🟢یکی از عوامل شکست داشتن حس ارامش زیاد است
🔹به قول فروید و یونگ اضطراب مطلوب؛ محرک است.
✅اصلا زیر بنای انگیزه اضطراب است...
خب وقتی زیادی حس ارامش داشته باشی می خوابی دیگه..
❇️حال خوب به چه تاوانی! به تاوان از دست دادن موقعیت ها! حالا وقت هست شروع می کنم!! بذار عشق و حالم رو بکنم!
🍉کمی استرس و اضطراب باعث شروع زودتر می شود که نتیجه خوب بدهد..
خب من استرس نداشته باشم که از جام تکون نمی خورم
استرس مطلوب دارای بازدهی است
#روانشناسی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
کاش میشد برگشت به روزایی که پشت نیمکت مینشستیم و اینارو میخوندیم...
علوم تجربی دوم دبستان ۱۳۶۷
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
با آرامش و برنامه ریزی، کار کنید.
هر شب برنامه فرداتون رو ساعت به ساعت و درس به درس مشخص کنید.
شما فقط و فقط بر اساس آمادگی و توانمندی دانش آموزان خودتون برنامه ریزی و تصمیم گیری کنید.
نگران نباشید که فلان معلم از روز اول درس و سرمشق داده و من ندادم.
دو سه روز دیرتر کتاب رو شروع کردن هیچ مشکلی برای شما و بچه ها ایجاد نمیکنه.
فعالیتهایی را پیشنهاد میکنم که با انجام اونها میتونید هم بچه ها را ارزیابی کنید و هم کلاس و بچه ها را شاد و سرحال نگه دارید و اونها را به مدرسه علاقه مند کنید و علاوه بر این، موضوعاتی از کتاب هم غیر مستقیم تدریس کنید.
👌شما میتونید با خلاقیت خودتون و با توجه به جنسیت شاگرداتون تغییراتی توی بعضی از بازی ها بدید و اونا را جذاب تر کنید.
#اولیها
3⃣ به هر دانش آموز حدود ۳۰ الی ۵۰ سانت روبان؛ کاموا ضخیم یا هر نخ مناسب دیگه بدید. بخوایید یه خط بسته درست کنه. داخل اون با توجه به عددی که میگید چینه بذاره. ( تا ۵ چینه )
بعد از کمی بازی با نخ و چینه، بخوایید نخ را تا جایی که میتونن گره بزن و اونو کوچک کنن.
✅ هدف: شمارش و شناخت اعداد تا ۵
هماهنگی چشم و دست؛ تقویت عضلات دست
1⃣ از تعدادی از بچه ها (حداکثر ۵ نفر) بخوایید در صورت تمایل بیان بالای کلاس و رو به دوستانشون؛ خودشون رو معرفی کنند. به بقیه بچه ها بگید با دقت به دوستشون نگاه کنند و سعی کنند تا قیافه و اسم اون را بخاطر بسپارند.
بعد از معرفی همه بچه ها؛ بگید حالا کی میتونه بیاد و اسم دوستاش را بگه؟
به این طریق بچه ها را تشویق به شناخت همدیگه کنید و سعی کنید خودتون هم در روزهای اول بچه ها را بشناسید!!
✅ هدف: تقویت مهارت صحبت کردن
شناخت همکلاسیها
و تقویت حافظه دیداری
4⃣ ارزیابی توانمندی های جسمی و حرکتی
بچه ها را به حیاط ببرید اونها رو به دو گروه تقسیم کنید و با فاصله به صفشون کنید!
توپی را به سمتشون پرتاب کنید و بخوایید تا اون رو بگیرن.
دقت کنید که بیشتر از کدوم دست برای گرفتن توپ استفاده میکنن.
و اینکه میتونن توپ رو بگیرن یا نه!!!
✅ هدف: ایجاد هماهنگی چشم و دست و تشخیص #دست_برتر
قطعا شما با یک بار پرسیدن اسامی دانش آموزاتون نمیتونید اسم و قیافه ۲۰ تا ۳۰ نفرشون را بخاطر بسپاریدو لازمه چندین بار این معرفی تکرار بشه. پس بهتره هربار به شیوه ای متفاوت این کار انجام بشه.
سعی کنید نهایتا طی دو سه روز اول بچه ها را بشناسید و اونا را با اسم صدا کنید.
✅ #فعالیتهای_پیشنهادی برای #روزهای_اول با توجه به توانمندیها و مهارتهای پیش نیاز:
👇👇👇#اولیها
5⃣ بچه ها را به حیاط ببرید. از اونا بخوایید آزادانه در یه محدوده مشخص قدم بزنند و به شعری که میخونید توجه کنند و هر جا لازمه جواب بدن.
شما: شماره میگم شماره میگم
بچه ها: شماره بگید شماره بگید
شما: شماره چند رو من بگم؟
بچه ها: هرچه دلتون میخواد بگید.
و شما با صدای بلند اعلام میکنید:
شماره ۳
بچه ها باید ۳ نفر ۳ نفر همدیگه را پیدا کنند و دست همدیگه را بگیرند و یه جا مستقر بشن.
چند دقیقه فرصت بدید تا بچه ها اسماشون را به هم بگن.
و نظارت کنید که همه بچه ها در گروه با هم ارتباط برقرار کنند.
بعد با سوت شما بچه ها دست هم را رها کرده و دوباره آزادانه قدم میزنند.
مجددا همون گفتگوها را با شعر ادامه میدید و شماره دیگه ای میگید.
سعی کنید شماره هایی که اعلام میکنید از ۵ بیشتر نباشه.
بعد از چند بار تکرار بچه ها را توی دو صف روبروی هم قرار بدید و بگید کی میتونه ۵ تا از دوستاش را با اسم نشون بده.
✅ هدف: #شناخت_همکلاسیها و #برقراری_ارتباط با آنها
شمارش تا ۵ و درست کردن دسته هایی با تعداد مشخص شده
#تقویت #حافظه_دیداری
6⃣ برای ارزیابی شناخت اشکال هندسی و اعداد تا ۵، بگید هر کدوم ۵ چوب خط روی میز بذارن؛ با استفاده از چوب خطهاشون یک بار سه گوش و بار دیگه چهار گوش درست کنن.
گوشه ها رو با چینه مشخص کنن.
حالا بدون هیچ توضیحی بگید با چوب خطاشون گردی درست کنن!
😳😳😳😳😳😳
عکس العمل بچه ها و توضیحاتشون رو ببینید و بشنوید!
گردی- سه گوش و چهار گوش های کلاس رو بگردن و پیدا کنن.
✅ تقویت مهارت خوب دیدن در این بازی مورد نظر هست.
🔹بخوایید تا مثلا ۳ چوب خط روی میز بذارن و به اندازه اونها چینه زیرش قرار بدن!
🔹۵ تا چینه و ۳ تا چوب خط بذارن؛ بپرسید کدوم بیشتره؟
کدوم کمتره؟
🔹تو هر گروه که معمولا دو نفره هست؛ فقط یکی از بچه ها ۵ تا چینه جلوش بذاره!
بگید حالا ۲ تاش رو به دوستت!
چندتا چینه برای خودت موند؟
🔹در آخر با چینه و چوب خطهاشون هر شکلی دوست دارند درست کنن!
#پیش_نیاز
#فعالیت_پیشنهادی
#روزهای_آغازین
7⃣ بچه ها رو ببرید توی حیاط به صف کنید. در دو یا سه ردیف ( بسته به تعداد دانش آموزانتون)
بگید دست راست بالا
بعد دست چپ
دست راست روی پای راست
دست چپ روی پای چپ
دست چپ روی پای راست
و.....
به چپ چپ همه به سمت چپ حرکت کنند
به راست راست.......
جلو عقب
بالا پایین
✅ هدف: ایجاد روحیه شاد در بچه ها؛ شناخت جهتها، تقویت مهارت خوب گوش کردن؛ سرعت عمل در اجرای یک دستورالعمل
#آموزش_جهت ها از جمله مفاهیمی هست که توی تمام تم های ریاضی مشترکه.
2⃣ مقداری کاغذ باطله یا روزنانه در اختیار بچه ها قرار داده و ازشون بخوایید با دست آنها را مچاله و کاملا فشرده کنند.
کاغذهای مچاله خودشون را با دوستشون عوض کنن. اون را باز کرده و دوباره مچاله کنند و به دوستشون برگردونن.
چندبار این کار را انجام بدن.
در مرحله بعد دوتا سطل یا سبد بالای کلاس قرار بدید و از بچه ها بخوایید در صفهای ۵ تایی پشت سر هم قرار گرفته و توپهای کاغذی خودشون را توی سبد بندازن. میتونید بعد از هر بار پرتاب؛ فاصله را بیشتر کنید.
بعد کاغذها را توی یه کیسه جدا ریخته و تاکید کنید که اینا نباید با زباله های دیگه قاطی بشن.
✅ هدف: تقویت عضلات دست و انگشتان
هماهنگی چشم و دست
شناسایی دست برتر