eitaa logo
تاملات حقوقی
450 دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
362 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
«در دوره‌ی طاغوت، آدمی مثل تقی‌زاده، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقی‌زاده‌های جدید از این حرف‌ها می‌زنند... آن‌هایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ -سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی- می‌ایستند، همان هستند.» امام خامنه‌ای  ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ ❇️«» و «» ویژگی تقی‌ زاده‌هاست https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42953
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴📣 و امروزی درواقع شکل نوین و احیاشده‌ی تفکرات میرزا ملکم خان و تقی‌زاده هستند. در آن مقطع ایران را قابل پیشرفت و توسعه بر اساس تفکر ملی و بومی نمی‌دانستند و معتقد بودند که ما باید . در این ادغام شما عملاً هویت ملی خودتان را از دست می‌دادید.  یا مثلا در دوره‌ی رضاخان به جوانان، زنان و مردان ما آموزش سلام علیک و معاشرت بر اساس فرهنگ غربی می‌دادند و در این زمینه جزوه و کتاب هم منتشر می‌کردند. همه‌ی این‌ها هم بر اساس سبک زندگی و بود. 🔴 عملاً نیز این جریان امروزی  همان جریانی است که در حوزه‌ی آموزش‌وپرورش به ‌سمت ۲۰۳۰ و در حوزه‌ی حقوق زنان به ‌سمت و در حوزه‌ی به‌ سمت تبلیغ و ترویج تفکرات آن‌ها می‌رود. ❇️«» و «» ویژگی تقی‌ زاده‌هاست https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42953
هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی زمان برگزاری آبان ماه ۱۴۰۲ محورهای اختصاصی کمیسیون فقه و حقوق اسلامی https://icih.ir/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b9%d8%b6%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%aa%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7-24/ https://icih.ir/
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند.
🔴مطالبه‌گریِ آرمانها آنچه من بر آن تأکید میکنم، این است که ما امروز در جامعه‌مان داریم به اینکه آرمانها را مدام کنیم، مدام بگوییم، مدام روی آن کار کنیم، مدام مطالبه کنیم. این مطالبه‌گری خیلی چیز خوبی است. از آن چیزهایی است که از آن نباید دست برداشت. 📌اگر چنانچه این حجم عظیم و وسیع تهاجم به افکار عمومی از سوی ضدّ انقلاب با این مطالبه‌گری‌ها مواجه نشود، قطعاً خواهد کرد. ❇️یادآوری آرمانها، مطرح کردن آرمانها، خواستن آرمانها‌، طلبکاری نسبت به تحقّق این آرمانها یک سدّی است در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی -که متأسّفانه روی فضاهای نخبگانی هم دارند کار میکنند- و فضاهای ؛ که در مواردی هم . 📣 اینجا یک و انقلابی لازم است که وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمانها را و خودشان کمک کنند به تحقّق این آرمانها که البتّه اینکه حالا چه‌جوری کمک کنند، جای بحث دارد؛ پس بنابراین، احتیاج است به یادآوری این آرمانها با همان زبانِ ویژه‌ی جوانِ مؤمنِ انقلابی که از خصوصیّاتش صراحت است، از خصوصیّاتش شجاعت در گفتار است؛ اینکه شجاعانه حرف خودش را بزند. امروز نسبتاً همین‌جور هم بود؛ ما احساس کردیم یک انگیزه‌ی شجاعانه‌ای وجود دارد برای اینکه بگویند یک چیزهایی را. اگرچه من بعضی حرفها را قبول ندارم امّا شجاعت را قبول دارم؛ این احساس را در جوان دانشجو و جوان انقلابی، من . بایستی این ارزشها به‌صورتِ صریح، هوشیارانه، ؛ [از سوی] جوانِ پای کار.۱۳۹۷/۰۳/۰۷ https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=5399&p=20#69373
