eitaa logo
لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ
90 دنبال‌کننده
274 عکس
165 ویدیو
6 فایل
وظیفه ی هر مومن تبین مسائل بهترین تبین تنها با کلام الله المتعال ،پیامبران و اوصیای برحقشان صورت میگیرد خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار ارتباط با ادمین @Allahoakbar12
مشاهده در ایتا
دانلود
ازپيامبر اكرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) نقل شده است كه فرموده اند: «سلموا اليهود و النصارى و لا تسلموا على يهود امتى. قيل يا رسول اللّه و من يهود امتك‌؟ قال الذين يستمعون الاذان و الاقامة و لم يحضروا الجماعة.» به يهوديها و نصرانيها سلام كنيد، ولى به يهود امت من سلام نكنيد. سؤال شد، اى رسول خدا! يهود امت تو كيست‌؟ پيامبر (ص) فرمودند: كسانى‌كه اذان و اقامه را مى‌شوند و در نماز جماعت شركت نمى‌كنند. https://eitaa.com/tabyenehandavar
چند گروه موقع مردن به دین یهود می میرند هر چند به ظاهر در قبرستان مسلمانان و با آداب خاص مسلمانان دفن شوند ۱.انکار امامت امام صادق‌ (علیه‌السّلام) فرمود: «کسی که امام را انکار کند، بر دین یهودیان یا نصارا خواهد مرد». [۱] ۲ - دشمنی با امیرالمؤمنین علیّ‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به امیرالمؤمنین علیّ‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام علی فرمود: «کسی تو را دوست بدارد، در روز قیامت با پیامبران و در درجه ایشان قرار دارد و هر کسی بمیرد و تو را دشمن داشته باشد، باکی نیست که یهودی یا نصرانی از دنیا برود». [۲] و نیز فرمود: «کسی که علی (علیه‌السّلام) را آزار دهد، خدا او را در قیامت یهودی و یا نصرانی مبعوث می‌کند». [۳] ۳ - ترک حج رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: «کسی که زاد و توشه کافی داشته باشد (مستطیع باشد)؛ اما به حج نرود، با دین یهودی‌ها و یا مسیحی‌ها از دنیا می‌رود». و «کسی که حج را به تأخیر بیندازد تا این‌که از دنیا برود، خداوند وی را در روز قیامت یهودی و یا نصرانی مبعوث می‌کند». امام صادق (علیه‌السّلام) فرموده اند: «کسی که بمیرد، و حجّة الاسلام را به جای نیاورده باشد، و دلیل نرفتنش نیز آن نباشد که مخارج بسیار ضروری دیگری داشته، دچار بیماری طاقت‌فرسایی بوده و یا قدرت و حکومتی مانع رفتن او به حج شده باشد، یهودی یا نصرانی می‌میرد». ۴ - منع از زکات امام صادق (علیه‌السّلام) فرموده اند: «هر کسی مانع قیراطی (مقدار کمی) از زکات شود، یهودی یا نصرانی از دنیا خواهد رفت». ((گفتنی است، مراد کلی از این روایات آن است که آنها با چنین رفتارهایی دیگر نمی‌توانند خود را در زمره مسلمانان بدانند و با چنین وضعیتی، دیگر تفاوتی نمی‌کند که آنان در زمره یهودیان و یا مسیحیان (و یا هر گروه دیگری) محشور شوند.)) https://eitaa.com/tabyenehandavar
گول دنیا رو نخور ابن بطوطه : در سفرنامه اش می نویسد: در شیراز سه روز بودم و این سه روز در مسجد جامع شیراز ماندم، مردم در این مسجد اعتکاف می کردند که این مسجد مربوط به ششصد سال قبل است. بعد رفتم بازار شیراز چشمم به دکانی افتاد که یک نفر نورانی اهل تقوی در آن نشسته قرآن می خواند، رفتم نزدیک سلام کردم نشستم او هم پذیرایی کرد، گفتم شما اینجا چه می کنی؟ گفت: من شغلم تجارت است هرگاه مشتری نباشد قرآن می خوانم، نگاه کن فرش‌ها را عقب زد دیدم قبر است، گفت: این گور خودم است، کنار قبر خودم می نشینم برای خودم قرآن می خوانم، قبرم را در مغازه ام قرار داده ام که گول دنیا را نخورم. https://eitaa.com/tabyenehandavar
وقتی پدر و مادرمون در حق ما دعا میکنن و میگن<< خدا بهت خیرت بده >> حالا ببین خدای متعال دعای پدر و مادرت رو جواب داده یا ..... یه مصداق خیر اینه👇👇 امام سجاد علیه السلام: رَأَيتُ الخَيرَ كُلَّهُ قَدِ اجتَمَعَ في قَطعِ الطَّمَعِ عَمّا في أيدِي النّاسِ تمام خير و بركت را در بُريدن طمع از آنچه در دست مردم است ، يافتم. https://eitaa.com/tabyenehandavar
داروی فوری برای شفای مریض 👇👇 👇👇 ..لَمّا شَكا إلَيهِ رجُلٌ في كَثرَةٍ مِنَ العِيالِ كُلِّهِم مَرضى ـ : داوُوهُم بِالصَّدَقةِ، فَلَيسَ شَيءٌ أسرَعَ إجابَةً مِنَ الصَّدَقةِ، و لا أجدى مَنفَعةً على المَرِيضِ مِنَ الصَّدَقةِ. امام كاظم عليه السلام در پا سخ   مردى که از عيال وارى خود و اين كه همه آنها بيمارند، شِكوه كرد  فرمود : آنها را با صدقه درمان كن ؛ زيرا هيچ چيز زودتر از صدقه به درگاه خدا پذيرفته نمى شود و براى بيمار دارويى سودمندتر از صدقه نيست. بحار الانوار ج۵۹ ص ۲۶۵ https://eitaa.com/tabyenehandavar
خبر خوش برای کسانی که قصد زیارت و دیدار امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و یا میخوان زیارت حرم مطهر ائمه اطهار علیهم السلام برن ولی قدرت ندارن 👇 حضرت موسی بن جعفر فرمود: مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ أنْ يَصِلَنا، فَلْيَصِلْ فُقَراءَ شيعَتِنا. وَ مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ أَنْ يَزُورَ قُبُورَنا، فَلْيَزُرْ قُبُورَ صُلَحاءِ إخْوانِنا. كسى كه دوست دارد از نزديك ما را ببيند، ولى نمى تواند با ما ديدار كند، بايد به ديدار فقراى شيعه برود؛كه ديدار با شيعيان فقير، ديدار با ما است. و هركه دوست دارد، بر مزار ما حاضر شود ولى نمى تواند قبور ما را زيارت كند، بايد به زيارت قبور برادران صالح از شیعیان ما برود. وسائل ج ۶ ص ۳۳۲ https://eitaa.com/tabyenehandavar
چقدر میخواهی بخوابی؟! 🔰 آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): 💢 استاد ما حضرت حاج شیخ علی اکبر برهان (ره) مےفرمودند: آن قدر درقبر بخوابیم که استخوان هایمان بپوسد، یك شب هم بلند شو ببین چه خبر است. 💢 پیامبر اکرم صلےالله علیہ وآله می فرمایند: «وقتی بنده ای از خواب شیرینش و از رختخوابش برخیزد در حالیكه خواب آلود است،» برای این كه به سبب نماز شبش می خواهد كه خداوند را راضی كند، 💢خداوند متعال به سبب آن بنده ، بر ملائكه مباهات می کند و می گوید : این بنده ام را می بینید كه بلند شده و خواب شیرینش را ترك كرده تا كاری را انجام دهد كه بر او واجب نكرده ام؟ شاهد باشید كه من او را آمرزیدم https://eitaa.com/tabyenehandavar
زمان شناسی در مکتب امام موسی الکاظم علیه السلام إِجْتَهِدُوا فی أَنْ یكُونَ زَمانُكُمْ أَرْبَعَ ساعات:ساعَةً لِمُناجاةِ اللهِ، وَساعَةً لاِمْرِالْمَعاشِ، وَساعَةً لِمُعاشَرَةِ الاْخْوانِ والثِّقاةِ الَّذینَ یعَرِّفُونَكُمْ عُیوبَكُمْ وَیخَلِّصُونَ لَكُمْ فِی الْباطِنِ، وَساعَةً تَخْلُونَ فیها لِلَذّاتِكُمْ فی غَیرِ مُحَرَّم وَبِهذِهِ السّاعَةِ تَقْدِروُنَ عَلَی الثَّلاثِ ساعات»(۳) بکوشید که اوقات شبانه روزى شما چهار قسمت باشد: ۱. قسمتى براى مناجات با خدا، ۲.قسمتى براى تهیّه معاش ۳.قسمتى براى معاشرت با برادان و افراد مورد اعتماد که عیبهاى شما را به شما می فهمانند و در دل به شما اخلاص مى ورزند، ۴.و قسمتى را هم در آن خلوت می کنید براى درک لذّت هاى حلال و به وسیله انجام این قسمت است که بر انجامِ وظایف آن سه قسمت دیگر توانا می شوید. https://eitaa.com/tabyenehandavar
هارون الرشید، برای شكنجه و یا تحقیر نمودن آن حضرت در دید مردم، فاحشه‌ای رقاصه و زیبا را به بهانه خدمتكاری نزد ایشان فرستاد و از طرفی غلامی را گمارد كه مواظب اوضاع باشد. وقتی كنیز را به محضر آن حضرت آوردند، فرمود: من نیازی به كنیز و خدمتكار ندارم؛ لذا او را برگردانید. هارون الرشید از این كار ناراحت شد و گفت: ما با اجازه او، وی را زندانی نكرده ایم تا كنیز را نیز با اجازه او به آنجا بفرستیم و بعد دوباره دستور داد كنیز را به زندان برگردانند... مدتی گذشت. غلام، گزارش داد كه كنیز نیز به سجده افتاده و پیوسته و مرتب در سجده می‌گوید: «قدوس قدوس سبحانك سبحانك سبحانك..» هارون گفت: موسی بن جعفر وی را سحر كرده است!! او را با سرعت نزد من آورید. وقتی كنیز را نزد او بردند، دیدند از خوف خدا می‌لرزد و مرتب به آسمان نگاه می‌كند؛ آن گاه مشغول نماز گشت. هارون پرسید: چرا چنین می‌كنی، این چه حالی است كه در پیش گرفته ای؟ كنیز گفت: من داستان بسیار عجیبی دارم، و آن این است كه وقتی محضر امام كاظم(ع)شرفیاب شدم، او مرتب مشغول نماز و دعا بود. سرانجام به وی عرض كردم:‌ای مولا و سید من! آیا كاری دارید كه من آن را انجام دهم؟ فرمود: من با تو كاری ندارم. عرض كردم: مامور به خدمت شما می‌باشم. فرمود: اینها چه بد فكر می‌كنند. ناگهان متوجه باغ بزرگی شدم كه ابتدا و انتهای آن پایانی نداشت؛ این باغ با فرشهای زیبا و پرارزش مفروش شده بود، و كنیزان و حوریانی زیبا در آن صف كشیده بودند، و در دستهای خود ظرفهای آب و طشت برای شستن دستهای آن حضرت آماده ساخته بودند، از آن به بعد به سجده افتادم تا لحظه‌ای كه غلام به بالین من آمد. هارون گفت: شاید این قضایا را در خواب دیده ای؟ كنیز گفت: به خدا قسم همه اینها را قبل از اینكه به سجده روم با چشمان خود دیدم و سجده‌ام برای سپاس از آنها بود. هارون دستور داد از او مراقبت نمایند كه این حرفها را به كسی نگوید. آن كنیز دوباره به سجده افتاد و مشغول نماز شد. همیشه كارش این بود و مرتب می‌گفت: عبدصالح نیز چنین می‌كرد و من در عالم واقع دیدم كه آن كنیزان مرا خطاب كردند كه از حضور امام كاظم(ع)دور باشم و به من گفتند كه ما برای خدمت امام موسی بن جعفر برتر و مناسب‌تر هستیم. https://eitaa.com/tabyenehandavar
السلام علیــــــــــــــــــــک َ سلام بر تو ﻳَﺎ ﺃَﺑَﺎ ﺍﻟﺤَﺴَﻦِ ﻳَﺎ ﻣُﻮﺳَﻲ ﺑﻦَ ﺟَﻌﻔَﺮٍ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﻜَﺎﻇِﻢُ ﻳَﺎ ﺍﺑﻦَ ﺭَﺳُﻮﻝِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻯ ﺍﺑﺎ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﺍﻯ ﻣﻮﺳﻰ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ ﺍﻯ ﻛﺎﻇﻢ ﺍﻯ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﻳَﺎ ﺣُﺠَّﺔَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋَﻠَﻲ ﺧَﻠﻘِﻪِ ﻳَﺎ ﺳَﻴِّﺪَﻧَﺎ ﻭَ ﻣَﻮلاَﻧَﺎ ﺍﻯ ﺣﺠّﺖ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺧﻠﻖ ﺍﻯ ﺳﻴّﺪ ﻭ ﻣﻮلاﻯ ﻣﺎ ﺇِﻧَّﺎ ﺗَﻮَﺟَّﻬﻨَﺎ ﻭَ ﺍﺳﺘَﺸﻔَﻌﻨَﺎ ﻭَ ﺗَﻮَﺳَّﻠﻨَﺎ ﺑِﻚَ ﺇﻟَﻲ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺗﺖ ﻣﺘﻮﺳّﻞ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺷﻔﻴﻊ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺧﺪﺍ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﻢ ﻭَ ﻗَﺪَّﻣﻨَﺎﻙَ ﺑَﻴﻦَ ﻳَﺪَﻯ ﺣَﺎﺟَﺎﺗِﻨَﺎ ﻳَﺎ ﻭَﺟِﻴﻬﺎً ﻋِﻨﺪَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﺷﻔَﻊ ﻟَﻨَﺎ ﻋِﻨﺪَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻭ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻧﺠﺎم ﺣﺎﺟﺎﺗﻤﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﻣﻘﺪّم ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻳﻢ ﺍﻯ ﺁﺑﺮﻭﻣﻨﺪ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﭘﻴﺶ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﻖ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻓﺮﻣﺎ https://eitaa.com/tabyenehandavar
راهکار رسیدن به کیمیا 🔖شرح ماجرا به نقل از فرزند آیت الله شبیری زنجانی از زبان پدر بزرگوارشان این‌گونه نقل می‌شود که : ◾️در سفری که امام خمینی(ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام در صحن حرم امام رضا (ع) با سالک الی الله حاج حسنعلی نخودکی مواجه می‌شوند. امام امت (ره) که در آن زمان شاید در حدود سی الی چهل سال بیشتر نداشت وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان می‌گوید با شما سخنی دارم.حاج حسنعلی نخودکی می‌گوید: من در حال انجام اعمال هستم، شما در بقعه حر عاملی (ره) بمانید من خودم پیش شما می‌آیم. بعد از مدتی حاج حسنعلی می‌آید و می‌گوید چه کار دارید؟ 💠امام (ره) خطاب به ایشان رو به گنبد و بارگاه امام رضا (علیه‌السلام) کرد و گفت: تو را به این امام رضا، اگر (علم) کیمیاداری به ما هم بده؟ حاج حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم (کیمیا) نکرد بلکه به امام (ره) فرمودند:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می‌دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و در هر جایی به کار نبرید؟ ♦️امام خمینی (ره) که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان می‌بارید، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند: نه نمی‌توانم چنین قولی به شما بدهم. 💠حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام (ره) شنید روبه ایشان کرد و فرمود: حالا که نمی‌توانید «کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یاد می‌دهم و آن این که: ۱.‼️بعد از نمازهای واجب یک بار آیه الکرسی را تا «هو العلی العظیم» می‌خوانی. ۲.‼️و بعد تسبیحات فاطمه زهرا سلام الله علیها را می‌گویی. ۳.‼️و بعد سه بار سوره توحید «قل هو الله احد» را می‌خوانی. ۴.‼️و بعد سه بار صلوات می‌گویی: اللهم صل علی محمد و آل محمد ۵.‼️و بعد سه بار آیه مبارکه: وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا ؛ (سوره طلاق آیه 2 و 3) (هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد، و هرکس بر خداوند توکل کند کفایت امرش را می‌کند، خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند، و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است.) اگر این را بخوانی که این از کیمیا برایت بهتر است. ♦️آیت الله بهجت که یکی از ناقلین این داستان است می فرمودند : شیخ حسنعلی به امام فرموده بود که این دستورالعمل برای انجام شدن هر خواسته‌ای، مناسب است. ♦️امام راحل در جایی فرموده بودند:  من از آن موقع تاکنون، آن‌را ادامه داده‌ام و هر چه دارم، از آن دارم. ♦️آیت الله شبیری فرموده بودند : بعد از آن دیگر هیچ وقت محتاج نشدم. ✍ منبع: کتاب زمزم عرفان، نوشته آیت الله محمدی ری شهری https://eitaa.com/tabyenehandavar
این دو جمله را زیاد بگو: فضل بن يونس گوید : امام كاظم عليه السلام فرمود : [این دو جمله را ]بسيار بگو: 1⃣خدايا! مرا از عاريه داران قرار مده [ایمانم عاریه ای نباشد] 2⃣و از حدّ تقصير و خود مقصر دانی بيرونم مبر. عرض كردم: معناى «عاريه داران، را مى دانم؛ كه شخصى دين را به طور عاريه مى گيرد و سپس از آن خارج مى شود. اما معناى «مرا از حد تقصير بيرونم مبر» چيست؟ حضرت فرمود: هر كارى كه براى خدا انجام مى دهى خود را در آن مقصّر بدان؛ زيرا همه مردم در كارهايى كه براى خدا مى كنند، مقصّر هستند، مگر كسى كه خداوند عزّ و جلّ نِگَهش دارد. اللّهُمَّ لا تَجعَلْني مِنَ المُعارينَ و لا تُخرِجْني مِنَ التَّقصيرِ. اصول کافی جلد ۴ ص ۳۲۰ https://eitaa.com/tabyenehandavar