eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️چرا شرکت در  مهم است؟ (بخش دوم) 🔶در آستانه هر  با تبلیغات گسترده رسانه ای دشمنان برای مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات از یکسو، و وجود برخی عوامل مأیوس کننده در داخل، همچون برخی وعده های عمل نشده، مشکلات اقتصادی و عملکرد ضعیف برخی مسئولان از سوی دیگر، شاهد تشکیک ها و ابهاماتی در ضرورت شرکت در انتخابات و بی اثر بودن آن هستیم که این مسأله در این دوره به دلیل ضعف عملکردی دولت و تحقق پیدا نکردن مطالبات به حق مردم، نمود بیشتری پیدا کرده است. 💠اهمیت دادن به سرنوشت کشور و اعمال حق مشارکت سیاسی (۲) 🔷عده معدودی به دلیل اعتقاد نداشتن به نظام،  را موجب تقویت نظام دانسته از آن رو در انتخابات شرکت نمی کنند، و ممکن است دیگران را نیز به عدم حضور در انتخابات ترغیب نمایند. این افراد که برای آینده و سرنوشت کشور اهمیتی قائل نیستند و برای آنها مهم نیست که دیگران برای سرنوشت کشور ما تصمیم بگیرند و یا به دلیل ضدیت با دین و ارزش های اسلامی، مخالف نظام هستند، مخاطب ما نیستند و آنها را به وجدان خود ارجاع میدهیم که چگونه خود را ایرانی میدانند، امّا برای آینده کشورشان اهمیتی قائل نیستند؟ 🔷روی سخن با کسانی است که شاید معتقد به نظام نباشند، امّا برای و ایرانی قائل هستند، آیا با حاضر نشدن در انتخابات تغییر مثبتی به نفع کشور و مردم رقم خواهد خورد؟ کسی که برای کشور و آینده آن اهمیت قائل است، نمیتواند نسبت به  بی تفاوت باشد، مگر نه اینکه ما باید خود برای آینده کشور تصمیم بگیریم؛ آیا خواهیم پذیرفت که برای ما کند یا را به دیگران بسپاریم؟! حضور پیدا نکردن در انتخابات به معنای خالی کردن صحنه به نفع بدخواهان و دشمنان نظام بوده و نتیجه آن انگیزه بخشیدن به دشمن، به طمع انداختن و جری نمودن آنان در دشمنی با ما خواهد بود. 🔷امروز شاهدیم که چگونه در برابر حق طبیعی کشورمان در برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای با وجود همه اقدامات اعتماد ساز، ایستادگی نموده و کارشکنی میکنند و حتی به برجامی که حاصل مذاکرات طولانی در این زمینه است، پایبند نبوده و به تعهدات خود عمل نکردند، روشن است که در  این پیام روشن را برای این کشورها خواهد داشت، که پای منافع و حقوق خود ایستاده اند و فشارها و تهدیدها نمیتواند آنها را از صحنه خارج نماید و حضور و چشمگیر مردم در انتخابات موجب تجدید نظر آنان در سیاست های خصمانه خود خواهد شد. منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️ سرآعاز نهضت امام خمينی (بخش دوم و پایانی) 🔷 اثر عظيمی در اجتماع و مردم داشت. عصر دوم فروردين ۱۳۴۲ منزل حضرت امام (ره) مرکز اجتماع مردم و روحانيون مبارز شد. در همان لحظه اول آگاهی از ، نقش سازنده يک را ايفا کرد. ایشان گفت بايد به بروم و ببينم به طلبه ها چه ميگذرد. در همان حالی که بسياری، روحانيت را شکست خورده ميديدند، امام در وضعيت پيش آمده پيروزی را مشاهده ميکرد. آيت الله سيد محسن حکيم که مقيم نجف بود پس از اطلاع از وضع دولت در مقابل روحانيت، از علمای قم دعوت کرد تا به عراق مهاجرت نمايند. 🔷 در نشستی که با مقامات روحانی قم داشت، متن تلگراف آقای حکيم را مورد بررسی قرار دادند و پس از مشاوره و تبادل نظر به اين نتيجه رسيدند که مهاجرت از ايران، جز خالی کردن ميدان، برای رژيم و بی رهبر و سرگردان کردن مردم مبارز و تازه به پا خاسته، چيزی در بر ندارد. بعد از آن حکومت پهلوی تصميم ميگيرد تا طلاب را به سربازی بفرستد تا خشم خود را از حرکت های مدبرانه امام ابراز دارد در تاريخ ۲۰ فروردين ۱۳۴۲ زمان اعزام روحانيان قم و اصفهان به سربازی صادر شد و مأموران رژيم با طرز وحشيانه ای در کوچه و خيابان ها به دستگيری روحانيان جوان پرداختند. 🔷همزمان با فرا رسيدن ماه محرم، (ره) اعلاميه صادر کرد و خطاب به گويندگان اسلامی و سران هيأت های عزاداری، شيوه سوگواری در عاشورا و عاشوراها را نشان داد. به دنبال صدور اين اعلاميه، محافل و حضرت سيد الشهدا(ع) راه صحيح و مسير اصلی را باز يافت، و به خود گرفت. اکثريت قريب به اتفاق گويندگان اسلامی، از مرکز شهر و اطراف آن و نيز بسياری از شهرستان ها در منابر، به روشنگری و افشاگری پرداختند و عليه و نقشه های استعماری او عليه اسلام و ايران سخن راندند. 🔷خطرات روز افزون صهيونيسم را بازگو کردند، با بررسی جنايات پادشاهان گذشته، را نشان دادند، برای نخستين بار بود که در دسته های عزاداری عليه اسرائيل شعار داده ميشد. اين حرکت حماسی مردمی و پشتيبانی بی‌دريغ توده ها از امام و اوج نهضت ضد که با فرا رسيدن محرم ۴۲ ايران زمين را به لرزه درآورده بود، را سخت وحشت زده ساخت. به دنبال اين جريان تظاهرات تاريخی يازدهم محرم به وقوع پيوست و شعارهای «خمينی، خمينی، بت شکنی خمينی»، «خمينی تو فرزند حسينی» در فضای مسجد شاه، طنين افکن شد. 🔷 به (ره) و هدايت و رهبری ايشان بود و رژيم اين را به خوبی دريافته بود، لذا فهميد بايد به مرکز روحانيون حمله برد. شب ۱۲ محرم ۱۳۸۳ق، مطابق با خرداد ۴۲ حمله رژيم شاه به سنگر روحانيت آغاز شد. آدم دزدان سازمان امنيت، در مرکز و بسياری از شهرها به آدم‌ربايی دست زدند و روحانيان مبارز، گويندگان اسلامی و پيروان راه خمينی را هرجا که يافتند دستگير و روانه زندان کردند. ساعت ۳/۵ بعد از نيمه شب ۱۵ خرداد، کاميونهای نظامی وارد قم شدند و در اطراف منزل و باغ اناری که پشت منزل امام خمينی (ره) قرار داشت سنگر گرفتند و لحظه بعد به منزل ايشان يورش بردند. 🔷ابتدا امام را نيافتند ولی بعد امام که متوجه شد خودش آمد. بعد از دستگيری حضرت امام، حاج سيد مصطفی فرزند امام از روی پشت بام فرياد زد، مردم، خمينی را بردند...، مردم خمينی را گرفتند.[۱] اين خبر در قم انقلاب به پا کرد. خبر دستگيری امام، تلفنی به مقامات برجسته روحانی، ملی و سياسی پايتخت رسيد. ساعتی بعد اين خبر در سراسر تهران مثل بمب صدا کرد. دانشجويان کلاسها را ترک کردند و بازار تعطيل و همه به خيابانها ريخته و دامنه تظاهرات گسترش يافت. تظاهر کنندگان خشمگين با هدف سرنگونی شاه به پاخاسته بودند. مردم به مراکز حساس حمله کردند و به سوی کاخ مرمر تظاهرات کردند. گروهی نيز به منظور به دست گرفتن راديو به ميدان ارک و اداره انتشارات راديو يورش بردند. 🔷با اوج گرفتن اين قيام سراسری، در معرض سقوط و واژگونی قرار گرفت. رگبار گلوله به سوی مردم باريدن گرفت و نيروهای رژيم دژخيم پهلوی با تانک های خود کشتار عظيمی را در اطراف کاخ مرمر به راه انداختند. بدين ترتيب جريان ۱۵ خرداد ۴۲ به وقوع پيوست. البته بعداً حضرت امام بعد از آزادی، مجدداً در سال ۴۳ دستگير و تبعيد شدند، ولی زمينه های انقلاب اسلامی ايران و بايدهای مردمی آن مستحکم گرديد، و اين نبود جز تلاش، مجاهدت، تدبير، آينده نگری، شجاعت و خدا محوری در حضرت (ره) و بدين ترتيب اين به عنوان سرآغازی برای نهضت امام خمينی در تاريخ سياسی معاصر ايران به ثبت رسيد. پی‌نوشت‌ [۱]روزنامه‌های‌خبری عصر ۷ بهمن ۴۱ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️حمایت از کارگران و آثار و برکات آن 🔹امّا مسئله‌ی حمایت از ، مسئله‌ی بسیار مهمّی است و من روی این هم در صحبتهایی که درباره‌ی کارگران کرده‌ام، همیشه تکیه کرده‌ام و امروز هم تکیه میکنم. شعار امسال ما این بود: «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»؛ خب، یکی از مهم‌ترین انواع پشتیبانی از تولید، و حمایت از کارگران است؛ اگر میخواهیم از کشور، کشور حمایت کنیم، باید از حمایت بکنیم؛ این یک قلم مهم از پشتیبانی است. 🔹البتّه این را هم توجّه داشته باشیم که حمایت از ، در واقع حمایت از است؛ یعنی اگر کارگر یک کشور فعّال باشد، با نشاط باشد، خوب کار کند، این کشور به ثروت ملّی میرسد و این ثروت ملّی برای او آبرو درست میکند، این ثروت ملّی برای او اقتدار به وجود می‌آورد؛ بنابراین ، استقلال هم برای کشور می‌آورند، قدرت هم می‌آورند، آبرو هم می‌آورند؛ اگر شما از کارگر حمایت کردید، اینها آثار و برکات آن است. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌۱۴۰۰/۲/۱۲ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️ويژگیهای (عج) (بخش هشتم) 🔶در اين مقاله نگاهی گذرا به ابعاد و زوايای گوناگون زندگی اجتماعی در جامعه نبوی (عج) داريم و از آنجا كه اين مساله نقلی، و مستند به خبرهای آسمانی و وحی است (وگرنه بر اساس محاسبات ديگر، آينده بشريت تاريك است) طبعاً با استفاده از آيات و روايات بايد مورد مطالعه قرار گيرد و نگارنده در اين مقاله از همين زاويه، وضع دنيا در عصر امام مهدی(عج) را ترسيم نموده است. 💠از لحاظ فرهنگی (۳) 🔷در روايت ديگر ميخوانيم: که در زمان  (عج) مومنی در شرق عالم زندگی ميكند و برادر دينی خود را در غرب عالم می‌بيند و آنكه در مغرب عالم زيست ميكند، برادرش را كه در مشرق جهان است می‌بيند،[۱] و هزار و چند صد سال پيش درك اين سخنان و هضم آن برای مردم آسان نبود و تعبّداً می‌پذيرفتند، ولی ابزارهای صنعتی پيچيده امروزی و دنيای رايانه و عصر اطلاعات و ديگر وسائل ارتباط جمعی، قبول اين مطلب را برای ما آسان نموده است. البته منظور اين نيست كه در آن عصر، زمين از كروی بودن خارج شده و مسطح ميگردد و انسانها به قدری نور چشمشان قوی ميشود كه صدها و هزاران فرسنگ دورتر را می بينند، 🔷بلكه منظور اين است كه در سايه پيشرفتهای صنعتی، ابزاری ساخته ميشود كه شرق و غرب جهان را به يكديگر مرتبط ميسازد و همه ميتوانند با یک اقدام ساده، از طریق وسائل ارتباط جمعی، يا هر وسيله مدرن ديگر با برادر دينی خود در اقصی نقاط جهان ارتباط بر قرار كند، و گرنه سنت الهی بر اين است كه جهان را از طريق اسباب و مسببات اداره كند؛ «ابی الله ان يجری الامور الا باسبابها» [۲] و اين سنت نه قابل تبديل و دگرگونی بنيادين است و نه قابل تحويل و اصلاح است «فلن تجد لسنه الله تبديلاً و لن تجد لسنه الله تحويلاً»؛ [فاطر، ۴۳] و اين نظامات لايتغير و سنن قطعی برای هميشه جهان است و چنين نيست كه در آن عصر اين نظامات و قوانين بر چيده شود، 🔷و اگر فرهنگ به معنای آداب و رسوم و عادتهای يك ملت باشد، در جامعه جهانی  (عج) و كلاً از جامعه زدوده ميشود و به جای آن آداب و و اسلامی جايگزين ميشود، تعصبات نژادی و قبيله ای و غيره ريشه كن ميشود، بشر دارای انصاف ميشود و واقع گرایی و رئاليست بودن حاكم ميشود، و به عنوان مثال از عادات و شعارهای عرب جاهلی اين بود كه: «انصر اخاك ظالما او مظلوما»؛ يعنی برادرت را ياری كن چه ستمگر باشد و چه ستمديده؛ 🔷و رسول خدا (ص) كه مبعوث به رسالت شد فرمود: من نيز میگويم: «انصر اخاك ظالما او مظلوما»؛ ولی به اين نحو كه اگر ظالم است جلو ظلمش را بگير و اين كمك كردن به او است و اگر مظلوم است به او كمك كن و از او دفع ظلم بنما. [۳] و  (عج) كه را زنده ميكند، و اين شعارهای غلط جاهليت جديد و مدرن و جاهليت قرن بيست و یکم و مانند آن را از جامعه ريشه كن ميكند. انسانها را با واقعيات آشنا ميكند و از تخيل و خيال‌گرایی و مانند آن دور میسازد. نتيجه اینکه در جامعه  (عج) و اسلامی و الهی به معنای جامع كلمه بر بشر حاكم ميشود. ... پی‌نوشت‌ها [۱] بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۹۱ [۲] اصول كافی، ج ۱، ص ۲۵۹ [۳] بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۹۱ نویسنده: علی‌محمدی‌خراسانی (مجموعه مقالات(۱) بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی عج) منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی (بخش پنجم و پایانی) 🔶 یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین نیروی کارآمد و توانای جامعه به شمار می‌آیند که بسیاری از گره‌های کور و پیچیده جامعه به دست آنها باز شده است. در این نوشتار سعی داریم به برخی از و شاخص ‌های (جوان تراز انقلاب اسلامی) اشاره کنیم، شاخص‌های بسیار مهمی که در واقع مبین و مشخص کننده مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی است. 5⃣پر امید، با نشاط و اعتقاد به شعار «ما می‌توانیم» 🔷هر چند و آمریکایی همواره سعی می‌کنند با القاء یأس و نا امیدی روحیه «ما می توانیم» را از ذهن و فکر جامعه نخبگانی و جوان ایران اسلامی دور نمایند، ولی همواره سعی می‌کند، با اتکاء و امید به یاری خدای متعال، با نشاط و با تمام توان، در عرصه جهاد خودکفایی شعار را به جهان مخابره نماید، و عزّت ملّی و اسلامی را به رخ جهانیان بکشد. 🔷این چنین جوانانی علاوه بر قوی کردن خود در عرصه‌های مختلف علمی، هر گونه ضعف و سستی را از خود دور می‌نمایند. «عَنِ الْفُضَیْلِ بْنِ یَسَارٍ قَالَ قَالَ الصَّادِقُ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ ع‏ مَا ضَعُفَ بَدَنٌ عَمَّا قَوِیَتْ عَلَیْهِ النِّیَّةُ؛[۱] از فضیل بن یسار روایت کرده است که گفت: امام صادق علیه السّلام فرمودند: «هیچ بدنى از تحمّل آنچه نیّت توان آن را داشته باشد، ناتوان نشده است». پی‌نوشت‌ [۱] من‌لایحضره‌الفقیه ج‏۴ ص۴۰۰ منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️چرا شرکت در  مهم است؟ (بخش سوم) 🔶در آستانه هر  با تبلیغات گسترده رسانه ای دشمنان برای مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات از یکسو، و وجود برخی عوامل مأیوس کننده در داخل، همچون برخی وعده های عمل نشده، مشکلات اقتصادی و عملکرد ضعیف برخی مسئولان از سوی دیگر، شاهد تشکیک ها و ابهاماتی در ضرورت شرکت در انتخابات و بی اثر بودن آن هستیم که این مسأله در این دوره به دلیل ضعف عملکردی دولت و تحقق پیدا نکردن مطالبات به حق مردم، نمود بیشتری پیدا کرده است. 💠نقش آفرینی در تحولات و حل مشکلات کشور (۱) 🔷اگر کسی از ناراحت است و خواهان در آن است، باید بداند که با شرکت نکردن در  انتخابات مشکلی حل نخواهد شد، به هر حال چه ما در   شرکت کنیم و چه نکنیم، چه با مشارکت بالا و چه پایین انتخابات برگزار خواهد شد و مسئولان کشور مشخص خواهند شد و رأی و تصميم و نظرشان به صورت مستقيم و غير مستقيم را تحت تاثير خويش قرار خواهد داد. اگر ما برای خود تصمیم نگیریم، برای ما تصمیم خواهند گرفت. 🔷از اين رو بهترين راهکار اين است که با از يک سو و انتخاب ناشی از و آگاهی، و نه از روی احساسات و علایق حزبی و وابستگی جناحی از سوی ديگر، انتخاب شود، تا در نهايت افراد و نهادهای قوی و کارآمدی، که دغدغه اصلی شان باشد، شکل گيرد، پس اگر خواهان در و حل مشکلات هستیم، باید در این زمینه به نقش خود عمل کنیم، و بعد داشته باشیم. 🔷این سنت الهی است که هر تغییری نیازمند حرکت و تلاش است، «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِم؛ْ[رعد، ۱۱] خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند». بر این اساس، تغییر و و حل مشکلات، و است و نقش و عمل مردم در این زمینه، با و تحقق پیدا می کند و زمینه ساز روی کار آمدن افراد توانمند و کارآمد و تغییر وضعیت موجود خواهد شد. ... منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
⭕️ برای ضربه زدن به در مراحل مختلف 🔹امروز هم دارند کاری میکنند که اگر بتوانند، را کاهش بدهند؛ اگر چنانچه مردم مشارکت کردند، بگویند که خب این مشارکت شما فایده‌ای ندارد، معلوم است که مثلاً چه کسی انتخاب خواهد شد؛ بعد از آن هم که یک کسی که از صندوق بیرون آمد -حالا هر کسی- چه مطابق پیش‌بینی آنها، چه غیر مطابق پیش‌بینی آنها، خواهند گفت که خب این فایده‌ای ندارد. 🔹این را دارد دنبال میکند، متأسّفانه در داخل [تکرار آن حرفها را] من میبینم. آدم‌ها را می‌شناسم؛ من ۴۲ سال است که با این افرادی که امروز سر زبانها هستند مراوده دارم، با اینها کار کرده‌ام، می‌شناسم آدمها را، میبینم که را دنبال میکنند. همین حرفها را به شکل -به قول خودشان- تئوریزه‌شده، در رسانه‌ها، در رسانه‌های مجازی و غیر مجازی منتشر میکنند. 🔹خب، وظیفه‌ی ما این است که ببینیم خدای متعال از ما چه میخواهد، چیست، آن را دنبال بکنیم. ان‌شاء‌الله همه دنبال کنند و دنبال میکنند؛ کسانی که مسئولند دنبال تکلیف شرعی‌اند، دنبال جواب دادن به خدا هستند، دینشان را برای خواست این و خواست آن و دعوای این و خوشامد او حاضر نیستند بفروشند و کنار بگذارند. بالاخره ان‌شاء‌الله همه بتوانیم آنچه وظیفه‌مان است، انجام بدهیم. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌ ۱۴۰۰/۳/۶ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری @tabyinchannel
‏پیرمرد روستایی میگفت رای میدم تا بخشدارمون رو عوض کنم این سطح فهم و درک از #‎رای_میدهم رو چرا بعضی از تحصیلکرده‌های ما ندارند ؟! چرا نمیفهمند ۳۰۰ هزار مدیر دولتی در سراسر کشور با تغییر دولت عوض میشن؟! @tabyinchannel @daneshgahevelyat
✍️ تا جمهوری اسلامی ایران برقرار است اصلاحات وجود دارد ولی نه با تفکرات مندرس، بلکه در راستای حذف مدیران نالایق و فاسد... @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش نهم) 💠رابطه اسراف و اتلاف مالكيت 🔷در اسلام مالكيتی كه از راه‌های مباح حاصل شده باشد، محترم شمرده شده است، و جز در مواردی خاص كه در فقه اسلامی مقرر شده، از مالك سلب مالكيت نمي‏شود. در اينجا لازم است اين نكته روشن شود كه حق اتلاف را ندارد و حق تصرف تا مرز اتلاف پيش نمي‏رود، 🔷اگر مالك بخواهد ملك خويش را تلف كند نوعی ‏ تلقی مي‏شود، بطوری كه آن مال بكلی از مالكيت او خارج مي‏شود و رابطه مالكيت ‏شخص با آن چيز از بين مي‏رود. «اعراض‏» يكی از عوامل سلب مالكيت است. گناه است و ‏‌كننده اصولا در ملك خداوند تصرف نابجا كرده است. 🔷به عنوان مثال شخصی از بالای پشت ‏بام ليوان خود را به قصد شكستن مي‏اندازد. اگر ديگری در بين راه آن را بگيرد، صاحب آن ليوان كدام يك از آن دو هستند؟ اين بحثی حقوقی است كه در فقه نيز مطرح است، شخص پرتاب كننده ليوان، رابطه مالكيت‏ خود را با ليوان قطع كرده است و اين ‏ نام دارد، 🔷در حالی كه اگر او حق داشت‏ شاهد تلف شدن مال خويش باشد، اين رابطه قطع نمي‏شد و قطع شدن رابطه مالكيت‏ به صرف اين عمل، بدين معنی است كه او ندارد. با اولين اقدام شخص «برای اتلاف مال خود» دو مساله به وجود می‌آيد: يك و ديگر اثر حقوقی كه همان اوست‏، به گونه‌‏ای كه اگر فرد ديگری آن مال را از تلف شدن نجات دهد، مالك آن مي‏گردد. نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاة، ش ۵۵ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ در فضای شور و هیجان انتخاباتی (بخش اول) 🔶به نظر میرسد که وجود میزان اندکی فضای احساسی و هیجانی در انتخابات لازمه برگزاری یک است، امّا این فضا نباید را مختل کرده و بر تصمیم‌گیری درست آنها تاثیرگذار باشد، از این روی با مهار این فضای احساسی و هیجانی و و نیز ارائه آگاهی های لازم به جامعه، به ویژه در مورد و استفاده درست از رسانه ها و فضای مجازی میتوان ذهنیت مردم جامعه را در مسیر هدایت کرد. 🔷 در هر کشور مهم ترین عرصه کارزار افراد و جریان های سیاسی برای تصدی مسئولیت های اجرایی و تقنینی می باشد. در کشور ما نیز که نظام بر آن حاکم است، به طور متوسط هر ساله یک انتخابات برگزار می شود و بدین ترتیب اکثریت قریب به اتفاق مسئولین کشور، از سوی ملت و از طریق انتخابات مستقیم یا غیر مستقیم، به این مسئولیت برگزیده می شوند و همین مساله را مضاعف می کند. 🔷با این حال عرصه همواره عرصه رقابت سالم و منطقی افراد و جریان های سیاسی نبوده است، بلکه عوامل مختلفی وجود دارد که بر سلامت فضای انتخابات تاثیر گذار بوده و به ویژه باعث پیدایش هیجانات کاذب می شود که همین مساله نیز به نوبه خود آثار خود را بر انتخاب درست، عقلانی و منطقی مردم بر جای میگذارد. ... منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️چرا شرکت در  مهم است؟ (بخش چهارم) 🔶در آستانه هر  با تبلیغات گسترده رسانه ای دشمنان برای مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات از یکسو، و وجود برخی عوامل مأیوس کننده در داخل، همچون برخی وعده های عمل نشده، مشکلات اقتصادی و عملکرد ضعیف برخی مسئولان از سوی دیگر، شاهد تشکیک ها و ابهاماتی در ضرورت شرکت در انتخابات و بی اثر بودن آن هستیم که این مسأله در این دوره به دلیل ضعف عملکردی دولت و تحقق پیدا نکردن مطالبات به حق مردم، نمود بیشتری پیدا کرده است. 💠نقش آفرینی در تحولات و حل مشکلات کشور (۲) 🔷مگر نه این است که مشکلات کشور باید توسط خود ما حل شود، آیا این راهی به جز انتخاب و شایسته دارد؟  آیا انتظار داریم کسانی از بیرون کشور بیایند و مشکلات را حل کنند؟ وجود مشکلات و عملکرد ضعیف مسئولان نه تنها نباید موجب کاهش انگیزه برای حضور و مشارکت در  شود، بلکه باید وضعیت موجود را در افراد بیشتر کند، تا وضعیت به وجود آمده را اصلاح نمایند، و همه باید و انگیزه لازم را به بدهند، 🔷که راه حل منطقی حل مشکلات کشور، آنان در انتخابات و انتخاب یک ، ارزشی و انقلابی است که بتواند با اتکا به و با و روحیه انقلابی مشکلات را برطرف نماید. مقام معظم رهبری فرمودند: « ما ...[در کشور] مشکلاتی داریم؛ ما مشکلات را باید مقایسه کنیم با نقاط مثبتی که الان در ما هست... دشمنان در تبلیغاتشان سعی میکنند سایه‌ یأس و ناامیدی و بحران را بیندازند بر روی حوادث کشور، مشکلات کوچک را چند برابر بزرگ کنند؛ مشکلاتی که وجود ندارد، بیخود ملت را، کشور را متهم به آن کنند؛ آینده را تاریک نشان دهند، را کنند؛ این است. این ناامیدی از نظر آنها مقدمه‌ای است برای از رونق انداختن انتخابات، شما باید بعکس عمل کنید. عزیزان! جوانان! مسئولان! مبلّغان! کسانی که عرصه‌ سخن گفتن با مردم در مقابل شما است! شما باید به عکس عمل کنید؛ . این امید، امید واهی نیست؛ امید واقعی است».[بیانات‌ ۹۲/۲/۲۵] ... منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️ويژگیهای (عج) (بخش نهم) 🔶در اين مقاله نگاهی گذرا به ابعاد و زوايای گوناگون زندگی اجتماعی در جامعه نبوی (عج) داريم و از آنجا كه اين مساله نقلی، و مستند به خبرهای آسمانی و وحی است (وگرنه بر اساس محاسبات ديگر، آينده بشريت تاريك است) طبعاً با استفاده از آيات و روايات بايد مورد مطالعه قرار گيرد و نگارنده در اين مقاله از همين زاويه، وضع دنيا در عصر امام مهدی(عج) را ترسيم نموده است. 💠از نظر سياسی (۱) 🔷در جامعه جهانی،  (عج) حاكم بر تمام جهان است. در كل عالم بر افراشته ميشود، كتابی كه به عنوان قانون اساسی بر دنيا حكومت ميكند، است؛ قوانين جاری متكی به متن اصيل اسلام می‌باشد؛ در بيشتر نيست؛ مرزها بر چيده ميشود، سازمانهای گوناگون و عريض و طويل و كم فايده يا بی خاصيت بين المللی وجود نخواهد داشت، ارتش‌های گوناگون وجود نخواهد داشت، در تمام دنيا است، كل دنيا مثل يك خانواده با يك اداره میشود، 🔷و منظور آيه كريمه: «ليظهره علی الدين كله»؛ [توبه، ۳۳]، همين است كه باشد؛ يعني روزی فرا ميرسد كه ، هم از نظر منطق و استدلال، و هم از نظر نفوذ ظاهری و حكومت، بر تمام اديان پيروز خواهد شد، و همه را تحت الشعاع خويش قرار خواهد داد. در ذيل آيه: «الـذين ان مكـنّا هم فی الارض...»؛[حج، ۴۱] امـام باقر عليه السلام میفرمایند: «اين آيه در مورد (عج) و ياران اوست كه: «يملكهم الله مشارق الارض و مغاربها و يظهر الدين»؛[۱] خداوند آنان را و بر خواهد نمود، و دين را به دست آنها ظاهر و غالب ميكند؛ 🔷و در ذيل آيه: «جاء الحق و زهق الباطل»؛ [اسراء، ۸۰] امام باقر عليه السلام میفرمایند: «اذا قام القائم ذهبت دوله الباطل»؛[۲] وقتی (عج) قيام كند، دولت باطل نابود ميشود و به جای آن و دولت كريمه ای كه سبب عزت اسلام و مسلمين باشد بر سر كار می آيد، و در حديثی دیگر وارد شده است: «يبلغ سلطانه المشرق و المغرب»؛[۳]  و قدرت  (عج) شرق و غرب عالم را فرا ميگيرد. ... پی‌نوشت‌ها [۱] تفسير نور الثقلين، ج۳، ص۵۰۶ [۲] تفسير نور الثقلين، ج۳، ص۲۱۲ [۳] بحارالانوار، ج۵۱، ص۷۱ نویسنده: علی‌محمدی‌خراسانی (مجموعه مقالات(۱) بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی عج) منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ در فضای شور و هیجان انتخاباتی (بخش دوم) 🔶با مهار فضای احساسی و هیجانی و و نیز ارائه آگاهی های لازم به جامعه، به ویژه در مورد و استفاده درست از رسانه ها و فضای مجازی میتوان ذهنیت مردم جامعه را در مسیر هدایت کرد. برای تحقق و انجام لازم است اقداماتی صورت گیرد که به پاره ای از آنها اشاره میشود: 1⃣فراهم کردن و منطق و به حداقل رساندن تصمیم گیری بر اساس احساسات 🔷چرا که تعقل و ، گنجی نهان است در ، و به ویژه و روایات مکرر بر لزوم تعقل تاکید شده است؛ به عنوان مثال بر اساس برخی روایات رسالت پیامبران، رشد دادن گنجینه های عقول که در حالت عادی همچون دفینه ای مخفی در دل خاک هستند معرفی شده است.[۱] البته تعقلی که در اینجا مد نظر است، است که انسان را در و هدایت واقعی قرار داده و با عقلانیتی که تنها هدفش دستیابی به منافع مادی و دنیایی است تفاوت دارد. 🔷از طرفی این مساله از آنجایی اهمیت خود را پیدا می کند که همواره با بالا گرفتن شور و شوق ، احساسات و هیجانات کاذب و بیش از حد، بر فضای سیاسی کشور غلبه پیدا کرده، و در نتیجه امکان و منطقی را سلب میکند، و در نتیجه افرادی که اقدام به گزینش میکنند، متاثر از این فضای احساسی شده و میکنند، که بعدها ممکن است خود نیز از آن شوند. 🔷این در حالی است که با و منطق در کشور، هر گونه تصمیم سازی بر اساس محاسبه گری و عقلانیت و بدون تاثیرپذیری از فضای احساسی به وجود آمده، صورت خواهد پذیرفت و حتی روزگاری کار به جایی خواهد رسید، که اساساً فضای احساسی و هیجانی غیر منطقی به وجود نیاید. 🔷در چنین شرایطی نه تنها ، بلکه هر دیگری در کشور بر اساس و منطق صورت خواهد پذیرفت و شاهد برخی تصمیمات آنی اتخاذ شده در فضای احساسی همچون عزل و نصب های احساسی، تصمیم گیری های کارشناسی نشده و... نیز نخواهیم بود. ... پی‌نوشت‌ [۱] فَبَعَثَ فِيهِمْ رُسُلَهُ وَ وَاتَرَ إِلَيْهِمْ أَنْبِيَاءَهُ لِيَسْتَأْدُوهُمْ مِيثَاقَ فِطْرَتِهِ ... وَ يُثِيرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُول‏. [نهج البلاغه، خطبه ۱] منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel