#تلنگر
🔴 نگویید قانون نداریم!
📣قوانین و مقررات موجود را پاس بداریم.
ماده 4- کسانی که در انظار عمومی وضع پوشیدن لباس و آرایش آنان خلاف شرع و یا موجب ترویج فساد و یا هتک عفت عمومی باشد، توقیف و خارج از نوبت در دادگاه صالح محاکمه و حسب مورد به یکی از مجازات های مذکور در ماده 2 محکوم می گردند
ماده 7- رسیدگی به جرائم موضوع این قانون در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی است.
✅قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/930343
✳️ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/91340
#چالش_عدم_اجرا
#مشکل_عدم_اجرا
📣#قوانین_موجود_را_اجرا_کنید
کارگاه برجام شناسی : قسمت اول
آیا قبل از روحانی، ایران اراده ای برای توافق نداشت ؟
از مذاکرات محرمانه عمان تا نرمش قهرمانانه
این برنامه پیشتر در اسفند ۱۴۰۰ منتشر شده ولی به دلیل مباحث حول حضور دوباره ظریف بازنشر میشود
📅 امروز پنج شنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۷ در
⭕️ یوتیوب جدال
https://youtube.com/live/OwPr0aUkMMY
⭕️ روبیکای جدال
https://rubika.ir/jedaaltv
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ایمانستیزی و امیدسوزی؛ دو هنر اصلی مدعیان روشنفکری
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد فرصتی شد، مطالب نوشتاری یک ماه گذشته پارهای از مدعیان روشنفکری و «غربزدگان وطنی» را مرور کردم. مع الاسف، حتی یک تحلیل امیدآفرین و یک خبر مثبت از موفقیتهای کمنظیر ملی و بینالمللی جمهوری اسلامی در ماههای اخیر، در نوشتهها و مطالبی که به صورت روزانه منعکس میکنند، دیده نشد!
🔻دو نقطه مشترک همه نوشتهها و گفتههای آنان عبارت بود از: «ایمانستیزی» و «امیدسوزی».
🔷توضیح آنکه:
مهمترین مفاهیم و محورهایی که در منابع خبری و کانالهای اطلاعرسانی این دسته از تحصیلکردگان کشور مشاهده شد را میتوان در مفاهیم و محورهای زیر خلاصه کرد:
یک. القای «یأس» و «ناامیدی» و حتی «ناتوانی» به مخاطبان با ترفندهای مختلف؛ تا جایی که بعضاً با صراحت مردم ایران را مردمی «ریاکار»، «بیدین»، «دچار فقر روحی و معنوی» معرفی میکنند.
دو. القای «بنبست» سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و «بحرانی دانستن» شرایط کشور؛
سه. تأکید بر ضرورت «ارتباط با آمریکا» به عنوان تنها راه خروج کشور از بحران!
چهار. تخطئه هر گونه توانایی و پیشرفت و تمسخر تلاش دولت در برقراری روابط تجاری و اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه و غیرغربی؛
پنج. ارائه «تفاسیر لیبرالیستی و تساهلی از دین و ارزشهای دینی»: و تخطئه التزام به ارزشهای اجتماعی اسلام؛
شش. «نفرتپراکنی» علیه مدافعان انقلاب و معتقدان به ارزشهای اسلامی؛
هفت. دفاع روشنفکرانه از اغتشاشگران و قاتلان نیروهای امنیتی؛
هشت. قلمفرسایی علیه حکم قصاص و مواجهه قانونی با هنجارشکنان؛
نه. تشویق دختران و زنان به «برهنگی» و «تننمایی» و «هنجارشکنی عمومی»؛
ده. دعوت به «رقص» و «موسیقی در ملأ عام» و سایر رفتارهای هنجارشکنانه؛
یازده. توصیه به زوجین برای دوری از خانه و خانواده و اصالت دادن به آزادیهای فردی؛
دوازده. تبلیغ و تئوریزه کردن «آنارشیسم سیاسی» و سخن گفتن در مزایای «بیدولتی» و «نافرمانی مدنی».
#روشنفکری
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از بیداری ملت
.
💢 نگران مردم
یا نگران صهیونیست ها ؟!
🔹رونمایی ایران از موشک فراصوت فتّاح، لرزه بر اندام مقامات رژیم صهیونیستی انداخت. اما در این میان، نکته عجیب، واکنش عبدالحمید اسماعیل زهی (امام جماعت مسجد مکی) بود که سخنانش با ذوق زدگی صدای آمریکا، بی بی سی و رادیو فردا رو به رو شد.
♦️عبدالحمید گفته : "اول شکم مردم باید سیر شود، بعد از سلاح پیشرفته رونمایی کنید".
🔹البته واقعیت های زندگی اشرافی وی (از جمله مهمانی های اشرافی و همچنین کاروان خودروهای لوکس)، بی نیاز از توضیح است و نشان می دهد که معیشت مردم، صرفا بهانه وی برای عقده گشایی نیابتی علیه موفقیت های دفاعی بازدارنده کشورمان است.
♦️گفتنی است عبدالحمید در ادامه خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی، امسال همزمان روز قدس، خواستار به رسمیت شناختن این رژیم اشغالگر و سازش با آن شد! وی قبلا هم از حزب انگلیسی- صهیونیستی بهائیت حمایت کرده بود.
🔹او همچنین، از عناصر تروریست، شرور، جنایتکار و مفسدان اعدام شده که سیاستهای ضدایرانی آمریکا و اسرائیل را به اجرا میگذاشتند، برای چندمینبار حمایت کرد.
✍محمد ایمانی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 متن لایحه #جدید حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف ارسالی از دولت به مجلس منتشر شد
🔻 علی رغم بعضی تغییرات ولی متأسفانه همچنان مبتنی بر همان لایحه #ضعیف قبلی نوشته است که مجلس باید به دقت همه آنها را به نفع فعالین #حجاب تغییر دهد و گرنه به نفع بی حجاب ها مخصوصا پولدارهایشان خواهد شد
🔻 متن کامل را در لینک زیر بخوانید:
mehrnews.com/x32mCr
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از مرکز تخصصی امربه معروف 💕 (موسسه موعود)
#لوح
✨رهبر معظم انقلاب، #امام_خامنه_ای حفظة الله :
🔹از چہ چیـز #استغفــار ڪنیم؟
🔸یڪ دسته خلافهایی است ڪه انجام دادهایم، یڪ دسته هم گناهانی است ڪه به معنای ترڪ فعــل است، فعــل نیست!
یڪ کاری را باید انجام میدادیم، امّا انجام ندادیم، خیلی از ماها مبتلاۍ به این آخرے هستیم، خیلی کارها را باید انجام میدادیم، حرفی را باید میگفتیم، اقدامی را باید میڪردیم، امضائی را باید میڪردیم، امّا انجام ندادیم، بر اثر تنبلی، بر اثر کسالت، بر اثر بیاعتنائی به وظیفه، این گناه است، از این سؤال میشود.
(۱۴۰۱/۰۱/۲۳)
📥 نسخه برای چاپ👇🏼
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50334
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده...
╔═💎💫═══╗
@aamerin_ir
╚═══💫💎═╝
به کانال آمرین بپیوندید👆
📌نگرانی جدی درباره لایحه حجاب (یادداشت روز)
✍حسین شریعتمداری
۲۱ خرداد ۱۴۰۲
۱- سه روز قبل (پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه) نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب منتشر شد. آقای سید محمد حسینی، معاون محترم پارلمانی رئیسجمهور ضمن ارسال نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب برای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، خطاب به ایشان آورده است «به پیوست نسخه نهایی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب تقدیم میگردد، مستدعی است دستور فرمائید این نسخه جایگزین متن قبلی گردد».
نسخه نهایی اگرچه در مقایسه با نسخهای که قبلاً منتشر شده بود، تفاوتهایی دارد و در آن تغییراتی داده شده است که باید مثبت ارزیابی شود ولی متاسفانه در «جانمایه» لایحه که قرار است خروجی آن پیشگیری از پدیده پلشت و عفتسوز بیحجابی باشد، تغییر چندانی دیده نمیشود و کارآمدی لایحه را کماکان در هالهای از تردید و ابهام باقی میگذارد. تا آنجا که بیم آن میرود تصویب و اجرای آن با نتیجه مطلوب فاصله زیادی داشته باشد. در این باره ابهاماتی هست که امید است با توضیح و روشنگری مسئولان ذیربط روبهرو شده و در صورتی که ابهامات را وارد میدانند، اصلاح کنند. بخوانید!
۲- پیش از این طی یادداشتی در کیهان ۱/۳/۱۴۰۲ با استناد به متن قبلی لایحه یاد شده به چند نکته در نقد آن پرداخته و نتیجه گرفته بودیم که...
⭕️متن کامل در زیر👇
https://kayhan.ir/fa/news/266693
لطفاً آخرین حلقه نباشید💐
هدایت شده از تاریخ پهلوی
🔴در طرح پیشنهادی عدم کفایت سیاسی سید ابوالحسن بنیصدر دلایل زیر مطرح شده بود:
۱. تخلفات متعدد و مکرر وی از قانون اساسی و وظایف قانونی بهخصوص عملکرد چندماهه اخیر وی.
۲. اقدامات تحریکآمیز شخص ایشان و دفتر هماهنگی و روزنامه «انقلاب اسلامی» که متعلق به وی بود.
🔹مجموعاً اقداماتی بنیصدر، دوستان، روزنامه و دفتر او به اعتقاد پیشنهاددهندگان طرح کاملًا در جهت تضعیف ارگانهای رسمی کشور بود، به همین دلیل برخوردهایی در سطح کشور بین طرفداران بنیصدر و نیروهای طرفدار حزب جمهوری اسلامی و مخالف جناح وی پدید آمد و به خسارات جانی و مالی منجر شد.
✅کانال تاریخ پهلوی👇
https://eitaa.com/joinchat/4153737506C363110af5c
اظهارات عوامفریبانه خاتمی علیه حجاب اسلامی
...
اظهارات عوام فریبانه خاتمی در حالی است که هر فرد مبتدی نسبت به اسلام میداند، «لا اکراه فی الدین» در حوزه اندیشه و انتخاب دین است و نه در حوزه احکام حاکم بر جامعه اسلامی. این مهم، صرفا مربوط به جامعه اسلامی هم نیست بلکه در تمام کشورها حاکم است. به عنوان مثال، فارغ از این که افراد در کشورهای لیبرالیستی و کمونیستی یا لائیک و سکولار، چه قضاوتی نسبت به این مکاتب دارند - میپذیرند یا نمیپذیرند- ملزم به اطاعت از قوانین و الزامات بر آمده از این تلقیهای حاکم بر آن کشورها هستند.
بر اساس مغالطه خاتمی، باید همه احکام الزامآور اسلام و قرآن در حوزههای مختلف اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی تعطیل شود، چون خداوند فرموده «لا اکراه فی الدین»! معنای این مغالطه نعوذ بالله، تشکیک در حکمت پروردگار و سیره پیامبر و اهل بیت علیهمالسلام است و حال آن که خداوند اختیار را شرط مسئولیت و تکلیفپذیری انسان دانسته، نه این که پیامبر و ائمه و مومنان به دین را از اجرای احکام و اوامر خود معاف کرده باشد.
ثانیا خاتمی در این آشفتهگویی توضیح نمیدهد که چگونه میتوان حجاب نداشت (که نقطه مقابل آن، برهنگی است و نمیتوان حجاب را به روسری محدود دانست) و ضمنا عفت و عفاف را حفظ کرد؟!
ثالثا عبارت بلند «مرد از دامن زن به معراج میرود»، تعبیر حضرت امام خمینی(ره) است که خاتمی آن را با تنقیص و کنایه بیان میکند. عجیب این که خاتمی اصرار دارد منطق غرب برای برهنه کردن زن و استفاده کالایی و ابزاری از او را «معراج زن» جا بزند!
رابعا، تعبیر صدف برای درّ، به معنای صیانت از آن است و نه به مفهوم نگاه صرفا زینتی به موضوع زن و حجاب. خداوند در قرآن کریم، لباس و پوشش را که حجاب هم ذیل آن تعرف میشود، هم به عنوان زینت و هم به عنوان پوشاندن زشتیهای انسان بیان میکند.
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/fa/news/266615
❇️کجا رو آدرس دادند؟! (گفت و شنود)
گفت: آقای خاتمی گفته است...
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/fa/news/266612
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐سرگذشت استعمار
کتاب «نگاهی به تاریخ جهان» اثر نهرو را بخوانید.
💐امام خامنهای:
❇️در دوران استعمار، غربیها، اوّل پرتغال و اسپانیا و مانند اینها و بعد بهتدریج جاهای دیگر مثل هلند و بلژیک و انگلیس و فرانسه؛ زودتر از دیگران توانستند به سلاح دست پیدا کنند؛ یعنی انقلاب صنعتی مثلاً در قرنهای هفدهم، هجدهم یکی از اوّلین کارهایی که انجام داد این بود که سلاح پیشرفته درست کرد. با این سلاح پیشرفته اینها آمدند کشورها را قبضه کردند.
✅#هندوستان یک کشور با آن عظمت را، با دَهها برابر سطح جغرافیایی جزیره انگلیس، البته نه فقط هند؛ هند و پاکستان و بنگلادش امروز، یعنی شبه قاره هند را تصرف کردند، کشورهای حول و حوش را هم مثل میانمار و مانند آنجا را تصرف کردند و صنایع ملی این کشورها را از بین بردند.
✳️ شما کتاب «نگاهی به تاریخ جهان» اثر #نهرو را بخوانید. متأسفانه شماها کتاب کم میخوانید؛
این نگاهی به تاریخ جهان، نوشته نهرو است که کیفیت ورود انگلیسها به هند و اینکه در هند چه کار کردند را شرح داده است.
❇️من اخیراً یک کتابی دیدم که یکی از همین نویسندگان خودمان
(مهدی میرکیایی) نوشته، به نام #سرگذشت_استعمار ؛ پانزده شانزده جلد کتاب ۱۵۰ صفحهای است؛ تشریح میکند که #استعمار چگونه در قارّهی آمریکا و در قارّهی آسیا توانست ثروتهای اینها را از بین ببرد و خودش را ثروتمند کند. کشور انگلیس ثروتمند نبود، فرانسه ثروتمند نبود، کشورهای اروپایی ثروتمند نبودند؛ اینها ثروت کشورهای دیگر را گرفتند.
💐✊🎋🌷🇮🇷🌷🎋✊💐
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴📣📣📣 برادران و خواهران گرامی!
اگرچه #نقد عملکردها برای رشد و تعالی کشور لازم است،
اما نمی توان و نباید از تمرکز #امپراطوری_رسانه_ای_دشمن بر #تخریب_ناجوانمردانه و #تصویر_سازی_وارونه و #انکار_دستاوردهای_انقلاب و #پروژه_مأیوس_سازی و #محاصره_رسانه_ای ملت غافل شد.
نباید با ذکر نکردن تلاشها و پیشرفت ها و دستاوردهای ارزشمند کشور، در #میدان_دشمن بازی کرد و آحاد ملت را در این #محاصره_رسانه_ای خباثت آمیز، تنها و بی پناه ویاور گذاشت.
📌از یاد نبریم در #دولت_روحانی با چه #فرصت_سوزی و #خسارتهایی روبرو بودیم و چه فرصت هایی را ازدست دادیم که اکنون دولت و ملت باید جبران کنند.
🔴داشتن استراتژی مشخص و نقشه راه معین، برنامه ریزی منسجم، آرایش سریع نیروها متناسب با جنگ گسترده دشمن، #غربال_عناصر_نفوذی_یا_سست_عنصر_و_بی_انگیزه، شناسایی و سازماندهی و بکارگیری نیروهای کاردان و انقلابی در مراکز حساس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، بازسازی انقلابی ساختارهای مدیریت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و تلاش دوچندان، همه و همه باید در دستور کار نیروهای انقلابی و دولت قرار گیرد.
⭕️به صحنه #جنگ_نابرابر_کنونی دشمن با ملک و ملت ما دقیقاً توجه کنید.
اکنون که #قرارگاه_طراحی_و_عملیاتی_دشمن با استفاده گسترده از همه امکانات انسانی و رسانه ای و به صف کردن هماهنگ و همزمان و منسجم تمام واداده ها و نفوذی ها و فریب خوردگان، کمر به نابودی ملک و ملت بسته است، #جهاد_تببین و روشنگری و کار توضیحی میان اقشار و توده های مختلف ملت ، امید آفرینی و خنثی سازی پروژه دشمن، یک ضرورت انقلابی و یک #وظیفه_فوری_و_قطعی ما است.
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
سومین هشدار به متولیان فرهنگی کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنّما وَلیُّکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والَّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ و یُؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ»
این کمترین در دو هشدار پیشین به متولیان فرهنگی و فضای مجازی نشان داد که وضعیت کشور چیست و دشمن به دنبال چه هدفی است. اینک در سومین هشدار، قصد آن است که با تبیین فرایند حکمرانی در غرب و بدیل آن در حکمت اسلامی به ضرورت حکمرانی ولایی اشاره شود.
غرب پنج مرحله حکمرانی را طی کرد:
اول: حکمرانی هرمی با رویکردی مستبدانه و ارباب و رعیتی و اقتدار مطلق و بی قید و شرط که منجر به توزیع ظلم و جور در مردم شد.
دوم: حکمرانی بازاری از طریق تفکیک قوا؛ گرچه تقسیم قدرت با این الگوی حکمرانی شکل گرفت؛ اما اختاپوس قدرتها، جایگزین حکمرانی هرمی شد و در واقع اقتدار ظلم و جور توزیع گردید.
سوم: حکمرانی حزبی؛ این الگو توانست احزاب متعدد و شفاف را با اساس نامه و مرام نامه و برنامه ریزی های تعریف شده در جامعه تشکیل دهد و مردم با تفکر و اراده به انتخاب حزب محبوب خود اقدام کنند؛ لکن قدرت اقتصادی در مدیریت احزاب، دوباره توزیع ظلم و جور را به شکل دیگری رهبری کرد.
چهارم: حکمرانی با رویکرد جامعه مدنی؛ در این الگو، علاوه بر احزاب، تشکل های دیگر و مستقل از دولت مانند ngo ها و سندیکاها شکل گرفت و توزیع قدرت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مشارکت مردمی توسعه یافت؛ لکن نقش اختاپوس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در مدیریت تشکلهای مستقل از دولت، نقش مشارکت واقعی مردم را کاهش داد.
پنجم: حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای؛ این الگو به نوعی بازگشت به حکمرانی هرمی اقتدارگرای ظالمانه است؛ اما با ابزار رسانه و فضای مجازی و هوش مصنوعی که می تواند هم نیازسنجی کند و هم نیازسازی انسانها را به دست گیرد و با مدد هوش مصنوعی به مدیریت هوش طبیعی انسانها بپردازد و آدمیان را چون خیمه شب بازی، مختال فخور سازد و جبر اجتماعی رسانه ای پدید آورد. مردم در این الگو مشارکت دارند و حتا مشارکت حداکثری، اما با میل خود، ظلم و جور و فساد و اسارت را پذیرا می شوند. فرهنگ برهنگی و برده داری مدرن را با تخیل و نسبی گرایی و تناسخ هویتی می پذیرند.
بشر امروز گرفتار چنین حکمرانی گردید. این حکمرانی، مسلمان و غیرمسلمان و انقلابی و غیرانقلابی و اصول گرا و اصلاح طلب و رزمنده و شرمنده نمی شناسد و همه را اسیر حکمرانی رسانه ای می کند.
حکمرانی مطلوب در اسلام، حکمرانی ولایی است. ولایت یعنی پیوند ناگسستنی ولی با مردم (مولی علیهم) و مردم با یکدیگر و مردم با ولی که از طریق بینش توحیدی، محبت اخوتی، تدبیر تعاونی و تلاش جهادی ممکن خواهد بود. این الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتا غیر مسلمان می گستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه می داند.
حکمرانی ولایی در حکومت نبوی و علوی و قیام حسنی و حسینی علیهم السلام نمایان و درس آموز است.
حکمرانی ولایی در زمانه ما باید با ابزار هوش حکیمانه(نه هوش مصنوعی) و رسانه و فضای مجازی (از زیرساختها و سخت افزار تا مدیریت و برنامه ریزی) همراه باشد.
به همین دلیل است که گفته میشود اولویت اول در نظام اسلامی، حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای است که البته با حکمرانی رسانه تفاوت دارد. حکمرانی رسانه ای یک رویکرد حاکم بر حکمرانی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و صنعتی و کشاورزی و غیره است.
تحقق این ایده نشاید مگر با بر کنار شدن متولیان فرهنگی بی تدبیر و خسته و فرسوده از صدر تا ذیل و جایگزینی مدیران فکور و عالم و معتقد به حکمرانی ولایی و نیز بکارگیری منظومه فکری امامین انقلاب در الگوی حکمرانی ولایی با هوش حکیمانه.
امیدوارم حکمرانان و متولیان فرهنگی و فضای مجازی کشور، این هشدار و راهکار را جدی بگیرند و از خواب تخیلی بیدار گردند و شبکه مردمی را در ذیل حکمرانی ولایی تشکیل دهند و مشارکت حداکثری نخبگانی و مردمی را در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی و منطقه ای و بین المللی جاری سازند.
بی شک، مسئولیت حوزه های علمیه از بقیه سازمانهای فرهنگی در تحقق این رسالت بیشتر خواهد بود.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۲۴ آبان ۱۴۰۱
🆔@Khosropanah_ir
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴برخورد با ناقضان #امنیّت_روانی_مردم
یکی از حقوق عمومی مردم همین است که #امنیّت_روانی داشته باشند. امنیّت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعهای، یک دروغی، یک حرف هراسافکنندهای در ذهنها پخش نشود.
حالا تا دیروز فقط روزنامهها بودند که این کارها را میکردند، حالا فضای مجازی هم اضافه شده.
هر چند وقت یا چند روز یک بار، گاهی چند ساعت یک بار یک شایعهای، یک دروغی، یک حرفی را یک آدم مشخّصی یا نامشخّصی در فضای مجازی منتشر میکند، مردم را نگران میکند، ذهن مردم را خراب میکند. یک دروغی را مطرح میکند، شایع میکند، خب، این #امنیّت_روانی_مردم از بین میرود.
یکی از #وظایف قوّهی قضائیّه #برخورد با این مسئله است.
البتّه اینجا هم من شنیدم بعضی گفتند که قانون نداریم؛ اوّلاً میشود از همین #قوانین_موجود استفاده کرد و حکم این را فهمید؛ اگر قانون هم ندارید، سریع قانون تهیّه کنید؛ اینها چیزهای مهمّی است
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴ایران قوی و صنعت هستهای
✍محمدكاظم انبارلویی
1- سال 92 تا 1400 دولتی در ایران سر کار بود که شاهبیت حرف او این بود که ما میتوانیم با مذاکره با آمریکا و طرف غربی تحریمها را «لغو» کنیم.
رئیس این دولت، منتقدین را با 50 ناسزا سرزنش میکرد که این کار عملی است.
لذا رفتند و نشستند و برخاستند و به یک توافق دست یافتند که امضای 6 قدرت جهانی پای آن بود. آمدند و صدها سکه به امضاکنندگان جایزه دادند و از آنها به عنوان قهرمان دیپلماسی ایران یاد شد.
خلاصه این توافق این بود که ایران از صد حق دانش هستهای صلحآمیز محروم شد و محدودیتهای 10 ساله، 15 ساله و 25 ساله را بپذیرد. در 20 مورد هم محدودیت ابدی را قبول کند.
علاوه بر این حاتمبخشی هستهای نظارتهای پادمانی، فراپادمانی، پروتکلی و فراپروتکلی و برجامی را که در هیچ جای دنیا اعمال نمیشود بپذیرد!
این امتیازات داده شد و در کمترین زمان ممکن عملی شد. بهطوریکه آژانس 17 بار گزارش داد که ایران به تعهدات خود عمل کرده است.
نوبت طرف مقابل رسید که به تعهد خود در مورد لغو تحریمها عمل کند خبری نشد.
آمریکاییها گفتند اولا: لغو نیست. تعلیق است!
ثانیا: تعلیق هم نیست توقف است آنهم 100 روزه و 120 روزه!
ثالثا: تعلیق و توقفی در کار نیست اصلا چه کشکی و چه پشمی ما از برجام خارج میشویم!
آقای ظریف رئیس دیپلماسی ما طی نامههای 30 مرداد 99 و 15 آبان 1397 به جوزف بورل و موگرینی رؤسای گفتوگوهای برجامی در اتحادیه اروپا گله و تاکید میکند؛ ایران هیچ منفعتی از برجام نبرده است فقط هزینه کرده است!
مردم کمکم به «خسارت محض» در این گفتوگوها پی بردند و حق را به منتقدین سیاسی خارجی آقای روحانی دادند. آقای روحانی و ظریف در برابر دو پرسش افکار عمومی قرار گرفتند.
الف: جواب این خسارتها را باید بدهید پس آن همه وعدهها و تمسخر منتقدین چه شد؟
ب- تحریمها نهتنها لغو یا تعلیق نشدند بلکه صدها تحریم دیگر به آن اضافه شد.
مسئولیت این دیپلماسی التماسی و بدون نتیجه به عهده کیست؟
2- آقای روحانی و ظریف زیر بار این دو پرسش کمرشکن، سه راه حل داشتند.
الف- حمله به آمریکا و بدعهدی غرب به تعهداتشان و پذیرش این اشتباه تاریخی خسارتبار و جبران خسارتهایی که به صنعت هستهای کشور زدند.
ب- پذیرش نقد مشفقانه منتقدین و همراه ملت ایران به سیاست تجاوزکارانه و فریبکارانه و ظالمانه آمریکا حمله کردن و بر طبل اتحاد ملی کوبیدن و عذرخواهی از مردم به خاطر اعتماد به غرب و خطای فاحش در دیپلماسی خارجی
ج- بهانهجویی در مورد این شکست و خلق دوقطبی «میدان» و «دیپلماسی» و نیز دو قطبی «آرزو» و «امکانات»
متأسفانه ظریف به نمایندگی از روحانی و همه اصلاحطلبان که تخممرغهای قدرت سیاسی خود را در سبد برجام گذاشتند به بند «جیم» روی آوردند.
آقای روحانی و اصلاحطلبان برای بازگشت به قدرت به این سؤال افکار عمومی پاسخ دهند چرا برخلاف شروط رهبری، شروط مجلس و شروط شورای عالی امنیت ملی رفتند توافقی را امضا کردند که یک طرف به همه تعهدات خود عمل کرد و طرف مقابل نهتنها به یک تعهد خود پایبند نبود بلکه تحریمهای دیگر را به تحریمهای قبلی افزود؟!
آنها برای پاک کردن صورتمسئله این سؤال به تحریف و پاک کردن حافظه تاریخی ملت روی آوردند! این شیوه درستی در سیاستورزی و حفظ منافع ملی نیست.
نوعی بیصداقتی با مردم و افکار عمومی را واتاب میدهد.
3- میگفتند بدون برجام نمی شود با دنیا ارتباط برقرار کرد، بدون پذیرش اف ای تی اف نمیشود روابط پولی و مالی با دنیا داشت و... دولت رئیسی ثابت کرد این حرف نادرست و غیرواقعی است. روابط خارجی دولت رئیسی و بسط توسعه روابط با جهان و همسایگان در 40 سال اخیر بیسابقه است. دور زدن تحریمها با تدبیر دیپلماتیک ممکن است «میدان» پشتوانه فعالیت دیپلماسی است نه مانع آن!
امروز اجماع جهانی علیه ایران شکسته شده است.
به برکت مصوبه مجلس هر روز خبر یک توفیق در صنعت هستهای را مردم میشنوند. گوشه ای از این توفیقات را در حسینیه امام خمینی، رهبر معظم انقلاب به مدت یک ساعت و نیم بازدید فرمودند.
وضع دشمن یعنی آمریکا و سه کشور شرور اروپایی و رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگر ضعیفتر شده است.
مردم این واقعیت را با چشم سر میبینند اما آقایان روحانی و ظریف باز حرفهای نادرست گذشته را تکرار میکنند.
4- رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دانشمندان هسته ای فرمودند: «چالش بیست ساله هسته ای غرب با ایران نشان داد طرف های هسته ای و آژانس وعده های زیادی دادند که عملی نشد. درک این موضوع برای ملت بسیار مهم است. بابت #بیتوجهی به این مسئله خیلی جاها #ضربه_خوردیم.»
#حاتمبخشی_هستهای
#امتیازات_داده_شد
#خسارت_محض
#وارونه_گویی
#گرفتن #حافظه_تاریخی
👇ادامه دارد
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
👇ادامه ص ۲
آقای روحانی که در چالش بیست ساله هسته ای جزء نفر اول و یا دوم گفت و گوها بوده و نیز آقای ظریف باید در صف اول درک این حقیقت تاریخی باشند. نه اینکه با #وارونه_گویی و تحریف تاریخ و نادیده گرفتن #حافظه_تاریخی ملت، بدعهدی و فریب دشمن را پنهان کنند و به مردم آدرس غلط بدهند.
#حاتمبخشی_هستهای
#امتیازات_داده_شد
#خسارت_محض
#وارونه_گویی
#حافظه_تاریخی
هدایت شده از دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
🔴دکتر اصلانی:
لایحهای خلاف اسلام در کشور به تصویب نخواهد رسید.
❇️تا وقتی مردم به صورت پیوسته در کنار امام و رهبر شان هستند هیچ انحرافی در انقلاب اسلامی ایجاد نمیشود.
اکنون حکومت ناصرالدین شاهی و مظفرالدین شاهی نیست که هر کس بتواند هر کاری بر خلاف اسلام و نظام و قانون اساسی انجام دهد، در رأس نظام رهبری شجاع و تیزبین مانند شیر ایستاده و جلوی انحراف سازمانهای نظام را می گیرد.
وی گفت: در نظام اسلامی هم پویش، هم پایش و هم پالایش وجود دارد. پویش از سوی مردم است که عالمانه در میدان حاضر هستند. پایش هم وجود دارد و نظارت صورت میگیرد.
#یبوست_سیاسی، در تمام نظام های سیاسی، منجر به انفجار از درون و انحراف می شود.
در جمهوری اسلامی هر تصمیمی که غیر مناسب با نظام اسلامی است به تصویب نمیرسد. در نظام اسلامی #پالایش وجود دارد و مانند یک بدن سالم که جذب و دفع دارد، فضولات از نظام پالایش میشوند و منحرفین از نظام حذف میشوند.
وی با طرح این سوال که آیا جریان نفوذ تمام شده است؛ گفت: جریان نفوذ وجود دارد و امروز هم به دنبال این است که قوانین اسلامی اجرایی نشود اما با چشمان تیزبین امام و امت و مردم مسلمان و اجرای تکالیف اسلامی تلاشها به نتیجه نخواهد رسید.
اصلانی گفت: به رئیس قوه قضائیه اعلام میکنیم شما که شخصیت برجسته انقلاب و امتحان پس داده هستید لطفاً قوانین اسلام را اجرایی کنید قوانین موجود را اجرا کنید ما در خصوص حجاب قانون داریم و با کمبود قانون مواجه نیستیم.
این استاد دانشگاه گفت: در بسیاری زمینه ها از جمله، حجاب، خلأ قانون نداریم، بلکه با تعدد و تورم قانون مواجه هستیم و کمبود و خلأ قانونی نداریم. با قطعیت میتوانیم بگوییم که در خصوص حجاب خلأ و کمبود قانونی نداریم.
در زمینه حجاب،برای ۴۸ ارگان و نهاد کشور ضوابطی دیده شده است.
مدیر گروه حقوق عمومی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه اغتشاشات سال های گذشته در کشور برای این است که نمیخواهند کشور الگو و قدرت شود، گفت:
باید با قوت #قوانین_موجود کشور و اسلام رعایت و اجرایی شود.
https://www.mehrnews.com/news/5804350/
mehrnews.com/x32mv8
#قوانین_موجود
#پویش_پایش_پالایش
#امام_تیزبین_و_شجاع
هدایت شده از خبرگزاری فارس
صدور حکم جلب آزاده صمدی و لیلا بلوکات
🔹دادسرای فرهنگ و رسانه از صدور قرار جلب برای آزاده صمدی بهدلیل کشف حجاب در مراسم تشییع پیکر یکی از هنرمندان خبر داد.
🔹برای لیلا بلوکات هم بهاتهام جریحهدارکردن اخلاق و عفت عمومی از طریق کشف حجاب و انتشار تصاویر در فضای مجازی، قرار جلب به دادرسی صادر شد.
@Farsna - Link
هدایت شده از خبرگزاری فارس
❇️مجموعه قوانین و مقررات عفاف و حجاب
✍تالیف حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری، /۱۳۹۱/
۲۷۲ ص
⭕️انتشارات خرسندی، تهران خیابان ۱۲فروردین
تلفن
۰۲۱۶۶۴۹۰۵۸۴
#قوانین_موجود
#خلأ_قانون_نداریم
📌مجلس انقلابی دو فوریت لایحه جنجالی حجاب را رد کرد.
❇️دو فوریت #لایحه_جنجالی_حجاب در روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه با ۱۸۵ رای رد شد اما #یک_فوریت آن به تصویب نمایندگان #مجلس_انقلابی .....رسید.
🔴لازم به ذکر است که در رسیدگی مجلس همه طرح ها و لوایح عادی محسوب می شوند و سر فرصت و با دقت بیشتری بصورت عادی رسیدگی میشوند مگر آنکه با توجه به اهمیت تصویب آن به لحاظ زمانی، با قید فوریت تصویب شود که در این صورت روند رسیدگی مجلس ممکن است با سه نوع فوریت انجام شود.
لوایح و طرح های فوری برخلاف طرح ها ولوایح عادی، یک شوری می باشند بدین معنا که دریک شور هم کلیات وهم جزییات مورد بحث قرار می گیرد و درصورت داشتن رای موافق لازم به تصویب می رسد.
📌اشکال لوایح و طرح های فوری
این قسم از طرح ها و لوایح خود ممکن است به یکی از سه شکل ذیل باشد:
✅الف) طرح ها و لوایح یک فوریتی
طرحها و لوایح یک فوریتی، پس از تصویب فوریت، به کمیسیونهای اصلی، فرعی ارجاع میشود تا خارج از نوبت مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.
(ماده۱۱۶ آیین نامه داخلی مجلس)
گزارش کمیسیون درباره این طرحها و لوایح حداقل چهل و هشت ساعت قبل از موقع طرح در مجلس چاپ و بین نمایندگان توزیع میشود.
طرحها و لوایح یک فوریتی یک شوری است و پس از وصول گزارش کمیسیون، خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار میگیرد و یک نوبت درباره آن شور به عمل میآید. بدین ترتیب که ابتدا نسبت به اصل و سپس در باب ماده واحده یا هر یک از مواد مذاکره و اخذ رای میشود.
✅ب) طرح ها ولوایح دوفوریتی
دراین گونه طرح هاولوایح پس از تصویب دوفوریت ان بلا فاصله به طبع وتوزیع ان بین نمایندگان اقدام می شودو بیست وچهار ساعت پس ازتوزیع درمجلس مطرح می گردد.این گونه طرح هاو لوایح به کمسیون ارجاع نمی گردد.
✅ج)طرح هاولوایح سه فوریتی
دراین قبیل طرح ها ولوایح پس ازتصویب سه فوریتی ان، مجلس در همان جلسه وارد دستور می گردد(ماده۱۱۶ آیین نامه) ونیازمند ارجاع به کمیسون هم نیست.
⭕️ضمنا هنگامی که طرح ولوایح با قیدفوریت در دستور کار مجلس قرار بگیرد قبلا از طرف رییس مجلس مراتب به اطلاع شورای نگهبان می رسد و شورای مزبور باید در این جلسات حضور یابد و نظر خود را حتی المقدور و بلا فاصله پس از آرای مجلس و یا حد اکثرتا ۲۴ ساعت اظهار کند.
(ماده۸۶ آیین نامه داخلی مجلس)