eitaa logo
اربعین در کلام رهبری
185 دنبال‌کننده
95 عکس
28 ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴تنهای تنهای تنها 🖇اگر آن روز همان هفتاد و دو نفر هم کنار حسین‌بن‌علی علیه‌السلام نمی‌ماندند، حسین‌بن‌علی علیه‌السلام قیامش را تعطیل نمی‌كرد. این یک درس است. از حسین علیه‌السلام بیاموزیم که جهاد فی سبیل‌الله را در هیچ شرایطی نباید به بهانه فشارها و غربت‌ها ترک کرد. این فریضه و این واجب را به‌سبب تنها و کم و غریب‌بودن، یاور نداشتن و دشمن داشتن، نباید ترک کرد. ۱۳۶۷/۵/۲۴ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴هیئتی بودن -که به اصطلاح تعبیری از بی‌نظم بودن است- به‌‌ خاطر چیست؟ به‌‌ خاطر این است که وقتی کسی وارد هیئت امام حسین می‌شود هیچ‌‌کس به او نمی‌گوید فلان جا بنشین، فلان جا ننشین؛ فلان جور بنشین، فلان جور ننشین؛ کِی بیا، کِی برو؛ کاملاً همه‌‌ی تحرّکات، برخاسته‌‌ی از اراده‌‌ی مردم و خواست خود مردم است که آن هم ناشی از ایمان آن‌ها است؛ این چیز خیلی خوبی است، این را باید نگه دارید؛ یعنی ارتباط هیئت را به ایمان مردم و عشق مردم، و جاذبه و گیرایی خود هیئت و خود این کانون را برای دل‌های مردم باید نگه دارید، این را باید حفظ کنید، یعنی جوری نشود که حالت اداری و مانند این‌ها پیدا بکند. ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ▪️بیانات در دیدار اعضای ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام‌ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
32.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴یک جریانی است که به رهبری حسین‌بن‌علی (سلام‌الله‌علیه) دارد در دنیا پیش می‌رود؛ و ان‌شاءالله پیش خواهد رفت و کارگشا خواهد بود و گره‌‌های ملّت‌ها را باز خواهد کرد. ۱۳۹۶/۰۶/۳۰ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴امام حسین(ع)با یک دنیا مواجه بود 🖇امام حسین با یک دنیا مواجه بود همان‌طور که پیغمبر(ص) در بعثت، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین(ع) هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود. ۱۳۷۵/۰۹/۲۴ (علیه‌السلام) @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴اوج مصیبت در کربلا 🖇به نظر من اوج مصیبت در کربلا، شهادت علی اصغر و این طفل شش ماهه در آغوش پدر است... من وقتی ترسیم می‌کنم آن حالتی را که در خیمه‌های حسین‌بن‌علی (علیه‌‌السلام) آن هیجان و ناراحتی را که به خاطر عطش این بچّه پیش‌آمده‌بود، واقعا برایم قابل تحمّل نیست و طاقت نمی‌آورم. ۱۳۶۵/۰۶/۲۱ (علیه‌السلام) @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴در دوران امام حسین علیه‌السّلام امامت اسلامی را به چنین چیزی تبدیل کرده بودند: «یعمل فی عباداللَّه بالاثم والعدوان». امام حسین علیه‌السّلام در مقابل چنین وضعیتی مبارزه میکرد. مبارزه او بیان کردن، روشنگری، هدایت و مشخّص کردن مرز بین حقّ و باطل - چه در زمان یزید و چه قبل از او - بود. منتها آنچه در زمان یزید پیش آمد و اضافه شد، این بود که آن پیشوای ظلم و گمراهی و ضلالت، توقّع داشت که این امام هدایت پای حکومت او را امضاء کند؛ «بیعت» یعنی این. می‌خواست امام حسین علیه‌السّلام را مجبور کند به جای این‌که مردم