eitaa logo
تبیین ایران
99 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.5هزار ویدیو
39 فایل
کانال اخبار و تحلیل سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی از نفوذ تفکر بهاییان و منافقین در هنر صحبت میشه منظور چنین رابطه‌هایی است 🔹 برزو ارجمند و احسان کرمی در کنار همسر سابق کوروش تهامی شبنم طلوعیِ بهایی ... @hadisyasi
محمدرضا عبادی از فعالان رسانه‌ای خرمشهری مشاهدات خود در ارتباط با عملیات آواربرداری در متروپل آبادان را اینگونه شرح داده است: ‍ ▪️فارغ از حواشی اینارو می‌گم و می‌ذارم‌ پای قدرت تحلیل و درک مطلب خودتون؛ ۱. دوشنبه ‎ فروریخت ۲. سه‌شنبه عوامل امدادی با تجهیزات کامل حضور پیدا می‌کنند ۳. از ساعات اولیه حادثه عده‌ بسیاری با لباس شخصی از عامه مردم وارد صحنه شده و آواربرداری را آغاز می‌کنند! ۴. ورود نیروهای مردمی و شرایط بسیار خطرناک ساختمان ‎ با احتمال بالای ریزش مجدد، بستر را برای ورود نیروهای امدادی مختل می‌کند. ۵. علی‌رغم درخواست‌های چندباره اما دخالت عوامل غیر امدادی در عملیات نیروهای امدادی، پر واضح برای سومین روز متوالی آواربرداری کند می‌کند.‏ ۶. از بامداد سومین روز حادثه مقاوم‌سازی ‎ برای عملیات هماهنگ‌ امدادی و آوار برداری آغاز می‌شود. ۷. تا پایان وقت چهارشنبه همچنان تلاش‌ برای اقناع نیروهای مردمی به خروج از میدان عملیات برای تسریع عملیات امدادی ادامه می‌یابد.‏ ۸. جمعی از مردم شریف ‎ در غم حادثه تلخ ‎ در غروب چهارشنبه در خیابان‌های اطراف محل حادثه به عزاداری می‌پردازند؛ ۹. عده‌ای مراسم عزاداری با با شعار‌های رادیکالی تحت الشعاع قرار می‌دهند و نهایتاً دامنه تجمع به نزدیکی محل عملیات کشیده می‌شود!‏ ۱۰. با ورود دامنه تجمعات به نزدیکی محل حادثه، ‎ به‌دلیل حساسیت بالا با کندی و ملاحظات متعدد مواجه می‌شود. ۱۱. نماینده ولی‌فقیه در ‎ ساعت ۳ بامداد پنجشنبه در محل حضور یافته و از نیروهای مردمی درخواست می‌کند تا میدان را به نیروهای امدادی بسپارند.‏ ۱۲. نهایتاً نماینده ولی‌فقیه در ‎ با برای عملیات هدفمند نیروهای مردمی شخصاً وارد میدان آواربرداری می‌شود و تا نیمه‌های ظهر برای خارج‌سازی پیکرهای زیرآوار مانده ‎ تلاش می‌کند. ۱۳. اواسط ظهر پنجشنبه ستاد مدیریت بحران به ریاست ‎ تصمیم قاطع می‌گیرد. ۱۴. بعد از تخلیه میدان از نیروهای غیرامدادی و آغاز عملیات گسترده تخصصی، عده‌ای مجدداً با ورود به صحنه عزاداری مردم شریف آبادان، شروع به تخریب اموال عمومی و هدایت جمعیت به سمت محل حادثه می‌کنند. ۱۵. عملیات آواربرداری مجدداً بخاطر هدایت عده‌ای مغرض، مختل می‌شود.‏ ۱۶. عملیات موفق و مستمر نیروهای امدادی منجر به افزایش آمار اجساد خارج ‌سازی شده از زیر آوار می‌شود. ۱۷. در شامگاه جمعه مجدداً عده‌ای مشخصاً با هدف ایجاد اختلال در عملیات آواربرداری و امداد رسانی ‎ جمعیت قلیلی را به سمت نزدیک‌ترین نقاط به این ساختمان هدایت می‌کنند.‏ ۱۸. با کنترل صحنه عملیات توسط نیروهای امدادی مستقر، عملیات مجددا سرعت می‌گیرد. ۱۹. اکنون عملیات آواربرداری ‎ در فضایی کاملاً حرفه‌ای و‌ با استفاده از حداکثر تجهیزات در جریان است.‏ ۲۰. بشمارید ۳ روز ایجاد وقفه در عملیات حرفه‌ای به بهانه کمک‌های مردمی و بشمارید ۲ روز تلاش برای اختلال در عملیات آواربرداری! ۲۱. چه کسانی آتش ‎ را بی‌نتیجه اما شعله‌ور می‌خواهند؟‌ دوست‌داران مردم آبادان یا ...؟! @hadisyasi
12.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نظر گیورا ردلر در خصوص ایرانی ها @hadisyasi
✅ ماجرای اصلی عنکبوت مقدس ماجرا فراتر از خانم امیرابراهیمی است. او در حالی از صاحبان جشنواره مدال می گیرد که فیلم عنکبوت مقدس پائین ترین امتیاز را در میان مخاطبین جشنواره کسب می کند. این تعارض یعنی ماجرا تنها هنر بازیگری نیست. هرچند عجیب است؛ خانم امیرابراهیمی به خاطر دارد که در آن روزهای تلخ، بیشترین کسانی که در شکستن زنجیره انتشار نامردی و ظلم سهم داشتند جامعه مومنین بودند. طبیعی هم بود؛ حکم شرع و اخلاق و مروت و رافت همین بود. به همین دلیل است که انتقام امروز او از صاحب و حقیقت رافت عجیب و دردناک است. او مدال گرفت اما نه برای هنر بازی کردن که بازهم برای هنر بازی خوردن. اما عنکبوت مقدس دقیقا چه ماموریتی دارد؟ این فیلم درباره سعید حنایی قاتل زنجیره ای زنان مشهد در اواخر دهه 70 است. پیشتر فیلم سینمایی عنکبوت به کارگردانی ایرج زاد به این سوژه پرداخت. اما تفاوت ایندو چیست؟ رویا کریمی مجد خبرنگار فراری که سالها پیش با سعید حنایی در زندان وکیل آباد مشهد مصاحبه کرده است درباره تفاوت ایندو می گوید که مهمترین نکته ای که در فیلم عنکبوت ساخته ایرج زاد سانسورشده است نقش دین و مذهب و شهر مقدس مشهد است. با این مقدمه مساله روشن است. ماجرا پروژه اصلی رسانه های ضدایرانی در بهره گیری از خطای تعمیم است؛ به همین دلیل است که بی اندازه مورد تشویق ایران اینترنشنال و بی بی سی و مسیح علی نژاد قرار می گیرد. چون اینبار خط شکنی در خطای تعمیم رسانه ای به ساحت اعتقادات است. سیاست راهبردی رسانه های شیطانی این روزها صرفا انتشار اخبار دروغ نیست. بلکه تمرکز و تاکید وتکرار یک خبر تلخ و تعمیم آن از جز به کل است. پروژه اصلی اینست که سعید حنائی را خروجی هویت دینی مردم ایران معرفی کنند. تا امروز امثال فرهادی تلاش کردند با تمرکز بر خطاها، ظلم حکومت را نتیجه بگیرند و البته هربار هم از این مزدوی صله گرفته اند. بعدها با این قاعده از حکومت فراتر و بر مردم ایران تاختند و از وطن فروشی دکان ساختند. ولی اینبار این تعمیم را به دامن هویت حقیقی مردم کشاندند و برای لکه دار کردن اعتقادات و ایمان مردم به اهل بیت مدال گرفتند و حال آنکه خاک بر چهره درخشان خورشید می پاشند ✍ مهدیان @hadisyasi
