eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴ويروسی به نام غربگرایی 🔹 ♨️به این بیاندیشم که چگونه است در فرهنگ و معیشت سستی و بی رمقی دیده می شود؛ اما در امنیت و دفاع و سیاست های منطقه ای این همه پیشرفت و چالاکی؟! 👇👇 🔹 انقلاب عزیز اسلامی در این فصل خود، دچار سرماخوردگی شده 1⃣ توان بدن را میگیرد؛ اما با قدری مقاومت بدن و مصرف داروی مناسب برطرف می‌شود. دقیقا شبیه ویروس سرماخوردگیست. این ویروس، در برخی قرارگاه های اقتصادی و فرهنگی کشور نفوذ کرده و هر از گاهی با برجام و FATF و 2030 و... قصد نفوذ به مراکز اصلی انقلاب را دارد تا پیکره انقلاب را به سمت فروپاشی از درون سوق دهد. 2⃣اگر به تاریخچه این 40 سال نگاه اجمالی کنید، خواهید دید که همواره قدرت غالب در اقتصاد و فرهنگ دست دولت های غربگرای کدخدا محور بوده؛ درحالیکه مولفه های دفاع، امنیت و سیاست منطقه ای در اختیار تفکر اصیل انقلابی بوه است. 3⃣تفکری که حاصل فعالیتش شد انرژی هسته‌ای، موشک و صنایع دفاعی و امنیت کامل در منطقه ی پر از تروریست و دشمن ‌؛ و نیز نفوذ قدرتمند در منطقه و نقش تعیین کننده در مناسبات چالش برانگیز دنیا تا جایی که امروزه دشمنان از این نفوذ قدرتمند نظام اسلامی به وحشت افتاده اند و آن هم نفوذی که پای دشمن را از حاشیه امن کشور عزیزمان ایران دورتر میکند. 4⃣لذا حاصل تفکر انقلابی ست و هر آنچه ذلت و خواری برای ملت بزرگ ایران پدید آمده، از بی عرضگی جریان غربگرای وابسته به غیر بوده که همچون ويروس به جان ملت و منافع ملت افتاده است. 5⃣الحمدالله تفکر انقلابی توسط به بدن انقلاب اسلامی وارد شده و این ویروس مسری خطرناک را در درون خود از بین خواهد برد و نسبت به آن مقاوم تر خواهد شد انشاءالله پ.ن: همانطور که می‌بینید جریان غربگرا چندسالی است که به دنبال مدیریت سه مولفه قدرت ملت ایران بوده تا همچون فرهنگ و اقتصاد این بخش ها را نیز لگدمال کرده و عزت ملت شریف ایران را به باد هوا بفروشد و حاشا که ملت ایران زیر بار این ذلت برود. @tabyinchannel
👇 من فکر می‌کنم آن چه موجب رنجش آدم ‌ها از یکدیگر می‌شود این است که: غالبا ما آدم‌ ها توقع داریم طرف مقابلمان به تمام وقایع دنیا از زاویه ‌ی دید ما نگاه کند! در صورتی که درون هر آدمی، دنیای متفاوتی وجود دارد که با پذیرش این تفاوت‌ها، روابط شکل مناسب ‌تری خواهند داشت...! @tabyinchannel
✅ فضای مجازی رهاشده، بستر امن هنجارشکنان برای براندازی فرهنگی! 🔻پایگاه آلمانی "دی سایت" در گزارشی از فعالیت صفحات مجازی که برای ترویج #استایل و #مد (به‌ویژه در حوزه زنان) در ایران فعالیت می‌کنند، فاش کرد که ادمین‌های اصلی این صفحات خارج از کشور هستند و تیم‌های عکاس و مدل خود را از دور اداره می‌کنند! 🔻 دی سایت گزارش داد: آن‌ها علیرغم قوانین سختگیرانه ایران، تلاش می‌کنند در #شبکه_های_اجتماعی تنوع پوشش و سبک‌های جدید #مدلینگ را به زنان ایرانی بیاموزند! 🔴 پی نوشت: چقدر دلیل و مدرک لازم است تا متولیان در خواب رفته فضای مجازی کشور باور کنند، این فضای بدون نظارت و رها شده، ابزار نفوذ فرهنگی دشمنان، جهت تغییر سبک زندگی ایرانیان بویژه زنان است!! @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تامام تامام 🔺انیمیشن جالب در مورد توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران #ارسالی_کاربران 🆘 @Roshangari_ir
✖️چرا بریم و پولمونو بریزیم تو جیب ؟ ✅ جواب باید ببینیم این سوال رو چه کسی میپرسه، یک مسلمون مقید؟ یا یک مسلمون غیر مقید. ▪️در جواب کسایی که به انجام واجبات مقید نیستن باید گفت، ما اسلام رو بعنوان دین انتخاب کردیم و موظفیم که واجباتش رو دونه دونه انجام بدیم و از محرماتش هم اجتناب کنیم. برای کسی که نماز نمیخونه، روزه نمیگیره، شاید ساده باشه حج رو هم مثل بقیه واجباتی که انجام نمیده، انجام نده. ولی برای ما ممکن نیست که به دلخواه یکی از واجبات رو انجام بدیم و دیگری رو انجام ندیم ▪️یکی از دلایلی که باعث شده همه آدما درباره دستورات اسلام نظر میدن اینه که برای ما بی اهمیت و کوچیک شده. اگه عظمت واجبات الهی رو بدونیم واینکه در هیچ شرایطی نمیشه واجبات الهی ترک بشه، اون موقع اصلا به ذهنمون نمیرسه که چرا حج بریم؟ چرا پول بریزیم تو جیب عربا و این حرفا. فقط فکر اطاعت از دستورات خداییم. 🔺احکام اولیه مثل نماز، حج و دیگر واجبات رو خود خدا وضع کرده و حتی امامان معصوم هم نمیتونن بدن. فقط میتونن در مواقعی که مصلحت بالاتری وجود داره، موقتاََ کنن. نه تغییر. درباره حج واجب هم اگر مصلحتی بالاتر نباشه نمیشه تعطیلش کرد. و این مصلحت رو مردم معمولی تشخیص نمیدن. متخصصش باید تشخیص بده. مثلا اگر جون حاجی‌ها درخطر باشه. که بعد انقلاب، دوبار این اتفاق افتاد و یکی دوسال حج تعطیل شد ▪️شاید سوال بشه این پولای ما میره سلاح میشه، میشه میریزه رو سر یمنی ها، الانم جون انسان‌ها درخطره. اینجا باید بگیم که اگر ایرانی‌ها نمیرفتن حج یعنی مشکل حل میشد؟ جنگ تعطیل میشد؟ یا ظرفیت حاجی‌های ایرانو میدادن به کشورهای دیگه؟ اصلا درآمد عربستان از کل مراسم حج، درمقایسه با اون، مگه چقدره؟ خیلی کمه. درآمدش از صدهزار ایرانی که اصلا پول چایی نظامیان عربستانی هم نمیشه، پس اصولا حج ما هیچ تاثیری بر جنگ عربستان نداره ✖️نکته بعدی اینه که حضور ایرانی اثرات بسیار مثبتی داره و نبودن شیعیان ایرانی درحج تاثیرات بدی داره. که مفصله. اصلا خود از خداشه ایران نره حج ▪️درکل واجبات الهی اینطوری که الان پیش ما خوار و خفیف شده، نیست. اونقدر عظمت داره که درباره همین حج روایت داریم اگر دور خانه خدا خالی بمونه، نازل میشه. در احکام هم هست که اگه مردم تمایلی به حج نداشتن، حکومت اسلامی باید از بیت المال مردم رو به حج بفرسته. خلاصه الهی عظمت بالایی دارن، نمیشه هرکی دلش خواست برای این شعائر تعیین تکلیف کنه یا تعطیلش کنه ✍️ 🆘 @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️سمّ مضاعف رهبرانقلاب: مذاکره با آمریکا سَم است. تا وقتی آمریکا همینی است که الان هست -به تعبیر امام، تا وقتی آدم نشده- مذاکره‌ی ما با این دولت کنونی آمریکا، یک سَمّ مضاعف است. ۹۸/۲/۲۴
