eitaa logo
چهارده معصوم "علیهم‌السّلام"
664 دنبال‌کننده
508 عکس
142 ویدیو
9 فایل
☑️«کانال چهارده معصوم علیهم‌السلام» جهت آشنایی بیشتر با شخصیت و سیره معصومین علیهم‌السلام در پیام‌رسان‌های ایتا و سروش ایجاد شده است @tabyin_Chahardah_Masoom ✅ وابسته به مجموعه‌ی«تبیین منظومه فکری رهبری» @t_manzome_f_r 📩 مدیر @tabyin_manzome
مشاهده در ایتا
دانلود
(سلام ‌الله‌علیها) ▫️این موجود انسانی، این دختر جوان، این‌همه فضیلت، این‌همه درخشندگی، این‌همه کبریا و عظمت؛ که کسی مثل پیغمبر وقتی فاطمه‌ی زهرا بر او وارد می‌شد، «قام الیها» ؛ نه فقط بلند می‌شد، بلکه بلند می‌شد و به سمت او می‌رفت. یک وقت یکی وارد اتاق می‌شود، شما به احترامش بلند می‌شوید؛ یک وقت کسی وارد اتاق می‌شود، شما با اشتیاق به طرفش می‌روید. اینها مگر شوخی است؟ این بحثِ پدر - فرزندی نیست. پیغمبر خدا این‌جور از فاطمه‌ی زهرا تجلیل می‌کند؛ رضای او را رضای خود، رضای خود را رضای خدا؛ سخط او را سخط خود، سخط خود را سخط خدا اعلام می‌کند؛ اینها مقامات فاطمه‌ی زهرا است. ۱۳۹۱/۲/۲۳ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 کار امام حسین علیه‌السلام از آنهایی است که یک سرِ سوزن ناخالصی در آن نیست. لذا شما می‌بینید این جنس ناب تا حالا مانده است و تا ابد هم خواهد ماند، تا ابد. کسانی پیغمبر را قبول ندارند اما حسین را قبول دارند! پدرش علی را قبول ندارند، او را قبول دارند! خدا را قبول ندارند، خدای حسین‌بن‌علی را، اما درمقابلِ حسین‌بن‌علی، سر تعظیم فرود می‌آورند! ببینید این همان خلوص است. ۱۳۷۲/۱۰/۲۶ کتاب حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله» @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 امام [باقر علیه‌السلام] می‌فرماید: «اِیّاکَ وَ الکَسَلَ وَ الضَّجَرَ فَاِنَّهُما مِفتاحُ کُلِّ شَرٍّ» برای آن انسانی که در حرکت و در تلاش است، دو چیز کلـید همۀ بدی‌هاست: اول کسالت‌یافتن، از یکنواختی کار کسل‌شدن؛ و دوم احساس خستگی. اگر آن فرد یا جامعه‌ای که به یک حرکت بزرگ، یک تلاش دشوار مشغول است، کسل بشود یا اظهار خستگی کند و به ستوه بیاید، یقیناً همۀ بدی‌ها و شُرور به او متوجه خواهد شد؛ زیرا یک انسان و یک جامعۀ فداکار، به‌مجرداینکه توقف پیدا کرد و حرکت خود را از دست داد، همۀ سختی‌ها و بلاها به او رو خواهد کرد. کسل نشوید، اظهار خستگی نکنید. ۱۳۵۹/۷/۲۵ کتاب حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله» @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 در شهرِ سامرا عدۀ قابل توجهی از بزرگانِ شیعه در زمان امام هادی علیه‌السلام جمع شدند. حضرت توانست آنها را اداره کند و به‌وسیلۀ آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست و در همۀ اقطار دنیا را، همین عده توانستند رواج بدهند. و روزبه‌روز تعداد افرادی را که مؤمن به این مکتب هستند، زیادتر کنند. امام هادی همۀ این کارها را در زیر برقِ شمشیرِ تیز و خون‌ریز همان شش خلیفه و علی‌رغم آنها انجام داده است. ۱۳۸۳/۵/۳۰ 📚 کتاب حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله» @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(علیه‌السلام) 📌شخصیتی که هم علم، هم عظمت، هم صدق و هم نورانیت را جلوی چشم مردم می‌گذاشت... ۱۳۸۲/۰۲/۲۰ بیانات پس از مراسم روضه حضرت امام @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«ما که منتظر امام زمان هستیم، باید در جهتی که حکومت امام زمان "عج‌الله‌فرجه" تشکیل خواهد شد، زندگی امروز را در همان جهت بسازیم و بنا کنیم.» ۱۳۶۸/۱۲/۲۲ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
زنی در متن تاریخ.mp3
6.01M
(سلام‌الله‌علیها) 🔹زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) نشان داد زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد. 🔸 زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) نشان داد می‌توان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ. @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(سلام‌الله‌علیها) 🔰 زینب کبری شور عاطفه‌ی زنانه را همراه کرده است با عظمت و استقرار و متانت قلب یک انسان مؤمن، و زبان صریح و روشن یک مجاهد فی‌سبیل‌اللَّه، و زلال معرفتی که از زبان و دل او بیرون می‌تراود و شنوندگان و حاضران را مبهوت می‌کند. عظمت زنانه‌اش، بزرگان دروغین ظاهری را در مقابل او حقیر و کوچک می‌کند. عظمت زنانه، یعنی این؛ یعنی مخلوطی از شور و عاطفه‌ی انسانی... همراه با متانت شخصیت و استواری روح که همه‌ی حوادث بزرگ و خطیر را در خود هضم می‌کند و روی آتش‌های گداخته، شجاعانه قدم می‌گذارد و عبور می‌کند. ۱۳۸۴/۳/۲۵ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🔰 سیاست امام حسن مجتبی عیناً سیاست امیرالمؤمنین است، قدرتش هم قدرت علی است. امام حسن مجتبی فرزند جنگ است. خیال نکنید امام حسن مجتبی آن‌چنانی‌که در بعضی از اسطوره‌ها و افسانه‌های دروغ، به‌شکل یک آدم نازنازیِ تجملاتیِ اشرافیِ خوب‌پوشِ خوب‌بخورِ خوب‌بخواب معرفی شده، آن‌طور بوده، به‌هیچ‌وجه! مردی است که در دوران کودکی‌اش، از وقتی متولد شده تا هفت هشت‌سالگی، هیچ ماهی اتفاق نیفتاده که مرتب پدرش را پهلوی خودش ببیند، دائماً پدرش در جنگ‌ها بود. ما داخل آن خانه‌هایی که یک نفر مرد در آن خانه در دوران طاغوت مبارز بود، می‌بینیم بچه‌ها یک مقداری برجسته‌تر از بچه‌های معمولی درمی‌آیند. آن‌وقت پدر این خانه، علی است و مادر این خانه، زن همیشه‌درمحراب، زن همیشه‌در‌میدان، میدان جنگ و [میدان‌های] گونه‌گون جنگ... امام حسن در یک‌چنین خانه‌ای پرورش پیدا کرده؛ بچگی و شیرخوارگی و بزرگی. و پدربزرگش پیغمبر است. جای بازی و صحن خانه‌شان مسجد النبی است، محلی که پیغمبر هر چند روز یک‌بار، یک لشکر را به طرفی گسیل می‌کند و می‌فرستد. و پروردۀ جنگ و جهاد فی‌سبیل‌الله است. ۱۳۵۹/۵/۶ 📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»] @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 اگر کسی ادعا کند که امام باقر یکی از سنگین‌ترین بارهای جهاد اسلامی را در مدت امامتش بر دوش داشت، ادعای گزافی نکرده است. امام باقر در دورانی بار مسئولیت را بر دوش می‌گرفت که عالم اسلام در زیر بار سنگین حکومت طاغوت، یعنی خلفای جبار مروانی، کمر خم کرده بود. لازم بود که جامعۀ اسلام، و مخصوصاً مبارزان و کسانی را که دلشان در هوای حکومت اسلامی می‌تپید، سازماندهی و تشکیلات‌دهی کنند؛ لازم بود محوری، این عناصر پراکنده را جمع کند؛ هم به آنها فکر و ایدئولوژی بدهد، هم آنها را با وضع سیاست دستگاه حاکم آشنا کند، و هم عناصر بالقوه فعال را به میدان مبارزه بکشاند. و همۀ اینها در زمانی انجام می‌گرفت که شدت اختناق و فشار هشام‌بن‌عبدالملک و بقیۀ خلفایی که در آن دوران به حکومت رسیدند، در حد اعلا بود. ۱۳۵۹/۷/۲۵ کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»] @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 همان‌طوری‌که ائمۀ دیگر ما علیهم‌السلام با جهاد خودشان هرکدام برگی بر تاریخ پرافتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشۀ مهمی از جهاد همه‌جانبۀ اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت. آن درس بزرگ این است هنگامی‌که درمقابل قدرت‌های منافق و ریاکار قرار می‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابلۀ با این قدرت‌ها برانگیزیم. ۱۳۵۹/۷/۱۸ کتاب حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»/ فصل چهاردهم؛ امام جواد، امام هادی و امام عسکری علیهم‌السلام @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) زمان حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری، ارتباطات شیعه از همیشه گسترده‌تر بوده است. در هیچ زمانی ارتباط شیعه و گسترش تشکیلاتی شیعه در سرتاسر دنیای اسلام، مثل زمان حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری نبوده است. وجود وکلا و نواب و همین داستان‌هایی که از حضرت هادی و حضرت عسکری نقل می‌کنند - که مثلاً کسی پول آورد و امام معین کردند چه کاری صورت بگیرد - نشان‌دهنده‌ی این معناست. یعنی علی‌رغم محکوم بودن این دو امام بزرگوار در سامرا، و قبل از آنها هم حضرت جواد به نحوی، و حضرت رضا (سلام‌الله‌علیه) به نحوی، ارتباطات با مردم همین‌طور گسترش پیدا کرد. این ارتباطات، قبل از زمان حضرت رضا هم بوده؛ منتها آمدنِ حضرت به خراسان، تأثیر خیلی زیادی در این امر داشته است. ۱۳۸۴/۰۵/۱۸ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r  
ما به ظهور ولی عصر(عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف) امید زیادی داریم و امیدواریم که خدای متعال آن روز را هرچه زودتر برای بشر برساند. ۱۳۶۶/۱/۲۴ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(صلی‌الله علیه‌و‌آله) 🔰 آیا اینکه من در تشهد نمازم می‌گویم «اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رَسولُ الله»، در مأذنۀ شهر و ولایتم به‌عنوان یک شعار عمومی، به‌عنوان نمایشگر سیمای کلی این جامعه، گفته می‌شود «اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رَسولُ الله»، این شهادت به نبوت، این ایمان به نبوت و اعلام این ایمان، تعهدی بر دوش من مُتشهِّد، بر دوش آن جامعه‌ای که این تشهد به‌عنوان شعار او گفته می‌شود، می‌گذارد یا نمی‌گذارد؟ جواب این است که بلی، می‌گذارد. چه تعهدی بر دوش پیرو پیغمبر و پذیرندۀ دعوت می‌گذارد؟ در یک کلمه، این تعهد را من خلاصه می‌کنم؛ تعهدی که، مسئولیتی که انسانِ معتقد به نبوت نبی، بر دوش می‌گیرد، عبارت است از دنباله‌گیری از راه نبی و قبول مسئولیتِ به منزل رساندن بار نبی. خیلی آسان ادا می‌شود این کلمات، اما خیلی مسئولیتش سنگین است؛ و اساساً امت نبی و شاهد نبوت بودن هم همین است. ۱۳۵۳/۷/۱۸ طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن/ جلسه ۲۲/ تعهد ایمان به نبوت @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
◾️ در زندگی معمولی این بزرگوار، یک نکته مهم است و آن جمعِ بین زندگی یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر، در رفتارش با فرزندان، در انجام وظایفش در داخل خانه، این از یک‌طرف؛ و بین وظایف یک انسان مجاهدِ غیورِ خستگی‌ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهمِ بعد از رحلت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم که به مسجد می‌آید، سخنرانی می‌کند، موضع‌گیری می‌کند، دفاع می‌کند، حرف می‌زند؛ یک جهادگر به‌تمامِ‌معنا؛ خستگی‌ناپذیر، محنت‌پذیر، سختی‌تحمل‌کن، این‌هم از جهت دیگر؛ و از جهت سوم، یک عبادتگر، یک به‌پادارندۀ نماز در شب‌های تار و قیامِ لله و خضوع و خشوع برای پروردگار، که در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیای کهنِ الهی، راز و نیاز می‌کند با خدا و عبادت می‌کند. این سه بُعد را باهم جمع‌کردن، این آن نقطۀ درخشان زندگی فاطمۀ زهرا علیهاالسلام است. فاطمۀ زهرا سلام‌الله‌علیها این سه چیز را از هم جدا نکرد... از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات که ندارد، ضدیت که ندارد، کمک‌کنندۀ هم در ساختن شخصیت انسان کامل است. ۱۳۶۸/۹/۲۲ حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»/ فصل چهارم؛ حضرت فاطمة الزهرا @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
13930130_8189_192k.mp3
5.53M
‌فاطمه‌ی زهرا سلام‌اللّه‌علیها که الگوست، در دوران کودکی، در بعد از هجرت پیغمبر به مدینه، در داخل مدینه و در ‌همه‌ی ‌حوادث سیاسی اجتماعی حضور داشت، این نشان‌دهنده نقش ‌زن در نظام اسلامی است. ‌ این زندگی، از جهت «جهاد و ‌مبارزه و کار انقلابی» ، «صبر انقلابی» ‌، «درس و فراگیری و آموزش» ‌ و «سخنرانی و دفاع از نبوّت و امامت ‌و نظام اسلامی» ‌ دریای پهناوری از تلاش و مبارزه و کار و در ‌‌نهایت هم شهادت است. ۱۳۷۹/۶/۳۰ و ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 عمروبن‌ابی‌المِقدام، راوی حدیث می‌گوید: حضرت [صادق] در عرفات، در روز عرفه، در اجتماع مردم، وسط مردم ایستاده بودند و به اعلی‌صوت، با فریاد، یک جمله‌ای را می‌گفتند. به یک طرف رو می‌کردند این جمله را می‌گفتند؛ بعد به یک طرف دیگر رو می‌کردند، می‌گفتند؛ بعد به آن‌طرف دیگر رو می‌کردند. به چهار طرف رو می‌کردند و این مطلب را با فریاد می‌گفتند. حالا آن مطلب چیست؟ «وَ هُوَ یُنادی بِاَعلَی صَوتِهِ اَیُّهَا النّاسُ اِنَّ رَسولَ‌اللهِ صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَآلِهِ کانَ الاِمامَ»، این توجه به معنای امامت است، و بیدارکردن مردم نسبت به حقیقت امامت؛ که امامت چیست و آیا اینهایی که سرِ کارند، شایستۀ امامتند یا نه. «ثُمَّ کانَ عَلِیُّ‌بنُ‌اَبی‌طالِبٍ ثُمَّ الحَسَنُ ثُمَّ الحُسَینُ ثُمَّ عَلِیُّ‌بنُ‌الحُسَینِ ثُمَّ مُحَمَّدُبنُ‌عَلِیٍّ ثُمَّ هِه، فَیُنادی ثَلاثَ مَرّاتٍ لِمَن بَینَ یَدَیهِ وَ عَن یَمینِهِ وَ عَن یَسارِهِ وَ مِن خَلفِهِ اثنَی عَشَرَ صَوتاً» هر طرفی سه بار فریاد می‌کرد و اینها را می‌گفت، که دوازده مرتبه این جمله را حضرت در عرفات تکرار کرد. بعد می‌گوید، پرسیدم که آن «هِه»، یا «ها» یعنی چه؟ گفتند در لغت مثلاً بنی‌فمین، یا بنی‌فلان، یعنی «من». کنایه است از «من»؛ یعنی بعد از محمدبن‌علی، من امامم. ۱۳۶۵/۴/۲۸ امامت را از سرچشمۀ معنوی و اصلی‌اش شروع می‌کند و شجره‌نامۀ امامت شیعی را برای مردم مسلمان ترسیم می‌کند. پیغمبر، اول‌امام بود. بعد یکی‌یکی اسم پدران خودش را می‌شمرَد، و بعد می‌گوید: سپس من! یعنی ادعای امامت و حکومت؛ که این نشان‌دهندۀ اوج مبارزۀ امام صادق است در اواخر دوران بنی‌امیه. ۱۳۶۷/۳/۱۹ 📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»] @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔸️ ما که نباید فقط به مرقد امام علی‌بن‌موسی الرضا اظهار ارادت کنیم؛ او امام ماست، زندگی او برای ما درس است، از زندگی او باید درس بگیریم. زندگی او برای ما یک پیامی دارد، آن پیام چیست؟ من آن پیام را در یک کلمه خلاصه می‌کنم: ...مبارزهٔ دائمی خستگی‌ناپذیر؛ این آن درسی است که صاحب این مرقد مطهر به ما داده است. ..نبادا کسی خیال کند که مسلمان فقط در یک دورۀ از عمر خود مبارزه می‌کند و بعد می‌رود راحت می‌گیرد می‌خوابد. زندگی مسلمان سراپا مبارزه است؛ مبارزۀ با شیطان‌ها، چه شیطان‌های درونی خود او و چه شیطان‌هایی که از خارج می‌خواهند او را منحرف کنند، و چه شیطان‌هایی که راه زندگی سالم انسان‌های بی‌گناه را می‌بُرند و می‌زنند. ۱۳۶۳/۹/۳ 📚 کتاب محضر رئوف/ زندگانیِ امام رضا/ پیام زندگی پرماجرای علی‌‏بن‌‏موسی‌الرضا @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🏴 امام‌حسن‌عسکری‌علیه‌السلام و تحسین دوست و دشمن موافقان، شیعیان، مخالفان، غیرمعتقدان، همه، به فضل امام‌حسن‌عسکری‌سلام‌الله‌علیه، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختی‌ها، شهادت دادند و اعتراف کردند. این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست‌وهشت سال داشت، این می‌شود الگو. ۱۳۹۰/۱۲/۱۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
یکی از آن خورشیدهای فروزان به فضل و کمک پروردگار و به اراده الهی، امروز در زمان ما به عنوان «بقیة‌فی ارضه»، به عنوان «حجة‌الله علی عباده» به عنوان صاحب زمان و ولی مطلق الهی در روی زمین وجود دارد، برکات وجود او و انوار ساطعه از وجود او، امروز هم به بشر می‌رسد. ۱۳۷۸/۹/۳ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(صلی‌الله علیه‌و‌آله) ▪️من وقتی از میان شما رفتم، دو چیز گران‌بها در میان شما می‌گذارم «کِتابُ اللهِ وَ عِترَتی» قرآن را و عترتم را. بعد دو انگشت سبابه‌شان را پهلوی هم قرار دادند و فرمودند: آن دو مثل این دو هستند؛ که دو انگشت سبابه هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند. بعد انگشت سبابه و وُسطای یک دستشان را بلند کردند، گفتند من عترت و کتاب را مثل این دو نمی‌دانم، که انگشت سبابه و وُسطا، یکی از یکی بلندتر است، بلکه مثل دو انگشت سبابه‌اند که هیچ‌کدام بر آن دیگری ترجیحی ندارد. ۱۳۶۶/۵/۲۳ 📚 حلقات «انسان۲۵۰ساله»/ حلقۀ دوم/ فصل اول: پیامبر اعظم @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(سلام‌الله‌علیها) بعضی خیال می‌کنند  آن انسانی که مشغول عبادت است، یک عابد و متضرع و اهل دعا و ذکر است، نمی‌تواند یک انسان سیاسی باشد. یا بعضی خیال می‌کنند  آن‌کسی‌که اهل سیاست است ـ چه زن و چه مرد ـ و در میدان جهاد فی‌سبیل‌الله حضور فعال دارد، نمی‌تواند اگر زن است، یک زن خانه باشد، با وظایف مادری، با وظایف همسری، با وظایف کدبانویی خانه. خیال می‌کنند اینها باهم منافات دارد. درحالی‌که ازنظر اسلام: این سه چیز با یکدیگر منافات که ندارد، ضدیت که ندارد، بلکه کمک‌کنندۀ هم در ساختن شخصیت انسان کامل است.  ۱۳۶۸/۹/۲۲ 📚 کتاب [حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»] @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) ◾️ امام حسن زمینه‌ساز عاشورا بود. امام حسن زمینه‌ساز تداوم امامت در شیعه و در خاندان پیغمبر بود. نام امام مجتبی صلوات‌الله‌علیه نام بسیار عزیز و پُرعظمتی است. و لازم است ما بدانیم که: افشای خط نفاق در مواردی به شیوۀ امام حسن است. و مبارزه در گلوگاهش، در مواردی، زنده به شیوۀ حسنی؛ اگرچه در مواردی هم زنده به شیوۀ حسینی است. انقلابی‌بودن یعنی همۀ راه‌ها و شیوه‌ها را در زمان خود و در هنگامۀ خود به‌کاربستن، و نه‌فقط مشت‌ها را گره‌کردن و حسن‌بن‌علی را مذلّ‌المؤمنین دانستن. همچنانی‌که پیغمبر اسلام هم در صلح حدیبیه، وقتی با کفار قریش صلح کرد، چپ‌روها و چپ‌نماهای دستگاه پیغمبر گفتند ما امروز در پیغمبری تو شک کردیم، که تو با کفار ساختی؛ اما پیغمبر از همۀ آنها مسلمان‌تر و انقلابی‌تر و موحدتر و ضد کفرتر بود. او می‌فهمید چه دارد می‌کند. ۱۳۵۹/۵/۶ 📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»] @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) ▪️ چهرۀ حقیقی امام سجاد علیه‌الصلاةوالسلام؛ ➖ چهرۀ یک مبارزِ ➖ خستگی‌ناپذیرِ ➖ آشتی‌ناپذیرِ ➖ قهرمانِ ➖ پیگیری است که با تدبیر تمام، با دقت کامل، راه‌ها را می‌شناسد و انتخاب می‌کند و به‌سمت هدف‌ها این راه‌ها را می‌پیماید. خودش خسته نمی‌شود و دشمن را خسته می‌کند. ۱۳۶۵/۷/۴ 📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله] @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) ▪️جهاد در سراپای عمر، کوشش بی‌قیدوشرط در راه خدا، نهراسیدن از مشکلات، نترسیدن از قدرت‌ها و قدرتمندها، وقار و سکینۀ در راه خدا، عبودیت و خضوع درمقابل خدا، خصوصیات این امام بزرگوار است. ۱۳۶۰/۲/۱۸ 📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»] @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r