♦️رهبر انقلاب: تحریم‌ها باعث شد تا به نیرو‌های داخلی اتکا کنیم/ پهپاد امروز عامل مهمی در امنیت کشورها است رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور تاجیکستان: 🔹با وجود تحریم‌ها ایران پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است و اگر تحریم‌ها نبود، این پیشرفتها به دست نمی‌آمد زیرا تحریم‌ها باعث شد تا به نیرو و ظرفیت‌های داخلی خود اتکا کنیم. 🔹تحریم اسلحه قدرتها در مقابل کشورها است. آن چیزی که این اسلحه را از کار می‌اندازد، توجه به نیروها و ظرفیت‌های درونی است. 🔹یکی از عرصه‌های همکاری و هم‌فکری میان ایران و تاجیکستان، مسائل منطقه و بویژه وضعیت افغانستان است. نگرانی‌های ایران و تاجیکستان درباره افغانستان مشترک است و هر دو کشور از گسترش تروریسم و رشد گروههای تکفیری در این کشور نگران هستند. 🔹ما معتقدیم که آقایانی که اکنون در افغانستان برسر کار هستند باید بتوانند با یک حکومت جامع و فراگیر از همه گروه‌ها استفاده کنند. 🔹پهپاد امروز عامل مهمی در امنیت کشورها است. @hadisyasi
15.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سلام فرمانده از فراز کوه‌های قره‌قروم در شمال شرق پاکستان 🔹نمونه‌ای از عشق جهانی به مهدی موعود(عج) و حضرت سیدعلی. 🔸در چند ماهی که از موج خودجوش و جهانی می‌گذرد هیچکدام از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان سکولار وطنی و غیروطنی هیچ تحلیلی درباره چرایی این «موج جهانی» ننوشته و مطمئن باشید نخواهد نوشت چون فهم این حقیقت خارج از افق فهم سکولاریسم و سکولار است. @hadisyasi
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اولین تصاویر از توقیف ۲ نفتکش یونانی در خلیج‌فارس @hadisyasi
🔰گزارش روز                      📌با چه کسی لج دارید؟ فیلم موهن «عنکبوت مقدس» که ماهیت ضد ایرانی، ضداسلامی و ضدشیعی دارد، در این چند روزه محل واکنش‌های بسیاری شده است؛ اما نکته قابل‌تأمل و تأسف، همراهی و تمجید برخی نیروها و جریانات سیاسی داخلی از این فیلم موهن است. 💠گزاره‌های‌خبری 1️⃣- «عنکبوت مقدس» راوی داستان واقعی از قاتل مشهور، «سعید حنایی» است که در فاصله سال‌های 1379 تا 1380 بی‌رحمانه 16 زن فاحشه را به قتل رساند. در پوستر تبلیغاتی این فیلم و هم در پیش‌نمایش انتشار یافته آن در یوتیوب، حرم مطهر امام رضا(ع) در کانون تارعنکبوت نشان داده می‌شود؛ اقدام توهین‌آمیزی که نشان از طراحی این فیلم در توهین به مقدسات دارد. 2️⃣- محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات، بدون اشاره به ایران هراسی، اسلام هراسی و ضدشیعی بودن این فیلم، توئیت زد: «زهرا امیرابراهیمی نشان داد که وقتی مشکلی در زندگی زمینت می‌زند، می‌شود دوباره بلند شد و به قله رسید. مبارک خودش و مبارک هر افتاده‌ای که به راه می‌زند». عده‌ای دیگر از این طیف، مانند آذر منصوری دبیر کل حزب اتحاد ملت (مشارکت) نیز پای در مسیر ابطحی گذاشتند. 3️⃣- علی علیزاده کارشناس رسانه و تحلیلگر سابق بی‌بی‌سی فارسی در پاسخ به توئیت ابطحی نوشت: «آقای ابطحی نمی‌دانید خروجی «عنکبوت مقدس» و هیولاسازی که از ایران و اسلام در آن شده، توجیه‌کننده تحریم‌ها و ایران‌ستیزی بیشتر و منزوی کردن ایران است؟ شما اصلاح‌طلبان چطور می‌گویید با تحریم مخالفید، وقتی برای ابزارهای فرهنگی مشروعیت بخش به تحریم و ایران ستیزی هورا می‌کشید؟!». 💠گزاره‌های‌تحلیلی: 1️⃣- دیپلماسی رسانه‌ای به‌عنوان یکی از شاخه‌های دیپلماسی عمومی، ابزار مؤثر اعمال سیاست خارجی به‌حساب می‌آید. دیپلماسی رسانه‌ای به زبان ساده یعنی اینکه چگونه کار رسانه‌ای کنیم تا دیگران تابع و مطیع سیاست‌های ما شوند. در این میان ایالات‌متحده در طول دهه‌های گذشته با در اختیار داشتن انحصار تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای در هالیوود و بنگاه‌های خبرپراکنی، به‌طور گسترده به بسط نفوذ قدرت نرم خود در سراسر جهان مبادرت نموده است. 2️⃣- «سالی تاتمن» نویسنده کتاب «چگونه هالیوود سیاست خارجی را طرح‌ریزی می‌کند»، می‌نویسد، به علت روحیه استقلال‌طلبی و مخالفت باسیاست‌های ایالات‌متحده، ایرانی‌ها یک سوژه برای هالیوودی‌ها محسوب می‌شوند. نکته جالبی که تاتمن می‌گوید این است که هرچند ایران هراسی با فیلم بدون دخترم هرگز، شروع شد؛ ولی از سال ۲۰۰۱ به بعد، به علت افزایش قدرت ایران و نبود کمونیسم، سوژه‌های اسلام هراسی و ایران هراسی هالیوود افزایش پیدا کرده است. به گفته کارشناسان، این فیلم‌ها جاده‌صاف‌کن و مشروعیت بخش به فشارها و تحریم‌های آمریکاست. 3️⃣- فیلم موهن عنکبوت مقدس را هم باید بخشی از پروسه اسلام هراسی و ایران هراسی دانست؛ اما سؤال این است که علت تحسین این فیلم موهن و ایران هراسانه توسط افرادی مانند ابطحی که از قضا معمم و صاحب کسوت سیاسی و فرهنگی بوده و هست و یا خانم منصوری که در رأس یک جریان سیاسی کشور هست، چیست؟ جهالت است یا تجاهل؟ باوجود عیان بودن ماهیت اسلام هراسانه، ایران هراسانه و ضدشیعی این فیلم، این لجاجت در حمایت از این فیلم، نشانه چیست؟ لایک گرفتن یا فالوئرگیری و یا شتر انقلاب را سوارشدن و با انقلاب دولادولا راه رفتن؟! واکنش‌های مختلف از همه طیف‌های سیاسی و اجتماعی به این فیلم نشان داد که برخلاف حرکت برخی افراد خاص در حمایت از این فیلم موهن و بازیگران آن، اسلامیت و ایرانیت و ارادت به آستان امام رئوف از قلوب مردم ایران زدودنی نیست؛ چون فوج کبوتران تو آموخت عشق را، پرواز نور در حرمت دسته‌دسته است. ✍ @hadisyasi
20.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏‏بسمه تعالی ‏ ‏‏آقای محمد هاشمی، مدیرعامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ‏ ‏‏     با کمال تأسف و تأثر روز گذشته‏‎[1]‎‏ از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد‏‎ ‎‏الگوی زن پخش گردیده است که انسان شرم دارد بازگو نماید. فردی که این مطلب را‏‎ ‎‏پخش کرده است تعزیر و اخراج می گردد، و دست اندرکاران آن تعزیر خواهند شد. در‏‎ ‎‏صورتی که ثابت شود قصد توهین در کار بوده است، بلاشک فردتوهین کننده محکوم به‏‎ ‎‏اعدام است. اگر بار دیگر از اینگونه قضایا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبیخ و مجازات‏‎ ‎‏شدید و جدی مسئولین بالای صدا و سیما خواهد شد. البته در تمامی زمینه ها قوۀ قضاییه‏‎ ‎‏اقدام می نماید.‏‎[2]‎ ‏‏9 / 11 / 67‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ ‏‎ ‎ 🔴 کسانی که تاکنون مستقیم یا غیر مستقیم از فیلم ضد ایرانی و دینی عنکبوت مقدس و یا از بازیگر هنجارشکن آن زهرا امیر ابراهیمی حمایت کردند: احسان علیخانی (ابتدا حمایت کرد بعدپاک کرد) محسن تنابنده نوید محمد زاده گلشیفته فراهانی امیر جدیدی مهدی پاکدل میلاد کی مرام هوتن شکیبا نجمه جودکی شهره سلطانی پریناز ایزدیار محمدحسین مهدویان هانیه توسلی امیر حسین رستمی نیکی کریمی بهرام رادان تهمینه میلانی پولاد کیمیایی سحر دولت شاهی ترانه علیدوستی جواد عزتی ستاره اسکندری الهه حصاری سمیرا حسن پور مهناز افشار مستانه مهاجر علی ضیا احمد مهران‌فر سحر ولد بیگی الناز حبیبی الهام پاوه نژاد مهراوه شریفی نیا احسان کرمی شبنم قلی خانی بهرام افشاری محمد علی ابطحی آذر منصوری ربع پهلوی گوگوش حسن آقا میری و... @hadisyasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸فیلمی جالب از اکبر عبدی که میگوید به چه نوع فیلم های ایرانی در جشنواره های بین المللی جایزه می دهند! @hadisyasi
18.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سخنان تند و بی سابقه ابوالقاسم طالبی علیه جشنواره کن و انفعال وزارت امور خارجه ▪️عنکبوت مقدس یک فیلم درجه چندم علیه اسلام و ایران است؛ خدا جواب این توهین های دشمن را خواهد داد اما محبان امام رضا هم وظیفه خودشان را دارند.همانطور که تزارها به حرم رضوی توهین کردند و اثری از آنها امروز نیست، سرنوشت توهین کنندگان امروز به امام رضا هم مشخص خواهد شد. این فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره کن هم یکی مانده به آخر شده است.بی بی سی دیگر از حالت تهاجم نرم درآمده و اخبارش علیه مقدسات ماست اما وزارت خارجه هیچ واکنشی نسبت به دولت انگلیس نشان نمی‌دهد. ▪️وزارت امور خارجه در امور فرهنگی مسامحه می‌کند در حالیکه برخی کشورها مانند انگلستان، وارد جنگ رسمی تبلیغاتی با جمهوری اسلامی شده‌اند.رئیس جمهور سری هم به وزارت خارجه بزند، انگار مسئله فرهنگ برای این وزارتخانه و وزیر امور خارجه چندان اهمیت ندارد. وزارت خارجه هنوز دست غربگراهاست و هیچ پاکسازی در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها انجام نشده است. @hadisyasi
📃 احتمالاً زمستان سال ۶۸ بود که در تالار اندیشه فیلمی را نمایش دادند که اجازه اکران از وزارت ارشاد نگرفته بود. سالن پُر بود از هنرمندان، فیلمسازان، نویسندگان و... . در جایی از فیلم آگاهانه یا ناآگاهانه، داشت به حضرت زهرا (س) بی‌ادبی می‌شد. من این را فهمیدم؛ لابد دیگران هم همین‌طور، ولی همه لال شدیم و دم برنیاوردیم. با جهان‌بینی روشنفکری خودمان قضیه را حل کردیم. طرف هنرمند بزرگی است و حتماً منظوری دارد و انتقادی است بر فرهنگ مردم؛ اما یک نفر نتوانست ساکت بنشیند و داد زد: «خدا لعنتت کند! چرا داری توهین می‌کنی؟!» همه‌ی سرها به سویش برگشت. در ردیف‌های وسط آقایی بود چهل و چند ساله با سیمایی بسیار جذاب و نورانی. کلاهی مشکی بر سرش بود و اورکتی سبز برتنش. از بغل دستی‌ام (سعید رنجبر) پرسیدم: آقا را می‌شناسی؟ گفت: سیدمرتضی آوینی است. [از کتاب شهید فرهنگ] @hadisyasi