⁉️به چه دليل اين زمان، است؟ 🔸👇🔸👇🔸👇 در روايات اسلامى براى دوره آخرالزمان علائم و نشانه‌هايى ذكر شده كه با تحقق اين علايم و نشانه‌ها پى مى‌بريم كه هم اكنون در دوره آخرالزمان قرار داريم. اينک به برخى از اين علائم و نشانه‌ها اشاره مى‌كنيم: ⬅️1- گسترش ترس و ناامنى امام باقر عليه السلام مى‌فرمايند: «لا يقوم القائم الا على خوف شديد ...(1)؛ حضرت قائم عليه السلام قيام نمى‌كند مگر در دورانى پر از بيم و هراس.» و نيز فرمودند: «مهدى عليه السلام هنگامى قيام مى‌كند كه زمام كارهاى جامعه در دست ستمكاران باشد.»(2) ⬅️2- تهى شدن مساجد از هدايت پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله درباره وضعيت مساجد در آخرالزمان مى‌فرمايند: «مساجدهم عامرة و هى خراب من الهوى(3)؛ مسجدهاى آن زمان آباد و زيباست ولى از هدايت و ارشاد در آن خبرى نيست.» ⬅️3- سردى عواطف انسانى رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله در اين باره مى فرمايند: «فلا الكبير يرحم الصغير و لا القوى يرحم الضعيف و حينئذ ياءذن الله له بالخروج(4)؛ در آن روزگار بزرگ‌ترها به زيردستان و كوچك‌ترها ترحم نمى‌كنند و قوى بر ضعيف ترحم نمى‌نمايد. در آن هنگام خداوند به او [مهدى عليه السلام ] اذن قيام و ظهور مى‌دهد.» ⬅️4- گسترش فساد اخلاقى رسول خدا صلى الله عليه و آله مى‌فرمايند: «قيامت برپا نمى‌شود تا آن كه زنى را در روز روشن و به طور آشكار گرفته در وسط راه به او تعدى مى‌كنند و هيچ كس اين كار را نكوهش نمى‌كند.» محمد بن مسلم مى‌گويد: به امام باقر عليه السلام عرض كردم: اى فرزند رسول خدا، قائم شما چه وقت ظهور خواهد كرد؟ امام فرمودند: «اذا تشبه الرجال بالنساء و النساء بالرجال و اكتفى الرجال بالرجال و النساء بالنساء(5)؛ هنگامى كه مردها خود را شبيه زنان و زنان خود را شبيه مردان كنند. آن گاه كه مردان به مردان اكتفا كرده و زنان به زنان اكتفا كنند.» ⬅️5- آرزوى كمى فرزند پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله فرمودند: «رستاخيز بر پا نمى‌شود تا آن كه كه كسى پنج فرزند دارد و آرزوى چهار فرزند كند و آن كه چهار فرزند دارد مى‌گويد كاش سه فرزند داشتم و صاحب سه فرزند آرزوى دو فرزند دارد و آن كه دو فرزند دارد آرزوى يک فرزند بنمايد. و كسى كه يک فرزند دارد آرزو كند كه كاش ‍ فرزندى نداشت.»(6) ⬅️6- مرگ‌هاى ناگهانى پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمودند: «قيامت برپا نمى‌گردد تا اين كه مرگ سفيد ظاهر شود. گفتند: اى رسول خدا مرگ سفيد چيست؟ حضرت فرمودند: مرگ ناگهانى.»(7) ⬅️7- جنگ و كشتار امام رضا عليه السلام فرمودند: «پيش از ظهور امام زمان علیه السلام، كشتارهاى پياپى و بى وقفه رخ خواهد داد.»(8) 📚پی‌نوشت‌ها: 1- الغيبة، نعمانى، ص 235. 2- ملاحم، ابن طاووس، ص 77. 3- بحارالانوار، ج 2، ص 190. 4- بحارالانوار، ج 52، ص 380. 5- كمال الدين، ج 1، ص 331. 6- فردوس الاخبار، ج 5، ص 227. 7- الفائق، ج 1، ص 141 8- الغيبة، نعمانى، ص 271. منبع: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، انتشارات مسجد مقدس جمکران @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 📜 اسلام مکتبی و 🔸 اسلام به واسطه مضامین عالی و انسان‌ساز خود موفقیت‌های درخشانی را به دست آورد و توانست یک تمدن باشکوه نهصد ساله را تشکیل دهد به گونه‌ای که این تمدن نصف جهان فعلی را به خود اختصاص داد و زمینه بسیاری از پیشرفت‌های علمی جهان امروز شد. 🔸 به طور مثال می‌توان به سه پایتخت جهان اسلام در سه دوره تاریخی که توسط غیر مسلمانان بررسی شده است اشاره‌کرد تا دلایل خیره شدن اندیشمندان غیر اسلامی به تشعشعات این پایتخت‌ها بهتر درک شود :
1⃣ : اولین پایتخت جهان اسلام شهر مدینه است. که بعدها با نام «مدینه النبی» به جهان معرفی شد. در وصف «مدینه النبی ازمیان صدهامورد، تنها به بیان یک مثال می‌پردازیم: در قرن دوم هجری قمری سه نفر زرتشتی وارد شهر مدینه می‌شوند در حالی که مشاهده کردند همه مغازه‌ها باز است ولی ظاهراً کسی در شهر نیست. از یک نفر عابر پرسیدند مردم کجایند؟ آیا دشمنی قرار است حمله کند؟ آن عابر که ظاهراً مسئول امنیت آن بازار بود جواب می‌دهد که مردم برای نماز رفته‌اند وبعدازنماز به مغازه‌هابرمی‌گردند.آن زرتشتی‌ها با خود گفتند اگر یک دین و یک سیاست حکومتی، باعث شود که مردم به صورت متحد همه اموال خود را رها کنند و برای انجام یک فریضه معنوی بروند در حالی که مطمئمن هستند سرقتی صورت نمی‌گیرد، قطعاً این دین همان آب گواری انسان تشنه لب است و اینجا مرکز جهانی است که انبیا و صالحان به دنبال آن بودند، لذا به استناد تاریخ آن‌ها در همان مدینه مسلمان می‌شوند.
2⃣ :دومین پایتخت جهان اسلام شهر بغداد است که حدود سال 500 قمری توسط 7000 معمار و کارگر ساخته شد. زمانی که مغول‌ها به بغداد حمله کردند و آنجا را به آتش کشاندند حدود سه میلیون کتاب سوزانده شد. وجود سه میلیون کتاب در یک شهر دارای پیام‌های مهمی است. اعم از اینکه در آن شهر و تمدن، کاغذ، قلم، نویسنده و دانشمند به وفور موجود بوده است.سه میلیون کتاب را بالغ بر سه هزار نفر نوشته‌اند و این در صورتی ست که فرض براین گرفته شود که هر نویسنده صد کتاب نوشته باشد و این در حالی است که غرب دوران تاریک خود را سپری می‌کند و جنگ‌های خونین و زورگویی‌های کلیسا تنها دستاورد‌های آن تمدن بوده است.
. 🔹سلسله‌مباحث،خاکریزهای سبک زندگی درپاسخ به این سئوال است که: چرا و چگونه با وجود موفقیت‌های درخشانی که در تمدن سازی تا قرن هشت قمری و دوازدهم میلادی داشته، رفته رفته قدرت خود را از دست داد و توانست نماد پیروزی خود را که همان است در جامعه بشری مسلمانان غالب نماید. 📝 🖋حجت‌الاسلام‌عباسی اصل
☑️ مرزهاے فرهنگے 🔸مرزهای فرهنگی نیز هم‌چون مرزهای جغرافیایی نیاز به مراقبت دارند تا دشمن با فریب و خدعه و نفوذ بر فضای مجازی و فرهنگ کشور مسلط نشود، 🔹 نباید به‌خاطر تعصب بجا علیه دشمن، مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب کرد. 🔸وقتی فلان کنوانسیون یا معاهده در کشور مورد بحث است و موافقان و مخالفان استدلال خود را مطرح می‌کنند دوطرف نباید یکدیگر را به همراهی با دشمن متهم کنند و به جان هم بیفتند. 💐🌺🔸ـــــــــــــــــــ💠ــــــــــــــــــ🔸🌺💐 🇮🇷عــلــمـــدار انقـــلــاب🇮🇷 🌷امـامـ ســیـد عَـلـے خـامـنهـ ای 🌷 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇 👇 👇 💠 📣📣 ایمان از نظر فرهنگ قرآن 🔔 مسئله این است که ایمان بر طبق فرهنگِ غیرقابل تردید قرآن، صرفاً یک امرقلبی نیست. درست است که ایمان یعنی باور، و باور مربوط است به دل، اما قرآن هر باوری را، هر ایمان و قبول و پذیرشی را به رسمیت نمی شناس. ایمانِ مجرد، ایمانِ قلبیِ خشک و خالی، ایمانی که در جوارح و اعضای مومن شعاعش مشهود نیست؛ این ایمان از نظر اسلام ارزشمند نیست. اول مومن به خدا، شیطان است. سالیانی خدایِ متعال را عبادت میکرد و دلش کانون معرفت خدا بود، اما در آن بزنگاه، در آنجایی که ایمانها همه آنجا به کار می آیند؛ در هنگام تعیین راهِ نهایی، این ایمان به کار ابلیس نیامد، این ایمان در همان دل ماند. 🔆 من می گویم ایمانی که فقط در دل بماند، میپوسد و می خشکد؛ ما هم شبهه را قوی می گیریم، می گوییم ایمان در اعماق دل می ماند. اما ایمانی که در دل می ماند و به دست و پا و چشم و گوش و مغز و اعضا و جوارح و زندگی و نیروها و انرژی های ما نمی رسد آن ایمان از نظر ‌فرهنگ قرآنی ارزشمند نیست. ✅ بنا کردم《اِنَّ الَّذینَ آمَنوا و عَمِلُوا الصّالِحات》ها را در قرآن شمردن. دیدم با همین تعبیر، ده ها مورد، ایمان همراه با عمل صالح آمده است. ایمانِ تنها، ایمانِ بی تعهد، ایمانی که همراه آن احساس مسئولیتی نباشد، نه به درد دنیا میخورد، نه به درد عُقبی میخورد، این منطق قرآن است. 📚برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلام 👇 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠💠💠 🎥⭕️ اگر عدالت فراموش شود انقلاب شکست می‌خورد! 🔻⚠️هشدار درباره شرط تداوم انقلاب: 💬 این انقلاب آن وقت تداوم‌ پیدا خواهد کرد که اولا مسیر را برای «همیشه» ادامه بدهد یعنی دولت‌های آینده واقعا و عملا در مسیر «عدالت اسلامی» گام بردارند، برای پر کردن شکاف‌های طبقاتی اقدام کنند، تبعیض‌ها را واقعا از میان ببرند 💬 اگر عدالت فراموش شود انقلاب شکست می‌خورد چون اصلا ماهیت این انقلاب ماهیت بوده است. 💬 باید ما به به معنی واقعی در آینده احترام بگذاریم. یعنی اگر دولت اسلامی، جمهوری اسلامی حکومت اسلامی بخواهد زمینه را به وجود بیاورد قطعا شکست خواهد خورد. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 : این که آقایی در گوشه‌ای عبایش را بکشد و بگوید به کارهای نظام کار ندارم، افتخار نیست؛ ننگ است.‼️ در این ویدئو نظر مراجع تقلید کنونی را هم نقل میکنند؛ 👇👇👇👇
🔥 حوزه سکولار!!❌ ⁉️ ✅ ⁉️ اسلام سکولار!❌ مکررا ⚠️ سکولار را گوشزد میکنند و همواره نوک پبکان این هشدار ⚠️ حوزه های علمیه هستند؛ چرا که دشمن میداند بذر دشمنی را در کجا بپاشد تا زودتر به نتایج منحوس خود برسد.❌ 📍ابتدا تعریفی جامع و کامل از سکولار ارائه میدهند👇 ⚠️ "اسلام سکولار شبیه مسیحیّت سکولار است که میرود در گوشه‌ی کلیسا، خودش را زندانی میکند و در محیط زندگی هیچ ؛ 👈اسلام سکولار هم همین‌جور است؛ ❌کسانی هستند امروز میکنند به اسلام ؛❗️ اسلامی که به کار زندگی مردم ندارد؛❗️ مردم را به یک عبادتی، به یک چیزی مسجد یا گوشه‌ی خانه‌ها فرامیخواند.❗️" 📍و در ادامه را شرح میدهند و توصیه ای به روحانیت دارند 👇 🌼 "اسلامِ واردِ در متن زندگی را معرّفی کنیم؛ 🌼اسلامِ رحمت به ضعفا؛ 🌼اسلامِ جهاد و مبارزه‌ی با مستکبران. 📌به نظر من این یک وظیفه‌ای برای همه است؛ و ی ما این هدف را دنبال بکنند."📌۹۳/۱۲/۲۱ 📍بعد رو میکنند به روحانیت؛ و اینگونه حوزه های علمیه را هشدار میدهند👇 " اینکه یک آخوندى يك گوشهاى حرفى مىزند، كه علىالظاهر برخلاف خواست و فهم و عقيدهى كلى است،❗️ ؛ بنابراين حوزههاى علميه نمىتوانند سكولار باشند."❌ ۹۱/۷/۱۹ ❓"امروز کسانی که اسلام را آماج حملات خودشان قرار داده‌اند، مشخّص است چه کسانی هستند👇 🔥اینها وابسته‌ی به یک مجموعه‌ی قدرتمندِ زر و زور سیاسی و اقتصادیِ غالباً صهیونیست یهودی، و اگر صهیونیست یهودی هم نیستند صهیونیست غیر یهودی هستند.‼️ ❓❓در مقابل اینها ما از این فرصت استفاده کنیم و این سؤال را مطرح کنیم در ذهن مردم دنیا و در ذهن جوانها که فکر کنید، ببینید به اسلام این‌همه حمله میکنند؛🤔 آن‌وقت اسلامِ واقعی را در اختیار اینها بگذاریم." ۹۳/۱۲/۲۱ ✅ ویدیویی قابل تامل🤔 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💯علت و گسترده به رهبر انقلاب چيست❓ 💯 اهداف و محورهاي استراتژی ستیز با از سوی نظام سلطه، کدام است❓ 💥 راهبرد نفی ، سیاست کلی نظام سلطه در چهل سال گذشته برای این اصل اعتقادی‌ ـ‌ فقهی شیعه بوده است که همواره با همچون👇 🎯 از اصل نظریه‌ ولایت فقیه، 🎯 از شخصیت حقوقی، 🎯 از شخصیت حقیقی 🎯 از ولی فقیه، پیگیری شده است.. 💥کمی تا پیش از این، و در پهنه‌ی جغرافیای جهان چندان گسترده و متنوع نبود و به روش‌های معدودی محدود می‌شد. 💥 متداول‌ترین این روش‌ها، چه در گونه‌ و چه در گونه‌ ، استراتژی براندازی و بود. 💥 اینها البته در دهه‌های 1960 تا 1980 ادبیات تئوریک انقلاب و را در جهان شکل می‌دادند. 💥 هسته‌ی مرکزی این ادبیات و استراتژی‌های مرتبط و متخذ از آنها معطوف به شناسایی ارکان و مراکز و و تصرف آن‌ها با استفاده از و و در نهایت و و بود. 👇👇👇👇 @tabyinchannel
💥 در براندازی سخت و ساختاری با سقوط چند و حکومت نظام ساقط می‌شد. این در حالی است که براندازی نرم اگرچه نسبت به ساختارهای اساسی جامعه و نهادهای کلیدی نظام بی‌توجه نیست، اما بیش و پیش از آن به و آن اندیشیده و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود. 💥 👈 مهندسی اجتماعی و فروپاشی اجتماعی جوامع مقاوم در برابر نظام سلطه‌ جهانی، امروزه از اولویت بیشتری یافته است؛ 💥 چه اینکه با فروپاشی سیاسی، جامعه می‌تواند بر اساس و خود را بازسازی کند و دیگر بار علیه حکومت وابسته مقاومت و ایستادگی نماید، 💥 اما با می‌توان آن را بر اساس و الگوی ، و نمود. 💥 پس برای ضرورت دارد که فراتر از اندیشیده شود و طرح و برنامه داشته باشیم و اینجا عرصه‌ است. 👇👇👇
💥 در این فرمول شفاف و روشن و ساده کافی بود تا و با شناسایی ارکان و مراکز ثقل نظام و تصرف چند نهاد مشخص همچون ، و و و ، کار حکومت مستقر را یکسره کنند. 💥 این فرمول و ادبیات البته در دهه‌ 1990 میلادی و با اتحاد جماهیر شوروی و دگرگون شدن ماهیت نظم و نظام جهانی و سیاست بین‌الملل و جغرافیای سیاسی جهان، دچار تحول و دگرگونی ماهیتی و بنیادی شد و ادبیات تئوریک دیگری جایگزین آن شد. 1⃣ ادبیات نخست اگرچه رنگ و بویی چپ و داشت، 2⃣ادبیات دوم البته خاستگاهی ، ، و داشت. 💥با این چرخش گفتمانی، ادبیات براندازی در کانون‌ها و مخازن اندیشه‌پرداز از و قهرآمیز به سوی تغییر مسیر داد و این تغییر مسیر از دل مفهوم قدرت نرم عبور می‌کرد. این تغییر مسیر البته در نهایت مفهوم و حوزه‌ را پدید آورد. 💥 در دیگر همچون براندازی سخت، براندازی . 👇👇👇👇