eitaa logo
معلم یار
5.7هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
6.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
52111139555990.pdf
3.3M
فایل کتاب پوشه کار کار 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
معرفی کتاب # صفر تا بیست ارزشیابی برای یادگیری # دکتر بهمن قره داغی 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
♦️انشای گسترشی :👇👇 در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند. به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد. ناگهان.... ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند. ┄┅┅┄┄┅✶🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش کیسه ی جادویی در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️خلاصه کردن داستان: داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش پازلی: تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️تصویر یابی: تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم. از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند. بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش تداعی و شاخه بندی: به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود . حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️استفاده از موضوعات تخیلی: به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم...... ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش مسابقه ی جمله های ادبی: از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش خاطره نویسی: برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا اقوامشان بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش تکمیل داستان: در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش خورشیدی: روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است. یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم. و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش استفاده از کلمات در این روش ما موضوع انشا را بیان می کنیم. سپس کلماتی را با توجه به موضوع روی تخته می نویسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده کنند . دانش آموزان با توجه به کلمات داده شده جملاتی را می نویسند، سپس جمله هایی را که مرتبط با هم هستند در یک گروه قرار می دهند و در پایان آن ها را مرتب می کنند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش مشارکتی موضوعی به دانش آموزان ارائه می شود و هر کدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند. (البته چند دقیقه فرصت فکر کردن به بچه ها می دهیم.) مطالب بچه ها را روی تابلو می نویسیم و به کمک خودشان جملات را پس و پیش می کنیم تا به صورت یک انشای کامل درآید. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
چگونه با دانش آموز بی انضباط برخورد کنیم؟ نحوه برخورد با دانش آموزان بی انضباط به این صورت است که باید سعی کنیم با آن ها، آرام، خونسرد و حرفه‌ای برخورد کنیم. این نکته‌ خیلی مهمی است. زیرا اگر مأمور پلیسی وسیله‌ نقلیه‌ ما را به خاطر رعایت نکردن قوانین رانندگی جریمه کند حق اجرای قانون انتظامی دولتی را دارد یعنی صدور برگه‌ جریمه، ولی حق تحقیر و رجزخوانی و سرزنش شما را ندارد. درمورد دانش‌ آموزان بی‌ انضباط هم عیناً همین است ما در حیطه وظایف خود حق اجرای برنامه انضباطی را داریم ولی نباید با فریاد زدن و حرکت انگشت، یا نگاه‌ های تهدیدآمیز و یا تعابیر نیش‌ دار و…. مورد بی‌ انضباطی را به دانش‌آموز بگوییم. اگر برخورد ما با خونسردی و همراه با ریشه‌ یابی باشد احتمال بیشتری دارد تا دانش‌ آموز متوجه رفتارش شود زیرا ما می‌خواهیم با دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی در مدرسه، با هم باشیم. اگر ما از دست دانش‌آموز، از حال طبیعی خود خارج شویم دیگر نمی‌توانیم به دانش‌آموز تسلط داشته باشیم. ما هنگام برخورد با دانش‌آموز بی‌ انضباط باید آرام و خونسرد باشیم چرا که دانش‌آموزان از رفتار ما الگوگیری می‌کنند.‌ کم‌ توجهی به دانش‌ آموزان، به صورت ناتوانی در ادامه دادن یک تکلیف خاص آشکار می‌شود. دانش‌ آموزانی هم در مدرسه هستند که معمولاً بیش‌ فعال هستند که هم خانواده از دست چنین دانش‌آموزانی ناراضی است و هم مدرسه. این دانش‌آموزان در مدرسه، از دستورها اطاعت نمی‌ کنند عملکردی تکانشی دارند و تحریک‌ پذیر و خشن هستند. چون این دانش‌آموزان چنین مشکلاتی را دارند با هم سالان خود و خواهر و برادرشان مشکل دارند بعداً ممکن است در اجتماع دچار تنهایی و گوشه‌گیری شوند. این افراد از فعالیت‌ هایی که نیازمند کاربرد نظم و انضباط مداوم و کوشش ذهنی و تقاضاهای سازمانی یا تمرکز حواس است، اجتناب کرده و یا بدشان می‌آید. این دانش‌آموزان در کلاس درس حواسشان به راحتی توسط محرک‌های ناآشکار منحرف می‌شود و در نتیجه هر محرک بی‌ اهمیتی کار و فعالیت آن ها را قطع کرده و باعث بی‌ انضباطی در مدرسه می‌شوند. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
یکی از مشکلات کودکان در دوره دبستان که در دیکته نویسی خودش را نشان می دهد، ضعف حساسیت شنیداری کودکان است. کودکی که ضعف حساسیت شنیداری دارد معمولا” دردیکته نویسی این نوع اشتباهات را تکرار می کند : دنبال…………….دمبال بشقاب…………بشگاب صبح……………….صب مسواک………..مسباک پنبه…………………پمبه ژاله…………………جاله تلویزیون…….تلفزیون آمدند……………..آمدن رفتتند……………رفتن با کمی دقت متوجه می شویم که کودک صداهای نزدیک یا شبیه به هم را نمی تواند به درستی تشخیص دهد.ونیز در نوشتن دیکته دچار اشکال می شود. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
✅ معلم‌ها برای تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان چگونه عمل باید کنند؟ 1⃣ تعریف مهارت: اولین کاری که یک معلم باید قبل از آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان انجام دهد این است که تعریف و علت اهمیت این مهارت را به طور کامل برای آن‌ها توضیح دهد. معلمان می‌توانند برای توصیف اهمیت یادگیری یک مهارت از عکس، فیلم، داستان و یا یک نمایش عروسکی استفاده کنند. 2⃣ مهارت: در این مرحله معلم مهارت مورد نظر را به چند جزء ساده تقسیم کرده سپس از دانش‌آموزان برای توضیح هر بخش کمک می‌گیرد. 3⃣ تقلید و تمرین: بعد از آموزش مهارت، باید آن را در کلاس تمرین کرد. همچنین برای آن‌که یادگیری این توانایی با موفقیت بیشتری انجام گیرد، معلم از شاگردانش می‌خواهد به خوبی و با دقت بالا به اجرای او نگاه کنند، آن را به خاطر بسپارند و سپس تقلید کنند. 4⃣ بازخورد: معلم باید در این مرحله از شاگردانش بخواهد حین تمرین مهارت از خود فیلم بگیرند یا تمرین‌ها را در خانه و در حضور والدین انجام دهند. بازخورد این تمرین‌ها تأثیر زیادی در موفقیت دانش‌آموزان دارد. 5⃣ ایجاد فرصت: در این مرحله معلم باید فرصتی برای شاگردانش فراهم کند تا بتوانند از مهارت مورد نظر استفاده کنند. همچنین برای یادگیری بیشتر، بهتر است با توجه به مهارتی که آموزش داده می‌شود فعالیت‌های گروهی در کلاس ترتیب داده شود تا دانش‌آموزان کارایی مهارت را بهتر درک کنند. 6⃣ تقویت متناوب: معلم باید پاداشی برای دانش‌آموزانی که این تمرینات را انجام می‌دهند در نظر بگیرد. این کار به تقویت مهارت اجتماعی آن‌ها کمک می کند. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🥣 . ✳️ فرض کنید شما ظرفی پر از شیر، از مغازه ای گرفته، و می خواهید به منزل ببرید، چون این ظرف پر می باشد، بسیار آهسته و با احتیاط کامل حرکت می کنید، تا چیزی از شیر بر زمین نریزد، اما اگر در این حال کسی آمد و به شما تنه زد و نصف ظرف شیر بر زمین ریخت، در این هنگام، دیگر شما در حرکت احتیاط نمی کنید و آهسته نمی روید، بلکه بدون هیچ هول و هراسی می توانید به سرعت حرکت کنید؛ چون دیگر خوف ریختن شیر وجود ندارد. 