هدایت شده از اطلاع رسانی نسیم رحمت حوزه علمیه قم
بانک تولیدات مجازی
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزههای علمیه
ارتباط با ادمین
@Mobalegh20
https://eitaa.com/banketolidat
🇮🇷🇮🇷ما ملت شهادتیم 🥀🥀🥀
..............🍃﷽🍃.............
🌟 صحیفه سجادیه پر از انگیزههای شریف برای انسانهاست که اگر انسان به آنها توجه کند، کافیست که یک جامعه را اصلاح و بیدار کند.
مقام معظم رهبری( مد ظله العالی)
🔷 جلسه تخصصی صحیفه سجادیه ویژه مربیان طرح امین،جهت آشنایی با دوره تخصصی تربیت مربی صحیفه
🔷با همکاری بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه
🔷با بیان شیوای استاد حجه الاسلام و المسلمین مرتضی وافی
🌻ان شاءالله با حضور سبزتان بتوانید گامی در جهت اعتلای فرهنگ و معنویت بردارید.
🕒 زمان:دوشنبه ۷ خرداد ماه ساعت ۱۰ صبح
🔶مکان: اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳، سالن شهید سلیمانی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#طرح_امین
19.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹بسم رب الشهداء و الصدیقین 🌹
در عرصه تربیت، جنگ را جدی بگیرید.
مقام معظم رهبری مدظلهالعالی
۹۶/۵/۳۰
ضمن عرض تبریک و تسلیت بمناسبت شهادت شهید جمهور عزیز، حضرت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان🖤
🎥گزارش مصور اختتامیه طرح تربیتی امین ۱۴۰۳_۱۴۰۲ ناحیه یک، تقدیم نگاهتان.
این برنامه با حضور مسئولین و مبلغین، صبح ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن شهید عسگری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک
با؛
🔰تلاوت آیات نورانی از کلام الله مجید
🔰سخنرانی
🔰کارگاه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی
🔰مدیحه سرایی
🔰دکلمه خوانی
🔰تقدیر از مبلغین
برگزار گردید.
با آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمامی مبلغین طرح تربیتی امین
و با تشکر از همه عزیزانی که ما را در برگزاری این برنامه یاری نمودند.🌹
ان شاءالله همه از جمله سربازان منجی عالم بشریت، حضرت مهدی روحی و ارواح العالمین له الفداء و زمینه ساز ظهور باشیم.🌹
#طرح_تربیتی_امین
🔷محفل شعر #شهید_جمهور
🏴 به مناسبت هفتمین روز آسمانی شدن رئیسجمهور و همپروازان گرانقدرش
🔻با حضور میلاد عرفانپور، حامد عسکری و شاعران برتر حوزههای علمیه:
حجج اسلام:
سید محمد بابامیری
جواد محمدزمانی
محمدحسین انصاری نژاد
محمدمهدی خانمحمدی
آقایان:
رضا خورشیدی فر
سید علی نقیب
محمدمتین کریمی
و خانمها:
راضیه جبه داری
عاطفه خرمی
عاطفه جوشقانیان
🎙سخنران:
حجةالإسلام والمسلمین ملانوری، معاونت محترم تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🔸با اجرای نجمالدین شریعتی و نوای ابوذر بیوکافی
🗓دوشنبه: ۷خرداد ۱۴۰۳ ـ ساعت: ۱۷:۰۰
سالن اجتماعات مدرسۀ دارالشّفاء
📺پخش برخط برنامه از طریق تلوزیون اینترنتی حوزه:
https://heyatonline.ir/livehowzeh.ir
.
.
دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی
🆔 @Honareasemani
معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم
🔷محفل شعر #شهید_جمهور 🏴 به مناسبت هفتمین روز آسمانی شدن رئیسجمهور و همپروازان گرانقدرش 🔻با حضور
مبلغان گرامی امین در صورت حضور در این محفل شعر، می توانند ساعت حضور را بعنوان فعالیت امین در گزارش ثبت نمایند
🔷دعوت نامه شرکت در «محفل شعر #شهید_جمهور»
🏴 به مناسبت هفتمین روز آسمانی شدن رئیسجمهور و همپروازان گرانقدرش
🔻با حضور میلاد عرفانپور، حامد عسکری و شاعران برتر حوزههای علمیه:
حجج اسلام:
سید محمد بابامیری
جواد محمدزمانی
محمدحسین انصاری نژاد
محمدمهدی خانمحمدی
آقایان:
رضا خورشیدی فر
سید علی نقیب
محمدمتین کریمی
و خانمها:
راضیه جبه داری
عاطفه خرمی
عاطفه جوشقانیان
🎙سخنران:
حجةالإسلام والمسلمین ملانوری، معاونت محترم تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🔸با اجرای نجمالدین شریعتی و نوای ابوذر بیوکافی
🗓دوشنبه: ۷خرداد ۱۴۰۳ ـ ساعت: ۱۷:۰۰
سالن اجتماعات مدرسۀ دارالشّفاء
📺پخش برخط برنامه از طریق تلوزیون اینترنتی حوزه:
https://heyatonline.ir/livehowzeh.ir
.
.
دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی
🆔 @Honareasemani
⚫️ مدیریت حوزه علمیه قم،مدارس علمیه و مؤسسات حوزوی برگزار می کنند:
🔲 بزرگداشت حوزوی عالم مجاهد، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیتالله رئیسی و همراهان شهیدش
◾️سخنرانان:
🔺آیتالله رجبی (زیدعزه)
ریاست محترم موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
و
🔺حجهالاسلاموالمسلمین حسینی کوهساری (زیدعزه)
معاونت ارتباطات و بین الملل حوزههای علمیه
🏢مکان: سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امامخمینی(ره).
⏱زمان:چهارشنبه ۹ خرداد، ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰.
⚜مدیریت حوزه علمیه قم و مدارس علمیه و موسسات حوزوی
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی(1)
حرکت ضرورت رشد و تعالی انسان
گاهی برای رسیدن به یه لیوان آب و یا یه تیکه نان و حتی یه شغل و کار مناسب به تکاپو میافتیم و به هر دری میزنیم. یه عطش انسان را به تکاپو و حرکت وادار میکند. یه گرسنگی ما را به حرکت در می آورد. نیاز به گفتن دیگران نیست، اینکه کسی به ما بگه فلانی تو تشنه ای برو آب بخور و... نه خود تشنگی طلب آب را در انسان ایجاد میکند و انسان را به حرکت وادار میکند.
در موارد ضروری تر و کمال انسانی هم همین است. یعنی انسان نیاز ندارد دیگران اونها رو به حرکت وادار کنند. بلکه خود انسان و فطرت پاکش او را به حرکت وادار می کند.انسانهایی که سر به بالا دارند و حرکتی متعالی را میخواهند، و برای خود ارزش قائل هستند و به کرامت خود اهمیت می دهند، اینها مثل مثل سنگ نیستند که تا با هل دادن به جایی برسند، این حرکت تا زمانی خواهد بود که کسی او را
به جلو هدایت کند و هل دهد. هر زمان این هل دادن قطع شد و این نیرو تمام شد سقوط میکند. سقوط یک اصل طبیعی برای سنگ هاست. انسانهایی که برای تعالی خود اهمیت قائل نیستند، خداوند در قرآن از آنها را تعبیر به سنگ میکند، خودش هنوز نفهمیده که باید حرکت کند. باید دیگران آنها را هل بدهند. اینها احتمال سقوط شان زیاد است.
اما کسی که ریشه دار بود، و اهل فهم و درک و برای خود اصالت قائل بود، آنچه که برای دیگران غیر طبیعی است برای او طبیعی ترین خواهد بود. مثل تشنه ای می ماند که به دنبال رفع تشنگی خود از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند. خود حرکت میکند نیاز ندارد کسی او را وادار به حرکت کند. مثل گیاهی است که برخلاف جریان طبیعی سنگ، حرکت برای او یک اصل طبیعی است. به هر زحمتی که شده خودش را از دل سنگها و کلوخ ها بیرون می کشد.
انسان باید سر به بالا داشته باشد، بایدحرکت کند و خود را از زیر خاک و سنگ بیرون آورد. و این حرکت برای آنهایی که ریشه دارند یک ضرورت است.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی(2)
ساختمان انسان و نیاز به حرکت
انسان دارای فطرتی پاک است، الهی آفریده شده است، با توجه به فطرتی که دارد ایستادن برایش ممکن نیست. باید حرکت کند به جلو برود، به تعالی برسد، چون طوری آفریده شده است که نمیتواند بماند. وضعیت موجود برای او قانع کننده نیست، باید حرکت کند و قلهها را فتح نماید.از چیزی که در آن قرار دارد ناراضی است و برای او رضایت بخش نیست.
کسانی که حرکت نمیکنند مجبور میشوند با تنوعها ظاهری خود را مشغول کنند. با چیزه های به ظاهر زیبا خود را راضی نگه دارند مثل گرسنهای که اگر به او غذا ندهند، کثافتها را هم میخورد. وقتی آدمی که حرکتی ندارد، مجبور است خودش را با شکلهای مختلف زندگی فریب دهد، چیزهایی که بی ارزش است و ماندگار نیست. خودش را مشغول میکند تا خیال کند که حرکتی دارد. خیلی ها خودشون رو فریب می دهند و به امور پست مشغول می کنند غافل از اینکه فطرت او به کمالات و ارزش ها تمایل دارد وبس.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
#نکته_های_آغاز_برای_صعود_و_تعالی(3)
قدر و ارزش انسان
انسان موجودی با ارزش و کریم است، همین قدر و منزلتش عامل حرکت او به سوی کمال و ارزشهاست. به خاطر کرامتی که دارد باید حرکت کند و نماند. انسان باید بداند اگر بماند میگندد.انبیاء الهی آمدند تا این قدر و ارزش او را به او گوشزد کنند و به او بشناسانند که تو با ارزشی، تو دارای قدر و کرامتی و خداوند تو را باارزش آفریده است.
لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ (الإسراء 70)
خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ (التين 4)
فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ (المؤمنون 14)
امیر المومنین علی علیه السلام: «رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ» (غررالحکم ص233)
هدف در کلام حضرت این است که انسان ارزش خود را نشناسد.
«کَفَی بِالْمَرْءِ جَهْلاً أَلاَّ یَعْرِفَ قَدرَه» (خطبه 16)
برای جهل ما همین بس که اندازه و قدر خود را ندانیم.
اگر انسان اندازه و قدر خود را شناخت، حرکتش را شروع میکند و این حرکت برای انسان از هوا ضرورتش بیشتر است.
انسان وقتی قدر خودش را شناخت احساس میکند مرگ یک تولد است. مرگ یک مخلوق است و یک وجود بزرگتر است. وجودی که از حیات دنیایی عظیمتر است.
خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَات، میفهمد مرگ یک امر وجودی است نه عدمی، شروع تازه است نه تمام شدن.
وقتی شناخت که مرگ تولد است، حرکتش را به هفتاد یا هشتاد سال محدود نمیکند. بلکه عشق به معاد پیدا میکند، نه معرفت به معاد. بلکه عشق به معاد پیدا میشود.
يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ(آلعمران، 114)
با این شناخت میفهمد که ارتباط هایی دارد:
_با تمام هستی ارتباط و پیوند دارد
_با نسلها ارتباط دارد.
_با خالق هستی ارتباط دارد و در ارتباط است
-با این شناخت در مییابد در وجودش نیروهایی وجود دارد که با هم دیگر در ارتباط هستند
و اگر نداند این نیروها چگونه با هم ترکیب میشوند و نشناسد که چگونه آنها را تبدیل کند، قطعا به بن بست میرسد.
ولی اگر برای ترکیب آنها راهی را شناخت در این ترکیب به تبدیل میرسد. می فهمد که در وجود او شهوات، هواها و هوسها است. وقتی ترکیب را شناخت میداند چگونه آنها را تبدیل کند.
در این صورت، غضب او تبدیل میشود. ریا و خودنمایی او تبدیل میشود. بخل تبدیل میشود.
اگر انسان بفهمد چگونه میتواند تبدیل را در وجود خود داشته باشد دیگر هیچ لجنی در وجود او باقی نمیماند و اگر نشناسد در غیر این صورت لجنها او را به گنداب تبدیل میکند؛ حتی نعمتها را تبدیل به کفر میکند.
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَةَ اللَّهِ کُفْراً وَ أَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ (إبراهيم، 28)
آنها هستی خود را به نابودی و وبال سوق میدهند.
همانا اگر این انسان استعدادهای درون خود را شناخت و با ترکیبهایی که به آن رسیدهاند تبدیل میکنند از بن بست بیرون میآیند و حتی بدیها و زشتیهایشان تبدیل میشود.
يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ (الفرقان، 70)
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom
این بینش است که ابوذر و بلال و سلمان درست میکند.ابوذرهایی که سواد نوشتن نداشتند ولی چنین بینشی است. شروع حرکت انسان از چنین بینشی است که عظمت انسان در بینش اوست نه دانش او.
اهمیت این بینش:
اگراین بینش نباشد مجموعه دانش و آگاهیها، وسیلهای برای قدرتها و طاغوتها میشود.
انسان که بینش مناسب نداشته باشد، دانش او نقطه ضعفش میشود او در دست منکرات اسیر میشود و از او مهرهای میسازند تا در نقشههای مهم خودشان بهره برداری کنند.
انقلاب انبیاء:
انبیاء هم با استفاده از ایجاد همین بینشها انقلاب به وجود میآوردند.انبیاء میدانستند مادامی که انسان دگرگون نشده باشد هر نوع دگرگونی و انقلابی به جایی منتهی نخواهد شد.
به تعبیر امیرالمومنین علی علیه السلام: انبیاء کارشان این بود که «وَ يُثيرُوا لَهُمْ دَفائِنَ الْعُقُولِ»
کار آنها انقلاب در اندیشهها و سنجشهایی بود که در جریان تولید مدفون شده بودند که باید برانگیخته و احیاء میشدند.
تفاوت انقلاب ما با انقلابهای دیگر همین است.عمق انقلاب اسلامی در این است که انسان را دگرگون میکند.
مادامی که انسان دگرگون نشده باشد هیچ نوع دگرگونی را در سطح جامعهاش نمیتواند تحمل کند. اگر بخواهی خیری را از او بگیری باید امتیاز زیادتری بدهی و اگر بخواهی او را به یک کلام حق دعوت کنی، باید ده گام باطل با او برداری.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/tablighowzehqom