگان غرب و شرق رنج میبرد.
✅در شرایط کنونی کشور، توجه به پاسخ سید الشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی به قائلان این تفکر و نگرش خالی از لطف و بهره نیست.
شهید بهشتی، این یار امام و یکی از #مهم_ترین_استراتژیست های کشور، در جواب #لیبرال_ها و کسانی که اجرای #احکام_اسلام را ممکن و مفید و ضروری نمی دانستند با صدای رسا و واضح اعلام کرد:
«بنده نمیگویم آقا شما حق نداری حرفت را بزنی؛ ملاحظه کنید ما نه استبداد و خفقان داریم در کشور و نه چیزی شبیه آن، ولی حق داریم که این مطلب را صاف و پوست کنده بیان کنیم که افراد و گروهها هر چند مبارزاتی داشتهاند و هر چند زندانها رفته باشند، هر چند تلاشهایی با سابقه های سی و چهل سال داشته باشند، می توانیم این سؤال را مطرح بکنیم که آیا این افراد و این گروهها رابطه شان امروز با انقلاب اسلامی ملت ما و رهبری انقلاب چیست؟»
✅خودی یا بیگانه از منظر شهید بهشتی
❇️سابقه انقلابی مهم نیست؛ رابطه فکری وعملی امروز افراد با انقلاب اسلامی و رهبری چیست؟
از نگاه شهید بهشتی صرف سابقه انقلابی مهم نبود؛ برای قرار نداشتن در جبهه انقلابیها حتی ارتباط شفاف با بیگانه هم لازم نبود؛ بلکه بحث بر سر #رویکردها شکل می گرفت.
او بار دیگر از مردم سؤال کرد:
«من این سؤال را دوست دارم بر ملت ایران عرضه کنم، بر خانوادهای شهدای انقلاب ایران در این مقطع اخیر عرضه کنم و بگویم ای ملت مبارز انقلابی به پا خواسته ایران، ای خانوادههای شهیدان، در راه خدا من سخنم با اکثریت قاطع شماست، از آن اکثریت قاطع انقلابی به پا خواسته میپرسم که فرد یا گروهی که در تعریف و رابطه با انقلاب تو بگوید «اگر ما فکر کنیم تمام مسائل سیاسی و اقتصادی و قضایی را میتوانیم در قالب اسلامی بسازیم، آیات عظام هم میدانند این امر در شرایط حاضر نه مقدور است و نه ممکن و نه مفید»، ...آیا چنین افراد و چنین گروههایی را در رابطه با خط انقلابیات، خودی میدانی یا بیگانه؟» و باز هم جمعیت یک صدا فریاد کردند:«بیگانه، بیگانه، بیگانه»
📌شهید بهشتی خواهان #محاکمه این افراد شد و گفت:
«این کارها بیشتر نشانه این است که یک گروه اقلیت روشنفکر مآب و روشنفکر نما میخواهد با این بازی ها با دستاوردهای انقلاب خونین اسلامی ما موضعگیری تازه داشته باشد؛ برای ما عواقب آن معلوم است.» و ادامه داد:
«من فعلاً نمیخواهم بگویم اینها خائناند یا نه؛ باید اینها #محاکمه شوند تا معلوم شود با چه انگیزهای میگویند اسلام نمیتواند راه حل باشد.»
شهید بهشتی هشدار داد که انقلابیون هنوز هم آماده شهادتند و با نهیب گفت:
«شما خیال میکردید با یک کنگره چند صد نفری با نام دهان پرکن حقوقدانها و وکلای دادگستری میتوانید جامعه انقلابی ما را #مرعوب کنید؟...مبادا کنگرههای شما نسخه دوم کنگره های اندیشمندان شاهنشاهی باشد.»
📣تذکار:
نقطه اوج اسلامی سازی قوانین جزایی را میتوان در قانون «حدود و قصاص و مقررات آن» توسط کارگروهی متشکل از صاحبنظران و از جمله دکتر #محقق_داماد تحت نظارت شهید بهشتی تدوین و توسط مجلس به تصویب رسید و پس از مدتی قانون «دیات و تعزیرات» نیز بدان افزوده شد.
چندسال پس از آن نیز مجموعه ای از مواد عمومی و حدود، قصاص، دیات و تعزیرات تبدیل به قانونی واحد، تحت عنوان «قانون مجازات اسلامی» شد.
🔴فریاد مردم پس از شهادت شهید بهشتی این بود:
بهشتی!بهشتی!
لایحه قصاص و با خون خود نوشتی!
🎋شادی روح مطهرش صلوات
⭕️منابع و مستندات در دبیرخانه کانال تاملات موجود است.
#احکام_اسلام
#لایحه_حجاب
#پوشش_شرعی
هدایت شده از محمد جوانی
♨️آمادهباش | دستور و تاکید مجددا رهبرمعظمانقلاب بر #جهاد_تبیین جهت خنثیسازی سناریوی بعدی دشمن♨️
❌ "همه توجّه کنند! آخرین تلاش دشمن _البتّه آخرین تلاش تا حالا؛ در آینده کارهایی خواهند داشت_ همین اغتشاشهای پاییز گذشته بود. توجّه کنید! طرّاحی این اغتشاشهای پاییز گذشته در اتاقهای فکر کشورهای غربی انجام گرفت؛ طرّاحیاش آنجا شد. طرّاحی جامعی هم انجام دادند؛ طرّاحی در اتاقهای فکر غربی، پشتیبانی مالی و رسانهای و تسلیحاتی به وسیلهی دستگاههای امنیّتی غربی. پشتیبانی کردند؛ هم پشتیبانی مالی کردند، هم پشتیبانی تسلیحاتی کردند، هم پشتیبانی رسانهای وسیع و گسترده انجام دادند.