🔴مشروطه مانند اسلام شد! 📣 انحراف نهضت اسلام ناظم الاسلام از قول یکی از موثقین چنین نقل می‌کند که: «روزی رئیس اداره جهانیان، ارباب بهرام که از تجار بزرگ طایفه زردشتی و شخص عاقل بزرگی است در عدلیه بود، رو کرد به یکی از سادات و گفت: مانند اسلام شد. چه جد شما زحمات زیادی در اسلام کشید ولی نفعش را بردند و اولادش را کشتند. حالا را آقایان علما و طلاب و سادات کشیدند، نتیجه را این جوانان بی‌اطلاع و غیر مجرب می‌برند و ...»! (زمام عدلیه در دست دمکرات‌ها قرار داشت) ⭕️از صادر کردن حکم اعدام تا وابستگی‌به فرقه‌وهابیت - مشرق نیوز https://www.mashreghnews.ir/amp/334223/ 📣شمع شب افروز چو پنهان شود شب پره بازیگر میدان شود
هدایت شده از نشریه معارف
🔔نشست علمی «قواعد نظامهای حقوقی در مواجهه با توهین به کتب آسمانی» 👤 اساتید ارائه دهنده: 🎙عبدالکریم بی‌آزار شیرازی (عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی) 🎙محمد جواد ارسطا (دانشیار دانشگاه تهران) 🎙هدی غفاری (دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی‹ره›) 🎙سید محمد مهدی غمامی (دانشیار دانشگاه امام صادق ‹ع›) 🎙سید احمد حبیب‌نژاد (دانشیار دانشگاه تهران) 🕓 زمان: ۳ مرداد ۱۴۰۲، ساعت ۱۱ 🏢 مکان: میدان آرژانتین، خیابان الوند، نبش کوچه برمک، ساختمان ریاست جمهوری، طبقه اول، سالن جلسات معاونت قانون اساسی. 🔗لینک ‹قرار› برای شرکت مجازی در نشست: https://gharar.ir/r/bd81fb67 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
♻️ ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند که جمهوری اسلامی را اجرایی کند❗️ 🔰 خداوند همه اجزاء عالم را به کار گرفته است تا انسان رزق و روزی خود را به دست آورد و زندگی خود را با غفلت از روزی دهنده و مبدأ عالم به سر نبرد و به مقام ذکر و یاد معشوق برسد. ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری 👈 حال می رسیم به جمهوری اسلامی! مگر ملت ما، این همه شهید، قبل و بعد از انقلاب نداد؟ سال ها این همه سختی و جنگ و فشار خارجی و تحریم اقتصادی تحمل نکرد؟ این همه دستگاه ها و نهادهای عریض و طویل را در جمهوری اسلامی تأسیس نکرد؟ علت آن چه بود؟ آیا برای چیزی غیر از تحقق و درجامعه بود؟ آیا کوتاهی در حفظ این نعمت الهی جبران پذیر است؟ آقایان!نظام مجموعه اجزای به هم پیوسته معطوف به تحقق ارزشها و اهداف است. اجزای نظام باید هماهنگ بدنبال تحقق اهداف باشند توسط جاهلان یا نفوذیها زده میشود. ◀️مسئولان مراقب باشند با جوسازی و فشار رسانه ای دشمن و انبوه نمایی معدودی بی بند و بار هنجارشکن،دچار خطای محاسباتی نشوند، و با تصور نابجای خود، نسخه کوتاه آمدن از و عفاف - بخوانید مقدمات استحاله و هویت زدایی از انقلاب-را نپیچند! ⭕️بقول شهید سلیمانی نه بترسند و نه بترسانند. هرکه ترسید،لرزید و هرکه لرزید،لغزید و هرکه لغزید، زمین خورد. ⭕️اصلاً فلسفه وجودی جمهوری اسلامی تحقق ارزش هاست. شهید بهشتی،اول انقلاب،به دهان حقوقدان لیبرالی! زد که احکام شرع را ممکن، مطلوب و مفید نمیدانست و نسخه عقب نشینی از احکام دینی را پیچید. ما چه می کنیم؟
هرکس بدون حجاب وارد هیأت شد و گفت امام حسین من رو همین شکلی دعوت کرده! در جواب بگید:👆🏻👆🏻 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 ➖➖➖➖ 🔗لینک کانال های شیخ قمی: | کانال سخنرانی جهادتبیین | حمایت مالی| فهرست تمام سخنرانیهای |پیام به شیخ قمی|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما با جذب حداکثری موافقیم اما نه با روش قبح زدایی از اعمال حرام نه با تخریب جمهوری اسلامی نه با تفسیر های سست و بی ارزش از حقیقت افهم اسمع دائکم الذنوب و دوائکم الاستغفار به جای توجیه کشف حجاب و‌عادی سازی اعمال قبیح و دعوت از مومنین برای پذیرش افراد گناهکار روشتون‌را عوض کنید افراد گناهکار را با مهربانی به توبه دعوت کنید. دینی که مفسرش مداح ها یا هنرپیشگان شوند همین میشه دین به مدل سلبریتی ها اسلام التقاطی سست مبنا و سکولار افهم اسمع کشف‌حجاب حرام سیاسی و شرعی است. تامام. 📝شیخ قمی عضو شوید https://eitaa.com/joinchat/991101158Cbae4e3411b
❇️پديده‌ بي‌مرز جاهليت ✍محمدكاظم انبارلويي 1- خدا رحمت كند مرحوم استاد سيداكبر را، او معتقد بود؛ «جاهليت» يك پديده‌ بي‌مرز است. جاهليت يك مفهوم است نه مربوط به يك زمان ! او براي پديده جاهليت 4 عامل را با اتكا به قرآن و روايات قائل بود. الف- خودپرستي؛ جاهل كسي است كه خود را مي‌پرستد، به خود مي‌انديشد و خود را مي‌خواهد و ديگر هيچ! چنين انساني مدام در محراب خودپرستي است و عبادتش جز در معبد خودخواهي و خودگرايي نيست. ب- دنياطلبي؛ از خصلت‌هاي ديگري كه جاهليت را پديدار مي‌كند عدم توجه به آخرت و گرايش شديد مادي است. ج- رويگرداني از حكم خدا ؛ جاهل، حكم خدا را قبول ندارد دنبال حكم خود است. قرآن مي‌گويد هر كس از ياد خدا وحكم خدا شب كور شد و خفاش‌گونه از تابش انوار حكومت الهي چشم فرو بست پيوسته شيطان را با او قرين مي‌كنيم.(زخرف آيه 36) د- بي‌تقوايي؛ تقوا يعني خويشتن باني يعني مراقب خود بودن جهل ، صفاي قلب و طهارت دل انسان را مكدر و او را به كافري، حق‌پوشي و گردنكشي و عصيان وامي‌دارد. 2- ما امروز در حال عبور از يكي از گردنه‌هاي جنگ سخت و نرم دشمن قرار داريم. حريف انقلاب اسلامي به كفرگويي، قرآن‌سوزي و انديشه‌سوزي افتاده است از اتاق فكر غرب يك گفتمان علمي و منطقي براي مصاف با اسلام و انديشه‌هاي تابناك پيامبر اعظم (ص) درنمي‌آید. هيچ آرمان انساني، علم محور و حتي عدالت‌نما از انديشه‌هاي مدرنيسم و پُست‌مدرن بيرون نمي‌آيد. قرآن قرن‌ها پيش در مقام تحدي مي‌فرمايد؛ اگر مي‌توانيد مثل او را یا چند سوره يا حتي يك سوره مثل قرآن را بياوريد(سوره اسراء آیه 88 و سوره بقره آیه 23). جريان جهالت آن زمان تلاش كردند چيزي نياوردند . جريان جهالت در عصر مدرن نه‌تنها قادر نيست وارد چنين تحدي بشود، بلكه صورت مسئله را با آتش‌زدن قرآن مي‌خواهد پاك كند. عجز و فروماندگي ، فروپاشي، ازهم‌گسيختگي و به هم‌ريختگي خود را زير اين آتش پنهان كند. 3- در مقابل جهالت به عنوان يك پديده بي‌مرز ،علم ، آگاهي، احترام به آموزه‌هاي وحياني، معرفت، عرفان، ايمان به پرچم‌داري انبيا و اولياي الهي ايستاده است و غلبه در تاريخ با علم و آگاهي بوده است. اين روزها مردم ايران و جهان به تماشاي بزرگترين و حماسي‌ترين و زيباترين قطعه تاريخ اسلام يعني حادثه كربلا و روز عاشورا ايستاده‌اند. ملت‌ها حسين (ع) و خاندان پيامبر و اهل بيت را چراغ هدايت و كشتي نجات از جاهليت مدرن مي‌دانند. همه آنچه كه خداوند براي سعادت بشر توسط پيامبر اعظم اسلام ‌آورده است در قرآن جمع شده است. قرآن يك بيانيه آزادي و رهايي از قيودات شيطاني و جاهلي است. به تعبير مقام معظم رهبري، غرب با قرآن سوزی از روي استيصال به يك امر خطرآفرين، توطئه‌آميز و تلخ روي آورده و در برابر مسلمانان آرايش جنگي گرفته است. اين آرايش به زودي به هم مي‌ريزد. خداوند در قرآن وعده فرموده ؛ ما قرآن را نازل كرديم و خود هم از آن حفاظت خواهيم كرد. إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (سوره حجرآیه 9 ). 4- فلسفه پديداري انقلاب اسلامي در ايران اسلامي آن است، بشريت را از خودپرستي، دنياطلبي جنون‌آميز، رويگرداني از حكم خدا و بي‌تقوايي نجات دهد. اين كار بزرگ با منطق امام حسين (ع) و معرفت الهي او و نمايش قدرت او در عاشورا و كربلا با راهبرد پيروزي خون بر شمشير صورت گرفته و صورت مي‌گيرد. 📣هيچ اراده‌اي در تاريخ نتوانسته است جلوي گسترش اين معرفت الهي را بگيرد. اين روزها در شهرهاي ايران، بخش‌ها و حتي روستاها غوغاست بزرگترين اجتماع انساني تشكيل مي‌شود. محور اصلي گفتمان آنها قيام عاشورا و كار بزرگ امام حسين (ع) و ياران باوفايش است. اين صحنه‌ها مختص ايران نيست در همه كشورهاي اسلامي و حتي غيراسلامي نخبگان و مردم به تماشاي اين نمايش بزرگ، حماسي و الهي نشسته‌اند.
💢با یزیدیم یا حسین(ع)؟ 🔹محمدعابد الجابری اندیشمند نومعتزلی مصر سعی کرده است تاریخ اسلام را در سه واژه حقیقت، قبیله و غنیمت تحلیل و تفسیر کند. نگاهی به تاریخ کربلا و حادثه عاشورا هم نشان می‌دهد که ما در کربلا با سه واژه متفاوت روبه‌رویی هستیم؛ منفعت، مصلحت و حقیقت. در کربلا آنچه اتفاق می‌افتد انسان‌ها را به سه نحله تقسیم می‌کند. 🔸خواص منفعت‌محور: افرادی که در کربلا سهیم هستند همه سیدالشهداء(ع) را می‌شناسند؛ ولی بین منفعت مقطعی و حقیقت گیر می‌افتند. مثلا شریح قاضی اگر فقط بر بالای عمارت کوفه می‌گفت: هانی‌ابن عروه در زندان زخمی و مجروح شده است همانجا قیام مردم علیه ابن زیاد شکل می‌گرفت و حادثه عاشورایی پدید نمی‌آمد. یا یکی مثل عمرابن سعد چرتکه می‌اندازد که حسین(ع) را می‌کشم، به ملک ری که رسیدم توبه می‌کنم؛ ولی آنچه در دوراهی حقیقت و غنیمت برای عمرابن سعد محقق شد این بود که نه به ملک ری رسید و نه از گندم آن خورد. 🔹خواص مصلحت‌اندیش: دیگری هم مثل سلیمانا‌بن صرد خزاعی می‌شود که در شناخت حقیقت و مصلحت در می‌ماند. عقل مصلحت‌اندیش و کوته‌بین انسان‌های بزرگی مانند سلیمان‌ابن صرد خزاعی این‌گونه محاسبه میکنند که قطعا در هماورد بین امام حسین(ع) و سپاه یزید آن کسی که شکست می‌خورد امام حسین(ع) است. به همین دلیل پا پس می‌کشد تا در جایی دیگر بتواند یزید را شکست دهد. اما تاریخ یعنی اقدام در موقع خویش. سلیمان بعدها در قیام توابین با 4000 نفر شهید می‌شود؛ ولی پیام 72 تن کجا؟ و تأثیر 4000 نفر مصلحت‌سنج زمان‌نشناس کجا؟ 🔸خواص حقیقت‌طلب: اما کسان دیگری هستند که در طریق حقیقتند؛ حقیقت هم جز پا جای پای معصوم(ع) گذاشتن نیست «المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم زاهق». مالک در جنگ صفین می‌داند که اگر دو شمشیر دیگر بزند خیمه کفر ویران می‌شود؛ ولی به اذن مولایش برمی‌گردد، اما کمی آن‌سوتر عاشوراییان می‌دانند به واسطه راهی که می‌روند سرشان بر نیزه خواهد رفت؛ ولی اذن میدان می‌خواهند. در این حقیقت‌طلبی گاه شمری که 16 بار با پای پیاده به سفر حج رفته و پیشانی‌اش پینه بسته مردود می‌شود؛ ولی سعدابن حارث، ابوالحتوف بن حارث، حربن یزید و... که تا ظهر عاشورا در سپاه یزید هستند به امام می‌پیوندند و شهید می‌شوند. 