eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش هفتم) 💠معيار و ملاك هزينه‏‌ها 🔷اصولا توجه به اين نكته ضروری است كه هركس چقدر حق هزينه دارد كه وقتی از آن حد گذشت، مشمول مي‏شود و بايد از آن خودداری نمايد. به اعتباری مصرف و مخارج زندگی را مي‏توان به دو قسم تقسيم نمود: و . قضاوت در مورد روا و ناروا بودن مخارج با عرف و افراد اجتماع است، همان‏طور كه قضاوت در مورد اباحه و حرمت‏ بدست‏ شرع میباشد. هركس براساس ايمان و عدل اسلامی موظف است زندگی خويش را طبق شان و موقعيتی كه در اجتماع دارد تنظيم كند؛ 🔷(البته اين با معنی مساوات اسلامی منافاتی ندارد، زيرا اين تفاوت براساس تفاوت در شهرت و ضعف استعداد و ميزان تلاش و فعاليت هر كس و مراحل مختلف افراد است) مثلا در باب خمس داريم كه افراد در مورد منافع كسب بايد مخارج سالانه خود را طبق شان تامين كنند و آنچه از اين معيار اضافه باشد، مشمول خمس مي‏شود و يا در باب زكات شرط است كه نيازمندانی مي‏توانند آن را دريافت نمايند، كه هزينه لباس و غذا و ساير مخارج ضرور زندگی آنان تامين گردد و توسعه يابد تا همسطح ساير افراد قرار گيرند. 🔷در مورد نفقه زن كه بر عهده شوهر است معيار چنين است كه مرد خوراك و پوشاك زن را در حد شايسته و شرافتمندانه كه در خور شان و موقعيت اجتماعي اوست تامين نمايد. در اين زمينه قرآن مجيد مي‏فرمايد: «وَعَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَكِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ لا تُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلا وُسْعَهَا؛[بقره،۲۳۳] بر آن كسی كه فرزند برای او متولد شده (پدر) لازم است خوراك و پوشاك مادر را به طور شايسته و در مدت شيردهی بپردازد، حتی اگر طلاق گرفته باشد، هيچكس موظف به بيش از مقدار توانايی خود نيست». 🔷می‌بينيم آن قسمت از مخارج و هزينه‌‏هايی كه با موقعيت اجتماعی و شؤون زندگی انسان، موافق و سازگار است اقتصاد و تقدير معيشت است، و آنچه از اين حد و مقدار تجاوز كند، ‌و است و موجب غضب پروردگار خواهد بود. لازم به تذكر است كه شايد نتوان معيار و مقدار معينی برای در نظر گرفت. بلكه مفهومی است كه در افراد مختلف و اوضاع گوناگون و اجتماعات مختلف، مصاديق متفاوت و مختلفی می‌يابد؛ 🔷مثلا ممكن است پوشيدن لباس و يا خوردن غذايی خاص در شرايطی كه در جامعه نيازمند و محتاج وجود ندارد، اسراف نباشد، لكن همان پوشاك و خوراك در جامعه‏‌ای فقير و يا زمانی خاص، محسوب شود و اين خود توجه دادن ثروتمندان است‏، به اينكه مسايل مهم‌تر را در نظر بگيرند و تمام ابعاد زندگی خود را زير نظر گيرند و احساس مسؤوليت كنند و بدانند كه همگان در پيشگاه ايزد متعال مسؤولند؛ مسؤول در برابر خود و جامعه خود. 🔷غنی بايد در فكر فقير و رفع نيازهای او باشد كه در تعاليم اسلام بر اين مساله تاكيد فراوان شده است، و برای نمونه علاوه بر آيات شريفه قرآنی كه وارد شده است، ‏به اين كلام مشهور حضرت رسول‏(ص) اكتفا مي‏شود كه فرمود: «من اصبح و لا يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم‏»‌. پس بايد غنی در فكر فقير و در راه رفع حوائج او باشد و افراد كم درآمد در مرز خود حركت كنند، تا امتيازهای نابجا از ميان برود و اصول در جامعه رشد كند و بحران های اقتصادی پديد نيايد. ... نویسنده: محمدرضا عطايی - مجله مشكاة، ش ۵۵ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عملکرد قابل قبول مجلس شورای اسلامی در سال اوّل 🔹بحمدالله در یک سالی که گذشت نشان داد که هم است، هم دارای است، هم است. مواردی که در این نطق گویا و پُرمطلب بیان کردند، حقیقتاً انسان را خرسند میکند؛ البتّه گزارشهای دیگری هم در این زمینه ما داشتیم که مؤیّد همین معانی است. بحمدالله حضور نیروهای جوان و پُرتوان در کنار نیروهایی که یا سوابقِ تقنینی دارند یا سوابق اجرائی دارند، موجب شده است که بحمدالله را به دست بیاورد؛ هم در زمینه‌ی تصویب تعداد معتنابهی از لوایح و طرحها در موضوعات مهم و هم در زمینه‌ی حضور مردمی؛ حضور در میان مردم و دیدن صحنه‌های واقعی زندگی مردم که این رئیس محترم مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها و بعضی از نمایندگان محترم حقیقتاً حرکت و اقدام بسیار خوبی است و باید ان‌شاءالله ادامه پیدا کند. عزیزان من! را ترک نکنید. یکی از این است که بتوانید در کنار مردم باشید و در کنار مردم بمانید. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌ درارتباط‌تصویری‌با نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی ۱۴۰۰/۳/۶ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️جنگ روانی در انتخابات (بخش سوم) 🔶اولین باری که اصطلاح را شنیدید احتمالا حدس زدید که دارای بار منفی است و ارتباط مستقیمی با دارد. همانطور که انتظار می رود در با ذهن و عقاید مردم و تاثیر بر آنها سروکار دارد. 🔴ترفندهای جنگ روانی در انتخابات (۲) 💠جنگ روانی در انتخابات و تاکتیک تفرقه و تضاد  🔷 نیز برای ایجاد جنگ روانی در انتخابات بسیار کاربردی است. در جناح مقابل و تاکید بر تفاوتها، به دامن زده و جناح رقیب را تضعیف میکنند. معمولا به اختلافات مذهبی و نژادی اشاره میشود تا وحدت میان افراد از بین برود. ایجاد تفرقه و تضاد میان افراد چون آتشی خواهد بود که جز شکست نتیجه ای در بر ندارد. تفرقه میان حامیان یک جریان فکری آنها را درگیر مشکلات مضاعف می­کند. در نهایت انرژی و قدرتی برای ادامه مبارزات انتخاباتی در جناح رقیب باقی نمی ماند. 💠تاکتیک القاء 🔷 می تواند به دو روش به اجرا در آید: الف) مستقیم؛ ب) غیرمستقیم. با تغییر در ذهنیت افراد، بدون اینکه فرد خودش در جریان باشد، اتفاق می افتد. در القای مستقیم مخاطب باید آمادگی پذیرش پیام به صورت مستقیم را داشته باشد. در روش غیرمستقیم هم، القاء پیام مورد نظر در قالب موضوعات بی ربط به مخاطب منتقل می شود. برای جهت دهی به افکار عمومی از طریق القاء پیام، کاندیدا در قالب سخنرانی، مصاحبه، ویدیو و… به رای دهندگان انتقال پیدا می کند. 🔷 : ۱) القای پیروزی قطعی کاندیدای مورد نظر؛ ۲) القاءهایی در جهت انتقال این پیام که منافع مخاطبان در معرض خطر نابودی است؛ ۳) القای اینکه فضا امنیتی است. این القاء می تواند برای جنگ روانی در انتخابات به طور غیر مستقیم استرس و ترس را به جامعه تحمیل نماید. ۴) فضاسازی به صورتی اتفاق بیفتد که با القای خاصی رقیب شکست خود را بپذیرد. ... ✍مرجان‌ساعدی - کارشناس ‌ارشد علوم‌سیاسی منبع: وبسایت‌کانون‌آگهی وتبلیغات‌نبض @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ⭕️ در ،مومنان قوی و محکم،در رنج و عذاب به سر میبرند!! 🔹 از علی بن ابی طالب(علیه السلام) درباره آخرالزمان پرسیده شد: ⁉️ آیا در آخرالزمان مومنانی وجود دارند؟فرمود: آری. 🔹باز پرسیده شد: آیا از ایمان آنان بر اثر فتنه ها چیزی کاسته می شود؟ فرمود: نه، مگر آن مقدار که قطرات باران از سنگ خارا بکاهد، اما آنان در رنج بسر میبرند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: زمانی بر مردم بیاید که مقرّب نباشد جز به سخن چینی ، و جالب شمرده نشود جز فاجر بودن ، و تحقیر نشوند جز افراد با انصاف، در آن زمان دستگیری مستمندان زیان بشمار آید و صله رحم لطف وبزرگواری بشمار آید. 🔹 پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمود: این دین مدام برپا خواهد ماند و گروهی از مسلمانان از آن دفاع کنند و در کنار آن بجنگند تا قیامت بپا شود. و فرمود: در هر عصر و زمانی گروهی از امتم مدافع احکام خدا باشند و از مخالفان باکی نداشته باشند. 🔹 در جای دیگری فرمودند: « چون در اخرالزمان دینتان دستخوش افکار گوناگون گردد، بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید که به دل هایشان دین دارند و دین آنها از آلایش به افکار مصون ماند. 📗نهج/حکمت ۱۰۲ 📕کنزالاعمال حدیث۳۴۴۹۹و۳۴۵۰۰ 📒بحار ۳۶/۴۵ 📘بحار ۶۰/۱۸ @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔 🔹 مثل آب خوردن، چوب حراج میزنیم به آبروی دیگران! این آبرویی که پیش ما به قیمت پشمک است، حرمتش نزد خدا از کعبه هم بالاتر است 🔹 پس مراقب گفته ها، نوشته ها، تصاویر و فیلم هایی که منتشر میکنیم، باشیم، که اشاعه زشتیها و شایعات ناموسی، جرمی سنگین است 👈 و در دنیا و آخرت، عذابی سخت ودردناک دارد برایمان! آیه 15 و 19 سوره نور 🕋 تَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَهُوَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمٌ 🕋 إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِى الَّذِينَ آمَنُواْ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِى الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ ⚡️ترجمه: آنگاه كه از زبان يكديگر (تهمت را) مى‌گرفتيد و آنچه را به آن علم نداشتيد، دهان به دهان مى‌گفتيد واين را ساده وكوچك مى‌پنداشتيد، در حالى كه آن نزد خدا بزرگ است. همانا براى كسانى كه دوست دارند زشتى‌ها در ميان اهل‌ايمان شايع گردد، در دنيا وآخرت عذاب دردناكى است @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱- کنت دو مرانش، که بیش از ده سال (۱۹۷۰- ۱۹۸۱) ریاست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه SDECE را به دست داشت، در دیداری با دونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا، راهکار کم هزینه مقابله با را این‌گونه پیشنهاد کرد: 👇👇👇 «من پس از کمی شوخی و تعارفات ابتدائی شروع به صحبت کردم: آقای رئیس جمهور، برای در این نوع جنگ چندین راه وجود دارد... به دلیل اینکه ما نمی توانیم یک میلیون نفر نیروی اعزامی به افغانستان روانه کنیم... پیشنهاد می کنم آن چه را که من عملیات مسکیتو [Mosquito:پشه مالاریا] نامیده ام، شروع کنیم. او پرسید: چرا ؟ - چون پشه مالاریا نمی تواند خرس را بکشد ولی می تواند آن قدر او را آزار دهد که دیگر نتواند بخوابد، دیگر نتواند چیزی بخورد و از آن همه وزوز گیج شود... پشه مالاریا می تواند بسیار خطرناک باشد... ما می توانیم از چنین تصور و تمثیلی بهره ببریم و شاید بتوانیم در افغانستان کاری انجام دهیم." (۱) ۲- مهمترین هدف عملیات پشه (مسکیتو) مشغول سازی و سازی از اقدامات اصلی دشمن و هدر دادن انرژی و توان درمسير فرعی می باشد. پشه با بهم ریختن اعصاب افراد یا سیستم مقابل آنان را ازکاراصلی بازمی دارد و با بهم ریختن سیستم عصبی احتمالا فرد یا سازمان واکنشهای حساب نشده و هزینه ساز نشان خواهند داد. بنظر می‌رسد برخی و های مجازی و ها، بعضی سازمان یافته و بعضی به تبعیت از موج، چنین کارکردی دارند: مشغول کردن مسئولان و نیروهای و نظام و غفلت آنان از اقدامات اصلی. ۳- بنظر می‌رسد که جریان مشکوکی کنترل برخی از های جنجالی را به دست گرفته است بنحوی که بعضا مدیریت آنها در فضای مجازی در اختیار همین جریان امنیتی است. برخی از این ها تا قبل از سوار شدن این جریان امنیتی، این گونه در مقابله با نظام و تند و بی پروا نبودند ولی در دو سه سال اخیر ساختارشکن و بسیار بی پروا شده اند. همین جریان با استفاده از ارتباطات خود عده ای از حزب الهی ها را علیه مطالب این ها در تحریک می کند و توان حزب الله را به هرز می‌برد. بعبارت دیگر، هم سازی علیه نظام می کنند و هم سرگرم کردن و هرز دادن توان جریان نظام به درگیری با بعضی ها. آنطور که تجارب پیشین نشان می‌دهد، احتمالاً پس از چهره سازی، همین جریان در قالب پروژه های به ظاهر موجه، برخی از این را به خارج از کشور خواهد فرستاد. آنان مأموران مخفی معرفی می‌شوند ولی درواقع با امکانات نظام به افزایش توان نیروهای برانداز یاری می‌رسانند. ۴- این جریان امنیتی گردانندگان این کانال های و ها را گاهی سوژه و گاهی منبع معرفی می کنند و دوگانه «منبع- سوژه» می‌آفرینند. به این معنا که تا دستگیر یا احضار مخفیانه نشده‌اند به عنوان سوژه معرفی می شوند، و توان نظام را صرف انها می کنند، و پس از دستگیری یا احضار برای نجات آنان از ایشان در پوشش منبع و نفوذی استفاده می کنند. گاهی هم این نوع سوژه- منبع ها فدا می‌شوند تا کارنامه عملیات خود را مورد توجه مسئولان نظام قرار دهند. ۵-عناصر و مدیران و دلسوز اطلاعاتی برای شناخت و خنثی کردن این ترفند قدیمی وظایف سنگینی بر عهده دارند. منابع: (۱)-کنت دمارانش، جنگ جهانی چهارم، چاپ هفتم، سال ۱۳۹۰، انتشارات اطلاعات، صفحه ۱۳- @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 یکی از خوبی های جبهه انقلاب عدم وابستگی به شخصه یعنی شخص برای این جبهه اهمیت نداره 👈این تفکر ارزشی و است که مهمه 🔹تا زمانی که هاشمی در خط بود از اون حمایت کردن و وقتی از این خط خارج شد چون در این مسیر نماند حتی به دشمنی هم رسیدن 🔹در مورد احمدی نژاد هم همینطوره ایشان کسی بود که حضرت آقا در تمجید از ایشان فرمودند که ایشان قطار ارزش‌های انقلاب رو به ریلش برگردوند همین شخص الان داره بر علیه همه اون مواضع گذشته خودش عمل میکنه 👈ما مثل طرفداران ایشان نیستیم که وابسته به شخص باشیم ما با توجه به مواضع و عملکرد اخیر ایشان از او برائت میجویم 🔹به طرفداران و دوست داران احمدی نژاد عرض میکنم تا دیر نشده به ارزش‌های انقلاب برگردید 👈این راهی که می‌روید به صف کشی در مقابل ولایت منتهی میشه 👈روزی نرسه که به خاطر احمدی نژاد از ولایت عبور کنید 👈روزی نرسه به خاطر این فرد حرف ولی زمان رو زمین بزنید الان امر ولی شرکت حداکثری در انتخاباته✅ 🔹ای برادران و خواهرانی که رگ گردنتون رو برای انقلاب میدید 👈شما چه در انتخابات شرکت کنید و چه نکنید 👈چه مشارکت حداکثری بشه و چه نشه بالاخره رئیس جمهور انتخاب خواهد شد👌 پس بهتره که بیایید دست به دست هم بدیم و مردم رو تشویق به شرکت در انتخابات بکنیم✅ به والله این مردم از بی تدبیری لیبرالها خسته اند، نگذارید دشمن شاد بشیم❌ 🔸البته باز هم میگم برای ما ملاک حال فعلی افراده اگر الان از رئیسی یا جلیلی حمایت می‌کنیم به خاطر مواضع الانشونه و اگر روزی از این مواضع برگردند ما با هیچ احدی عقد اخوت نبستیم ❌ 👈مهم برای ما انقلابه چون حفظ اون از اوجب واجباته 👈مهم برای ما ولایته که دفاع از او شرف ماست. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️ويژگیهای (عج) (بخش چهارم) 🔶در اين مقاله نگاهی گذرا به ابعاد و زوايای گوناگون زندگی اجتماعی در جامعه نبوی (عج) داريم و از آنجا كه اين مساله نقلی، و مستند به خبرهای آسمانی و وحی است (وگرنه بر اساس محاسبات ديگر، آينده بشريت تاريك است) طبعاً با استفاده از آيات و روايات بايد مورد مطالعه قرار گيرد و نگارنده در اين مقاله از همين زاويه، وضع دنيا در عصر امام مهدی(عج) را ترسيم نموده است. 💠رشد و تكامل عقول و انديشه ها (۳) 🔷امام صادق(ع) ميفرمايند: « آن است كه انسان به وسيله او را بپرستد و بهشت جاودان را كسب كند، راوی پرسيد: پس آنچه در معاويه بود چيست؟ حضرت فرمود: «آن نیرنگ است، آن شیطنت است، آن نمایش عقل را دارد، ولی عقل نیست».[۱] مردم ساده لوح معاويه را باهوش‌تر و سياستمدارتر از امام علی (ع) ميدانستند و لذا امیرالمومنین(ع) در خطبه‌ای ميفرمايند: 🔶«سوگند به خدا، معاويه از من سياستمدارتر نيست، اما او نيرنگ ميزند و مرتكب انواع گناه ميشود؛ اگر نيرنگ ناپسند و ناشايسته نبود، من سياستمدارترين مردم بودم، ولی هر نيرنگی گناه است، و هر گناهی يك نوع كفر است، در قيامت هر غدّار و مكّاری پرچم خاصی دارد كه به آن وسيله شناخته ميشود. به خدا سوگند من با كيد و مكر اغفال نميشوم و در رويارویی با شديدان ناتوان نميگردم».[۲] 🔷باری حجت خدا است، عقل در رديف انبياء و امامان است. امام كاظم (ع) خطاب به هشام فرمود: «ای هشام! خداوند در ميان مردم دو حجت دارد: ۱- حجت ظاهری كه عبارت است از پيامبران و امامان علیهم السلام؛ ۲- و درونی كه باشد،[۳] همانطور كه پيامبران هرگز به گناه دعوت نميكنند، عقل هم هرگز به گناه دعوت نميكند، جز به راستی و درستی و پاكی و حسن نيت دعوت ندارد. 🔷دنيای امروز را كوبيده و هوش و دانش به حد اعلا رسيده است، حاكم بر دنيای صنعت، هوش است؛ اختراعات همه مال هوش است، علم مربوط به هوش و استعداد است، آری اگر در كنار اينها عامل باشند، دانش و هوش را در مجرای صحيح انسانی به كار ميگيرند. به عنوان مثال بشر به وسيله دانش، رودخانه ها را مهار ميكند، سد ميسازد، درياچه ایجاد ميكند، كانال ميزند و هزاران هكتار از اراضی موات و بی‌حاصل را احياء ميكند، 🔷ولی همين دانش است كه به فرمان بشر، به هنگام جنگ اين سد را منفجر ميكند، هزاران انسان و حيوان و باغ و مزرعه طعمه سيلاب ميشود؛ سد ساختن علم است، ويران كردن سد نيز علم است، علم چونان شمشير دو دم است كه اگر به دست اهلش قرار گيرد، در جهت قطع اعضاء فاسد به كار ميرود، تا سلامتی ديگر اعضاء تأمين شود، ولی اگر به دست نااهلان بيفتد، صد بار از شمشير برنده در كف زنگيِ مست خطرناكتر خواهد بود. ... پی‌نوشت‌ها [۱] اصول‌كافی، ج۱ ص۱۶ [۲] نهج البلاغه (صبحی صالح)، خطبه ۲۰۰، ص۳۱۸ [۳] تحف العقول، ص۲۸۵ نویسنده: علی‌محمدی‌خراسانی (مجموعه مقالات(۱) بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی عج) منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
⭕️لزوم پرهیز نمایندگان از کمک به مخالفان مجلس، در گفتار و رفتار 🔹از آغاز شروع کار این مجلس برنامه‌ی خودشان را این قرار دادند که یک تصویر منفی از مجلس نشان بدهند؛ اظهاراتی کردند و باز هم میکنند؛ در فضاهای رسانه‌ای گوناگون که امروز در اختیار همه است، اظهاراتی میکنند که انسان بوی دلسوزی را از این اظهارات نمی‌شنود. یک وقت کسی انتقاد میکند به قصد اصلاح و تکمیل؛ یک وقت نه، بر اساس احساسات یا نظرات خاص و بدون دلسوزی [انتقاد میکند]. انسان احساس میکند که در این نشانه‌های اخلاص وجود ندارد؛ انسان این را میبیند. 🔹من میخواهم به شما عرض بکنم که شما اعتنا نکنید و خودتان را مشغول نکنید؛ شما کار خودتان را دنبال کنید و برنامه‌های مفید را تعقیب کنید؛ خودشان تشخیص میدهند، تشخیص میدهند، جوانها تشخیص میدهند، میفهمند که چه کسی دارد چه کار میکند. تبلیغات بدون نیّت خیر غالباً دیر یا زود افشا خواهد شد و خلاف واقع بودن آنها روشن میشود. منتها آن توصیه‌ای که من میخواهم بکنم، این است که شما مراقب باشید که با عمل خودتان یا با گفتار خودتان به مخالفین خودتان کمک نکنید؛ توصیه‌ی مؤکّد بنده این است. رفتار و گفتار در درون مجلس یازدهم باید جوری باشد که حرف و رویکرد مخالفین این مجلس را تأیید نکند. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌ درارتباط‌تصویری‌با نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی ۱۴۰۰/۳/۶ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️جنگ روانی در انتخابات (بخش چهارم و پایانی) 🔶اولین باری که اصطلاح را شنیدید احتمالا حدس زدید که دارای بار منفی است و ارتباط مستقیمی با دارد. همانطور که انتظار می رود در با ذهن و عقاید مردم و تاثیر بر آنها سروکار دارد. 🔴ترفندهای جنگ روانی در انتخابات (۳) 💠جنگ روانی در انتخابات و فریب؛ شایعه پراکنی و پاره حقیقت گویی 🔷 و هم یکی دیگر از روش های متداول ایجاد در است. در این روش که سمت و سوی خاصی دارد، و یا تصاویر ناقص از وقایع ارائه می شود. از زمان های دور این شیوه برای فریب دادن مردم به کار برده می شده است. امروزه نیز کاندیداها از آن بهره می گیرند. در این روش می توان از ابزارهایی استفاده کرد: 🔷الف) : سرعت بالاست و در زمان اندکی به طور گسترده پخش میشود که البته امری مذموم است. ب) : یعنی نقل بخشی از یک خبر موثق و بهم پیوسته که در نتیجه پیام خبر منحرف میشود. چنانچه یکی از عناصر خبری شش­گانه (که، کجا، کی، چه، چرا، چگونه) در خبر بیان نشود، خبر ناقص است. در با استفاده از خبر، جهت پیام خبر را به نفع خود تغییر می­دهند. همه و همه این اقدامات است.   💠تکنیک تکرار 🔷کاندیداها وقتی باید شعارشان را به رای دهندگان حالی کنند! بنابراین آنقدر آن را می کنند، تا پیامشان ملکه ذهن مخاطبان شود. در این روش با ، سعی در و جا انداختن پیام در ذهن مخاطب دارند. تکرار باید با دقت انجام شود و از قاعده خاصی پیروی می کند. نباید فاصله زمانی تکرارها زیاد باشد و نه آنقدرها کم و پی در پی که مخاطب را عاصی کند. 🔴جمع بندی؛ در عملیات تاکتیکهای زیادی به کار گرفته میشود. در این مقاله مجال پرداختن به همه ابعاد و تاکتیک های جنگ روانی نبوده است. تنها هدف از این مقاله، آگاهی از تاکتیک های جنگ روانی است. به هیچ عنوان استفاده از روش های غیراخلاقی برای رسیدن به هدف که همان پیروزی در انتخابات است، توصیه نمیشود. ✍مرجان‌ساعدی - کارشناس ‌ارشد علوم‌سیاسی منبع: وبسایت‌کانون‌آگهی وتبلیغات‌نبض @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️ويژگیهای (عج) (بخش پنجم) 🔶در اين مقاله نگاهی گذرا به ابعاد و زوايای گوناگون زندگی اجتماعی در جامعه نبوی (عج) داريم و از آنجا كه اين مساله نقلی، و مستند به خبرهای آسمانی و وحی است (وگرنه بر اساس محاسبات ديگر، آينده بشريت تاريك است) طبعاً با استفاده از آيات و روايات بايد مورد مطالعه قرار گيرد و نگارنده در اين مقاله از همين زاويه، وضع دنيا در عصر امام مهدی(عج) را ترسيم نموده است. 💠رشد و تكامل عقول و انديشه ها (۴) 🔷در جامعه جهانی  (عج) پا به پای هوشمندی و بالا آمدن علم و دانش، هم رشد ميكند و بالا می آيد. دانش غرور می آورد، ولی تواضع می آورد، دانش ويران ميكند، ولی عمران و آبادانی دارد، هوش شيطنت می آورد، ولی فضيلت و انسانيت و شرف می آورد و ملاك برتری انسان ها بر ساير جانداران عالم در اين است كه دارای عقل است و از يونان باستان تا به امروز انسان را حيوان ناطق دانسته اند. 🔷و نه تنها در (عج) كامل ميشود، بلكه بر هوش و دانش و جميع شئوون زندگی بشر عقل حاكم ميشود و در سايه حكومت عقل، همه اين ابزارهای دو دم، در مسير خير و صلاح و رفاه و سعادت جامعه انسانی مورد استفاده قرار ميگيرند. از هنرهای بزرگ امام عصر (عج) اين است كه خردها را از زندان حصار در حصار هوسها و تمايلات آزاد ميكند، و آنها را حاكم بر سرنوشت انسانها قرار ميدهد، 🔷و همه و اهل انديشه هستند، و بدون ارشاد عقل اقدامی نميكنند، آنچه را بايسته و پسنديده ميداند انجام ميدهند، آنچه خرد، قبيح و زشت و ناپسند تشخيص ميدهد، از آن اجتناب ميكنند و پيداست كه چه خواهد بود. ... نویسنده: علی‌محمدی‌خراسانی (مجموعه مقالات(۱) بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی عج) منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین
⭕️چند توصیه به نمایندگان؛ ایستادگی بر ویژگی‌های خوب و حفظ آنها با مراقبه یعنی 🔹یک توصیه که توصیه‌ی مهمی است، این است که شما که بحمدالله ویژگی‌های خوبی دارید: هستید، هستید، هستید، هستید؛ این ویژگی‌ها را حفظ کنید، این ویژگی‌ها را تا آخر دوره نگه دارید. حالا «تا آخر عمر» باید گفت، امّا لااقل تا آخر دوره این ویژگی‌ها را نگه دارید. خیلی‌ها بودند که در اوّلِ کار همین جور خصوصیّات را داشتند، انقلابی بودند، پُرتوان بودند، پُرانرژی بودند، با حرارت حرف میزدند، با حرارت کار میکردند، لکن به مرور زمان نتوانستند در مقابل مقاومت کنند؛ وسوسه‌ی مال، وسوسه‌‌ی مقام، وسوسه‌ی شهرت، وسوسه‌ی نام و نشان. نتوانستند مقاومت کنند، راه کج شد، رفتار عوض شد، گاهی به ۱۸۰ درجه اختلاف با اوّل کار منتهی شد. 🔹لذا می‌بینید خدای متعال در قرآن میفرماید: اِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلٰئِکَة؛ تنزّل ملائکه‌ِی رحمت الهی مال آن کسانی است که می‌ایستند پای این حرف: ثُمَّ استَقاموا؛ استقامت میکنند، می‌ایستند. بِایستید پای این ویژگی‌های خوب. خب حالا برای اینکه بتوانیم خودمان را نگه داریم باید چه کار کنیم؟ توصیه‌ی بنده این است که باید کنیم، باید کنیم از خودمان. لازم است. ما انسانها ضعیفیم، در معرض خطریم، در معرض لغزشیم؛ مراقب باشیم، مراقب خودمان باشیم. این مراقبت، در اصطلاح قرآنی و اسلامی، اسمش است؛ تقوا یعنی همین از خود که دامن انسان گیر نکند به این خارهای دُور و بَر. خب، یک توصیه‌ این بود که به نظر من توصیه‌ی اصلی همین است. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌ درارتباط‌تصویری‌با نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی ۱۴۰۰/۳/۶ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی (بخش اول) 🔶 یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین نیروی کارآمد و توانای جامعه به شمار می‌آیند که بسیاری از گره‌های کور و پیچیده جامعه به دست آنها باز شده است، اگر اندکی در ماهیت انقلابیون و سن و سال آنها در تاریخ انقلاب اسلامی دقت و تأمل نماییم، اذعان خواهیم داشت که خیل کثیری از کسانی که پای بیرق انقلاب اسلامی ایستاده و جان بر کف به حمایت از باغبان انقلاب اسلامی شتافتند، بودند. البته این روحیه حق گرایی و باطل ستیزی در بین جوانان، تاریخ دیرینه دارد؛ کما اینکه در برخی از منابع اسلامی پیشتازی و جایگاه ممتاز در حمایت‌گری از مکتب ‌پیامبر اکرم (ص) مورد توجه قرار گرفته است.[۱] 💠ویژگی جوانان تراز انقلاب اسلامی 🔷در این نوشتار سعی داریم به برخی از و  اشاره کنیم، شاخص‌های بسیار مهمی که در واقع مبین و مشخص کننده  مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی است. 1⃣ایمان قوی به وعده‌‌های غیبی و امدادهای الهی 🔷 به وعده‌های غیبی و امدادهای الهی ایمان راسخ دارد، در اوج تحریم‌ها، در اوج محاصره ی اقتصادی و سیاسی چشم امید به مدد و یاری الهی دارد، البته این چنین بینش و تفکری منجر به نادیده گرفتن نقش و جایگاه افراد برای دست‌یابی به امدادهای غیبی نیست، چراکه این وعده ی الهی است که می‌فرماید: «وَ أَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى‏؛[نجم،۳۹] و اینکه براى انسان بهره‏‌اى جز سعى و کوشش او نیست». 🔷ولی در کنار تلاش و کوششی که برای دست یابی به آرمان‌های ناب اسلامی از خود نشان می‌دهد، تمام امید و نگاهش معطوف به یاری و همراهی خدای متعال است که در فراز و نشیب چالش‌های زندگی مدد کار او باشد، از اینرو به جای اینکه چشم امید به ابرقدرت های استکباری بدوزد منتظر نصرت و یاری الهی است. «قالَ کَلاَّ إِنَّ مَعی‏ رَبِّی سَیَهْدینِ؛[شعرا،۶۲] (موسى) گفت: چنین نیست! یقیناً پروردگارم با من است، بزودى مرا هدایت خواهد کرد!». ... پی‌نوشت‌ [۱] ر.ک: محمدی ری شهری، حکمت نامه جوان، ص۵۲ منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel