هدایت شده از بصیرت
باشد عصایت باطل السحری چونان موسی
دست جدا از تن شده همچون ید بیضا
#یحیی_سنوار
#سید_حسن_نصرالله
#مهاجر #انقلابیون
#شهید_یحیی_سنوار
وَ اکْفُفْ عَلَیْهِنَّ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ بِحِجَابِکَ إِیَّاهُنَّ فَإِنَّ شِدَّةَ الْحِجَابِ أَبْقَى عَلَیْهِنَّ.[1]
ازطریق حجاب دیده آنها را از دیدن مردان بیگانه بازدار. زیرا تاکید بر حجاب آنها را سالم تر و پاک تر نگه میدارد.
﴿قُلْ لِلْمُؤْمِنينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما يَصْنَعُون﴾[2]
هماهنطور که تاکید است که مرد به نامحرم نگاه نکند زن هم مجاز نیست که نگاه آلوده به مردان بکند. در اسلام حجاب و عفاف اختصاصی به زنها ندارد. حجاب هم فقط پوشش نیست. آرایش و بزک هم جزء حجاب است.
بحث اخلاقی: در اسلام بحث های اخلاقی بسیار خوبی هست ولی اینها برای جوانان به خوبی تفهیم و تفسیر نمی شود ولی می گوییم به خدا باید تفکر او فکر می کند که باید از حجم کارش کم کند و به خدا تکیه کند. این نه با قانون زندگی تطبیق می کند و نه با آیات قرآن. خداوند در قرآن می فرماید:﴿مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرا﴾[1] باید توکل را در این گونه آیات معنا کنیم.
توکل دو معنا دارد: یکی وکّل یوکّل وکیلا است یعنی خدا را وکیل قرار دهیم. در این حال موکل کنار می رود و همه ی کارها را وکیل انجام می دهد. این معنا در اسلام وجود ندارد.
بلکه توکل به معنای وکّل یوکّل توکّلا است یعنی خداوند وکیل نشود بلکه من وکالت او را بپذیرم یعنی خودم کارهای وکیل را بپذیرم و کار کنیم ولی با اعتماد بر خداوند. بله زندگی فراز و نشیب دارد و ممکن است کارهای من برای به مقصود رسیدن کافی نباشد از این رو به خدا تکیه می کنم تا موفق شوم.
خداوند می فرماید: ﴿يا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَميد﴾[2] ما هم به خداوند محتاجیم و باید از او مدد بگیریم ولی در عین حال باید سعی و تلاش خود را به نحو کامل انجام دهیم.
خلاصه اینکه مراد از توکل وکیل گرفتن نیست بلکه وکالت پذیری است. آیه ی سوره ی طلاق هم به صراحت می گوید: ﴿مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ﴾ یعنی کسی که خودش بر خدا توکل دارد و فعل توکل از او صادر می شود نه کسی که خدا را وکیل می کند.
هدایت شده از سید
امام علی : وَ لَیْسَ خُرُوجُهُنَّ بِأَشَدَّ مِنْ إِدْخَالِکَ مَنْ لَا یُوثَقُ بِهِ عَلَیْهِنَّ[1]
به همان اندازه که حساسید بر حجابشان به همان اندازه هم مراقب باش چه کسانی به خانه می آیند . بیرون رفتن آنها بدتر از این نیست که افراد نامطمئن را به خانه راه بدهی. بنابراین حجاب دو طرفی هست. و یک طرف را هم مردها باید مراقب باشند ، هر مردی را نباید به مهمانی دعوت کرد و اگر دعوت کردی سر یک سفره ننشینید. این ضربه اش کمتر از آن نیست که بیرون بروند و با نامحرم اختلاط کنند.
قال علیٌ علیه السلام: عند تعاقب الشدائد تظهر فضائل الانسان.[1]
هنگامی که شدائد و گرفتاریها پشت سر هم به سراغ انسان میآیند اینجاست که فضائل در درون انسان شکوفا میشود. حدیثی بسیار ناب، عالی وزیبا است و نشان دهنده این است که انسان در سختیها شکوفا میشود، در آسایش و راحتی کسی نمیتواند به فضائل اخلاقی و فضائل انسانی راه پیدا کند.
گناهدیروزتو ، گناهامروزمن !
گناهایفردایما !
چهخبره . .
پسقلبامامزمانچیمیشه ؟!
هروقتخواستیسمتگناهبری ،
بگوامامزمانبهاندازهیکافیوحتی
بیشتر ، بهخاطرگناهایافراددیگه
زجرمیکشهواشکمیریزه . .
پسدیگهمنبهاشکایمولااضافه
نکنم . ! 🤍🌱
#تلنگر
-
_دعا؟
_دعا میکنم محبّت آقاصاحبالزمان[عج]
جوری داخل قلبتون بنشینه که با هر
سلامی که بهشون میدید،یه لبخندِ
ناخودآگاه روی لبتون بنشینه . .(:🤍