eitaa logo
حسینیه ایران
1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
163 فایل
این کانال جهت نشر اخبار و معارف به مردم شریف خمینی‌شهر، حسینیه ایران ایجاد گردید. ارتباط با ادمین کانال @dmin_001 @m_shams2
مشاهده در ایتا
دانلود
31.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بمناسبت اجرا: گروه سرود رهپویان حرم(استان یزد) سرپرست گروه:مهدی زارع شاعر: حسین صیامی تنظیم: احسان غلامنژاد کارگردان: ایلیا فراهانی https://eitaa.com/tablighat_khomaini_shahr
توجه📢 توجه📢 توجه📢 ⭕️ نمایشگاه حجاب فاطمی با ۲۰ تا ۴۰ در صد تخفیف ویژه برگزار می گردد.🧕🧕 🌺🌺فروش انواع چادر قواره ای و دوخته شده در طرح های مختلف (عبا عربی، لبنانی، حسنا، عبا یسنا، صدفی، دانشجویی، خبرنگاری و ....) چادر سه بعدی رنگی، چادر نمازی و ملزومات حجاب.🌺🌺 🗓 زمان: ۱۰ الی ۲۹ دیماه ۱۴۰۱ ⭕️ مکان: خمینی شهر، بلوار دانشجو، حسینیه ثارالله 🌸🍃🌸 ساعات کار نمایشگاه: ۱۵🕒 الی ۱۹🕖 https://eitaa.com/tablighat_khomaini_shahr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1809240249.pdf
38.72M
📚فایل‌کامل PDF کتاب: 🖊 نویسنده: روح‌الله ولی ابرقویی پاسخ به شبهات درباره‌ی انقلاب و جمهوری‌اسلامی (در قالب داستانی) هزینه‌ی استفاده از فایل کتاب دکل: ۱۴ صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج إمام‌زمان (عجل‌الله‌فرجه) https://eitaa.com/tablighat_khomaini_shahr
🔺 ویژه برنامه کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی و اجرای محافل انس با قرآن و شهدا، گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش 🕛سه شنبه: ۱۳ دی ماه ساعت ۱۲ظهر 🕌مکان: خمینی شهر، بلوار شهید منتظری نبش کوچه ۸۶، موسسه دارالقرآن اهلبیت (ع) 🔸قاری :استادمهدی غلام نژاد 🔸قاری :استادحمید رضا احمدی وفا 🔸قاری :استاد حاج احمد ابوالقاسمی 🔹مجری :استاد هادی صلح جو همراهان: جمعی از اساتید وپیشکسوت های قرآنی کشور https://eitaa.com/tablighat_khomaini_shahr
همانطور که ۱۳ دی روز شهادت سردار دلهاست ، فراموش نکنیم ۱۲ دی هم سالروز فوت علامه مصباح عزیز است. 👌 شهید سلیمانی سردار جهاد و جنگ سخت بود، علامه مصباح مرد غیور جبهه جنگ نرم 💠 همانطور که هیچ گاه فراموش نمی کنیم وقتی کشور عزیز و اسلام والای ما از سوی خبیث و ارباب نحس آمریکایی اش مورد تهدید قرار گرفت ، این سردار دلها بود که در مقابل آنان ایستاد ، همان گونه هم فراموش نخواهیم کرد و نمی گذاریم نسل جوان و نوجوان امروز نداند که در اوایل دهه هشتاد که شبانه روز از سوی نشریات زنجیره ای دوران اصلاحات ، اسلام عزیز و جمهوری و حکومت اسلامی و ولایت فقیه مورد هجمه و شبهه قرار گرفت و حتی احکام دین را هم زیر سوال بردند ،این عمار انقلاب علامه مصباح بود که یک تنه بدون ترس از تهمتها و تمسخرها ، وارد میدان شد و آن سخنرانی های طوفانی و آتشین را در سخنرانی قبل خطبه های نماز جمعه انجام دادند و آن چنان استدلالی و منطقی و قوی از اسلام و نظام اسلامی دفاع کردند که امثال دکتر سروش و شاگردانش از جمله تاجزاده و عباس عبدی و... جرأت سربلند کردن نداشتند. 👌ما نمی گذاریم یاد و نام مصباح انقلاب فراموش شود . ✅ یادمان نرود در جنگ صفین تا زنده بود ، تمام حیله های عمروعاص و معاویه با جناب عمار نقش بر آب میشد. 🔰قرآنهای جهل بنی امیه آن زمانی بالای نیزه ها رفت و در دلها تردید ایجاد کرد که شهید شده بود..... 💠 همان طور که برای مالک اشتر انقلاب سالگرد مجازی و حضوری می گیریم ، برای انقلاب هم بگیریم... https://eitaa.com/tablighat_khomaini_shahr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 یــک ســؤال ســاده و یــک جــواب ســاده‌تــر: 🤔 به نظر شما در زمین دشمن باید زندگی کرد یا جنگید⁉️‼️ 🔰 اگر در پاسخ به این سوال تردید دارید کلیپ بـ☝️ـالا می‌تواند به شما کمک کند... #⃣ https://eitaa.com/tablighat_khomaini_shahr
استاد علی غلامی دهقی فریدنی: مشاهدات و خاطراتی از استاد علامه مصباح یزدی (رضوان الله علیه) استاد آیت الله محمد تقی مصباح یزدی پس از سالها تلاش علمی و عملی خالصانه، روز 12 دی ماه 1399 در سنّ 86 سالگی به ملکوت اعلی پیوست. نگارنده سال 1368 وارد موسسه در راه حق شدم، که با مدیریت ایشان اداره می گشت. سال 73 برای گذراندن دوره ارشد در بنیاد باقر العلوم (ع) پذیرفته شدم که با راه اندازی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره ) گروه ها به مکان جدید منتقل شدند. سال 82 به دوره دکتری تاریخ راه یافتم . بنابراین هر سه دوره کارشناسی، ارشد و دکتری را در موسسه زیر مجموعه ایشان گذراندم. با اینکه رشته تخصصی بنده تاریخ بود و افتخار شاگردی مستقیم ایشان نصیب بنده نشد، امّا به سبب مطالعه آثار علمی و شرکت در جلسات متعدد با حضور ایشان، مشاهدات و خاطراتی دارم که برای ادای اندکی از دِینی که معظم له بر بنده دارند برای روشنگری و آگاهی نسل جوان، قلمی می کنم: 1. هر کس برای مدرک آمده، برود: سال 68 وارد موسسه در راه حقّ شدم. در آن سالها سخن از دادن و ندادن مدرک به حوزویان بود. این مسئله در حوزه موافقان و مخالفانی داشت. به خاطر دارم در جلسه ای که در بزرگداشت شهید آیت الله مطهری برگزار شده بود، برخی دانش پژوهان به استاد گفتند: چنانچه مدرک داده نشود طلبه ها از مؤسسه خواهند رفت. ایشان با این که با دادن مدرک مخالف نبود و آینده هم این ادّعا را اثبات کرد، اما در آن جلسه فرمود هر کس برای مدرک آمده است، برود. برخی که در دریافت مدرک شتاب داشتند، رفتند. استاد هیچ‌گاه دنبال مریدپروری نبود. 2. راه اندازی نشریه معرفت: سالهای نخستین دهه هفتاد، کسانی که از موسسه در راه حق فارغ التحصیل می شدند، وارد بنیاد باقر العلوم (ع) شده و در دوره کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می دادند. نشریه معرفت که امروز با گرایش های عقلی، اخلاقی، کلامی، اقتصادی و فرهنگی اجتماعی منتشر می شود، تازه راه اندازی شده بود و عده ای با حضور استاد مصباح، اساسنامه آن را تدوین می کردند. از جمله حاضران آن جلسه، جناب حجت الاسلام محسن غرویان بود. یادم هست وقتی یکی از اهداف نشریه تصویب شد که در آن آمده بود: هدف از انتشار این نشریه، پاسخ گویی به شبهات مغرضانه است، نگارنده با کسب اجازه از استاد، عرض کردم هدف ما پاسخگویی به شبهات است؛ چه مغرضانه یا بی غرض . استاد با شرح صدری که همیشه به آن مزیّن بود، استقبال فرمود و حقیر را که کوچکترین و تازه واردترین عضو آن جلسه بودم، تشویق کرد. 3. حضور استادان با دیدگاه های متفاوت: در آغازین سالهای تأسیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، بیشتر استادان گروه تاریخ از دانشگاهیان عزیز دانشگاه های تهران بودند. بسیاری از آنها به احترام استاد مصباح، زحمت آمدن از تهران به قم را پذیرفته و از ایشان به نیکی یاد می کردند. به توصیه استاد مصباح، اساتید مدعو بسیار تکریم شده و مورد احترام بودند. برخی از استادان اظهار می داشتند که از حضور در کلاسی که همه طلبه اند و با شور و شوق درس می خوانند، خوشحالند. شاید برخی تعجب کنند علی رغم چهره ای که برخی ژورنالیست های بی رحم و بی انصاف از استاد در روزنامه های دهه هفتاد و هشتاد ترسیم کرده و با ترور شخصیت، نگاه منفی بوجود آوردند، امّا استادانی در موسسه تحت ریاست ایشان در گروه تاریخ تدریس می کردند که کاملا در جهت مخالف سیاسی و فکری، ایشان بودند. جناب آقای دکتر عبد الله ناصری طاهری، عضو رسمی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران که مدتی سخنگوی اصلاح طلبان بود، در دوره دکتری گروه تاریخ موسسه تدریس داشتند. در دوره ارشد، مرحوم دکتر اردشیر خدادایان با گرایش مذهبی متفاوت، تاریخ ایران باستان تدریس می کرد. مرحوم استاد دکتر صادق آئینه وند، که حقّ بزرگی بر بنده دارند، با وجود گرایش سیاسی خاص، سالها مدیر گروه تاریخ موسسه بودند. آنچه از نظر استاد مصباح یزدی مهم بود، بهره مندی دانش پژوهان از تخصص استادان دانشگاهی بود. شنیدم که برخی اعضای گروه ... به آیت الله گزارش داده بودند که استادی تصریح می کند که تاکنون سر بر سجده ننهاده است. ایشان فرموده بود شما از تخصص او بهره مند شوید. 4. نظر استاد در باره سخن امام خمینی( ره) میزان رأی ملت است : نیمه دوّم دهه هفتاد در دانشگاه شهید چمران اهواز تدریس تاریخ داشتم. استاد مصباح به دعوت تشکّل های دانشجویی برای سخنرانی آمده بود. به درخواست دانشجویان، کلاس را مختصر برگزار کردیم و در تالاری که ایشان سخنرانی داشت، حاضر شدیم. از او پرسیدند: نظرتان در باره سخن امام (ره) که فرموده میزان رأی ملّت است، چیست؟ استاد پاسخ داد: هر جا قانون اساسی میزان را رأی ملّت دانسته است، میزان رأی ملّت است. بنابراین استاد با رای مردم مخالف نبود ؛ هر چند میان مشروعیت دینی با مقبولیت مردمی تفکیک قائل بود.( ادامه دارد)
)ادامه فرسته قبلی ) ۵. احترام متقابل علامه عسکری و علامه مصباح یزدی در دوره دکتری تاریخ، افتخار داشتیم دو واحد درس تاریخ تشیع را از محضر علاّمه سیّد مرتضی عسکری (رضوان الله علیه) تلمذ کنیم. در برخی جلسات، استاد ارادت زاید الوصفی نسبت به آیت الله مصباح، بخصوص سخنرانی های پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، اظهار می داشت. ما این اظهار ارادت را به مسئولین موسسه که در تدارک برگزاری بزرگداشت روز معلم بودند، رساندیم. علامه عسکری به مراسم دعوت شد. وقتی استاد مصباح برای اهدای جوایز به دانش پژوهان برتر رفت، خم شد و با کمال تواضع دست علامه عسکری را بوسید. احترام به عالمان، سیره همیشگی و مستمر استاد بود. 6. خاطره استاد مصباح از مسلمان شدن استاد فرانسوی و همسرش: سال 81 در دانشگاه تبریز توفیق حضور در طرح ولایت دانشجویی نصیب بنده شده بود. روزی در جلسه ای که با جمعی از مدرّسان طرح ولایت با حضور علامه مصباح یزدی تشکیل شده بود از استاد پرسیدم: در کتابی خاطره ای از حضرتعالی در باره مسلمان شدن یک استاد فرانسوی و همسرش خوانده ام، امروز می خواهم از زبان مبارک خودتان بشنوم. ایشان فرمود در سفری که به فرانسه داشتم به من گفتند یک استاد دانشگاه و همسرش مسلمان شده اند. علاقمند شدم که آنها را ببینم. از سبب مسلمانی آنها سؤال کردم. گفتند ما مقیم الجزایر بودیم. غروب روزی در حال بازگشت از تفریح کنار مزرعه ای، فردی را دیدیم که به سمتی ایستاده و حرکات خاصی دارد. پس از جستجو، معلوم شد در حال عبادت و نماز است. برای ما شگفت انگیز بود که در بیایان هم بشود با خدا سخن گفت و مناسک انجام داد. آن نمازگزار در پاسخ پرسش ما گفت: ما مسلمانان هر جا وقت نماز شود همانجا به نماز می ایستیم. نماز او در ما تأثیر گذاشت. همین سبب شد ما در باره اسلام تحقیق کنیم و با آگاهی اسلام را بپذیریم؛ اسلامی که ارتباط خالق و مخلوق در آن آسان و بسیار عمیق و لطیف است . 7. موافقت با سفر علمی به ترکیه و یونان : سال 77 بنا شد دو گروه تاریخ و علوم سیاسی مؤسسه، به چند کشور از جمله ترکیه و یونان سفر کنند. آن طوری که نگارنده شنیده است برخی اعضای رایزنی فرهنگی ترکیه یا یونان با این استدلال که اینها طلبه اند و حضور در این کشورها برایشان مناسب نیست، با این سفر مخالف بودند. امّا استاد تأکید داشت که دانش پژوهان مؤسسه اش با جهان آشنا شوند. از این رو این سفر انجام شد. مدیریت اجرایی این سفر بر عهده جناب حجت الاسلام حقانی و مدیریت علمی آن بر عهده استاد دکتر محمد تقی امامی خویی بود. این سفر که درس ها و تجربه های آموزنده ای در پی داشت مرهون دید باز و زمانشناسی استاد است. 8. روی آوردن از سیاست نظری به سیاست عملی: استاد مصباح یزدی فقیه و فیلسوفی بود که در برخی اندیشه های سیاسی، نظرات متفاوتی از دیگران داشت؛ چه این که اگر کسی فاقد اندیشه متفاوت باشد دیگر متفکر نیست، مقلد است. امّا استاد به سیاست نظری بسنده نکرد و به سیاست عملی روی آورد. همین آسیب هایی را به او زد. رسانه های جریان مخالف فکری ایشان، تهاجم گسترده ای را علیه ایشان آغاز و باعث شدند بسیاری از نسل جوان، بدون آن که آثار او را مطالعه کنند، در باره اش پیشداوری کنند. هر چند نگارنده با برخی رویکرد های نظری و عملی سیاسی استاد موافق نبود امّا مدعیان آزادی اندیشه نیز اخلاق را رعایت نکرده و گاهی با بی ادبی با افکار و اندیشه های ایشان مقابله کردند. حال که او از میان ما رفته، بر حوزویان و دانشگاهیان است که با مطالعه آثار علمی او، فارغ از گرایش های جناحی و سیاسی، با افکار و اندیشه های آن عزیز سفر کرده بیشتر آشنا شوند و با رعایت قاعده زرین و طلایی انصاف، بهتر داوری کنند. ۹. تیزبینی و بصیرت در تشخیص افکار آسیب زا. استاد مصباح در سال ۱۳۷۳ در جلسه درس اخلاق فرمود : وقتی من از آسیب های فکری برخی (دکتر عبد الکریم سروش) سخن می گویم، پاسخ می شنوم که او ریش دارد و نماز می خواند. من منکر ریش و نمازش نیستم. سخن من این است که این اندیشه سرانجام خوبی ندارد و به این مقدار بسنده نخواهد کرد. این روزها درست همزمان با رحلت استاد، سخنانی از دکتر سروش در متهم کردن اسلام، قرآن و پیامبر (ص) به خشونت منتشر شده است که حتی برخی طرفداران وی را شگفت زده و به واکنش واداشته است. اینجاست که بصیرت و تیزبینی استاد مصباح در تشخیص انحرافات فکری، عینیت می یابد. البته منحصر کردن تلاش های علمی استاد مصباح در مقابله با افکار امثال دکتر سروش، ستم و اجحاف به استاد است. او فقیه، فیلسوف و قرآن شناس کم نظیری بود که برخی کتابهایش همچون آموزش فلسفه و معارف قرآن از گرانسنگ ترین آثار اوست. رحمت و رضوان الهی بر آن عالم ربانی سالها باید که تا یک سنگ اصلی ز آفتاب لعل گردد در بدخشان یا عقیق اندر یمن ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ https://eitaa.com/tablighat_khomaini_shahr
📩 رهبر انقلاب در دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی: بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت‌گیری ایشان و راه ایشان است. 🔹️ مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌‌فردی داشتند که من در مجموعه‌ی فضلای برجسته‌ی قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم  بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه میکنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمیکنم؛ علم فراوان، فکر خوب و نوآور، بیان رسا و واضح، انگیزه‌ی تمام‌نشدنی و بی‌نظیر، خلقیّات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک و معرفت و توجّه معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمیتواند پیدا کند. اینها در آقای مصباح جمع بود. ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ 🔍 متن کامل بیانات👇 https://khl.ink/f/51609 https://eitaa.com/tablighat_khomaini_shahr
اظهارات جدید عبدالحمید درباره بهائیان ▪️هم خلاف فقه است هم خلاف امنیت ملی! 🔹آقای عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه‌ این هفته ( ۹دی‌) مدعی شده است که «بهائی‌ها حقوق انسانی و حقوق شهروندی دارند و اگر کسی خدا را هم قبول نداشته باشد، حقوق انسانی دارد. این‌که در گذشته یکی از اسلام برگشته و به راه دیگری رفته یا ختم نبوت را انکار کرده، آن گذشته است و نسل جدیدی آمده که نمی‌توان آن‌ها را مرتد دانست.» 🔹براساس اصل سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی تنها اقلیت‏‌های دینی شناخته می‏‌شوند؛ براساس اصل دوازدهم قانون اساسی نیز مذاهب اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل می‏‌باشند اما بهائیان در این چارچوب تعریف نمی‌شوند چراکه نه دین هستند و نه مذهب بلکه پیشینه تاریخی آنها ماهیت سیاسی و جاسوسیِ تشکیلاتی دارد. 🔹همچنین براساس فقه اهل‌سنت و فتاوای بزرگان این مذهب، بهائیت یک دین ساختگی است و پیروان آن مرتد و کافر هستند. براساس نظر دارالافتاء الازهر مصر به‌عنوان بزرگترین مرجع دینی اهل‌سنت در جهان، «بهائیت یک فرقه و گروه مرتد از اسلام است، درست نیست که به آن ایمان آورد و با آنها مشارکت نمود و نسبت به ایجاد جمعیت‌ها و مؤسساتی که ایجاد می‌کنند نباید بی‌تفاوت بود و چشم پوشید.» 🔹اظهارات این هفته مولوی عبدالحمید علاوه بر اینکه از نظر دینی بر آن اشکال وارد است و باید دید آیا وی فتوای جدیدی دراین‌باره دارد یا خیر، خلاف امنیت ملی کشور نیز بود. https://eitaa.com/tablighat_khomaini_shahr