eitaa logo
تاملات حقوقی
460 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
379 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ به صحبت‌های آقای پزشکیان با دقت گوش کنید. جان کلام این است: دانشجو نمی‌تونه آدم بدی باشه اگر دانشجو نمی‌تونه آدم بدی باشه پس اساسا آیین‌نامه انضباطی دانشگاه‌ها چیز مزخرفی است. قاعدتا دانش‌جو خلافکار نمی‌شود ولی خلافکار در لباس دانشجو خلاف می‌کند. همانطور که طلبه امام زمان اگر واقعا طلبه باشد خلاف نمی‌کند ولی خلافکار می‌تواند در لباس طلبه‌ها خلاف کند. 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
. ♻️ پیام‌های مردمی در اعتراض و نقد پیشنهادی که وزرات اقتصاد دنبال اجرای آن است: اعطای بخشی از وام ازدواج به صورت غیرنقدی در قالب خرید لوازم خانگی قسطی 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
🔴انتصابات خلاف قانون ناقض شعار وفاق ملی! آیا انتصاب عناصر مسئله‌دار و فاقد صلاحیت، نشانه است یا بارز است؟ آقای پزشکیان گفتند نباید هم‌جناحی ها را بکار گرفت، آیا بکارگیری عناصر فاقد صلاحیت بدون تکلیف قانونی استعلام از مراجع سه‌گانه (وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، قوه قضائیه) نشانگر بکارگیری هم جناحی ها بجای عناصر فراجناحی نیست؟ از آقای پزشکیان و‌ ایشان آقای انتظار می‌رود با اعمال قانون، مانع بکارگیری چنین عناصری بر خلاف مصوب 1401/07/10 مجلس شورای اسلامی، شوند. در مناصب دولتی نباید فردی دارای سوءسابقه منصوب شود که دشمنان اسلام و نظام در صدای آمریکا آنرا نشانگر عقب نشینی نظام اسلامی و عدول از مواضع خود قلمداد کنند. جریان برانداز ضد انقلاب در مهر ۱۴۰۱ نه تنها علیه نظام و انقلاب که علیه اسلام شورش کرد، نباید شخصی که از چنین جریانی حمایت کرده است بدون استعلام یا بی‌اعتنا به پاسخ استعلام از مراجع قانونی منصوب شود؟ این هم با شعار دولت که وفاق ملی است و هم با خواست مردم که در مقاطع گوناگون با آشوبگران و ناقضان امنیت ملی مخالفت کردند، ناسازگار است. دولت محترم نباید بگذارد قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی جایگزین قانون‌گرایی شود. قانون گرایی باید جای قانون گریزی و قانون ستیزی را بگیرد. دولت از زیر مجموعه خود بخواهد مر قانون را پیاده کنند و از چنین انتصاباتی خودداری ورزند. اگر واقعا دنبال شعار وفاق ملی هستیم اجرای قانون در کشور و توسط مسئولان و دوایر دولتی، بصلاح دولت و ملت و در راستای شعار وفاق ملی دولت پزشکیان است. این انتصابات بدون تردید، در راستای اجرای اسناد بالادستی نظام از جمله قانون اساسی، سیاست‌های کلی و قانون برنامه هفتم و دستورات امام خامنه‌ای و سازگار با این شعار وفاق ملی نیست. ⭕️مردم بارها در مقاطع گوناگون با آشوبگران و برهم زنندگان امنیت و آرامش کشور کسانی که آرامش آنها را برهم زده اند و باعث شهادت ده‌ها نفر از حافظان امنیت و مدافعان ملت شدند مخالفت کردند. دولت وفاق ملی آقای پزشکیان نباید خلاف خواست مردم عمل کند! عمل به خواست و مطالبه ملت سازگاری با شعار رئیس جمهور است قانون کشور است
به مسئولان 🔴قانون است ‏ ⭕️قانون نحوه انتصاب اشخاص در ‎ اگر برخلاف استعلام (واجا، اطلاعات سپاه، ق قضائیه) یا بدون ‎ انتصابی انجام شود چنین انتصابی كأن‌لم‌يكن است و مرتكب به محروميت از حقوق اجتماعی درجه۵ محكوم می‌شود پ.ن: معاونان و مشاوران رئيس‌جمهور و قائم‌مقام آنها از مشاغل حساسند بر اساس قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مصوب 1401/07/10 مجلس شورای اسلامی ✅✅ انتصاب كساني كه به نظام جمهوري اسلامی، ولايت مطلقه فقيه و قانون اساسی اعتقاد و التزام عملی ندارند در مشاغل و پستهای حساس ممنوع است (بند ب ماده 2 و تبصره ذیل همان بند) ✅✅ وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره این بند از قانون اعلام نظر مي كنند. در صورت نظر منفی هر يك از این مراجع، اين نظر براي مرجع استعلام كننده لازم الاتباع است. (تبصره 3 ماده 1) ✅✅ معاونان و مشاوران رئيس جمهور و قائم مقام آنها، قائم مقام ، معاونان و مشاوران وزرا، رؤسا و مديران عامل، مديران كل و همطرازان آنها در وزارتخانه ها ، سازمان ها و شركتهاي دولتي ، مؤسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي و دستگاههايي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر يا تصريح نام است ، از قبيل : شركت ملي نفت ايران ، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران ، بانكها و بيمه هاي دولتي و مديران سياسي اعم از سفرا، استانداران، كارداران، رايزن ها، فرمانداران، بخشداران و شهرداران در زمره مشاغل حساس محسوب شده و مشمول مقررات اين قانون مي باشند. (ماده 4) 🇮🇷 قانون کشور است
🔴🖌 چرخش فراگیر قدرت ✍ داود مهدوی زادگان رئیس جمهور محترم آقای دکتر پزشکیان در جلسه تودیع وزیر آموزش و پرورش گفته است که: " دکتر صحرایی گفتند که ما روستا زاده بودیم که وزیر شدیم ما هم یک دهاتی بودیم که رئیس جمهور شدیم." ( ٧/ ۶/ ١۴٠٣ ). شهید جمهور آیت الله رئیسی ره هم قریب به این مضمون گفته بود که اگر دیگران فقر را خوانده اند من با آن زندگی کردم. شهید رجایی هم إبایی نداشت که بگوید روزگاری دستفروشی می کرده است. مسلماً در میان نمایندگان مجلس و سایر بخش های لشکری و کشوری نمونه های بی شماری از این قبیل افراد وجود دارد. این واقعیتی است که تعدادی از کارگزاران روستازاده و از میان طبقه محرومان جامعه بوده و هستند که توانستند مراتب قدرت در جمهوری اسلامی را سپری کنند و به چنین جایگاهی نائل شوند. البته افراد زیادی هم بودند که متعلق به این طبقه نبودند و شاید هم در زندگی خود هیچ تجربه ای از فقر و محرومیت نداشته اند ولی با وصف این توانسته اند تکیه به مراتب بالای قدرت بزنند.اما این واقعیت بیانگر نکات مهمی درباره ساختار قدرت در جمهوری اسلامی است. اولاً ساختار قدرت در جمهوری اسلامی متصلب و تعریف شده نیست. بلکه این ساختار به گونه ای است که همه افراد با هرگونه تعلقات و خاستگاه اجتماعی و فرهنگی این امکان را دارند که در آن حضور پر رنگی پیدا کنند. ثانیاً برخی های که مبتنی بر اندیشه سیاسی غربی سخن می‌گویند مرادشان از چرخش قدرت محدود است و در تحلیل آنها طبقه محرومان مد نظرشان نیست، اگرچه به جلب آرای این طبقه نیازمندند. لکن جمهوری اسلامی این مساله را به نحو فراگیر حل کرده است. بطوری که نخبگان و برگزیدگان طبقه محروم نیز می توانند وارد ساختار قدرت شوند. و این واقعیتی است که تحلیل گران سیاسی غربگرا و اپوزیسیون سیاسی سعی در کتمان و تکذیب آن دارند. ثالثاً این واقعیت ماهیت دموکراتیک بودن نظام اسلامی را آشکار می سازد. چون چرخش قدرت از جمله شاخص های مهم نظام دموکراتیک است تا چه رسد به اینکه این اصل به نحو فراگیر همه طبقات جامعه را شامل شود. وقتی در نظام سیاسی یک روستا زاده چنین امکانی را داشته باشد که خود را به مراتب عالیه قدرت برساند، چگونه می توان آن نظام را به غیر دموکراتیک بودن متهم کرد. البته سویه فراگیر بودن چرخش قدرت در جمهوری اسلامی به ماهیت انقلابی آن باز می گردد که از اهداف اصلی انقلاب اسلامی، حضور طبقه و اقشار محروم جامعه در ساختار قدرت است. لذا طبیعی است که نظام انقلابی به میزان طی کردن فرایند عادی سازی سویه فراگیر هویت دموکراتیک آن هم کم رنگ تر می شود. 👉 @mahdavizadegan