eitaa logo
تبیین
2.6هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
441 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 «أَلسَّلامُ عَلى‏ أَسيرِ الْكُرُباتِ وَ قَتيلِ الْعَبَراتِ.» 🏴 گريستن، يا براى به ظهور درآوردن صفت رحمت در طرف مقابل است (چنان كه طفل با گريستن، مادر را به رحمت مى ‏خواند)؛ و يا منشأ گريه، صفت رحمت است كه يكى از صفات بارز الهى است تا با اظهار آن، بقا و الفت اجتماع همواره برقرار باشد، بنابراين، صفت بارز رسولى هم كه براى آنان فرستاده، رحمت قرار داده است، كه: وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ‏. 🏴 ظلم و ستم و عصيان زمان ‏هاى جاهليّت تا زمان حضرت سيّدالشّهدا-ع - به اعلى درجه ‏ى خود رسيد، و صفت رحمت را به فراموشى سپرد، به گونه ‏اى كه امّ‏ كلثوم-ع- در خطبه ‏ى خود فرمود: و رحمت، از دل‏ هاى شما كنده شده است. 🏴 حال، سيّدالشّهدا-ع- با كلام‏ «أَنَا قَتيلُ الْعَبْرَةِ.» مى‏ خواهد بفرمايد: من كشته شدم تا اين صفت، با گرياندن و گريستن در مصايب من آشكار و در نتيجه، رحمت الهى، شامل حال امّت شود. 📚برگرفته از کتاب فروغ شهادت ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره @tabyinchannel
🔘بی پناهی مردم در فضای مجازی ♻️ نبض هدایتگری، مدیریت و کنترل افکار عمومی قرن‌هاست که در دست بوده است. اگرچه این مدیریت هنوز هم ادامه دارد اما زیرساخت‌های ارتباطاتی و شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در فرهنگ‌سازی و هویت بخشی جوامع دارند. ♻️ مدیریت افکار جهانیان، به دست آوردن اطلاعات، درآمدهای میلیاردی و به فساد کشاندن جوامع بشری، نمونه‌هایی از بهره‌مندی هژمونی غرب از شبکه‌های اجتماعی است. ♻️ فضای فریبندۀ برخی کاباره‌های مجازی مثل اینستاگرام، تلگرام و توییتر باعث شده است تا مرز آلودگی‌های شهوانی فقط یک کلیکی باشد که همانند کلنگی به ریشۀ درخت هویت دینی فرود می‌آید و حتی نشر معارف دینی در چنین فضایی را به بازی در زمین دشمن تبدیل کند. ♨️ اگر حوزویان و دلسوزان انقلابی برای حراست از هویت ملی مذهبیِ مردم بی‌پناه، در راستای راه‌اندازی تلاش ننمایند و از مسئولان مربوطه مطالبه گری جدی نداشته باشند؛ در به فساد کشیده شدن مردم به‌ویژه جوانان شریک هستند. /رحا @tabyinchannel
3.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎴 ✨وقتی پیامبر ﷺ فرمودند: "حسین، کشتی نجات است" کائنات، انگشت تحیر به دندان گرفتند که این کیست که رحمت عالمیان که خودش ختم مهربانی و دلسوزی و دستگیری و هدایتگری و نجات بخشی است، او را کشتی نجات می نامد؟ ◽️و مشتاقانه در انتظار نشستند تا ببینند زمینیان چگونه برای نجات و خوشبختی خود برای رسیدن به این کشتی از یکدیگر سبقت می گیرند. ◽️هیچ مخلوقی در مخیله اش هم نمی گنجید که روزی بیاید که آدمیان نه برای پیوستن به کشتی نجات حسین، بلکه برای تکه تکه کردن پیکر چاک چاک او از هم سبقت بگیرند! ◽️تا آنجا که آن کس هم که شمشیر و نیزه در اختیار نداشت، برای عقب نماندن از این مسابقه ی رذالت و جهالت، با پرتاب سنگی جراحتی بر زخم های حسین بیفزاید! @tabyinchannel
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 مراقب باشید گناه در جامعه عادی نشود. 🍂 🔶قَالَتْ فَذَلِكُنَّ الَّذِي لُمْتُنَّنِي فِيهِ وَلَقَدْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ فَاسَتَعْصَمَ وَلَئِن لَّمْ يَفْعَلْ مَا آمُرُهُ لَيُسْجَنَنَّ وَلَيَكُوناً مِّنَ الصَّاغِرِينَ (یوسف/٣٢) 🍃ترجمه : (همسر عزيز مصر به زنانى كه دست خود را بريده بودند) گفت: اين همان كسى است كه مرا درباره او ملامت مى كرديد. و البته من از او كام خواستم ولى او پاكى ورزيد. و اگر آنچه را به او دستور مى دهم انجام ندهد، حتماً زندانى خواهد شد و قطعاً از خوارشدگان خواهد بود. ❌ مراحل منحرف کردن جامعه: ⚡️١_ ابتدا زشتی گناه را در جامعه از بین می برند. زلیخا زنان شهر را دعوت کرد تا به آنها بگوید هرکسی جای من بود همینطور می شد. پس من کار زشتی نکرده ام. ⚡️٢_ به انجام گناه، افتخار می کنند. زلیخا در جمله بعدی، با صراحت به زنان گفت: بله. من از يوسف درخواست کردم. ⚡️٣_ جای منکر و معروف عوض شده و ضد ارزش‌ها، ارزش می شوند. و بدنبال آن، خوبان و پاکان، مجرم شناخته می شوند. زلیخا گفت: اگر یوسف به خواسته ام تن ندهد، باید مجازات شود. (و هیچکس هم به این حکم اعتراض نکرد، چون نگاهشان به منکر تغییر کرده بود.) @tabyinchannel
🔴 مصاديق در حوزه خانواده و فرهنگ جنسيتی 🔘 سريال‌های شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، عموماً برخاسته از فرهنگ غرب بوده كه يا به طور صريح، الگوهای خانواده غربی را ترويج ميیكنند يا به طور التقاطی، خانواده‌ای با ظواهر شرقی ـ اسلامی و ساختار دروني برآمده از فرهنگ مدرنيته غرب را رواج مي‌دهند. ♦️مفاهيم و مقوله‌هاي زير در غالب سريال‌های ماهواره‌ای به نمايش درآمده است: 1⃣ استحاله مدل اسلامي خانواده (از خيانت تا طلاق) ▪︎نمايش مكرر شكست در عشق، پس از ازدواج ▪︎ ترويج روابط نامشروع ▪︎ فردگرايي و بازانديشي نقش‌ها در خانواده ▪︎عادي‌سازي روابط زن و مرد در محيط كار و   • ترويج ارتباط نزديك و صميمانه ميان همكاران زن و مرد؛ • ترويج پوشش‌هاي راحت (نامناسب) به بهانه راحتي در محيط كار مختلط؛ • اولويت‌بخشي به روابط شغلي در مقابل خانواده؛ • شب‌كاري همكاران زن و مرد براي انجام مأموريت يا پروژه‌هاي دشوار كنار يكديگر؛ • خوابيدن زنان شاغل در محيط كار مختلط به بهانه‌هاي مختلف؛ • برگزاري جشن‌هاي مختلط حرفه‌اي براي همكاران پس از اتمام پروژه يا مأموريت؛ • عادي‌سازي چشم‌چراني و نگاه‌هاي شهوت‌آلود در محيط كار؛ • خواستگاري از همكار متأهل و تشويق وي به طلاق؛ • ترويج و عادي‌سازي رقابت ميان همسر و همكار به عنوان دو رقيب عاطفي در ارتباط با فرد. ▪︎ ترويج بارداري و فرزندآوري نامشروع • هيچ مانعي براي بارداري و فرزندآوري پيش از ازدواج شرعي و قانوني وجود ندارد؛ • تولد فرزند از روابط نامشروع، زمينه ازدواج را در آينده فراهم مي‌كند؛ • فرزندان نامشروع، نشانه‌ها و ثمره‌هاي عشق واقعي هستند؛ • فرزندان نامشروع نيز دوست‌داشتني و گاه از فرزندان مشروع خواستني‌تر هستند؛ • از آنجايي كه فرزندان نامشروع از رابطه‌اي لذت‌بخش متولد مي‌شوند، باهوش‌ترند؛ • فرزندان نامشروع حاصل از خيانت بايد به عنوان عضوي از خانواده پذيرفته شوند؛ 2⃣ ترويج‌ و جايگزين‌ الگوهاي نو براي ازدواج و تشكيل خانواده ▪︎ ناخانواده: از ازدواج صوري تا ازدواج سپيد ▪︎ جايگزين كردن همجنس‌گرايي با ازدواج و تشكيل خانواده ▪︎ترك ازدواج و زندگي با شركاي نامشروع جنسي 3⃣ هدف‌گيري تغيير سبك زندگي زنان، در جايگاه بنيان اصلي خانواده ▪︎ ارائه الگوي التقاطي از زن غربي و آسيايي ▪︎ ترويج مد و پوشش غربي زنان ▪︎ ترويج فمينيسم ▪︎ القاء ناسازگاري فرزندآوري با پيشرفت و آزادي زنان ▪︎ ترويج عرياني  با ما همراه باشید "ژئوپلیتیک رسانه" @tabyinchannel
🔴تعطیلی شبکه های برون مرزی صدا و سیما، چرا؟ مقصر کیست؟ هر روز خبر تعطیلی یکی از شبکه های برون مرزی سیما منتشر میشود. دیروز و ، امروز و انگلیسی .. فردا و همه شبکه ها. 🔺ندادن بودجه ارزی صدا و سیما و عدم توان پرداخت اجاره ماهواره ها علیرغم تاکید رهبر انقلاب و دلسوزان نظام، بر تولید ملی، و تکیه بر توان داخلی که مرتبا از تریبون های صدا و سیما بر زبان رانده میشود، در عمل، لنگ میزنیم. سالهاست شبکه های برون مرزی ، اجاره نشین های عربی و هستند. عرب ست، اینتل ست، یاه ست، بدر و.. که همگی متعلق به و هستند، یا یوتل ست (صهیونیستی)، اجاره دهنده فرکانس به ایران هستند و هر زمان اراده کنند، درست مثل اینستاگرام و توییترشان، اقدام به قطع شبکه ها میکنند. به هر بهانه ای. این بار دولت نیز که از فعالیت های برون مرزی کشور در عرصه نگران است به یاری شان شتافته و با عدم پرداخت بودجه ارزی، این شبکه ها رسما از ماهواره ها به ترتیب در حال قطع شدن هستند. تاثیرگذاری شبکه های برون مرزی ایران بر افکار عمومی منطقه و جهان اسلام و حتی عرصه جهانی با وجود اشکالات متعددی که دارند، قابل قبول است و حذف آنها بزرگترین ضربه را به اندک توان و ایران را می زند. 🔰مشکل از کجاست و راه حل چیست؟ 1️⃣ اولین مشکل از مدیریت ناکارآمد است. صدا و سیما با دهها شبکه بی حاصل و بیهوده بودجه عظیمی را می بلعد، ناچار به آنتن فروشی میشود تا حدود 50 هزار کارمند و هزاران نان خور خود را تغذیه کند. 👇👇 👇👇👇👇
تبیین
🔴تعطیلی شبکه های برون مرزی صدا و سیما، چرا؟ مقصر کیست؟ هر روز خبر تعطیلی یکی از شبکه های برون مرزی
شبکه هایی که برخی به شکل خانوادگی اداره میشوند. ، متعلق به اقوام و خویشان یکی از معاونان سازمان صدا و سیماست. رئیس این شبکه، داماد اوست. شبکه ای که هیچ خروجی و بیننده ای ندارد و صرفا هست که باشد. که بسیاری از مردم ایران اسمش را هم نشنیده اند، شبکه ای متعلق به مدیران بازنشسته سازمان است که همچنان سفره بیت المال را رها نمیکنند. و که کمتر کسی تفاوت آنها را میداند (چه رسد به تماشایشان) دو شبکه قابل ادغام دیگر سازمان هستند. و و و که همگی قابل ادغام هستند و حتی حذف آنها هیچ ضربه ای به مملکت نمیزند بلکه جلوی حیف و میل بیت المال را میگیرد. و آموزش و قرآن نیز قابل ادغام در یکدیگر هستند. همه اینها با یک مدیریت کارآمد جلو هدر رفتن میلیاردها تومان بودجه را میتواند بگیرد. اما دریغا. 2️⃣ گام دوم. صدا و سیما نهادی حاکمیتی و فرا دولتی است. چنانکه نیروهای نظامی ایران چنین اند و باید باشند. بنابراین این نهاد(ها) نیز باید حاکمیتی و خارج از اعمال قدرت دولت و قوه مجریه باشد. دولت حق ندارد با گروگانگیری بودجه این نهاد حساس، سیاستها و مطالبات حزبی خود را بر این سازمان تحمیل کند. چنانکه بارها شاهد امر و نهی های دولت در بستن برنامه های انقلابی و انتقادی بوده ایم. محترم میتواند محل دریافت و پرداخت بودجه را برای کلیه دستگاههای حکومتی، از دست دولت خارج کند و ذیل نهاد و سازمانی حاکمیتی و فرادولتی و فراجناحی درآورد. 3️⃣ اما گام سوم. قدرتمند ایران خصوصا نیروی هوافضای سپاه، از نظر فنی چنان قدرتمند است که توانست را با موفقیت به فضا بفرستد. آن هم از موقعیت جغرافیایی داخل ایران. چرا که به عنوان مثال، یوتل ست ماهواره ها را در قزاقستان و گویان فرانسه و.. پرتاب میکند که نزدیک به مدار هستند. اما ایران توانست با وجود آنکه از لحاظ فنی سخت تر و پیچیده تر است از داخل ایران ماهواره را به فضا ارسال کند. پس لازم است نیروهای هوافضای قدرتمند کشور به یاری صدا و سیما نیز آمده و با تکنولوژی بومی پیشرفته خودمان، و ارسال ماهواره های تلویزیونی، شبکه های برون مرزی را از اجاره نشینی ماهواره های عبری عربی خارج کنند. @tabyinchannel
ماهواره‌ی جیبی! بالاخره ما نفهمیدیم تفاوت «ماهواره» و «اینستاگرام» دقیقا در چیست؟ اساسا تفاوتی دارند؟ ندارند؟ آن یکی حجم بیشتری اشغال می‌کند، و این یکی کمتر؟! براستی اینستاگرام چه دارد که ماهواره ندارد؟ بلی! موافقم. اینستاگرام از ویژگی‌ای برخوردار است که ماهواره فاقد آن می‌باشد، و آن عبارت است از ⬅️ قابل حمل بودن و انعطاف عجیب و فوق‌العاده! اگر لازمه‌ی استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، خرید وسایل و متعلقات متعدد مربوطه و نشستن در منزل است، برای استفاده از اینستاگرام به هیچ چیزی بیش از یک گوشی تلفن همراه و اینترنتی بی در و پیکر نیاز نیست. هست؟ به این ترتیب، محدودیت‌ها و مشقت‌های استفاده از ماهواره حذف شده است و کاربران می‌توانند به آسودگی در هر مکانی که اراده کنند از این ⬅️ماهواره‌ی جیبی➡️ و قابل حمل بهره گیرند! دشمنان و بدخواهان ما چقدر تلاش کردند که «ماهواره» را به درون همه‌ی منازل مردم خصوصا قشر در اصطلاح مذهبی بکشانند، اما نتوانستند. اکنون چه؟ بالاخره توانستند بکشانند، و آن‌هم چه کشاندنی! ضمنا انعطاف فضای ماهواره، ماهیتا و سطحا قابل قیاس با فضای اینستاگرام نیست. دنیای عجیبی است این «اینستاگرام»! حال چون در اینستاگرام صفحات مفیدی هم وجود دارند پس استفاده از این فضا جایز است؟! مگر در ماهواره شبکه‌های مفید فعالیت نمی‌کنند؟ مانند: شبکه‌های ولایت، العالم، الکوثر، پرس تی‌وی، هیسپان تی‌وی. پس با این حساب می‌توان حکم کرد به بلااشکال بودن استفاده از ماهواره؟! احتمالا شما نیز بارها و بارها این قبیل استدلال‌های متقن و کوبنده!! را شنیده و از آن‌ها مستفیض گشته‌اید! @tabyinchannel 👇
تبیین
ماهواره‌ی جیبی! بالاخره ما نفهمیدیم تفاوت «ماهواره» و «اینستاگرام» دقیقا در چیست؟ اساسا تفاوتی دار
به هر دلیلی که استفاده از ماهواره شرعا و قانونا جایز نیست، به همان دلیل استفاده از اینستاگرام (بخوانید: فحشاگرام) و هر فضای دیگری که اساسا با هدف تغییر هویت انسان‌ها و ایجاد چندپارگی در وجود آدمیان، تسلط و استیلا بر سبک زندگی آنان و ایجاد گسست و شکاف‌های عمیق میان مردم و نظام‌های مخالف غرب طراحی شده است و تحت اشراف مستقیم و کامل شیاطین انس مدیریت می‌شود، شرعا جایز نیست و از نظر قانونی نیز باید ممنوع اعلام شود. ❇️ بیچاره آن کسانی که به واسطه‌ی اجازه‌ی اینستاگرام به کاربران برای تاسیس صفحه و درج و انتشار مطالب‌شان، خیال کرده‌اند که آزادی عمل دارند و می‌توانند در این فضا به صورت بایسته تاثیرگذار باشند! باید بیدارشان کرد! @tabyinchannel
کودکانی که فیلم های خشن را تماشا می کنند نسبت به کودکان دیگر در بازی هایشان از بیشتری استفاده می کنند. تفکر و استدلال در کودکان زیر 8 سال رشد نکرده و در این سنین بچه‌ها هر چیزی را واقعی تصور می‌کنند و تصور وجود کارگردان، فیلمنامه ، هنرپیشه که نقش بازی می‌کند سخت است. هنگامی که کودکان تصاویر ترسناک و یا صحنه‌هایی از تیراندازی را در فیلم‌ها مشاهده می‌کنند، برخی از آنها در پی انجام موارد مشابه آنها در بازی‌های کودکانه خود برمی‌آیند، در حالی که گروهی دیگر از دیدن چنین صحنه‌هایی نگران، ناراحت و وحشت‌زده می‌شوند. طبق تحقیقات انجام شده، کودکان قادر به درک این موضوع نیستند که در برنامه های تلویزیونی وقتی شخصی به شخص دیگر حمله می کند حمله او واقعی نیست. مراقب محتوای برنامه هایی كه بچه ها نگاه می كنند باشيد. @tabyinchannel
صفحه۱۱_۱۵ بخش اول 🔸مقدمه 1- كتابي كه در پيش رو داريد، 👈 مجموعه‌ي چند سخنراني از استاد طاهرزاده است كه در آن‌ها از زواياي مختلف موضوع 🌺زن و خانواده🌺 مورد بررسي قرار گرفته، 👈به اضافه‌ي مجموعه‌ي سؤال و جواب‌هايي كه در مورد ازدواج از ايشان شده است. 2- سخنران محترم موضوع زن و خانواده را در آينه‌ي جهان معاصر بررسي كرده و معتقد است ◀️در شرايط جديد نمي توان با تعريفي كه در گذشته از زن و خانواده داشتيم با آن‌ها برخورد كرد ◀️و اساساً بايد موضوع باز خواني شود، وگرنه❗️بحران خانواده❗️همچنان باقي مي ماند. 3- با اين‌كه موضوعات بحث شده بيشتر مربوط به زنان است 🔺ولي گويا به همان اندازه كه زنان بايد در شرايط جديد تعريف درستي از خود داشته باشند 🔺تا تعريف فرهنگ مدرنيته از زن بر روح و روان آن ها غالب نشود، 🔺 مردان نيز بايد متوجه باشند در شرايط جديد ضروري است موقعيت زنان را درست ارزيابي كنند 🔺وگرنه يا هنوز چشم در گذشته‌اي دارند كه قابل برگشت نيست 🔺و يا چيزي را درباره‌ي زنان مي‌پذيرند كه ❗️فرهنگ ظلمانيِ مدرنيته❗️بر آن‌ها تحميل كرده است ❎ و لذا پيشنهاد مي‌كنيم آقايان نيز مباحث كتاب را با حساسيت كامل دنبال فرماييد. @tabyinchannel
تبیین
#زن_آنگونه_که_باید_باشد صفحه۱۱_۱۵ بخش اول 🔸مقدمه 1- كتابي كه در پيش رو داريد، 👈 مجموعه‌ي چند سخنر
صفحه ۲۴۱ تا۲۴۵ بخش سوم 🔸زنان؛ بر تخت تربيت نسل انسان🔸 ✳️فزوني توان جسمي مرد، او را به بازار كار كشانده ✳️ و محوريّت تحصيل و تدبيرِ خرج خانه را به او داده، ✳️و لطافت روحي زن، او را بر تخت تربيت نسل انساني نشانده است، 👈👈حفظ دو نظام تربيتي و معيشتي، چنين تفاوتي را در وضع حقوق مادي اقتضاء مي‌كند ⬅️تا اين‌كه صنفي از سر نياز اقتصادي ناچار نشود نقش تربيتي خويش را رها كند ⬅️ و در جاي ديگر همانند مرد به ايفاي نقش بپردازد. ⚠️كشاندن زن كه از قدرت جسمي كمتر و توان تربيتي بالاتر برخوردار است به بازار كار و فعاليت‌هاي بدني ⚠️و دورساختن او از محيط تربيت نسل انساني، 📛 نه فقط به صلاح زن نيست، 📛بلكه نظام جامعه را از رشد و تعالي باز مي‌دارد. ◀️حاصل كلام اين‌كه: ♻️نه مي‌توان نسبت به وجود زنان و نقش اجتمايي آنان بي‌تفاوت بود ↩️ و نقش زنان امروز را در گذشته جستجو كرد- كه آن شرايط اقتضاي آن نقش را داشت- ♻️ و نه مي‌توان به اسم نقش آفريني زن در شرايط جديد، اسير فيمينيسم افراطي شد ↩️ و خدمت در خانه را بر قدرت اجتماعي سياسي، اقتصادي ترجيح داد. @tabyinchannel