🔴دربارۀ کودکانِ نیز سعی کنید ظرف حیثیت و حرمتشان پر باشد و با احتیاط کامل رفتار کنند... امّا اگر شما آمدید و به آنها تنه زدید دیگر ظرف حرمت و شخصیت شان تقلیل خواهد یافت، و طبعاً دیگر نباید. توقع داشته باشید که این کودک رفتارش با شما مثل سابق باشد. 🔴🔴این نکتۀ مهم را فراموش نکنید که گاهی لازم است. (برگرفته از سخنان آیت اله حائری شیرازی با اندکی تصرف) 📣 همکاران عزیز! با سرزنش کردن, تمسخر, توهین, مقایسه کردن, ریشخندزدن , حتی نصیحت در جمع, دانش آموزی را در جلو چشم دوستانش تحقیر و ظرف حیثیت و ابرویش را بریزیم که در آن صورت دانش آموز ممکن است مرتکب هر خطا, معصیت و شرارتی بشود چرا که احساس می کند دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. انچه نباید اتفاق می افتاده رخ داده است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🌺🌺 🌺🌺 ✅ مسئول حراج تار فرسوده ای را با بی میلی بر سر دست گرفت و گفت چند ؟! چه کسی برای این تار قیمتی پیشنهاد می کند ؟ از میان جمعیت یک نفر با تمسخر گفت: یک دلار! دومی :گفت دو دلار برای سوزاندن در بخاری دیواری. نفر سوم گفت: من سه دلار میخرم تا پسرم با ان بازی کند. مردم بی دلیل می خندیدند !! ناگهان پیر مردی موقر با قدم هایی ارام و محکم از میان جمعیت بیرون امد و تار کهنه را برداشت و به ان نگاه کرد و با دستمالی خاک آن را زدود, سیم های ان را محکم کرد و انگشتان سحر امیز خود را بر روی سیم ها به حرکت در اورد, اهنگی روح نواز در گوش ها پیچید, گویی فرشتگان سیم های نامریی سازی گوش نواز را به صدا در اورده بودند, هیچ صدایی به گوش نمی رسید. همه چشم و گوش شده بودند و به ان نوای جان بخش دل سپرده بودند. اهنگ به پایان رسید پیرمرد تار را روی میز گذاشت و ارام از سالن خارج شد . مسئول حراج بهت زده تار را برداشت, صدایی از گوشه ای گفت: هزار دلار و همان طور به قیمت تار افزوده گردید سرانجام ده هزار دلار فروخته شد . چند نفری با حیرت از یکدیگر پرسیدند: راستی چه چیزی بر ارزش ان تار شکسته افزود ؟یکی از ان میان زیر لب گفت : نوازش دست یک استاد!!! ‼️‼️/ ‼️‼️ همکار عزیز❗️ داستان ذکر شده , حقیقتی بزرگ را در خود نهفته دارد, هستند دانش آموزانی که در فراز و نشیب زندگی (باتوجه به ظاهر ژولیده ,عملکرد ضعیف, رفتار و گفتار نا پسند ) مانند تار های فرسوده و بی ارزشی تصور می شوند که باید انان را بازیچه ساخت, به حاشیه راند یا دور انداخت, معجزه انگاه اتفاق می افتد که دستهای معجزه گر و پیامبر گونه معلمی چون شما, با دست مهر, غبار را از روح انان بر گیرد تا نغمه زیبایشان را به گوش جان برساند تا همگان به چشم یک انسان, انسانی متعالی به انان بنگریم🌺 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
با والدین عصبانی چگونه برخورد کنیم؟ مشکل رفتاری کودک و صحبت‌هایی که با او داشته‌اید را یادداشت کنید. جانیس ترویر، مشاور یک مدرسه ابتدایی در کانزاس می‌گوید: «من هر بار که با یک دانش‌آموز یا والدین او صحبت می‌کنم همه موارد را یادداشت می‌کنم و تمام جزئیات را نگهداری می‌کنم تا بعداً بتوانم پاسخگو باشم». اگر از والدین می‌خواهید که به شما در تحویل دادن تکالیف فرزندشان کمک کنند باید به آن‌ها بگویید فرزند آن‌ها چند بار این تکالیف خود را تحویل نداده است، چراکه بعید است دانش‌آموز خودش به این امر اعتراف کند. ادامه دارد... 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
پیوسته درس بخون 🫡 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
📸کدام بیماری‌ها پاییز در کمین ما هستند؟. ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔶امتحانات نهایی در کنکور سال آینده ۵۰ درصد سهم دارد + جدول سهم‌ سوابق تحصیلی پایه‌های مختلف تحصیلی 🔻وزارت آموزش و پرورش: 🔹سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد قطعی در گروه انسانی، ریاضی و تجربی است. 🔹در کنکور سال ۱۴۰۳، تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها که شامل نتایج آزمون‌های نهایی دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم در نظام آموزشی ۶.۳.۳ و دیپلم و پیش‌دانشگاهی در نظام آموزشی سالی واحدی است قطعی بوده و سهم نمره کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) به میزان ۵۰ درصد قطعی و در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی ۲۸ درصد قطعی است. ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
🔴 اعلام زمان ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال اول / درخواست وام‌های ضروری و مسکن متاهلی از اول آبان مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم: 🔸ثبت نام وام‌های دانشجویی از اول آبان ماه آغاز می‌شود و بر اساس برنامه ریزی‌ها و زمان بندی‌های انجام شده زمان ثبت نام وام‌ها متغیر خواهد بود. 🔸بر اساس زمان‌های مشخص شده، ثبت نام وام‌های ضروری و مسکن متاهلی از ابتدای آبان تا ۱۵ آبان ماه است و پس از آن ثبت نام وام تحصیلی از ۱۵ آبان تا ۳۰ آبان و وام شهریه از ابتدای آذر تا ۱۵ آذر خواهد بود. ➖➖➖➖➖➖ 🛑 پیامک جعلی افتتاح حساب، ترفند جدید کلاهبرداران سایبری رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی افتتاح حساب برای شهروندان از ضعف آگاهی آنان سوء‌استفاده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند. ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
📌 آغاز سنجش سلامت کلاس اولی‌های سال تحصیلی آینده ♦️فرایند دریافت نوبت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزانی که تا اول مهر 1403، شش سال تمام دارند و باید در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند، آغاز شده است. ♦️خانواده‌ها باید به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند و برای دریافت نوبت سنجش اقدام کنند. ♦️پایگاه‌های سنجش سلامت شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 12:30 فعال هستند. ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
29.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 چک لیست یا رنج لیست؟ چه وقت؟ چگونه؟ 👈 آقای بهمن قره داغی 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
*توصیه به استادان در هنگام تدریس* ۱- *بهترین وضعیت  یک دبیر در هنگام تدریس، قرار گرفتن پای تخته کلاس است.* *میزان تحرک و جابه‌جایی بهتر است مختصر، آرام و در محدوده‌ی تخته کلاسی باشد.* *این که مدام قدم بزنیم  و یا در عرض و طول کلاس جابه‌جا بشویم، تمرکز شاگردان را بر هم زده و به‌تدریج  حرکت بیش از حد ما، برای دانش آموزان خسته‌کننده می‌شود.* ۲- *بهترین حجم صدا هنگام تدریس، حجمی متوسط، توام با آرامش و بیان شمرده‌ی کلمات است.* *جالب نیست  دانش‌آموز تذکر دهد: لطفا بلندتر* *و نیز اشتباه است فکر کنیم با فریاد کشیدن مطالب را بهتر به شاگردان فهمانده‌ایم.* *فریاد زدن به هنگام تدریس  تدریجا گوش و ذهن آن‌ها را خسته می‌کند و انرژی معلم را نیز تحلیل می‌برد.* *اگر درس را با فریاد زدن شروع کنیم، دیگر تا انتها  باید داد بزنیم؛ چون دانش‌آموزان عادت کرده  و دیگر به صدای آهسته‌ی  ما توجه نخواهند کرد.* *حجم متوسط صدا بهترین است و آن گاه می‌توان گاهی با بالا بردن یا پایین آوردن صدا، توجه بیشتری را ایجاد نماییم....* ۳- *نگاه دبیر باید بر روی صورت تمام دانش آموزان حرکت کند.* *در هنگام تدریس فقط بعضی نفرات را نگاه کردن، و یا فقط به در و دیوار کلاس چشم دوختن، اثر منفی داشته  و عده‌ای از شاگردان با این احساس که در دایره توجه قرار ندارند، کم‌کم از دنبال کردن صحبت‌های ما دور خواهند شد.* ۴- *از یاد نبریم دانش‌آموز بیش از آن که به مقدار پیشرفت درس در هر جلسه کلاس توجه کند، به محتوای مطالب گفته شده دقت می کند.* *به عبارت دیگر قبل از آن که از خود بپرسد در یک جلسه  چند صفحه کتاب تدریس شده، از خود می پرسد چه مطالبی را خوب و عمیق یاد گرفته است.* *کیفیت آن چه تدریس می‌کنیم مهم‌تر از کمیت مطالب گفته شده است.* *سریع و تند درس دادن مطالب درسی، معمولا دانش آموز را دچار اضطراب می‌کند.* *این مطلب به‌ویژه در جلسه‌های اول شروع برنامه‌ی کلاس‌ها مهم‌تر است.* ۵- *بیش از نود درصد دانش‌آموزان ، تخته‌ای باصفا و زیبا را می‌پسندند.* *از رنگ‌های متنوع استفاده کنیم.* *تا جایی که ممکن است مرتب و منظم و خوش‌خط بنویسیم.* *حتی المقدور از یک سمت تخته شروع کرده و به‌تدریج و منظم کل تخته را پر کنیم.* ۶- *اخلاق خود را برای شاگردان توضیح ندهیم.* *کل توضیحاتی که در باره‌ی اخلاق و کاراکتر  و انتظارات خودتان می‌دهید، نهایتا نیم ساعت به یاد شاگردان می ماند.* *آن‌ها باید اخلاق و منش شما را از روی رفتارتان بفهمند و به‌خاطر بسپارند.* *به عبارت دیگر آن چه را که مستقیم یا غیرمستقیم از رفتار و حرکات  شما ببینند، به خاطر خواهند سپرد.* ۷- *دو چیز باعث تمکین، نظم و با اخلاق بودن دانش‌آموزان در کلاس یک دبیر می‌شود :* *اول : علاقه‌ای که به آن دبیر دارند.* *دوم : میزان احترامی که برای شخصیت آن دبیر قائل هستند.* *هیچ یک از دو مورد بالا با زور و اجبار ایجاد نخواهد شد.* *دانش آموزان را دوست بدارید تا شما را دوست داشته باشند.* *هر قدر دبیر رفتار موقرتری داشته باشد، دانش‌آموزان نیز ناگزیر بیشتر به او احترام می‌گذارند.* ۸- *بدترین اتفاقی که می‌تواند برای یک معلم بیفتد ، خشمگین شدن...فریاد زدن...و خدای ناکرده  کلمات نامناسب بر زبان راندن است.* *از نظر دانش آموزان معلمی که نتواند خودش را کنترل کند، قدرت کنترل کلاس را نیز نخواهد داشت.* *خشمگین شدن و فریاد زدن، شخصیت یک معلم را در نظر کلاس فرو خواهد ریخت.* ۹- *با دانش آموز جر و بحث نکنیم.* *بحث  کردن با نوجوانان بیش از آن که آن‌ها را قانع کند، از شخصیت و اعتبار دبیر می‌کاهد.* *خود را درگیر بحث نکنید.* *اگر نظری راجع به روش تدریس و یا روش اداره کلاس می‌دهند، به نظرشان احترام بگذارید. با جملات منطقی اما نه خیلی طولانی، جواب‌هایی هوشمندانه  بدهید. نگذارید بحث طولانی شود.* ۱۰- *در مقابل خطاهای دانش‌آموزان، بیش از حد حساس نشده و عکس‌العمل شدید نشان ندهیم.* *گاهی یک نگاه معنادار کافی‌ست.* *گاهی یک تذکر دوستانه، اما جدی و بصورت انفرادی،  مشکل را حل می کند.* *گاهی  جابه‌جا کردن و تغییر  دادن محل نشستن یک دانش آموز، آرامش و سکوت را به کلاس برمی‌گرداند.* ۱۱- *هر قدر با مطالعه‌ی بیشتر و دست پرتر به سر کلاس برویم، از احترام بیشتری برخوردار می‌شویم.* *هنر زیبا  درس دادن اگر با توان علمی بالا همراه شود، معجزه می‌کند.* ۱۲- *از مهمترین نکات مثبت شغل ما، سر و کار داشتن با جوانان پر انرژی، بانشاط، و سرشار از حس زندگی است.* ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
52131169227498.pdf
646.6K
@انواع املا.pdf ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
52131162518140.pdf
36.8K
برگ ثبت آزمایش های علوم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
52131146864505.pdf
291.7K
برگه های خط دار برای املا و یا قابل استفاده برای طراحی کاربرگ و یا ارزشیابی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 1 ابتدایی.pdf
5.23M
دفتر مدیریت کلاسی پایه‌های اول تا ششم و کلاس‌های چندپایه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 2 ابتدایی.pdf
5.24M
دفتر مدیریت کلاسی پایه‌های اول تا ششم و کلاس‌های چندپایه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 3 ابتدایی.pdf
5.54M
دفتر مدیریت کلاسی پایه‌های اول تا ششم و کلاس‌های چندپایه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 5 ابتدایی.pdf
7.4M
دفتر مدیریت کلاسی پایه‌های اول تا ششم و کلاس‌های چندپایه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 6 ابتدایی.pdf
7.69M
دفتر مدیریت کلاسی پایه‌های اول تا ششم و کلاس‌های چندپایه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دفتر کلاسی چند پایه ابتدایی.pdf
3.95M
دفتر مدیریت کلاسی پایه‌های اول تا ششم و کلاس‌های چندپایه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2