🔔اختلالات زبانی
یکی از نشانه های علائم اختلالات زبانی در کودک این است که کودک ممکن است نتواند وقایعی را که در طول روز با آنها سرو کار داشته است را تعریف کند، مثلا ممکن است نتواند آنچه را که در مهدکودک یا مدرسه اتفاق افتاده است و یا بازی هایی را که در پارک انجام داده است را به خوبی برای والدینش تعریف کند.
✅راهکارهای بهبود 👇
1-تصاویر سریالی, سه یا چهار تصویر مرتبط با هم در اختیار کودک قرار داده تا پس از مرتب کردن، آن ها توضیح دهد.
این تصاویر ممکن است مراحل رشد گیاه، مراحل رشد یک جوجه، فعالیت های روزانه و...باشد
2-بیان داستان های تصویری
داستان های تصویری بهترین راه برای افزایش واژگان بیانی و نظم بخشی به افکارکودکان می باشد.💥(عنوان" داستان های تصویری " را در اینترنت سرچ کنید)
3- پرسیدن سوال از داستان های تصویری بصورت متوالی و منظم
4- سوال پرسیدن ازکودک جهت یادآوری فعالیت های روزانه و سپس بیان فعالیت ها و اتفاقات انجام شده.
5- خواندن قصه های ساده با تصویر کمتر مثل قصه شنگول و منگول و یا لاکپشت و مرغابی ها و سپس پرسیدن سوال از متن قصه یا درخواست بازگو کردن قصه بعد از شنیدن (چند شب یک قصه را تکرار کنید تا کامل بر قصه و محتوای آن مسلط شود)
6- مشاهده کارتن و سپس پرسیدن سوال و در انتها بازگو کردن قصه توسط کودک
🛑 اختلالات زبانی و بیانی، از شایعترین علل بروز اختلال خواندن و نوشتن هستند. پس لطفا این قضیه را جدی بگیرید.
✅ راهکارها هم برای سن پیش دبستانی و هم سن دبستان مناسب هستند👌
✳️ ارتباط موثر:
🌱🌱نقش تعامل مثبت معلم با دانشآموزان در موفقیت تحصیلی
لازم نیست محقق یا کارشناس و روانشناس باشیم، کافی است نگاهی به دوران کودکی خودمان بیفکنیم، خاطرات دوران دانشآموزی خودمان را مرور کنیم تا به خوبی درک کنیم هر جایی که خاطرهای خوش از حضور معلم و استاد سر کلاس داشتهایم، احساسی شیرین و دلپذیر از نگاهی مهربان و صدایی آرام و باوقار در پس آن وجود دارد.
بدون شک محبت و همدلی معلمها تنها روی احساس تعلق و علاقه متقابل دانشآموزان موثر نیست بلکه تحقیقات نشان میدهد احساس مثبت و خوشرویی معلم تاثیر مستقیمی بر موفقیت تحصیلی دانشآموزان نیز دارد.
پژوهشهای گستردهای در این زمینه انجام شده و هر یک از آنها بعدی از ابعاد این همدلی و اشتیاق را در کلام و رفتار معلمها نشان میدهد از جمله این بررسیها در دانشگاههای کشور فنلاند نشان میدهد رفتار مثبت و سازنده معلم به مراتب نقش مهمتری در موفقیت تحصیلی دانشآموزان ایفا میکند و حتی بیش از امکانات آموزشی و کمک درسی و حتی اندازه کلاس و تعداد شاگردان روی یادگیری دانشآموزان موثر است.
این نتایج به خوبی بیان میکند که تاثیر منش و روش معلمها بر ذهن و قلب دانشآموزان تا چه میزان مهم و حیاتی است و حتی میتواند برایمان روشن کند که چرا حتی در خاطرات دورمان، میتوانیم نمونههایی را پیدا کنیم که علیرغم کمبود امکانات آموزشی یا زندگی در نقطهای محروم، در درسها موفق بودهایم و یا بالعکس با وجود برخورداری از امکانات تحصیلی مناسب، یادگیری و موفقیت لازم را به دست نیاوردهایم.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
✳️ ارتباط موثر:
🌱🌱نقش تعامل مثبت معلم با دانشآموزان در موفقیت تحصیلی
لازم نیست محقق یا کارشناس و روانشناس باشیم، کافی است نگاهی به دوران کودکی خودمان بیفکنیم، خاطرات دوران دانشآموزی خودمان را مرور کنیم تا به خوبی درک کنیم هر جایی که خاطرهای خوش از حضور معلم و استاد سر کلاس داشتهایم، احساسی شیرین و دلپذیر از نگاهی مهربان و صدایی آرام و باوقار در پس آن وجود دارد.
بدون شک محبت و همدلی معلمها تنها روی احساس تعلق و علاقه متقابل دانشآموزان موثر نیست بلکه تحقیقات نشان میدهد احساس مثبت و خوشرویی معلم تاثیر مستقیمی بر موفقیت تحصیلی دانشآموزان نیز دارد.
پژوهشهای گستردهای در این زمینه انجام شده و هر یک از آنها بعدی از ابعاد این همدلی و اشتیاق را در کلام و رفتار معلمها نشان میدهد از جمله این بررسیها در دانشگاههای کشور فنلاند نشان میدهد رفتار مثبت و سازنده معلم به مراتب نقش مهمتری در موفقیت تحصیلی دانشآموزان ایفا میکند و حتی بیش از امکانات آموزشی و کمک درسی و حتی اندازه کلاس و تعداد شاگردان روی یادگیری دانشآموزان موثر است.
این نتایج به خوبی بیان میکند که تاثیر منش و روش معلمها بر ذهن و قلب دانشآموزان تا چه میزان مهم و حیاتی است و حتی میتواند برایمان روشن کند که چرا حتی در خاطرات دورمان، میتوانیم نمونههایی را پیدا کنیم که علیرغم کمبود امکانات آموزشی یا زندگی در نقطهای محروم، در درسها موفق بودهایم و یا بالعکس با وجود برخورداری از امکانات تحصیلی مناسب، یادگیری و موفقیت لازم را به دست نیاوردهایم.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