eitaa logo
تدریس یار
7هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
1_7985206926.docx
13.7K
☀️ فایل کارنامه توصیفی شش پایه ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
📖 | اى بنده خدا! در عیب‌جویی هيچ كس به خاطر گناهش، شتاب مكن؛ زيرا ممكن است آمرزيده شده باشد.ولی در مورد خودت، از گناه کوچکی هم كه کرده‌ای ايمن مباش؛ چرا كه شايد براى همان گناه عذاب شوى. امام علی (ع) ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
املا لزوماً نباید محدود به مداد و کاغذ باشد،ما می‌توانیم با انواع وسایل اطرافمان به دانش‌آموزان املا بگوییم و به صورت خانوادگی املا بنویسیم(با کلمات بازی کنیم). برای این کار می‌توانیم از تعدادی لوبیا،نخود سنگ، پوست پسته و... استفاده کنیم. هر کدام از اعضای خانواده تعدادی از وسایل بالا را مقابل خود قرار می‌دهند، سپس یکی از اعضای خانواده یا دانش آموز کلمه‌ای را از کتاب دانش آموز می‌گوید و بقیه با کنار هم قرار دادن سنگ،لوبیا،نخود و .. مشغول به نوشتن کلمه می‌شوند. شرکت کنندگان باید در مدت زمان معین مثلاً یک دقیقه کلمه را بسازند سپس کلمات توسط شرکت کنندگان بررسی می‌شود و در صورت درست بودن یک امتیاز به هر یک از شرکت کننده داده می‌شود. در مرحله ی بعد نوبت شرکت کننده ی بعدی است و.... ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
*⃣ راهکارهایی برای تقویت " " کودک 1⃣ . راهکار اول: ⛄️ می توانید با گفتن لطیفه،چیستان ذهن کودک رو به چالشی شیرین دعوت کنید.خواندن کتاب های لطیفه مختص سن کودک نیز لذت بخش هست. 2⃣ . راهکار دوم: ⛄️ خواندن،نوشتن و داستان تعریف کردن هست. به کودکتان درست کردن کتاب داستان را پیشنهاد بدهید.کودکان کم سن می توانند نقاشی کنند و داستان را برای شما بگویند و شما در کتاب داستان شان بنویسید.یا قصه ای از خود بسازند.کودک در حین ساخت قصه از کلمات متفاوتی بهره می برد و این خود راهکار موثری در شناخت زبان هست. 3⃣ . راهکار سوم: ⛄️ بازی با کلمات بازی های زیادی در این زمینه هست که می توانید با جستجو در اینترنت بیابید و با لذت و هیجان با کودک تان شریک شوید در چشیدن طعم خوش گفتگویی هدفمند! 4⃣ . راهکار چهارم : ⛄️ همراه با کودک یک مشاهده ساده علمی انجام داده و از کودک تان بخواهید مشاهده اش را وصف کرده و یادداشت نمایید. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
💠راه کارهایی برای مدیریت دانش آموزان شلوغ کلاس: 🔸️معلم سعی کند کلاس و به خصوص دانش آموزان شلوغ کلاس را مشغول نگه دارد یا اگر شما اکثر دانش آموزان را مشغول نگه دارید دانش آموزان شلوغ کلاس وقتی برای خود نشان دادن ندارند. 🔸️روش تدریس و آموزش معلم باید متفاوت و خلاق و گاهی خارج از چارچوب باشد. 🔸️محل نشستن دانش آموزان شلوغ کلاس در تک صندلی و جلوی کلاس باشد تا فرصتی برای برهم زدن کلاس نداشته باشند. 🔸️از دانش آموز شلوغ و پر سر و صدای کلاس برای حفظ آرامش کلاس کمک بخواهید. 🔸️هیچ وقت دانش آموز شلوغ را به دفتر نفرستید. از کلاس اخراج نکنید علتش را پیدا کنید از یک مشاور کمک بگیرید. 🔸️در عین حرکت به آن ها آموزش دهید. این دانش آموزان دینامیکی هستند، شلوغ نیستند نیاز به حرکت و دیده شدن دارند، شرایط را آماده کنیم. 