هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
#تلنگر_به_مجلسیان
🔴 مجلس بر انتصاب غیرقانونی مخالفان وفاق ملی و فاقدان صلاحیت نظارت کند.
مردم نگران اند وفاق ملی به کجا میرود!
#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
🔴https://eitaa.com/jedbie/27442
تصمیمات سلیقهای! ممنوع!
❇️https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/06/13/3152559
تخطی از معیار
❇️https://eitaa.com/jedbie/27480
وفاق ملی یا وفاق میلی
⭕️https://eitaa.com/jedbie/27460
آغاز افراطیگری از وزارت علوم
📌https://eitaa.com/jedbie/27477
آقای پزشکیان!تصمیم خود را اصلاح کنید
✅https://eitaa.com/jedbie/27454
بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟
⁉️https://eitaa.com/jedbie/27449
این اقدام به ضد خود عمل میکند
📌https://eitaa.com/jedbie/27444
#دلسوزانه
#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
🔴https://eitaa.com/jedbie/27442
#اسم_رمز
#نظارت_پارلمانی
#قانون_معیار_وفاق_ملی
#مطالبه_اجرای_قانون
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ فتنهگرهای اصلاحطلب که در فتنه ۱۴۰۱ به هرزه های خیابانی آموزش اغتشاش میدادند،
⚠️ امروز نگران امنیت ملی شدن!
#امیر_تنها
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
هدایت شده از 🌷روضةالشهداءابرکوه🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آه چه شود آهویت باشم
دو سه شب در کویت باشم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
دل یک صحرا مجنونت
به تو و چشمانت مدیونم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
به نگاهی امدادم کن
من خرابم آبادم کن
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️نگاهی به عناوین برخی از دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در سال جاری، نه تنها حیات علمی و پویایی آن را نشان میدهد، بلکه نشانههایی از پیشتازی و مرزبانی علمی آن را هم نمایان میسازد:
۱. فقه اجتماعی
۲. فقه احیای حقوق عامه
۳. فقه اخلاق
۴. فقه اداره
۵. فقه امنیت
۶. فقه بورس و بازارهای مالی
۷. فقه بیمه
۸. فقه پزشکی
۹. فقه پول
۱۰. فقه پولشویی
۱۱. فقه تربیت
۱۲. فقه جمعیت
۱۳. فقه حریم خصوصی
۱۴. فقه حقوق بشر
۱۵. فقه حکمرانی
۱۶. فقه حکومت
۱۷. فقه خانواده
۱۸. فقه رسانه
۱۹. فقه رمز ارزها
۲۰. فقه روابط بینالملل
۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح
۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکتهای سهامی
۲۳. فقه عدالت
۲۴. فقه عقود مستحدثه
۲۵. فقه فضای مجازی
۲۶. فقه قانون
۲۷. فقه مالکیت فکری
۲۸. فقه محیط زیست
۲۹. فقه هوش مصنوعی
۳۰. فقه ورزش
۳۱. فقه کارگزاران
۳۲. فقه هوش مصنوعی
♦️در عین حال چند ملاحظه طلبگی را از این باب که «گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری» بیان میکنم:
یک. طبیعتاً انتظار این را نداریم که عمق طرح و ارائه چنین مباحثی به عمق مباحث استخواندار و سنتی فقه در موضوعات بیع و طهارت و نجاست و صوم و صلاة باشد. اما این انتظار را داریم که اساتید دغدغهمندی که از سر تکلیف و با اعتقاد به غنایی مبانی و منابع و اصول فقه شیعی به این مباحث ورود کردهاند،
اولاً، در موضوعشناسی دقت کامل داشته باشند، و به صورت عمیق و دقیق با موضوعات مورد بحث آشنا شوند.
ثانیاً، به هیچ وجه از روششناسی اجتهادی مرسوم و متعارف، در ارائه این مباحث عدول نکنند؛
دو. معتقدم برای آنکه حوزه علمیه قم بتواند نگاه جامع و همهجانبه اسلام را به مسائل اجتماعی و نوپدید عرضه کند، در کنار مباحث فقهی ناظر به این موضوعات، باید مباحث اخلاقی و الهیاتی (فلسفی) آنها را نیز با قوت دنبال کند. یعنی مباحثی مثل «اخلاق اجتماعی»، «اخلاق اداری»، «اخلاق امنیت»، «اخلاق پزشکی»، «اخلاق حکمرانی»، «اخلاق خانواده»، «اخلاق رسانه»، «اخلاق روابط بینالملل» و ... همچنین «فلسفه اجتماعی»، «فلسفه مدیریت»، «فلسفه امنیت»، «فلسفه خانواده»، «فلسفه رسانه»، «فلسفه حقوق»، «فلسفه عدالت»، «فلسفه محیط زیست»، «فلسفه ورزش» و ... را به طور جد در دستور آموزش و پژوهش خود قرار دهد.
