eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 تفاوت‌‌های شرايط امام حسن (ع) و امام حسين (ع) ✍استاد متفکر 🔹 اولين تفاوت اين است كه امام حسن در مسند خلافت بود و معاويه هم به عنوان يك نفر طاغى و معترض در زمان امير‌المؤمنین قيام كرد. كشته شدن امام حسن در اين وضع يعنى كشته شدن خليفه مسلمين‏ و شكست مركز خلافت. 🔹مقاومت امام حسن تا سرحد كشته شدن نظير مقاومت عثمان بود در زمان خودش، نه نظير مقاومت امام حسين. امام حسين وضعش وضع يك معترض بود در مقابل حكومت موجود؛ اگر كشته مى‏‌شد كشته شدنش افتخارآميز بود. 🔹 مى‌بینیم امير‌المؤمنین وقتى كه شورشيان در زمان عثمان شورش مى‌کنند فوق ‏العاده كوشش دارد كه خواسته‏‌های آنها انجام شود نه اينكه عثمان كشته شود. خودش فرمود من اين‏قدر از عثمان دفاع كردم كه مى ‏ترسم گنهكار باشم. آيا طرفدار شخص عثمان بود؟ نه، مى‌گفت من مى‏‌ترسم تو خليفه مقتول باشى. اين براى عالم اسلام ننگ است كه خليفه مسلمين را در مسند خلافت بكشند. 🔹 اگر امام حسن مى جنگيد، يك جنگ چند ساله اى ميان دو گروه عظيم مسلمين شام و عراق رخ مى داد و چندين ده هزار نفر مردم از دو طرف تلف مى شدند بدون آنكه يك نتيجه نهايى در كار باشد. احتمال اينكه بر معاويه پيروز مى شدند - آنطور كه شرايط تاريخ نشان مى دهد- نيست، و احتمال بيشتر اين است كه در نهايت شكست از آنِ امام حسن باشد. اين چه افتخارى بود براى امام حسن كه بيايد دو سه سال جنگى بكند كه در اين جنگ از دو طرف چندين ده هزار آدم كشته بشوند و نتيجه نهايى اش يا خستگى دو طرف باشد كه بروند سر جاى خودشان و يا مغلوبيت امام حسن و كشته شدنش در مسند خلافت؟ 🔴 اما امام حسين يك جمعيتى دارد كه همه آن هفتاد و دو نفر است. تازه آنها را هم مرخص مى كند، مى گويد مى خواهيد برويد برويد، من خودم تنها هستم. آنها ايستادگى مى كنند تا كشته مى شوند، يك كشته شدن صد در صد افتخارآميز... 📚سیری در سیره ائمه اطهار (ع) ص (۷۹ ؛ ۸۰ ) @tabyinchannel
‏زمانی که سلبریتی‌ها در لبنان برای سید حسن نصرلله نامه فدایت شوم مینویسند تا از جبهه مقاومت حمایت کنند سلبریتی‌های ما در ایرانمال کلیپ می‌سازند تا از مفسدین اقتصادی حمایت کنند و روزنامه‌های ما هم از سلبریتی‌های فاسد حمایت می‌کنند.. @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ خودت، مسیرت را انتخاب کن! نتیجه و سرزنش آن هم مال خودت خواهد بود... 📜سوره ی مبارکه نور، آیه ی ۲۶: " الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ أُولَئِكَ مُبَرَّءُونَ مِمَّا يَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ  براى  و مردان ناپاک براى زنان ناپاک و براى  و مردان پاک براى زنان پاک. آنها از آنچه در باره‌شان مى‌گويند منزّه‌اند. آمرزش و رزق نيكو براى آنهاست." 🔴اگر خواستی دختر ناپاک یا پسر ناپاک باشی، انتظار نداشته باش که همسری پاک‌دامن نصیب تو شود!
🔴آمدنیوز متلاشی شد ،آشنانیوزها را چکار باید کرد؟ غفلت بزرگ اینست که بخاطر دستگیری یک مهره درجه ۳ درباره شبکه های اصلی و مهره های درجه ۱ اقدام اساسی نشود. دی ماه سال گذشته یادتان هست که حسام آشنا مشاور پرحاشیه حسن روحانی هم راستا با ضدانقلاب در یک جنگ روانی فتنه انگیزانه مدعی شده بود عده ای بنام دین و اتم و دفاع و....، بودجه رفاهی مردم را گرو گرفته اند و دولت در تامین معیشت مردم دچار مشکل شده است ؟ پس از انتشار این سخنرانی فتنه انگیزانه و سرتاسر دروغ در کانال به ظاهر طنز گیزمیز  شاهد بودیم بصورت گسترده و همزمان در هزاران کانال خبری و طنز و فان و سرگرمی و....فیلم سخنرانی آشنا منتشر شد با تیتر تقریبا مشترک گرو گیری بودجه دولت توسط نهادهای دینی و انقلابی و نظامی...‌. این همان شبکه بزرگ براندازی نرم است که با عناوین مختلف در حال فعالیت هستند و با یک فرمان بصورت مشترک علیه ارکان حافظ نظام وارد عمل میشوند. چرا برای متلاشی کردن این شبکه مخوف بزرگ که کانال آمدنیوز تنها بخش کوچکی از آن بود کسی چاره اندیشی نمیکند؟ @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
🔴 #سیاست‌فرعونی در حیات‌خبیثه 🔻 قرآن بذر اصلی انحراف را «استعلا» و برتری‌جویی بشر نسبت به حقیقت میداند‌ و تمام سیاست‌های خصمانه‌ فرعون در مقابل موسی را نیز ناشی از همین مساله میداند. 🌐 #جهانی‌سازی ابزاری برای #هژمونی فرعونی 🔻طبق آیات قرآن #فرعون خود را تنها منبع وضع #قانون می دانست و برای حفظ این انحصار بسیارخشونت به خرج می داد.از تاریخ مذکور، اصلی با عنوان #جهانی_شدن تولید میشود. مطابق این اصل سردمداران جبهه باطل برای اعمال تسلط فرعونی و تحمیل قوانین وضع کرده به جهان، تحت عناوین مقبول مانند #فقر_زدایی، در قدم اول با ایجاد ساختارهای جهانی مانند سازمان ملل و بعد از آن با #فرهنگ_سازی و ارزش گذاری تبلیغاتی،جهانی شدن راتنهاراه توسعه یافتگی معرفی کردند . 🏷 برای مطالعه کامل مبحث سیاست فرعونی در #حیات_خبیثه میتوانید فایل pdf گزارش محتوایی پنجمین نشست طرح‌ریزی سبک زندگی را با موضوع سند 2030 بارگیری نمایید.
گزارش_محتوایی_پنجمین_نشست_طرح_ریزی1(1).pdf
1.14M
🔴 در حیات‌خبیثه 🏷 برای مطالعه کامل مبحث سیاست فرعونی در میتوانید فایل pdf گزارش محتوایی پنجمین نشست طرح‌ریزی سبک زندگی را با موضوع سند 2030 بارگیری نمایید. #⃣ ✍ حجت‌الاسلام حسین‌عباسی‌اصل
✅ اولویت #بی_بی_سی_فارسی چیست؟ 💠درحالی که عده‌ای گمان می‌کنند، #مردم اولویت اخبار BBC فارسی هستند، اما بررسی اخبار همین چند روز گذشته نشان می‌دهد که این #رسانه_انگلیسی برای رسیدن به #اهدافش براحتی از ارزش‌های خبری عبور می‌کند و اخبار را آن طور که دوست دارد نشان می‌دهد. 🔷این روزها از کسانی که مخاطب تلویزیون BBC فارسی هستند زیاد شنیده می‌شود که #بی‌_بی‌_سی_فارسی رسانه بی ‌طرفی است که تمام اخبار را بدون هیچ جانبداری و کم‌ و کاستی در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. گذشت بیش از یک هفته از #اربعین_حسینی فرصت مناسبی است برای #بررسی_عملکرد رسانه‌ای که به اذعان عده‌ زیادی، رسانه‌ای بی‌طرف محسوب می‌شود.  