eitaa logo
تاملات حقوقی
447 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.2هزار ویدیو
357 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔹 چه عیبی داره؟! https://kayhan.ir/fa/news/251558 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا، گپ و بله @kayhannewspaper
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🖌 🔹 برای واژه‌های تزیینی زن زندگی آزادی 🔸 «زن‌ها را در دست بگیریم، همه چیز به دنبال آن خواهد آمد.» این اصطلاح فرانسوی، جان‌مایه اکثر اقداماتی بود که فرانسویان برای اشغال الجزایر انجام دادند. آنها در قالب مددکاران اجتماعی و فعالان حقوق زنان با حضور در محله‌های فقیر و گرسنه که پایگاه انقلابیون الجزایری بود به ترویج این دیدگاه یأس‌آفرین پرداختند که «شرایط زنان الجزایری مایه ننگ است.» فرانکوفیل‌ها (فرانسه‌دوستان غیر فرانسوی) زن الجزایری را از فرهنگ اصیل خود منصرف کرده و به تصرف ارزش‌های بیگانه درآوردند تا نقش اساسی او در حمایت از مردان انقلابی الجزایر را خنثی کنند. «فرانتس فانون» در توصیف اقدامات این گرو‌ه‌ها در مناطق فقیرنشین می‌نویسد: «هر کیلو آرد و بلغور که تقسیم می‌شود با مقدار معینی تحقیر نسبت به چادر سر کردن و پرده‌نشینی همراه است... دستگاه استعماری برای این مبارزه مبالغ هنگفتی را اختصاص داده است، بعد از آنکه تشخیص داد زن، محور اصلی و نقش اساسی مبارزه است تمام کوشش وی مصروف به تسلط بر زن‌ها و کنترل آنان شد.» 63 سال از آن روز می‌گذرد اما در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد. فرانتس فانون سال 1961 درگذشت اما اگر بود شاید با دیدن تلاش استعمار برای سرنگونی انقلاب اسلامی ایران، کتاب «بررسی جامعه‌شناسی یک انقلاب» خود را با شواهد تازه‌ای به روز می‌کرد. مارس 2016 «پاتریک هنینگسن» در تارنمای «گلوبال ریسرچ» نوشت: «وزارت امور خارجه ایالات متحده همراه با پنتاگون از مسائل برابری اجتماعی برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی استفاده می‌کنند. قوی‌ترین آنها باید سیاست هویت جنسی باشد، (که) از منظر غربی به عنوان ”حقوق زن“ دیده می‌شود... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/251560 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
📎🔹 ما کجاییم در این بحر تفکر تو کجایی؟! 🔸 سید یاسر جبرائیلی مجله فارین افیرز شماره جولای/آگوست سال جاری خود را به پاسخ به این پرسش اختصاص داده بود که «قدرت چیست؟». یکی از مقالات خوب این پرونده را مایکل مازار (Michael Mazarr) از متخصصان علوم سیاسی موسسه رند (RAND) نوشته بود. مازار در مقاله خود به درستی استدلال کرده بود که «در تقلا برای کسب برتری در میان قدرت‌های جهانی، آنچه موجب تمایز اساسی می‌شود، نه قدرت نظامی و اقتصادی، که ویژگی‌های اساسی یک جامعه است: مجموعه‌ای از خصوصیات ملی که منجر به تولید اقتصادی، ابداع فناوری، انسجام اجتماعی و عزم ملی می‌شود». درباره این مجموعه خصال ملی که زیربنای قدرت یک کشور را تشکیل می‌دهند و موجبات پیشرفت اقتصادی‌اش را فراهم می‌آورند، بحث بسیار است. اما در این یک نکته تردیدی نیست که فردگرایی (Individualism) و سودگرایی (Utilitarianism) به عنوان دو ستون اصلی ایدئولوژی لیبرالیسم در جهان ترویج شدند تا جوامع را از هم گسیخته و اتمیزه سازند و تصرف آنها توسط سرمایه‌داری را تسهیل کنند. جامعه‌ای که در آن مردمش بر حقوق فردی متمرکز و از وظایف اجتماعی غافل باشند، افراد دغدغه‌ای جز منافع شخصی و این‌جا و اکنون خود نداشته باشند، بر استقلال فرد از جامعه تاکید شود و هویت افراد نه بر اساس دستاوردهای ملی که برپایه موفقیت‌های شخصی تعریف شود، آن جامعه از روحیه جمعی نیرومندی که شرط لازم پیش رفتن و قدرتمندتر و مرفه‌تر شدن است، محروم گشته و مهیای سلطه بیگانه خواهد شد. شاید صاحب‌نظران پرشماری، مهم‌ترین و اصلی‌ترین جبهه‌ای که غرب علیه ایران گشوده را اقتصاد ببینند و تحریم‌هایی که در طول یکی دو دهه اخیر، به اوج خود رسید. اما واقعیت این است که اصلی‌ترین هدف دشمن در همه این سال‌ها، زدودن خصال ملی-مذهبی ایرانیان و از هم گسیختن جامعه ما و زدودن پیوندهای اجتماعی ما بوده است و تحریم و ترور و غیر آن، به عنوان ابزاری در این جهت به خدمت گرفته شدند... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/251369 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
هدایت شده از بیداری ملت
🔴این بار اولی نیست که امثال آقای دایی دارن به این مملکت ضرر می‌رسونند.... 🔴به پویش مردمی بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از فارس پلاس
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جنگ شناختی و روش صحیح مقابله با آن 🔹جنگ شناختی جنگی است که در آن شناخت انسان‌ها نسبت به وقایع پیرامون خود مورد هدف قرار می‌گیرد. 🔹دراین‌بین خطرناک‌ترین بخش این جنگ، تلفات انسانی آن است که علاوه‌بر از دست دادن نیروی انسانی، سبب می‌شود تا فرد با تمام اطلاعات و منابع شناختی خود به خدمت نیروهای مهاجم درآید. 🔹به‌همین‌دلیل روش صحیح مقابله با تهاجمات دشمن در جنگ شناختی، افزایش سطح اطلاعات و اقناع‌سازی عمومی در سطوح گسترده است. @Fars_plus
✅ نشست علمی چیستی و ابعاد سند پدافند اقتصادی 🔹 باحضور: جناب آقای دکتر محمدجواد توکلی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🗓 چهارشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۱🗓 🕰 ساعت ۱۴-۱۶ 🔸 مکان پژوهشکده امور اقتصادی ❇️ کانال دکتر توکلی 🔰 https://eitaa.com/eqmoq2 💠 رزومه دکتر توکلی 🌐 https://asatid.iki.ac.ir/?prof=1276 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
در جلسه حکمت سیاسی اسلام در قرآن عنوان شد؛ 🔰دشمن بیش از همه نگران آن است جوانانی که پیشرفت را رقم زده‌اند، خودشان ایرادها را تصحیح کنند 🔵اندیشه انقلاب اسلامی، وحدت مردم و رهبری، سه هدف اصلی دشمن است 🔸مزیت نسبی انقلاب اسلامی قدرت نرم آن است. 🔸ما در جنگ سخت نیز به پشتوانه قدرت نرم پیروز شدیم. 🔸پیروزی‌های ما در جنگ سخت هم به پشتوانه قدرت نرم‌مان بود. 🔸دشمن مولفه‌های قدرت نرم را هدف‌گذاری کرده است. اندیشه انقلاب اسلامی، وحدت مردم و رهبری، سه هدف اصلی دشمن است. 🔵انتقام از مردم به خاطر شکست‌های فاحش و پی‌درپی 🔸دشمن درصدد انتقام از مردم به خاطر شکست‌های فاحش و پی‌درپی چند دهه‌ی گذشته است. 🔸مقابله دشمن با اندیشه دینی به خاطر شکست‌های بزرگی است که متحمل شده است. 🔸از روزی که مردم اسلام را انتخاب کردند، سعی دشمن این بود با لطائف‌الحیل آن‌ها را از این انتخاب پشیمان کند. 🔸حرکت‌های تجزیه‌طلبانه، ترورها، خشونت‌ها و تحمیل 8 سال جنگ بر مردم، تمامی تلاش‌های سخت، خشن و وحشیانه دشمن برای انتقام‌گیری از مردمی بود که انقلاب اسلامی را انتخاب کردند. 🔵دشمنی که در عرصه‌های سخت و نیمه‌سخت شکست خورده است 🔸با شکست فاحش دشمن در جنگ سخت، او سعی کرد انتقام از ملت ایران را با تشدید فشارهای اقتصادی تکمیل کند. 🔸روند فشارهای اقتصادی را تا راهبرد "فشار حداکثری" دنبال کردند. چند ماه پیش خودشان اعتراف کردند که فشار حداکثری شکست فاحش خورده است. 🔸دشمنی که در عرصه‌های سخت و نیمه‌سخت شکست خورده است، امروز مستاصل از شکست‌های فاحش، در عرصه‌ای وارد شده است که مزیت نسبی ماست. اگر ما با قدرت نرم دشمن را در عرصه‌های سخت شکست دادیم، به طریق اولی و با قدرت بیشتر در جنگ نرم او را شکست خواهیم داد. 🔵اسلام، رهبری و وحدت تمام آحاد جامعه، مولفه‌های اصلی قدرت نرم ماست 🔸اسلام، رهبری و وحدت تمام آحاد جامعه، مولفه‌های اصلی قدرت نرم ماست و دشمن برای فرار از شکست، به خیال خام خود این سه مولفه را هدف قرار داده است. 🔸تلاش دشمن برای انصراف ملت ایران از انتخاب اسلام بی‌نتیجه مانده است و دشمن شاهد عبور پراقتدار ایران از موانع چهل و چندساله است و اکنون با استیصال سعی می‌کند مانع سرعت پیشرفت کشور شود. 🔸اکنون زمان سرعت گرفتن پیشرفت کشور است. چون ملت ما با اقتدار موانع متنوع و چهل و چندساله‌ی دشمن را پشت سر گذاشته است. 🔸دشمن هراسان از هموار شدن مسیر پیشرفت کشور، آخرین ابزار خود را به‌کار گرفته است. 🔵حق و ماموریت هر دانشگاه ماست که با ظرفیت بزرگ اساتید و دانشجویان خود سهم و نقش لازم را در مسیر پیشرفت و تعالی کشور ایفاء کند 🔸دشمن بیش از همه نگران آن است جوانانی که پیشرفت را رقم زده‌اند، خودشان ایرادها را تصحیح کنند. 🔸توانمندی‌های این ملت، این پیشرفت‌ها را ایجاد کرده است و اکنون با اقتدار درصدد رفع نقائص و ایرادها و پیشبرد موفقیت‌ها است. تلاش دشمن منحرف کردن این توانمندی‌هاست. 🔸حق و ماموریت هر دانشگاه ماست که با ظرفیت بزرگ اساتید و دانشجویان خود سهم و نقش لازم را در مسیر پیشرفت و تعالی کشور ایفاء کند. 🔸وظیفه دستگاه‌ها و نهادهای کشور است که این حق و ماموریت را مغتنم دانسته و بستر لازم را برای ایفاء این نقش فراهم نمایند. 🔵این‌که واضح‌ترین دروغ‌ها به مهم‌ترین ابزار رسانه‌های دشمن بدل شده، نشانه استیصال و شکست آن‌هاست 🔸دروغ‌های پی‌درپی و شکست‌های متوالی آن، سرخوردگی رسانه‌های دشمن را به دنبال دارد. 🔸اکنون وقت حرکت همه‌جانبه و یک‌پارچه ملت به‌ویژه جوانان و دانشجویان و اساتید برای پیشبرد موفقیت‌ها و رفع نقائص و ایرادهاست. 🔸ترس دشمن رفع ایرادها و شتاب گرفتن پیشرفت.هاست. دشمنی که فروش یک بشکه نفت ایران را برنمی‌تابد، امروز شاهد پالایش روزانه صد هزار بشکه نفت ایران در پالایشگاه فراسرزمینی ونزوئلاست. 🔸رفع مشکلات نیازمند جهاد همگانی برای جهش اقتصاد کشور از وضع موجود است. 🔸لازمه این جهش کمک آحاد ملت به‌ویژه دانشگاه‌ها به دولت برای رفع ایرادهاست. 🔵خشونت، ترور و تهدید 🔸کسی که متوسل به خشونت، ترور و تهدید می‌شود و رکیک‌ترین ادبیات را به‌کار می‌گیرد یعنی خودش ناامید از توانایی در جنگ نرم است. به اتکاء منطق انقلاب اسلامی نباید در دفاع از حقایق انقلاب دچار تردید و لکنت زبان شد. ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰گزیده سخنان دکتر سعید جلیلی در جلسه اول سلسله سخنرانی‌های «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
📌برخی حقوقدانان کم شمار و طرفدار حقوق بشر غربی کجا تشریف دارند؟ ⭕️این زنان فرانسوی فقط برای بحران انرژی و افزایش هزینه‌های زندگی اعتراض دارند! 🔴این ‏ زنان توسط پلیس فرانسه را چگونه توجیه می کنید؟ انسانی است یا ضد انسانی خشونت آمیز است یا مسالمت آمیز؟ نوازش است یا سرکوب؟ بی دلیل و ناموجه شما مدعیان ! چه دلیلی دارد؟ 🔔ملت ما را می بیند و ها را با استعمار و سفارت های خارجی بخوبی تشخیص میدهد. به آغوش ملت برگردید هر چیزی حدی دارد!
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 دستآورد سند 2030 در کف خیابان ✍ داود مهدوی زادگان ◀️ حوادث خشونت بار چند هفته اخیر تجربه ای بود برای نقد و ارزیابی طرح ها و سندها و اقدامات بظاهر اصلاح جویانه ای که مدافعین آنها هر گونه قضاوت و داوری قبل از اقدام و عمل را پیشینی و ایدئولوژیک می خواندند و حاضر به شنیدن سخن منتقدان نبودند و به کمک قدرت دولتی دیکتاتورمابانه، زیر پوستی و آشکارا به کار خود ادامه دادند. ◀️ اکنون دستاورد عینی اسناد فرمایشی بیگانگان، مانند سند 2030 را که از سوی دولتمردان غربگرای گذشته اصرار زیادی بر انجام آن داشتند، مشاهده می کنیم. خشونت و نفرت خیابانی که در این چند هفته از ناحیه جماعتی آشوب طلب و هرج و مرج خواه مشاهده کردیم، نتیجه عمل به سند 2030 بود. محتوای این سند علیرغم دعوی تغییر وضع موجود برای توسعه پایدار، چیزی بیش از حيات میان مایگی این جهانی نیست. ◀️ خواسته ها و شعارهای آشوب طلبان همسویی زیادی با غایت میان مایگی سند 2030 و بلکه نازل تر از آن دارد. بی جهت هم نیست که این حرکت اغتشاشی از ناحیه طراحان و مجریان سند 2030 مورد حمایت قرار گرفته است. ◀️ تجربه اغتشاش خیابانی هفته های گذشته نشان داد که نویسندگان و مجریان آن یا هیچ آگاهی از ریشه های الهیاتی دنیای مدرن و قواعد جامعه مدنی و اصول توسعه پایدار همگانی ندارند یا اساساً در پی یکسان سازی و رفع نابرابری در جهان نبودند بلکه آنان بیشتر در صدد تسلیم کردن جوامع سرکش برابر سلطه جهانی سرمایه داری بودند. چنانکه رفتار اغتشاشگران، شورشی علیه سرکشی های جامعه انقلابی برابر امپریالیسم بود. بی جهت نبود که نظام سلطه جهانی با همه توان مادی و رسانه ای خود از این حرکت خیابانی حمایت و پشتیبانی کرد. ◀️ امروز سند 2030 را علاوه بر داوری های پیشینی می توان با التفات بر حوادث فاجعه بار اخیر به نحو پسینی نیز ارزیابی کرد. دستاورد سند 2030 همین چیزی است که مردم در کف خیابان شاهد آن بودند. این سند جوامع ترقی خواه را به سمت تعالی و توسعه پایدار سوق نمی دهد. ◀️ امروز، باید مجریان سند 2030 پای میز محاکمه آورده شوند و نسبت به نتایج کارشان پاسخگو باشند. آنان نمی توانند طلب کارانه در جایگاه معترض و شاکی قرار گیرند. معترض واقعی، ملت شریف بویژه نسل دهه هشتادی هستند که از الگوهای آموزشی و تربیتی آنان پیروی کردند. باید مجریان سند 2030 در ایران به سوالات بسیاری پاسخ دهند. آنان باید پاسخ دهند که چگونه می خواستند با پرورش جماعتی پرخاشگر و آشوب طلب، توسعه پایدار را در ایران محقق سازند؟ 27 مهر 1401 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺۲۳ربيع الاول؛ ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم ♦️رهبرمعظم انقلاب: ایشان موجب شد که قم پایگاهی شود که انوار علم و معارف اهل‌بیت را به سراسر دنیای اسلام منتقل کند 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
🔴 بسیج اساتید تهران بزرگ با همکاری بسیج اساتید دانشگاه الزهرا.س برگزار می‌کند: "بررسی تحولات اخیر ایران؛ یک تحلیل فراملّی" 🎙سخنران: دکتر حسن محمدمیرزائی مدیر دانشگاه جامع امام حسین (ع) و کارشناس مسائل غرب آسیا 📆 چهارشنبه ۲۷ مهرماه ⏰ ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ 🔹پیوند شرکت در وبینار: https://meeting.alzahra.ac.ir/basijasatid 🔸پیوند درخواست صدور گواهی: https://b2n.ir/farhangi.basij ♦️ لازم به ذکر است درصورت ورود با گوشی همراه، بعد از وارد کردن نام و انتخاب گزینه Enter room ممکن است با صفحه‌ای مواجه شوید که با کلیک روی Trust for session وارد لینک جلسه خواهید شد. --------- ▫️دانشگاه جامع امام حسین (ع) 🌐 http://Www.ihu.ac.ir ▫️پیامرسان بله، ایتا و روبیکا: 🆔 @ihu_ac_ir
هدایت شده از علی خضریان | Ali Khezrian
💢جامعه دچار فتنه و راه‌های مقابله (بخش اول) ‏طی نشستی با جمعی از دانشگاه‌های تهران، ضمن شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات و دغدغه‌های ایشان پیرامون وقایع اخیر در کشور، برخی از ویژگی‌های جامعه‌ای که دچار می‌شود و همچنین راه‌های مقابله با فتنه و نقش در آن تشریح شد. ‏یکی از ویژگی‌های جامعه دچار فتنه این است که افراد چنین جامعه‌ای و را با اشخاص می‌سنجند، یعنی به جای رجوع به اصول و معیارها، مواضع افراد یا اخبار بی‌سند را شاخص قرار می‌دهند و زمانی که برخی چهره‌ها اقدام به موضع‌گیری بی‌مبنا می‌کنند، شناخت حق برای عامه مشکل می‌شود. ‏جامعه در شرایط ابهام و تردید به گروه‌های مرجع و رجوع می‌کند. اگر آنها برای اظهار حق به صحنه نیایند و سکوت کنند، جامعه به دلیل بقای فضای ابهام دچار فتنه می‌شود. ‏ضمن اینکه به هم ریختن مرز بین دوست و دشمن نیز در جامعه فتنه زده منجر به سخت شدن شناخت حق و باطل می‌شود؛ یعنی کسانی را که روزگاری در لباس دوست می‌شناختیم، به ناگهان در جایگاه دشمن اقدام می‌کنند که این موضوع یا از روی ناآگاهی است و یا برنامه‌ریزی شده است. ‏در شرایط فتنه افرادی که در معارضه با جریان حق قرار دارند، الزاما بر روی یک موضوع واحد نمی‌ایستند. چرا که می‌دانند امکان معارضه مستقیم با حق در موضوعی باطل وجود ندارد. بنابراین با جا به جا کردن مسائل یا تبدیل فرعی به اصلی و با استفاده از ابزار ، جامعه را دچار چالش می‌کنند. ✅ @alikhezrian
هدایت شده از علی خضریان | Ali Khezrian
💢جامعه دچار فتنه و راه‌های مقابله (بخش دوم) ‏‏واقعیت این است که شفاف‌سازی و بصیرت‌افزایی نسبت به ابعاد فتنه از سوی جریان حق، یکی از اساسی‌ترین راه‌های مقابله با فتنه است که محیط دانشگاه ظرفیت مهمی برای اجرای این موضوع است. ‏جنس فتنه از جنس است. لذا مواجهه با آن از طریق ابزارهای سخت و نیمه سخت در کوتاه مدت جهت انتظام بخشی به جامعه، کارایی دارد. اما باید در بلند مدت فضایی به وجود آورد تا وضعیت به هم آمیختگی حق و باطل شفاف شود. ‏باید و توأمان در مواجهه با جریان فتنه صورت پذیرد و ضمن اینکه برخورد قاطع با حلقه‌های اصلی درگیر در فتنه مطالبه می‌شود، باید مراقبت شود تا کسانی که از موضع خود عبور می‌کنند، نباید با فشار این بازگشتشان دچار شود. ‏باید با مدارا زمینه شکل‌گیری ‎ را فراهم کرد. این بازگشت داوطلبانه، نماد قدرت و موفقیت جمهوری اسلامی است. البته گذشت از خطا به معنای فراموشی آن نیست، اما شکست عظمت پوشالی جریان فتنه در برابر عظمت واقعی و بخشش کریمانه خود نشانگر قدرت است. ‏ایستادگی بر مواضع اصولی و عقلانی نظام از دیگر راه‌های مقابله با فتنه است که نیازمند و مطالبه‌گری است. ضمن اینکه مراقبت از و انسجام جامعه و جلوگیری از دوقطبی‌سازی‌های کاذب یکی دیگر از اقدامات پدافندی است که جریان دانشجویی باید برای آن برنامه‌ریزی و اقدام کند. ‏فصل الخطاب بودن موضوعی است که می‌تواند مانع رشد فضای فتنه و آنارشی در جامعه شود که دانشگاه و دانشجو حتما باید بر این موضوع تأکید و مطالبه‌گر باشد.
هدایت شده از علی خضریان | Ali Khezrian
‌ 💢جامعه دچار فتنه و راه‌های مقابله (بخش سوم) ‏تلاش برای خروج از فعالان و نخبگان سیاسی با تخاطب قرار دادن ایشان از سوی باعث می‌شود تا اولا بخشی از خودی‌های سقوط کرده یا منفعل، فعال و بازسازی شوند و دوما به تبع آن موضوع هموار می‌شود. ‏باور به جنگی بودن اوضاع در شرایط مقوله مهم دیگری است که در صورت عدم باورمندی آن در محیط دانشجویی و دانشگاهی کاری پیش نخواهد رفت. امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که این جنگ چالشی بر سر موجودیت جمهوری اسلامی بوده و دانشجویان چنین چالشی هستند. و ‏امروز برای همه روشن شده که اگر در حوزه و مغلوب شویم، در همه عرصه‌ها صحنه را واگذار کرده‌ایم و تا زمانی که این مفهوم عمیقاً باور نشود، چشم‌انداز روشنی در این جنگ متصور نیست. جریان دانشجویی جدای از نقش کنش‌گری، مطالبه‌گران اصلی برای به خط کردن دیگر نخبگان اجتماعی هستند. ✅ @alikhezrian
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 فتنه، محکی برای درستی ملاک احراز صلاحیت داود مهدوی زادگان 🔹 ملاک شورای نگهبان در تعیین صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات، احراز صلاحیت است. اما مخالفین نظارت استصوابی با این ملاک شورای نگهبان مخالفند و اصل را بر جریان برائت می دانند. آنان بر همین اساس، نسبت به رد صلاحیت داوطلبان همسو با دولت مستقر در انتخابات 1400 معترض بودند. 🔹 برای درستی ملاک احراز صلاحیت، دلایل مختلفی را می توان ذکر کرد. از جمله اینکه جریان اصل برائت، اثبات صلاحیت نمی کند. در حالی که برای انتخاب نماینده مجلس یا رئیس جمهور به احراز شرایط لازمه نیاز است. 🔹 یکی از راه های احراز شرایط صلاحیت، نحوه تعامل و مواضع داوطلبان نامزدی انتخابات در حوادث و فتنه های زمانه است. طبیعی است که نمی توان زمام حکومت را به کسانی که برابر فتنه سکوت یا همسو با آن موضع گیری می کنند، واگذار کرد. چون حکومت، امانت مردم در دستان کارگزار است و ساکتین و هم داستانان با فتنه امانتدار خوبی نیستند. لذا فتنه، محک معقولی برای درستی ملاک احراز صلاحیت است. 🔹 وقتی جریان یا شخصیت سیاسی برابر فجایع ضد امنیت ملی و علیه حکمرانی دینی سکوت می کنند یا شعارهای اعتراضی خود را از اغتشاش گران تفکیک و تمییز نمی دهند، چگونه می توان کارگزاری حاکمیت را به آنان واگذار کرد. این شکل از موضع گیری سیاسی واجد شرط اصلی کارگزاری؛ یعنی امانت داری نیست. بر این اساس، همسویی با فتنه دلیل قاطعی بر رد صلاحیت است و نه بهانه و اسم رمز. 28 مهر 1401 @mahdavizadegan