#انزوای_روباه
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
در سال ۶۶ به دنبال بروز مشکلاتی در روابط دوجانبه ایران و انگلیس که در واقع بعد از پیروزی انقلاب امری عادی شمرده میشد و به دنبال حمله به یک #نفتکش انگلیسی در خلیج فارس ، وزیر امور خارجه انگلیس در یک سخنرانی در مجمع عمومی خواستار تعطیلی دفاتر و خریدهای نظامی ایران در لندن شد! پس از تعطیل شدن دفاتر مذکور ،معاون وزیر خارجه انگلستان در یک اظهار نظر اعلام کرد :
" ایران رفتار غیر قابل قبولش باید از سوی جامعه جهانی منزوی شود "
(تاریخ سیاسی جنگ تحمیلی ص۲۲۰)
▪️اما امروز انگلیس کجاست؟
کشور انگلستان که در استعمار سرزمین های گوناگون نمره اول جهان است ، همواره در طول ۳ دهه ای که دست آمریکا از ایران کوتاه بوده ، تلاش کرده #جایگزین مناسبی برای این کشور باشد ، و سرمایه های فراوانی در این مسیر هزینه کرده است ، اما نه تنها نفوذ و سیطره آن نتوانسته بر کشور و دستگاه های حکومتی چیره شود ، بلکه برای عبور و مرور نفتکش خود در ایران نیز دچار #مشکل می شود ! بر نفتکشش پرچم ایران کوبیده میشود و ایرانیان، دریادارن بریتانیایی را وادار به تبعیت می کنند ! شگفت آور نیست ... روزی انگلیس به محض آنکه کشتی های خود را به سمت سرزمینی به حرکت در می آورد ، هنوز کشتی نرسیده بود ، حکومت آن سرزمین فاتحه خود را می خواند
، اما امروز ،، آنها میدانند که اگر فارسی را در تنگه هرمز به خوبی صحبت نکنند ،دچار مشکل خواهند شد! خلیج، به خلیج واقعا فارس تبدیل شده ، و تنگه هرمز مکان خفت قدرت های بزرگ !
◀️حال قضاوت با شما بنگرید که بعد از ۳۲سال و پس از صحبت معاون وزیر خارجه انگلیس ، روباه پیر منزوی شده یا شیر جوان ایرانی .....؟!
💥 #اختصاصـــے
💥 #نفتکش_انگلیس
✔️وَفَرِحُوا بِهَا جَاءَتْهَا #رِيحٌ_عَاصِفٌ وَجَاءَهُمُ #الْمَوْجُ مِن كُلِّ مَكَانٍ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ أُحِيطَ بِهِمْ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ لَئِنْ أَنجَيْتَنَا مِنْ هَٰذِهِ لَنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ
📍 ﻭ ﻛﺸﺘﻲ ﻫﺎ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺑﺎﺩﻱ ﻣﻠﺎﻳﻢ ﻭ ﺁﺭﺍم ﺣﺮﻛﺖ ﺩﻫﻨﺪ ، ﻭ ﻛﺸﺘﻲ ﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺎﺩ ﻣﻠﺎﻳﻢ ﻭ ﺁﺭﺍم ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﺷﻮﻧﺪ ، ﻧﺎﮔﺎﻩ #ﺑﺎﺩی_ﺗﻨﺪ ﻭ ﺳﺨﺖ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻛﺸﺘﻲ ﻭَﺯَﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻃﺮﻑ #ﻣﻮجی_ﺳﻬﻤﮕﻴﻦ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﺎﺯﺩ ، ﻭ ﻳﻘﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ [ ﻭ ﺭﺍﻫﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﺠﺎﺕ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ]...
