eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
چه آمده بر سر دل هایمان؟ زنان غربی به دنبال آرامش ، حجاب را انتخاب می کنند.. زنان ما امــا آرامش را در بی حجابی میبینند!! بریتنی موری بانوی تازه مسلمان آمریکایی @tabyinchannel
فکری_ امت_اسلامی 🔸یکی از نویسندگان بزرگ معاصر اسلامی به نام مالک بن نبی، که از کشور الجزایر است، در مقدمه‌ی یکی از تألیفات مهمش به نام؛👇 (Le phenomene Coranique ) یعنی پدیده‌ی قرآنی، که کتابی بسیار خواندنی و از نظر تفکر اسلامی مغتنم است، از نوعی استعمار به نام نام می‌برد و آن را خطرناک‌ترین نوع استعمار می‌شمارد. چه، استعمار سیاسی و اقتصادی، با همهٔ تلخی و رنج آن، زودگذر است و با مبارزهٔ مردم استعمارزده پایان می‌پذیرد. ولی ملتی که اصالت فکری خود را از دست داد، این استعمار را احساس نمی‌کند، و نجات از این انحراف فکری و استعمار عقیدتی برایش سخت و آثار آن بی‌نهایت عمیق و خطرناک است. 🔸این واقعیت، با کمال تأسف در بین مسلمانان به شکل موحش و عجیبی وجود دارد. نویسندگان و گویندگان، متفکران و مردم عادی ما، در مسائل اجتماعی و حتی اخلاقی و تربیتی، از روشی غیر اسلامی پیروی می‌کنند، در چارچوب نظریه‌ها و حتی الفاظ دانشمندان غرب گرفتار شده‌اند، و از مطالعهٔ نظریات و پیشنهادهای اسلام، حتی به عنوان یک نظریه، امتناع می‌ورزند. 🔸راستی جای حیرت است! مردمی دارای یک سلسله ایده‌ها و افکار ارزنده باشند، ولی در مقام عمل، نه تنها از این نظریه‌ها پیروی نکنند بلکه آن افکار و تئوری‌ها را حتی به صورت بحث و مطالعه در نظر نگیرند. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨ 🌸✨ ✨ ✅كاربرد در زندگي اجتماعي انسان چيست؟ 💠قوانين میتواند سه مشكل بزرگ را براى ما حل كند: 1⃣قانون حدود وظائف هر فرد را در برابر جامعه، و وظائف جامعه را در برابر هر فرد روشن مى سازد، استعدادها را شكوفا و تلاش ها را هماهنگ مى كند. 2⃣قانون راه را براى نظارت لازم بر انجام وظيفه از سوى افراد هموار مى نمايد. 3⃣قانون جلو تجاوز افراد را به حقوق يكديگر گرفته، و مانع هرج و مرج و برخورد افراد و گروه ها مى گردد، و در صورت لزوم براى متجاوزان مجازات مناسب را تعيين مى كند. 📚منبع: ۵۰ درس اصول عقائد براي جوانان آيت الله العظمي مكارم شيرازي، ص ۱۵۸
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄⭐️☄ ⭐️☄ ☄ ✅زمینه‌های پیدایش فتنه در دیدگاه امام علی(ع) 💠امام علی(ع)‌ در فرمایشات خود به زمینه‌های پیدایش فتنه اشاره کردند. 🔷فتنه به معنای آزمایش و امتحان است که به صورت‌های مختلف انجام می‌گیرد. وقتی طلا را در آتش می‌گذارند و می‌گدازند تا خوبی و بدی و عیار آن مشخص شود، به این کار فتنه گفته می‌شود. به صورت کلی از آنجایی که این مفهوم همراه با حوادث سخت فردی و اجتماعی است، به معنای آشوب و بلوا هم خواهد بود.  بنابراین در یک دیدگاه دینی می‌توان گفت هر فتنه‌ای، آزمونی عملی برای مسئولان و عموم مردم در سنجش میزان پایبندی آن‌ها به ارزش‌های دینی و اخلاقی و نیز آزمونی برای سنجش صبر آنان در کوران حوادث اجتماعی است.  🔷در این بین اساس فتنه را عوامل و سران آن تشکیل می‌دهد. این افراد همواره در طول تاریخ بشریت با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی خویش و با فریب اذهان عمومی، مردم را سپر خواسته‌های نفسانی و دنیوی خود قرار داده و جامعه را با التهاب مواجه می‌کنند. در این باره امیرالمؤمنین(ع) در سخنانی شیوا در بیان زمینه‌های پیدایش فتنه فرمودند: 🔶«جز این نیست که آغاز پیدایش فتنه‌ها پیروى از هواهاى نفسانى است و نیز بدعت‌هایى که گذاشته مى‌شود، بدعت‌هایى بر خلاف کتاب خداوند است. آن گاه کسانى، کسان دیگر را در امورى که مخالف دین خداست، یارى مى‌کنند.  اگر باطل با حق نمى‌آمیخت بر جویندگان حق پنهان نمى‌ماند و اگر حق به باطل پوشیده نمى‌شد، زبان معاندان از طعن بریده مى‌شد. ولى همواره پاره‌اى از حق و پاره‌اى از باطل درهم مى‌آمیزند. در چنین حالى، شیطان بر دوستان خود مستولى مى‌شود. تنها کسانى رهایى مى یابند که الطاف الهى شامل حالشان شده باشد؛ إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ، یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللَّهِ وَ یَتَوَلَّى عَلَیْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَیْرِ دِینِ اللَّهِ. فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ یَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِینَ، وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِینَ، وَ لَکِنْ یُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَیُمْزَجَانِ، فَهُنَالِکَ یَسْتَوْلِی الشَّیْطَانُ عَلَى أَوْلِیَائِهِ وَ یَنْجُو الَّذِینَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى».  در چنین شرایطی یکی از راهکارهای عبور از فتنه آن است که آگاهی افراد بر اساس معیار حق شکل بگیرد تا اسیر آتش فتنه نشوند. به این صورت که هر کجا حق را یافتند، به سوی آن تمایل پیدا کنند؛ چرا که حق مفهومی است که خداوند در فطرت هر انسانی قرار داده است.  🔷در این باره در تاریخ می‌خوانیم یکی از یاران امیرالمؤمنین(ع)‌ به نام "حارث بن حوت" نزد امیرالمؤمنین(ع) آمد و گفت گمان می‌کنی من اصحاب جمل را گمراه مى‌دانم؟ حضرت فرمود: «حارث تو کوتاه بینانه نگریستى نه عمیق و زیرکانه و سرگردان ماندى. تو حق را نشناخته‌اى تا بدانى اهل حق چه کسانند و نه باطل را تا بدانى پیروان آن چه مردمانند؛ إِنَّکَ نَظَرْتَ تَحْتَکَ وَلَمْ تَنْظُرْ فَوْقَکَ فَحِرْتَ! إِنَّکَ لَمْ تَعْرِفِ الْحَقَّ فَتَعْرِفَ مَنْ أَتَاهُ، وَلَمْ تَعْرَفِ الْبَاطِلَ فَتَعْرِفَ مَنْ أَتَاهُ». ❌مقصود امیرالمؤمنین(ع) در این فراز آن است که ابتدا باید معیارهای حق را شناخت، در این صورت ناخداگاه اهل حق را خواهی شناخت. حضرت در کلامی دیگر این مسئله را اینگونه بیان می‌دارند: «همانا دین خدا با عمل مردان (اشخاص) شناخته نمی‌شود بلکه با نشانه‌‌های حق شناخته می‌شود. پس حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی؛ إنّ دین اللّه لا یعرف بالرجال بل بآیة الحقّ، فاعرف الحقّ تعرف أهله». کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ج ۱، ص ۱۵۷ ⭕️در انتها می‌توان گفت برای شناخت حق بهترین راه معیارهای دینی و اخلاقی است. یعنی هر اندازه افراد پایبند به این ارزش‌ها باشند،‌ به حق نزدیک‌تر خواهند بود. شاید شناسایی افرادی که منافقانه خود را حق‌به جانب نشان می‌دهند،‌ دشوار باشد، اما آن زمان که پای خواسته‌های دنیوی و قدرت‌طلبی به میان آید، نفاق افراد عیان می‌شود؛ در این صورت افراد به راحتی می‌توانند حق را تشخیص دهند.  ♦️منبع: تسنیم
رهبرانقلاب، شب گذشته در جمع اعضای گروه‌های جهادی: گفتمان حرکت جهادی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود
💫 وعده پیروزی ما در قرآن 🔸مقامات آمریکا بارها گفتند مایلیم با ایران بدون پیش‌شرط و در هر زمان و مکانی دیدار کنیم؛ اخیرا وزیر دفاعشان که تکرار کرد ناخودآگاه دلم بسوی این بخش از آیات قرآن رفت، زمانی که موسی(ع) به فرعون گفت: فَقُلْ هَلْ لَكَ إِلَى أَنْ تَزَكَّى (۱۸ نازعات)؛ و بگو آيا سر آن دارى كه به پاكيزگى گرايى؟ حال آیا امریکا سر آن دارد که گذشته‌ی خود را جبران کند و به توافقی مشابه آنچه که به اصرار و قبول خودشان انجام شد و بدان پشت پا زدند برگردند؟ و یا قصدشان این است با کشاندن ایران پای میز مذاکره، پس از بدعهدی و خدعه و نیرنگِ برجام، قدرت خودشان را به رخ سایر ملت ها بکشانند و عکس یادگاری بگیرند که بله! بدون ما نمی‌توان زندگی کرد! و به جهانیان بگویند ما آقا و سرور جهانیم! 🔹به دروغ می‌گویند آماده مذاکره‌ایم. چه مذاکره ای؟ این را دیگر همه‌ی شیفتگان‌تان هم متوجه شدند که از دیگ شما برای ملت‌‌ها آبی گرم نمی‌شود مگر خودشان آستین همت بالا زده که "لَیسَ للانسانِ الّا ماسَعی"(۳۹نجم)؛ خواه انسان سعی‌کننده ژاپنی باشد و یا سنگاپوری! 🔸 اگر قصد مذاکره با جمهوری اسلامی را دارید راه حلش راحت است گورتان را از منطقه ما گم کنید؛ با ما با زور سخن نگویید. مگر می‌شود ملتی را تحریم کرد و به آن فشار وارد ساخت و از او خواست مذاکره کند؟! آن هم بر سر چه؟ بر سر اینکه قدرت دفاعی را از او بگیرند تا راحت‌تر نابودش کنند. بر سر اینکه دست از یاری رساندن به مظلومان بکشد تا در منطقه هر غلطی می‌خواهند بکنند. مذاکره قطعا باید برای پیشرفت باشد حال آنکه شرط پیشرفت ما اینست شما جلو نیایید! ما خود به خوبی می‌دانیم باید چگونه از تحریم عبور کنیم. از کوتاهی دولت‌های ما بود که دیوار تحریمتان بلند شده‌ است. این دیوار فروریختنی است بدست جوانانی که خار چشمان شمایند! همانان که باعث می‌شوند در خلیج فارس، فارسی صحبت کنید. پهپاد متجاوزتان را زدند و هیچ غلطی نکردید. همانان که موشک هایی ساختند که کابوس شب و روز شما و سگ نگهبان‌تان، اسرائیل است. همانان که انگلیس را بعد از سال‌ها خفت دادند. 🔹شما فرعون‌صفتان در دریای آزادی خواهی ملت‌های جهان غرق خواهید شد و این وعده‌ی خداست. أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّلِحُون ✍ امید حاجی‌زاده مدیر مسئول هفته نامه سلمان‌دیار
پرچمی به نام شیخ شهید 🔻🔻🔻 #شیخ_فضل_الله_نوری یک نماد و پرچم است. و گرامی‌داشت او، تکریم همه‌ی آن معتقَداتی است که او بدان‌ها ایمان داشت و بر این ایمان خود، مردانه ایستاد؛ همه‌ی طعن‌ها، تهمت‌ها و ناسزاها را به جان خرید، ترور شد و جان به در برد، بارها از سوی دوستان به پناهندگی تشویق شد و تن به ذلت نداد، و در نهایت آگاهانه بر سر این آرمان، سر به دار سپرد. شیخ فضل‌الله نماد #مقاومت در برابر #غرب_زدگی و سرسپردگی به استعمار است؛ نماد #بصیرت در فضای دوداندود سخت‌ترین #فتنه ها است؛ نماد #استقامت در غربت جهالت‌ها و سستی‌هاست؛ نماد ایستادگی تا پای جان بر سر اسلام ناب است. و ما باید این نماد را هرچه بیش‌تر گرامی بداریم اگر می‌خواهیم در برابر غرب‌باوری و جهالت و سستی و #اسلام_آمریکایی بایستیم. شیخ فضل‌الله پرچم بلند #انقلاب_اسلامی است در برابر همه‌ی تهاجمات. شیخ فضل‌الله سیدالشهدای تاریخ معاصر ایران است و هیچ‌کس در این بوم، از او به حسین بن علی (علیهماالسلام) شبیه‌تر نیست؛ پس باید بر همان نهج که بر ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) مرثیه می‌خوانیم، بر او نیز مرثیه بخوانیم و بگرییم. این گریستن، خیلی چیزها به ما یاد می‌دهد و یادآوری می‌کند و دل ما را به خیلی چیزها گره می‌زند و از خیلی چیزها بیزار می‌کند، همچنان که اشک بر سالار شهیدان چنین است. پس بخوانیم روضه را...
🔴از همه تندروتر... 💢میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را.... در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛ جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: #تندرو_کسی_است_که_پایبند_انقلاب_است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم است. ۹۴/۱۲/۵ 🏳حزب الله حوزه🏳 @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز 👇 @tabyinchannel
💠 امام خامنه ای(حفظه الله): 🔷🔹🔷«شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری مظهر جریانی است که در مقابل انحراف مشروطیت ایستاد، بنده به دلیل همین خصوصیت از شیخ شهید نوری با همه وجود دفاع میکنم» 🔹🔷🔹این حقیقت فراموش نشدنی است که مرحوم شیخ فضل الله نوری،"شهید ابقای اسلام در محتوای مشروطیت شد" ♦️ویژه نامه منشور، ش26، مرداد 1383، ص3. 🔴 ۱۱ مرداد ۱۲۸۸ ش، سالگرد شهادت مظلومانه جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی علامه شیخ فضل الله نوری شهید رابع رضوان الله تعالی علیه، رهبر نهضت اسلام خواهی مشروطه (مشروعه) به دست مزدوران 🏳حزب الله حوزه🏳 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وقتی از لزوم بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای و فرهنگی حرف می‌زنیم منظورمون دقیقا چیه!؟ 🎥/ چند وقت پیش نقل قول دروغی از رئیس بسیح زنان پخش شد که لیس زدن بستنی برای زنان در مکان‌های عمومی ممنوع است که به سرعت هم تکذیب شد... حالا یه عده که اسم خودشون رو گذاشتن دانشجو بدون هیج تحقیقی بر مبنای این نقل قول کذب، مثلا قیام کردن و با این موضوع مخالفت میکنن، موضوعی که اساسا شیطنت رسانه‌ای بیشتر نبود ! @tabyinchannel 👇 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا