eitaa logo
تاملات حقوقی
450 دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
363 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
غرب؛ مهد آزادی از انسانیت! (به مناسبت توهین ضد انسانی نشریه شارلی ابدو) ✍ محمدرضا باقرزاده وَ ما یَأْتیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُن‏؛ (حجر،۱۱؛ زخرف،۷) اللَّهُ یَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَ یَمُدُّهُمْ فی‏ طُغْیانِهِمْ یَعْمَهُون‏؛ (بقره، ۱۵) إِنَّا کَفَیْناکَ الْمُسْتَهْزِئین‏؛(حجر، ۹۵) بار دیگر توهین نشریه شارلی ابدو به مقدسات اسلامی و این بار با توهین به آزادمردی از تبار جانشینان پیامبران، پرده از چهره غیر انسانی آزادی غربی برداشت و نشان داد که آزادی در غرب در واقع آزادی از انسانیت و آزادی در حیوان زیستن است. در تحلیل این پدیده زشت و ضد بشری به چند نکته باید توجه کرد: ۱. غرب باوران می گویند این طبع آزادی است که اعمال آن ممکن است برای کسانی خوش نیاید و باید به خاطر ارزش ذاتی آزادی این ناملایم را تحمل کرد اما سوال این است که اگر آزادی ذاتا مورد قبول غربی هاست چطور آزادی در بازخوانی هولوکاست جرم تلقی می شود؟ شرم آور است غربی هایی که در ایران سفارتخانه دارند و تحمل یک دیوارنویسی ساده بر روی دیوار سفارت علیه جنایت های خودشان را ندارند، چگونه به اسم‌ آزادی بیان‌ به میلیاردها انسان توهین‌روا می‌دارند!! ۲. ممکن است تصور شود سیاستمداران فرانسوی با اسلام و مسلمانان مشکل دارند که این توهین ها را هر چند وقت یک‌بار ساماندهی و حمایت می کنند در حالیکه سابقه این توهین ها به اسلام محدود نمی شود و آنان با اصل خدا و دین در تعارض و منازعه هستند و در همین نشریه شارلی ابدو عکس چهار کتاب آسمانی را روی چهار دستمال توالت بر روی جلد نشریه می آورند تا کل دین را به سخره بگیرند. ۳. پدیده توهین گرایی در مهد آزادی غربی گویای این است که آزادی در لیبرالیسم اسیر پارادوکس آزادی مذهب و آزادی توهین به مذهب و پارادوکس آزادی انسان و آزادی در خروج از انسانیت در کاربرد آزادی است. ۴. توهین فرانسوی های استعمارگر و اشغالگر ناشی از خشم آنها از استقلال خواهی ملت ها است که گاهی با قتل عام مردان و زنان و کودکان الجزایری در هشت می ۱۹۴۵ و گاهی با تلاش برای براندازی نظام های مستقل مردمی و حمیاست از آشوبگران داخلی و گاهی با فشار های حقوق بشری و از طریق نهادهای حقوق‌بشری علیه ملتی که پرچمدار فرهنگ انسان دوستی در جهان است و اکنون با توهین ضد انسانی علیه مقدسات خود را نشان می دهد. ۵. توهین های بی شرمانه نشریه شارلی ابدو: - نقض «حقوق‌ بشریت»؛ - توهین به مقدسات دینی و‌مذهبی؛ - مصداق جنایت فرهنگی علیه بشریت؛ - لطمه به میراث مشترک بشریت؛ - جنگ افروزی و اقدام علیه دوستی ملت هاست که در منشور سازمان ملل متحد بر آن تاکید شده؛ - و نقض کرامت انسان ها و ملت هاست؛ ۶. اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو علیه مقدسات اسلامی مصداق بارز تروریسم فرهنگی است که در سال‌های اخیر با تروریسم داعشی علیه جهان اسلام هم قسم شده اند؛ یکی با بلدوزر و مواد منفجره آثار فرهنگی ملت ها را منهدم می‌کند و دیگری با نشریه و ابزار هنری ارزش های فرهنگی ملت ها را تخریب می کند. ۷. تنفر از اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو تنفر از هنر طنز نیست بلکه تنفر از هنر شیطانی است که در خدمت صهیونیسم و الحاد و شیطان پرستی قرار گرفته است‌و گرنه طنز در جامعه هنری کشورمان همواره محبوب ملت و در خدمت جبهه مستضعفان علیه مستکبران بوده و هست. ۸. اگر بخواهیم ریشه های کینه فرانسوی ها علیه ملت ایران را دریابیم باید به دفاع تمام قد ایران و رهبری معظم انقلاب از ملت مظلوم فلسطین و ملت مظلوم یمن و دفاع عزتمندانه رئیس جمهور محبوب کشورمان از حاج قاسم در صحن عمومی سازمان ملل متحد و همکاری ایران و روسیه در منطقه و خشم فرانسوی ها در جلوگیری ائتلاف منطقه ای از گسترش ناتو در شرق و شروع گام دوم انقلاب و پیروزی های بزرگ سیاسی و نظامی ایران و جبهه مقاومت در منطقه اشاره کرد. @MohamadRezaBagherzadeh
هدایت شده از سامانه رویتاب
نماهنگ و گزارش تصویری فعالیت های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در واحدهای سراسر کشور به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دلها مشاهده نماهنگ:https://roytab.ir/Default/Details/4593
🔴 فضولی موقوف! 📌دستگاه دیپلماسی پاسخ دندان شکن به کشور فاقد استقلال کانادا بدهد. کانادا که تحت فرماندار کل منصوب و اداره میشود و استقلالی از خودش ندارد، تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد 🔹وزیر خارجه کانادا روز دوشنبه با اشاره به اینکه این کشور تحریم‌های جدیدی علیه اشخاص و نهادهای ایرانی اعمال کرده، در مدعی شد که ایران نباید با برخورد کند. ⭕️مردم منتظرند دستگاه دیپلماسی کشور، پاسخ قاطع و دندان شکن به کشور فاقد استقلال کانادا بدهد. این باید بفهمد که اینجا ایران مستقل و مقتدر است و اجازه چنین فضولی هایی را به مشتی آدم کش و نوکر انگلیس نمی دهد.
📌کانادا و ادعای حقوق بشر ❇️دولت کانادا اعلام کرده ۱۰ هزار نفر ازنیروهای نظامی ایران را از ورود به کانادا محروم کرده وبدلیل نقض حقوق بشر تحریم کرده است!! اولا: قاطبه این افراد یک روز زندگی در ایران را به یک عمر زندگی در کاناداوپادویی برای شما ترجیح میدهد. ثانیا: دولتی که پدران غاصبشان «روباه پیر استعمار»چند دهه قبل کودکان بومی و معصوم این کشور را به اجبار به مدارس شبانه روزی منتقل و حالا بعد از چند دهه هر از چند گاهی این کودکان در حیاط این مدارس کشف میشود، دولتی که کشتار روزانه دهها وصدها انسان بی گناه در یمن فلسطین افغانستان و...را نه تنها محکوم نمی کند بلکه باهمراهی دولتهای تروریست امریکا انگلستان و اسرائیل در این کشتارها مشارکت نیز می کند، نه تنها هیچ صلاحیتی برای دفاع از حقوق بشر ندارد بلکه بایستی بدلیل نقض مکرر مواخذه و تعقیب شود. ✍ دکتر جعفر اصلانی ❇️ استاددانشگاه و فوق تخصص ریه و رئیس اسبق دانشگاه بقیه الله الاعظم کشور
هدایت شده از دفاع همچنان باقیست
رکوردزنی پلیس آمریکا در آدم‌کشی 🔹یک گروه غیرانتفاعی که خشونت‌های پلیس آمریکا را رصد می‌کند می‌گوید پلیس آمریکا در سال گذشته میلادی ۱۱۷۶ نفر را کشته که از همه سال‌های گذشته بیشتر است. 🔹طبق گزارش این گروه در سال ۲۰۲۲ تنها ۱۲ روز وجود داشته که در آن پلیس آمریکا هیچ فردی را به قتل نرسانده است. 🔹در ۱۳۲ مورد قربانی‌ها مظنون به هیچ جرمی نبوده و ۹۸ نفر هم به دلیل تخلف رانندگی کشته شده‌اند.
سلسله نشست‌های جریان‌شناسی فکری – سیاسی حوزه علمیه قم 🔹عملکرد و اندیشه امام خمینی و مراجع قم در انقلاب اسلامی 🔸نشست: نقش امام خمینی(ره) و جریان روحانیت مبارز قم در انقلاب اسلامی. 🔹 سخنران: حجت‌الاسلام استاد سید حمید روحانی 🔸نشست: نسبت مبانی فقهی مراجع قم با مبانی امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی. 🔹 سخنران: حجت‌الاسلام دکتر حسین ارجینی. 🔸نشست: بازخوانی کارنامه مرجعیت در نهضت امام خمینی(ره). 🔹 سخنران: حجت‌الاسلام مقدمی شهیدانی. ✳️به همراه مراسم تقدیر از حجت‌الاسلام استاد سید حمید روحانی؛ به پاس نیم قرن مجاهدت در تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی 🗓 پنج‌شنبه 22 دیماه 1401 ⏰ 14 الی 17:15 🏢 قم، بلوار جمهوری،‌مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔗 ثبت نام👇 🌐 https://m-ofogh.ir ☎️ 02532113532 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 هتاکی های سیستمی غربی ها ریشه در مبانی تمدنی آن دارد داود مهدوی زادگان ✔️ فرانسه از پیشگامان اندیشه مدرن است. به همین خاطر است که باید این کشور بیش از دیگر کشورهای متمدن غربی مبادی به آداب و احترام گزاری به فرهنگ و تمدن ملل غیر غربی باشد. ولی نا باورانه واقعیت امر چنین نیست. لا اقل از چنین کشوری انتظار حرمت شکنی و بی ادبی به آیین و فرهنگ و مقدسات مردم جهان را نمی رود. در حالی که شاهد پیشگامی نشریه ای فرانسوی در این بی ادبی و بی فرهنگی هستیم. ✔️ حمایت سیستمی دولت های غربی از این نشریه هتاک و گستاخ نشانه آن است که چنین رفتاری ریشه در مبانی تمدنی غرب دارد. امروزه در جهان غربی اصل آزادی مبنایی برای هر گونه هتاکی و حرمت شکنی و بی ادبی شده است. حقیقتاً تمدن غربی و فرهنگ مدرن در میان تمدن ها و فرهنگ های ملل مختلف در بی ادبی و بی فرهنگی کم نظیر است. هیچ تمدنی به مثل تمدن غربی حرمت شکن و بی ادب نیست. مدرنیته از دیر باز آموزگار شر بوده است. ولی هیچگاه آموزگار خیر و نیکی نبوده است. چنانکه خیلی ها مانند اشتراوس، ماکیاوللی را بخاطر نگارش کتاب شهریار، آموزگار شر نامیده اند. ✔️ وقتی رئیس جمهور کشوری که خود را نماد دنیای مدرن می داند، مردم 140 کشور جهان را به لکه روی شلوار جین جوان آمریکایی تشبیه می کند، نباید این گفته او را اظهارات شخصی پنداشت. اصلاً او اجازه ندارد که در چنین مقامی پندارهای شخصی خود را ابراز کند بلکه این گفته وی از فرهنگ مدرن ناشی شده است. ✔️ وقتی ژورنالیست وطنی فیلسوف و متفکر مسلمان را که افتخار جهان اسلام است، عاری از اندیشه و تفکر می خواند، این بی ادبی او از فرهنگ مدرن نشأت می گیرد. ✔️ وقتی روشنفکران وطنی برابر هتاکی نشریه فرانسوی علیه مقدسات مردم کشورشان سکوت می کنند، به دلیل آن است که اندیشه مدرن به آنان نیاموخته که بایستی حرمت گذار فرهنگ ناب مردم کشورشان باشند. اساساً اندیشه مدرن شرط روشنفکری را در قداست زدایی تعریف کرده است. انسان سکولار با همین وصف قداست زایی شناخته می شود. به همین خاطر، ترویج فرهنگ بی ادبی و حرمت شکنی از دستاورد های سکولاریزاسیون است. لذا اینگونه بی ادبی ها در اندیشه مدرن، امری عادی و روزمره تلقی می شود. ✔️ به راستی، تمدنی که با نشریه هتاک و حرمت شکن خود همدلی و حمایت می کند، چگونه می تواند از احترام به انسان ها و حقوق بشر سخن به میان آورد؟! این چه حقوق بشر خواهی است که نمی تواند از کرامت مردم و احترام به فرهنگ و مقدسات آنها دفاع کند؟! این چه تمدن پوشالی است که نمی تواند اصول اولیه مبادی به آداب بودن را به نشریه خود تعلیم دهد؟! 👇👇👇 @mahdavizadegan
🔴 آیت الله اعرافی از مراجع، علما و اقشار مختلف مردم به خاطر حرکت شورانگیز در حمایت از مرجعیت و رهبری تشکر کرد. ⭕️متن کامل پیام در زیر: https://hawzahnews.com/xc46w
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 منشا این همه از کجاست؟! چه شد که بخشی از جامعه، به چنان قساوت و بیرحمی رسید که در ۴۰۱ به تکه تکه کردن و آتش زدن هموطن و حافظان امنیت خود رسید؟! فقط به برخی از پرفروش ترین و معروفترین های دهه اخیر نگاه کنید 👆 متن کامل در: http://fna.ir/1sg6wf 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
خبر ویژه ۲۵ دی به عنوان روز تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی ثبت شد 🔹به گزارش بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی؛ روز 25 دی در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» ثبت شد. 🔸گفتنی است امام خمینی قدس سره الشریف 25دی1367 طی یک پیام مکتوب مأموریت تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی را به حجت‌الاسلام و المسلمین محول کردند. در بخشی از این پیام آمده است: 🔹«شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده‌دار چه کارِ عظیمی شده‌اید....شما باید نشان دهید که در جمود آن زمان که هر حرکتی را متهم به حرکت و یا حرکت می‌کردند، تنی چند از عالمان دین باور دست در دست مردم کوچه و بازار، مردم فقیر و زجر کشیده گذاشتند و خود را به آتش و خون زدند و از آن پیروز بیرون آمدند. 🔸شما باید به روشنی ترسیم کنید که در سال 41، سال شروع انقلاب اسلامی و مبارزه روحانیت اصیل در مرگ‌آباد و مآبی چه ظلم‌ها بر عده‌ای روحانی پاکباخته رفت، چه ناله‌های دردمندانه کردند، چه خون دل‌ها خوردند، متهم به جاسوسی و بی‌دینی شدند ولی با توکل بر خدای بزرگ کمر همت را بستند و از تهمت و ناسزا نهراسیدند و خود را به توفان بلا زدند و در جنگ نابرابر ایمان و کفر، علم و خرافه، روشنفکری و تحجرگرایی، سرافراز - ولی غرقه به خون یاران و رفیقان خویش - پیروز شدند...» 🔹گفتنی است این پیشنهاد به امضای مجموعه سازمان‌های اسنادی (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصر و مرکز بررسی اسناد تاریخی) رسیده بود و در تاریخ 6اردیبهشت1401 در جلسه ۷۷۱ شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۲۵ دی ماه به عنوان روز ثبت شد. 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مأموریت ویژه امام خمینی به حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی ✳️به مناسبت ثبت ملی 25دی به عنوان روز تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی 🔹 در تاریخ 6اردیبهشت1401 به پیشنهاد سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اعضای مجمع هماهنگی مراکز تاریخ‌پژوهی و بانک‌های اسنادی ایران پس از مکاتبه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ در جلسه ۷۷۱ شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۲۵ دی ماه به عنوان روز در تقویم رسمی کشور نام گذاری شد. 🖇متن خبر 🔸امام خمینی قدس سره الشریف به عنوان رهبری حکیم و الهی همواره دغدغه حفظ از آفات و انحرافات را داشتند. 🔹پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بروز و ظهور هرچه بیش‌تر از جانب جریانات و شخصیت‌های زاویه‌دار، لزوم پاسداری از حافظه تاریخی ملت شریف ایران توسط فردی که در این زمینه تجربه، تخصص و تعهد لازم را داشته باشد ضرورتی غیرقابل انکار بود. از همین رو امام خمینی قدس سره الشریف مأموریت حفاظت از حریم تاریخی ملت ایران را به یکی از شاگردان قدیمی، انقلابی و مبارز خود سپرد. فردی که سال‌ها قبل نیز به صیانت از تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران مشغول بود. 🔸امام خمینی قدس سره الشریف مورخ 25دی1367 طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین مأموریت را دادند. این روز به عنوان «روز تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران ثبت شد. به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از بیداری ملت
🔴‌ حکم دستگیری «دونالد ترامپ» صادر شد 🔹‌ نشست معاون اول قوه ‌قضائیه با رئیس هیئت قضائی عراق در کمیته مشترک تحقیقات قضائی به منظور پیگیری پرونده شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. 🔹‌ رئیس هیئت قضائی عراق: حکم دستگیری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از سوی دستگاه قضائی عراق صادر شده است. 🔹‌ رئیس شورای عالی قضائی عراق با تاکید و قاطعیت اعلام کردند که اقدامات حقوقی و قضائی لازم در حق کسانی که در این جنایت دست داشته اند، در هر پست و مقامی باید اجرا شود. مصداق این امر، صدور دستوری برای دستگیری رئیس جمهور سابق آمریکا در دستگاه قضائی کشور عراق است، زیرا وی اعتراف کرده که دستور اجرای این جنایت را صادر کرده است. 🔴 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 از اثرات فرماندهی سردار رادان دستگیری سارق وسایل خودروی بنده بعد از ۶ سال است 😁😁 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴۱ زن و ۱۷ مرد ولزی بدلیل حضور در شورش سال گذشته شهر سوانزی، آتش زدن خودروها، تخریب خانه‌ها و حمله به افسران پلیس به بیش از ۸۳ سال زندان محکوم شدند 🔹هیچ کشوری با امنیت سرزمینش شوخی نداره 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از مهدوی ارفع
سخنرانی 19 دی_۲۰۲۳_۰۱_۱۰_۱۴_۰۰_۲۶_۱۱۷.mp3
47.56M
سخنرانی سالروز قیام خونین مردم قم در حمایت از مرجعیت حجت‌الاسلام مهدوی ارفع ۱۹/۱۰/۱۴۰۱ https://eitaa.com/joinchat/3042902020Cab4e8d14dc
هدایت شده از شهید شیخ احمد کافی
🟣بهترین عکس العمل در برابر رفتارهای ناپسند دیگران! آیت الله حائری شیرازی نقل می‌کنند: برای خرید نان در نانوایی سنگکی ایستاده بودم. نوبتم که شد، یکی دیگر آمد و نانوا هم به او زودتر داد. من به او اعتراض کردم، اعتراض محترمانه‌ای هم کردم، اما یک جواب سربالا و تندی به من داد. دلم از او رنجید. نان نگرفتم و از مغازه بیرون آمدم. در راه که می‌آمدم، دلم از دست او آتش گرفته بود. در همین آشفتگی می‌خواستم نفرینی به او کنم. یک دفعه سرم را بلند کردم و چشمم افتاد به گنبد طلایی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها. گفتم نانوا از شیعیان حضرت است. من اگر نفرین کنم، از چشم این‌ها می‌افتد. اهل بیت خوششان می‌آید که من دعایش کنم. دعایش کردم و گفتم: «خدایا این آدم را صالح کن». وقتی دعا کردم، آتشی که در دلم بود خنک شد. خدا را شکر کردم. بعد دیدم هر وقت کسی اذیتم می‌کند، اگر دعایش کنم دلم خنک می‌شود. به شما هم توصیه می‌کنم هر وقت کسی اذیتتان کرد، به او دعا کنید اینها شیعه هستند. چقدر «یا حسین» «یا علی» می‌گویند. به تمام کسانی که به شما ظلم کردند دعا کنید؛ فقط به خاطر اینکه شیعه هستند. مثل مادری که به بچه‌اش دعا می‌کند و از حقش می‌گذرد. وقتی شما از این طرف بخشیدی و سختگیری نکردی، دل دیگران به شما نرم می‌شود و آنها هم برای شما طلب مغفرت می‌کنند؛ دل به دل راه دارد. حق دارانِ شما هم از شما صرف نظر می‌کنند. وقتی حق داران صرف نظر کردند راهت باز می‌شود... ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هدایت شده از شهید شیخ احمد کافی
آیت الله حق شناس رحمه الله: رفقای عزیز ! شما را به خدا مواظب زبان و گوشتان باشید. هر حرفی نزنید، به هر حرفی گوش ندهید.خدا شاهد است گاهی اوقات به خاطر یک غیبت فقط یک غیبت حاجت شما را نمیدهند.در قیامت از اعمال خوب شما بر میدارند و روی اعمال خوب غیبت شونده میگذارند. حال هِی برو غیبت کن ببیبن کجا رو میگیری؟ من در یک جلسه ای بودم که پشت سر شخصی غایب حرف های ناروایی زده شد. با اینکه بنده حرف های آنها را رد کردم و از آن شخص دفاع کردم.امّا شب در عالم رویا به بنده گفتند: چرا از آن مجلس برنخواستی؟ گفتم: من هر آنچه که آنها گفتند رد کردم و از شخص غایب دفاع کردم. گفتند: آیا حرف های شما را قبول کردند؟ گفتم خیر! گفتند: پس چرا از آن مجلس بیرون نرفتی؟ همان رفتن تو جواب قاطعی برای آنها بود.آره داداش جون! مسئله، بسیار مهم و ظریف است همیشه این حدیث را به یاد داشته باشید که: " سامع الغیبة احد المغتابین " یعنی گوش کننده به غیبت در حکم غیبت کننده است. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔻قصّۀ غم‌انگیز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی (۲): نهاد سیاست‌گذار بر منبر موعظه 🖊 مهدی جمشیدی ۴. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «مواجهه با آنچه در جامعۀ ما بی‌حجابی نامیده می‌شود باید هوشمندانه و واقع‌بینانه باشد.» اوّلاً، چرا به «جامعه» ارجاع می‌دهید؟ موضع خویش را بیان کنید. شما این نوع از پوشش را چه می‌خوانید؟ می‌خواهید بگویید با جامعه، موافق نیستید؟ یا می‌خواهید هزینۀ به‌کاربردن این تعابیر را نپردازدید و در پشت داوری جامعه، پنهان شوید؟ ثانیاً، جامعه، میان «بدحجابی» یا «ضعف حجاب» و «بی‌حجابی» یا «کشف حجاب»، تفاوت می‌نهد، امّا شما به‌عنوان عقلای فرهنگیِ قوم، همین تفکیک حداقلی را نیز نادیده گرفته‌اید. مشخص کنید که مسألۀ کنونی شما چیست؟ ضعف حجاب یا کشف حجاب؟ یا هر دو؟ ثالثاً، باید اکنون به «مواجهۀ هوشمندانه» توصیه کنید یا باید در طول چهل سال گذشته، طرحی می‌نگاشتید که نشانگر مواجهۀ هوشمندانه باشد؟! رسالت شما این است که به‌جای دعوت به هوشمندی، آن را تعریف و شاخص‌بندی کنید تا به طور عینی، به کار بسته شود. همگان می‌دانند که فعالیّت‌های فرهنگیِ هوشمندانه بر فعالیّت‌های فرهنگیِ طبیعی ترجیح دارند، امّا این وظیفۀ شماست که در مقام طرّاحی راهبردها، روح هوشمندی را بدمید، نه این‌که عاملان و مجریان را به آن فرابخوانید. رابعاً، «مواجهۀ واقع‌بینانه» یعنی چه؟! یعنی واقعیّت اجتماعی، حجاب را برنمی‌تابد؟! ایدئولوژیِ اسلامی و انقلابی، به دیوارِ واقعیّت برخورد کرده است و ناکام مانده است و ازاین‌رو باید از «ایدئولوژی» به نفع «واقعیّت»، عقب نشست؟ یعنی «عینیّت»، آنچنان مقتدر و نیرومند است که خود را بر «ارزش» تحمیل کرده و آن را کنار زده است؟ می‌خواهید «حدنصاب» و «حداقل حجاب» را چه چیزی قرار بدهید؟ ضعف حجاب را به‌عنوان یک واقعیّت اجتماعی پذیرفته‌اید یا برای علاج آن نیز چاره اندیشیده‌اید. ازآنجاکه ضعف حجاب، هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع، می‌خواهید با این دو تعارض همزمان، چه کنید؟ از واقعیّت، چه صدایی شنیده‌اید که می‌خواهید ارزش را به آن مقیّد کنید؟ سایش شرع به نفع عرف، «واقع‌بینی» است یا «سکولاریسمِ تدریجی»؟ «معیار» و «محک»، شرع است یا عرف؟ انقلاب در پی تحقّق شرع در متن عرف بود، یا بُرشی از شرع که عرف آن را برمی‌تابد؟ این مواجهۀ واقع‌بینانه، «مواجهۀ گزینشی» با شرع نیست؟ ۵. در بخشی از این بیانیه نوشته‌اند: «شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از همۀ نهادهای مسئول می‌خواهد که علاوه بر عمل به وظایف قانونی خود، در درجۀ اول با تبیین دیدگاه اسلام و قانون دربارۀ حجاب به تحکیم مبانی اعتقادی بانوان، به‌ویژه نسل جوان، به رعایت این فریضه الهی کمک کنند.» امّا اکنون دیگر نباید «توصیه» کرد، بلکه باید «گزارش» خواست و «ارزیابی» کرد که نهادهای فرهنگی چه کرده‌اند. نهاد سیاست‌گذار، «منبر وعظ» نیست که زبان به توصیه گشوده‌اید. تقدّم «تبیین» بر «تقنین»، مراعات نشده و آنان که باید پرچم تبیین را به دست می‌گرفتند، به نظاره نشستند و سکوت اختیار کردند. سال‌هاست که چنین است و شما نیز در برابر این بی‌عملی، منفعل بوده‌اید. هیچ بیانیه‌ای از سوی شما صادر نشد که در آن گفته شود نهادهای فرهنگی، چگونه عمل کرده‌اند و شما چه قضاوتی دربارۀ آنها دارید. کجاست عملی که از جدّیّت و ارادۀ انقلابی شما حکایت کند؟ و جالب این‌که پس از سال‌ها ناکامیِ چالش‌زا، باز هم توصیه و موعظه می‌کنید. از جمله، چرا در مدارس، کسی به پرسش‌های دختران دربارۀ حجاب پاسخ نمی‌دهد؟ چرا به‌جای تبیین و روشنگری، دانش‌آموزان را رها کرده‌اند؟ معاونت پرورشی وجود دارد؟ فعّال است؟ معلمان «قرآن» و «هدیه‌های آسمانی» و «سبک زندگی و تفکّر»، کمترین کمکی به اصلاح ذهنیّت دانش‌آموزان می‌کنند یا بی‌تفاوت هستند؟ آموزش‌وپرورش، اجازۀ گفتگو داده است؟ مجالی را فراهم کرده است؟ مگر جز این بود که از متن مدارسِ رهاشده و سکولار، ضلعی از اغتشاش - که دانش‌آموزی بود – برخاست؟ ۶. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «در برخورد با بعضی هنجارشکنی‌ها در مسئله حجاب، مراقب باشند در دامی که دشمنان برای ملت ما طراحی کرده‌اند گرفتار نشوند و در زمین غرب که پیوسته درصدد ایجاد انواع دوگانه‌های سیاسی و اجتماعی میان ملت ماست، بازی نکنند.» به‌راستی، این‌که «حاکمیّت» با کشف حجاب برخورد کند، موجب شکاف میان «مردم» می‌شود؟ مگر قرار است که بخشی از مردم چنین کنند که در نتیجه با بخش دیگری از مردم، اصطکاک پیدا کنند؟ در یک سوی این معادله، «حاکمیّت» است و در سوی دیگر، «بخشی از مردم». مسأله، مواجهۀ حاکمیّت است با این بخش از مردم، نه مواجهۀ مردم با مردم. آنان که نخستین بار، سخن از شکاف و دو قطبی‌شدن اجتماعی گفتند، غفلت کردند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از جهان نیوز
📸هم‌اکنون / تجمع مردم و دانشجویان مقابل سفارت فرانسه در اعتراض به هتک حرمت روزنامه فرانسه @jahaannews jahannews.com
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 کاربرد جدید خودکار بعد ۳۰ سال👌 🔹دانش‌آموزان ابتدایی بعد از ۳۰ سال دور هم جمع میشن که با معلم خود دیدار کنند یکی از دانش آموزان دکتر فوق تخصص قلب است کاربرد جدیدی از خودکار رو نشون میده 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
هدایت شده از جهان نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اگر قصاص نباشد!! 🔰ضد اعدام‌ترین جمله در تمام مکاتب و آیین ها در قرآن هست، اما اگر اعدام نباشد.... 🔺 استاد رحیم پور ازغدی @jahaannews jahannews.com
رهبر انقلاب، امروز در دیدار با اهالی قم: 🔻 کار را به لحظه و به هنگام باید انجام داد ▫️کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین(ع) آمدند جنگیدند، کشته شدند، همه‌شان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمی‌کنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. کار را به هنگام باید انجام داد. 🔹نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم. 🆔 @sedayehowzeh
🔰دکتر موسی نجفی : ✅اسطوره ، تاریخ ، هویت به مناسبت ۲۰ دی ماه سالروز شهادت امیر کبیر 🔴شخصیت ها و نوابغ و قهرمانان ملی در یک اندازه و قامت در تاریخ نمی مانند و مثل سایر حقایق عالم ، "اشتداد وجودی شان" متفاوت است ؛ در این میان آنانی که با یکی از مولفه های هویت ملی نه فقط به طور عقلانی و در ذهن بلکه با عواطف و احساسات قلبی و شور انگیز ملت هم رابطه دارند ، تاثیر عمیق تر و والاتری می یابند ۰ 🔵در "جوهره وجودی" این افراد عنصر و یا عناصری هست که به "بازسازی هویت ملی" کمک و موجب رشد شخصیت کمال خواه یک ملت می گردند ۰ البته چون هویت ملی در مقابل "غیر و غیریت" به منضه ظهور می رسد، این نمادهای اسطور وار در بحران ها بیشتر خودنمایی می کنند۰ 🔶بخشی از آنچه که خط و جریان امیر کبیر را به حاج قاسم سلیمانی پیوند می دهد ، "بصیرت" آنان در مقابل نفوذ و سلطه اجانب است که چون رودی خروشان "جریان بصیرت افزای تاریخ " این سرزمین را نشاط و زنده نگه داشته است ۰
🔻عضو شورای تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیر جدید این شورا شد. 🔸وی که استاد تمام فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مولف ۶۵ کتاب در زمینه فرهنگی و فلسفی و کلامی و فقهی است قبلا علاوه بر مسئولیت های علمی در دانشگاه های دولتی و آزاد، رییس هیات اندیشه ورز دینی قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب بقیه الله و جانشین مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی و سرپرست معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم بوده است. 🔴شجاعت در بیان و قدرت در اندیشه و موضع گیری به موقع از ویژگیهای این جهادگر عرصه تبیین است. ⭕️📣 از این چهره فرهیخته انتظار می‌رود در انتخاب همکاران مراقب فرصت طلب ها و آویزان های سیاسی باشند و با توجه به حساسیت این جایگاه قبل از استعلام و تحقیق و مشورت با مراجع و نیروهای مطمئن اقدام نکنند. عنه عليه السلام : مَنِ اطمَأَنَّ قَبلَ الاِختِبارِ نَدِمَ . [ غرر الحكم : 9178 . ] امام على عليه السلام : هر كه پيش از آزمودنِ [كسى ، به او] اطمينان كند ، پشيمان مى شود.