هدایت شده از تدریس یار پایه اول
😔🤔😔🤔😔🤔😔
👈این روزها دائم از اولیا می شنویم که فرزندم نشانه ها را نمی شناسد ، نمی تواند ترکیب ها را بخواند ، نمی تواند ، بنویسد. ب را از د تشخیص نمی دهد و هزاران نگرانی دیگر.....😟
که از نظر ما معلم ها امری طبیعی است ،
برای ما که سالها درس خوانده ایم راحت است که بفهمیم الان کدام نشانه می چسبد کدام نمی چسبد فرق ب و م چیست و......🙂
اما برای کودکی که تازه شروع به یادگیری کرده اینطور نیست☹️
معمولا بچه ها تا اواسط آذر در هاله ای از ابهام و سر در گمی هستند اما کم کم و با گذر زمان این سر در گمی رفع می شود .👍
👇👇اما چند نکته ی مهم👇👇
🌸اول اینکه این موضوع نباید باعث شود تا اولیا دست از تکرار و تمرین مکرر بردارند بلکه باید با استفاده از روشهای متنوع به تثبیت یادگیری کمک کنند.👌
🌸دیگر اینکه در این مدت باید به شدت از حافظه ی دیداری بچه ها کمک گرفت یعنی نشانه ها و ترکیب ها را بزرگ روی کاغذ نوشت ودر معرض دید بچه ها قرار داد تا با کمک حافظه ی دیداری تثبیت صورت گیرد.👀
🌸والدین در این مدت صبوری به خرج داده و بجای اینکه به فرزند خودشان برچسب دیر آموز بزنند 🤫
با آرامش و بدون وارد کردن استرس به دانش آموز، در کنار آموزگار باشند تا این مرحله ی سخت به خوبی طی شود.😍
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 #طلوعی_دیگر...🔆
⛅ آقا جانم
🍃🌺مهر شما
🌸🍃همان کیمیایی است
🍃🌺که روزگار مرا قیمتی میکند...
🌸🍃من
🍃🌺به اعتبار محبت شما
🌸🍃نفس میکشم...
🍃🌺سلام
🌸🍃قرار دل بی قرار من....❤️
☀️ سلام؛ صبح آدینه تون بخیر و نیکی و همراه با عشق امام زمان(عج)
🌐 #قرارگاه_مجازی
📲 @tadriis_yar
👈 اگر شما هم با کودکانی برخورد دارید که حفظ توجه و تمرکز آنها دشوار است این راه کارها به کمکتان می آید
🌈 5 تکنیک برای افزایش تمرکز کودکان در کلاس درس
معمولا جلب توجه کودکان کار ساده ای نیست و از آن دشوار تر، حفظ تمرکز آنها در یک موضوع برای انجام یک فعالیت هدفمند است. اما زمانی که پای انجام فعالیت های نسبتا دشوار و پیچیده به میان می آید به همان میزان امکان نگه داشتن تمرکز کودکان کمتر می شود و احتمال اینکه کودک قبل از اینکه تمام نیرو و توان خود را برای انجام آن فعالیت صرف کند، صحنه را ترک نماید بیشتر و بیشتر می شود. اگر شما هم با کودکانی برخورد دارید که حفظ توجه و تمرکز آنها دشوار است این راه کارها به کمکتان می آید:
💐 1. فعالیت بدنی
فعالیت بدنی برای تمام کودکان مفید است اما اهمیت آن برای حفظ تمرکز کودکان دوچندان است. فعالیت بدنی به خصوص بعد از متمرکز شدن روی یک فعالیت یادگیری دشوار، می تواند به دانش آموزان کمک کند دوباره تمرکز خود را بازیابند. بدین منظور می توانید فعالیت های ساده ای همچون ضربه زدن به توپ، جست و خیز یا تمرینات کششی را در نظر بگیرید و در فواصلی میان یک فعالیت آموزشی دشوار و پیچیده، به کودکان چند دقیقه ای استراحت بدهید تا به فعالیت های نرمشی بپردازند. همچنین 15 دقیقه فعالیت بدنی قبل از آغاز یک فعالیت یادگیری دشوار نیز می تواند درجات هوشیاری و آمادگی آنها را برای تمرکز افزایش دهد.
