eitaa logo
تبیین
107 دنبال‌کننده
301 عکس
448 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
قَالَ أَمير الْمُؤْمِنِينَ، عليه السلام : ثَلاثُ علاماتٍ لِلْمُرائى : يَنْشَطُ إِذا رَأَى النَّاسَ ؛ ويَكْسَلُ إِذَا كَانَ وَحْدَهُ؛ وَيُحِبُّ أَنْ يُحْمَدَ في جَميع اُموره امیرالمؤمنین علیه السلام،فرمودند: سه نشانه است برای ریا کار: ۱. وقتی که مردم را میبیند؛ نشاط پیدا میکند. ۲.و وقتی تنها است ،کسل است ؛ ۳.و دوست دارد که در مورد تمام امورش ، از او قدردانی و ستایش شود. منبع:کتاب چهل حدیث امام خمینی،به نقل از کافی شیخ کلینی
انسان در نفس خود مشاهده میکند که وقتی تنهاست مایل به طاعات نیست. اگر با زحمت یا از روی عادت هم عبادتی ،بکند آن را با حال نمی کند؛ بلکه سر و دست عمل را شکسته پاک و پاکیزه آن را تحویل نمیدهد . ولی وقتی در مساجد و مجامع حاضر شد و در محضر عمومی مشغول آن گردید، آن را از روی نشاط و دلچسبی و سرور و حضور قلب انجام میدهد مایل است رکوع و سجودش طولانی شده، مستحباتش نیکو انجام گرفته اجزاء و شرایطش درست ملاحظه شود. اگر انسان قدری هم ملتفت باشد [و] از نفس خود سئوال کند علت آن را ، دام خویش را از راه قدس پهن کرده به انسان تعمیه میکند که مثلا عبادت در مسجد چون ثوابش بیشتر است یا جماعت چون چنین و چنان است، نشاط داری . یا اگر در غیر جماعت و مسجد شد، می گوید مستحب است عمل را پیش مردم نیکو انجام دادن تا اینکه کسان دیگر اقتدا کنند و تأسی نمایند و رغبت به مذهب پیدا کنند. انسان را با هر وسیله ای هست گول میزند. این سرور و نشاط نیست جز از آن مرض قلبی که انسان بیچاره به آن مبتلاست و خود را صحیح و سالم میداند و در خیال معالجه نمی افتد.
مریضی که خود را سالم میداند امید صحت از او منقطع است. بدبخت در باطن ذات و لب سریره میل دارد عمل خود را به مردم ارائه دهد و خود غفلت از آن دارد بلکه معصیت را به صورت عبادت جلوه می دهد و خودنمایی را به شکل ترویج مذهب در می آورد با اینکه اتیان به مستحبات در خلوات مستحب است چرا نفس مایل است در علن همیشه به جا آورد؟ گریه از خوف در مجامع عمومی از روی نشاط و بهجت میکند ولی در خلوات هر چه خود را فشار می دهد چشمش تر نمی شود. خوف خدا چه شد در مجامع پیدا میشود؟ در شبهای قدر آه و ناله و سوز و گداز در بین چند هزار جمعیت دارد صد رکعت نماز و جوشن کبیر و صغیر و چند جزو قرآن مجید را میخواند خم به ابرویش نمی آید؛ خستگی احساس نمی کند؛ ولی ده رکعت نماز در خلوت اگر بکند، کمرش خسته شده حالش وفا نمی کند اگر انسان کارهایش محض رضای خدا یا برای جلب رحمت یا برای خوف از جهنم و شوق به بهشت است چرا میل دارد هر کاری میکند مردم مداحی او را بکنند؟ گوشش به زبان مردم و دلش پیش آنهاست که ببیند کی از او مدح می کند؛ کی میگوید آقا چه آدم مقدس مواظب به اوّل وقت مراقب مستحبّاتی است ! حاج آقا چه آدم صحیح درستی است در معاملات کذا و کذاست اگر خدا منظور است این حب مفرط چیست؟ اگر بهشت و جهنم تو را به عمل وادار کرده است این حبّ چه میگوید؟ ملتفت باش که این حب از همان شجره خبیثه ریا است، و تا میتوانی در صدد اصلاح برآ و خود را اگر ممکن است از امثال این محبتها خالص کن .
مستند شهید مدافع حرم اسماعیل خانزاده که توفیق زیارت حضرت حجت علیه السلام را پیدا کرده بود.
1⃣آیا نماز و عبادت و محیا و ممات شما برای خداست؟ آیا خجالت ندارد در نماز می گویی الْحَمْدُ لله رَبِّ الْعالَمینَ؟ آیا شما جميع محامد را از آن حق میدانید یا اینکه برای بندگان، بلکه برای دشمنان او محمدت(ستایش) ثابت میکنید؟ آیا دروغ نیست قول تو که میگویی ربّ العالمین با اینکه ربوبیت (پروردگاری)را در همین عالم برای غیر ثابت میکنی؟ آیا توبه ندارد؟ خجلت ندارد إيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعین؟ آیا تو عبادت خدا می کنی یا عبادت بطن(شکم) و فرج خود؟ آیا تو خدا خواهی یا حورالعین خواه؟ آیا تو استعانت از خدا فقط می طلبی، یا در کارها چیزی که در نظر نیست خدا [است]؟ آیا تو به زیارت بیت الله که میروی مقصد و مقصودت خداست و مطلب و مطلوبت صاحب خانه است ؟ خداجو هستی؟ آثار جمال و جلال حق را می طلبی؟ 🏴🚩آیا تو برای سید مظلومان اقامه عزا میکنی به سر و سینه برای او میزنی یا برای رسیدن به آمال و آرزوی خودت؟ شکمت تو را وادار می کند مجلس عزاداری برپا کنی؟ شهوت وقاع تو را وادار میکند نماز جماعت بروی؟ هوای نفس تو را به مناسك و عبادات میکشد؟ ای ،برادر در مکاید نفس و شیطان دقیق شو بدان که نمی گذارند تو بیچاره يك عمل خالصی بکنی ؛ و همین اعمال غیر خالصه را که خداوند به فضلش از تو قبول کرده نمیگذارند به سر منزل برسانی کاری میکنند که به واسطه این عجب(غرور) و تدلّل (ناز و کرشمه)بیجا همۀ اعمالت به باد فنا برود؛ این نفع هم از جیبت برود. از خدا و رضای او که دوری به بهشت و حور العین هم نمی رسی؛ سهل است، مخلّد در عذاب و معذب در آتش قهر هم میشوی
2⃣تو گمان کردی به واسطه این اعمال پوسیده گندیده سرو دست شکسته مخلوط به ریا و سمعه و هزار مصیبت ،دیگر كه هريك مانع از قبولی اعمال است استحقاق بر حق تعالی پیدا کردی؟ یا از محبین و محبوبین شدی؟ ای بیچاره بیخبر از حال محبین! ای بدبخت بی اطلاع از دل محبین و آتش قلب آنها ! ای بی نوای غافل از سوز مخلصین و نور اعمال آنها ! تو گمان کردی آنها اعمالشان مثل من و توست؟! تو خیال میکنی که امتیاز نماز حضرت امير المؤمنین علیه السلام با ما این است که «مد» «ولا الضالين» را طولانیتر می کند؟ یا قرائتش صحیحتر است؟ یا طول سجود و رکوع و اذکار و اورادش بیشتر است؟ یا امتیاز آن بزرگوار به این است که شبی چند صد رکعت نماز میخواند؟ یامناجات سيد الساجدين( علیه السلام) هم مثل مناجات من و تو است؟ او هم برای حورالعین و گلابی و انار این قدر ناله و سوز و گداز داشت؟ به خودشان قسم است و‌ إِنَّهُ لَقَسَمٌ عَظِيمٌ که اگر بشر پشت به پشت یکدیگر دهند و بخواهند يك لا إلهَ إِلَّا الله اميرالمؤمنین را بگویند نمیتوانند . خاک بر فرق من با این معرفت به مقام ولایت على علیه السلام به مقام علی بن ابی طالب قسم که اگر ملائکه مقربین و انبیاء مرسلین - غیر از رسول خاتم که مولای علی و غیر اوست - بخواهند يك تكبير او را بگویند نتوانند. حال قلب آنها را جز خود آنها نمیداند کسی.
3⃣ای عزیز این قدر لاف خدا مزن این قدر دعوی حب خدا مکن. ای عارف، ای صوفی، ای حکیم، ای مجاهد ، ای مرتاض، ای فقیه، ای مؤمن، ای مقدس، ای بیچاره های گرفتار ،ای بدبختهای دچار مکاید نفس و هوای آن ،ای بیچاره های گرفتار آمال و امانی و حب نفس - همه بیچاره هستید! همه از خلوص و خداخواهی فرسنگها دورید. این قدر حسن ظن به خودتان نداشته باشید. این قدر عشوه و تدلل نکنید. از قلوب خود بپرسید ببینید خدا را می جوید یا خودخواه است؟ موحد است و يكى طلب یا مشرک است؟ پس این عجبها (غرورها)یعنی چه؟ این قدر به عمل بالیدن چه معنی دارد؟ - عملی که فرضاً تمام اجزاء و شرایطش درست باشد و خالی از ریا و شرك وعجب و سایر مفسدات باشد، قیمتش رسیدن به شهوات بطن و فرج است چه قابلیتی دارد که این قدر تحویل ملائکه میدهید؟ این اعمال را باید مستور از چشمها داشت. این اعمال از قبایح و فجایع است باید انسان از آنها خجلت بکشد و ستر آنها کند. خداوندا به تو پناه می بریم ما بیچاره ها از شر شیطان و نفس اماره . تو خودت ما را از مکاید آنها حفظ فرما بحق محمد و آله صلى الله عليهم .
خبرگزاری فارس ـ گروه هنر و رسانه: نزدیک به 9 هزار نفر در سامانه فارس با امضا پویشی حمایت خود را از سید حسین حسینی مجری شبکه افق اعلام کرده و این حمایت را از مدیران صدا و سیما نیز مطالبه کردند.حالا مطابق با پیگیری خبرگزاری فارس‌، تعلیق حسینی با دستور مقامات سازمان صدا و سیما انجام شده است. پیش از این در پی بیان جملاتی از مجری شبکه تلویزیونی باکو،‌ حسینی مجری برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق، جملاتی در پاسخ به ادعای مجری شبکه آذربایجانی بیان کرد.حسینی بعد از بیان این جملات در قسمت‌های بعدی برنامه به افق فلسطین حضور نداشت. حالا پویشی با 8 هزار 563 امضا در خبرگزاری فارس ثبت شده و خواستار حمایت صدا و سیما از حسینی شده است.هرچند که مدیران سازمان صدا و سیما نخواستند در این رابطه پاسخ واضحی بدهند و آن را به اطلاعیه احتمالی شبکه افق در روزهای آینده موکول کردند، اما برای خبرنگار ما محرز شد که عدم حضور او در برنامه به افق فلسطین بی ارتباط با اظهاراتش در این برنامه نبوده است. لینک حمایت از پویش
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♨️ اظهارات حاشیه‌ساز پزشکیان با انتشار یک فایل صوتی تایید شد 🔹روز گذشته بلومبرگ تیتری از اظهارات پزشکیان در جمع مدیران ارشد رسانه‌ای آمریکا منتشر کرد که مورد تعجب و سوال واقع شد. 🔹بلافاصله وزیر امور خارجه و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در مصاحبه‌هایی این اظهارات را تکذیب کردند اما امروز فایلی منتشر شده که نشان می‌دهد این تکذیبیه‌ها صحت ندارد و پزشکیان چنین اظهاراتی داشته است. 🔹با اینکه مراجعه به سایر سخنان پزشکیان در این نشست نشان می‌دهد که این عبارت با سایر اظهارات او در تضاد است و رئیس‌جمهور احتمالا دچار سبق لسان شده اما بی‌دقتی در بیان این جملات تا حدی است که برخی اطرافیان او هم از آن متعجب شده‌اند. 🔹بلومبرگ نوشته بود رئیس‌جمهور پزشکیان گفته، ایران حاضر است سلاح های خود را زمین بگذارد به شرط آنکه اسرائیل هم سلاح‌هایش را زمین بگذارد. و یک سازمان بین المللی بیاد تو امنیت منطقه را تامین کند.😯😮😮😮😮