eitaa logo
تدبر در قرآن
181 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
264 ویدیو
99 فایل
جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
تدبر در قرآن
🍃🍃🍃🍃▪️▪️▪️▪️ 9⃣●●●● 🌀آغازفتنه ها.....(شاهدروایی/خطبه ۵۰ ) تبعیت هوای نفس..... 🔸🍃شخصی به حضرت محمد(ص
🍃🍃🍃🍃▪️▪️▪️▪️ 🔟●●●● 🌀آغازفتنه ها.....(شاهدروایی/خطبه ۵۰ ) ☄بدعت گذاری در دین: در تعریف گفته اند: «ادخال مالیس من الدین فی الدین: داخل کردن چیزی که از دین نیست، در دین.» 🔸حضرت علی(ع) فرمود: «هیچگاه باطل با چهره باطل خویش عرضه نمی شود، بلکه لباس حق را بر آن می پوشانند و سپس به مردم عرضه می کنند.» 🔸به تعبیر حضرت: «كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ  » 📘(نهج البلاغه فیض الاسلام،خ40 ) 🔸امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «من بر اساس دین و سنت نبوی با شما رفتار خواهم کرد.» 🔸و فرمود: «عمر، خودش از دنیا رفت ولی مردم را در راه های پر پیچ و خم زیادی رها ساخت، به طوری که اشخاص گمراه و جاهل راه اصلی را پیدا نکردند و افراد سالم نیز به شک افتادند و بر یقین و باور نماندند.» 📘(  شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 12، ص 14) 📘استادضرابی / تیر ۱۴۰۳ /آیات ۳۱ تا ۳۵ @Tadaburdarquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🍃🍃🍃▪️▪️▪️▪️ 1⃣1⃣ آغازفتنه ها.....(شاهدروایی/خطبه ۵۰ ) ☄بدعت گذاری در دین ❎علت مخالفت مردم با امیرالمؤمنین(ع) اینگونه توضیح می‌دهد: «چون نوبت به خلافت عمر رسید، تبعیض نژادی را حاکم ساخت و یکی را بر دیگری ترجیح داد و عثمان هم از شیوه عمر پیروی کرد و مدت زیادی (23 سال) مردم با آن شیوه انس گرفتند، لذا چون علی(ع) به خلافت رسید، براساس شیوه پیامبر خدا(ص) حرکت کرد، ولی مردم با وی مخالفت کردند.» 📘(شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 7، ص 42) 🧊 از این سخن می‌توان فهمید که فرهنگ غلط در میان امت اسلام تا چه اندازه مانع اجرای احکام نجات‌بخش اسلام عزیز شده است و مشکلات اجتماعی همچون: فقر، فحشا، دزدی، تاخیر در ازدواج و هزاران بلیه دیگر و در رأس همه آنها برنتافتن حکومت الهی ولی فقیه و ظهور فرج، از کجا ناشی می‌شود. ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️🍃 گر رضاي حق همي جوئي دلا پيشة خود كن خلاف نفس را در خلاف نفس شو ثابت قدم تا که ره يابي باسرار قدم تا نگردد نفس تابع روح را يك دوا يابي دل مجروح را باطن نفس ما چون هست كافر مشو راضي بدين اسلام ظاهر زنو هر لحظه ايمان تازه گردان مسلمان شو مسلمان شو مسلمان اللهم صل علی محمد وآل محمد 📘استادضرابی / تیر ۱۴۰۳ /آیات ۳۱ تا ۳۵ @Tadaburdarquran پایان این بخش
السلام علیک یا سلطان ما بدین در نه پی حشمت وجاه آمده ایم از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم یا غریب الغربا 🌹▪️▪️▪️▪️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم أَيَحْسَبُ الْإِنْسَانُ أَنْ يُتْرَكَ سُدًى ﴿۳۶﴾ أَلَمْ يَكُ نُطْفَةً مِنْ مَنِيٍّ يُمْنَى ﴿۳۷﴾ ثُمَّ كَانَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوَّى﴿۳۸﴾ فَجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ وَالْأُنْثَى ﴿۳۹﴾ أَلَيْسَ ذَلِكَ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ يُحْيِيَ الْمَوْتَى ﴿۴۰﴾ آيا انسان گمان مى ‏كند بى‏ هدف رها مى ‏شود (۳۶) آيا او نطفه‏ اى از منى كه در رحم ريخته مى ‏شود نبود (۳۷) سپس بصورت خون‏بسته در آمد و خداوند او را آفريد و موزون ساخت (۳۸) و از او دو زوج مرد و زن آفريد (۳۹) آيا چنين كسى قادر نيست كه مردگان را زنده كند؟ تدبر در آیات ۳۶ تا ۳۹ سوره قیامت 👇
🎆✨🎆✨🎆✨1⃣ 🎆 مجموعه‌ای که از اجزای هدف‌دار تشکیل شده است، خود نمی‌تواند بی‌هدف باشد. ‏! « أَيَحْسَبُ الْإِنْسَانُ أَنْ يُتْرَكَ سُدًى...» در آیات قبل فرمود: (كَلَّا بَلْ تُحِبُّونَ الْعَاجِلَةَ... - چنين نيست كه شما پنداشته‌اید که دلايل معاد را كافى نمی دانید بلكه شما دنياى زودگذر و هوسرانى بى‏قيد و شرط را دوست داريد و آخرت را رها مى ‏كنيد » ✨ در حدیث نبوی (صلی الله علیه و اله) حبّ دنیا به عنوان علت اصلی همه خطاها شمرده شده است : « حُبُّ الدُّنيا رَأسُ كُلِّ خَطيئَةٍ ، ومِفتاحُ كُلِّ سَيِّئَةٍ ، وسَبَبُ إحباطِ حديث كُلِّ حَسَنَةٍ .» 📘 (بحار الأنوار : ج 77 ص 182 ح 10 ) ✨ به بیان امام‌ خمینی(ره) : «هرچه توجه نفس به دنیا بیشتر گردد به همان‌اندازه از توجه به‌ حق و عالم آخرت کاسته و به غفلت انسان اضافه می‌شود تا آنجا که قلب، معکوس و وارونه می‌گردد و گاهی نیز راحتی و سلامتی، سبب غفلت انسان می‌شود، اما وقتی به گرفتاری مبتلا شود، به یاد خدا می‌افتد تا او را از آن گرفتاری نجات دهد.» 📘استادضرابی / مرداد ۱۴۰۳ /آیات ۳۶تا۳۹ @Tadaburdarquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمد واقع نمی شود الا لله .... ▪️دل وجان را دقایقی باتفسیر سوره _امام دوباره صفا دهیم ..... @Tadaburdarquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا