eitaa logo
تدریس یار پایه اول
8.7هزار دنبال‌کننده
25.7هزار عکس
14.9هزار ویدیو
15.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
✅️روش های کمک به کودک دیر آموز : 💠انگیزه دادن : وقتی تکنیک یا آموزشی را فرامیگیرند حتی اگر کوچک باشد ، تشویق شوند. 💠پاداش دادن : بعد از به اتمام رساندن کارها برای این کودکان پاداش در نظر گرفته شود حتی دست زدن 💠اهداف کوچکی که توانایی انجامش را دارد برای او تعیین کنیم. 💠یاد بدهیم شکست همیشه بد نیست و او را سرزنش نکنیم و بخواهیم که دوباره سعی اش را بکند. 💠مراحل یادگیری را برای او به مراحل خرد و کوچک تقسیم کنیم . 💠بازی های فکری : تهیه لیست هایی از غذا، بازی، وسایل یا بازی اسم و فامیل و بازی های تقویت حافظه که شامل تکرار کلمه و تکرار اعداد و تشخیص جابه جایی وسایل باشد. 💠تقویت مهارت های دیداری از طریق گذاشتن ۴ تصویر و گفتن نام انها به ترتیب گذاشتن و بعد از یادگیری به تعداد تصاویر بیفزاییم . 💠شناخت جهت ها، مثلا اینکه سوال کنیم سمت چپ تو چه کسی نشسته یا دو نیمکت قبل از تو ردیف سوم چه کسی است ؟ 💠ردیابی :درچند ردیف منظم تعدادی کلمه و عدد روی تابلو بنویسیم واز کودک بخواهیم چهارمین کلمه یا عدد در ردیف دوم را بگوید.یا سومین عدددر ردیف آخر چه عددی است؟ مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
💥تکالیف خلاق و مشترک برای تمامی‌درسهای فارسی ▫️كلمات بی نقطه و یک نقطه و ... را از درس پیدا کن و بنویس ▫️کلمات سه حرفی ، چهار حرفی و... را از درس پیدا کن و بنویس ▫️جملات پرسشی درس را بنویس ▫️جملات نقل قول درس را بنویس ▫️کلماتی که حروف (ص ث ط ت و...) دارند را از درس پیدا کن و بنویس ▪️کلمات تشدید دار درس را پیدا کن و بنویس ( قبل از دادن تمامی این تکالیف " حتما خودتون چک کنید که کلمات زیاد و خسته کننده نباشه و همیشگی هم نباشد چون باعث زدگی و خستگی بچه ها از انجام تکالیف می شود ) ▪️۳ کلمه بنویس که تمام نقطه های آن بالا باشد ▪️۳ کلمه بنویس‌که تمام نقطه های آن پایین باشد ▪️۳ کلمه بنویس که هم نقطه در بالا داشته باشد و هم در پایین . ▪️۵ کلمه بنویس که حروف آن ها به هم چسبیده باشد و با آن ها جمله بساز (مسجد) ▪️۵کلمه بنویس که حروف آن ها جدا باشد(درس) 🔸ده کلمه از درس را بصورت دومینو بنویس (حرف آخر کلمه اول، حرف اول کلمه ی بعدی ...)مثل تشکر رایانه و... | 🔸با حروف اسم خود، کلماتی را در درس پیدا کن و بنویس مثال احمد:انجام_حوض_مسجد_دقت 🔸و یا کلماتی از درس پیدا کن و بنویس که حرف اولشان، مشابه حرف اول اسم خودشان است ) 🔹روخوانی درس از آخر به اول مثال اما محله ی مسجد.. 🔹قسمتی از درس را بصورت کچل بنویسند(بی نقطه و سرکش) و فردا همان قسمت را با مداد قرمز نقطه گذاری کنند و سرکش بگذارند 🔹مشق رنگی بنویسند(قسمتی از درس را رونویسی کنند به این صورت که هر کلمه را با یک رنگ بنویسند) 🔹سه جمله از درس را بصورت نامرتب بنویس این تمرین برای انجام تمرین مرتب کن، که اکثر بچه ها مشکل دارند، عالیست و حتما توصیه می شود) 🔹اسامی که در درس آمده است را به ترتیب حروف الفبا بنویس 🔹هم معنی یا مخالف کلمات زیر را از حکایت یا درس پیدا کن و با آن ها جمله بساز 🔹املا از والدین و تصحیح توسط بچه‌ها 🔹داستان درس را برای پدر و مادرت تعریف کن 🍁با چند کلمه جدید درس، یک داستان کوتاه بنویس 🍁با توجه به متن درس، داستان نیمه تمام داده و بچه ها آن را به دلخواه ادامه بدهند(حتی تخیلی) 🍁كل درس را روخوانی کنند و آنچه از درس در ذهنشان مانده رابنویسند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
📚چطور تشخیص بدهیم کدام دانش آموز اختلال خواندن دارد؟ ✅پاسخ: دانش آموزان مبتلا به اختلال خواندن یا خوانش پریشی برخی از این ویژگی ها را دارند:🍃 🍃-در کلاس درس غالبا مشکلات رفتاری دارند 🍃-تمایلی به خواندن ندارند 🍃-در خواندن شفاهی و کلامی تردید می کنند و گاهی دچار لکنت می شوند 🍃-به جای اینکه چشم هایشان را هنگام خواندن حرکت دهند، سرشان را تکان می دهند 🍃-کلمه به کلمه می خوانند 🍃-به زحمت و تقلا و با صدای کشیده و لحن یکنواخت می خوانند 🍃-به علائم نگارشی توجه ندارند و از توجه به معنی واژه ها غافلند 🍃-واژه ها را غیر مرتبط با محتوا و غیر مرتبط با عناصر آوایی حدس می زنند 🍃- افعال را به میل خودشان تغییر می دهند. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
راه هاي پيشنهادي براي تقويت املايي دانش آموزانی که در کل املانویسی ضعیفی دارند 1- دقت به تکالیف؛ تصحيح غلط ها در پایان نوشتن، خط زمينه را حتما رعایت کند و بالا و پایین ننویسد. 2- اگر کند نویس است و باعث می شود عقب بیفتد یا زود خسته شود توجه به دست ورزي مثلا کار با خمیر و شن و قیچی 3- مطمئن شوید از شناخت حروف الفباي فارسي توسط وی. اگر می بینید حرف الفبا رو خوب یاد نگرفته حتما قبل از هر اقدامی، دوباره حروف الفبا را از اول ب او یاد بدهید 4- بررسي دقيق تکليف شب در خانه و نظارت شما بر درست نوشتن تکالیف خیلی مهم است منتظر انتقاد و بررسی معلم نباشید خودتان اقدام کنید 5- توجه کنید خیلی تند ننویسد او را دعوت به صبوری و آرام نوشتن کنید 6 - پرهيز از حرکات اضافي موقع گفتن املا. خیلی با لبها و دستانتان بازی نکنید و نمایشی دیکته نگویید خیلی معمولی و با صدای آرام دیکته بگویید و فریاد نزنید. 7- روخواني و تکرار و تمرين مداوم روخوانی درس ها به یادگیری دیکته بسیار کمک می کند 8- توجه به درست نشستن فرزندتان موقع نوشتن املا 9- استفاده از کارت تند خواني. می توانید کلمات مهم درس را روی کارت بنویسید و به اون یک لحظه نشان دهید تا بنویسد 10 -ترکيب آواها و نشانه ها را خوب تمرین کنید 11 -اطمينان از تلفظ صحيح آواها و نشانه 12-گاهی تصحيح املاتوسط خود دانش آموز می تواند راهگشا باشد ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
: آسیاب به چرخ نشانه ها : اول ابتدایی : فارسی ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ معاونت آموزش ابتدایی خراسان رضوی کانال اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی وبررسی محتوا ابتدایی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
🔘دوشنبه ها با بازی : نقاش کوچولو : دوم ابتدایی : فارسی ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ معاونت آموزش ابتدایی خراسان رضوی کانال اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی وبررسی محتوا ابتدایی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2 ابتدایی
🔘دوشنبه ها با بازی : جمع و تفریق پازلی : اول ابتدایی : ریاضی ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ معاونت آموزش ابتدایی خراسان رضوی کانال اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی وبررسی محتوا ابتدایی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
⭕️ به منظور دسترسی هر چه راحت تر و تسهیل استفاده معلمان گرامی کتاب های نقشه مفهومی ، درس پژوهی و آثار جابربن حیان دانش آموزان الکترونیکی شدند. 📌 دانلود کتاب نقشه محتوایی و مفهومی هدیه های آسمانی دوره اول و دوم ابتدایی 👇 ✳️ http://ketabch.in/61099382 📌 دانلود کتاب نقشه محتوایی و مفهومی علوم تجربی دوره اول و دوم دبستان 👇 ✳️ http://ketabch.in/61099381 📌 دانلود کتاب نقشه محتوایی و مفهومی ریاضی دوره اول و دوم ابتدایی 👇 ✳️ http://ketabch.in/61099380 📌 دانلود کتاب تربیت تمام ساحتی همگام با سندتحول آموزش وپرورش درمقطع ابتدایی 👇 ✳️http://ketabch.in/61099379 📌 دانلود کتاب درس پژوهی و یادگیری اثربخش 👇 ✳️ http://ketabch.in/61099378 📌 دانلود کتاب پژوهشگر امروز دانشمند فردا👇 ✳️ http://ketabch.in/61099377 ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ معاونت آموزش ابتدایی خراسان رضوی کانال اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی وبررسی محتوا ابتدایی مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
🔘دوشنبه ها با بازی : حدس بزن چندم؟ : دوم ابتدایی : ریاضی ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ معاونت آموزش ابتدایی خراسان رضوی کانال اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی وبررسی محتوا ابتدایی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2 ابتدایی
🔘دوشنبه ها با بازی : بدو و بساز : سوم ابتدایی : فارسی ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ معاونت آموزش ابتدایی خراسان رضوی کانال اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی وبررسی محتوا ابتدایی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
🔘دوشنبه ها با بازی : وزنه بردار : سوم ابتدایی : ریاضی ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ معاونت آموزش ابتدایی خراسان رضوی کانال اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی وبررسی محتوا ابتدایی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
✔️کارگاه بررسی کتب درسی پایه اول و پاسخ به سوالات پرتکرار در فضای اسکای روم 🔰ارائه این جلسه توسط سرکارخانم آسیه ضیانژاد ، سرگروه پایه اول 🔸معاونت آموزش ابتدایی استان فارس ↩️اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوا 📌لینک ورود به اسکای روم: http://skyroom.online/ch/admin_14011/emt1 ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
📋 تکالیف ترمیمی، اصلاحی طراحی تکلیف ترمیمی و اصلاحی، طراحی فرصت یادگیری جدید برای دانش آموزانی است که نیاز ویژه آموزشی دارند و این نیاز ویژه با مطالعه عملکرد دانش آموز و تحلیل و تفسیر خطاها و موفقیت‌هایش شناخته می‌شود. تکلیف اصلاح یا ترمیمی بعد از انجام انواع آزمون و تکالیف جهت رفع اشکال و با توجه به تفاوت های فردی ارائه می شوند. ✅ مراحل طراحی تکالیف ترمیمی: ۱_ هدف مشخص شود: این هدف باید با تحلیل و تفسیر اطلاعات به دست آمده از عملکرد دانش آموز یا گروهی از دانش آموزان تعریف شود یعنی باید در راستای اصلاح ضعف یا بهبود و ارتقای توانایی خاصی باشد. ۲_ دو فعالیت مناسبی برای دانش آموز تعریف شود؛ این فعالیت باید با هدف ضعف و توانایی دانش آموز یا گروهی از دانش آموزان متناسب باشد. ۳_ دانش آموزان و افراد ذینفع، همکار و اولیا توجیه شوند. ۴_ روند اصلاح و بهبود عملکرد دانش آموز بررسی شود. ⁉️ سوال: آیا تکالیف ترمیمی باید به برگه ی آزمون الصاق شود؟ این کار الزامی نیست چون ممکن است تکالیف ترمیمی به صورت شفاهی باشد اما در صورتی که به یادگیری کمک کند می تواند به برگه الصاق شود. 📚منبع: کتاب ارزشیابی کیفی توصیفی(گامی در راستای عدالت آموزشی) _ صفحه ۴۷ مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
⁉️ تکالیف امتدادی یا بسطی چیست؟ ✅ گاهی لازم است دانش‌آموزان در امتداد موضوعی که یاد گرفتند تجاربی اضافه کسب کنند و دانش فهم و مهارت خود را توسعه دهند یا لازم است دانش خود را در موقعیت های غیر کلاسی و جدید به کار گیرند. فعالیت هایی که با این منظور طراحی می شوند به بسط و توسعه تجارب دانش آموزان منجر می‌شوند و به لحاظ تربیتی ارزش فراوانی دارند زیرا هدف اساسی تربیت بر این بست و استعلای تجارب استوار است؛ یعنی دانش آموزان باید بتوانند فهم و دانش و توانمندی های خود را توسعه دهند. تکالیف بسطی امتدادی زمانی ارائه می‌شوند که دانش آموزان به اهداف یادگیری رسیده اند و شما قصد دارید و یادگیری آن ها را عمق ببخشید. این تکالیف جهت توسعه دانش و ماندگاری یادگیری و آمادگی لازم برای آزمون های عملکردی استفاده می شود. 🔶 مثال ۱: فرزندم وقتی به خانه رفتی با استفاده از ساعت و به کمک مادرت زمان انجام این کارها را مشخص کن و آنها را بنویس. نوشتن اعداد یک تا بیست مسواک زدن ذوب شدن یک قطعه یخ در لیوان 🔷 مثال ۲: خفاش و جغد را از این نظر ها مقایسه کن: نوع رشد کردن/ شکل دهان 📚منبع: کتاب ارزشیابی کیفی توصیفی(گامی در راستای عدالت آموزشی) _ صفحه ۴۶ مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
◀️ چگونه می توانیم اقدام پژوهی را در کلاس درس اجرا کنیم؟ ⬅️ اقدام پژوهی نیز مانند سایر روش های پژوهش مراحل متعددی دارد که باید مطابق آن عمل کرد. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که پژوهشگر اول معلم کلاس درس است و سپس پژوهشگر از سوی دیگر اقدام پژوهی نباید مانع فعالیت های یادگیری دانش آموزان و فعالیت های آموزشی معلم شود. ⬅️ فرایند اقدام پژوهی هفت مرحله را شامل می شود که عبارت اند از: 1️⃣ مرحله اول: مشخص کردن سؤال یا مشکل: ⬅️ این مشکل یا سؤال باید با یادگیری دانش آموز در کلاس درستان مرتبط شود. برای مثال چه نوع از تکالیف درسی میتواند درک دانش آموزان از درس را بهبود ببخشد؟ چگونه میتوان نمرات درسی دانش آموزان را بهبود بخشید؟ تا چه اندازه یادگیری از طریق همکاری میتواند برای درک مفاهیم سطوح بالای یادگیری به دانش آموزان کمک کند؟ تا چه اندازه روش تدریس جدیدی که اختیار کرده ام در یادگیری دانش آموزان مؤثر است؟ ⬅️ از آنجا که هدف از اقدام پژوهی در کلاس درس کمک به معلم در تصمیم گیری های آموزشی است. سؤال یا مشکل باید مواردی را شامل شود که تحت نظر و مدیریت معلم (مانند راهبردهای آموزشی تکالیف درسی و فعالیت های کلاس درس است. ⬅️ مشکل باید به گونه ای انتخاب شود که شما به عنوان معلم قادر به تغییر آن باشید. از سوی دیگر، اگر شما بر اقدام پژوهی نظارت نداشته باشید و بر یافته های آن تأمل نکنید، انگار هیچ کاری نکرده اید. ⬅️ نهایت اینکه سؤال یا مشکل باید با توجه به منابع تلاش و زمانی که در اختیار دارید، قابل بررسی و سرانجام گرفتن باشد به طور کلی، سؤال یا مشکل باید جنبه ای خاص و جزئی را شامل شود تا بتوان با توجه به شرایط و امکانات پاسخ آن را پیدا کرد و از نتایج آن در همان کلاس درس بهره برد. 2️⃣ مرحله دوم: مرور پیشینه نظری و پژوهشی مرتبط با موضوع: ⬅️ شما به جمع آوری دو نوع اطلاعات یعنی پیشینۀ مربوط به موضوع و داده ها نیاز دارید. مرور پیشینه پژوهش ضرورت ندارد که مانند سایر روش های پژوهش چندان گسترده باشد. استفاده از منابع دست دوم نیز کافی و سودمند است. بهتر است اطلاعات مرتبط به موضوع را بر پایه یادگیری انگیزش و موضوعات مدیریتی کلاس درس تهیه کنید. 3️⃣ مرحله سوم: طرح یک راهبرد پژوهشی: ⬅️ طرح پژوهشی مربوط به اقدام پژوهی در کلاس درس شکل های گوناگون و متنوعی دارد و می تواند از یک طرح پیش آزمون، پس آزمون تا مقایسه بین دو کلاس درس مشابه یا مطالعه موردی درباره تنها یک دانش آموز را شامل شود. ⬅️ داده های مربوط به آن را نیز می توانید از چند بعد مانند جمع آوری داده ها بر پایه اجرای آزمون ارزشیابی های کلاسی معلم، مشاهده رفتار دانش آموزان و نظایر آن مورد توجه قرار دهید. اگر داده هایی که از منابع متعددی جمع آوری کرده اید همسو و مشابه باشند میتوانید به نتایج اقدام پژوهی که در کلاس درس به عمل آورده اید بیشتر اعتماد کنید. 4️⃣ مرحله چهارم جمع آوری داده ها: ⬅️ اقدام پژوهی در کلاس درس برای آگاهی از اثر بخشی اقدام به عمل آمده با تکیه بر جمع آوری داده ها بر پایه نمره های آزمون ارزشیابی های کلاسی و نمره های پایانی دانش آموزان گرایش زیادی دارد، اما باید به یاد داشته باشید که از سایر منابع نیز اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید تا با اطمینان و اعتماد بیشتری درباره نتایج اقدامتان قضاوت کنید. 5️⃣ مرحله پنجم: تحلیل داده ها: ⬅️ داده هایی را که جمع آوری کرده اید تجزیه و تحلیل کنید به این منظور، علاوه بر روش های کیفی می توانید از روشهای کمی تحلیل مانند آزمونهای آماری مربوط به مقایسه گروه ها آماره همبستگی اسپیرمن و پیرسون و تهیه جداول و نمودارهای آماری نیز استفاده کنید. سرگروه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان استان قزوین(معصومه شریفی) مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🍃👨‍🏫🇮🇷🍃🧕🇮🇷🍃👨‍🎓🇮🇷 🌹موضوع:تثبیت یادگیری،تکرار وتمرین 📖درس فارسی 🔍 📚 نام ونام خانوادگی: محمد کیان قهرمانی کلاس اوّلی ها 🧕آموزگار: خانم منصوری 🏢دبستان:شهید کیهانی ۲ ✍مدیریت : آقای بشارتی 🇮🇷🍃👨‍🏫🇮🇷🍃🧕🇮🇷🍃👨‍🎓🇮🇷 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
30.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس:ریاضی موضوع:تثبیت اعداد ۲رقمی محمد کیان قهرمانی🙎‍♂️ کلاس:اوّلی ها آموزگار :سرکارخانم نرگس فولادوند منصوری مدیریت:آقای بشارتی مدرسه کیهانی2 منطقه 19 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
علل: علّت‌هاي مختلفي براي کند نويسي وجود دارد؛ از جمله : · عدم هماهنگي چشم و دست · فشار زياد قلم روي کاغذ · عدم صحيح در دست گرفتن قلم · ضعيف بودن عضلات انگشتان و دست · ملال‌آور بودن نوشتن به دليل ضعف يا عدم داشتن انگيزه و.... 💥 کند نويسي هم‌چنين موجب ضعف دانش‌آموز در درس املا مي‌شود. اين مشکل او را در انجام تکاليف نيز ناتوان کرده و از جهتي اگر در سنين پايين درمان نشود، در سنين بزرگ‌سالي باعث به‌وجود آمدن مشکلات ثانويه مي‌گردد. در بسياري از موارد مشاهده شده است که والدين با پرخاش و اعتراض به دانش‌آموز و آموزگار او، موجب تشديد اين مشکل شده‌اند 💥 راهبردهای درمانی * هرگونه ترس و اضطراب را از دانش‌آموز خود دور کنيم. * همیشه ترغيب و تشويق دانش‌آموز خود را به خوش‌نويسي را به یاد داشته باشید. * تکاليف مدرسه بايد براي دانش‌آموز، شيرين و جذّاب باشد. * از مدادها و خودکارهاي خيلي بلند و خيلي کوتاه به هيچ وجه استفاده نگردد. * از ميز تحريرِ مناسب استفاده شود. * از کاغذ و برگ‌هاي سفيد و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نبايد کاهي، روغني يا موج‌دار باشد.) * به‌منظور تقويت عمل انبساط و انقباض ماهيچه‌هاي انگشتان، دانه‌هاي کوچک (مثلاً دانه‌هاي تسبيح) را روي زمين ريخته و از او بخواهيم آن‌ها را با سر انگشت‌هاي شصت و اشاره و ميانه، جمع کند. * هوا نويسي (نوشتن با قلم روي هوا و فضاي اطراف): اين روش در تند نويسي، کمک قابل توجّهي به دانش‌آموزان مي‌کند؛ چرا که اين عمل در تسريع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگي مغز با چشم و دست، تأثير بسياري دارد. * سينه‌خيز رفتن: روزي چند دقيقه (کم‌تر از ده دقيقه) دانش‌آموز سينه‌خيز برود. اين عمل در هماهنگي اعضاي بدن بسيار مؤثّر است.) * هر روز قبل از نوشتن تکاليف، چند دقيقه انگشتان را باز و بسته کند. * به تجربه ثابت شده است که انجام بازي‌هاي محلّي که با حرکات سريع و زياد همراه است، در تند نويسي دانش‌آموزان بسيار مؤثّر است. * براي تکاليف منزل سعي شود از حروفي که دانش‌آموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدين شکل مثلاً کلماتي را از درس پيدا کرده که حروف هم‌صدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و يا کلماتي که به‌صورتي که خوانده مي‌شوند، ولي نوشته نمي‌شوند مانند خواب. * دانش‌آموز در منزل با کمک خانواده مطالبي که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و براي کلمات مهم هم‌خانواده پيدا کند؛ مثلاً براي کلمه‌ي «حميد»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را مي‌توان بنويسد؛ زيرا اين کلمات، سه حرف مشترک دارند. * معمولاً دانش‌آموزاني که اين مشکل را دارند، قلم را با فشار زياد در دست مي‌گيرند، تا حدّي که دست آن‌ها عرق مي‌کند؛ دانش‌آموزاني که قلم را با فشار زياد در دست مي‌گيرند، دچار ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولياء ميزان فشار به قلم را کنترل کرده و بيش‌تر در مورد مسائل روحي و رواني با دانش‌آموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند در پايان باز هم عنوان مي‌شود که پرخاش و تنبيه در درمان مشکلات، نه تنها نقش مثبتي ايفا نکرده، بلکه به تشديد شدن آن مشکل، منجر می شود. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کلمات اُ استثنا.pdf
179.2K
فایل کلمات برای نصب در کلاس ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کاربرگ نشانه #ه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کاربرگ نشانه #ه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کاربرگ نشانه #ه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کاربرگ نشانه #ه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
ریاضی تا پایان تم ۲۰
37.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و باز هم یه ابزار ساده و دست ساز 🥰🥰🥰 که این ابزارها همیشه کمک میکنند تا مفاهیم را راحت تر آموزش بدیم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1