هدایت شده از تبیین حکمت های نهج البلاغه استاد مهدوی ارفع
با اوناست یکیش همینه که خطاهای ما رو دیدند هم پوشوندند, هم در دلشون سر سوزنی نگاهشون و رفتارشان با ما فرق نکرد, حتی اگر کسی اومد پیششون گفت هزارتا توجیه برایش درست کردند, ذهن دیگران را هم پاک کردند.
این یک زندگی شایسته است.
چقدر خوبه دیگران براساس این خلقیات پیش ما احساس امنیت بکنند.
ما عیبجویی نمیکنیم که ایرادشونو در بیاریم. اگر به وقتی ایرادی هم ظاهر شد سعی میکنیم نبینیم اگر هم دیدیم سعی میکنیم بپوشانیم. وقتی پوشوندیم فراموش کنیم اگر کسی خواست روکنه دفاع کنیم از ایشون و توجیه کنیمو ...
خب اینها میمونه در دل انسانها میمونه
انسانها احساس میکنند میچشند خوبیها رو و این باعث میشه ما همیشه در دل مردم باشیم حتی اگر هزار کفن پوسیده باشه.
#استاد_مهدوی_ارفع
#نهضت_نهجالبلاغهخواني
https://eitaa.com/joinchat/4292345904C0b5c499fe5
هدایت شده از تبیین حکمت های نهج البلاغه استاد مهدوی ارفع
🦋🌴🦋🌴🦋🌴
🦋🌴🦋🌴
🦋🌴
🌴
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 *تأمل در نهج البلاغه*
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌹🌐🌹
*تبيين حكمت یازدهم* :
بِسْمِ اللّه الرّحْمٰنِ الرّحیٖم
*امیرالمومنین علی علیه السلام* فرمودند:
*اگر بر دشمنت دست یافتی بخشیدن او را شکرانه پیروزی قرار بده.*
گاهی ممکنه من و شمام به اشتباه، خیال کنیم که وقتی میگن خدا نعمت میده یا به کسی نعمت دادند یا اگر این کار رو کنی نعمتی نصیبتون میشه نعمت لزوما یه چیزیست که به ما بدهند و قابل حس باشه.
اولا: نعمت اصلاً به این معنی نیست که یه چیز خاصی رو به شما بدهند مستقیم،
ثانیا: همه نعمتهام که محسوس و ملموس لازم نیست باشه.
مثلا محبت شما را به دل دیگران بیندازند این نعمت نیست؟!
مثلا شما یه دفعه ای از غصه ای به شادی دلتون منتقل بشه این نعمت نیست؟!
این اولا.
ثانیا همه ما به فطرت خودمون که مراجعه میکنیم میفهمیم که اگر نعمتی کسی به ما داد باید شکرشو به جا بیاریم. شکر نعمت و شکر نعمت دهنده و منعم واجبه، واجب عقلیه، حالا *امیرالمومنین علیه الصلوة و السلام* پرده برداری میکنند از یک نعمتی که چه بسا اگر حضرت این رو به ما نمیفرمودند ما اصلاً باور نمیکردیم که این هم یکی از مصادیق نعمته.
اون نعمت چیه؟!
اینه که یک کسی به شما ظلمی کرده خدایی نکرده و شمام از طریق قانونی محکومش کردی و به چنگ آوردیش، حالا میتونی قصاص کنی. حالا میتونی طبق قانون تقاصتو بگیری.
حالا میتونی تو هم تلافی بکنی.
این یه نعمته؟!
چی نعمته؟
همین که تو دست پیدا کردی به دشمنت، سلطه پیدا کردی به کسی که به تو ظلم کرده این نعمته! عه! آقا این چه نعمتیه؟! چیزی به ما نرسیده؟! رسیده! این که خداوند تویی که ناامید بودی که یه روزی این کسی که حق تو رو خورده را به دام بیندازی و گرفتار قانون بکنی، امروز تو رو مسلط کرده دیگه.
کی این کارو کرده؟! خدا!
خوب این یه نعمته،
از اون نعمت های ویژه ولی پنهانه،
وقتی نعمت شد قانون دوم باید عمل کنی.
قانون دوم چی میگفت؟! میگفت شکر نعمت واجبه. حالا شکر نعمتِ تسلط پیدا کردن بر دشمن بر کسی که به ما ظلم کرده چیه؟! بخشیدنشه. عفوه ، گذشته، اگر گذشت نکنیم چکار میکنیم؟!
هیچی. قصاص میکنیم. با قصاص کردن که ما کار بزرگی نکردیم.
نعمتی که خدا داد رو استفاده نکردیم.
یعنی اگر انسان هیچ اخلاق الهی هم نداشته باشه خب میره قصاص میکنه.
*اما حالا که خدا نعمت دست یابی به دشمن رو به ما داده شکرش و قدردانیش به اینه که از اون خطاکار بگذریم. و عفوش کنیم* .
#استاد_مهدوی_ارفع
#نهضت_نهجالبلاغهخواني
https://eitaa.com/joinchat/4292345904C0b5c499fe5
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
اول یه دوش عقل بگیر....mp3
3.3M
🎙اول یه دوش عقل بگیر...
-اساسا اگر تفکر و تعقل، اندیشه ورزی درست، تعطیل بشود، قطعا تو وقتی نماز شب میخوانی داری به شیطان سواری میدهی! پیاده روی اربعینت هم به نفع ابلیس تمام خواهد شد! شک نکن!!
🔹 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🗓۱۳/شهریور/۹۹
⏱مدت زمان: ۴:۳۳ ثانیه
📥دریافت صوت کامل سخنرانی با موضوع: «تغییر ذائقه؛ راهبرد جنگ نرم ۵»👇👇
eitaa.com/mahdavi_arfae/8873
🔸 #تهران، هیات امام صادق(ع)
🆔 @mahdavi_arfae
🦋🌹🌴🦋🌹🌴
🦋🌹🌴🦋🌹
🦋🌹🌴🦋
🦋🌹🌴
🦋🌹
🦋
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 *تأمل در نهج البلاغه*
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌹🌐🌹
*تبيين حكمت دوازدهم* :
بِسْمِ اللّه الرّحْمٰنِ الرّحیٖم
*امیرالمومنین علی علیه السلام* فرمودند:
*« أَعْجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اكْتِسَابِ الْإِخْوَانِ، وَ أَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَيَّعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُمْ.»*
*« ناتوان ترین مردم کسی است که در دوستیابی ناتوان است و از او ناتوان تر آن که دوستان خود را از دست بدهد.»*
*حکمت دوازدهم نهج البلاغه* به تعبیری تفسیر بخشی از *حکمت ششم نهج البلاغه* است.
حضرت در حکمت ششم نهج البلاغه فرمودند: *خوشرویی ریسمان دوستیابیه.*
یعنی شما با حداقل زحمتی که خوشرو بودنه میتونید با دیگران دوست بشید. دیگرانو به سمت خودتون جذب بکنید.
خب! حالا در حکمت ۱۲ میگن آدم چقدر باید عاجز باشه. چقدر بیعرضه و ناتوان باشه که نتونه دوست بدست بیاره.
خب! ربط این به حکمت ششم چیه؟
آخه وقتی آدم میتونه با یه خوشرویی دوست به دست بیاره چقدر باید ناتوان باشه که یه خوشروییم نمی تونه انجام بده؟
نمیتونه چهره خودش رو حتی، کلام خودش رو زیبا کنه که دیگران ازش خوششون بیاد و باهاش دوست بشن.
پس *ناتوان ترین فرد کسی است که نمیتونه دوست بدست بیاره* .
بعد میفرمایند از او ناتوان تر هم هستا و اون کسیه که حالا به زحمت دوست خوبی به دست آورده!
اما!
*نتونسته حفظش بکنه* .
با بداخلاقی، با رعایت نکردن حقوق دوست، از دستش داده.
پس اگر از ما پرسیدند ناتوان ترین آدم کیه؟
بگیم کسی که حتی بلد نبوده با خوشرویی، بدون هیچ هزینه و مالیاتی دوست بدست بیاره.
از اون ناتوانتر کیه؟ کسی که تونسته دوست بدست بیاره نتونسته حفظش کنه.
حالا یا بدخویی کرده، بداخلاقی کرده باهاش، یا حقش را جایی رعایت نکرده، جایی که باید ازش حمایت میکرده حمایت نکرده، جایی که باید بهش انتقاد میکرده تا خودشو درست کنه انتقاد نکرده طرف سرش به سنگ خورده وووو انواع حقوقی که داشته.
*امیدوارم منو شما اینقدر دیگه ناتوان نباشیم که نتونیم با خوشرویی دلهای مردمو متوجه خودمون بکنیم و با خوشرویی دوستان خودمونو انشاءالله نگه داریم.*
#استاد_مهدوی_ارفع
#نهضت_نهجالبلاغهخواني
https://eitaa.com/joinchat/4292345904C0b5c499fe5
🦋🎁🌴🦋🎁🌴
🦋🎁🌴🦋🎁
🦋🎁🌴🦋
🦋🎁🌴
🦋🎁
🦋
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 *تأمل در نهج البلاغه*
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌹🌐🌹
*تبيين حكمت سیزدهم* :
بِسْمِ اللّه الرّحْمٰنِ الرّحیٖم
در *حکمت سیزدهم* *امیرالمومنین علیه الصلوة و السلام* با یک عبارت بسیار شیرین و شیوایی، یکی از سنتهای محکم الهی را میخوان به ما یادآوری کنند. و اون سنت بزرگ و محکم اینه که:
وقتی خدا نعمتی به کسی میده که حالا یا قبلش کاری کرده استحقاق پیدا کرده یا نه خدا مستقیما از لطفش یه نعمتی داده، حالا منتظر میشه ببینه:
قدر این نعمتو میدونه؟
به جا مصرف می کنه؟
شکرشو به جا میاره؟
اگر شکر کرد
این قانون الهی برش حاکم میشه که:
*لإن شکرتم لازیدنکم*
اگر نعمتی که به شما داده شده رو شکر کردید قطعاً من زیادش می کنم. قطعاً.
اما اگر نعمتو بهش داد،
فراوان هم داد،
ناسپاسی کرد
اون موقع باید منتظر این سنت الهی باشه که:
*و لإن کفرتم ان عذابی لشدید.*
اون نعمتو که ازتون میگیرم و خودتون رو گرفتار میکنم به عذابی شدید که ناسپاسی نعمتها عذاب آوره.
حالا حضرت در حکمت ۱۳ میفرمایند که:
وقتی که نعمتهای الهی نشانههاش آشکار شد، دیدید خدا داره یه جایگاهی به شما میده،
یه احترامی داره پیش مومنین به شما میده
یه فهم خوبی داره توی مسایل علمی به شما میده
یه بیان قشنگی در تبیین مسائل دینی به شما داره میده
نشانه هاش که آشکار شد *مواظب باشید که با ناسپاسی نعمتی که داره نزدیک میشه رو دور نکنید، پس نزنید،*
چون عالم یکسره با سنتها و قوانین خدا اداره میشه،
اگر قدردانی در شما آروم آروم شکل گرفت اون نعمت هم به شما نزدیک میشه، نزدیک میشه و شما باهاش ارتباط میگیرید.
اگر خدای نکرده هنوز نیومده آثار ناسپاسی و ناشکری در شما آشکار شد این سنت از کار میاوفته و سنت محروم کردن انسان ناسپاس و ناشکر فعال میشه.
*انشاءالله همه ما در همه لحظات نسبت به همه نعمتهای الهی شکرگزار باشیم.*
#استاد_مهدوی_ارفع
#نهضت_نهجالبلاغهخواني
https://eitaa.com/joinchat/4292345904C0b5c499fe5
🦋🎁🌴🦋🎁🌴
🦋🎁🌴🦋🎁
🦋🎁🌴🦋
🦋🎁🌴
🦋🎁
🦋
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 *تأمل در نهج البلاغه*
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌹🌐🌹
*تبيين حكمت چهاردهم* :
بِسْمِ اللّه الرّحْمٰنِ الرَّحیم
*حکمت چهاردهم نهج البلاغه شریف* ، یک حکمت تربیتیست.
گاهی وقتا ما در انتخاب و اختیار بین خوب و خوبتر هستیم.
گاهی وقتا مخیریم بین انتخاب خوب یا بد، گاهی وقتا مخیر میشیم بین انتخاب بد یا بدتر.
انسان مومن یعنی انسان عاقل، برای هر یک از این شرایط، یک رفتار خاص و یک الگوی خاص رفتاری داره.
یکی از مواردی که ممکنه ما در تربیت مخصوصاً تربیت فرزندانمون، نوجوانانمون بهش برخورد بکنیم و در حلش دچار مشکل بشیم اونجاییست که نوجوان عزیز ما، جوان بزرگوار ما، رفتارهایی ازش سر میزنه که ما خیلی نمی پسندیم، کارهایی میکنه، خلقیاتی از خودش بروز میدهد که خیلی مورد خوشایند ما نیست، در محیط خانه، در محیط کانون فرهنگی، در محیط مدرسه، مسجد و امثال این مخصوصاً خانواده،
خب! در یک همچین شرایطی ما دو تا تکلیف همزمان داریم:
یکی اینکه برای این سوء اخلاقش یا سوء رفتارش مطالعه، مشاوره، بررسی، تفکر، تأمل و تدبر، توسل، دعا و امثال این، یک برنامهای داشته باشیم که اون اشکالش را هم برطرف بکنیم یه بحثه،
اما یه برنامه دیگه هم باید برای حفظش داشته باشیم.
یعنی کسی که به یک مسیر خطایی کشیده میشه از یه نقطه کمی آغاز میکنه این خطا رو، و این مسیر اگر کنترل نشه به بدترین جاها کشیده میشه.
ما یه تکلیف داریم که از همین یه مقدار اشتباه هم اونو برش گردونیم، یه تکلیف هم داریم که مواظب باشیم بدتر نشه.
پس ما گاهی وقتا توی مسئله تربیت در حالت تحیر بین بد و بدتر هستیم. بین خوب و خوبتر یا حتی خوب و بد، که اگر یک اشتباه بکنیم ممکنه اوضاع وخیم تر بشه.
مثلا یه وقتی یه کسی میره چهره خودش رو در اختیار یک آرایشگر قرار میده برای یک مراسمی، جشنی، عروسی، چیزی، یه مقدار تزئینش بکنه.
خب! اونجا بین خوب وخوب تر انتخاب میکنه مدل های مختلفو ، مثلا بهش نشون میدن یا در موردش باهاش گفتگو میکنند و اون به سلیقه و ذائقه خودش اون بهترینه را انتخاب میکنه. اما یه وقتی هست کسی دچار یک آسیبی در یک سانحه تصادف شده چشمش آسیب جدی دیده. حالا پزشکان در اتاق عمل مرددند بین اینکه این چشمو عمل کنند و یا اینکه این چشمو تخلیه کنند.
هر دو زجر داره درد داره سختی داره، چه کنند؟ میگن عمل اول را انجام میدهیم امیدواریم بیناییش برگرده اگر برنگشت دیگه چاره ای نیست چشمو باید تخلیه کرد.
یعنی بین بدو بدتر مخیرند.
در یک همچین شرایطی دو تا تکلیف دارند:
یکی اینکه امیدوارانه، مجدانه تلاش کنند که این بینایی در معرض از دست رفتن برگرده، دو این که آسیب به بقیه سیستم مغز این کشیده نشه مثلاً.
در یک هم چنین شرایطی یک مجموعه مسئله جلوی چشم پدر و مادر و مربی میاد. یعنی در اون موقعیتی که میخواد فرزندشو در اون مسیری که داره میره هم برش گردونه هم لااقل الان اجالتا متوقفش کنه که جلوتر نره.
اونجا چه باید بکنه؟
یکی از مهمترین راهبردهایی که در یک همچین شرایطی پدر و مادر خبیر ، مربی ماهر و توانمند باید بهش مجهز باشه عبارت است از جاذبه.
باید به گونهای رفتار بکنه که اون فرزند احساس نکنه اون شاگرد احساس نکنه که از چشم پدر و مادر و استاد افتاده و دیگه هیچ ملاتی که اینها رو بتونه بهم بچسبونه نیست.
که در این شرایط هزار آفت پیش میاد.
اون *جاذبه* باید همچنان حفظ بشه بلکه تقویت بشه. به تعبیر عوامانه بیشتر باید تحویلش گرفت. محبت باید به سمتش سرازیر کرد. توجه بهش کرد. اگر توجه بهش نکنیم آسیبهای جدی داریم که یکیش در نهج البلاغه در *حکمت چهاردهم* بیان شده.
امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند:
*کسی که نزدیکانش او را واگذارند بیگانه او را پذیرا میشود.*
کسی که نزدیکانش بی توجهی بهش بکنند، او را تضییع بکنند او رو رها بکنند این خطر در کمینش هست که بیگانگان اونو جذب بکنند.
بره ببینه بیرون جذب بشه. دیگه اونجا قابل کنترل نیست.
ادامه دارد ...
#استاد_مهدوی_ارفع
#نهضت_نهجالبلاغهخواني
https://eitaa.com/joinchat/4292345904C0b5c499fe5
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
سخنرانی 7-3-1399- حسینیه مجازی.mp3
16.42M
🔈صوت : #نهج_البلاغه_آیین_نامه_انتظار ( ۱۹)
🌹 شرح حکمت های #نهج_البلاغه شریف. (جلسه نوزدهم )
✅ محور بحث : شرح حکمت ۱۴
راهکارهای تربیت فرزندان :
1⃣ تکلیف در تربیت فرزندان
2⃣ برنامه ریزی برای حفظ آنها
گاهی می بایست از بین بد و بدتر به ناچار بد را انتخاب کرد ، فرزند ما باید همیشه احساس کند مورد توجه ماست ، لذا گاهی تغافل کنیم و از خطاهای کوچک او بگذریم ، آنها نباید احساس کنند که طرد شده اند .
🔷 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🔶 حسینیه نهضت جهانی۹۹/۳/۷
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
@mahdavi_arfae
@hoseyniyemajazi
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
#سروش_بیداری
بصیرت سیاسی 1⃣
سوال: در فتنه ها چه کنیم؟
پاسخ:
اولا بابد دید مرادتان از فتنه، کدام معنای آن است؟
در نهج البلاغه «فتنه» در چند معنا به کار رفته است:
۱. آزمایش و اختبار؛ مثلا حضرت به اشعث که در مرگ فرزندش، عزادار شده است، می فرمایند:«... یا اشعث! ابنک سرک و هو بلاء و فتنه...» یعنی فرزندت تو را شاد می کرد در حالی که وجودش برای تو مایه ابتلاء و آزمایش بود. ۱
(این فرمایش اشاره است به آیه شریفه « انما اموالکم و اولادکم فتنه»۲ )
۲.عذاب و عقاب؛ مثلا در نهج البلاغه می خوانیم:« کم من مستدرج بالاحسان الیه ...و مفتون بحسن القول فیه..»یعنی چه بسا کسی که به واسطه ستایش مردم گرفتار می شود.۳
۳. آشوبهای اجتماعی بویژه در حکومت اسلامی. اکثر موارد کاربرد واژه فتنه در نهج البلاغه در این زمینه است.
اکنون مشخص شد که مراد از فتنه در پرسش « در فتنه ها چه کنیم؟» همین معناست.
ثانیا باید دانست که این نوع فتنه _آشوب و نزاع اجتماعی_ غالبا در جامعه ای که حکومت اسلامی در آن مستقر شده است، توسط مخالفان طراحی و ایجاد می شود. ریشه آن «هواپرستی و بدعت گذاری در احکام آسمانی۴» است و همواره با ایجاد شبهه در اصل حکومت دینی یا فروع آن آغاز می شود « ان الفتن اذا اقبلت شبهت: فتنه ها آنگاه که روی می آورند با حق مشتبه میشوند.»۵ یعنی سران و طراحان فتنه به مدد سوابق مثبت ( مانند طلحه و زبیر، پایه گذاران فتنه جمل ۶) یا شعار بظاهر حق (مانند خوارج و شعار لاحکم الا لله ۷) یا امثال این حربه ها، مردم را به تردید می اندازند تا جایی که خیلی ها در تشخیص اینکه کدام گروه حق است و کدام، باطل ناتوان می شوند.
در چنین شرایط شبهه گونی یکی از شیطنت های اصحاب فتنه این است که القا کند اگر نمی توانی حق را کشف کنی، ساکت باش و از فتنه کناره گیری کن و بی طرف باش. همین استراتژی باعث می شود که نه حق یاری شود و نه باطل خوار گردد. مثل چهار شخصیت مطرح در زمان امیرالمومنین علیه السلام( سعد ابی وقاص، محمد بن مسلمه، اسامه بن زید و عبدالله بن عمر ) که در فتنه جمل ادعای تردید کرده و از یاری حضرت کناره گیری کردند. ۸ و سبب شدند افراد دیگری مانند حارث بن حوط هم مردد شده و پشت حضرت را خالی کنند.۹
در چنین شرایط فتنه آلودی ما باید چه کنیم؟
اولا باید حق و باطل را از طریق شاخص ها شناخت نه اشخاص « ای حارث! تو زیر پایت رادیدی ولی به پیرامونت نگاه نکردی، پس سرگردان شدی. تو حق را نشناختی تا بدانی که اهل حق چه کسانی هستند و باطل را نشناختی تا اهل باطل را بشناسی.» ۱۰
امام صادق علیه السلام می فرمایند:: « من دخل في هذا الدين بالرجال أخرجه منه الرجال كما أدخلوه فيه و من دخل فيه بالكتاب و السُّنَّةِ زالَتِ الجبالُ قَبلَ أن يَزولَ : هر کس بواسطه افراد داخل این دین بشود، همان افراد هم از دین خارجش می کنند ولی کسی که به واسطه کتاب و سنت داخل دین شود، کوهها متزلزل می شوند و او نمی شود.» ۱۱
ثانیا باید در روزگار فتنه ضمن حضور در جبهه حق و دفاع جانانه از حق بگونه ای رفتار و موضعگیری کرد که باطل نتواند سوء استفاده کند؛ مانند بچه شتر نر دو ساله که نه هنوز پشت محکمی دارد تا از او سواری بگیرند و نه پستانی دارد که شیرش را بدوشند ۱۲ و این معنای حکمت اول نهج البلاغه است و پاسخ سوال این نوشتار.
______________________
پ.ن:
۱. نهج البلاغه؛ حکمت ۲۹۱
۲. سوره مبارکه تغابن؛ آیه ۱۵
۳. نهج البلاغه؛ حکمت ۲۶۰
۴. نهج البلاغه؛ خطبه ۵۰
۵. نهج البلاغه؛ خطبه ۹۳؛ بند ۲
۶. نهج البلاغه؛ حکمت ۴۵۳
۷.نهج البلاغه؛ خطبه ۴۰
۸. نهج البلاغه؛ حکمت های ۲۶۲، ۱۸، ۱۵
۹.نهج البلاغه؛ حکمت ۲۶۲
۱۰. همان.
۱۱. غیبت نعمانی؛ ج۱؛ ص۲۲
۱۲. نهج البلاغه؛ حکمت ۱
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#مهدوی_ارفع
@mahdavi_arfae
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
چرا سایر ائمه مانند امام حسین قیام نکردند؟!.mp3
3.13M
🔈چرا سایر ائمه مانند امام حسین(ع) قیام نکردند!؟
🔹 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🗓۹۹/۵/۳۰ (شب اول محرم)
⏱مدت زمان: ۴:۱۹ دقیقه
📥دریافت صوت کامل با موضوع: « آیین عشق بازی ۱»👇👇
eitaa.com/mahdavi_arfae/8764
🔸 #اصفهان مجموعه فرهنگی عاشوراییان
🆔 @mahdavi_arfae
امام حسین فدای چه حقیقتی شد؟.mp3
3.82M
🔈امام حسین فدای چه حقیقتی شد؟
🔹 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🗓۹۹/۵/۳۰ (شب اول محرم)
⏱مدت زمان: ۵:۱۷ دقیقه
📥دریافت صوت کامل با موضوع: « آیین عشق بازی ۱»👇👇
eitaa.com/mahdavi_arfae/8764
🔸 #اصفهان مجموعه فرهنگی عاشوراییان
🆔 @mahdavi_arfae
تغییر ذائقه؛ راهبرد جنگ نرم_ج۱.mp3
19.97M
🔈 #تغییر_ذائقه_راهبرد_جنگ_نرم (۱)
🗓 جلسه اول | ۹۹/۶/۹
🏴 دهه دوم #محرم الحرام ۱۴۴۲
🎙 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
📡 ثامن مازندران🦅
تغییر ذائقه راهبرد جنگ نرم-جنگ شناختی.mp3
22.13M
🔈 #تغییر_ذائقه_راهبرد_جنگ_نرم (۲)
🗓 جلسه دوم | ۹۹/۶/۱۰
🏴 دهه دوم #محرم الحرام ۱۴۴۲
🎙 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🔶 #تهران ، خیابان ایران، هیات امام صادق(ع)
#ما_ملت_امام_حسینیم
#من_حسینی_ام
〰️🏴〰️💔〰️🏴〰️💔〰️
#کانال_شمیم_معارف_اسلامی
#قرارگاه_بسوی_ظهور