🔹شیعه حقیقی یعنی بدانی کی قیام کنی و کی قعود؟ کسی مثل مالک می‌تواند فهم کند که چرا در نزدیکی خیمه معاویه باید برگردد؟ چرا که امام علی(ع) فرمان بازگشت داده است. خواصی که این فراز و فرود سیاسی را درک نکردند حسن‌ابن علی(ع) را به واسطه صلحش مُذِلُّ المومنین خواندند و حسین(ع) را در کربلا تنها گذاشتند. مخلص کلام میدان رفتن ۷۲ تن و کنار کشیدن مالک اشتر را نه با عقلانیت منفعت‌محور می‌توان فهمید و نه با چرتکه انداختن مصلحت‌اندیشانه، فقط یک راه دارد «اعرالله جمجمتک» «سرت را به خدا بسپاری» و پا در ره ولایت نهی. 🔸آنچه گفته شد مختص کربلا و عاشورا نیست؛ مختص امروز نیز هست. اینکه کسی زیر علم حسین(ع) سینه می‌زند باید بداند ما در یک جهان سینوسی و پر فراز و فرود قرار گرفته‌ایم. گاه چنان حوادث غبارآلود می‌شوند که فهم آن برای خواص هم سخت می‌شود. در این مسیر پر فراز و فرود آنچه به رفتن کمک می‌کند شناخت مسیر و داشتن یک شاخص است و شاخص اصلی هم گفته شده است «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنَا.» ✍🏻یعقوب ربیعی ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فایل صوتی محرمانه‌ رابرت مالی درباره احیای برجام 🔹روزنامه انگلیسی زبان ایرانی تهران‌تایمز با انتشار فایل صوتی محرمانه‌ای از نماینده ویژه تعلیق شده آمریکا در امور ایران افشا کرده «ایالات متحده به دنبال احیای برجام و سپس استفاده از این توافق به عنوان نقطه شروع برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است». ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
•°❁﷽❁°• ◼️ویژه برنامه های هیئت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول 🔻 از عصر تاسوعا تا شام غریبان 🔺 ◾️عصر تاسوعا (پنجشنبه ۵ مرداد) : حرکت دسته عزاداری با مداحی حاج صادق آهنگران و حاج محمد ابراهیمی زاد از چهار راه شریعتی راس ساعت ۱۷ ◾️شب عاشورا (پنجشنبه ۵ مرداد) : مراسم عزاداری با سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری و مداحی حاج غلامعلی رسالتی راس ساعت ۲۲ در حسینیه ثارالله دزفول ◾️ظهر عاشورا (جمعه ۶ مرداد) : اقامه نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه در صحن حسینیه ثارالله دزفول به امامت حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور امام جمعه محترم شهرستان دزفول ◾️شام غریبان (جمعه ۶ مرداد): مراسم شام غریبان راس ساعت ۲۲:۳۰ در محل حسینیه ثارالله دزفول (شمع به همراه داشته باشید)🪔 🕯🕯🕯🕯🕯🕯 با ما همراه باشید: آدرس سایت: 🌐 sarallah-dezful.ir کانال ایتا @Sarallah_Dezful @razmandegan_dezful
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند روز پیش کلیپی در خصوص ضرب و شتم آمر به معروف و کشیدن چادر ایشون در کانالی بارگذاری شده بود کمتر از۲۴ ساعت با اقتدار و اشرافیت مثال زدنی ماموران انتظامی و امنیتی ،این هتاکان توسط ماموران امنیت آفرین و مقتدر و سربازان گمنام ، دستگیر و برای سیر مراحل رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند عاقبت همه ی کسانی که درمقابل احکام اسلامی بایستند و مقاومت کنند ، بازداشت خواهد بود! در راستای صیانت از احکام اسلام و مبانی انقلاب با هیچ احدی مماشات نخواهد شد... 🖼☫‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ .
❇️ تشیع در مسیر تاریخ (تحلیل و بررسی علل پیدایش تشیع و مسیر تکوینی آن در اسلام) ✍سیدحسین ‌محمد جعفری ✅مترجم : سیدمحمدتقی آیت‌اللهی ⭕️در این کتاب، دکتر سید حسین محمد جعفری، پژوهشی اصیل و جامع دربارۀ تشیع در اسلام، عمدتاً براساس قدیمی ترین مآخذ تاریخی انجام داده و بدین ترتیب خلاء عمیقی را در زمینه مطالعات اسلامی پر کرده است. نویسنده، پس از شرح ماجرای «سقیفه» به تشریح اوضاع سیاسی ـ اجتماعی دوران خلفاء پرداخته و پس از آن به موضوع نوشکوفایی نهضت تشیع و مرکزیت آن در کوفه،و آنگاه به صلح امام حسن (ع)، و به دنبالش (ع) و وقایع بعد از آن، تا زمان امامت حضرت امام جعفر صادق(ع)،نگاهی مستند و عالمانه دارد ❇️کوشش می‌شود تا عقاید، گرایش‌ها، و روندهای نخستین که ‌منش و ویژگی ممتازی به تشیّع در اسلام داد پیگیری و بازسازی شود. چون این عوامل همگی حول مسئلۀ متمرکز می‌شود،لذا سیر تکوین آرمان اسلامی (دیدگاه خاص رهبری دینی) را بر اساس شواهد و مآخذ تاریخی بازسازی کرده و ارائه میدهیم. این مطلب با فصل هشتم که نهضت مورد بررسی قرار می‌گیرد کامل می‌شود فصل نهم به مسئلۀ داخلی شیعیان و انشعابات آنان اختصاص یافته‌است و در اینجا مآخذ تاریخی قطعاً نمی‌توانند چندان مفید باشند. دیگر بار، در فصل دهم، می‌توان توجه خود را به بنیاد تاریخی خالصی برگرداند که زمینه را برای امامت جعفر صادق (ع) مهیا کرد. فصل آخر در حقیقت اوج مدار اصلی و زمینۀ اساسی این اثر را نشان نمی‌دهد، بلکه خواننده را برای ارزش‌یابی مرحلۀ تکوین یافته و پیشرفتۀ مفهوم رهبری دینی که از مبادی بنیادین ظاهر شد آماده می‌سازد
❇️زندگانی امام حسین (ع) ویراست جدید ✍سید هاشم رسولی محلاتی دفتر نشر فرهنگ اسلامی کتاب زندگانی امام حسین (ع)، شرح مفصل زندگانی حضرت امام حسین (علیه السلام) است که با قلم ساده، و در عین حال شیوای آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی نوشته شده و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است. 📣کتاب زندگانی امام حسین (ع) شامل دوران کودکی، از رحلت رسول خدا(ص) تا شهادت امام علی(ع)، قیام و نهضت ایشان، عزیمت به کربلا، و شهادت امام(ع) و یاران آن حضرت است. در بخش پایانی کتاب نیز به شمّه‌ای از فضایل و مکارم اخلاقی ایشان اشاره شده است. ویراست جدید این کتاب ارزشمند، با تجدیدنظر و اصلاحات نویسنده محترم صورت پذیرفته و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است
1.17M
زبان حال حضرت امام حسين خطاب به حضرت قمر بني هاشم ✍ حبیب الله چایچیان ❇️مسجد فائق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در پيش تو، اي ساقي سرمست، نشستم افتادي و، من هم به تو پابست نشستم ديدم به لب علقمه، يك صحنه ي گلگون آراسته از سرو قدت هست، نشستم تا اينكه تو را خوب در آغوش بگيرم در پيش تو اي عاشق بي دست نشستم دشمن به من عرش نشين، خنده همي كرد كز شوق تو، بر فرش چنين پست نشستم لرزيد مرا پاي، چو ديدم كه سرشگست با خون لب خشك تو پيوست، نشستم در فرق تو ديدم اثر ضرب عمودي دستم ز تأسف، زده بر دست، نشستم من خسته و بي تاب و، حرم منتظر آب زآن تير كه بر چشم تو بنشست، نشستم من داغ علي ديدم و، از پا نفتادم پشت من ازين داغ تو بشكست، نشستم نوميد نگردد، كسي از درگه عباس اينجا كه (حسان) باب مراد است، نشستم
⭕️ درباره اهانت به ساحت قرآن در سوئد و دانمارک محسن رضایی گفت: کشورهای مسلمان وظیفه دارند برای جلوگیری از تکرار این اقدامات شنیع و غیرانسانی، کالاهای این کشورها را تحریم، سفرای آنها را اخراج و محاکمه هتاکان و عوامل آن را پیگیری کنند.
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجربه‌ای از غدیر برای عاشورا 🎙 ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 آزادی بدون نظم و قانون در هیچ جای جهان معنا ندارد، مکرون هم ارزشی نیست که این حرف‌ها را می‌زند! آزادی به معنای رفتارهای دلبخواهی امنیت هر جامعه‌‌ای را به خطر می‌اندازد، حتی اگر مرفه و قدرتمند باشد. 🔹 یک شلوغی چند روزه باعث شد این ریاکار اتوکشیده علیه نوجوان‌های ۱۶ ساله با زبان نظم و اقتدار حرف بزند، به کنترل خانواده و نظارت دولت توصیه می‌کند. اگر بلاهایی شبیه ایران را بر سرش آورده‌بودند آنوقت چه می‌گفت؟ ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتابی آمریکایی درباره امربه‌معروف 🔹مایکل کوک پس از ۱۳ سال مطالعه و تحقیق در سال ۲۰۰۱ کتابی به اسم «امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی» نوشت. کوک برای نوشتن آن بیش از 2هزار کتاب و مقاله به زبان‌های مختلف مطالعه کرد. @Farsna - Link
❇️ 🔴نامه تکان دهنده و انقلابی امام خمینی به مسئولان قضایی کشور: ‏‏بسمه تعالی‏ ‏‏شورایعالی قضایی جمهوری اسلامی ایران ‏ ‏‏مسائلی را گوشزد می کنم:‏ ‏‏ 1ـ شما که مسئولیت قضایی دارید و بالاترین مرجع قضایی در کشورِ پنجاه میلیونی‏‎ ‎‏می باشید . آیا بهتر نیست که برای‏‎ ‎‏سر و سامان دادن به امور قضایی در غیر وقت اداری هم به کار قضایی بپردازید.‏ ‏‏ 2ـ موجب می شود تا بدانیم با چه کسی روبه رو هستیم. و ظاهراً این‏‎ ‎‏امر ضروری است؛ و حفظ قانون هم در این صورت امکان دارد.‏ ‏‏ 3ـ اینجانب تحمل را ندارم. اگر شود، خود همان گونه که‏‎ ‎‏در چند مورد اقدام کرده ام اقدام می نمایم.‏ ‏‏ من به شما علاقه دارم، اما در مقابل نمی توانم بی تفاوت باشم.‏‎ ‎‏والسلام.‏ ‏‏27 / 10 / 67‏ ✍‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ 📚صحیفه امام، جلد 21،صفحه 242 📣پ.ن: لازم به ذکر ۴روز قبل از این نامه، در تاریخ ۲۳ دی‌ماه ۶۷ حضرت امام ره، طی حکم زیر حجج الاسلام والمسلمین جناب آقایان رئیسی و نیّری را مسئول رسیدگی به یک بحران می‌کنند: «از آنجا که مقامات بالای قضایی کشور هیچ‌گونه در مورد ‏‌دهنده فوق ندارند، به حجج الاسلام آقایان نیّری و رئیسی، مأموریت داده می‏‌شود که طبق آنچه تشخیص می‏‌دهند، در چهارچوب اسلام عزیز، در موارد مذکور اقدام نمایند. باعث است که در نظام اسلامی چنین حوادثی اتفاق می‏‌افتد؛ ولی با کمال تعطیل، و کارهای دیگر بر کار قضائی رجحان پیدا می‏‌کند».