❌ ...پادوییاش را به وسیلهی تعدادی از عناصر خائنی که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند...یک عدّه هم پیادهنظامِ اینها در داخل بودند. این پیادهنظام ترکیبی [بود] از تعداد معدودی آدمهای مغرض، تعداد بیشتری آدمهای غافل و احساساتی و کمعمق و جمعی هم اراذل و اوباش؛ اینها هم پیادهنظام این اغتشاش بودند!
✅ ...البتّه ملّت ایران به آنها بیاعتنائی کرد، به فراخوان آنها اعتنائی نکرد. جوانهای متعهّد در خیابانها، در دانشگاهها توانستند کارهای بزرگی انجام بدهند. بسیج دانشجویی، بسیج اقشار در داخل شهرهای کشور، مردم متعهّد و متدیّن، وظایف خودشان را انجام دادند، دشمن را ناکام کردند. نقشهی دشمن باطل شد ولی این هشدار به همه داده شد که از کید دشمن غفلت نکنید؛ از کید دشمن غفلت نکنید!
✅ ...ما همه وظیفه داریم؛ نخبگان وظیفه دارند؛ هستههای انقلابی وظیفه دارند؛ فعّالان دانشگاهی، فعّالان حوزوی، صاحبان جایگاههای اجتماعی بویژه کسانی که حرف آنها به گوش مردم میرسد، مردم حرف آنها را میشنوند، اینها وظیفه دارند؛ وظیفه این است که ایمانها را تقویت کنند، امیدها را تقویت کنند، شبههها را برطرف کنند، شیوههای دشمن در شبههآفرینی و یأسآفرینی را خنثی کنند."(بیانات۱۴۰۲/۳/۱۴)
✍تمام کسانی که مخاطب این فرمان حضرتآقا هستند باید هرچه زودتر خودشان و دیگران را مجهز کنند به #سلاح_تبیین ؛ دشمن حسابی دارد کار میکند و بدنبال موجسواری در سالگرد سناریوی #مهسا_کومله یا حتی طراحی یک سناریوی متفاوت اما جدید است؛ پس نباید لحظهای غفلت کرد و ساکن شد!
امیدواری بدون تحرک هم خیال خام است؛ متاسفانه در زمستان ۱۴۰۰ فتوای جهادتبیین دیدهبان انقلاب را جدی نگرفتیم، چَکَش را حسابی در پاییز ۱۴۰۱ خوردیم! گرچه جلوی گسترش دامنه بحران، موقتا گرفته شد اما هزینههای جانیومالی بسیاری پرداختیم!
فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ...
🖋محمد جوانی
🧠⚔علوم و جنگ شناختی|جوانی
@Cwarfare
هدایت شده از کشکول حقوقی اصل
نیاز یا عدم نیاز به قانون گذاری جدید در برخورد کیفری با عدم رعایت حجاب شرعی.pdf
231.3K
🔴مقاله نیاز یا عدم نیاز به قانون گذاری جدید در برخورد کیفری با عدم رعایت حجاب شرعی
👈پاسخ به این سوال که اگر لایحه عفاف و حجاب تصویب نشود، چه برخورد قانونی با افراد فاقد حجاب شرعی ممکن است؟
✍️به قلم: دکتر جواد جاویدنیا قاضی دادگستری 16 خرداد 1402
🔹با عنایت به مطرح شدن لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» و به منظور دستیابی به نوع تأثیر این لایحه یا هر قانون جدید در این حوزه و اهداف تنظیم کنندگان آن لایحه و نیز اهداف افرادی که عدم برخورد با این پدیده را به فقدان قانون مناسب نسبت می دهند، ابتدا ضرورت دارد وضعیت فعلی قوانین و راهکارهایی که برای مقابله کیفری با موضوع عدم رعایت حجاب شرعی وجود دارد، بررسی شود.
🔸با بررسی دقیق مواد قانونی مشاهده می شود که مطابق با قوانین فعلی طیف گسترده ای از تدابیر انتظامی و قضایی برای برخورد مؤثر با کشف حجاب و فراتر از آن پوششها و آرایشهای خلاف شرع وجود دارد. لیکن همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، در کشور سند و قانون خوب کم نداریم. بلکه مدیران جهادی لازم است تا این قوانین را اجرایی و عملیاتی نمایند.
🔹در نقدی که متعاقبا منتشر خواهیم کرد، به صورت مستند و مستدل کاملا مشخص خواهد شد که متأسفانه لایحه عفاف و حجاب به رغم برخی نکات مثبت، بیشترین کارکردش تقلیل توان دستگاه قضایی و انتظامی در برخورد با این پدیده است.
🔸به عبارت بهتر هر گونه طرح و لایحه که سطح اختیارات قضایی و انتظامی موجود را در برخورد با عدم رعایت حجاب شرعی از سطح موجود کاهش دهد، باید در صداقت یا آگاهی تدوین کنندگان یا حامیان آن کاملا شک کرد.
💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 امام خامنهای در دیدار نمایندگان مجلس یازدهم:
سرافراز وارد شدید، انشاءالله سرافراز خارج شوید.
🎋 ویژگیهای مجلس یازدهم با نگاه به مجموعه و صرفنظر از استثناها:
انقلابی بودن، جوان بودن، با سواد بودن، پر تحرک بودن، ساده زیستی مجلس، حریت و صراحت مجلس و لزوم همراهی آن با تقوا و صداقت، تصویب قوانین راهبردی نه مقطعی از جمله:
قانون اقدام راهبردی قانون مهمی بود و کشور را از سرگردانی و ندانم کاری در قضیه هسته ای نجات داد.
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از قوانین حیاتی به معنی واقعی کلمه بود.
⭕️نگاه نظام واره ای و مجموعه و یک پیکره دیدن کل نظام نگاه درستی است.
✅مهمترین اولویت های مجلس یازدهم در فرصت باقیمانده:
برنامه هفتم ، مهار تورم و رونق تولید، تکمیل لوایح نیمه کاره.
اولویت ها گم نشود.
✅خصوصیات قانونگذاری :
تأویل ناپذیری و صریح بودن، قابلیت اجرایی داشتن، ثبات قانون
✅آفات و نبایدهای قانون گذاری:
انباشته شدن قانون، ناظر به منافع اشخاص بودن، غلبه طرح ها بر لوایح، اثرپذیری از جو و جوزدگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر امام خمینی در رابطه با لوایح جمهوری اسلامی
از جمله لایحه حجاب و عفاف
اینها از تمدن و آزادی این را می خواهند.
اگر جلوی اینها را دولت نگیرد مردم می گیرند.
وضعیت این ها از افکار و اعمال سابق و لاحقشون معلوم می شود.
===================
صدبار مسئولین کشور ببینند و بشنوند کم است
#حجاب
# بی تعارف
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
💢 چقدر صداقت دارند؟!
🔹بازخوانی دروغ های برجامی روحانی و ظریف؛
🔹از آفتاب تابان خواندن برجام و وعده لغو تحریم ها، تا انکار همه وعده ها!
🔹ویدئو را ببینید و خودتان قضاوت کنید.
@IMANI_mohammad
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
✒آقایظریف، تاریخ بخوانید!
در جنگ جهانی اول و بهرغم انبوهی از موانع و دشواریها، اقوام و طوایف غیور ایرانی در تنگستان، دشتستان، بوشهر، فارس، خوزستان و ایضا جمعی از وکلای ملی و وطندوست به رهبری آیتالله سیدحسن مدرس و نیز برخی مراجع دینی وقت، عَلم مقاومت برافراشتند، به "آرزوی" های خو دل دادند و توانستند در نقاط و اوقات مختلف، متجاوزین را زمینگیر کنند و به آنان ضربات فراوان وارد سازند.
در جنگ جهانی دوم -که حدود سه دهه پس از جنگ نخست روی داد و قاعدتا می بایست توان مقاومت ملی افزایش می یافت- رضاخان با تمام داعیه ارتشنوین و ایراننوین، به "توانایی" ها یا "امکانات" خود نگریست، لذا پیش از رسیدن پای متجاوزین به تهران، در وهله اول ۴ بار از تهران فرار کرد و نهایتا پس از اطمینان از بقای سلطنت در خاندانش، برای همیشه از کشور گریخت و آن را با طوفانی از قحطی و بیماریهای سیاه تنها گذاشت!
در فقره جنگهای ایران و روس نیز، چرا باید بوق را از سرِ گشادش نواخت؟ بهتر نیست مرور این رخداد را از آغاز آن شروع کنیم و اینکه جریان نفوذ و وادادگی چه بر سر ایران آورد، که در سال اولِ جنگِ دوم، جمله مناطق تصرف شده توسط روسیه با معاهده گلستان، بازپس گرفته شد، اما ادامه ماجرا به ترکمنچای سوق یافت؟ کارکرد ابواب جمعی داخلی انگلستان، چه تاثیری بر این فرآیند داشت؟ و از این گذشته چه چیز موجب شده تا تصور شود که ملت ایران، بهسان چوب خشک تنها نظارگر می ماند، که شکست ترکمنچای به کلیت ایران تعمیم یابد؟ اگر این معاهده منحوس منعقد نمیشد و جریان دفاع و مقاومت، مجددا از نقطهای مناسب کلید میخورد، شاید میتوانست مناطق از دسترفته را مجددا بازستاند. از یاد نبرید که مردم قفقاز، حتی تا دوره ناصرالدین شاه نیز این ننگ را نپذیرفتند و به قیادت روس ها، واکنش های جدی و نمایان نشان می دادند.
زیاده جسارت است!
♦️http://eitaa.com/r_kaeini
#تلنگر
🔴 نگویید قانون نداریم!
📣قوانین و مقررات موجود را پاس بداریم
📌نامه عبدالله نوری وزیر کشور وقت
جناب آقای رفیق دوست سر پرست محترم بنیاد جانبازان و مستضعفان
جناب آقای حجة الاسلام والمسلمین دکتر خاتمی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی.
جناب آقای حجة الاسلام و المسلمین کروبی سرپرست محترم بنیاد شهید انقلاب اسلامی
جناب آقای مهندس وهاجی وزیر محترم بازرگانی
جناب آقای دکتر محسن نوربخش وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی.
جناب آقای نعمت زاده وزیر محترم صنایع
به استحضار می رساند به منظور اجرای مفاد #قانون_رسیدگی به تخلفات استفاده کنندگان #البسه خلاف شرع مصوب 28/ 12/ 65 مجلس شورای اسلامی و تداوم امر سالم سازی محیط های اجتماعی و مبارزه با هرگونه تعرض به مقررات اجتماعی و اعمال خلاف قانون، برابر ماده 1 آئین نامه اجرایی فوق الذکر و اجرای مفاد بخشنامه شماره 1/ 608 مورخ 16/ 2/ 69 ریاست محترم جمهوری نسبت به حفظ ارزش ها و رعایت #پوشش_اسلامی، #کمیسیون سیاستگذاران در امور مبارزه فرهنگی و اجرایی با #مظاهر_فساد پس از بحث و بررسی پیرامون موضوع ماده 2 و 5 این قانون و موضوع ماده 103 قانون تعزیرات اسلامی، #مصادیق غیر مجاز در واردات، تولید، توزیع و فروش انواع البسه، فیلم ها و نوارهای تصویری و صوتی مبتذل و مستهجن را مورد تصویب قرار داد.
به پیوست ضمن ارسال نسخه ای از قانون یاد شده و مصادیق تعیین شده مصوب، خواهشمند است به منظور پیشبرد، اهداف فرهنگی، اجتماعی و جلوگیری از گسترش مفاسد اجتماعی دستورات لازم را نسبت به اماکن و مراکز تولیدی و توزیع تحت پوشش و نیز کنترل ورود کالاهای غیر مجاز بر اساس مصادیق ارسالی در مبانی ورودی کشور صادر فرمائید.
✍عبدا... نوری وزیر کشور
#قوانین_موجود_را_اجرا_کنید
#تلنگر
🔴 نگویید قانون نداریم!
📣قوانین و مقررات موجود را پاس بداریم.
📌قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند.
ماده 1- کسانی که عالماً لباس ها و نشانه هائی که علامت مشخصه گروه های ضداسلام یا انقلاب است #تولید کنند یا #وارد کنند و یا #بفروشند و یا در ملاء عام و انظار عمومی از آنها #استفاده نمایند #مجرم شناخته می شوند و البسه و اشیاء ذکور در حکم قاچاق محسوب می شود.
تبصره - نشان های مذهبی اقلیت های دینی رسمی برای پیروان این ادیان از شمول این قانون مستثنی است.
ماده 2- مجازات تعزیری تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان و فروشندگان و استفاده کنندگان البسه و نشان های مذکور در ماده (1) به شرح زیر خواهد بود:
1. تذکر و ارشاد.
2- توبیخ و سرزنش.
3- تهدید.
4- تعطیل محل کسب به مدت سه ماه تا شش ماه در مورد فروشنده و جریمه نقدی از 500 هزار ریال تا یک میلیون ریال در مورد وارد کننده و تولید کننده و 10 تا 20 ضربه شلاق یا جریمه نقدی از 20 تا 200 هزار ریال در مورد استفاده کننده.
5- لغو پروانه کسب درمورد فروشنده و 20 تا 40 ضربه شلاق یا جریمه نقدی از 20 تا 200 هزار ریال در مورد استفاده کننده.
دادگاه با توجه به شرایط و حالات مجرم دفعات و زمان و مکان وقوع جرم و دیگر مقتضیات، مجرم را به یکی از مجازات های مذکور محکوم می نماید.
تبصره 1- دادگاه، تولید کننده را ملزم به تعطیل خط تولید مخصوص و انطباق آن با ضوابط اسلامی می نماید.
تبصره 2- در صورتی که مجرم کارمند دولت باشد علاوه بر یکی از مجازات های فوق به یکی از مجازات های زیر محکوم می شود:
1- انفصال موقت تا دو سال.
2- اخراج و انفصال از خدمات دولتی.
3- محرومیت استخدام به مدت پنج سال در کلیه وزارتخانه ها و شرکت ها و نهادها و ارگان های دولتی و عمومی.
.....
ماده 7- رسیدگی به جرائم موضوع این قانون در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی است.
✅قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/930343
✳️ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/91340
📣#قوانین_موجود_را_اجرا_کنید
#تلنگر
🔴 نگویید قانون نداریم!
📣قوانین و مقررات موجود را پاس بداریم.
ماده 4- کسانی که در انظار عمومی وضع پوشیدن لباس و آرایش آنان خلاف شرع و یا موجب ترویج فساد و یا هتک عفت عمومی باشد، توقیف و خارج از نوبت در دادگاه صالح محاکمه و حسب مورد به یکی از مجازات های مذکور در ماده 2 محکوم می گردند
ماده 7- رسیدگی به جرائم موضوع این قانون در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی است.
✅قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/930343
✳️ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/91340
#چالش_عدم_اجرا
#مشکل_عدم_اجرا
📣#قوانین_موجود_را_اجرا_کنید
کارگاه برجام شناسی : قسمت اول
آیا قبل از روحانی، ایران اراده ای برای توافق نداشت ؟
از مذاکرات محرمانه عمان تا نرمش قهرمانانه
این برنامه پیشتر در اسفند ۱۴۰۰ منتشر شده ولی به دلیل مباحث حول حضور دوباره ظریف بازنشر میشود
📅 امروز پنج شنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۷ در
⭕️ یوتیوب جدال
https://youtube.com/live/OwPr0aUkMMY
⭕️ روبیکای جدال
https://rubika.ir/jedaaltv
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ایمانستیزی و امیدسوزی؛ دو هنر اصلی مدعیان روشنفکری
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد فرصتی شد، مطالب نوشتاری یک ماه گذشته پارهای از مدعیان روشنفکری و «غربزدگان وطنی» را مرور کردم. مع الاسف، حتی یک تحلیل امیدآفرین و یک خبر مثبت از موفقیتهای کمنظیر ملی و بینالمللی جمهوری اسلامی در ماههای اخیر، در نوشتهها و مطالبی که به صورت روزانه منعکس میکنند، دیده نشد!
🔻دو نقطه مشترک همه نوشتهها و گفتههای آنان عبارت بود از: «ایمانستیزی» و «امیدسوزی».
🔷توضیح آنکه:
مهمترین مفاهیم و محورهایی که در منابع خبری و کانالهای اطلاعرسانی این دسته از تحصیلکردگان کشور مشاهده شد را میتوان در مفاهیم و محورهای زیر خلاصه کرد:
یک. القای «یأس» و «ناامیدی» و حتی «ناتوانی» به مخاطبان با ترفندهای مختلف؛ تا جایی که بعضاً با صراحت مردم ایران را مردمی «ریاکار»، «بیدین»، «دچار فقر روحی و معنوی» معرفی میکنند.
دو. القای «بنبست» سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و «بحرانی دانستن» شرایط کشور؛
سه. تأکید بر ضرورت «ارتباط با آمریکا» به عنوان تنها راه خروج کشور از بحران!
چهار. تخطئه هر گونه توانایی و پیشرفت و تمسخر تلاش دولت در برقراری روابط تجاری و اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه و غیرغربی؛
پنج. ارائه «تفاسیر لیبرالیستی و تساهلی از دین و ارزشهای دینی»: و تخطئه التزام به ارزشهای اجتماعی اسلام؛
شش. «نفرتپراکنی» علیه مدافعان انقلاب و معتقدان به ارزشهای اسلامی؛
هفت. دفاع روشنفکرانه از اغتشاشگران و قاتلان نیروهای امنیتی؛
هشت. قلمفرسایی علیه حکم قصاص و مواجهه قانونی با هنجارشکنان؛
نه. تشویق دختران و زنان به «برهنگی» و «تننمایی» و «هنجارشکنی عمومی»؛
ده. دعوت به «رقص» و «موسیقی در ملأ عام» و سایر رفتارهای هنجارشکنانه؛
یازده. توصیه به زوجین برای دوری از خانه و خانواده و اصالت دادن به آزادیهای فردی؛
دوازده. تبلیغ و تئوریزه کردن «آنارشیسم سیاسی» و سخن گفتن در مزایای «بیدولتی» و «نافرمانی مدنی».
#روشنفکری
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از بیداری ملت
.
💢 نگران مردم
یا نگران صهیونیست ها ؟!
🔹رونمایی ایران از موشک فراصوت فتّاح، لرزه بر اندام مقامات رژیم صهیونیستی انداخت. اما در این میان، نکته عجیب، واکنش عبدالحمید اسماعیل زهی (امام جماعت مسجد مکی) بود که سخنانش با ذوق زدگی صدای آمریکا، بی بی سی و رادیو فردا رو به رو شد.
♦️عبدالحمید گفته : "اول شکم مردم باید سیر شود، بعد از سلاح پیشرفته رونمایی کنید".
🔹البته واقعیت های زندگی اشرافی وی (از جمله مهمانی های اشرافی و همچنین کاروان خودروهای لوکس)، بی نیاز از توضیح است و نشان می دهد که معیشت مردم، صرفا بهانه وی برای عقده گشایی نیابتی علیه موفقیت های دفاعی بازدارنده کشورمان است.
♦️گفتنی است عبدالحمید در ادامه خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی، امسال همزمان روز قدس، خواستار به رسمیت شناختن این رژیم اشغالگر و سازش با آن شد! وی قبلا هم از حزب انگلیسی- صهیونیستی بهائیت حمایت کرده بود.
🔹او همچنین، از عناصر تروریست، شرور، جنایتکار و مفسدان اعدام شده که سیاستهای ضدایرانی آمریکا و اسرائیل را به اجرا میگذاشتند، برای چندمینبار حمایت کرد.
✍محمد ایمانی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 متن لایحه #جدید حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف ارسالی از دولت به مجلس منتشر شد
🔻 علی رغم بعضی تغییرات ولی متأسفانه همچنان مبتنی بر همان لایحه #ضعیف قبلی نوشته است که مجلس باید به دقت همه آنها را به نفع فعالین #حجاب تغییر دهد و گرنه به نفع بی حجاب ها مخصوصا پولدارهایشان خواهد شد
🔻 متن کامل را در لینک زیر بخوانید:
mehrnews.com/x32mCr
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از مرکز تخصصی امربه معروف 💕 (موسسه موعود)
#لوح
✨رهبر معظم انقلاب، #امام_خامنه_ای حفظة الله :
🔹از چہ چیـز #استغفــار ڪنیم؟
🔸یڪ دسته خلافهایی است ڪه انجام دادهایم، یڪ دسته هم گناهانی است ڪه به معنای ترڪ فعــل است، فعــل نیست!
یڪ کاری را باید انجام میدادیم، امّا انجام ندادیم، خیلی از ماها مبتلاۍ به این آخرے هستیم، خیلی کارها را باید انجام میدادیم، حرفی را باید میگفتیم، اقدامی را باید میڪردیم، امضائی را باید میڪردیم، امّا انجام ندادیم، بر اثر تنبلی، بر اثر کسالت، بر اثر بیاعتنائی به وظیفه، این گناه است، از این سؤال میشود.
(۱۴۰۱/۰۱/۲۳)
📥 نسخه برای چاپ👇🏼
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50334
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده...
╔═💎💫═══╗
@aamerin_ir
╚═══💫💎═╝
به کانال آمرین بپیوندید👆
📌نگرانی جدی درباره لایحه حجاب (یادداشت روز)
✍حسین شریعتمداری
۲۱ خرداد ۱۴۰۲
۱- سه روز قبل (پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه) نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب منتشر شد. آقای سید محمد حسینی، معاون محترم پارلمانی رئیسجمهور ضمن ارسال نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب برای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، خطاب به ایشان آورده است «به پیوست نسخه نهایی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب تقدیم میگردد، مستدعی است دستور فرمائید این نسخه جایگزین متن قبلی گردد».
نسخه نهایی اگرچه در مقایسه با نسخهای که قبلاً منتشر شده بود، تفاوتهایی دارد و در آن تغییراتی داده شده است که باید مثبت ارزیابی شود ولی متاسفانه در «جانمایه» لایحه که قرار است خروجی آن پیشگیری از پدیده پلشت و عفتسوز بیحجابی باشد، تغییر چندانی دیده نمیشود و کارآمدی لایحه را کماکان در هالهای از تردید و ابهام باقی میگذارد. تا آنجا که بیم آن میرود تصویب و اجرای آن با نتیجه مطلوب فاصله زیادی داشته باشد. در این باره ابهاماتی هست که امید است با توضیح و روشنگری مسئولان ذیربط روبهرو شده و در صورتی که ابهامات را وارد میدانند، اصلاح کنند. بخوانید!
۲- پیش از این طی یادداشتی در کیهان ۱/۳/۱۴۰۲ با استناد به متن قبلی لایحه یاد شده به چند نکته در نقد آن پرداخته و نتیجه گرفته بودیم که...
⭕️متن کامل در زیر👇
https://kayhan.ir/fa/news/266693
لطفاً آخرین حلقه نباشید💐
هدایت شده از تاریخ پهلوی
🔴در طرح پیشنهادی عدم کفایت سیاسی سید ابوالحسن بنیصدر دلایل زیر مطرح شده بود:
۱. تخلفات متعدد و مکرر وی از قانون اساسی و وظایف قانونی بهخصوص عملکرد چندماهه اخیر وی.
۲. اقدامات تحریکآمیز شخص ایشان و دفتر هماهنگی و روزنامه «انقلاب اسلامی» که متعلق به وی بود.
🔹مجموعاً اقداماتی بنیصدر، دوستان، روزنامه و دفتر او به اعتقاد پیشنهاددهندگان طرح کاملًا در جهت تضعیف ارگانهای رسمی کشور بود، به همین دلیل برخوردهایی در سطح کشور بین طرفداران بنیصدر و نیروهای طرفدار حزب جمهوری اسلامی و مخالف جناح وی پدید آمد و به خسارات جانی و مالی منجر شد.
✅کانال تاریخ پهلوی👇
https://eitaa.com/joinchat/4153737506C363110af5c
اظهارات عوامفریبانه خاتمی علیه حجاب اسلامی
...
اظهارات عوام فریبانه خاتمی در حالی است که هر فرد مبتدی نسبت به اسلام میداند، «لا اکراه فی الدین» در حوزه اندیشه و انتخاب دین است و نه در حوزه احکام حاکم بر جامعه اسلامی. این مهم، صرفا مربوط به جامعه اسلامی هم نیست بلکه در تمام کشورها حاکم است. به عنوان مثال، فارغ از این که افراد در کشورهای لیبرالیستی و کمونیستی یا لائیک و سکولار، چه قضاوتی نسبت به این مکاتب دارند - میپذیرند یا نمیپذیرند- ملزم به اطاعت از قوانین و الزامات بر آمده از این تلقیهای حاکم بر آن کشورها هستند.
بر اساس مغالطه خاتمی، باید همه احکام الزامآور اسلام و قرآن در حوزههای مختلف اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی تعطیل شود، چون خداوند فرموده «لا اکراه فی الدین»! معنای این مغالطه نعوذ بالله، تشکیک در حکمت پروردگار و سیره پیامبر و اهل بیت علیهمالسلام است و حال آن که خداوند اختیار را شرط مسئولیت و تکلیفپذیری انسان دانسته، نه این که پیامبر و ائمه و مومنان به دین را از اجرای احکام و اوامر خود معاف کرده باشد.
ثانیا خاتمی در این آشفتهگویی توضیح نمیدهد که چگونه میتوان حجاب نداشت (که نقطه مقابل آن، برهنگی است و نمیتوان حجاب را به روسری محدود دانست) و ضمنا عفت و عفاف را حفظ کرد؟!
ثالثا عبارت بلند «مرد از دامن زن به معراج میرود»، تعبیر حضرت امام خمینی(ره) است که خاتمی آن را با تنقیص و کنایه بیان میکند. عجیب این که خاتمی اصرار دارد منطق غرب برای برهنه کردن زن و استفاده کالایی و ابزاری از او را «معراج زن» جا بزند!
رابعا، تعبیر صدف برای درّ، به معنای صیانت از آن است و نه به مفهوم نگاه صرفا زینتی به موضوع زن و حجاب. خداوند در قرآن کریم، لباس و پوشش را که حجاب هم ذیل آن تعرف میشود، هم به عنوان زینت و هم به عنوان پوشاندن زشتیهای انسان بیان میکند.
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/fa/news/266615
❇️کجا رو آدرس دادند؟! (گفت و شنود)
گفت: آقای خاتمی گفته است...
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/fa/news/266612
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐سرگذشت استعمار
کتاب «نگاهی به تاریخ جهان» اثر نهرو را بخوانید.
💐امام خامنهای:
❇️در دوران استعمار، غربیها، اوّل پرتغال و اسپانیا و مانند اینها و بعد بهتدریج جاهای دیگر مثل هلند و بلژیک و انگلیس و فرانسه؛ زودتر از دیگران توانستند به سلاح دست پیدا کنند؛ یعنی انقلاب صنعتی مثلاً در قرنهای هفدهم، هجدهم یکی از اوّلین کارهایی که انجام داد این بود که سلاح پیشرفته درست کرد. با این سلاح پیشرفته اینها آمدند کشورها را قبضه کردند.
✅#هندوستان یک کشور با آن عظمت را، با دَهها برابر سطح جغرافیایی جزیره انگلیس، البته نه فقط هند؛ هند و پاکستان و بنگلادش امروز، یعنی شبه قاره هند را تصرف کردند، کشورهای حول و حوش را هم مثل میانمار و مانند آنجا را تصرف کردند و صنایع ملی این کشورها را از بین بردند.
✳️ شما کتاب «نگاهی به تاریخ جهان» اثر #نهرو را بخوانید. متأسفانه شماها کتاب کم میخوانید؛
این نگاهی به تاریخ جهان، نوشته نهرو است که کیفیت ورود انگلیسها به هند و اینکه در هند چه کار کردند را شرح داده است.
❇️من اخیراً یک کتابی دیدم که یکی از همین نویسندگان خودمان
(مهدی میرکیایی) نوشته، به نام #سرگذشت_استعمار ؛ پانزده شانزده جلد کتاب ۱۵۰ صفحهای است؛ تشریح میکند که #استعمار چگونه در قارّهی آمریکا و در قارّهی آسیا توانست ثروتهای اینها را از بین ببرد و خودش را ثروتمند کند. کشور انگلیس ثروتمند نبود، فرانسه ثروتمند نبود، کشورهای اروپایی ثروتمند نبودند؛ اینها ثروت کشورهای دیگر را گرفتند.
💐✊🎋🌷🇮🇷🌷🎋✊💐
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴📣📣📣 برادران و خواهران گرامی!
اگرچه #نقد عملکردها برای رشد و تعالی کشور لازم است،
اما نمی توان و نباید از تمرکز #امپراطوری_رسانه_ای_دشمن بر #تخریب_ناجوانمردانه و #تصویر_سازی_وارونه و #انکار_دستاوردهای_انقلاب و #پروژه_مأیوس_سازی و #محاصره_رسانه_ای ملت غافل شد.
نباید با ذکر نکردن تلاشها و پیشرفت ها و دستاوردهای ارزشمند کشور، در #میدان_دشمن بازی کرد و آحاد ملت را در این #محاصره_رسانه_ای خباثت آمیز، تنها و بی پناه ویاور گذاشت.
📌از یاد نبریم در #دولت_روحانی با چه #فرصت_سوزی و #خسارتهایی روبرو بودیم و چه فرصت هایی را ازدست دادیم که اکنون دولت و ملت باید جبران کنند.
🔴داشتن استراتژی مشخص و نقشه راه معین، برنامه ریزی منسجم، آرایش سریع نیروها متناسب با جنگ گسترده دشمن، #غربال_عناصر_نفوذی_یا_سست_عنصر_و_بی_انگیزه، شناسایی و سازماندهی و بکارگیری نیروهای کاردان و انقلابی در مراکز حساس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، بازسازی انقلابی ساختارهای مدیریت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و تلاش دوچندان، همه و همه باید در دستور کار نیروهای انقلابی و دولت قرار گیرد.
⭕️به صحنه #جنگ_نابرابر_کنونی دشمن با ملک و ملت ما دقیقاً توجه کنید.
اکنون که #قرارگاه_طراحی_و_عملیاتی_دشمن با استفاده گسترده از همه امکانات انسانی و رسانه ای و به صف کردن هماهنگ و همزمان و منسجم تمام واداده ها و نفوذی ها و فریب خوردگان، کمر به نابودی ملک و ملت بسته است، #جهاد_تببین و روشنگری و کار توضیحی میان اقشار و توده های مختلف ملت ، امید آفرینی و خنثی سازی پروژه دشمن، یک ضرورت انقلابی و یک #وظیفه_فوری_و_قطعی ما است.