🔸️در بحث مدیریت دانش آموز شلوغ و پر سر و صدا آن کسی که باید تغییر بکند دانش آموزش نیست بلکه ما معلمان، مدیر مدرسه والدین هستیم که باید تغییر کنیم تا او هم تغییر کند. 🔸️مدیتیشن گروهی در کلاس فوق العاده در آرامش کلاس نقش دارد. معلم هوشمند به خوبی میداند که در طول 45 دقیقه تدریس باید حداقل 3 بار دانش آموز از جای خود برخیزد و حرکات جنبشی و طنزآزادانه انجام دهند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
_آزمون آزمون های عملکردی :⤵️ 1⃣ آزمون عملکرد کتبی 2⃣ آزمون شناسایی 3⃣ آزمون عملکردی در شرایط شبیه سازی شده 4⃣ نمونه کار 1)آزمون کتبی عملکردی :👇 🔰 این آزمون عمدتاً بر کاربرد آموخته ها در موقعیتهای عملی یا شبیه سازی تاکید دارد . 💢مثال : • نوشتن یک داستان کوتاه  • ساختن یک نقشه ی آب و هوایی • طراحی یک لباس • طراحی نقشه ی یک آزمایش علمی ➖➖➖➖➖➖➖➖ 2) آزمون شناسایی :👇 🔰 در این آزمون به نکات ضعف یک پدیده پی می بریم و شیوه های عملی رفع مشکل را شناسایی می کنیم . 💢مثال : • وقتی دانش آموز روش درست حل یک مسئله ی ریاضی را تشخیص دهد . • پیدا کردن اشکال مداری که لامپ آن روشن نمی شود . ➖➖➖➖➖➖➖➖ 3)انجام عملکرد در شرایط شبیه سازی شده :👇 🔰 در این آزمون از دانش آموزان خواسته می شود تا در یک موقعیت شبیه سازی شده یا خیالی ، همان اعمالی را انجام دهد که در موقعیتهای واقعی ضروری اند . 💢مثال : • فرض کنید اینجا یک کلاس است و شما به عنوان یک معلم 5 دقیقه در باره ی مسائل آموزشی صحبت کنید . • انجام تنفس مصنوعی روی یک مصدوم • ضربه زدن به یک توپ خیالی • انجام حرکات مختلف شنا در بیرون آب ➖➖➖➖➖➖➖➖ 4)نمونه ی کار :👇 🔰 در روش نمونه ی کار که نزدیکترین روش سنجش به عملکرد واقعی است ، فراگیران در محیط طبیعی سنجش می شوند . 💢 مثال : • آزمون رانندگی در شرایط واقعی • در ریاضی از دانش آموزان خواسته می شود با ابزاری که در اختیار دارند یک مکعب با ابعاد معینی بسازند . ✅ پس آزمون های عملکردی هیچ تناقضی با قوانین ممنوعیت امتحانات هماهنگ ندارد و حتی یکی از ابزارهای ارزشیابی توصیفی هستند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
✍🏻 پرورش مهارت های فردی مهره های مغفول در آموزش 🔹به منظور پرورش جامعه‌ای پیشرفته و سرآمد، جدای از مهارت های نوشتن ، خواندن و ریاضیات مهارت های دیگری در دانش آموزان پرورش یابد: ١- مهارت درست لباس پوشيدن ٢- مهارت درست راه رفتن ٣- مهارت خوب حرف زدن ٤- مهارت حرف خوب زدن ٥- مهارت منظم بودن ٦- مهارت شعر خواندن ٧- مهارت نقاشی كردن ٨- مهارت نوشتن ٩- مهارت ترانه و دكلمه خواندن ١٠- مهارت بهداشت ١١- مهارت کار تيمی ١٢- مهارت انتقاد كردن ١٣- مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت ١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست ١٥- مهارت درست غذا خوردن ١٦- مهارت گره زدن ١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن ١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن ١٩- مهارت شستن اشيا ٢٠- مهارت مطالعه ٢١- مهارت مدیریت زمان ٢٢- مهارت كنترل خشم ٢٣- مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف ٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق ٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب ٢٦- مهارت بازی كردن ٢٧- مهارت غذا پختن ٢٨- مهارت كار با سوزن ٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن ٣٠- مهارت خوب توجه كردن ٣١-مهارت تفكر كردن ٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن ٣٣- مهارت دوست خوب پيدا كردن ٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب ٣٥- مهارت نگهداری لوازم ٣٦- مهارت انتقاد پذیری و نقد شدن ٣٧- مهارت رازدار بودن ٣٨- مهارت برنامه ريزی كردن ٣٩- مهارت گذشت ٤٠- مهارت صبور بودن ٤١- مهارت حل مساله ٤٢- مهارت نگهداري گياه و گل ٤٣- مهارت دقت به پيرامون ٤٤- مهارت صادق بودن ٤٥- مهارت وفادار بودن ٤٦- مهارت نوشتن ٤٧- مهارت آينده نگری ٤٨- مهارت تلاش كردن ٤٩- مهارت نا اميد نشدن ٥٠- مهارت هدف داشتن ٥١- مهارت كار با ابزار ٥٢- مهارت كار با كامپيوتر ٥٣- مهارت در فضای مجازي و سايبری ٥٤- مهارت در تصوير ذهنی داشتن ٥٥- مهارت احترام گذاشتن ٥٦- مهارت كم مصرف بودن ٥٧- مهارت بهره گيری از اشيا ٥٨- مهارت مشورت گرفتن ٥٩- مهارت مشورت و همفكری كردن ٦٠-... مهارت ١٢ و مهارت ٣١ و مهارت ۳۶ فراگیری و ارتقای این مهارتهای فردی می‌تواند آینده بهتری را برای خودمان و فرزندانمان فراهم آورد و سرآمدی فردی ما را تسهیل نماید. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔶️طرح تکالیف مهارت محور با هدف پرهیز از حافظه محوری، افزایش نشاط و شوق یادگیری، توسعه یادگیری مادام العمر و کاهش استرس مخرب ناشی از تکالیف سنتی، کاهش وزن کیف دانش آموزان و تقویت مهارت‌های زندگی در دانش آموزان است در  این طرح حذف مشق شب را نداریم، بلکه تکالیف مهارتی جایگزین تکالیف سنتی می‌شود، با اجرای این طرح در واقع بخشی از فعالیت های یادگیری به صورت تمرینی در جهت آموزشی و یادگیری مهارت‌های اساسی مانند خواندن، نوشتن حساب کردن، مشاهده کردن، سخن گفتن و گوش دادن در کلاس درس در تعامل و مشارکت معلم و دانش آموزان انجام می‌شود. 🔶️معلم در زمان رسمی کلاس پس از آموزش و شناسایی دشواری های یادگیری دانش آموزان، تکالیفی را جهت تثبیت و تعمیق یادگیری تعیین می‌کند و مهارت‌های موردنیاز محیط واقعی زندگی در خارج از کلاس درس در قالب تکالیف مهارت محور ارائه می‌شود که معلم با خلاقیت خویش فعالیت‌های عملی متعدد و متنوعی را با توجه به ویژگی و شرایط و اقتضائات دانش آموزان طراحی می کند ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
💠چگونه میتوانیم اقدام پژوهی را در کلاس درس اجرا کنیم؟ 🔸️اقدام پژوهی نیز مانند سایر روش های پژوهش مراحل متعددی دارد که باید مطابق آن عمل کرد. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که پژوهشگر اول معلم کلاس درس است و سپس پژوهشگر از سوی دیگر اقدام پژوهی نباید مانع فعالیت های یادگیری دانش آموزان و فعالیت های آموزشی معلم شود. 🔸️فرایند اقدام پژوهی هفت مرحله را شامل می شود که عبارت اند از: 1️⃣ مرحله اول: مشخص کردن سؤال یا مشکل: 🔸️ این مشکل یا سؤال باید با یادگیری دانش آموز در کلاس درستان مرتبط شود. برای مثال چه نوع از تکالیف درسی میتواند درک دانش آموزان از درس را بهبود ببخشد؟ چگونه میتوان نمرات درسی دانش آموزان را بهبود بخشید؟ تا چه اندازه یادگیری از طریق همکاری میتواند برای درک مفاهیم سطوح بالای یادگیری به دانش آموزان کمک کند؟ تا چه اندازه روش تدریس جدیدی که اختیار کرده ام در یادگیری دانش آموزان مؤثر است؟ 🔸️از آنجا که هدف از اقدام پژوهی در کلاس درس کمک به معلم در تصمیم گیری های آموزشی است. سؤال یا مشکل باید مواردی را شامل شود که تحت نظر و مدیریت معلم (مانند راهبردهای آموزشی تکالیف درسی و فعالیت های کلاس درس است. 🔸️مشکل باید به گونه ای انتخاب شود که شما به عنوان معلم قادر به تغییر آن باشید. از سوی دیگر، اگر شما بر اقدام پژوهی نظارت نداشته باشید و بر یافته های آن تأمل نکنید، انگار هیچ کاری نکرده اید. 🔸️نهایت اینکه سؤال یا مشکل باید با توجه به منابع تلاش و زمانی که در اختیار دارید، قابل بررسی و سرانجام گرفتن باشد به طور کلی، سؤال یا مشکل باید جنبه ای خاص و جزئی را شامل شود تا بتوان با توجه به شرایط و امکانات پاسخ آن را پیدا کرد و از نتایج آن در همان کلاس درس بهره برد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
در ادامه ی مبحث املا و جذاب کردن آن برای دانش آموزان امروز به معرفی املای بی صدا می پردازیم. همیشه در مواقع املا همهمه و سر و صدای داخل کلاس گاهی اوقات باعث اذیت شدن دانش آموزان دیگر و در نتیجه حواس پرتی آنها می شود.بدین منظور و جهت کنترل بهتر دانش آموزان ما می توانیم گاهی اوقات به دانش آموزان بدون حرف زدن و لب خوانی و یا با صدای آرام املا بگوییم،در این صورت دانش آموزان خود فضا را برای نوشتن یک املای خوب آماده می کنند. توصیه می شود معلمان در صورت استفاده از این روش در کلاس آن را در دسته ی املاهای آموزشی قرار دهند و از ثبت نتیجه ی عملکرد دانش آموز خودداری کنند. همچنین والدین گرامی در منزل نیز می توانند در منزل از این در زمان های گفتن دیکته شب استفاده کنند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
💢بهترین راهکارها برای تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان ✍گاهی‌اوقات دانش‌آموزان در مواجهه با چالش‌های درسی، دچار ترس و استرس می‌شوند و این عامل سبب پایین‌ آمدن اعتماد به نفس آنها می‌شود. نبود پشتکار و اعتماد به نفس کافی، روحیه‌ی تلاش مضاعف و ایجاد افکار مثبت را از آنها می‌گیرد و درنتیجه، عملکرد آنها مناسب نخواهد بود. پس باید ریشه‌ی این ترس‌هاو استرس‌ها را شناخت و با استفاده از راهکارهای مناسب بر آنها غلبه کرد. ۱-موفقیت، موفقیت بیشتر می‌آورد! فعالیت‌های دانش‌آموزان را در زمینه‌ای طراحی کنید که می‌توانند بدرخشند و بخواهند به این احساس مثبت که از آن موفقیت حاصل شده است، ادامه دهند. از تکنیک‌های تفکیک و جداسازی استفاده کنید تا دانش‌آموزان بیشتری را جذب کنید. ۲-به دانش‌آموزان کمک کنید که ارتباط بین تلاش و موفقیت را درک کنند. گاهی‌اوقات دانش‌آموزانی که پشتکار کمتری دارند، معتقد هستند که دانش‌آموزان خوب به نوعی باهوش‌تر از آنها هستند یا آن تکلیف برای دانش‌آموزان خوب، آسان‌تر از آن چیزی است که اینها فکر می‌کنند. یادگرفتن این نکته که هر کسی نیاز دارد که سخت تلاش کند، می‌تواند به برخی از دانش‌آموزان بینش عمیق‌تری بدهد. ۳- تکالیف طولانی را به بخش‌های کوچک‌تر و قابل مدیریت تقسیم کنید تا دانش‌آموزان با فکر به یک تکلیف طولانی، دست‌پاچه نشوند. ۴-هر واحد درسی یا حتی یک تمرین کوچک را از جایی شروع کنید که آسان‌تر است. اگر دانش‌آموز ببیند که می‌تواند مسأله را حل کند و به کار خود ادامه دهد، کمتر دچار ترس و اضطراب می‌شود. ۵- به دانش‌آموزان بگویید اهداف معقولی برای خود تعیین کنند و برای رسیدن به آنها تلاش کنند. زمانی‌که دانش‌آموزان در راستای رسیدن به هدفی شخصی تلاش ‌کنند، علاقه‌ی خاصی به کار خود پیدا می‌کنند. ۶- به دانش‌آموزان یاد بدهید که کار آنها همیشه نباید عالی و بدون نقص باشد تا مورد قبول شما و معلمان قرار گیرد. گاهی‌اوقات «خوب» واقعا به اندازه‌ی کافی خوب است! ۷- باید با دانش‌آموزان در بحث‌های کوتاه کلاسی، اندیشه‌ها و سایر گفتگوهای اشتراکی کار شود تا این اعتقاد در آنها نهادینه شود. ۸- تحسین‌های مکرر و حتی تشویق زیاد، بیشتر از تصحیح اشتباهات دانش‌آموزان با خشونت، می‌تواند آنها را برسر انجام تکالیف خود بنشاند. ۹- به دانش‌آموزان یاد بدهید که چگونه زمان دقیق مورد نیاز را برای انجام و تکمیل تکلیف خود تخمین بزنند. دانش‌آموزانی که فکر می‌کنند انجام تکالیف‌شان ساعت‌ها زمان می‌برد، نسبت به آن دسته از دانش‌آموزانی که می‌دانند انجام تکالیف، زمان کوتاهی نیاز دارد، تمایل بیشتری به ترک کار خود دارند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
با سلام و احترام خدمت دانش آموزان گرامی عزیزان، دو نوع روش مطالعه برای مطالعه در دوران امتحانات وجود دارد یکی روش سنتی و دیگری علمی در روش سنتی دانش آموزان فقط برای رفع تکلیف و گرفتن نمره تلاش می کند و پس از هر امتحانی فقط به فکر امتحان بعدی است و تمام یادگیری های قبلی را رها می کند و مشاهده می کنیم بعد از دی ماه همه مطالبی که برای آنها زحمت کشیده بود فراموش می شود و برای شروع مجدد دوباره باید از صفر شروع کند چراکه اگر مطلبی صد در صد یاد گرفته شود اما در مرور کردن آن ۸ ساعت فاصله بیفتد متاسفانه ۶۰ درصد یادگیری در همان روز فراموش می شود و در صد فراموشی روز به روز بیشتر می شود در روش علمی دانش آموز با علاقه و با دید اکتشافی درس می خواند و پس از هر امتحانی ، مرور ربع ساعته امتحان قبلی را در بین فرجه امتحان جدید مدنظر قرار می دهد به این گونه که برای امتحان جدید بیشترین وقت را می گذارد ولی در وقت های سوخته مثلا بعد از ناهار و شام و حتی بین مطالعه امتحان جدید زنگ های تفریح ربع ساعته مرور امتحان قبلی خواهد داشت.  این کار چند فایده دارد + با مرور پیوسته امتحانات، زمان مطالعه قبلی هدر نمی رود + تثبیت یادگیری بهتر + استفاده از دو نیمکره مغز و عدم خستگی + جمع بندی و مرور همیشگی + مدیریت زمان + آمادگی برای تست زنی + احساس خوب و نداشتن نگرانی + تسلط همه جانبه و تلفیقی + پنجره ایی نه قالبی شدن مغز به سبب مرور متنوع کتابها و آمادگی مغزی برای کنکور •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈۰ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar