🔴یوم الله ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا:
۹ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام با تسخیر محل #به_اصطلاح_سفارت_آمریکا که به #لانه_جاسوسی این کشور و محل طراحی توطئه های آمریکا علیه انقلاب اسلامی و نظام مقدس و تازه تأسیس جمهوری اسلامی تبدیل شده بود، طعم شکست دیگری را به آنها بچشانند و مرحله نوینی از مبارزات ضد استکباری را در تاریخ انقلاب رقم زنند و مدال «انقلاب بزرگ تر از انقلاب اول» را از امام خمینی(ره) دریافت نمایند.
تسخیر سفارت آمریکا در یوم الله ۱۳ آبان ۱۳۵۸، ضمن شکست ابهت و هیمنه و پرستیژ ابرقدرتی آمریکا و پاک سازی جریان میانه رو و آخرین وابستگان به آمریکا و قطع نفوذ و ارتباط آمریکایی ها در ایران، عملا به ماهیت مستقل و انقلابی نهضت اسلامی در ایران تبلور عینی بخشید و با به حاشیه رانده شدن #خط_میانه_رو و #رابطین_خوب_آمریکا، گروههای لیبرال و چپگرا در اداره امور کشور و ظهور نسل جدید نخبگان اجرایی و انقلابی در ایران، نظام جمهوری اسلامی ایران، ساختار و قوام اصیل و واقعی خود را به دست آورد.
اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام تسخیر یک سفارت دارای مصونیت دیپلماتیک نبود بلکه تسخیر لانه جاسوسی کشور متخاصم آمریکا علیه ملت انقلابی و دولت تازه تأسیس جمهوری اسلامی بود و بنابر این اقدامی مغایر با حقوق بین الملل نمی توانست قلمداد شود.
سفارت ها مصونیت دارند نه لانه های جاسوسی که کارشان برخلاف قوانین داخلی کشورها و حقوق بینالملل است
📣لازم به ذکر است که پس از انتشار اسناد لانه جاسوسی مشخص شد که سفارت آمریکا لانه جاسوسی بود نه یک سفارتخانه و مرکز دیپلماتیک.
⭕️مراسم با شکوه راهپیمایی روز ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی
هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.
✊تهران، خیابان طالقانی
🌷✊🇮🇷✊🌷
📣📌برای #تامل_بیشتر #حقوقدانان
🔴#قطعنامهٔ_اتحاد_برای_صلح یا
قطعنامه ۳۷۷ مجمع عمومی سازمان ملل متحد
✳️قطعنامه ۳۷۷ مجمع عمومی سازمان ملل متحد معروف به #قطعنامهٔ_اتحاد_برای_صلح متضمن این مفهوم است که اگر در مواردی شورای امنیت سازمان ملل متحد به علت وتو یکی از اعضای دائم خود نتواند به هنگام تهدید علیه صلح، نقض صلح یا عمل تجاوز اقدام مناسبی انجام دهد، وظیفهٔٔ صلح و امنیت بینالمللی به عهدهٔ مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت گذاشته میشود. در این حالت مجمع عمومی فوراً به موضوع رسیدگی میکند و حتی میتواند راهکارهایی را که به نظر ضروری میرسد همانند کاربرد نیروی نظامی، به دولت یا دولتهای مربوط برای بازگرداندن صلح و امنیت بینالمللی توصیه نماید.[۱] #قطعنامهٔ_اتحاد_برای_صلح بر اساس پیشنهاد ایالات متحده آمریکا با موافقت اولیهٔ ۷ عضو شورای امنیت (کانادا، فرانسه، ترکیه، فیلیپین، انگلستان، اروگوئه و ایالات متحده آمریکا)، در اکتبر ۱۹۵۰ به عنوان راهکاری برای خنثی نمودن وتو و مخالفتهای مکرر شوروی سابق با اجرای اقدامات شورای امنیت در جریان جنگ کره به مجمع عمومی ارائه گردید.[۲]
#قطعنامه_آچسن(دین آچسن نام وزیر خارجهٔ ایالات متحده آمریکا در آن زمان بود. ) که نام دیگر قطعنامهٔ اتحاد برای صلح است، سرانجام بعد از ۱۴ روز بحث و تبادل نظر در مجمع عمومی با ۵۲ رأی موافق، ۵ رأی مخالف (چکسلواکی، لهستان، جمهوری سوسیالیستی اوکراین شوروی، اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و جمهوری سوسیالیستی بلاروس شوروی) و ۲ رأی ممتنع (هند و آرژانتین) در ۳ نوامبر ۱۹۵۰ تصویب شد.
به منظور سهولت و فوریت اقدامات مجمع عمومی در مواردی که شورای امنیت قادر به انجام وظایف خود نیست در قطعنامهٔ اتحاد برای صلح حالت تشکیل اجلاس فوقالعاده فوری برای مجمع پیشبینی شدهاست. دبیر کل موظف است بنا به درخواست اعضای شورای امنیت (۹ رأی موافق، بدون حق وتو) یا تقاضای اکثریت اعضای سازمان ملل، ظرف ۲۴ ساعت مقدمات تشکیل جلسهٔ اضطراری را فراهم نماید تا مجمع بتواند تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.[۳] اولین اجلاس فوقالعاده فوری مجمع در قضیهٔ بحران کانال سوئز در ۲۹ اکتبر ۱۹۵۶ تشکیل گردید. در این اجلاس مجمع عمومی به جای شورای امنیت که بر اثر وتوهای پی در پی بریتانیا، شوروی سابق و همراهی اسرائیل از انجام وظایف خود ناتوان شده بود، با تصویب قطعنامه ۱۰۰۱ به طرفین متخاصم دستور آتشبس داد و نیروی فوری سازمان ملل متحد [یا نیروی امداد سازمان ملل متحد] (به انگلیسی: United Nations Emergency Force یا UNEF) را به منظور ایجاد امنیت و نظارت بر آتشبس در مصر ایجاد کرد.[۴]
تاکنون ۱۰ بار از راهکار قطعنامهٔ اتحاد برای صلح و تشکیل اجلاس فوقالعاده فوری مجمع عمومی استفاده شدهاست.
📌پانویس
↑ «Emergency Special Sessions» (به انگلیسی ). General Assembly of the United Nations
. دریافتشده در ۱۷ فوریه ۲۰۱۲.
↑ صباغیان، نقش میانجیگری در حل و فصل اختلافات بینالمللی، ۸۳.
«United Nations General Assembly Resolution 377».
در دانشنامهٔ ویکیپدیای انگلیسی، بازبینیشده در ۱۷ فوریه ۲۰۱۲.
↑ شایگان، عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد، ۶۱.
#طوفان_الأقصى
#قطعنامه_اتحاد_برای_صلح
#فلسطین_مظلوم
⁉️⁉️برای تامل بیشتر حقوقدانان
حتما دوستان عزیز قطعنامه ۳۷۷ مجمع عمومی سازمان ملل متحد یا #قطعنامه_اتحاد_برای_صلح یا #آچسن را به خاطر دارند
📌⁉️آیا در مورد قضایای فلسطین نمیتوان از سابقه موجود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه تجاوز وجنایات ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس استفاده کرد؟
سابقه نشان می دهد وقتی یک درخواست بطور مکرر در شورای امنیت سازمان ملل وتو شود، مجمع عمومی سازمان ملل برای باز کردن بن بست ایجاد شده در شورای امنیت، می تواند ورود کند. در این صورت وقتی دو سوم اعضای حاضر در جلسه مجمع عمومی به درخواست فوق رای مثبت دهد، آن مصوبه لازم الاجرا می شود و مجمع عمومی سازمان ملل در چنین وضعیتی به مثابه قائم مقام شورای امنیت عمل می کند.
#مصوبه_اخیر مجمع عمومی سازمان ملل ناظر به #برقراری_آتش_بس در جنگ رژیم غاصب علیه فلسطینی ها بعد از دو بار وتوی غربی ها صورت گرفته و طی آن ۱۲۰ عضو مجمع عمومی از ۱۸۰ عضو حاضر در آن رای مثبت داده اند (در برابر ۱۶ رای مخالف و ۴۴ رای ممتنع ). رای ممتنع هم در نهایت به نفع رای اکثریت جانمایی می شود.
البته از آن جا که مجمع عمومی بر خلاف شورای امنیت، ساز و کار اجرایی ندارد، الزام آور بودن مصوبه آن خود به خود و بدون پیگیری های بعدی، اثر عینی ندارد.
⭕️لازم به ذکر است که مصوبات شورای امنیت نیز از آنجا که در همه موارد اراده ای بر اجرای آن نیست ، بی اثر می باشند . قطعنامه های شورای امنیت در باره فلسطین از جمله ۲۴۲ و ۳۳۸ و نیز قطعنامه ۵۹۸ مربوط به جنگ ایران و عراق از این قبیل هستند.
بر اساس آنچه گفته شد پس از صدور قطعنامه اخیر مجمع عمومی، ادامه جنگ جاری رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها فاقد وجاهت حقوقی بوده و مجرمانه تلقی می شود و قابلیت طرح در مجامع حقوقی بین المللی دارد.
🔴 لطفاً بعنوان یک وظیفه انسانی و از باب «زکاة العلم نشره»، دراین باره تامل و روشنگری فرمائید:
⁉️آیا در مورد قضایای فلسطین نمیتوان از سابقه موجود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه جنایات و تجاوز رژیم اشغالگر قدس استفاده کرد؟
#طوفان_الأقصى
#قطعنامه_اتحاد_برای_صلح
#فلسطین_مظلوم
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولین دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانوادهٔ شهدای مدافع حرم
🔹نخستین جلسهٔ دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانوادههای شهدای مدافع حرم از گروهکهای تروریستی تحت حمایت مستقیم ایالت متحده آمریکا با دادخواهی ۶۴۶ نفر از ۱۵ استان کشور بهصورت برخط آغاز شد.
🔹در این دادگاه به مطالبهٔ خسارات ناشی از اقدامات تروریستی آمریکا و فرماندهان وقتشان برای راهاندازی داعش، النصره و جیشالظلم رسیدگی خواهد شد.
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
آخرین وضعیت محکومان در پروندۀ شهید عجمیان
🔹رئیس دادگستری استان البرز: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ و ۸ روز بعد از این جنایت، کیفرخواست متهمان پرونده صادر و حکم دادگاه ۱۳ آذر صادر شد.
🔹۲ عامل اصلی جنایت و شهادت مظلومانه عجمیان ۱۷ دی ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند.
🔹حمید قرهحسنلو در حال تحمل ۱۵ سال نفی بلد در زندان یزد است؛ همچنین نفی بلد ۱۰ سال در زندان کرمان برای «حسین محمدی»، «رضا آریا»، «مهدی محمدی»؛ ۵ سال نفی بلد در زندان مشهد برای «محمدامین اخلاقی ساوجبلاغی»، «امینمهدی شکراللهی» و «فرزانه قره حسنلو» و ۳ سال نفی بلد در زندان قم برای «علی معظمی گودرزی» در حال اجراست.
🔹هیچکس در این پرونده له یا علیه متهمان دخالت و یا توصیه بهصورت شفاهی و یا کتبی نداشته است.
@Farsna - Link
📌رسیدگی سریع، جدی و بی ملاحظه، وظیفه مراجع نظارتی قضایی
🔴اینکه یک دادگاه ممکن است تحت فشار و توصیه و اعمال نفوذ و رشوه حکم کند در تمام نظام های قضایی دنیا امری امکان پذیر است و تضمین سلامت دستگاه قضایی نیازمند #نظارت_و_برخورد_سریع_و_قاطع و #بدون_ملاحظه مراجع و مقامات نظارتی است. همانطور که امامین انقلاب همواره بر آن تأکید کرده اند و پیام های متعدد مبارزه با فساد در همین زمینه صادر شده است.
روشنگری رسانه ها و نویسندگان و خبرنگاران کار ضروری و لازم برای مبارزه با مفاسد و عناصر فاسد در قلمرو سیاست و قضا است.
با وجود این، جوسازی رسانه ای چه تصویری چه نوشتاری، بدون دلیل و سند قابل قبول نیست و نوعی فشار بر قاضی و دستگاه قضایی است و قصد دارد فرایند رسیدگی ها را تحت تأثیر قرار دهد.
بر این اساس، اگر کسی دلایل و اسنادی ارائه کند، توسط مراجع رسمی و نیز محکمه افکار عمومی قابل ارزیابی است.
📣شعار و اعتقاد حقوقدانان این است و باید باشد:
نحن ابناء الدلیل، نمیل حیث یمیل
«ما فرزندان دلیل هستیم، پشت سر پدرمان گام بر می داریم و هرجا او رفت ما میرویم.»
به لحاظ حقوقی تا انسان لای پرونده ای را باز نکرده و از محتوای آن بیخبر است چگونه می تواند در مورد آن قضاوت کند؟
اینکه می گویند فلان مطلب را فلانی نوشت یا گفت تا زمانی که سند آن ارائه نشده باشد، هرگز نمی تواند #ملاک_قضاوت قرار گیرد.
البته #وظیفه_مراجع_و_مقامات_نظارتی_قضایی، رسیدگی جدی و سریع و بی ملاحظه به هرگونه سند و مدرک و حتی #شایعهای در باره دستگاه قضایی است تا خدای ناکرده #اعتماد به قضا و قضاوت در افکار عمومی مخدوش نشود.
#روشنگری_مستند_پسندیده_است
#جوسازی_بی_دلیل_غیرقابل_قبول_است
#نظارت_و_برخورد_سریع_و_قاطع
#وظیفه_مراجع_و_مقامات_نظارتی_قضایی