✔️فَلَمَّا أَنجَاهُمْ إِذَا هُمْ يَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا بَغْيُكُمْ عَلَىٰ أَنفُسِكُم مَّتَاعَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ثُمَّ إِلَيْنَا مَرْجِعُكُمْ فَنُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
📍ﭘﺲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺑﺨﺸﺪ ، ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ بﻧﺎﺣﻖ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻭ ﺳﺮﻛﺸﻲ میﻛﻨﻨﺪ . ﺍﻱ ﻣﺮﺩم ! ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻭ ﺳﺮﻛﺸﻲ ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺯﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺷﻤﺎﺳﺖ[ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯﻱ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺍﺯ ] ﻛﺎﻟﺎﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﻧﻴﺎ[ﺑﻬﺮﻩ میﺑﺮﻳﺪ ] آنگاه ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﺘﺎﻥ بسوی ﻣﺎﺳﺖ ﭘﺲ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻋﻤﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﻧﺠﺎم میﺩﺍﺩﻳﺪ ، ﺁﮔﺎﻩ ﻣﻰﻛﻨﻴﻢ(٢٣) یونس
#انگلیس_خبیث
تبیین
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی/ بخش هفتم 🔰 تحلیلهای سطحی از تار
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی/ بخش هشتم
🔰 امتداد خط تحریف از صدر اسلام تا دوران انقلاب
🔸 سیدحسین موسوی تبریزی علاوه بر تحریف وقایع تاریخی صدر اسلام مانند صلح امام حسن(علیه السلام)،به تحریف خصوصیات اشخاص یا به تعبیر بهتر تطهیر برخی از افراد مؤثر در نهضت #امام_خمینی(ره) نیز اهتمام دارد.
🔸 مصاحبه روزنامه جمهوری اسلامی با وی درباره شخصیت مرحوم #هاشمی_رفسنجانی یکی از آن موارد است. نکته جالب این مصاحبه صحبت سیدحسین موسوی درباره پایبندی مرحوم هاشمی به زی طلبگی است.
🔸 او میگوید: «آقای هاشمی چند ویژگی مهم داشت که در اثرگذاری جامع ایشان موثر بوده است. یکی اینکه واقعاً طلبه بود، با اینکه پولدار بودند، طلبه بودند، یعنی #زی_طلبگی تا روز #آخر_عمرش در ایشان وجود داشت، اشرافیگری در وجود ایشان نبود.
🔸 من نمیگویم لباده پوشیدن یا خیلی شیک راه رفتن و تمیز راه رفتن بد است، نه خیلی هم خوب است ولی در روحیه آقای هاشمی #اشرافی_گری نبود، وقتی با یک طلبه کوچکی مینشست، اگر کسی آنها را از اول نمیشناخت، باور نمیکرد ایشان هاشمی رفسنجانی است. جوری رفتار میکرد که اینها میگفتند ایشان مثل ما و از جنس ماست. این ویژگی باعث شده بود که نفوذش در میان طلبهها بسیار بیشتر باشد».
🔸بیان اینچنین مطالبی که با نگاه توسعه محور مرحوم هاشمی و آنچه از ایشان در انظار مردم است، مخالفت جدی دارد، چیزی نیست مگر همان خط #انحراف از بیان مسائل مهم تاریخی که از صلح امام حسن(علیه السلام) شروع و به تطهیر اشرافیگری امثال مرحوم هاشمی پیوند میدهد.
ادامه دارد ...
💫🌹💫🌹💫🌹💫🌹💫
🌹💫🌹
💫🌹
🌹
✅شهادتی که کتمانش حرام است
🔷در آنجا که اثبات حقانیت حق و اثبات عدل متوقف بر بیان آن است؛ اگر اثبات حقی متوقف بر بیان آن است که اگر بیان نشود حقی کتمان یا نابود میشود، اینجا اظهار حق واجب است.
برترین حقها هم که منشأ سایر حقوق است حق اطاعت پروردگار است؛ اینکه ما خدایی داریم که مولا و پروردگار و فرمانروای ماست و حق اطاعت بر گردن ما دارد و آن خدا عین حق و عین عدل است، لذا بر ما اطاعت او فرض است. این حق اطاعت، حقی است که هر حق دیگر از آن حق ریشه میگیرد. اگر حق اطاعت خدا را معترف نشویم و قبول نکنیم، هیچ حقی قابل اثبات نیست.
🔷اگر گفتیم که خدایی داریم که او مالک ما، عین الحق، ذات الحق و ذات العدل است، آنچه او بگوید حق شده و امر او به ما واجب الطاعة میشود، اینجاست که خروج از آن امر ظلم خواهد بود. «إِنَّ الشِّرْک لَظُلْمٌ عَظِیمٌ» و گفته شد که مراد از شرکی که در قرآن آمده شرک در اطاعت است؛ یعنی کسی به جزء خدا را اطاعت کردن: «یا أَیهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکمُ» یا «أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیکُمْ یا بَنی آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّیطانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبینٌ * وَأَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِیمٌ» که گفته شد منظور از این «لاتعبدوا» در «لاتعبدوا الشیطان»، «لاتصلوا، لاترکعوا و لاتسجدوا لشیطان» که نیست؛ چون «لیس هنالک من یعبد الشیطان» یعنی «یسجد له و یرکعوا له» و مراد از نهی از عبادت شیطان، این نیست که نهی شده است که سجده و رکوع نکنید، زیرا کسی که برای شیطان سجده نمیکند بلکه مراد از عبادت یعنی او را اطاعت نکنید، بلکه مرا اطاعت کنید. این است مسئله عبادت در قرآن کریم. بنابراین این حق - یعنی اینکه خداوند متعال اطاعت شود - مخصوص اوست و این عین توحید است. لذا شرک این است که برای غیر خدا هم حق اطاعت قائل شویم و این آن شرک برجستهای است که مصداق «إِنَّ الشِّرْک لَظُلْمٌ عَظِیمٌ» است؛ یعنی این شرکی که برای غیر خدا هم حق اطاعت قائل بشود.
💠کتمان حق، بدترین نوع شرک است
🔷لذا بدترین شرکها و ظلمها کتمان این حق است؛ حقی که بیّنترین حقها در جهان آفرینش است حق خداست. خداوند متعال در قرآن کریم فرمود: «شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ وَ الْمَلائِکَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ قائِماً بِالْقِسْطِ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیم» همهچیز بر حقانیت و مولویت او شهادت میدهند. انکار و کتمان چنین حقی بزرگترین ظلمی است که در حق بشریت و عدالت انجام میشود، بنابراین شهادتین واجب است، یعنی اظهار شهادتین واجب است؛ أشهد أن لااله إلا الله و أشهد أن محمداً رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم. البته صِرف شهادت توحیدی هم کافی نیست و اگر به شهادت بر رسالت ملزم نشود [این شهادت ناقص است]؛ زیرا از طریق رسول میتوانیم خدا را عبادت کرده و حق او را ادا کنیم، اگر شهادت بر رسول نشود باز هم حق خدا تضییع خواهد شد. حق خدا وقتی ادا میشود که رسولی داشته باشد که آن رسول امر و نهیاش را برای ما منتقل کند تا بتوانیم اطاعتش کنیم، اینجاست که این حق برتر است و همه حقوق ازاینجا نشئت میگیرد.
🔷حالا اگر شما میدانید که کسی مال دیگری را خورده است و اگر شهادت بدهید، در احقاق حق او تأثیر دارد، کتمان این شهادت حرام است. «وَ أَقیمُوا الشَّهادَةَ لِلَّه» یعنی برای خدا اقامه شهادت کنید.
🔶منبع: سایت اندیشه مهر؛ درس خارج، آیت الله محسن اراکی
@tabyinchannel
#روزشمار_غدیر
🗓۲۶ روز تا عید غدیر باقی مانده است.
✨إنَّا لَمَّا طَغَى الْماءُ حَمَلْناكُمْ فِي الْجارِيَةِ
و هنگامى كه آب طغيان كرد، شما را سوار بر كشتى كرديم.{ سوره حاقه-آیه ۱۱}
🌟علیّبنابراهیم رحمة الله علیه- إِنَّا لَمَّا طَغَی الْماءُ حَمَلْناکُمْ فِی الْجارِیَةِ یَعْنِی أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ علیه السلام وَ أَصْحَابَه.
علیّبنابراهیم: منظور از "کسانی که سوار کشتی کردیم"، امیرالمؤمنین علیه السلام و اصحاب او هستند.
📚بحارالأنوار، ج۳۶، ص۱۷۱/ القمی، ج۲، ص۳۸۳
🔴تا پیروزی نهایی، فقط چند قدم دیگر مانده است...
‼️اگر #کدخدا_پرستان این روزها اعلام کنند که وقتِ مناسبی برای #مذاکره است خیلی هم بیراه نگفتهاند چرا که ضمن شکستنِ اُبهت آمریکاییها و توقیف نفتکش انگلیسیها، شرایط اقتصادیِ کشور نیز به یک #ثبات_نسبی رسیده و اماراتیها و سعودیها نیز در تدارک #پایان_جنگ_یمن هستند اما کاش این جماعت کمی دقت میکردند که این دستاوردها با #سیاستهای_مقاومتیِ اخیر بدست آمده و قطعاً با ادامهی همین مسیر میتوان (بدون انجام مذاکره) به موفقیتهای بزرگتری نیز دست یافت؛ فقط لازم است تا عدهای در این بین هوس نکنند تا به مانند ماجرای #برجام، با چوب حراج زدن به دستاوردهای کشور، باز هم چندین سال کشور را معطل کنند و عقب بیاندازند !!
#تدبیرم_آرزوست
#تجربه_برجام
@tabyinchannel
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی/ بخش پایانی
🔰 پشیمان از گذشته!!!
🔸 سیدحسین موسوی تبریزی که در جایگاه بسیار حساس دادستانی کل انقلاب مشغول فعالیت بوده و برخوردها و بگیر و ببندهایی در راستای حفظ #نظام_اسلامی در آن برهه سرنوشت ساز داشته است، اینک بعد از گذشت 30 سال از آن مسائل، احساس پشیمانی از آن برخوردها دارد و کأنّه میخواهد آن رویکرد را بدون پشتوانه منطقی و متعصبانه قلمداد کند و حرکتهایی که در زمان حال در جهت حفظ نظام انجام میشود تقبیح و غیر عاقلانه نشان دهد.
🔸 وی در خصوص عملکرد خویش نسبت به #شریعتمداری پشیمان است و در صورت بازگشت به گذشته از این عملکردهایی که باعث حفظ نظام اسلامی شد، دست برمیدارد، او در این باره با نشریه پایتخت کهن مصاحبهای داشته است که میگوید:
🔻«اگر برگردیم و قدرت قانونی داشته باشیم خیلی چیزها را من واقعاً حتی ممکن است آن موقع راضی باشم و الان راضی نیستم انجام گیرد ... در رابطه با مسئله #کودتا حالا دلایل محکمی که نداشت هیچی حتی آن مقداری هم که آقای شریعتمداری اعتراف کرده بود و آمدند پیش من گفتند و من نگفتم این کار را نکنید. به خاطر این بود که میدانستم کاری نمیتوانند بکنند ... میشد آقای شریعتمداری را حذف نکرد».
🔸 او در ادامه این اظهارات و حتی خطدهی به مسؤلین در وقایع پیش رو میگوید: «همین ماجرای #حصر آقای #کروبی و آقای #موسوی من یقین دارم خیلی خوب میشود حل کرد خیلی هم راحت میشود حل کرد هیچ مشکلی هم برای نظام نمیآورد و بلکه آبروی نظام هم آبرو و اعتبار مضاعف میآورد و این همه سرو صدا هم نمیشود».
@tabyinchann
┄✦۞✦༻﷽༺✦۞✦┄
🌴🕊🌴
سخنان گرانبهای جناب استاد حجت الاسلام فاطمی نیا
پای درس استاد
بخشی از سخنان استاد فاطمینیا که در محفلی معنوی درباره عید غدیر و فضائل امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) فرمودند:
آیتالله فاطمینیا با تاکید بر گستردگی فضائل امیرمؤمنان (علیه السلام) بیان داشت: «فضائل امیرالمؤمنین بی حد و بی حساب و حیرت آور است. کتابی است به نام «الفردوس» که مؤلفش از حفاظ بوده است.
ـ ذهبی یکی از علمای متعصب سنی است که یک تذکره الحفاظ سه جلدی نوشته است. حافظ به کسی میگفتند که چند ده یا چند صد هزار حدیث با سندهایشان حفظ کرده باشند. این افراد این قدر تعدادشان زیاد بوده که تذکره برایشان نوشته شده است. به صاحب «الفردوس» که میرسند میگویند:
«قال سید الحفاظ»؛ یعنی در میان این همه حافظ، او سید الحفاظ بوده است. ـ ایشان که سید الحفاظ و سنی هم بوده، در الفردوس نوشته است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند:
یا علی، اگر جنگلها قلم شود، دریاها مرکب شود، جن و انس نویسنده و حسابگر شوند، باز هم فضائل تو تمام نمیشود. توجه کنید که این را پیامبر خدا میگوید؛ پیامبری که «مَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى؛ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى» (1)، یعنی هر آنچه بگوید وحی است.
این استاد علوم اسلامی و عرفانی، با ذکر آیاتی از قرآن مجید عنوان کرد:
«در قرآن میخوانیم: «قُل لَو كانَ البَحرُ مِداداً لِكَلِماتِ رَبّي لَنَفِدَ البَحرُ قَبلَ أَن تَنفَدَ كَلِماتُ رَبّي وَلَو جِئنا بِمِثلِهِ مَدَداً»(2) به اینها بگو که اگر دریا برای کلمات پروردگارم مرکّب شود، دریا تمام میشود قبل از اینکه کلمات پروردگارم تمام شود [هر چند همانند آن (دریاها) را کمک آن قرار دهیم!]. در آیه دیگر میبینیم: «وَلَو أَنَّما فِي الأَرضِ مِن شَجَرَةٍ أَقلامٌ وَالبَحرُ يَمُدُّهُ مِن بَعدِهِ سَبعَةُ أَبحُرٍ ما نَفِدَت كَلِماتُ اللَّـهِ» (3) و اگر هرچه جنگل باشد [همه درختان روی زمین] قلم شود، یک دریا برای آن مرکّب گردد، و هفت دریا هم کنارش باشد [به آن افزوده شود]، بازهم [اینها همه تمام میشود ولی] کلمات خدا تمام نمیشود.»
به گزارش فردا، ایشان در ادامه افزود: «ما نمیدانیم فضائل امیرالمؤمنین (علیه السلام) چه ارتباطی با کلمات خدا دارد. پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) میفرماید که دریا مرکب شود و تمام انس و جن هم مرکب شوند باز هم فضائل تمام نمیشود. باید خدا را شاکر باشیم که این آقا را دوست داریم و او را امام میدانیم.»
استاد فاطمینیا، با برشمردن اعیاد اسلامی تصریح کرد: «عید الله الاکبر ـ بزرگترین عید خدا ـ عید غدیر است. اگر غدیر را نادیده بگیریم، شیعهای نمی ماند. بنابراین روز عید غدیر را قدر بدانید که اینها نفحات الهیه است و باید از آنها استفاده کرد.»
_ _ _ _ _
(1): سوره مبارکه، آیه 3 و 4
(2): سوره مبارکه کهف، آیه 109
(3): سوره مبارکه لقمان، آیه 27
منبع:فردانیوز
@tabyinchann