eitaa logo
روشنای تبیین✔️
23.5هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
7.1هزار ویدیو
377 فایل
امام‌خامنه‌ای:جهادتبیین‌یک‌واجب‌فوری‌وقطعی‌ست. باذهن‌فعال‌وزبان‌گویا،امیدآفرین‌هستی. موسسه‌جهادی‌رسانه‌ای‌روشنای‌ تبیین،مردمی‌‌است‌ومتعلق‌به‌‌هیچ‌ نهادیاگروه‌سیاسی‌‌نیست. 💌مدیر: @jehadetabyien 💌ادمین: @tabyienadminn عضویت‌؛ارسال‌عدد۲۰به۳۰۰۰۱۴۲۲۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح (۱۳۹۹/۰۷/۲۱) با تأکید بر این نکته که «مبنای اقتدار در جمهوری اسلامی یک مبنای عقلانی است» به ارکان اقتدار ملی اشاره کردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور میشود. . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رهبر معظم انقلاب : بعضی‌ها اسم را می آورند اما منظورشان فرار از مقابل است ... حق ندارند اسم را بیاورند ؛ زیرا عقلانیت به معنای است .👌 . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷تامل بر برخی (ع) و تاکید مجدد بر بایسته‌های سواد رسانه‌ای ⬅️توجه به مضامین و 🔹امام حسن (ع) فرمودند: تعجّب مي کنم از کسي که در فکر خوراک و تغذيه جسم و بدن هست ولي درباره تغذيه معنوي روحي خود نمي انديشد، پس از غذاهاي فاسد شده و خراب دوري مي کند و عقل و قلب و روح خود را کاري ندارد - هر چه و هر مطلب و برنامه اي به هر شکل و نوعي باشد استفاده مي کند. (در معرض چه محتواهای رسانه‌ای قرار می‌گیریم) ⬅️ 🔹امام حسن(ع) می فرماید: «حُسْنُ السِّؤالِ نِصْفُ الْعِلْمِ؛ کسی که عادت سؤال و حالت پرس وجو دارد، مثل آن است که نصف علم ها را فرا گرفته باشد». (این پیام را چه کسی ارسال کرده و چرا این پیام ارسال شده است و...) ⬅️مکث، و بعد 🔹امام حسن(ع) می فرماید: «إنّ الْحِلْمَ زینَهٌ، وَالْوَفاءَ مُرُوَّهٌ، والْعَجَله سَفَهٌ؛ شکیبایی زینت شخص، وفای به عهد علامت جوان مردی، و عجله و شتاب زدگی [در کارها بدون اندیشه] دلیل بی خردی می باشد». (قبل از بازنشر مطالب تامل و تفکر کنیم) ⬅️ضرورت خواندن پیام‌ها 🔹امام حسن(ع) می فرماید: «عَلَیکم بِالْفِکرِ فَاِنَّهُ مَفاتیحُ اَبْوابِ الْحِکمَةِ؛ بر شما [شیعیان] لازم است که اندیشه کنید؛ زیرا فکر کلیدهای درهای حکمت است». (درباره پیام های رسانه، مهندسان آن و بازیگران اصلی آن فکر کنیم) ⬅️نه به «»، «» و «» در فضای رسانه‌ای 🔹قالَ امام حسن(ع): بَيْنَ الْحَقِّ وَالْباطِلِ أرْبَعُ أصابِع، ما رَأَيْتَ بَعَيْنِکَ فَهُوَ الْحَقُّ وَ قَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَيْکَ باطِلاً کَثيرا. فرمود: بين حقّ و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه که را با چشم خود ببيني حقّ است؛ و آنچه را شنيدي يا آن که برايت نقل کنند چه بسا باطل باشد. (ضرورت بررسی پیام‌ها از منابع معتبر و تلاش برای کشف حقیقت و پرهیز از انتشار شایعات) ✍️ معصومه نصیری_ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ای @tollabolkarimeh . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
🔸چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ 🔸اگر از (ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کرده‌ایم 🔻 آن‌قدر که با حرف صحیح می‌شود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمی‌شود. آن‌قدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، می‌تواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمی‌تواند ظلم کند، به‌ویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر می‌شود علیه دین سوءاستفاده کرد. 🔻 (ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده می‌شود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرف‌های صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرف‌های صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند. 🔻 مثلاً می‌گویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امام‌حسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرف‌ها درست است اما ناقص است، همه‌اش را بگو! وقتی نصفش را نمی‌گویی، معلوم می‌شود یک قصد و غرضی پشت سرش هست. 🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا می‌کرد، اما چاره‌ای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکم‌تری کند. 🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امام‌حسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ به‌خاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و به‌خاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند. 🔻 می‌گویند «ببینید امام‌حسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیه‌اش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانت‌ها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امام‌حسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امام‌حسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همه‌اش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است. 🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛ همانطور که در کربلا شاهد بودیم. 👤علیرضا پناهیان 🚩 حرم رضوی - ۹۹.۷.۲۴ . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
✅رهبر معظم انقلاب حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را نیازمند شیوه‌ی خاصی از مدیریت می‌دانند؛ ✅«در برخی از بخشهای اقتصادی ما توان مدیریّتی ضعیف است... مدیریّتها بایستی قوی باشند، فعّال باشند، خسته‌نشو باشند. هر جا ما با مدیریّتهایی با این خصوصیّات -یعنی خستگی‌ناپذیری و فعّالیّت و نشاط- مواجه بودیم دیدیم که کار پیشرفت کرده و هر جا که این جور حضورِ لازم و دائم وجود نداشته باشد، البتّه مشکلات پیش می‌آید.» ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ 🔹این سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با دانشجویان دانشگاه‌های افسری یکبار دیگر مسئله‌ی «» را در افکار عمومی مطرح ساخت. 🔹پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR  در یادداشت زیر براساس بیانات رهبر فرزانه انقلاب، ضمن تحلیل ابعاد مشکلات اقتصادی و معیشتی، راه بُرون‌رفت از آن را بررسی کرده و خصوصیاتِ مدیریت کارآمدی که توانِ حل مسئله‌ی اقتصاد دارد را نیز تبیین کرده است: : ✅امروز مسئله‌ی اولویت‌دار کشور «اقتصاد» است: «اقتصاد، مسئله‌ی اولویّت‌دار کشور است.» ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ و واقعیت این است که «مردم از لحاظ معیشت دچار مشکلند.» ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ مشکلی که برای عموم ملموس است: «مشکلات معیشتی، امروز چیزی است که آحاد مردم، همه آن را احساس میکنند؛ یک بخشی از مردم هم بشدّت و واقعاً زیر فشارند... گرانی فراوان است. خب اینها واقعاً فشار می‌آورد روی مردم؛ یک مشکلاتی است که وجود دارد؛ یا کاهش ارزش پول ملّی؛ اینها مشکلات اقتصادی کنونی کشور است.» ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ : ✅یکی از اهداف جدی و مهم دشمن هم ضربه بر پیکره‌ی ایران اسلامی است: «هدف میان‌مدّت آنها مسئله‌ی اقتصاد کشور است، مسئله‌ی معیشت مردم است. اقتصاد بایستی حرکت نکند، معیشت مردم بایستی لنگ بماند، کار و تولید باید در کشور پایین بماند، بیکاری باید به‌عنوان یک بلا در کشور عمومیّت پیدا کند، مردم بایستی از جمهوری اسلامی و از نظام اسلامی به‌خاطر مشکلات معیشتی ناامید و مأیوس بشوند. این هدف دشمن است.» ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ و چنین هدفی را از مسیر «فشار حداکثری» و «تحریم‌های بی‌سابقه‌ی جنایت‌آمیز» دنبال می‌کنند: «رئیس‌جمهور آمریکا اظهار خوشحالی میکند که بله، ما فشار حدّاکثری اقتصادی و تحریمهای حدّاکثری را اِعمال کردیم و اقتصاد ایران را دچار اختلال کردیم.» ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ در واقع دشمن یکی از «ارکان قدرت ملی» کشور را هدف گرفته است. : ✅در برخورد با فشارها و توطئه‌های دشمن ۲ نوع برخورد متصور است. برخی راه بُرون‌رفت از مشکلات را «سازش» و عقب‌نشینی از اصول و منافع ملی می‌دانند اما علاوه بر مبانی اعتقادی، تجربه‌ی تاریخی نیز چنین چیزی را رد کرده است. نزدیک‌ترین این تجربیات را می‌توان «تجربه‌ی برجام» دانست. اما از سوی دیگر شیوه‌ی دیگری نیز برای عبور از موانع دشمن‌ساخته و غلبه بر مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی وجود دارد. الگویی که «شجاعت» و «تدبیر» را توأم کرده و «عقلانیت» را «محافظه‌کاری» و «عقب‌نشینی» معنا نمی‌کند. نمونه‌ی عینی چنین سبک و شیوه‌ای در زمانه‌ی ما «حاج قاسم سلیمانی» است: «شهید سلیمانی، هم شجاع بود، هم با تدبیر بود؛ صِرف شجاعت نبود؛ بعضی‌ها شجاعت دارند امّا تدبیر و عقل لازم برای به کار بردن این شجاعت را ندارند. بعضی‌ها اهل تدبیرند امّا اهل اقدام و عمل نیستند، دل و جگر کار را ندارند... هم شجاع بود، هم با تدبیر بود.» ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ✅ با چنین شیوه و مدلی توانست جمهوری اسلامی را در جبهه‌ی مقاومت و مبارزه علیه مستکبرین و وابستگان‌شان به پیروزی برساند و اینک «جنگ اقتصادی» نیز به الگو و مدل حاج قاسم نیاز دارد یعنی مدیریتِ «قوی، فعّال و خسته‌نشو.»: «برای شکوفایی اقتصاد کشور، به کاری احتیاج داریم که هم مجاهدانه باشد، هم عالمانه باشد. با تنبلی، با بی‌حالی، کم‌انگیزگی، مسئله‌ی اقتصاد کشور حل نخواهد شد. کار جهادی باید انجام بگیرد، مدیریّتهای جهادی باید بر مسائل اقتصادی کشور احاطه داشته باشند.» ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
(ع) دنبال ایجاد حکومت اسلامی در آینده کوتاه مدت بود. 🔰(مدظله العالی) ✅«ائمّه از لحظه‌ی وفات رسول‌الله‌ تا سال ۲۶۰ درصدد بودند که حکومت الهی را به ‌وجود بیاورند؛ البتّه برای آینده‌های میان‌مدّت و بلندمدّت و در مواردی نزدیک‌مدّت. مثلاً در زمان امام مجتبی (علیه السّلام)، به نظر ما تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی در آینده‌ی کوتاه‌مدّت بود؛ امام مجتبی در جواب مسیّب‌بن‌نجبه و دیگران که میگفتند چرا شما سکوت کرده‌اید فرمود: وَ اِن اَدری لَعَلَّهُ فِتنَةٌ لَکُم وَ مَتاعٌ اِلیٰ‌ حِین.» ۱۳۶۵/۰۴/۲۸ . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | آه ای غریب‌طوس! رضاجان 🎙 بانوای: 🏴 ویژه شهادت (ع) . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
🔰 از (ع) روایت شده است که ایشان فرموده اند: فرد مسلمان کامل نمی شود تا زمانی که این ده خصلت را داشته باشد: ✅ 1- از اعمال و کردار او امید خیر برود؛ ✅ 2- سایر مردم از بدی و شرِ او در امان باشند؛ ✅ 3- مقدار کارِ خیر دیگران هر چند اندک باشد را بسیار بشمارد؛ ✅ 4- کار نیکو و خیرِ خود را اندک بشمارد؛ ✅ 5- هر حاجتی از او خواسته شد، برآورده نماید و ناراحت نشود؛ ✅ 6- در طول عمر خویش پیوسته در جست و جوی علم و کسب آن باشد؛ ✅ 7- فقر در راه خداوند برای او از توانگری در راه کفر محبوبتر باشد؛ ✅ 8- خواری در راه خداوند برایش از رسیدن به عزت از راه ظلم محبوبتر باشد؛ ✅ 9- گمنامی را از پرنامی (شهرت) خواهانتر باشد؛ ✅ 10- اَحَدی را ننگرد، جز این که بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است؛ چرا که مردم دو دسته می باشند: گروهی که از او بهتر و پرهیزکارتر می باشند و گروهی که از او بدتر و زبونتر هستند. پس چون گروهی را که از خود، بدتر و زبونتر بود را دید، بگوید: شاید درونش بهتر باشد و هرگاه افراد پرهیزکار را مشاهده نمود باید در مقابل آن ها تواضع نماید و احترام آنان را بجا آورد و اگر چنین نمود، مقامش رفیع گردد، نامش نیکو شود و بر اهل زمانش سروری نماید. 🔺 رعایت خصلت دهم برای یک مؤمن از بقیه خصلتها سختتر است؛ اینکه انسان همه برادران و خواهران مسلمان را از خودش بهتر بداند‼ 🔺 آیا ما اینگونه هستیم یا تکبر پنهان و آشکار داریم⁉ : 1- الحرانی. تحف العقول: 433. 2- قربانی. هزار و یک حدیث رضوی، ج1: 433. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ 🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
#⃣ شهادت امام رئوف، حضرت امام رضا علیه‌السلام را خدمت عزیزان تسلیت عرض میکنیم. التماس دعا ⏪ نماهنگ امام رضا قربون کبوترات. ⏪ https://www.farsnews.ir/media/13990724000562/نماهنگ-|-امام-رضا-ع-قربون-کبوترات-با-صدای-پویانفر 🆔 @tabyien eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹حوزه هنر و رسانه، است. (مقام معظم رهبری) 🔹فضای مجازی از باب مخاطبان به دو بخش قبل از و بعد از کرونا قابل تقسیم است. 🔹در دوران کرونا به دلیل آموزشهای تحصیلی، طیف قابل توجهی از کاربران فضای مجازی بین سنین 7تا 15 سال تبدیل شدند. 🔹 با کمیت همراه با جذابیت در کنشگری فضای مجازی میطلبد که هیچ روزی مخاطب بدون خوراک نباشد. 🔹 با توجه به ارائه بخش قابل توجهی از آموزشهای تحصیلی کودکان در فضای مجازی باید پدرومادرها افزایش یابد. . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌🍃🌹🍃〰〰〰 🆔 @tabyien https://eitaa.com/joinchat/2137587722C603b2cd06b