💐 2. تمرین تمرکز
ممکن است تعجب کنید ولی همه کودکان به یک اندازه متوجه نیستند که تمرکز کردن چیست و چگونه انجام می شود. به کودکان کمک کنید معنای تمرکز را درک کنند و چگونگی آن را تمرین نمایند. برای مثال در بازه های زمانی متعدد، دقایق کوتاهی را برای آموزش اینکه تمرکز روی یک موضوع چیست و چگونه انجام می شود، صرف کنید. برای مثال یک اَپ یا آهنگ را از تلفن همراه خود انتخاب کنید و ناگهان آن را به صدا در آورید، مسلم است که توجه دانش آموزان به آن جلب می شود در همین لحظه به آنها یادآوری کنید که توجه آنها به صدا، همان تمرکز کردن است یعنی معطوف کردن قوای ذهن و بدن به منظور درک، شناختن و یاد گرفتن یک موضوع که توجه انسان را تحریک می کندو به این ترتیب دانش آموزان تفاوت بین تمرکز داشتن و نداشتن را به خوبی درک می کنند. به آنها بیاموزید چه کارهایی سبب حفظ تمرکز و چه کارهایی سبب پرت شدن حواس می شود.
💐 3. زمان بندی
دقت کنید آستانه تمرکز کودکان بی نهایت نیست و نمی توانند به مدت طولانی در یک فعالیت خاص متمرکز شوند. معمولا آستانه تمرکز کودکان حدود 5 دقیقه ضرب در سن آنهاست یعنی آستانه تمرکز برای یک کلاس با کودکان 6 ساله، از 12 تا حداکثر 30 دقیقه است. بنابراین اگر قصد حفظ توجه کودکان بر فعالیت های آموزشی را دارید نباید بگذارید انجام یک فعالیت درسی بیش از این زمان مشخص شده طول بکشد. بدین منظور می توانید یک فعالیت بزرگ را به چند فعالیت کوچک تقسیم کنید و در هر نوبت زمانی، یکی از مراحل فعالیت را انجام دهید و بعد از اتمام هر مرحله چند دقیقه استراحت بدهید.
این تکنیک به خصوص برای دانش آموزانی که از اختلال تمرکز رنج می برند، می تواند بسیار سودمند باشد زیرا این کودکان اصولا نمی توانند به مدت زیادی روی یک فعالیت متمرکز باقی بمانند در این صورت این کودکان می توانند بدون اینکه از برنامه درسی عقب بیفتند و احساس ناکامی و یاس کنند، یک فعالیت درسی را در چند مقطع و مرحله انجام دهند و همچنان تمرکز خود را حفظ کنند.
همچنین فراموش نکنید تدریس یک طرف و سخنرانی نیز از این قاعده مستثنی نیست نمی توانید برای مدت طولانی یک سره صحبت کنید و انتظار داشته باشید، دانش آموزان روی صحبت های شما صد در صد متمرکز باقی بمانند. آستانه تمرکز دانش آموزان را حساب کنید و سخنرانی خود را نیز همچون سایر فعالیت های درسی به چند مقطع کوتاه تقسیم کنید و مثلا هر 15 دقیقه، 2 تا 5 دقیقه استراحت، فعالیت گروهی یا حتی فعالیت بدنی در بین مقاطع سخنرانی خود برنامه ریزی کنید.
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @tadriis_yar
🔴🔴 #تڪمیل_دفتر_مدیریت_کلاس
🦋 #جدول_۱:
اسامی دانش آموزان ڪلاس (تڪ پایه)
در این جدول مشخصات دانش آموزان را طبق لیست کامپیوتری که از طریق مدیر دریافت می کنید ، تنظیم نمایید.
🦋 #جدول۲ :
مواد درسی و ساعات ڪار هفتگی دوره ی ابتدایی
شما باید طبق پایه ایی که ابلاغ دریافت نموده اید ، تدریس نمایید
🦋 #جدول_۳:
برنامه ی درسی هفتگی
طبق جدول ۲، تمام مواد درسی را تنظیم کنید
🦋 #جدول_۴:
بودجه بندی برای تدریس دروس
برای هر درس، مقدار صفحات را یادداشت کنید البته هفتگی
🦋 #جدول۵:
یادداشت های معلم
در این جدول اسامی دانش آموزانی نوشته می شود که در آموزش و یادگیری مشکلات دارند و آموزگار مجبور است راهڪارهایی را جهت بهبود و رفع چالش اِعمال نماید و تا زمان رفع نقیصه، تمامی فعالیتهای خود و دانش آموز را یادداشت و ثبت نماید
ممکن است تاچندهفته و تا چند ماه به طول انجامد و تا زمانیکه مشکل رفع نشده ، ثبت وقایع قطع نگردد.
نکته :
ممکن است در ڪلاس هیچ دانش آموز مشکل داری وجود نداشته باشد و شاید هم برعکس !
پس هر تعداد دانش آموزِ مشکل دار در ڪلاس حضور داشت فقط در این لیست طبق شماره ایی که شما در جدول شماره ی ۱ به آن اختصاص داده اید(کد۱) یادداشت نمایید.
🦋 #جدول_۶:
ثبت غیبت دانش آموزان
در این لیست فقط اسامی دانش آموزانِ غایب نوشته شود نه همه !
🦋 #جدول_۷:
لیست دیدار با اولیا
در این لیست ، شما فقط اسامی افرادی را که شما به صورت انفرادی فراخوانده ایید ثبت می کنید
ممکن علت دعوت شما از اولیای یڪ دانش آموز ، دلیلِ خاصی داشته باشد که میبایست آن را در قسمت موضوع مراجعه به صورت خلاصه یادداشت نمایید.
🦋 #جدول_۸
ثبت جلسات توجیهی عمومی برای اولیا
این جدول طبق جلسات ماهانه ایی که با تمامی اولیا دارید تدوین شده و شما میبایست طبق آیکن های مندرج در آن به ثبت وقایع بپردازید.
🔍@@tadriis_yar
️برگزاری مجدد دوره آموزشی با عنوان « مهارت های خود امدادی و دگر امدادی در پیشگیری از حوادث در مدارس(مقدماتی) »
🔻 كددوره : 99506852
🔻 مدت دوره : 24 ساعت
💎استان : آذربایجان شرقی
✍ ثبت نام : #فعال تا روز چهارشنبه 1401/08/25
⚛ تاریخ آزمون : 1401/08/30
⏰ ساعت 11:00 لغایت 11:30
⏰ساعت 14:00 لغایت 14:30
⏰ ساعت 20:00 لغایت 20:30
🌐 Ltms.medu.ir
@ltmsme
4_6010462386044014332.pdf
372.6K
5️⃣2️⃣نمونه سوال آزمون دوره ی آموزشی "مدیریت سبز "
🔻کد دوره : 99506788
🔻مدت دوره :8 ساعت
💎استان : #خراسان_جنوبی
🔎با قابلیت جستجو
🖋ویرایش:اول
⬅️ فرمت: PDF
⚛️تاریخ آزمون : 1401/08/19
⏰تایم اول آزمون : 10:00 تا 10:30
⏰تایم دوم آزمون : 11:00 تا 11:30
⏰تایم سوم آزمون : 18:00 تا 18:30
📚 نمره قبولی: 12 از 20
⏳ مدت آزمون: 20دقیقه
🖊 تعداد سوالات: 20سوال
📥تعداد سوالات در هر بار نمایش :1 سوال
💯 نمره منفی ندارد
🌐 Ltms.medu.ir
@ltmsme
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
23 book karikator (www.mplib.ir).zip
1.65M
📒 ۲۳ کاریکاتور به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی
📘 #کاریکاتور #کتاب #هفته_کتاب #آبان
┄┄┅🍃🌸♥🌸🍃┅┅┄
@naghashi_ghese
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
ششم.pdf
9.86M
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
سوم.pdf
3.75M