#امام_باقر(علیهالسلام)
🔰 اگر کسی ادعا کند که امام باقر یکی از سنگینترین بارهای جهاد اسلامی را در مدت امامتش بر دوش داشت، ادعای گزافی نکرده است.
امام باقر در دورانی بار مسئولیت را بر دوش میگرفت که عالم اسلام در زیر بار سنگین حکومت طاغوت، یعنی خلفای جبار مروانی، کمر خم کرده بود.
لازم بود که جامعۀ اسلام، و مخصوصاً مبارزان و کسانی را که دلشان در هوای حکومت اسلامی میتپید، سازماندهی و تشکیلاتدهی کنند؛ لازم بود محوری، این عناصر پراکنده را جمع کند؛ هم به آنها فکر و ایدئولوژی بدهد، هم آنها را با وضع سیاست دستگاه حاکم آشنا کند، و هم عناصر بالقوه فعال را به میدان مبارزه بکشاند.
و همۀ اینها در زمانی انجام میگرفت که شدت اختناق و فشار هشامبنعبدالملک و بقیۀ خلفایی که در آن دوران به حکومت رسیدند، در حد اعلا بود.
۱۳۵۹/۷/۲۵
کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#اسوه_حسنه
#تشکیلات
#انسان_۲۵۰ساله
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_جواد(علیهالسلام)
🔰 همانطوریکه ائمۀ دیگر ما علیهمالسلام با جهاد خودشان هرکدام برگی بر تاریخ پرافتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشۀ مهمی از جهاد همهجانبۀ اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت. آن درس بزرگ این است هنگامیکه درمقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار میگیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابلۀ با این قدرتها برانگیزیم.
۱۳۵۹/۷/۱۸
کتاب حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»/ فصل چهاردهم؛ امام جواد، امام هادی و امام عسکری علیهمالسلام
#اسوه_حسنه
#جهاد_تبیین
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_حسن_عسکری(علیهالسلام)
زمان حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری، ارتباطات شیعه از همیشه گستردهتر بوده است. در هیچ زمانی ارتباط شیعه و گسترش تشکیلاتی شیعه در سرتاسر دنیای اسلام، مثل زمان حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری نبوده است. وجود وکلا و نواب و همین داستانهایی که از حضرت هادی و حضرت عسکری نقل میکنند - که مثلاً کسی پول آورد و امام معین کردند چه کاری صورت بگیرد - نشاندهندهی این معناست. یعنی علیرغم محکوم بودن این دو امام بزرگوار در سامرا، و قبل از آنها هم حضرت جواد به نحوی، و حضرت رضا (سلاماللهعلیه) به نحوی، ارتباطات با مردم همینطور گسترش پیدا کرد. این ارتباطات، قبل از زمان حضرت رضا هم بوده؛ منتها آمدنِ حضرت به خراسان، تأثیر خیلی زیادی در این امر داشته است.
۱۳۸۴/۰۵/۱۸
#سخن_ناب
#سبک_زندگی
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
ما به ظهور ولی عصر(عجلالله تعالیفرجهالشریف) امید زیادی داریم و امیدواریم که خدای متعال آن روز را هرچه زودتر برای بشر برساند.
۱۳۶۶/۱/۲۴
#انتظار
#سخن_ناب
#مهدویت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#پیامبر_اکرم(صلیالله علیهوآله)
🔰 آیا اینکه من در تشهد نمازم میگویم «اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رَسولُ الله»، در مأذنۀ شهر و ولایتم بهعنوان یک شعار عمومی، بهعنوان نمایشگر سیمای کلی این جامعه، گفته میشود «اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رَسولُ الله»، این شهادت به نبوت، این ایمان به نبوت و اعلام این ایمان، تعهدی بر دوش من مُتشهِّد، بر دوش آن جامعهای که این تشهد بهعنوان شعار او گفته میشود، میگذارد یا نمیگذارد؟
جواب این است که بلی، میگذارد. چه تعهدی بر دوش پیرو پیغمبر و پذیرندۀ دعوت میگذارد؟ در یک کلمه، این تعهد را من خلاصه میکنم؛ تعهدی که، مسئولیتی که انسانِ معتقد به نبوت نبی، بر دوش میگیرد، عبارت است از دنبالهگیری از راه نبی و قبول مسئولیتِ به منزل رساندن بار نبی. خیلی آسان ادا میشود این کلمات، اما خیلی مسئولیتش سنگین است؛ و اساساً امت نبی و شاهد نبوت بودن هم همین است.
۱۳۵۳/۷/۱۸
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن/ جلسه ۲۲/ تعهد ایمان به نبوت
#تعهد_ایمان_به_نبوت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
◾️ در زندگی معمولی این بزرگوار، یک نکته مهم است و آن جمعِ بین زندگی یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر، در رفتارش با فرزندان، در انجام وظایفش در داخل خانه، این از یکطرف؛
و بین وظایف یک انسان مجاهدِ غیورِ خستگیناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهمِ بعد از رحلت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم که به مسجد میآید، سخنرانی میکند، موضعگیری میکند، دفاع میکند، حرف میزند؛ یک جهادگر بهتمامِمعنا؛ خستگیناپذیر، محنتپذیر، سختیتحملکن، اینهم از جهت دیگر؛
و از جهت سوم، یک عبادتگر، یک بهپادارندۀ نماز در شبهای تار و قیامِ لله و خضوع و خشوع برای پروردگار، که در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیای کهنِ الهی، راز و نیاز میکند با خدا و عبادت میکند.
این سه بُعد را باهم جمعکردن، این آن نقطۀ درخشان زندگی فاطمۀ زهرا علیهاالسلام است.
فاطمۀ زهرا سلاماللهعلیها این سه چیز را از هم جدا نکرد... از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات که ندارد، ضدیت که ندارد، کمککنندۀ هم در ساختن شخصیت انسان کامل است.
۱۳۶۸/۹/۲۲
حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»/ فصل چهارم؛ حضرت فاطمة الزهرا
#اسوه_حسنه
#انسان_۲۵۰ساله
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
13930130_8189_192k.mp3
5.53M
فاطمهی زهرا سلاماللّهعلیها که الگوست، در دوران کودکی، در بعد از هجرت پیغمبر به مدینه، در داخل مدینه و در همهی حوادث سیاسی اجتماعی حضور داشت، این نشاندهنده نقش زن در نظام اسلامی است.
این زندگی، از جهت «جهاد و مبارزه و کار انقلابی» ، «صبر انقلابی» ، «درس و فراگیری و آموزش» و «سخنرانی و دفاع از نبوّت و امامت و نظام اسلامی» دریای پهناوری از تلاش و مبارزه و کار و در نهایت هم شهادت است.
۱۳۷۹/۶/۳۰ و ۱۳۶۸/۱۰/۲۶
#اسوه_حسنه
#انسان_۲۵۰ساله
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_صادق(علیهالسلام)
🔰 عمروبنابیالمِقدام، راوی حدیث میگوید:
حضرت [صادق] در عرفات، در روز عرفه، در اجتماع مردم، وسط مردم ایستاده بودند و به اعلیصوت، با فریاد، یک جملهای را میگفتند. به یک طرف رو میکردند این جمله را میگفتند؛ بعد به یک طرف دیگر رو میکردند، میگفتند؛ بعد به آنطرف دیگر رو میکردند. به چهار طرف رو میکردند و این مطلب را با فریاد میگفتند.
حالا آن مطلب چیست؟
«وَ هُوَ یُنادی بِاَعلَی صَوتِهِ اَیُّهَا النّاسُ اِنَّ رَسولَاللهِ صَلَّیاللهُعَلَیهِوَآلِهِ کانَ الاِمامَ»، این توجه به معنای امامت است، و بیدارکردن مردم نسبت به حقیقت امامت؛ که امامت چیست و آیا اینهایی که سرِ کارند، شایستۀ امامتند یا نه.
«ثُمَّ کانَ عَلِیُّبنُاَبیطالِبٍ ثُمَّ الحَسَنُ ثُمَّ الحُسَینُ ثُمَّ عَلِیُّبنُالحُسَینِ ثُمَّ مُحَمَّدُبنُعَلِیٍّ ثُمَّ هِه، فَیُنادی ثَلاثَ مَرّاتٍ لِمَن بَینَ یَدَیهِ وَ عَن یَمینِهِ وَ عَن یَسارِهِ وَ مِن خَلفِهِ اثنَی عَشَرَ صَوتاً» هر طرفی سه بار فریاد میکرد و اینها را میگفت، که دوازده مرتبه این جمله را حضرت در عرفات تکرار کرد. بعد میگوید، پرسیدم که آن «هِه»، یا «ها» یعنی چه؟ گفتند در لغت مثلاً بنیفمین، یا بنیفلان، یعنی «من». کنایه است از «من»؛ یعنی بعد از محمدبنعلی، من امامم. ۱۳۶۵/۴/۲۸
امامت را از سرچشمۀ معنوی و اصلیاش شروع میکند و شجرهنامۀ امامت شیعی را برای مردم مسلمان ترسیم میکند. پیغمبر، اولامام بود. بعد یکییکی اسم پدران خودش را میشمرَد، و بعد میگوید: سپس من! یعنی ادعای امامت و حکومت؛ که این نشاندهندۀ اوج مبارزۀ امام صادق است در اواخر دوران بنیامیه.
۱۳۶۷/۳/۱۹
📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#اسوه_حسنه
#انسان_۲۵۰ساله
#جهاد_تبیین
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_رضا(علیهالسلام)
🔸️ ما که نباید فقط به مرقد امام علیبنموسی الرضا اظهار ارادت کنیم؛ او امام ماست، زندگی او برای ما درس است، از زندگی او باید درس بگیریم.
زندگی او برای ما یک پیامی دارد، آن پیام چیست؟ من آن پیام را در یک کلمه خلاصه میکنم:
...مبارزهٔ دائمی خستگیناپذیر؛ این آن درسی است که صاحب این مرقد مطهر به ما داده است.
..نبادا کسی خیال کند که مسلمان فقط در یک دورۀ از عمر خود مبارزه میکند و بعد میرود راحت میگیرد میخوابد.
زندگی مسلمان سراپا مبارزه است؛ مبارزۀ با شیطانها، چه شیطانهای درونی خود او و چه شیطانهایی که از خارج میخواهند او را منحرف کنند، و چه شیطانهایی که راه زندگی سالم انسانهای بیگناه را میبُرند و میزنند.
۱۳۶۳/۹/۳
📚 کتاب محضر رئوف/ زندگانیِ امام رضا/ پیام زندگی پرماجرای علیبنموسیالرضا
#اسوه_حسنه
#جهاد
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_حسن_عسکری(علیهالسلام)
🏴 امامحسنعسکریعلیهالسلام و تحسین دوست و دشمن
موافقان، شیعیان، مخالفان، غیرمعتقدان، همه، به فضل امامحسنعسکریسلاماللهعلیه، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختیها، شهادت دادند و اعتراف کردند.
این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیستوهشت سال داشت، این میشود الگو.
۱۳۹۰/۱۲/۱۰
#الگو
#فضائل_امام
#سبک_زندگی
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#مهدویت
یکی از آن خورشیدهای فروزان به فضل و کمک پروردگار و به اراده الهی، امروز در زمان ما به عنوان «بقیةفی ارضه»، به عنوان «حجةالله علی عباده» به عنوان صاحب زمان و ولی مطلق الهی در روی زمین وجود دارد، برکات وجود او و انوار ساطعه از وجود او، امروز هم به بشر میرسد.
۱۳۷۸/۹/۳
#فضائل_امام
#سخن_ناب
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#پیامبر_اکرم(صلیالله علیهوآله)
▪️من وقتی از میان شما رفتم، دو چیز گرانبها در میان شما میگذارم «کِتابُ اللهِ وَ عِترَتی» قرآن را و عترتم را.
بعد دو انگشت سبابهشان را پهلوی هم قرار دادند و فرمودند: آن دو مثل این دو هستند؛ که دو انگشت سبابه هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند.
بعد انگشت سبابه و وُسطای یک دستشان را بلند کردند، گفتند من عترت و کتاب را مثل این دو نمیدانم، که انگشت سبابه و وُسطا، یکی از یکی بلندتر است، بلکه مثل دو انگشت سبابهاند که هیچکدام بر آن دیگری ترجیحی ندارد.
۱۳۶۶/۵/۲۳
📚 حلقات «انسان۲۵۰ساله»/ حلقۀ دوم/ فصل اول: پیامبر اعظم
#انسان_۲۵۰ساله
#قرآن_عترت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#حضرت_فاطمه(سلاماللهعلیها)
بعضی خیال میکنند
آن انسانی که مشغول عبادت است، یک عابد و متضرع و اهل دعا و ذکر است، نمیتواند یک انسان سیاسی باشد.
یا بعضی خیال میکنند
آنکسیکه اهل سیاست است ـ چه زن و چه مرد ـ و در میدان جهاد فیسبیلالله حضور فعال دارد، نمیتواند اگر زن است، یک زن خانه باشد، با وظایف مادری، با وظایف همسری، با وظایف کدبانویی خانه. خیال میکنند اینها باهم منافات دارد.
درحالیکه ازنظر اسلام:
این سه چیز با یکدیگر منافات که ندارد، ضدیت که ندارد، بلکه کمککنندۀ هم در ساختن شخصیت انسان کامل است.
۱۳۶۸/۹/۲۲
📚 کتاب [حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#انسان_۲۵۰ساله
#اسوه_حسنه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_حسن_مجتبی(علیهالسلام)
◾️ امام حسن زمینهساز عاشورا بود.
امام حسن زمینهساز تداوم امامت در شیعه و در خاندان پیغمبر بود.
نام امام مجتبی صلواتاللهعلیه نام بسیار عزیز و پُرعظمتی است.
و لازم است ما بدانیم که:
افشای خط نفاق در مواردی به شیوۀ امام حسن است. و مبارزه در گلوگاهش، در مواردی، زنده به شیوۀ حسنی؛ اگرچه در مواردی هم زنده به شیوۀ حسینی است.
انقلابیبودن یعنی همۀ راهها و شیوهها را در زمان خود و در هنگامۀ خود بهکاربستن، و نهفقط مشتها را گرهکردن و حسنبنعلی را مذلّالمؤمنین دانستن.
همچنانیکه پیغمبر اسلام هم در صلح حدیبیه، وقتی با کفار قریش صلح کرد، چپروها و چپنماهای دستگاه پیغمبر گفتند ما امروز در پیغمبری تو شک کردیم، که تو با کفار ساختی؛ اما پیغمبر از همۀ آنها مسلمانتر و انقلابیتر و موحدتر و ضد کفرتر بود. او میفهمید چه دارد میکند.
۱۳۵۹/۵/۶
📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#انسان_۲۵۰ساله
#اسوه_حسنه
#انقلابی_بودن
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_سجاد(علیهالسلام)
▪️ چهرۀ حقیقی امام سجاد علیهالصلاةوالسلام؛
➖ چهرۀ یک مبارزِ
➖ خستگیناپذیرِ
➖ آشتیناپذیرِ
➖ قهرمانِ
➖ پیگیری است که با تدبیر تمام، با دقت کامل، راهها را میشناسد و انتخاب میکند و بهسمت هدفها این راهها را میپیماید.
خودش خسته نمیشود و دشمن را خسته میکند.
۱۳۶۵/۷/۴
📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله]
#انسان_۲۵۰ساله
#اسوه_حسنه
#جهاد
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_هادی(علیهالسلام)
▪️جهاد در سراپای عمر،
کوشش بیقیدوشرط در راه خدا،
نهراسیدن از مشکلات،
نترسیدن از قدرتها و قدرتمندها،
وقار و سکینۀ در راه خدا،
عبودیت و خضوع درمقابل خدا،
خصوصیات این امام بزرگوار است.
۱۳۶۰/۲/۱۸
📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#انسان_۲۵۰ساله
#اسوه_حسنه
#جهاد
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_حسن_عسکری(علیهالسّلام)
اینکه آن بزرگوارها در غربتِ زیادی بودند، واقعاً همینطور است؛ دور از مدینه و دور از خاندان و دور از محیط مألوف؛ اما در کنار این، دربارهی این سه امام - از حضرت جواد تا حضرت عسکری - نکتهی دیگری وجود دارد و آن این است که هرچه به پایان دورهی حضرت عسکری جلوتر میرویم، این غربت بیشتر میشود. حوزهی نفوذ ائمه و وسعت دایرهی شیعه در زمان این سه امام، نسبت به زمان امام صادق و امام باقر شاید ده برابر است؛ و این چیز عجیبی است. شاید علت اینکه اینها را اینطور در فشار و ضیق قرار دادند، اصلاً همین موضوع بود.
۱۳۸۲/۰۲/۲۰
#سبک_زندگی
#سخن_ناب
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#مهدویت
ما که منتظر امام زمان (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) هستیم، باید در جهتی که حکومت امام زمان (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) تشکیل خواهد شد، زندگی امروز را در همان جهت بسازیم و بنا کنیم.
۱۳۶۸/۱۲/۲۲
#سبک_زندگی
#مهدویت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#حضرت_فاطمه(سلاماللهعلیها)
🏴 حضرت زهرا سلام اللهعلیها سرمشقی است برای زن ایرانی که میخواهد علیرغم تمام بدآموزیها، موجودی دنبالهرو ایشان، یعنی دیندار، طیب و طاهر، شجاع، مبارز و وفادار باشد و در عین حال در میدانهای دشوار زندگی با تمام وجود سرمایهگذاری کند.
۱۳۶۳/۱۱/۱۲
#اسوه_حسنه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_حسن_مجتبی(علیهالسلام)
▪️ صلح و شرایط امام حسن علیهالسلام همهاش یک مکر الهی بود. «وَ مَکَروا وَ مَکَرَ اللهُ» بود.
اگر امام حسن میجنگید و در این جنگ کشته میشد، که به احتمال قوی بهدست اصحاب خودش که جاسوسان معاویه آنها را خریده بودند، کشته میشد. معاویه میگفت من نکشتم، اصحاب خودش کشتند. به عزاداری هم میپرداخت و بعد تمام اصحاب امیرالمؤمنین را تارومار میکرد.
یعنی دیگر چیزی به نام تشیّع باقی نمیماند تا عدهای در کوفه پیدا شوند و بعد از بیست سال، امام حسین علیهالسلام را دعوت کنند. اصلاً چیزی باقی نمیماند.
امام حسن علیهالسلام شیعه را حفظ کرد، یعنی بنا را حفظ کرد تا بعد از بیست سال، بیستوپنج سال، حکومت به اهلبیت برگردد.
۱۳۷۹/۳/۱۳
📚 کتاب [حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#انسان_۲۵۰ساله
#اسوه_حسنه
#جهاد_صلح
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_جعفر_صادق(علیهالسلام)
💠 «قالَ رَسولُاللهِ صَلَّیاللهُعَلَیهِوَآلِهِ اِنَّکُم لَن تَسَعُوا النّاسَ بِاَموالِکُم فَسَعوهُم بِاَخلاقِکُم»
یعنی شما این ظرفیت را ندارید که همۀ مردم را در حیطۀ محبت خود و در حیطۀ ارتباط با خود نگه دارید؛ با مال این کار را نمیتوانید بکنید، اما یک وسیلهای دارید برای اینکه بتوانید دلهای همه یا اکثر مردم را به خودتان نزدیک کنید.
آن چیست؟ آن «اخــلاق» است.
اگر شما تواضع بورزید،
اگر آدم صادقی باشید،
اگر علیه اینوآن حرکت مخربی انجام ندهید،
اگر کسی باشید که بر روی حرف خودتان میایستید
اینها صفاتی است که مردم این صفات را دوست میدارند، پس میتوانید با این خُلق خوب، با این اخلاق حسنه و خصال نیک، دل مردم را بهطرف خودتان جذب کنید.
۱۳۹۴/۲/۱۳
📚 کتاب [چهل حدیث از امامَین صادقَین]
#اسوه_حسنه
#اخلاق
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_هادی(علیهالسلام)
🏴 حضرت هادی و حضرت عسکری در همان شهر سامرا، که در واقع مثل یک پادگان بود ـ یک شهر بزرگِ آنچنانی نبود.. ـ توانسته بودند اینهمه ارتباطات را با سرتاسر دنیای اسلام تنظیم کنند.
وقتی ما ابعاد زندگی ائمه را نگاه کنیم، میفهمیم اینها چهکار میکردند.
بنابراین فقط این نبود که اینها مسائل نماز و روزه یا طهارت و نجاسات را جواب بدهند؛ در موضع «امام» قرار میگرفتند و با مردم حرف میزدند.
به نظر من این بُعد در کنار این ابعاد قابل توجه است.
۱۳۸۲/۲/۲۰
📚حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»/ فصل چهاردهم
#انسان_۲۵۰ساله
#امام
#جهاد_تبیین
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_حسن_عسکری(علیهالسلام)
امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیرمعتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختیها، این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونهها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات، وقتی با سم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست و هشت سال داشت؛ این میشود الگو؛ جوان احساس میکند یک نمونهی عالی در مقابل چشم دارد. آن امام بزرگوار، جوادالائمه (علیهالسّلام) است که در بیست و پنج سالگی شهید شده است؛ این امام عسکری (علیهالصّلاةوالسّلام) است که در بیست و هشت سالگی به شهادت رسیده است؛ و این همه فضیلت، این همه مکرمت، این همه عظمت، که نه فقط ما به آنها قائلیم و مترنّمیم، بلکه دشمنانشان، مخالفانشان، کسانی که اعتقاد به امامت آنها نداشتند، همه اعتراف کردند.
بیانات در دیدار جمعی از مردم و خانواده شهدا و ایثارگران ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
#فضائل_امام
#سخن_ناب
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#مهدویت
امروز هر فرد شیعه میداند که در آینده-آینده ممکن است که نزدیک باشد و ممکن است که دور دست باشد اما به هر حال قطعی است- این بساط ظلم و بیعدالتی و زورگویی که امروز در دنیا هست برچیده خواهد شد.
۱۳۷۷/۹/۱۴
#انتظار
#مهدویت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیامبر_اکرم(صلیاللهعلیهوآله)
بیان و شرح حدیثی درباره آخرین گفتگوهای پیامبر اعظم(صلیاللهعلیهوآلهوسلم) و حضرت فاطمه زهرا(سلامالله علیها)
۱۳۹۸/۱۰/۰۹
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r