سه. طرح این مباحث هرگز نباید محدود به حوزه علمیه قم شود؛ طلاب حاضر در شهرستانها و سایر حوزههای علمیه کشور نیز به شدت به چنین مباحثی نیازمندند. طلاب و حوزههای شهرستانها، ویترین و پیشانی حوزه علمیه قم و نماینده علم و پژوهش و اخلاق حوزه علمیه قم هستند، باید از حیث علمی و پژوهشی و تبلیغی دائماً تغذیه شوند.
چهار. برای عمیقتر شدن این موضوعات و مباحث، بسیار مناسب است که مدیریت حوزه، تدبیری به کار گیرد که با محوریت اساتید مربوطه، متخصصان دانشگاهی ایران و بلکه جهان، نیز امکان حضور در جلسات درس حوزویان را داشته باشند و جدیدترین مباحث ناظر به موضوعات مربوطه را در حضور اساتید حوزه، با طلاب علوم دینی در میان بگذارند. با این تدبیر، هم اساتید دانشگاه با دغدغههای اسلامی حوزویان آشناتر میشوند و هم اساتید و طلاب حوزههای علمیه، بهتر و بیشتر عمق مباحث موجود درباره موضوعات مورد بحث خود را آگاه میشوند.
پنج. مدیریت حوزه علمیه باید تدبیری به کارگیرد که چنین مباحثی به «فناوریهای نرم و فرهنگی» تبدیل شوند. زیرا تا آموزشها و پژوهشهای اجتهادی نتوانند کاربرد و کاربست خود را در مسائل اجتماعی و صنعی و مبتلابه مردم نشان دهند، جامعه هدف این مباحث و ذینفعان و مخاطبان، طعم شیرین چنین مباحثی را به صورتی ملموس نخواهند چشید؛ و در نتیجه امیدی به ماندگاری و استمرار چنین مباحثی هم نخواهد بود. به تعبیر دیگر، باید امتداد فناورانه این مباحث اجتهادی را هم مورد توجه قرار داد.
#فقه
#حوزه_علمیه
@Ahmadhosensharifi
🌹
🔴 موفقیت در اراده صادقانه
«امروز بنده به عنوان کسی که با آمار و ارقام و واقعیّات دستگاههای حکومتی از نزدیک آشناست، به شما مردم عزیز عرض میکنم:
هرجا که ما با #قاطعیّت، معرفت و روشنبینی، #احکام_اسلام را بر سر دست گرفتیم، دنبال آن حرکت کردیم و صادقانه خواستیم اسلام را پیاده کنیم، موفّق شدیم؛
اما هرجا ناکامی و ضعفی وجود دارد، بر اثر این است که ما در آن مورد، از اسلام و حکم اسلامی و ترتیب اسلامی غفلت کردهایم.»
۸۰/۰۳/۱۴
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
Salavat.Emam.Reza.2(WebAhang).mp3
3.17M
💐صلوات خاصه امام علی بن موسی الرضا علیهالسلام
با صدای محمد اصفهانی
🟢اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى
الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ
صَلاَهً کَثِیرَهً تَامَّهً زَاکِیَهً مُتَوَاصِلَهً مُتَوَاتِرَهً مُتَرَادِفَهً
کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ
...
التماس دعا
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔲دکترجلیل تجلیل (متولد۱۳۱۳در خوی) استاد برجسته و متعهد ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار ایران در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.
وی که شاگرد اساتید بزرگی چون دکتر عبدالرسول خیامپور، دکتر قاضی طباطبایی، استاد ادیب طوسی و استاد احمد ترجانی زاده بود خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اخلاق، تدین و ساده زیستی وی الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان امروز ماست.
در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی و در سال ۱۳۴۹ درجهٔ کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزهٔ علمیه و تهران به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و باز نشستهٔ دانشگاه تهران و مشغول تدریس در دورهٔ دکتری رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای تهران است. جلیل تجلیل در دورهٔ ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهرههای ماندگار ایران معرّفی شد.
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد.
📣مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل
زمان: روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰
مکان:مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران
همچنین مجلس ترحیمی نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد میشود.
⭕️شادی روح این استاد متعهد و متخلق فاتحه مع الصلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔲دکترجلیل تجلیل (متولد۱۳۱۳در خوی) استاد برجسته و متعهد و انقلابی ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار ایران در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.
وی که شاگرد اساتید بزرگی چون دکتر عبدالرسول خیامپور، دکتر قاضی طباطبایی، استاد ادیب طوسی و استاد احمد ترجانی زاده بود خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اخلاق، تدین و ساده زیستی وی الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان امروز ماست.
در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی و در سال ۱۳۴۹ درجهٔ کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزهٔ علمیه و تهران به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و باز نشستهٔ دانشگاه تهران و مشغول تدریس در دورهٔ دکتری رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای تهران است. جلیل تجلیل در دورهٔ ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهرههای ماندگار ایران معرّفی شد.
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد.
📣مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل
زمان: روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰
مکان:مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران
همچنین مجلس ترحیمی نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد میشود.
⭕️شادی روح این استاد متعهد و متخلق فاتحه مع الصلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
هدایت شده از بیداری ملت
سه بیراهه، سه فصلالخطاب
رسانههای اصلاحطلب نوشتند: «پزشکیان مسئلۀ فیلترینگ، برخورد با زنان و افایتیاف را با هماهنگی سران قوا و رهبری پیش میبرد».
رئیسجمهور گفته و نیز در مراسم تحلیف، سوگند یاد کرده که تابع رهنمودهای ولی فقیه است؛ رهنمود ولی فقیه و تکلیف شرعی و قانونی سران قوا و کارگزاران نظام در این سه موضوع، برخلاف آنچه که بدخواهان برایش دندان تیز کردهاند و خیز برداشتهاند، بهترتیب این است:
یک)
امام خامنه ای :
🔻همۀ کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریت میکنند، [درحالیکه] ما افتخار میکنیم به اینکه فضای مجازی را ول کردهایم! این بههیچوجه افتخار ندارد! [منبع]
🔻وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را هدایت میکنند و مدیریت میکنند، ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند. [منبع]
🔻فضای مجازی مخصوص ما که نیست، همۀ دنیا امروز درگیرند با فضای مجازی؛ کشورهایی که شبکۀ ملی اطلاعات درست کردهاند و [فضای مجازی را] کنترل کردهاند به نفع خودشان و به نفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند.
بهترینِ کشورها، قویترینِ کشورها، در این زمینهها خط قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزامشدۀ از سوی آمریکا و دستگاههای پشت سر و پشت صحنۀ این قضیه را راه نمیدهند. ما هم باید کنترل کنیم.
ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای ما است، برخلاف آن اصول مسلمۀ ما است، برخلاف همان اجزا و عناصر اصلی هویت ملی ما است، بهوسیلۀ کسانی که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ [منبع]
دو)
🔻نام آزادی بر آنچه كه جهتگیری فرهنگ غربی نسبت به زنان است، یک نام دروغین است؛ این، آزادی نیست. [منبع]
🔻یکی از واجبات عملی در جامعۀ ما این است که از نگاه غربیها به مسئلۀ جنسیت بهشدت اجتناب کنیم. [منبع]
🔻امنیت اخلاقی [شامل گشت ارشاد، طرح نور و...]، امنیت اجتماعی جزو وظایف ما است؛ جزو وظایف جمهوری اسلامی است؛ نمیتوانیم اینها را رها کنیم. مظهر این امنیت و عامل وسطِ میدانِ این امنیت عبارت است از نیروی انتظامی. [منبع]
🔻حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. [منبع]
سه)
🔻این معاهدات در اصل در یک نقطهای برای منافع و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند پختوپز میشود بعد این را بهواسطۀ دولتهای همسو یا دنبالهرو تصویب میکنند.
اگر یک دولت مستقلی هم پیدا بشود -حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این کنوانسیون را، این معاهدۀ بینالمللی را قبول ندارم»، سرش میریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمیکنید؟» کنوانسیونها غالباً این[جور] است.
بعضی از این معاهدات بینالمللی و کنوانسیونها مواد مفیدی دارند. خیلی خوب، اشکالی ندارد؛ مجلس مستقلاً خودش قانون بگذراند. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمیدانیم تَه آن چیست یا حتی میدانیم که مشکلاتی هم دارد، بهخاطر آن جهاتِ مثبت و جنبههای مثبت، قبول بکنیم. [منبع]
🖌 علی نجاتی مهر
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 همه خوبن، دوقطبی نکنید!
خطّی که معاویه ترویج میکرد...
قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید.
👤 استاد رحیم پور ازغدی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
اَللّهُمَّاغْفِرْلِيَالذُّنُوبَالَّتِيتَحْبِسُالدُّعَاءَ
فرازی از دعای پرفیض کمیل
✍️ امام سجاد عليهالسلام:
▪️الذُّنوبُ التی تَرُدُّ الدعاءَ: سُوءُ النِیَّةِ، و خُبثُ السَّرِیرَةِ، و النِّفاقُ مَع الإخوانِ، و تَرکُ التَّصدیقِ بالإجابَةِ، و تأخِیرُ الصلواتِ المَفروضاتِ حتّى تَذهَبَ أوقاتُها، و تَرکُ التّقرُّبِ إلى اللّه ِ عزّوجلّ بالبِرِّ و الصَّدقَةِ و استِعمالُ البَذاءِ، و الفُحشُ فی القَول.
▪️گناهانى که از استجابت دعا جلوگیرى مىکنند عبارتند از: بد نیّتى، خبث باطن (ناپاکی باطن)، دورویى با برادران، باور نداشتن به اجابت دعا، به تأخیر انداختن نمازهاى واجب تا آن که وقتشان بگذرد، ترک تقرّب جستن به خداوند عزّوجلّ با نیکوکارى و صدقه، بد زبانى و زشت گویى.
📚«معانی الاخبار، ج۲، ص۲۷۱»
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از کراسی - اخبار علمی حوزه
🔔سقط جنین و کارآمدی خانواده؛ آسیبها و راهکارها
▪️از منظر پزشکی/ دکتر نصر، رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان
▪️از منظر جامعهشناسی/ دکتر جعفریان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
▪️از منظر فقهی، حقوقی و قوانین/ حجت الاسلام دکتر هدایتنیا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
▫️ دبیر علمی/ حجت الاسلام هادی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🏷 همراه با صدور گواهی
🔹 شنبه ۱۷ شهریور ۹:۳۰ صبح
🔹 اصفهان، خیابان حافظ، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ساختمان شماره۲، سالن شهید رئیسی
🔸 مشاهده برخط: m8r.ir/1001
🔊 کراسی؛ اخبار علمی حوزه👇
@Karasy
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پاسخ منطقی آقای رحیم پور ازغدی به اظهارات آقای پناهیان
مرجئه خطّی بود که معاویه آن را ترویج میکرد، خط امام علی علیه السلام درست در قطب مخالف معاویه است.
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🔴آیت الله کعبی نائب رئیس جامعهمدرسین :
به فکر تعمیق آموزه های فقهی و حل روزآمد مسائل جامعه اسلامی بر پایه فقه باشیم
عضو هیئترئیسه خبرگان در مرکز علمی فرهنگی امامحسینع گفت :
حوزه های علمیه می توانند در انسجام اجتماعی، تقویت همبستگی و همدلی و استحکام درونی جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند و باید طرح های خود را به نظام جمهوری اسلامی برای کاهش شکاف طبقاتی و تقویت عدالت اجتماعی ارائه دهند.
الحمدلله امروز حوزه های علمیه کشور در مسیر پیشرفت و بالندگی بوده و حوزه ای اثرگذار، روزآمد و تخصصی در رشته های گوناگون علمی متناسب با مقتضیات زمان هستند.
امروز حوزه های علمیه در مسیر اهداف بلند انقلاب اسلامی و تحقق آموزه های اسلام بر پایه مکتب اهل بیت علیهم السلام در تلاش هستند و در مقابل دشمنان اسلام و ایران اسلامی ایستاده و خود را متعهد و مسئول می دانند.
تولید دانش در حوزه های علمیه از زیرساختی ترین نیازها برای پیشرفت و عدالت از سویی و تمدن سازی از سویی دیگر است و طبعا یکی از دانش های بنیادین که در این عرصه، تاثیر ویژه ای دارد، دانش های دینی برآمده از آموزه های اسلام ناب محمدی بر پایه مکتب اهل بیت علیهم السلام است.
آیت الله کعبی افزود :با بیان این که فقه در حوزه های علمیه، دانش عمومی و پایه ای حوزه های علمیه است تاکید کرد:
باید فقه اسلامی به همان سبک اجتهادی و متناسب با مقتضیات زمان و با رویکرد تحول و تولید دانش، مورد توجه قرار گیرد. به فکر تعمیق آموزه های فقهی و حل روزآمد مسائل پیش روی جامعه اسلامی در سطوح گوناگون بر پایه فقه باشیم.
⭕️متن کامل در زیر
https://rasanews.ir/003Cw9
هدایت شده از اندیشه پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ربیع_الاول
#ماه_ربیع
💎 راه شناخت قد و قامت معنوی انسان ها...
🆔اندیشه پژوهان استاد #رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
هدایت شده از جهان نیوز
🔰واکنش روزنامه کیهان به اظهارات حجتالاسلام پناهیان در مورد دوقطبیسازی
🔹روز گذشته حجت الاسلام پناهیان ضمن سخنانی به نقد خطای دوقطبی سازی در جامعه پرداخت و نسبت به آفتهای این اقدام ناصواب متذکر شد.
🔹 اما وی مصادیقی را برای این دوقطبی سازی بیان کرد که به نظر می رسد با منطق کلام ایشان در این جلسه و دیگر اظهاراتشان در تضاد و تعارض باشد.
🔹در بخشی از این اظهارات حجت الاسلام پناهیان از روزنامه کیهان که همواره در خط مقدم جهاد تبیین است به عنوان یکی از مصادیق دوقطبی ساز در جامعه نامبرده و خواستار تعطیلی این روزنامه شد!
🔹حالا روزنامه کیهان در واکنش به این اظهارات پاسخی را در حساب کاربری مجازی خود منتشر کرده که در ادامه می خوانید.
▪️آقای پناهیان کدام طرف ایستادهاید؟!
🔹۱۹ شهریور ۱۳۹۹ که برای دفاع از آقای پناهیان در مقابل هجمه ناجوانمردانه رسانههای زنجیرهای و لشگر مجازیشان و حتی برخی جریانهای داخل جبهه انقلاب نوشتیم و توصیه به رعایت «انصاف» و «اخلاق» کردیم؛ فکرش را هم نمیکردیم که حدود ۴ سال بعد در ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ آقای پناهیان (احتمالا ناخواسته و شاید با مشورت و آدرس غلط برخی اطرافیان) به همان سو بروند و با سخنانی که از یک روحانی بعید به نظر میرسد، آرزوهای چندین و چند ساله دشمنان تابلودار انقلاب علیه کیهان را تکرار کنند!
گزارش کامل را اینجا بخوانید👇
http://www.jahannews.com/news/895506
@jahaannews
jahannews.com
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️نامه غیر منصفانه برخی نمایندگان #مجلس در سال۸۲ به رهبری:
تسلیم بشید وگرنه کارتان تمامه!
❇️حضرت امام خامنهای بعدها با اشاره به آن فرمودند:
سوالاتی کردند که باید خودشان پاسخ می دادند. زیرا هم مجلس و هم دولت دست خودشان بود.
تسلیم نشدیم و ایستادیم، باز هم خواهیم ایستاد.
📣پ.ن.
آنها که با فعالیتها و اقدامات غیرقانونیشان، خروج بر نظام و خروج از نظام کردند، وقتی به نتیجه شوم خود نرسیدند مجبور شدند مجددا به نظام و صندوق رأی ملت که میزان و مبنای اداره امور کشور است بازگردند.
این هنر رهبری مقتدر و بصیر نظام حفظهالله تعالی است که با تشخیص بموقع و اقدام بموقع، صفوف را روشن، توطئه ها را خنثی و همه را به مسیر قانونگرایی و التزام به نظام و اسلام و رعایت قواعد جمهوریت سوق می دهد.
فقیه ولی امر مسلمین به تعبیر امام حسن عسگری علیهالسلام منقذ و نجات غریق ملت است:
«الفقیه من انقذ الناس من اعدائهم.»
خدا بر توفیقات روزافزون الهی ایشان بیفزاید
#قدردان وجود ارزشمند چنین رهبری باشیم.
#هنر_رهبری
#ضامن_عدم_انحراف
هدایت شده از بسیج دانشگاه تهران
🔹 نامه جمعی از تشکل های دانشجویی خطاب به ریاست قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت در خصوص بازداشت حجتالاسلام والمسلمین ریسمانسنج
▫️هفتهی گذشته روحانی عدالتخواه و انقلابی، حجت الاسلام والمسلمین محسن ریسمانسنج، معاون اجتماعی و مطالبهگری سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان، به موجب پروندهی قبلی که با شائبههای زیادی همراه بوده است، دستگیر و روانه زندان شدند.
▫️محسن ریسمانسنج، نمونهای از سرمایه های مردمی انقلاب اسلامی است که برای دفاع از حقوق عامه، گلاویز شدن با مافیای متصل به قدرت اهواز را به جان می خرد اما علیرغم تمام هزینههایی که در این مسیر میدهد، با حکمی مبهم روانه زندان میشود.
▫️درخواست جنبش دانشجویی مطابق اختیارات قانونی جنابعالی و شرایط و سوابق حجت الاسلام محسن ریسمانسنج این است که در ابتدا جلسهای برای دغدغهمندان و با حضور وکلای پرونده با دادستانی محترم کل کشور صورت پذیرد و پرونده ایشان در دادگاهی همعرض مورد بررسی قرار گیرد.
@Basijut_ir
هدایت شده از عبدالله محمدی
📚تازه های نشر
مقاله «بررسی رابطه نظر و عمل از منظر علامه طباطبایی»
این جُستار در پی تبیین رابطهٔ نظر و عمل در اندیشهٔ علامه طباطبایی با هدف روشنشدن یکی از مهمترین ارکان حکمت عملی؛ یعنی رابطهٔ نظر و عمل از منظر این حکیم نوصدرایی است که با روش توصیفی و تحلیلی، ضمن واکاوی آثار علامه طباطبایی، در مواردی که ایشان بهصورت مستقل به این مسئله وارد نشده، آن را براساس مبانی وی بازسازی کرده است. حاصل آنکه: علم از منظر علامه طباطبایی مبدأ تمام رفتارهای انسان است. علم و عمل، امور وجودی هستند و درنتیجه، شدت علم سبب شدت عمل میشود. بین نظر و عمل، تعاملی دوطرفه برقرار است. علامه با تأکید بر مفهوم التفات توانسته است عصمت معصومان و نیز تحقق ملکات اخلاقی را نیز با حقیقت علم مرتبط سازد.
نوآوریهای این جُستار عبارتاند از: سازماندهی سخنان پراکندهٔ علامه در این بحث، اصطیاد چهار تقریر از فرایند تعامل نظر و عمل، ارائهٔ تقریری ابتکاری از تأثیر عمل بر نظر، تکمیل دیدگاه علامه با رویکرد وجودی و نیز دخالتدادن حقیقت اعتباریات، نمایانساختن پیامدهای این دیدگاه در علوم انسانی.
پیوند دسترسی مستقیم به مقاله
https://jphilosophy.um.ac.ir/article_44850.html
👤 عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
https://eitaa.com/abmohammadi
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
نگاهی دوباره به دستور تأملبرانگیز دکتر پزشکیان
🔰 بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی جوابیه دفتر رئیسجمهور و پاسخ کیهان
🔸در پی انتشار گزارش کیهان در نقد دستور رئیسجمهور برای بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی، دفتر رئیسجمهور کشورمان جوابیهای ارسال کرده است.
د🔻ر جوابیه دفتر رئیسجمهور آمده است:
جناب آقای شریعتمداری
مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان
سلام علیکم؛
احتراماً پیرو درج مطلبی با عنوان بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟» در تیتر اول آن روزنامه در تاریخ ۱۰ شهریور ۱4۰3 که حاوی برخی ادعاهای نادرست و تفسیر ناصواب از اظهارات ریاست محترم جمهوری در یکی از سخنرانیهای اخیر میباشد، نکات زیر بهعنوان جوابیه ایفاد میشود و لازم است برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات با رعایت دقیق ضوابط معین شده در قانون مورد نظر، در شماره روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ منتشر شود.
🔻یک/ دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر بازنگری وضعیت اساتید و دانشجویانی که به صورت سلیقهای یا با تفاسیر تنگ نظرانه از قوانین دچار محرومیت از تدریس یا تحصیل شدهاند کاملاً در چارچوب قانون و اختیارات قانونی رئیس جمهور اسلامی ایران صادر شده است. این دستور نه تنها به معنای نقض یا نادیده گرفتن قوانین نیست بلکه تاکیدی بر اجرای دقیقتر و عادلانهتر قوانین موجود به شمار میآید.
🔻دو/ این اقدام در راستای تحقق عدالت در نظام آموزش عالی کشور صورت میگیرد. دولت وفاق ملی در عین حال که متعهد به حفظ نظم و وزانت علمی محیطهای دانشگاهی است، اما رفتارهای فراقانونی و سلیقهای را که آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی را محدود کند، تحمل نخواهد کرد. دولت مصمم به اجرای قانون است، این مسیر با اراده مردم آغاز شده و فضاسازیها و مخالفتها آن را متوقف نخواهد کرد.
🔻سه/ یادداشتنویس روزنامه کیهان در عین حال که از دستور رئیس جمهور محترم برای بازنگری در پرونده دانشجویان یا اساتید اخراجی برآشفته اما خود در موضوع دیگری خواهان بازنگری در پرونده دانشجویانی است که آنها را از نظر سیاسی هم طیف خود میداند صرف نظر از اینکه این نوع برخوردهای دوگانه و سیاستزده چقدر نکوهیده و خلاف شأن رسانهای در تراز جمهوری اسلامی است، طرح این مسئله خود به معنای پذیرش امکان اجحاف در گذشته و تأکید بر ضرورت بازنگری است.
🔻در پایان لازم به تاکید است که دولت وفاق ملی، با درک عمیق از اهمیت نقش دانشگاهها در پیشرفت و توسعه کشور متعهد به ایجاد فضایی پویا، عادلانه و قانونمند در محیطهای دانشگاهی است.
🔸پاسخ کیهان
درخصوص جوابیه دفتر رئیسجمهور ذکر چند نکته ضروری است.
نخست اینکه متن سخنان رئیسجمهور محترم در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و جدید علوم، که کیهان برای پرهیز از کوچکترین اشتباه احتمالی آن را عیناً از پایگاه خبری ریاست جمهوری منعکس کرده است و همچنین تصاویر سخنرانی مذکور موجود است؛ که بر اساس آن دکتر پزشکیان میگویند:
🔻«به وزرای بهداشت و آموزش و پرورش هم گفتهام و اینجا هم تاکید میکنم، وضعیت همه آن اساتیدی که به هر طریقی از دانشگاه لغو قرارداد یا اخراج شدند، مورد بازنگری قرار دهید و دانشجوها را برگردانید. طبیعی است که دانشجو حرف دارد و اعتراض میکند، من باید جوابش را بدهم، یا حرفش حق است که باید اطاعت کنم، یا نه اشتباه میکند که باید هدایتش کنم.»
رئیسجمهور در ادامه سخنان خود در آن جلسه با بیان اینکه دانشجو نمیتواند آدم بدی باشد چرا که او امید و سازنده فردای مملکت ماست و باید سؤال کند، اظهارداشت:
🔻«کرسی آزاداندیشی که رهبر معظم انقلاب بر تشکیل آن تاکید دارند، یعنی اینکه دانشجو آزادانه حرفش را بزند و با منطق جواب بگیرد، هر کدام منطق نداشت باید منطق طرف مقابل را بپذیرد. اینها مسائل روشن علمی است و باید براساس شواهد تصمیم بگیریم. دانشجو را میشود هدایت و توجیه کرد، اگر حق با اوست، خودمان را باید اصلاح کنیم، نه اینکه با او برخورد کنیم. اگر این مسئله را دریافتیم و توانستیم بپذیریم، آن وقت مملکت را آباد میکنیم.»
🔸همانطور که از این سخنان بر میآید حداقل درخصوص دانشجویان اخراجی که بیشترین بخش از گزارش کیهان به آن اختصاص یافته بود، در کلام دکتر پزشکیان به صراحت سخن از بازگرداندن دانشجویان و نه دستور بازنگری پرونده آنها شده است و اتفاقاً یکی از انتقادات کیهان به این سخنان این بود که چرا جناب رئیسجمهور به جای دستور بازنگری پرونده دانشجویان اخراجی، با یک دستور کلی و غیر منطبق با قانون، صرفاً خواستار بازگشت دانشجویان شدهاند؟!
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔸نکته دیگر اینکه، در جوابیه ارسالی بیان شده است که «دستور رئیسجمهور در راستای عدالت در نظام آموزش عالی کشور صادر شده است و دولت وفاق ملی رفتارهای غیرقانونی و سلیقهای را که آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی را محدود کند تحمل نخواهد کرد و دانشگاه محل تضارب آرا و اندیشههاست»؛ درخصوص این بخش هم باید گفت؛ ظاهرا دوستان تنظیمکننده این جوابیه نیز خیلی اعتقادی به بازنگری و بررسی پرونده دانشجویان اخراجی و کنکاش بر روی اینکه فلان دانشجو یا استاد اخراجی بر اساس کدام علت اخراج شدهاند ندارند و بدون اینکه توضیح بدهند دقیقاً کجا و چه وقت محدودیت در آزادی بیان و اندیشه در محیطهای دانشگاهی باعث اخراج شده است پیشاپیش رفتارهای غیرقانونی و سلیقهای را دلیل این اخراجها میدانند!
🔻حال آنکه در گزارش کیهان نیز آمده بود: « در سخنان رئیسجمهور محترم به درستی به این موضوع اشاره شده است که «دانشجو حرف دارد و اعتراض میکند»،حرفی نیست، اما بهتر است جناب پزشکیان بفرمایند، چه کسی با حرف زدن دانشجویان و حتی اعتراض و اعلام نظر آنها مخالف است و کجا و چه زمانی دانشجویی صرفا به خاطر حرف زدن یا حتی اعتراض اخراج شده است؟!
🔸نکته پایانی اینکه، تکرار یا اعتقاد به واژه وفاق ملی نباید باعث شود که دانشجو یا استادی که در حوادث و اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به بدترین شکل همسو با تلاش دشمن برای نابودی ملت و کشور، مشغول آشوب و تحریک و میدانداری در اغتشاشات و توهین به ارزشها و ساحت دانشگاه بوده است به جای بازخواست و پاسخگویی یا عذرخواهی به محیط دانشگاه بازگردد. در روزهای اخیر شاهد برکناری دکتر انتظاری استادی انقلابی و با تجربه از ریاست دانشکده صرفا به دلیل یک سهو کلامی و با وجود عذرخواهی بودیم آیا این اقدام با ادعای دوستان در مورد احترام به اساتید و وفاق ملی سنخیت دارد؟ آیا بازگشت بدون عذرخواهی میدانداران اغتشاشات در دانشگاه در کنار برکناری پس از عذرخواهی به خاطر یک خطای کلامی گویای نگاه علمی دوستان است یا اعمال سیاستزدگیهای مخرب؟!
#تیتر_یک
#سرویس_اجتماعی
https://kayhan.ir/001EjG
@Kayhan_online
هدایت شده از سربازان گمنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اخلاق مسلمانان دلیل گرایش مردم به سمت اسلام
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
«علي اوتارخاني»، سرپرست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي شد
معاون رئيسجمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور با صدور حكمي، «علي اوتارخاني» را بهعنوان «سرپرست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي» سازمان برنامه و بودجه كشور منصوب كرد.
به گزارش مركز روابط عمومي و امور بينالملل سازمان برنامه و بودجه كشور، در حكم انتصاب «علي اوتارخاني» آمده است: «نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب عالي، به موجب اين ابلاغ به عنوان «سرپرست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي» سازمان برنامه و بودجه كشور منصوب ميشويد. اميد است با اتكال به خداوند متعال و اهتمام ويژه در تحقق اهداف سند چشمانداز، سياستهاي كلي مصوب مقام معظم رهبري (مدظلهالعالي)، قانون برنامه توسعه و خدمت به نظام اسلامي و ملت شريف ايران با رعايت منشور اخلاقي دولت چهاردهم، با اتخاذ تدابير مناسب در انجام مأموريتهاي محوله، موفق و مويد باشيد. توفيقات جناب عالي را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»
شايان ذكر است علي اوتارخاني، عضو هيئت علمي دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه شهيد بهشتي بوده و پيش از اين نيز در سال ۱۴۰۱، رياست مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي را به عهده داشته است.