را ارشاد و هدایت فرماید و گمراهی آن حکومت ظالم را برای آنان تشریح نماید، بیاید حکومت آن ظالم را امضا و تأیید هم بکند! قیام امام حسین علیه‌السّلام از این‌جا شروع شد. اگر چنین توقّع بیجا و ابلهانه‌ای از سوی حکومت یزید نمی‌شد، ممکن بود امام حسین همچون زمان معاویه و ائمّه بزرگوارِ بعد از خود، پرچم هدایت را برمی‌افراشت؛ مردم را ارشاد و هدایت می‌کرد و حقایق را می‌گفت. ۱۳۸۱/۰۱/۰۹ ▪️بیانات در پادگان دوکوهه‌ (علیه‌السلام) @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
13890919_2745_128k.mp3
4.41M
🏴منبر ‌| فصل آخرین یاور مباهله امام حسین علیه السلام ۱۳۸۹/۰۹/۱۹ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️سخن‌نگاشت | بیانات در ابتدای جلسه درس خارج فقه، درباره زیارت امام حسین(علیه‌السلام) ۱۳۹۸/۷/۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴انسان احساس می‌کند که نهضت حسینی در واقع با دو نگاه قابل ملاحظه است، که هر دو هم درست است؛ اما مجموع دو نگاه، نشان دهنده‌ی ابعاد عظیم این نهضت است. یک نگاه، حرکت ظاهری حسین‌بن‌علی است؛ که حرکت علیه یک حکومت فاسد و منحرف و ظالم و سرکوبگر -یعنی حکومت یزید- است؛ اما باطن این قضیه، حرکت بزرگتری است که نگاه دوم، انسان را به آن می‌رساند؛ و آن حرکت علیه جهل و زبونی انسان است. در حقیقت، امام حسین اگرچه با یزید مبارزه می‌کند، اما مبارزه گسترده تاریخی وی با یزیدِ کوته‌عمرِ بی‌ارزش نیست؛ بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است. امام حسین با اینها مبارزه می‌کند. ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ ▪️بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران‌ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴هر جایی که این گذشت نبود - مثل آن جاهایی که نیست؛ مثل در طول تاریخ که نیست؛ مثل دوران امام حسین (علیه‌الصّلاةوالسّلام)که اکثریت قاطع زبدگان و خواص و مؤمنان شانه خالی کردند و ترسیدند و عقب رفتند - کلمه باطل پیروز شد، حکومت یزید سرِ کار آمد، حکومت بنی‌امیّه نود سال سرِ کار آمد، حکومت بنی‌عبّاس پنج، شش قرن سرکار آمد و ماند. به خاطر آن که این گذشت انجام نشد، مردم چه کشیدند! جوامع اسلامی چه کشیدند! مؤمنین چه کشیدند! ۱۳۷۶/۰۲/۱۷ ▪️بیانات در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا (علیه‌السلام) @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️سخن‌نگاشت | بیانات در ابتدای جلسه درس خارج فقه، درباره زیارت امام حسین(علیه‌السلام) ۱۳۹۸/۷/۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴ملت حسین به رهبری حسین 🖇اسلام را قیام سیّدالشّهدا حفظ کرده؛ همچنان‌ که در طول زمان، این حادثه روزبه‌روز زنده‌تر شده. امروز این مراسم از صد سال پیش خیلی گرم‌تر، گیراتر، پُرشورتر و گسترده‌تر دارد انجام می‌گیرد؛ همه‌ی این‌ها نشان‌دهنده‌ی یک جریانی است که به رهبری حسین‌بن‌علی (سلام‌الله‌علیه) دارد در دنیا پیش می‌رود؛ و کارگشا خواهد بود و گره‌‌های ملّت‌ها را باز خواهد کرد. ۱۳۹۶/۰۶/۳۰ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
13900909_3759_192k.mp3
7.43M
قال الحسین(ع)| منبر چهار تا پای شهادت 🏴یَعْمَلُ فِی عِبَادِ اللَّهِ بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ در میان مردم با گناه و عدوان رفتار نماید...پای شهادتِ عزیزان و اسارتِ حرم شریفش ایستاد. ۱۳۸۱/۰۱/۰۹ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
13990530_39467_192k.mp3
3.51M
صبر در راه حق 🏴یک چنین شرایطى همان کارى را امام حسین میکند که به نقل آیه‌ى مباهله در قرآن کریم -که این ایّام، نزدیک روزهاى مباهله بود- پیغمبر اکرم با نصارا کرد؛ یعنى اولادش را، نسائش را، اَنفُسش را آورد میدان؛ یعنى عزیزترین سرمایه‌هایش و همه‌ى موجودى خودش را برداشت آورد براى دفاع از حقیقت و براى قیام لله‌. ۱۳۸۰/۱۲/۲۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فرستادگان حسین علیه‌السلام 🏴حضرت امام حسین (ع) دو سه نفر مأمور کارکُشته‌‌ى مبرّزِ قوی‌ دست به‌سوى تاریخ فرستاد. این چند مأمور، زینب کبرا (س)، امام سجّاد (ع)، امّ‌کلثوم، سکینه و فاطمه‌ى بنت‌الحسین هستند؛ از خاندان پیغمبر چندین نفر به‌صورت ظاهر، اسیرانى در دست دشمنان و در باطن، مأمورانى از جانب آن مرکز الهام و وحى خداوندى به کوفه و شام و مدینه اعزام شدند و تا آخر عمرشان از این عملى که امام حسین انجام داد بهره‌بردارى شد؛ آنها علّتش را گفتند. ۱۳۵۲/۱۱/۱۳ (علیه‌السلام) @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴امام حسین(علیه‌السّلام)، فلسفه حرکت خود را مقابله با جور قرار می‌دهد … بحث بر سرِ مقدّس‌ترین هدف‌هاست که همه منصفین عالم آن را قبول دارند. چنان انسانی، در راه چنین هدفی، دشوارترین مبارزه را تحمّل می‌کند. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴از تبیین تا قیام 🖇رهبر انقلاب: بعضی می‌گویند امام حسین (علیه‌السلام) حرکت کرد که قدرت را بگیرد -از مردمان مؤمن هم این حرف را می‌زنند اشتباه می‌کنند؛ بعضی [هم] می‌گویند حرکت کرد تا شهید بشود. ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ (علیه‌السلام) @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴علیه تیره ظلم 🖇سلطه باطل با قساوت و وقاحت تمام رو به افزایش بود. هیچ امر به معروف و نهی از منکری هم ممکن نبود. حرکت و قیام امام حسین در آن زمان، برای درهم شکستن آن بود، نه به قصد قدرت‌طلبی. قیام امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر بوده است. ۱۳۸۰/۱۲/۲۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴هدف قیام امام حسین(علیه‌السلام) رسیدن به حکومت یا شهادت نبود 🖇درباره‌ی هدف قیام ابی عبدالله (علیه‌السلام) نه می‌توانیم بگوییم که حضرت قیام کرد برای تشکیل حکومت و هدفش تشکیل حکومت بود،نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد...امام حسین(علیه‌السلام)، هدف دیگری داشت؛منتها رسیدن به آن، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از دو نتیجه را داشت:((حکومت))،یا((شهادت))،هدف امام حسین(علیه‌السلام)، عبارت است از بازگرداندن جامعه اسلامی به خطّ صحیح. @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ | امام حسین علیه‌السلام 🏴امام حسین با یک دنیا مواجه بود همان طور که پیغمبر(ص) در بعثت، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین(ع) هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود. ۱۳۷۵/۰۹/۲۴ (علیه‌السلام) @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
35.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای گفتگوی امام حسین علیه‌السلام و حضرت زینب در شب عاشورا 🏴امام سجاد مى‌گوید من این شعر را شنیدم پیام و معناى این شعر را هم درک کردم، فهمیدم امام حسین دارد خبر مرگ خودش را مى‌دهد. اما خودم را نگه داشتم ناگهان نگاه کردم، دیدم عمه‌ام زینب به شدت ناراحت شد. برخاست رفت به خیمه‌ى برادر، گفت برادر جان! مى‌بینم خبر مرگ خودت را مى‌دهى. ما تا به حال دلمان به تو خوش بود، وقتى پدرمان از دنیا رفت، گفتیم برادرانمان هستند .برادرم امام حسن وقتى به شهادت رسید، من گفتم برادرم امام حسین هست، سال‌ها به تو دل خوش کردم، به اتکاء تو بودم، امروز مى‌بینم تو هم خبر مرگ مى‌دهى. ۱۳۶۳/۷/۲۰ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
انسان ۲۵۰ ساله | امام حسین علیه‌السلام و آمادگی حداکثری 🏴در شب عاشورا امام حسین شعرى مى‌خواندند که حکایت از این مى‌کرد که آخر عمرشان هست. روایت مى‌کند که حضرت داشتند شمشیرشان را آن‌جا تعمیر مى‌کردند؛ آماده سازى! یعنى امام حسین نمى‌گفت که حالا ما که فردا بالأخره یک ساعت زودتر یا یک ساعت دیرتر رفتنى هستیم، حالا این شمشیر یک ذره هم کند بود بود، نخیر در راه خدا شمشیر نیروى رزمنده باید کند نباشد، یعنى توانائی‌هاى او باید در حد اعلاء و حداکثر باشد. ۱۳۶۴/۰۷/۰۲ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴امام حسین(علیه‌السلام)در کربلا هم اهل تبیین بود 🖇در خود عرصه‌ی کربلا حضرت اهل تبیین بودند، می‌رفتند، صحبت می‌کردند. حالا میدان جنگ است، منتظرند خون هم را بریزند، اما از هر فرصتی این بزرگوار استفاده می‌کردند که بروند با آن‌ها صحبت بکنند، بلکه بتوانند آن‌ها را بیدار کنند. ۱۳۸۸/۰۵/۰۵ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴شبنم اشک 🖇این اشک‌ها، دور هم نشستن‌ها، ذکر مصیبت کردن‌ها، این محرّم و عاشورا، در روحیه و فضای زندگی مردم ما تأثیر می‌گذارد. آن خشکی و بی‌روحىِ بعضی از جوامع ضدّشیعی -متأسّفانه بعضی حکومت‌ها، مردمشان را نه غیرشیعی، بلکه ضدّشیعی بار می‌آورند- بحمدالله، در جامعه‌ی ما نیست. جامعه‌ی ما، جامعه‌ای منعطف، با حال، با روحیه، اهل عاطفه و تعطّف است. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴ما که امروز این نظام را داریم لمس می‌کنیم و برکات نظام اسلامى را از نزدیک مشاهده می‌کنیم، بیشتر از اَسلاف خودمان قدر نهضت حسینى(علیه‌السّلام) و معناى آن نهضت را درک می‌کنیم، و باید بکنیم. آن بزرگوار براى یک چنین چیزى حرکت کرد. آن بزرگوار براى همین قیام کرد که رژیم‌هاى فاسد و مخرّب انسان و مخرّب دین و ویرانگرِ صلاح در جامعه نباشند و نظام اسلامى، الهى، انسانى و مبنىّ بر صلاح در جامعه استقرار پیدا کند. البتّه اگر آن نظام در زمان آن بزرگوار یا در زمان ائمّه‌ی بعدى(علیهم‌السّلام) تحقّق پیدا می‌کرد و آن‌ها در رأس آن نظام بودند ‌-که معصومینند و متّصلین به منبع وحی‌اند- طبیعى است وضعشان با ما متفاوت بود، امّا هیکل و هندسه‌ی قضیّه یکى است: آن‌ها هم براى همین‌جور نظامى حرکت می‌کردند. ۱۳۶۸/۰۵/۱۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r