هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
با سلام و عرض ادب
بنا به درخواست دوستان و همکاران و اولیا
گروه درسی پایه های مختلف درسی تشکیل میشود.
لینک را به همکاران گرامی بدهید .
پایه اول دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2838561015C9b93b1c1bd
پایه دوم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2346058024C62b0905ada
پایه سوم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2348548343Ccc7ed234f2
پایه چهارم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/3129409822C99b9231cd9
پایه پنجم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/4038852895C73efe08774
پایه ششم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2426208538C231a05d739
پایه هفتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/3152085278Cb69fdb9dd1
پایه هشتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2360607016Cd3b70332c6
پایه نهم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2469003546C8ef86ce53b
هدایت شده از تدریس یار دهم
😱آموزش #رايگان زبان انگليسى😱
❌ براى اولين بار در ايتا ❌
🔹️ آموزش تصويرى لغات و عبارات
🔹️ آموزش مکالمه از مبتدی تا پیشرفته
🔹️ آموزش گرامر با بيانى ساده و قابل فهم
🔹️ امكان استفاده از مطالب براى همه سنين
🔹️ امكان ارتباط با مدرس جهت رفع اشكال
💫در خانه و بدون پرداخت هزینه
زبان انگليسى ياد بگير 💫
لينک عضويت در #كلاس_زبان_انگليسى👇
https://eitaa.com/joinchat/863568080Cbacdd7a67c
https://eitaa.com/joinchat/863568080Cbacdd7a67c
اين فرصت عالى رو از دست ندين. 😉👆
هدایت شده از تدریس یار پایه پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تقویم_روز_چهارشنبه_۵بهمن_ماه۱۴۰۱
#اکرمبهدانه_آموزگارپایهاول
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯در مجلس
🖤مظلومیّت مردِ غریب
🕯بنگرکه دلم
🖤میان غمخانه گم است
🕯این ناله
🖤ز ماتمِ امامِ هادی ست
🕯معصوم دوازدهم
🖤امامِ دهم است
🖤شهادت جانسوز
امام علی نقی(ع) تسلیت باد🏴
🖤
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤در این
🤍شب شهادت
🖤امام هادی (ع)
🤍میخوام دعا کنم
🖤براے اونایے
🤍کہ خیلےﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻥ
🖤خیلے ﺩﻟﺸﮑﺴﺘﻦ
🤍خیلےتنهان
🖤خیلے ها مریض دارن
🤍ﺧﺪﺍیا هوای
🖤ﺩﻻﺷﻮﻧﻮ داشتہ ﺑﺎﺵ
🤍ﺩﺳﺘﺸﻮﻧﻮ ﺑﮕﻴﺮ
🖤و حاجتشون رو برآورده کن
🤍شهادت امام هادی ( ع )
🖤به همه عزیزان تسلیت بـاد
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
هدایت شده از تدریس یار پایه چهارم
💥 برنامه #زنگ کلاس های #سه_شنبه مدرسه تلویزیونی ایران
⚡️توجه : این برنامه در روز های فرد ثابت است.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
هدایت شده از تدریس یار پایه نهم
🔖ظرفیت رشته های پرمتقاضی در کنکور سراسری ۴۰۲:
➖پزشکی: ۱۱۵۲۰ نفر
➖دندون:۲۲۱۵ نفر
➖پرستاری:۶۷۰۰ نفر
➖فرهنگیان تجربی:۶۹۱۵ نفر
➖فرهنگیان ریاضی:۳۱۸۶ نفر
➖فرهنگیان انسانی:۱۴۸۱۸ نفر
➖فرهنگیان هنر:۱۸۳ نفر
➖فرهنگیان زبان: ۳۰۸ نفر
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
هدایت شده از تدریس یار پایه نهم
سلام صبحتون بخیر فرزندان ایران زمین❤️
منم مثل شما درس خوندم و کنکور دادم و غیر خودم هرسال با چندین دانش اموز و داوطلب کنکور فراز و نشیب های سال کنکوری بودن رو گذروندم
و اعتقاد دارم یکی از سخت تررررررررررین کارهای طول عمر هر فرد ( اهل درس و مشتاق دانشگاه و....) مطالعه و آمادگی برای کنکور هست.
اما.....
هم خودم و هم اونهایی که این سختی ها رو به جون خریدن و عاشقانه این مسیر رو به شوق رسیدن به اهدافشون طی کردن
اینو میگیم که همه این سختی ها می ارزه به نتیجه اش
اینم بگم فقط یه نتیجه اش قبولی دانشگاه و رشته مورد نظر هست
از نظر من و اونهایی که موفق شدن نتیجه شیرین ترش
دیدن قدرت اراده
خودباوری
پذیرفتن مسئولیت زندگی
من می تونم خودم و حتی دنیا رو تغییر بدم هست و....
پس تو هم اگر دوس داری به این چیزا برسی
همه این سختی ها رو به جون بخر و باشوق از هر جایی که هستی شروع کن
اره از هر جایی که هستی
تو اولین فرصت برای اونهایی که هنوز شروع نکردن میگم چکار کنند.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
✅عناوین، زمان، ضرایب و تعداد سوالات و ارزش هر تست در کنکور سراسری ۱۴۰۲
#رشته_انسانی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه یازدهم
#مشاوره
💠 تکالیف داوطلبان پس از کنکور دی 💠
✅ تحلیل کامل کنکور دی مطابق با روش صحیح تحلیل آزمون
✅ تهیه لیستی از مباحث باقیمانده و ناکامل دروس سال دهم و نیمسال اول سال دوازدهم
✅ پیشروی دروس نیمسال دوم سال دوازدهم و سال یازدهم همگام با آزمون و مدرسه
✅ قراردادن مباحث باقیمانده لیست تهیه شده در فرصتهای جبرانی
✅ تست زنی به شیوه زماندار هر شب
🔸انجام این موارد در ماههای بهمن و اسفند شما را قدم به قدم به پیشرفت تا کنکور تیر نزدیک میکند
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
44055069556902.pdf
473K
سوالات آزمون مرحله اول المپیاد فیزیک
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
هدایت شده از تدریس یار دهم
44055073206742.pdf
26.7K
پاسخ اولیه آزمون مرحله اول المپیاد فیزیک
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
هدایت شده از تدریس یار پایه نهم
44055074156715.pdf
1.13M
سوالات آزمون مرحله اول المپیاد سواد رسانهای
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
هدایت شده از تدریس یار پایه هشتم
پاسخ اولیه آزمون مرحله اول المپیاد سواد رسانهای
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar8
هدایت شده از مدرسه من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 عنوان: راه های غلبه بر نگرانی و اندوه
💠آموزشگاه: سمیه
💠اهداف: مدیریت استرس
💠همیار مشاور: رقیه علیدوستی
┄┅══❁⚜🌹⚜❁══┅┄
@madrese_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
🔴🔴سوال شماره ۳۱
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما
بنده معلم پایه اول هستم ، یک دانش آموزی دارم که حروفی را که آموزش میدهم یاد میگیرد ولی زود فراموش میکند ، دستخط خوبی دارد ،خوب مینویسد ولی حروف را فراموش میکند و نمیتواند بخواند ،اگه کلمه ای بگم بنویسد شکل کلمه را حفظ میکند.
🔵🔵پاسخ
این دانش آموز احتمالا دچار ضعف در حافظه می باشد و باید تمرینات مربوط به تقویت حافظه مثل ببین و بگو که به تصویر خوب نگاه کند و بعد تصویر را بردارید و از تصویر سوال کنید یا سه کلمه بنویسید و بخواند و بعد پاک کنید تا او بنویسد و یا از کارت کلمات استفاده کنید و بچینید و بعد بردارید و از او بخواهید مثل شما بچیند و....خیلی تمرینات دیگر که می شود با او کار شود و هم چنین برای جلوگیری از حفظ کردن کلمات باید علاوه بر کتاب فارسی کلمات را روی کارت بنویسد و از روی کارت هم بخواند یا یک سری کتابهای کمک آموزشی استفاده شود و در واقع حروف و کلماتی را که خوانده است باید بتواند به همه جا تعمیم دهد از توی مجلات و روزنامه ها کلمات یا حروفی را که یاد گرفته پیدا کند و بخواند سعی کنید ترکیب و تجزیه کلمات و بخش کردن و جدول صامت و مصوت را برای او بیشتر کار کنید.
فرزانه ابراهیمی
#اختلالات_یادگیری_اختلالات_رفتاری
#حمایت
#معاونت_آموزش_ابتدایی_اداره_کل_استان_فارس
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
🔵🔵سوال شماره ۳۰
سلام،وقتتون بخیر وخوشی
سپاس از مشاوره های ارزشمندتان
دوتا سوال
۱-دانش آموز کلاس اول دارم که با همه ی روشها، تشویق شده ولی با وجود همه ی حمایت ها از سوی خودم،مدرسه واولیا به شدت وابستگی شدید به مادر دارد،ومادر سرکلاس می نشیند،ولی تکیه به مادر هست ،حتی باوجود اینکه می داندمادر ش در کلاس حضور دارد تا آخر زنگ ،زنگ تفریح ها بیرون نمی رود،و از لحاظ درسی هم خیلی به وظایفش عمل نمی کند، اگر بگوییم روی درس بخوان ویا چیزی را بگو و یا بنویس ،انجام نمی دهد،و خیلی هم لجاجت و برخورد نابهنجاری با مادرش و خودم دارم.
سوال ۲
دانش آموزی که خیلی خیلی کّند می نویسد،در ولی یادگیریش عالی هست ، چه پیشنهادی دارید.
🔴پاسخ
این دانش آموز دچار اضطراب جدایی هست و می بایست در همان یک هفته اول مشکل او را حل میکردید ونمی گذاشتید تا این موقع از سال ادامه پیدا کند و باید کم کم او را از مادر جدا کنید و مادر به بچه اطمینان دهد که او هست و او را تنها نمیگذارد و حتی اگر برود خانه ظهر مثل همه مادرها می آید و او را می برد قوانین مدرسه را توضیح دهد و بگوید هیچ مادری حق ندارد در مدرسه کنار بچه اش باشد و باید حضور مادر از داخل کلاس کم شود و در پشت در کلاس بنشیند و بعد کم کم برود در حیاط مدرسه و در مرحله بعدی وسط ساعت از خانه بیاید به مدرسه و به او سر بزند تا مطمین شود که مادر او را فراموش نکرده است و بعد کم کم حذف شود و اگر کودک از رفتن به مدرسه اجتناب کرد در منزل از برنامه محرومیت استفاده شود و نگذارند در منزل به تفریح بپردازد چون اگر تکرار شود و با حضور در منزل به او خوش بگذرد دیگر حاضر نیست در مدرسه حاضر شود و این مسئله کمی قاطعیت مادر را می طلبد چون بعضی از مادرها خودشان قاطعیت لازم را ندارند.
و سوال دوم کند نویسی کودک به خاطر ضعف مهارتهای حرکتی ظریف کودک است و باید عضلات دست تقویت شود زاویه دست و مداد دست گرفتن کودک اگر مشکل دارد اصلاح شود و تمریناتی مثل خمیر بازی کار با ژل اسلایم و صفحه دوخت و نخ و مهره و قیچی کردن و...با او در منزل کار کنند تا عضلات تقویت شود.
فرزانه ابراهیمی
#اختلالات_یادگیری_اختلالات_رفتاری
#حمایت
#معاونت_آموزش_ابتدایی_اداره_کل_استان_فارس
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
🎨بازی های آموزشی برای کلاس فارسی
🔻 بازی به این ترتیب است که نفر اول یک کلمه میگوید، نفر دوم کلمه دیگری به آن میافزاید(اگر خواستید بازی سه نفره باشد، نفر سوم نیز کلمه دیگری میافزاید) به شکلی که ترکیب معناداری پدید آید و اگر کسی نتواند این کار را بکند یا کلمات قبلی را فراموش کند باخته است.
مثلا:
نفر اول : خرگوش
نفر دوم: خرگوش باهوش
نفر اول: خرگوش باهوش بازیگوش
نفر دوم: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون
نفراول: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون رفت.
نفر دوم: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون رفت مدرسه.
و این بازی را تا حد حفظ و نگه داری 7 تا 10کلمه ادامه می دهیم و سپس بازی جدیدی شروع می کنیم👌
#بازیهای_آموزشی
#حافظه_فعال_حافظه_شنیداری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
🎨بازی های آموزشی برای کلاس فارسی
🎲نام بازی: کلمه قرمز، کلمه سبز
بازیکنان کارتهای کلمه را میخوانند اما برای برنده شدن باید بتوانند کلمات نوشته شده بر کارت قرمز را بخوانند.
🎯هدف: تمرین خواندن کلمات
🔸محدوده سنی: ۶ تا ۱۰ سال
🔹تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر
🔸وسایل مورد نیاز: کارت های کلمات، ماژیک قرمز و سبز
پیش از بازی:
یک بستهی بزرگ از کارتهای کلمات تهیه کنید که با گروه سنی یا سطح مهارتهای خواندن بازیکنان تناسب داشته باشد. بیشتر کلمات را به رنگ سبز و چند کلمه را که سطح دشواری بالاتری دارند یا کلمات جدیدی هستند با قرمز بنویسید.
روش بازی:
تمام کارتهای کلمات را به پشت در یک ستون بین بازیکنان قرار دهید. اولین بازیکن، یکی از کارتها را از سر ستون برمیدارد. اگر کارت سبز باشد و بازیکن بتواند کلمهی روی آن را بخواند، آن کارت را نزد خود نگه میدارد و یک کارت دیگر برمیدارد. اگر نتواند کلمهی سبز را بخواند دیگران کلمه را به او میگویند و بازیکن کلمه را تکرار میکند و کارت را در انتهای ستون کارتها میگذارد. حالا نوبت نفر بعدی است.
اگر بازیکنی کارت کلمهی قرمزی را بردارد و بتواند آن را بخواند میتواند کارتهای قبلیاش را نگه دارد. اما کارت دیگری برنمیدارد و نوبت را به نفر بعدی میدهد. اگر نتواند کلمه قرمز را صحیح بخواند، همه کارت هایی را که خوانده است، در انتهای دسته کارت ها می گذارد. بازی هنگامی پایان می یابد که کارت دیگری برای خواندن باقی نمانده باشد. در این زمان بازیکنی که بیشترین تعداد کارت را داشته باشد برنده است.
🔵تغییر در بازی
* برای درس ریاضی از کارتهایی استفاده کنید که روی هر کدام از آنها یکی از عملیات چهارگانهی ریاضی را با رنگهای قرمز یا سبز نوشتهاید. در این صورت، بازیکنان برای نگه داشتن کارت، باید جواب درست جمع، ضرب، تفریق و یا تقسیمها را بگویند.
* هنگام شمردن کارتها، به هر کارت سبز ۱ امتیاز و به هر کارت قرمز، ۲ امتیاز بدهید. یا پشت هر کارت بنا بر سطح دشواری امتیازی بنویسید. مثلاً دشوار ۳ امتیاز، متوسط ۲ امتیاز، ساده ۱ امتیاز. در این صورت بازیکنان میتوانند درجهی دشواری کلمهای را که قرار است بخوانند انتخاب کنند.
* در انتهای بازی از بازیکنان بخواهید با استفاده از کلماتی که بهدست آوردهاند یک متن بنویسند. یا هر کدام ۵ کلمه را انتخاب کنند و با آن جمله بسازند.
* برای تمرین شکل نوشتاری کلمات، بچهها را به گروه های دو نفره تقسیم کنید. یک نفر از هر گروه وقتی نوبتش شد یک کارت برمی دارد و کلمه آن را میخواند. نفر دوم گروه باید آن کلمه را درست بنویسد. اگر خواندن و نوشتن هر دو درست بود آنها میتوانند کارت را نگه دارند و این بار نفر دوم کارت دیگری را بردارد و برای نفر اول بخواند.
نکته ها:
هر یک از کلمات دشوار و جدید را روی چند کارت بنویسید.
ناهید کیوان منش
#بازیهای_آموزشی
#حمایت
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵🔵سوال شماره ۲۹
با سلام و خسته نباشد خدمت شما🌺🌺
سوال .من دوتا دانش آموز پسر پایه سوم دارم که هنوز نمیتوانند حروف الفبا رو تشخیص بدن و کلاس خودم که ۳۸ نفر هستن واقعا نمیرسم که این دوتا شاگرد رسیدگی کنم.با خانواده دوتا شاگرد هم صحبت کردم متاسفانه همکاری نکردن.ممنون میشوم که من را راهنمایی کنید.بابت این قضیه خیلی ناراحت هستم.
🔴🔴پاسخ
دانش آموز کلاس سوم که هنوز حروف را به خوبی یاد نگرفته است باید حتما از نظر هوشی مورد بررسی قرار بگیرد و اگر از نظر هوشی مشکلی نداشته باشد دچار اختلال یادگیری است و باید تا دیرتر نشده است حتما به مراکز اختلالات یادگیری اگر امکان دارد ارجاع داده شود تا مشکل آنها برطرف گردد.
#فرزانه ابراهیمی
#حمایت
#اختلالات یادگیری و رفتاری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
✍ راهبردهای موثر در افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان در کلاس درس:
تهيّه ليست و يادداشت کردن کارها و تکاليف مربوطه که توسّط معلّم ارائه ميشود:
☻ زماني که دانشآموز دقّت ميکند، او را تشويق نماييد و پاداش دهيد.
☻ آموزگار بهتر است برای جهت افزايش دقّت کودکان، از مطرح کردن مطالب تکراري خودداري نموده و از روش های مشارکتی بیشتر کمک بگيرد.
☻ نحوهي نشستن دانشآموز در کلاس درس، بر تمرکز وي موثّر است؛ بنابراين مراقب باشيد که دانشآموز در هنگام ارائهي درس و ... سرش را به حالت خوابيده روي ميز نگذارد و صاف و درست بنشيند، بهتر است دانش آموزان کم دقت در ردیف های جلوی میز معلم بنشینند
☻ بهتر است مطالبی که تدریس می شود بهصورت عینی ، تصویری و یا شعر و ريتميک باشد، موجب تقويت دقّت دانشآموزان ميشود.
☻ به دانشآموز کمدقّت، مسئوليّت داده و او را در کارهاي گروهي شرکت دهيد تا بدين وسيله، برخي مطالب را از دوستان خود فرا بگيرد.
☻ اعتماد به نفس دانش آموز را با تشويق کردن افزايش دهيد.
☻ خواب و غذاي کافي در افزايش تمرکز حواس، تأثير فراواني دارد؛ بنابراين دانشآموزانِ خوابآلود و يا گرسنه و حتّي تشنه، کمتر به درس توجّه ميکنند. بهتر است زمانی هر چند کوتاه به خوردن تغذیه اختصاص داده شود.
☻ معلّم بايد در دانشآموزان، ايجاد انگيزه کند. زيرا نداشتن انگيزه، از علل بيدقّتي است.
☻ خنده باعث آرامش و نيز تمرکز حواس ميشود و باعث ميشود که دانشآموزان، سريعتر ياد بگيرند و بيشتر دقّت نمايند.
☻ معلّم با طرح سؤالهاي مختلف، بر قدرت تفکّر و افزايش دقّت دانشآموزان، نقش بسزايي خواهد داشت.
☻ از دانشآموزان بخواهيد در هنگام خواندن مطالب، زير آن خط بکشند و يا انگشت خود را زير کلمات بگذارند و شمرده شمرده بخوانند.
ناهید کیوان منش
#اختلالات_یادگیری_اختلالات_رفتاری
#تمرکز_توجه
#حمایت
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
سوال شماره ۲۸❓دانش آموزی که نمی تواند خوب به حرف های معلم گوشه کنه و مدام حواسش جای دیگر است چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟
✅ پاسخ: حواسپرتي دانشآموزان، علل مختلفی دارد که با شناسایی دقیق علت ، می توان تمرکز و توجه دانش آموز رو به درس و کلاس جلب کرد . حواس پرتی دانش آموز ممکن است به دلیل محرکات و متغیر های درونی باشد . مثل :
☻مشغلهي ذهني دانشآموز؛ شامل مواردي از قبيل: درد، رنج، غم و غصّه
☻ اضطراب و نگراني دانشآموز
☻ گرسنگي و تشنگي
☻ ترس، خشم و شادي
☻ بيماريهاي گوناگون ( پرکاری و یا کم کاری تیروئید و....)
☻ بيعلاقگي به موضوع درسي
☻ فشارهاي رواني ناشی از مشکلات خانوادگی
یا بی دقتي و حواس پرتي بيروني و محيطي؛ مانند:
☻ وجود تصاویر زیاد روی دیوار کلاس
☻ سردي و گرمي هواي کلاس درس
☻ نور شديد و نور ضعيف
☻ صداهاي ناهنجار و گيج کننده.
ناهید کیوان منش
#اختلالات_یادگیری_اختلالات_رفتاری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2