🔷برای بررسی این موضوع به سراغ صفحه اینستاگرام #بی_‌بی‌_سی_فارسی که مطالب مهم تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی را منتشر می‌کند و آرشیو مهمی در این خصوص بحساب می‌آید رفته‌ایم. #بی_‌بی_‌سی_فارسی در مجموع برای موضوعی که بیش از ۳.۵ میلیون ایرانی در آن حضور داشتند تنها ۷ پست اینستاگرامی منتشر کرد. 🔷نکته قابل توجه در همین هفت پست هم #طرح_مسائل_حاشیه‌ای اربعین ، #تشویق غیرمستقیم به #عدم_شرکت در #راهپیمایی و #برجسته‌_سازی #نا_آرامی_‌های_عراق است. این رسانه #مدعی_بی_‌طرفی اما هیچ تصویری از #شکوه و #عظمت مردم در #اربعین منتشر نکرد و بعد از پایان مراسم اربعین تنها تیتری که انتخاب کرد این بود: ایران ۷۱ هزارتن زباله از عراق جمع کرد! ∆منبع: فارس @tabyinchannel #کانال_تبیین #انتشار_همراه_با_لینک_کانال‌
امشب به عشاق حسین،زهرا دهد مزد عزا🌟 یک عده رادرمان دهد،یک عده بخشش در جزا🌟 یک عده رامشهد برد،یک عده را دیدارحج🌟 باشدکه مزد ماشود،تعجیل در امر فرج🌸 ✨🌹حلول ماه ربیع الاول مبارک🌹✨
‌‌💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🎗 ۱ ربیع الأوّل ▪️هجوم به خانه ی وحی 🍁در این روز اوّلین هجوم به خانه ی امیر المؤمنین علیه السلام صورت گرفت. 🔹هنگامی که امیر المؤمنین علیه السلام، متوجّه غسل و کفن و دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله شد و غاصبین خلافت در سقیفه بودند، در شب اوّل ربیع بدن مبارک آن حضرت را دفن فرمود و طبق وصیّت پیامبر صلّی الله علیه و آله متوجّه جمع آوری قرآن شد. آن حضرت فرموده بودند : 💢«علی جان، تا سه روز از خانه خارج مشو و قرآن را جمع آوری کن ...». 🔺در این ایّام، سه بار به منزل آن حضرت هجوم آورده اند : بار اوّل در روز اوّل ربیع بود که برای بیعت آمدند و آن حضرت فرمود که قسم یاد کرده ام تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بیرون نیایم و آنان باز گشتند. 🔘پس از آن امیر المؤمنین علیه السلام شب ها صدّیقه ی طاهره و حسنین علیهم السلام را بر درِ منازل اصحاب می بُردند و طلب یاری می نمودند. 🔺بار دوّم هفت روز بعد از دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله بود که زبیر و عدّه ای دیگر در منزل امیر المؤمنین علیه السلام جمع شده بودند. آن روز زبیر شمشیر کشید تا عُمَر را بِکُشد ولی به امر عُمَر شمشیرش را گرفته شکستند. 🔺بار سوّم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن درِ منزل و ضرب و جرح صدّیقه ی طاهره علیها السلام و کشتن حضرت محسن علیه السلام، امیر المؤمنین علیه السلام را با دست بسته بیرون بُردند. 📚 منابع : بحار الأنوار : ج ۲۸، ص ۱۹۱، ۲۰۴، ۲۳۱، ۲۶۴، ۳۵۶ ج ۳۹، ص ۴۱۹، ج ۴۰، ص ۱۵۵ تفسیر فرات : ص ۳۹۸ کتاب سلیم رَحِمَهُ الله : ص ۱۲۸ (ج ۲، ص ۶۶۵ احتجاج : ج ۱، ص ۹۵، ۱۱۱ کتاب سلیم رَحِمَهُ الله : ص ۸۲ـ ۲۴۹ 🌹 🌿 🌾🍂
‌‌💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 ♻️اول ربیع الأوّل 🔹 دفن بدن مطهّر پیامبر صلّی الله علیه و آله 🎗در نیمه ی شب اوّل ربیع بدن مطهّر خاتم الأنبیاء و المرسلین صلّی الله علیه و آله را امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام دفن فرمودند. 🍁مصیبت و فاجعه ی شهادت پیامبر صلّی الله علیه و آله از یک طرف و بی احترامی به آن حضرت و توجّه نداشتن مردم به غسل و کفن و دفن حضرت از طرف دیگر، داغ هایی بود که بر دل مبارک امیر المؤمنین علیه السلام سنگینی می کرد. چنانچه با یاد تلخ آن روز ها فرموده اند : «آیا بدن شریف پیامبر صلّی الله علیه آله را رها می کردم و او را دفن ننموده برای خلافت و سلطنت بعد از او نزاع می کردم» ؟ 🍃شیخ مفید می فرماید : «اکثر مردم در دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله حاضر نشدند، و نماز بر آن حضرت نخواندند، چه اینکه بین انصار و مهاجرین مشاجره در امر خلافت بود. 🔅اعمش می گوید : پیامبرشان از دنیا رفت و مردم هَمّ و غمی نداشتند جز آنکه عدّه ای بگویند : «امیر از ماست» و طایفه ی دیگری بگویند : «امیر از ماست». 🍁هنگام شهادت پیامبر صلّی الله علیه و آله مغیره خطاب به ابوبکر و عُمَر گفت : اگر بعداً با مردم کاری دارید آن ها را دریابید. لذا ابوبکر و عُمَر هنگام دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله حاضر نبودند، بلکه میان دیگران بودند که در سقیفه برای خود امیر انتخاب می کردند، و قبل از آنکه کنار بدن حضرت حاضر شوند، بدن مطهّر دفن شد. 🎗عبدالله بن حسن می گوید : به خدا قسم ابوبکر و عُمَر بر پیامبر صلّی الله علیه و آله نماز نخواندند، و سه روز بدن مبارک آن حضرت دفن نشد، ولی با این همه اهل سقیفه مشغول کار خود بودند. 🌸حضرت باقر علیه السلام می فرمایند : مردم روز دوشنبه و شب سه شنبه را بر بدن آن حضرت نماز می خواندند و عموم مردم حتّی خواص و نزدیکان حضرت بر بدن مبارک نماز خواندند، امّا هیچ یک از اهل سقیفه بر غسل و کفن و دفن حضرت حاضر نشدند. ✅امیر المؤمنین علیه السلام بُرَیده اسلمی را برای خبر دادن نزد آنان فرستاد، ولی اعتنایی نکردند و بعد از دفن آن حضرت بیعت آنان هم تمام شد. عایشه در این باره اقراری دارد که جالب توجّه است. او گفته است : «بخدا قسم ما از دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله با خبر نشدیم تا اینکه صدای بیل و کلنگ را در شب چهارشنبه از حجره آن حضرت شنیدیم»، یعنی بعد از دفن متوجّه شدیم. باید از اینان که بر سر غصب خلافت همه چیز را فراموش کرده بودند پرسید : آیا سقیفه در حضور پیامبر صلّی الله علیه و آله و به سفارش حضرت بود یا غدیر ؟ آیا برای تشکیل شورای سقیفه دستوری از طرف خداوند آمده بود یا درباره ی غدیر ؟ آیا در سقیفه از اکثر بلاد مسلمین حضور داشتند یا در غدیر ؟ آیا در سقیفه همه مردم حاضر بودند یا در غدیر که حتّی زن ها هم بیعت کردند ؟ 📚 منابع : تقریب المعارف : ص ۲۵۱ خصال : ص ۳۷۲ احتجاج : ج ۱، ص ۹۶ ارشاد مفید : ج ۱، ص ۱۸۹ تقریب المعارف : ص ۲۵۶ الهجوم علی بیت فاطمة : ص ۶۹ البدء و التاریخ : ج ۵، ص ۶۵ همان : ص ۶۹ تقریب المعارف : ص ۲۵۱ مناقب آل ابی طالب علیهم السلام : ج ۱، ص ۲۹۷ الهجوم علی بیت فاطمة : ص ۷۲ 🌹 🌿 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🌾🍀🌼🌷🍃