eitaa logo
ڪـلام نــور(۱)
104 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
65 فایل
در راسٺــاے امور ٺبـــلیغـــے وزمـــینــه ســـازے ظــــهـور هــمراه و هــمـسفر ما بــــاشــیـد ٺـــاظــهـور دولـــٺ یـار در کانال بصیرتی_اخلاقی 👇 ❇ڪـــانـــال ڪــلام نـــور❇ ارتباط با ادمین 👇 @Talieezoohoor110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 نماز مجرب عید غدیر برای حوائج دنیوی و آخروی 🌺 علّامه مجلسی رَحِمَهُ الله مینویسد: 🔹 بدان که غسل در این روز سنّت مؤکّد است . اما کیفیت نماز در این روز بنا بر مشهور، طبق روایت امام صادق سلام الله علیه اینگونه است: 🔺 هركس در اين روز ، نيم ساعت پيش از زوال ظهر دو ركعت نماز بجا آورد و در هر ركعت سورۀ حمد يك مرتبه و قل هو الله أحد و إنّا أنزلناه و آية الكرسى تا هُمْ‌ فِيهٰا خٰالِدُونَ‌ ، هريك را ده مرتبه بخواند ، برابر باشد نزد حق تعالى با هزار هزار حج و عمره ، و هرحاجت از حاجت‌هاى دنيا و آخرت كه از خداوند كريم سؤال كند البته به آسانى و عافيّت برآورده شود. 📚 زادالمعاد / باب ۵ ، فصل ۴ . 🌷الْحَمْدُلِله الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلایَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِبٍ وَ الْأَئِمَّةِ الْمَعْصُومیٖن عَلَیْهِمُ السَّلامُ🌷 👈با ما همراه باشید در کانال بصیرتی_اخلاقی 🌷@tabligh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره فلق، آیه 5 🔸موضوع: حسد و لزوم دوری از آن 🔸«بگو به خدا پناه می‌برم از زيان حسود، زمانى كه حسد مى‌ورزد» 🔹ومِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ 🔹و از زیان حسود، زمانی که حسد می ورزد. @tabligh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - روش شناخت حق - حجت الاسلام رفیعی.mp3
2.78M
🌸 ♨️روش شناخت حق! 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ✨@tabligh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ چرا از دیدگاه قرآن‌، روح دین امامت است؟ 🔸 الْیوْمَ اکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ اتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکمُ الْاسْلامَ دیناً (مائده/۳) 🔹 اینجا دو تعبیر داریم: یکی اینکه‏ «اکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ»، دیگر اینکه‏ «اتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی». دین شما را به حد کمال رساندم و نعمت خودم را - که همین نعمت دین است - به اتمام رساندم. 🔸 فرق است میان ✨اتمام و ✨اکمال. پس دین را، هم اکمال کردم و هم اتمام کردم. اتمام در جایی گفته می‌شود که یک ساخته‌ای ناقص است به معنی اینکه بعضی از اجزائش هنوز ناتمام است. مثلا یک ساختمان قبل از آنکه همه کارها تمام بشود که بتوان از آن استفاده کرد، مثل اینکه سقفش مانده باشد یا درهایش را هنوز کار نگذاشته باشند، «ناتمام» می‌گویند. اما مسئله‌ اکمال چیز دیگری است. 🔹 یک شی‏ء ممکن است پیکره‌‏اش درست و تمام باشد اما از باب اینکه روح ندارد و آن واقعیتش و آثاری که منتظَر است بر آن مترتب بشود مترتب نمی‌شود، کامل نیست. مثلاً اگر بگویند کمال «علم» به «عمل» است معنایش این نیست که تا عمل نیامده است یک جزئش ناقص است؛ خیر، علم علم است، علم با علم تمام می‌شود ولی علم با عمل کامل می‌شود، یعنی آن آثاری که از علم باید گرفت با عمل گرفته می‌شود. 🔸 الْیوْمَ اکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ اتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی‏. با این دستور [یعنی نصب امیرالمؤمنین علیه السلام به امامت‏] نعمت دین به اعتبار اینکه یک جزء از اجزاء آن و یک دستور از دستورهای آن ناتمام بود، تمام شد. از طرف دیگر این دستور به اعتبار اینکه اگر نبود همه دستورهای دیگر ناکامل بود، کمال همه آنها به این دستور است. 🔹 این است که می‌گوییم روح دین، و است. اگر انسان ولایت و امامت نداشته باشد اعمالش حکم یک پیکر بدون روح را پیدا می‌کند. ‌ 📝 استاد مطهری، پانزده گفتار، ص۶۴-۶۳ (با اندک تلخیص) 👈کانال بصیرتی_اخلاقی @tabligh313