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
سومین هشدار به متولیان فرهنگی کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنّما وَلیُّکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والَّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ و یُؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ»
این کمترین در دو هشدار پیشین به متولیان فرهنگی و فضای مجازی نشان داد که وضعیت کشور چیست و دشمن به دنبال چه هدفی است. اینک در سومین هشدار، قصد آن است که با تبیین فرایند حکمرانی در غرب و بدیل آن در حکمت اسلامی به ضرورت حکمرانی ولایی اشاره شود.
غرب پنج مرحله حکمرانی را طی کرد:
اول: حکمرانی هرمی با رویکردی مستبدانه و ارباب و رعیتی و اقتدار مطلق و بی قید و شرط که منجر به توزیع ظلم و جور در مردم شد.
دوم: حکمرانی بازاری از طریق تفکیک قوا؛ گرچه تقسیم قدرت با این الگوی حکمرانی شکل گرفت؛ اما اختاپوس قدرتها، جایگزین حکمرانی هرمی شد و در واقع اقتدار ظلم و جور توزیع گردید.
سوم: حکمرانی حزبی؛ این الگو توانست احزاب متعدد و شفاف را با اساس نامه و مرام نامه و برنامه ریزی های تعریف شده در جامعه تشکیل دهد و مردم با تفکر و اراده به انتخاب حزب محبوب خود اقدام کنند؛ لکن قدرت اقتصادی در مدیریت احزاب، دوباره توزیع ظلم و جور را به شکل دیگری رهبری کرد.
چهارم: حکمرانی با رویکرد جامعه مدنی؛ در این الگو، علاوه بر احزاب، تشکل های دیگر و مستقل از دولت مانند ngo ها و سندیکاها شکل گرفت و توزیع قدرت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مشارکت مردمی توسعه یافت؛ لکن نقش اختاپوس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در مدیریت تشکلهای مستقل از دولت، نقش مشارکت واقعی مردم را کاهش داد.
پنجم: حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای؛ این الگو به نوعی بازگشت به حکمرانی هرمی اقتدارگرای ظالمانه است؛ اما با ابزار رسانه و فضای مجازی و هوش مصنوعی که می تواند هم نیازسنجی کند و هم نیازسازی انسانها را به دست گیرد و با مدد هوش مصنوعی به مدیریت هوش طبیعی انسانها بپردازد و آدمیان را چون خیمه شب بازی، مختال فخور سازد و جبر اجتماعی رسانه ای پدید آورد. مردم در این الگو مشارکت دارند و حتا مشارکت حداکثری، اما با میل خود، ظلم و جور و فساد و اسارت را پذیرا می شوند. فرهنگ برهنگی و برده داری مدرن را با تخیل و نسبی گرایی و تناسخ هویتی می پذیرند.
بشر امروز گرفتار چنین حکمرانی گردید. این حکمرانی، مسلمان و غیرمسلمان و انقلابی و غیرانقلابی و اصول گرا و اصلاح طلب و رزمنده و شرمنده نمی شناسد و همه را اسیر حکمرانی رسانه ای می کند.
حکمرانی مطلوب در اسلام، حکمرانی ولایی است. ولایت یعنی پیوند ناگسستنی ولی با مردم (مولی علیهم) و مردم با یکدیگر و مردم با ولی که از طریق بینش توحیدی، محبت اخوتی، تدبیر تعاونی و تلاش جهادی ممکن خواهد بود. این الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتا غیر مسلمان می گستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه می داند.
حکمرانی ولایی در حکومت نبوی و علوی و قیام حسنی و حسینی علیهم السلام نمایان و درس آموز است.
حکمرانی ولایی در زمانه ما باید با ابزار هوش حکیمانه(نه هوش مصنوعی) و رسانه و فضای مجازی (از زیرساختها و سخت افزار تا مدیریت و برنامه ریزی) همراه باشد.
به همین دلیل است که گفته میشود اولویت اول در نظام اسلامی، حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای است که البته با حکمرانی رسانه تفاوت دارد. حکمرانی رسانه ای یک رویکرد حاکم بر حکمرانی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و صنعتی و کشاورزی و غیره است.
تحقق این ایده نشاید مگر با بر کنار شدن متولیان فرهنگی بی تدبیر و خسته و فرسوده از صدر تا ذیل و جایگزینی مدیران فکور و عالم و معتقد به حکمرانی ولایی و نیز بکارگیری منظومه فکری امامین انقلاب در الگوی حکمرانی ولایی با هوش حکیمانه.
امیدوارم حکمرانان و متولیان فرهنگی و فضای مجازی کشور، این هشدار و راهکار را جدی بگیرند و از خواب تخیلی بیدار گردند و شبکه مردمی را در ذیل حکمرانی ولایی تشکیل دهند و مشارکت حداکثری نخبگانی و مردمی را در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی و منطقه ای و بین المللی جاری سازند.
بی شک، مسئولیت حوزه های علمیه از بقیه سازمانهای فرهنگی در تحقق این رسالت بیشتر خواهد بود.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۲۴ آبان ۱۴۰۱
🆔@Khosropanah_ir